Svenska Trappsteg

Jägarstigen 5, 187 42 Täby — Visa karta

Välkommen till Svenska Trappsteg - Vi hjälper dig med din trapprenoveringen från början till slut, steg för steg.

5000 renoverade trappor säger en hel de. Vi erbjuder bland annat snygga trappor i massiv ek och alltid med 3 års garanti. Vårt fokus ligger till 100% på att du som kund ska bli nöjd. Vi vågar påstå att vi har bäst servicekänsla i branschen. Vi på Svenska Trappsteg har som mål att du aldrig ska ha något att klaga på vad det gäller din trappa.

Välkommen att boka ett kostnadsfritt hembesök med oss, där vi tar en titt på din trapp och skräddarsyr en plan för dig!
Vi finns i Stockholm, Göteborg, Gävle och Uppsala med omnejd.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 42 kunder tycker om Svenska Trappsteg

• 2019-10-10

Erling S skrev om Svenska Trappsteg
    Uppfattar att företaget levererat det som utlovats i form av renovering av trappa. Utbyte av beläggning från heltäckning till trappsteg av ek och målning av angränsande ytor. Blev snyggt och bra personal som utförde arbetet. Läs mer
  • 2019-09-25

pia a skrev om Svenska Trappsteg
    Bra bemötande, mycket nöjd med trapprenoveringen Läs mer
    2019-09-25 ROLAND Ö svarar pia a
    Tack:) Roligt att du är mycket nöjd:)
    Roand
  • 2019-09-23

magdalena l skrev om Svenska Trappsteg
    Svenska trappsteg utförde trapprenovering på våra 2 trappor. Vi är mycket nöjda med resultatet, det blev väldigt snyggt! Läs mer
    2019-09-23 ROLAND Ö svarar magdalena l
    Tack så mycket:)
    Ha det så fint i höst!!
  • Lars P

2019-09-20

Lars P skrev om Svenska Trappsteg
    Renovering av trappor. Mycket vänligt bemötande. Enkel och smidig kommunikation. Vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
    2019-09-23 ROLAND Ö svarar Lars P
    Jätteroligt att ni blev nöjda:) Ha det så gott!
  • Jari K

2019-09-14

Jari K skrev om Svenska Trappsteg
    Vårt intryck av Svenska Trappsteg när vi ville förnya vår trappa..

Mycket trevligt första hembesök för kostnadsförslag.
    Tydligt vad som ingår.
    Kom verkligen på utlovad tid :-)
    Vilket vi uppskattar oerhört mycket !

Finns inget värre än att vänta på en hantverkare, som inte värdesätter ens egen tid.

När det var dags att lägga trappstegen så var han mycket noggrann o samtidigt snabb.

Bra kommunikation när allt var klart.

Väldigt fint material o färg på trappan.
    Vår gamla trappa är som ny nu.

Tackar :-)

Jari o Kristina Läs mer
    2019-09-14 ROLAND Ö svarar Jari K
    Hej
    Jari och Kristina. Tack så mycket för omdömet:) Ha en en riktigt fin höst.
  • 2019-09-13

John M skrev om Svenska Trappsteg
    Kanonbra pris, proffsigt utförande och trevligt bemötande!
    Vi är jättenöjda. Läs mer
  • 2019-09-13

Martin E skrev om Svenska Trappsteg
    En gammal 70-tals trapp fick genomgå en tidsresa in i 2018 så att den skulle passa in i ett modernt hem Läs mer
  • 2019-09-12

Yako F skrev om Svenska Trappsteg
    Roland med personal utförde ett snabbt,
    Proffesionellt och jäkligt prisvärt jobb! En gammal trappa med korkmatta förvandlades snabbt till en snygg trappa i ek!

Rekommenderar denna firma varmt till alla som funderar på att fräscha upp sin trappa! Läs mer
    2019-09-12 ROLAND Ö svarar Yako F
    Roligt att höra:)
    Tack så mycket.
  • 2019-09-07

Anette S skrev om Svenska Trappsteg
    Har fått innetrappan renoverad, är super nöjd med resultatet.
    Efter kontakt med företaget fick vi snabbt ett hembesök. Vi behövde inte vänta länge på renoveringen.
    Han som renoverade kändes seriös och lojal . Det blev ett fint resultat.
    // Anette Läs mer
    2019-09-08 ROLAND Ö svarar Anette S
    Tack så mycket:)
    Ha en riktigt fin söndag.
  • Siang L

2019-08-27

Siang L skrev om Svenska Trappsteg
    Siang Lim

Från att jag tog i kontakt med Svenska .Trappsteg för trapp renovering även målningen känner jag mig att det här företag kan sina saker, väl bemötande med enkelhet och korrekt.
    Nu har jag fått leverans av produkten och känner vi oss väl nöjda,överens med vad vi hade sagt från början och offerterna.

Montörer är skicklig ,noga,snabb , säger till vad det skulle göras för nästa , och väl bemötande.
    Det uppskattar vi .

Varm rekommendera att anlita Svenska Trappsteg. Läs mer
    2019-08-27 ROLAND Ö svarar Siang L
    Hej Siang.
    Jätteroligt att du är nöjd med oss och montören. Jag hälsar honom det:)
    Ha en fortsatt fin vecka.
  • 2019-08-11

Camilla N skrev om Svenska Trappsteg
    Renovering av trapp med limmad matta. Vi tog själva bort mattan men fick hjälp med målning och läggning av nya steg i ek. Alla var proffsiga, noggranna och trevliga. De höll utlovade tider och vid de få avvikelser som fanns informerades vi i god tid. Resultatet motsvarar absolut förväntan. Vi är väldigt nöjda med hela projektet. Läs mer
    2019-08-11 ROLAND Ö svarar Camilla N
    Hej Camilla. Det var roligt att höra att ni blev nöjda. Önskar er en fortsatt trevlig sommar!
  • 2019-08-07

Peter d skrev om Svenska Trappsteg
    Tydlig och bra information inför trapprenoveringen och alldeles utmärkt resultat. Läs mer
    2019-08-07 ROLAND Ö svarar Peter d
    Hej Peter. Tack för omdömet och roligt att ni tyckte att informationen och att resultatet blev utmärkt.
    Ha en fortsatt trevlig sommar!
  • DOMINIC B

2019-07-30

DOMINIC B skrev om Svenska Trappsteg
    Tyvärr var vi inte helt nöjda med servicen. Trappan blev tillsluta bra efter att de fått byta ett par steg som de kapat för korta, men målningen känns inte speciellt proffsigt gjort. Tyvärr hade Roland och jag ingen bra kommunikation då jag anser att han inte lyssnade på mina önskemål ang målningen och tillslut målade de lager på lager. Det blev tjock och inte speciellt snyggt, jag anser att de borde gjort bättre grundarbete ifrån början. Målaren som kom hit var trött en av dagarna och tog sig över en timmes tupplur på toaletten. Känner att bemötandet av målare och Roland var något oprofessionellt. Läs mer
    2019-07-30 ROLAND Ö svarar DOMINIC B
    Hej Dominick.
    Tråkigt att ni har den upplevelsen. Vi delar dock inte den. Både företaget och målaren har uppträtt klanderfritt och gjort ett bra arbete hos er för snart fem månader sedan, vilket ni nu lämnar ett omdöme om idag. Han har naturligtvis inte sovit på er toalett. Vi är medvetna om att alla kunder inte kan bli fullt nöjda oavsett hur mycket vi anstränger oss. Vi är mycket glada att övriga som har lämnat omdömen om oss är mer än nöjda. Vi har utfört över 5500 trapprenoveringar med mycket gott resultat och supernöjda kunder
    Vi önskar er en fortsatt trevlig sommar!
  • Alf K

2019-07-11

Alf K skrev om Svenska Trappsteg
    Vi renoverade vår trappa. Svenska Trappsteg gjorde ett jättefint jobb och trappan är som ny.
    Vi blev trevligt och servicemindat bemötta men lite virrigt ibland. De verkar ha mycket att göra. :0)
    De levde absolut upp till våra förväntningar och allt blev bra till slut. Läs mer
    2019-07-11 ROLAND Ö svarar Alf K
    Hej Alf. Tack för omdömet. Ja, vi har mycket att göra. Nu när det är semestertider och vi är några som har semester så försöker de som jobbar att göra sitt yttersta. Vi tycker att vi lyckas bra med det. Ha en fortsatt bra sommar!
  • 2019-07-02

HANNA H skrev om Svenska Trappsteg
    Hela huset har fått ett ansiktslyft tack vare renoveringen av trapporna. Oerhört proffsigt arbete! Trots ett par oenigheter mitt i semestertider löste allt sig smärtfritt.
    Har rekommenderat Svenska Trappsteg till framtida kunder. Läs mer
  • Andreas T

2019-06-13

Andreas T skrev om Svenska Trappsteg
    Beställde trapprenovering med ny handledare samt montering.
    Första mötet gav väldigt bra intryck då trappan mättes upp.
    Arbetet utfördes exemplariskt.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-05-30

Bertil S skrev om Svenska Trappsteg
    Ekstegen ger ett mycket sobert och elegant intryck. Ångrar faktiskt att vi inte gjort detta tidigare, men vi var inte medvetna om denna teknik. Resultatet och arbetet är vi mycket nöjda med. Läs mer
  • 2019-05-26

MONICA B skrev om Svenska Trappsteg
    Hela processen gick väldigt snabbt och smidigt från hembesök, offert till utförande. Vi är jättenöjda med bemötandet och arbetet. Läs mer
    2019-05-27 ROLAND Ö svarar MONICA B
    Tack Monica:) Roligt att ni är nöjda.
    Trevlig sommar.
  • Britt-Marie J

2019-05-22

Britt-Marie J skrev om Svenska Trappsteg
    Vi har fått vår trappa renoverad med nya trappsteg o handledare. Vi så nöjda både med arbetet o bemötandet, superbra från första kontakten.
    Vi har redan rekommenderat Svenska trappsteg till våra vänner. Läs mer
  • 2019-05-21

ida n skrev om Svenska Trappsteg
    Renoverade vår gamla furutrapp med filtsteg. Smidigt, snygg och bra pris som bestämdes innan. Skulle uppskattat att de tog med sig skräpet från renoveringen (de städade noggrant men var två säckar med skräp/spill) men i övrigt mycket nöjd. Läs mer
    2019-05-21 ROLAND Ö svarar ida n
    Hej Ida. Tack för omdömet:) Vi lämnar 2 säckar efter vårt arbete. Den ena med plast och spillbitar i den andra. På hembesöket så informerar vi alltid om det, vilket vi är tydliga med. I offertbilagan till offerten som ni har fått så framgår det också väldigt tydligt. Se offertbilaga.
    Konkurrenterna gör det också.
    Önskar er en riktigt trevlig sommar!
  • 2019-05-19

Jonas J skrev om Svenska Trappsteg
    Mycket fint slutresultat i vår trappa och är nöjd. Läs mer
    2019-05-19 ROLAND Ö svarar Jonas J
    Tack:) ha en skön sommar!
  • Kingzo K

2019-05-18

Kingzo K skrev om Svenska Trappsteg
    Vi har köpt renoveringen av trappan. Vi är super nöjda. Vi rekomenderar de. Läs mer
    2019-05-18 ROLAND Ö svarar Kingzo K
    Tack:) Vi önskar er en skön sommar!
  • 2019-05-16

Inger v skrev om Svenska Trappsteg
    Nya trappsteg, bemötande var utmärkt.
    Alla grannar som varit in tycker som vi att det är ett stort lyft för trappan. Läs mer
    2019-05-16 ROLAND Ö svarar Inger v
    Roligt att höra:)
    Trevig sommar:)
  • Katarina V

2019-04-29

Katarina V skrev om Svenska Trappsteg
    Trapprenovering. Professionellt och trevligt bemötande. Läs mer
    2019-04-29 ROLAND Ö svarar Katarina V
    Tack Katarina. Roligt att ni tyckte att vi hade bra profissionellt bemötande. Jag hälsar der till montören.
    Trevlig vår!
    Katarina V, ROLAND Ö gillar detta
  • 2019-04-29

Thomas H skrev om Svenska Trappsteg
    Ett bra utfört arbete som jag kan rekomendera Läs mer
    2019-04-29 ROLAND Ö svarar Thomas H
    Tack Thomas:)
    Ha en trevlig vår och sommar!
  • 2019-04-21

Kenth H skrev om Svenska Trappsteg
    Bra bemötande- höll tider och överenskommelser- bra resultat! Läs mer
    2019-04-21 ROLAND Ö svarar Kenth H
    Hej.
    Roligt att ni är nöjda med oss och resultatet. Önskar er en fortsatt trevlig helg!
  • Björn E

2019-04-14

Björn E skrev om Svenska Trappsteg
    Våran gamla och extrem fula trappa behövde nya sätt- o plansteg, samt målning. Vi valde ek. Fick snabbt tid för en kostnadsuppskatting. Sedan några mejl fram o tillbaka för att diskutera jobbet.
    Simon kom o gjorde jobbet på två dagar. Mycket nöjd med slutresultatet. Kan rekommendera Svenska trappsteg! Läs mer
    2019-04-15 ROLAND Ö svarar Björn E
    Hej Björn
    Roligt att ni blev nöjda och tack för rekomendationen:) Jag hälsar till Simon detta. Ha en fin vår,
  • 2019-04-12

Tomas L skrev om Svenska Trappsteg
    Renovering av en mycket sliten och gammal trappa i en före detta Drängstuga. Kändes som en omöjlighet att göra något åt trappan. Skulle vi behöva bygga en helt ny trappa? MEN, vi hade fel. Svenska Trappsteg gjorde underverk! Även vår mycket sliten trappa gick att fixa till. Trappan känns nu som ny! Stabil, vacker och en njutning att både titta på och gå i. Mycket bra kvalité på de trappsteg som användes.
    Kontakten med Svenska Trappsteg var också en trevlig upplevelse. Man svarade snabbt på vår förfrågan, någon dag senare besökte man oss. Vi hade då en mycket bra diskussion, och de kom med förslag på hur de skulle göra. De kom sen på överenskommen dag. De som utförde arbetet var dessutom mycket trevliga och proffsiga.
    En positiv upplevelse som överträffade våra förväntningar med råge. Kan starkt rekommenderas! Läs mer
    2019-04-14 ROLAND Ö svarar Tomas L
    Roligt att få göra om en sådan "sliten" trappa. Hopps ni får en fin sommar:)
  • 2019-04-11

Lennart H skrev om Svenska Trappsteg
    Svenska Trappsteg har varit synnerligen trevliga och professionellt kunniga. Det har varit mycket positivt att få hjälp av dem att renovera en äldre furutrappa med ljusa eksteg. Jag är imponerad av deras kunnighet och hur noggrant de gjorde jobbet. Jag vill verkligen rekommendera Svenska Trappsteg om Du vill ha Din trappa renoverad till en modern trappa.
    En nöjd kund Lennart Hammar Läs mer
    2019-04-15 ROLAND Ö svarar Lennart H
    Tack så mkt och roligt att ni tycker att det blev bra:)
    Vi önskar er en riktigt fin vår och sommar.
  • 2019-04-08

Ing-Britt L skrev om Svenska Trappsteg
    Parkettläggning av trappa utfördes av kunnig och trevlig snickare. Resultatet levde upp till förväntan.
    Mycket bra bemötande av företaget.
    Rekommenderas! Läs mer
    2019-04-11 ROLAND Ö svarar Ing-Britt L
    Tack Ing-Britt. Roligt att ni är nöjda:)
    Montören hälsar tillbaka till er.
  • 2019-04-01

Magnus J skrev om Svenska Trappsteg
    Vi köpte eköverdrag till vår utslitna furutrappa. Dessutom behövde vi få vagnstyckena målade vita.
    Bemötandet var proffsigt och de förväntningar som vi hade på uppdraget infriades. Dessutom hölls tider och deadline.
    Företaget kan varmt rekommenderas. Läs mer
    2019-04-10 ROLAND Ö svarar Magnus J
    Hej Magnus. Tack för omdömet. Roligt att ni blev nöjda med oss, resultatet oxh tidsplanen. Ha en riktigt skön vår.
  • 2019-04-01

Anders L skrev om Svenska Trappsteg
    Nya trappsteg i ek som läggs på befintliga steg.
    Allt fungerade bra, de kom snabbt och mätte upp, sedan fick vi en tid efter 1 vecka. Trappsnickaren blev klar på dagen. Läs mer
    2019-04-11 ROLAND Ö svarar Anders L
    Hej Anders.
    Tack för omdömet och att allt fungrade bra. Ha en bra vår:)
  • 2019-03-22

Ylva R skrev om Svenska Trappsteg
    Nya trappstegsjs steg i ek.
    Ursnyggt, killen jobbade superbra Läs mer
    2019-03-28 ROLAND Ö svarar Ylva R
    Tack Ylva:) Jag ska hälsa honom det. Ha det så bra:)
  • 2019-03-21

Sven W skrev om Svenska Trappsteg
    Mycket professionellt och trevligt bemötande Läs mer
    2019-03-28 ROLAND Ö svarar Sven W
    Tack för ett trevlig bemötande själva! Ha det så bra i vår och sommar!!
  • Zohar F

2019-03-20

Zohar F skrev om Svenska Trappsteg
    De gjorde ett mycket bra jobb och Jag rekommenderar definitivt dem Läs mer
    2019-03-28 ROLAND Ö svarar Zohar F
    Tack Zohar. Roligt att du blev nöjd! Ha en fin vår.
  • 2019-03-20

Bengt H skrev om Svenska Trappsteg
    Nya trappsteg.
    Mycket väl bemött.
    Över förväntan, mycket väl utfört arbete.

Bengt Henrysson Läs mer
    2019-03-28 ROLAND Ö svarar Bengt H
    Hej Bengt. Roligt att vi överträffade din förväntan. Önskar dig en trevlig vår!
  • 2019-01-26

Monika R skrev om Svenska Trappsteg
    Trevligt och proffsigt bemötande. Trappan har fått nytt liv. Vi kan varm rekommendera. Läs mer
    2019-01-27 ROLAND Ö svarar Monika R
    Tack Monika:)
    Jätteroligt att ni tyckte att bemötandet var trevligt och proffsigt. Hoppas ni kommer att trivas med trappan:) Ha det gott!
  • 2018-12-11

Johan S skrev om Svenska Trappsteg
    Mycket nöjd med resultatet! Rent och snyggt under själva renoveringen, kan verkligen rekommenderas!
    Johan Läs mer
    2018-12-13 ROLAND Ö svarar Johan S
    Kul att höra att ni blev nöjda med renoveringen och att ni tyckte att det var snyggt och rent under själva renoveringen:)
    Önskar er en trevlig helg!
  • 2018-12-02

Lennart J skrev om Svenska Trappsteg
    Trappsteg, utförande i ek.
    Bra service vid beställning och noggrann vid montering.
    Sammanfattningsvis rekommenderar vi Svenska Trappsteg som en pålitlig och kunnig hantverkare. Läs mer
    2018-12-02 ROLAND Ö svarar Lennart J
    Tack och roligt att ni blev nöjda med servicen och noggrannheten vid monteringen. Tack för rekommendationen:) Trevlig kväll!
  • 2018-11-30

Thomas K skrev om Svenska Trappsteg
    Vi köpte ek steg till vår trappa .
    Mycket bra bemötande trevlig och kompetent montör.
    Det blev så fint vi är jättenöjda!!

//Thomas Läs mer
    2018-11-30 ROLAND Ö svarar Thomas K
    Hej Thomas:)
    Tack för omdömet. Roligt att ni var nöjda medbeötandet och montörens kompetens:) Trevlig helg!
  • 2018-11-29

Jan S skrev om Svenska Trappsteg
    Trapprenoveringen har fungerat bra, väl utfört arbete och bra kommunikation före, under och efter renoveringen. Läs mer
    2018-11-29 ROLAND Ö svarar Jan S
    Hej Jan.
    Roligt att ni är nöjda med oss och trapprenoveringen.
    Vi önskar er en skön tid fram till jul och hoppas att ni får det bra:)
    Roland med personal
  • 2018-11-29

Kaleab M skrev om Svenska Trappsteg
    Tjänsten jag köpte var bytte av trappsteg och bemötande var mycket tillfredsställande.
    Jag hade väl väntat mig att man skulle ta bort mattan som är klistrade på trappstegen innan man limmade trä skivorna men det blev inte så. Sedan var det rest bygg material omhandtogs inte och blev kvar efter arbetet var avslutad.
    Men i stora drag blev ändå bra. Läs mer
    2018-11-29 ROLAND Ö svarar Kaleab M
    Hej Kaleb.
    Roligt att du blev nöjd. En nålfiltsmatta eller linoliummatta behöver inte tas bort innna man monterar nya steg ovanpå. Inget trapprenoveringsföretag tar bort mattor som inte behöver demonteras. Det finns dock som tillval om man ändå önskar ta bort mattan. Det står tydligt om det i offertbilagan som ni har fått tillsammans med offerten. I offertbilagan står även att vi liksom våra konkurrenter lämnar kvar tex plasten som stegen har legat i samt även spillbitarna från planstegen. Det är oftast väldigt lite spill som det handlar om. Vi är väldigt tydliga och informativa i offertbilagan om allt det praktiska kring trapprenovering vilket du kan läsa om där:)
    Men roligt att ni blev nöjda iaf:)

Jägarstigen 5, 187 42 Täby