Svenska Trappsteg

Jägarstigen 5, 187 42 Täby — Visa karta

Välkommen till Svenska Trappsteg - Vi hjälper dig med din trapprenoveringen från början till slut, steg för steg.

5000 renoverade trappor säger en hel de. Vi erbjuder bland annat snygga trappor i massiv ek och alltid med 3 års garanti. Vårt fokus ligger till 100% på att du som kund ska bli nöjd. Vi vågar påstå att vi har bäst servicekänsla i branschen. Vi på Svenska Trappsteg har som mål att du aldrig ska ha något att klaga på vad det gäller din trappa.

Välkommen att boka ett kostnadsfritt hembesök med oss, där vi tar en titt på din trapp och skräddarsyr en plan för dig!
Vi finns i Stockholm, Göteborg, Gävle och Uppsala med omnejd.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 78 kunder tycker om Svenska Trappsteg

• 2020-07-06

Lennart J skrev om Svenska Trappsteg
    Målning och iläggande av nya trappsteg. Väldigt professionellt utfört, allt i tid som utlovats och även trevlig personal som utförde arbetet.
    Kan varmt rekommendera dem för framtida uppdrag!

Lennart & Maria Jemt i Uppsala Läs mer
  • 2020-06-28

Joakim H skrev om Svenska Trappsteg
    Snyggt hantverk, enkel och tydlig kommunikation och inget strul eller uppkomna saker efter hand.
    Kan varmt rekommendera Sv Trappsteg. Läs mer
  • 2020-06-26

Tom v skrev om Svenska Trappsteg
    Renovering av trappsteg med ljus ek
    Mkt trevligt bemött vid inmätning, presentation av offert direkt, bra leveranstid samt ett utmärkt genomförande av montering med bra resultat till humant pris

Ett trappsteg var i mitt tycke skadat men enligt montören kunde det se ut så i orginal varför jag inte gick i svaromål , utan valde att acceptera läget.
    Mvh Tom

Gott betyg totalt sett! Läs mer
    2020-06-26 Roland Ö svarar Tom v
    Hej Tom. Roligt att du blev nöjd. Det var en kvist i materialet så det var inte skadat😀
    Ha en riktigt fin
    Sommar. Mvh Roland
  • Kennet A

2020-06-20

Kennet A skrev om Svenska Trappsteg
    Trapprenovering. Från första kontakt till besök gick det smidigt. Fick tips på vad vi bör göra innan de kommer, de föreslog direkt att de kunde fixa knarrandet i trappen. Dagen kom och det flöt på snabbt och effektivt. Allt sågades på plats för perfekt passning.Det blev så snyggt.
    Rekommenderas varmt.
    Kennet Läs mer
  • John A

2020-06-11

John A skrev om Svenska Trappsteg
    Renoveringen av spiraltrappan i vårt radhus blev riktigt bra.
    Trevligt och proffsigt bemötande, med genomtänkt prisförslag.
    Hantverkaren som gjorde själva jobbet var jätteskicklig och noggran, tom damsög på loftgången där han hade sågat.
    Vi är väldigt nöjda, och kan rekommendera ST starkt. Läs mer
  • 2020-06-11

Michael E skrev om Svenska Trappsteg
    Trapprenovering med steg i massiv oljad ek.

Mycket trevligt och proffessionellt bemötande.
    Klar och tydlig offert som kom snabbt efter besök hos oss.

Arbetet utfördes exakt på överenskommen tid och blev mycket bra utfört.

Kommer gärna att använda dom igen ifall behov uppstår.
    Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2020-05-01

Gunnar F skrev om Svenska Trappsteg
    Mycket bra kommunikation. Mycket bra hushållning och utfört arbete. Läs mer
  • 2020-04-13

Magnus L skrev om Svenska Trappsteg
    Helrenovering - målning - Eksteg - Handledare.
    Tog kontakt med Roland som kom förbi 2 dagar senare.
    Gjorde en besiktning samt lämnade offert samt leveranstid direkt på plats.
    Accepterade direkt.
    Jobbet utfördes på 4 dagar enl ök!

Helt enkelt en klockren leverans.
    Rekommendera Roland/Svenska Trappsteg
    alla dar i veckan👍👍👍 Läs mer
  • 2020-04-11

Thomas A skrev om Svenska Trappsteg
    ”Vi fick en ny möbel i våran hall”
    Hej! Vi såg annonsen i en villatidning och vart inspirerade av bilderna. Så vi kontaktade Roland som svarade snabbt, och sen blev det ett kundbesök hos oss inom bara någon dag. Sen kom offerten som lovat. Så vi beställde renoveringen av trappan.
    Vi valde också företaget mycket för att det finns som rekommenderat i Reco och då en hel del recensioner.
    Grabbarna som kom och utförde arbetet kom på avtalad tid och och var klara med renoveringen på en vecka som det var utlovat av Roland!
    Resultatet är vi mycket nöjda med!!
    Tack Svenska Trappsteg!
    // Thomas Läs mer
  • 2020-04-07

Anthony R skrev om Svenska Trappsteg
    Our experience with Roland at Svenska Trappsteg was exceptionell! He was punctual at all times and conducted himself with the highest level of professionalism. I am very particular with work that is being done in my home and Rolands work is flawless! This job took our stairway from 1978 and lifted it to today’s high standards. I highly recommend Svenska Trappsteg!

Thanks again Roland. Läs mer
  • 2020-04-06

Jan G skrev om Svenska Trappsteg
    Renovering av 45 år gammal trappa.Det var ordning och reda genom hela processen från första kontakten med hemsidan. Kvalitetsmedvetet och noggrannt utfört arbete. Vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • 2020-03-24

Roger F skrev om Svenska Trappsteg
    Vi renoverade trappen med eksteg och nya ekledstänger. Dessutom målades övriga delar. Det gick snabbt och bra med ett utmärkt resultat.
    Allt har skött på ett överenskommet sätt från första till sista kontakt.

Kan absolut rekommendera Svenska Trappsteg! Läs mer
  • 2020-03-11

Leif S skrev om Svenska Trappsteg
    bra inspektion, lämnande av förslag och en mycket duktig montör
    Trappan blev ett lyft för huset Läs mer
  • 2020-03-09

Inger J skrev om Svenska Trappsteg
    Snabb offert, trevligt bemötande. Vi är jättenöjda med vår nya trappa och ett snabbt jobb. Läs mer
  • Lena H

2020-03-01

Lena H skrev om Svenska Trappsteg
    PRoffisionella, hög kunnighet inom sitt område, effektiva, hållet vad de lovat i tid och pris. Läs mer
  • 2020-02-25

Staffan B skrev om Svenska Trappsteg
    Renovering av trappa.
    Kommunikationen med Svenska Trappsteg var enkel och bra, de förstod våra önskemål och återkopplade alltid snabbt.
    Tydliga offerter!
    Arbetet utfördes mycket omsorgsfullt av deras hantverkare så på det hela kan vi verkligen rekommendera företaget. Läs mer
  • 2020-02-16

Jan Magnus L skrev om Svenska Trappsteg
    Superfint till ett bra pris! Trappan som man möter direkt hallen lyfter hela intrycket av huset.
    Stort tack Roland! Läs mer
  • 2020-02-16

Hugo A skrev om Svenska Trappsteg
    Vi hade trapprenovering med målning och nya steg, gick väldigt snabbt och smidigt - kan verkligen rekommendera och resultatet är vi väldigt nöjda med! Läs mer
  • 2020-02-13

Zehra K skrev om Svenska Trappsteg
    Mycket bra service och konsultation. Trevlig personal som är noggrann och håller tid. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • 2020-02-11

Ina Laura Emma P skrev om Svenska Trappsteg
    Jag är så otroligt nöjd med allt: trevlig kundkontakt, detaljerad offert med informativ bilaga, bäst pris och snabbaste utförandet jmf med andra offerter, noggrannt arbete och fantastiskt resultat. Jag rekommenderar svenska trappsteg till alla jag känner. De totalrenoverade vår högljutt knarrande mörka 70-tals furutrappa till en ljudlös vit och öppen trappa med vackra eksteg. Jag älskar vår nya trappa! Det enda negativa är att de endast gör trappor, jag skulle gärna låta de här killarna renovera hela vårt hus! Läs mer
    2020-02-15 Roland Ö svarar Ina Laura Emma P
    Tack så mycket:) Det fina omdömet och att ni är nöjda värmer oss mycket:) MVh Roland
  • 2020-02-09

Maria S skrev om Svenska Trappsteg
    Proffs från start till mål.
    Vi är väldigt nöjda, vår slitna och tråkiga standardtrapp i furu/linoleum fick ett väldigt lyft. Snyggt utfört både vad gäller målning och montering av nya steg. Läs mer
  • 2020-02-06

Paul K skrev om Svenska Trappsteg
    Bad svenska trappsteg om hjälp att renovera trappan, och kan vara säga: Klockrent resultat. Det märks att Roland vet vad han gör! Snabbt, smidigt och trappan är bättre än ny igen. Rekommenderas varmt! Mycket snyggare material än allt annat vi sett och med hög kvalitet. Blir nog inte bättre :) Läs mer
  • 2020-01-28

Emilie P skrev om Svenska Trappsteg
    Trappan blev supersnygg och de som arbetade var mycket professionella. Ett plus för att de städade så väl efter sig, man kunde knappt tro att de varit där. Läs mer
    2020-01-28 Roland Ö svarar Emilie P
    Mkt roligt att höra;)
    Ha det så fint med er!!
  • 2020-01-23

Hans-olov P skrev om Svenska Trappsteg
    nya trappsteg'
    bra bemötande kan rekommendera Läs mer
  • 2020-01-16

Torgny R skrev om Svenska Trappsteg
    Renovering av gammal furutrappa med målning och nya trappsteg i betsad ek. Superfint arbete, noggrant i alla detaljer & målning. Fick en helt ny trappa. Hade hoppats att det skulle bli bra att våra förväntningar uppfylldes mer än väl. Bra bemötande från företaget med bra rådgivning. Tydlig offert som uppfylldes. Även tidsplanering hölls som utlovat. Kan varmt rekommendera Svenska Trappsteg. Läs mer
    2020-01-16 Roland Ö svarar Torgny R
    Riktigt roligt att höra att ni är mer än nöjda:) Trevlig helg! Mvh
  • 2020-01-10

Christina H skrev om Svenska Trappsteg
    Vi anlitade Svenska Trappsteg för renovering av vår 70-tals trappa. Bemötandet från företaget var mycket positivt och arbetet utfördes i tid av trevliga och duktiga hantverkare. Trappan är som ny och vi är mycket nöjda. Christina Läs mer
    2020-01-10 Roland Ö svarar Christina H
    Jätteroligt att ni är är nöjda :)
    Trevlig helg!
  • 2019-12-27

Johanna G skrev om Svenska Trappsteg
    De målade om vår trappa, reducerade knarrande i trappan och la på nya steg. Mycket trevligt bemötande. Lätta att prata med och kunde sin sak. Blev ett fel med skruvar men de åtgärdade felet direkt och snyggt. Jag saknade avstämning innan start av arbete men då jag kontaktade dem fick jag snabbt svar. Ett snabbt, smidigt och snyggt utfört arbete. Läs mer
  • 2019-12-27

Malin U skrev om Svenska Trappsteg
    Renovering och målning av trappa med nya steg och ny handledare.

Snyggt och noggrannt resultat, tog dessutom bara 4,5 dagar. Betyget sänks lite av blandat småstrul. Läs mer
  • 2019-12-19

Lennart N skrev om Svenska Trappsteg
    Köpte renovering av innertrappa + målning. Bra bemötande vid försäljningen. Killen som målade gjorde ett jättefint jobb. Hade lite klagomål på trappstegen där oljan är lite ojämn och en skarv som inte ser så bra ut, men kunde inte göras på annat sätt.
    I stort sett år vi nöjda. Läs mer
  • 2019-12-19

Haide H skrev om Svenska Trappsteg
    Vi renoverade trappan som blev jätte fin. Företaget är seriös och rekommenderas Läs mer
    2019-12-21 Roland Ö svarar Haide H
    Rolig att höra:)
    God Jul!
  • 2019-12-03

Lennart d skrev om Svenska Trappsteg
    Superfin trapprenovering. Jättetrevlig duktig personal. Höll både utlovad tid och kostnad. Läs mer
    2019-12-04 Roland Ö svarar Lennart d
    Jätteroligt att höra:) God Jul och Gott Nytt År!
    Mvh Roland
  • Mi d

2019-11-18

Mi d skrev om Svenska Trappsteg
    Vi renoverade vår gamla trappa via Svenska Trappsteg. Vi hade aldrig kunnat föreställa oss ett så fint resultat, Roland på Svenska Trappsteg gjorde ett fantastiskt arbete! Företaget har ett mycket kundorienterad och professionellt bemötande och är dessutom prisvärda i jämförelse med kompletterande kollegor. Vi är supernöjda! /Peter och Mi Läs mer
    2019-11-18 Roland Ö svarar Mi d
    Väldigt roligt att ni är nöjda:) och, riktigt trevligt att träffa så trevliga kunder. :) Ha en fin höst/vinter.
  • 2019-11-13

Rikard I skrev om Svenska Trappsteg
    Renovering av rak öppen trapp. Bra bemötande och genomförande. Lite strul med försenad leverans av ny handledare, men det löste sig snabbt till belåtenhet. Läs mer
    2019-11-13 Roland Ö svarar Rikard I
    Tack Rikard. Kul att ni blev nöjda. Ja, ledstången skulle komma med DHL på, morgonen till er men den kom sent på eftermiddagen istället, trots att det var beställt till morgonen. Svårt att påverka för oss :) . Men bra att det löste sig fort iallafall:).
  • Oscar N

2019-11-10

Oscar N skrev om Svenska Trappsteg
    De var snabba att respondera på min intresseförfrågan, kom snabbt på plats för att inspektera, jag fick snabbt offert och kom överens om pris och tidpunkt.
    Jag upplevde Roland som mycket kunnig.
    Ali och Emil kom när de sa att de skulle och de blev klara när de att de skulle vara klara. De jobbade idogt och noga. Resultatet blev helt suveränt! Läs mer
    2019-11-11 Roland Ö svarar Oscar N
    Tack för omdömet. Roligt att ni tyckte att det blev bra:)
  • 2019-11-10

Mona C skrev om Svenska Trappsteg
    Vi är helnöjda med Svenska Trappsteg. Vi valde att renovera våran gamla furutrappa som hade filtmatta på trappstegen och istället lägga in ektrappsteg. Trevlig säljare och trevlig installatör. Mycket kompetenta. Alllt gick väldigt smidigt och snabbt, från att boka en konsultation tills trappstegen var på plats. Kan bara rekommendera! /Mona Läs mer
    2019-11-10 Roland Ö svarar Mona C
    Tack Mona och tack så mycket för det fina omdömet. Ha en riktigt fin höst/vinter.
  • 2019-11-09

Kaj L skrev om Svenska Trappsteg
    Är väldigt nöjd med resultatet av trapprenoveringen.
    Professionellt bemötande och skickligt hantverk från början till slut. Kan rekommendera företaget. Läs mer
    2019-11-10 Roland Ö svarar Kaj L
    Hej! Tusen tack:) Roligt att ni är nöjda:)
    Ha det så bra med er.
  • 2019-10-10

Erling S skrev om Svenska Trappsteg
    Uppfattar att företaget levererat det som utlovats i form av renovering av trappa. Utbyte av beläggning från heltäckning till trappsteg av ek och målning av angränsande ytor. Blev snyggt och bra personal som utförde arbetet. Läs mer
  • 2019-09-25

pia a skrev om Svenska Trappsteg
    Bra bemötande, mycket nöjd med trapprenoveringen Läs mer
    2019-09-25 Roland Ö svarar pia a
    Tack:) Roligt att du är mycket nöjd:)
    Roand
  • 2019-09-23

magdalena l skrev om Svenska Trappsteg
    Svenska trappsteg utförde trapprenovering på våra 2 trappor. Vi är mycket nöjda med resultatet, det blev väldigt snyggt! Läs mer
    2019-09-23 Roland Ö svarar magdalena l
    Tack så mycket:)
    Ha det så fint i höst!!
  • Lars P

2019-09-20

Lars P skrev om Svenska Trappsteg
    Renovering av trappor. Mycket vänligt bemötande. Enkel och smidig kommunikation. Vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
    2019-09-23 Roland Ö svarar Lars P
    Jätteroligt att ni blev nöjda:) Ha det så gott!
  • Jari K

2019-09-14

Jari K skrev om Svenska Trappsteg
    Vårt intryck av Svenska Trappsteg när vi ville förnya vår trappa..

Mycket trevligt första hembesök för kostnadsförslag.
    Tydligt vad som ingår.
    Kom verkligen på utlovad tid :-)
    Vilket vi uppskattar oerhört mycket !

Finns inget värre än att vänta på en hantverkare, som inte värdesätter ens egen tid.

När det var dags att lägga trappstegen så var han mycket noggrann o samtidigt snabb.

Bra kommunikation när allt var klart.

Väldigt fint material o färg på trappan.
    Vår gamla trappa är som ny nu.

Tackar :-)

Jari o Kristina Läs mer
    2019-09-14 Roland Ö svarar Jari K
    Hej
    Jari och Kristina. Tack så mycket för omdömet:) Ha en en riktigt fin höst.
  • 2019-09-13

John M skrev om Svenska Trappsteg
    Kanonbra pris, proffsigt utförande och trevligt bemötande!
    Vi är jättenöjda. Läs mer
  • 2019-09-13

Martin E skrev om Svenska Trappsteg
    En gammal 70-tals trapp fick genomgå en tidsresa in i 2018 så att den skulle passa in i ett modernt hem Läs mer
  • 2019-09-12

Yako F skrev om Svenska Trappsteg
    Roland med personal utförde ett snabbt,
    Proffesionellt och jäkligt prisvärt jobb! En gammal trappa med korkmatta förvandlades snabbt till en snygg trappa i ek!

Rekommenderar denna firma varmt till alla som funderar på att fräscha upp sin trappa! Läs mer
    2019-09-12 Roland Ö svarar Yako F
    Roligt att höra:)
    Tack så mycket.
  • 2019-09-07

Anette S skrev om Svenska Trappsteg
    Har fått innetrappan renoverad, är super nöjd med resultatet.
    Efter kontakt med företaget fick vi snabbt ett hembesök. Vi behövde inte vänta länge på renoveringen.
    Han som renoverade kändes seriös och lojal . Det blev ett fint resultat.
    // Anette Läs mer
    2019-09-08 Roland Ö svarar Anette S
    Tack så mycket:)
    Ha en riktigt fin söndag.
  • Siang L

2019-08-27

Siang L skrev om Svenska Trappsteg
    Siang Lim

Från att jag tog i kontakt med Svenska .Trappsteg för trapp renovering även målningen känner jag mig att det här företag kan sina saker, väl bemötande med enkelhet och korrekt.
    Nu har jag fått leverans av produkten och känner vi oss väl nöjda,överens med vad vi hade sagt från början och offerterna.

Montörer är skicklig ,noga,snabb , säger till vad det skulle göras för nästa , och väl bemötande.
    Det uppskattar vi .

Varm rekommendera att anlita Svenska Trappsteg. Läs mer
    2019-08-27 Roland Ö svarar Siang L
    Hej Siang.
    Jätteroligt att du är nöjd med oss och montören. Jag hälsar honom det:)
    Ha en fortsatt fin vecka.
  • 2019-08-11

Camilla N skrev om Svenska Trappsteg
    Renovering av trapp med limmad matta. Vi tog själva bort mattan men fick hjälp med målning och läggning av nya steg i ek. Alla var proffsiga, noggranna och trevliga. De höll utlovade tider och vid de få avvikelser som fanns informerades vi i god tid. Resultatet motsvarar absolut förväntan. Vi är väldigt nöjda med hela projektet. Läs mer
    2019-08-11 Roland Ö svarar Camilla N
    Hej Camilla. Det var roligt att höra att ni blev nöjda. Önskar er en fortsatt trevlig sommar!
  • 2019-08-07

Peter d skrev om Svenska Trappsteg
    Tydlig och bra information inför trapprenoveringen och alldeles utmärkt resultat. Läs mer
    2019-08-07 Roland Ö svarar Peter d
    Hej Peter. Tack för omdömet och roligt att ni tyckte att informationen och att resultatet blev utmärkt.
    Ha en fortsatt trevlig sommar!
  • Dominic B

2019-07-30

Dominic B skrev om Svenska Trappsteg
    Tyvärr var vi inte helt nöjda med servicen. Trappan blev tillsluta bra efter att de fått byta ett par steg som de kapat för korta, men målningen känns inte speciellt proffsigt gjort. Tyvärr hade Roland och jag ingen bra kommunikation då jag anser att han inte lyssnade på mina önskemål ang målningen och tillslut målade de lager på lager. Det blev tjock och inte speciellt snyggt, jag anser att de borde gjort bättre grundarbete ifrån början. Målaren som kom hit var trött en av dagarna och tog sig över en timmes tupplur på toaletten. Känner att bemötandet av målare och Roland var något oprofessionellt. Läs mer
    2019-07-30 Roland Ö svarar Dominic B
    Hej Dominick.
    Tråkigt att ni har den upplevelsen. Vi delar dock inte den. Både företaget och målaren har uppträtt klanderfritt och gjort ett bra arbete hos er för snart fem månader sedan, vilket ni nu lämnar ett omdöme om idag. Han har naturligtvis inte sovit på er toalett. Vi är medvetna om att alla kunder inte kan bli fullt nöjda oavsett hur mycket vi anstränger oss. Vi är mycket glada att övriga som har lämnat omdömen om oss är mer än nöjda. Vi har utfört över 5500 trapprenoveringar med mycket gott resultat och supernöjda kunder
    Vi önskar er en fortsatt trevlig sommar!
  • Alf K

2019-07-11

Alf K skrev om Svenska Trappsteg
    Vi renoverade vår trappa. Svenska Trappsteg gjorde ett jättefint jobb och trappan är som ny.
    Vi blev trevligt och servicemindat bemötta men lite virrigt ibland. De verkar ha mycket att göra. :0)
    De levde absolut upp till våra förväntningar och allt blev bra till slut. Läs mer
    2019-07-11 Roland Ö svarar Alf K
    Hej Alf. Tack för omdömet. Ja, vi har mycket att göra. Nu när det är semestertider och vi är några som har semester så försöker de som jobbar att göra sitt yttersta. Vi tycker att vi lyckas bra med det. Ha en fortsatt bra sommar!

Jägarstigen 5, 187 42 Täby