Svenska Trappsteg

Svenska Trappsteg

Välkommen till Svenska Trappsteg - Vi hjälper dig med din trapprenoveringen från början till slut, steg för steg.

5000 renoverade trappor säger en hel de. Vi erbjuder bland annat snygga trappor i massiv ek och alltid med 3 års garanti. Vårt fokus ligger till 100% på att du som kund ska bli nöjd. Vi vågar påstå att vi har bäst servicekänsla i branschen. Vi på Svenska Trappsteg har som mål att du aldrig ska ha något att klaga på vad det gäller din trappa.

Välkommen att boka ett kostnadsfritt hembesök med oss, där vi tar en titt på din trapp och skräddarsyr en plan för dig!
Vi finns i Stockholm, Göteborg, Gävle och Uppsala med omnejd.

Läs vad 131 kunder tycker om Svenska Trappsteg 2

2021-04-05
    Jättebra bemötande och ett fantastiskt bra jobb. Kan verkligen rekommendera dom.
    2021-03-21
    Vi målade om, stängde trappstegen och satte eksteg. Det blev som en nya trappa. Vi är jättenöjda. De utförde ett bra arbete och höll rent och var trevliga
  • Jan-Erik Z
    skrev om Svenska Trappsteg
    2021-03-18
    Nya trappsteg i Ek.
    Snabbt o korrekt bemötande.
    2021-03-13
    Toppenjobb till marknadens bästa pris.👍👍👍
    2021-03-13
    Mycket nöjd med utfört arbete! Kommunikationen med Svenska Trappsteg var tydlig. Vid första mötet fick jag en professionell rådgivning om hur vår trappa kan renoveras, hur mycket tid det ska ta, vilka delmoment ingår och hur mycket det kostar. I vårt fall behövde vi stänga trappan (montera sättstegen), slipa och måla om hela trappan och montera trappsteg i ek.
    Arbetet gick mycket smidigt. Jag jobbade hemifrån pga korona-pandemin och kunde följa alla arbetssteg. Killar som jobbade hos oss var mycket noga med alla detaljer och verkligen lagt på sina hjärter vid arbete. Resultat överträffade våra förväntningar. Innan de påbörjade arbete hoppades vi på att trappan ska se fräschare ut men det blev som en ny trappa efter arbetet!

Jag kan varmt rekommendera Svenska Trappsteg om man funderar på att renovera sin trappa.
    2021-03-08
    Vi lät Svenska Trappsteg montera eksteg på vår trappa och vi är så nöjda. Trevligt bemötande från första kontakten med Roland och sen ett snabbt, smidigt och proffsigt utfört arbete av hantverkaren. Resultatet blev kanon. Vi kan verkligen rekommendera Svenska Trappsteg.
    2021-03-07
    Allt sköttes enligt överenskommelse med tid och pris. Har nog aldrig varit så nöjd med något arbete vi fått utfört i huset. Vår tanke var att måla själva för att dra ner på kostnaden men är glad att vi valde bort det. Varenda detalj med klädsel av trappa och målning är perfekt i varje liten detalj och väldigt trevligt bemötande hela vägen. Rekommenderas!
    Tack Andreas. Roligt att ni känner er nöjda:) Ha en fin söndag. Mvh Roland Svenska Trappsteg
    2021-03-07
    Renoverade trappan. Dom kom på utsatt tid, smidigt och bra. Bra att ha och göra med, snabba svar. Trappan blev superfin.
    2021-03-06
    Vi köpte trapprenovering med vitmålning, knarreducering, sättsteg, plansteg och nya handledare. Proffsigt hembesök inom kort från att vi hörde av oss och arbetet kunde sätta igång bara några veckor senare. Vi är otroligt nöjda med vår ”nya” trappa. Arbetet tog bara 4 dagar med proffsiga Carlos som målare och trappkunniga Roland som sågade till stegen.
    2021-03-04
    Mycket snabb och bra service. Snabb leverans och framför allt så blev det kanon bra. Vi är jättenöjda
    2021-03-04
    Trevligt bemötande och duktiga medarbetare!
    2021-03-01
    Vi renoverade våran trappa. Förväntningarna infriades till 100% så vi blev jätte nöjda.
    2021-02-26
    Trapprenovering med nya steg och trappnos i Ek. Jobbet gjordes snabbt och synnerligen nogsamt på samma gång. Jag är mycket nöjd, det är ett välgjort jobb.Rekomenderas!
    2021-02-16
    Ommålning och trappsteg. Bra resultat. Trevliga duktiga hantverkare.
    2021-02-08
    Nya ek trappsteg. Trevlig kontakt med företaget.
    Jag tycker att företaget levt upp till sina förväntningar
    2021-02-07
    Vi beställde en trapprenovering. Resultatet blev bättre än förväntat! Vi kan bara hålla med alla som säger "varför gjorde vi inte detta tidigare". Målare och montör håll överenskomna tider och arbetade snabbt coh proffsigt. Stort tack!
    2021-02-07
    Superproffsigt utförande, noggrann och ett trevlig bemötande.
    2021-02-02
    Vi beställde en helrenovering av trappa med nya eksteg och komplett målning av spjälor, räcken etc.
    Professionellt utfört av Svenska Trappsteg med mycket hög kvalitetsnivå.
    Rimliga kostnader i kombination med genomförande enligt utlovad tidplan gör att jag verkligen rekommenderar Svenska Trappsteg.
    2021-01-31
    Har fått hjälp med att lägga nya trappsteg i ek i befintliga trappa. De har varit professionella och seriösa och använt bra gediget material till en rimlig kostnad. Vi är helnöjda med både arbete resultat och kostnad.
    2021-01-28
    Enkel offert. Bra utförande av noggrann snickare. Fint resultat.
    2021-01-24
    Snabbt, smidigt och riktigt snyggt resultat!
    2021-01-22
    Snabbt och perfekt utfört!
    🌟🌟🌟🌟🌟
    2021-01-20
    Väldigt fint utfört arbete med fin finnish.
    2021-01-17
    Anlitade företaget för renovering av vår trappa. Målning och nya eksteg.
    Väldigt bra bemötande genomgående. Vi är otroligt nöjda med jobbet! Noggranna och duktiga hantverkare. Blev supersnygg!
    2021-01-12
    Vi lät Svenska Trappsteg måla om och lägga nytt trä på trappstegen i vår trappa och resultatet blev kanon. Allt gick väldigt smidigt!
    2021-01-11
    Trapprenovering
    Mycket bra bemötande av alla inblandade
    Resultatet blev över förväntan
    Rekomenderar med varm hand
    2021-01-10
    Har renoverat hela min undervåning och gjort nu även en trapprenovering,känns verkligen som pricken över i.Stort tack till Svenska Trappsteg för ett fantastiskt jobb,allt från början till slut! /Thomas
    2020-12-27
    Fantastisk respons vid förfrågan och snabbt hembesök. Efter offert bokade vi datum som passade oss. Trappen fick ett sånt lyft av fint hantverk. Vi år super nöjda!
    2020-12-26
    Jag beställde trapprenovering som jag såg i Tidningen vi i villa. Det var smidigt att få kontakt med företaget Snabbt hembesök Fick vänta några veckor på hantverkarna kom på utsatt tid Duktiga och noggranna. . Företaget höll det som de lovade.vi var mycket nöjda.
    2020-12-23
    Fick hjälp att renovera min gamla furutrapp, och är jättenöjd! Bra bemötande, skickliga hantverkare och superfint resultat ⭐️
    2020-12-19
    Helrenovering av trappa med målning, nya trappsteg, överliggare och handledare. Bra bemötande och väldigt snyggt resultat!
    Rekommenderas!
    2020-12-06
    Snabbt, snyggt och proffsigt. Från första hembesöket till utfört arbete gick det snabbt. En gammal sliten trätrappa fick ett ordentligt lyft med målning och snygga nya trappsteg. Proffsigt bemötande och ett mycket noggrant utfört arbete. Vi är supernöjda med vår nya fina trappa.
    2020-11-27
    Superbra arbete! Noggranna och trappan blev skitsnygg :)
    2020-11-12
    Snabbt, smidigt och proffsigt utfört
    2020-11-09
    Helrenovering inkl målning av en gammal ful trappa i vår villa. Arbetet är superfint utfört, nya vackra eksteg, målning samt knarr-reducering. En ren fröjd att gå i trappan nu. Allt gjordes exakt enligt överenskommelse, både vad gäller utseende, tid och kostnad.

Vi är mycket nöjda!!

Stefan & Tina
    Täby
    2020-11-05
    målning och nya trappsteg bemötandet var jättewbra förväntningarna var ett snyggt jobb och det fick vi som vi hade tänkt. mycket bra service och ett bra bemöttande
    2020-11-01
    På några dagar lyckades Svenska Trappsteg förvandla en oerhört sliten och tråkig trappa till en skinande fröjd. Vi går med glädje upp och ner. Bra bemötande och bra pris.
    Tack:) Ha det fint. Mvh Roland Svenska Trappsteg
    2020-10-21
    Jag lät Svenska Trappsted montera nya ek-steg till min trappa och det blev alldeles fantastiskt fint! Det var en ganska lång väntetid mellan besök/offert och när jobbet kunde utföras, men det blev så bra att det helt klart var värt väntan! Trappan ska ju stå här länge till.
    2020-10-20
    Vi renoverade om trappan med massiv ek,målade om trapp räcke och gjorde en knarrrredusering.Det blev perfekt bättre än förväntat, helt ljudlöst. Rekommenderas varmt.
    2020-10-19
    Vi är mycket nöjda med utförd trapprenovering, omfattande montering av trappsteg och sättsteg i Ek i vår ganska stora trapp från 30-talet, en svängd trappa med 17 steg och en bredd upp till 180 cm.

Allt från första besök av Roland för måttagning och diskussion om arbetet, offerten och sedan utfört arbetet som genomfördes på utlovad dag var en trevlig upplevelse.

Arbetet avslutades med att Rolands gubbar rapporterade att jobbet var klart och tillsammans gjorde vi då en avsyning och det fanns inget alls att anmärka på.

Kan inte annat än Varmt Rekommendera Svenska Trappsteg.
    2020-10-08
    Renovering av trappa, räcken och väggar. Genomfördes enligt plan och tidtabell. Killarna var punktliga, trevliga och duktiga yrkesmän. Vi är mycket nöjda, trappan och hemmet har fått ett lyft!
    2020-10-05
    Jätteduktiga och snabba...resultat var väldigt bra..
    2020-09-24
    Renoveringen av trappan får högsta betyg. Både hantverksmässigt och materialmässigt. Proffsigt bemötande och punktlighet förhöjer också det totala betyget.
    2020-09-20
    Trappan blev jättefin. Allt gick snabbt och smidigt.
    2020-09-14
    Trapprenoveringen utfördes snabbt och det blev mycket fint.
    2020-08-28
    Fick en trapprenovering utförd med utmärkt resultat!
    2020-08-26
    Riktigt bra, allt blev klart i tid och inga överraskningar med fakturan exakt de vi prata om kom på fakturan! Mycket nöjd med svenska trappsteg
    2020-08-15
    Mycket bra! Snabb återkoppling med offert och ett startdatum. Arbetet flöt på snabbt (3dagar) och sen stod en ”ny” trappa på plats! Så snyggt!
    2020-08-10
    Svenska Trappsteg fick i uppdrag att renovera vår trappa i furu med målning, trappsteg i ek och ny handledare. Uppdraget genomfördes på ett professionellt sätt. Processen var enkel med ett första hembesök där offert och tidplan togs fram med en bra bollande dialog. Själva arbetet utfördes sedan på utsatt tid på ett noggrant sätt i 4 dagar och vi blev väldigt nöjda med resultatet.
    2020-08-07
    Superbra service och bra jobb!