Svenska Trappsteg - Trapprenovering

Svenska Trappsteg - Trapprenovering

Välkommen till Svenska Trappsteg - Vi hjälper dig med trapprenovering från början till slut, steg för steg.

Vi började med trapprenovering i Stockholm och har idag verksamhet över flera städer (Göteborg, Gävle, Uppsala, Stockholm) och erbjuder allt från trapprenovering till trappmålning till riktigt bra priser.

5000 renoverade trappor säger en hel de. Vi erbjuder bland annat snygga trappor i massiv ek och alltid med 3 års garanti. Vårt fokus ligger till 100% på att du som kund ska bli nöjd. Vi vågar påstå att vi har bäst servicekänsla i branschen. Vi på Svenska Trappsteg har som mål att du aldrig ska ha något att klaga på vad det gäller din trapprenovering.

Välkommen att boka ett kostnadsfritt hembesök med oss, där vi tar en titt på din trapp och skräddarsyr en plan för dig!
Vi finns i Stockholm, Göteborg, Gävle och Uppsala med omnejd.

Hos oss får du en trapprenovering som håller! Eget material i Svensktillverkad massiv ek för en trapprenovering som verkligen håller år efter år!

Läs vad 170 kunder tycker om Svenska Trappsteg - Trapprenovering 2

2021-10-16
    Otroligt fint arbete! Vi är supernöjda med vår nya trappa. Mycket bra bemötande från första kontakt, och hela vägen till överenskommelse om att utföra arbetet. Vill även lyfta montören som var riktigt duktig, flitig och trevlig. Stöter jag på någon som skall renovera sin trappa, så kommer ni få varma rekommendationer 👍🙌👊 Hälsningar Emad
    2021-10-15
    Mycket trevligt bemötande med nyttiga tips som gjorde att renoveringen levde upp till våra förväntningar med råge!

Med andra ord, mycket nöjd med trappan och ledstången.
    Rekommenderas varmt!
    2021-10-15
    Snabb offert! Fint utfört arbete! Varmt rekommenderas!
    2021-10-05
    Trapprenovering och målning gick väldigt smidigt och resultatet blev toppen!
    2021-09-25
    Snabb service, hög kvalitet och bra pris!
  • Daniel C
    2021-09-23
    bra service och bra utfört arbete
  • Jörgen A
    2021-09-16
    Vi är mycket nöjda med resultatet
    Vi valde att både vitmåla och lägga ek på
    trappan Niklas som som gjorde jobbet
    var både trevlig och gjorde samarbetet
    lättsamt. Gjorde efter utfört arbete snyggt och rent efter sig
    Superbra mvh Jörgen & Marie
    2021-09-16
    Okomplicerat bemötande med tydliga instruktioner, enkel att nå över telefon men lite längre väntetid över mail/sms.

Vi bestämde oss för att renovera våran trappa med nya plansteg, arbetet sköttes proffisionellt och gick smidigt från start till slut.

Känslan att mötas av en helt ny fräsch trappa efter bara några timmar är otroligt härlig och jag skulle helt klart rekommendera fler att använda sig av "Svenska Trappsteg".
    2021-09-10
    Ett otroligt noggrant och fint arbete! Trevligt bemötande. Jag vill verkligen rekommendera Svenska trappsteg!
    Susanne
    2021-08-30
    Helrenoverade vår trappa i ett 60-talshus. Trappan blev väldigt fin och passar nu verkligen huset. Ett stort lyft.
    2021-08-26
    Trevligt bemötande, bra arbete . Mycket nöjd. Tyvärr gick det inte att sätta nytt trappräcke. Tjänsten var trappa i ek. Mvh Mona Jansson.
    2021-08-24
    Trevlig och professionell personal som gjorde ett riktigt bra jobb till ett konkurrenskraftigt pris. Trappstegen i ek matchade vårat golv riktigt bra.
    Vi är supernöjda, rekommenderas stark.
    2021-08-23
    Otrolig bra och professionellt gjort arbete. Min trappa blev såå fin .
  • Maria grazia M
    2021-08-18
    Duktig och trevlig personal. Väl gjort arbeten. Rekommenderas mycket varmt.
    2021-08-06
    Snabbt, proffsigt och ett toppenresultat. Värt varje krona. Ett riktigt lyft för huset - både i utseende och värde.

Susanne
    2021-08-05
    Vi är mycket nöjda med trapprenoveringen. Seriöst och bra företag. Lätt att få kontakt med företaget och trevliga och duktiga killar som renoverade våra två trappor.
    2021-08-05
    Jag blev redan efter min förfrågan väldigt bra bemött av företaget. besök i hemmet någon dag efter min förfrågan och sedan en offert inom några dagar.

Installationen av nya trappsteg ägde rum 30 Juli och arbetet utfördes till vår fulla belåtenhet. Vi är mycket nöjda med de nya trappstegen.
    2021-08-05
    Köpt en trapprrenovering. Jag e nöjd bra gjort
    2021-08-05
    Snabba lätt att kommunicera rätt pris på offert svarar alltid på mail.
    2021-07-17
    Mycket bra arbete som utförts och trevliga killar som gjorde jobbet. Lätt att få kontakt med företaget vid frågor. Supernöjda helt enkelt.
    2021-06-28
    Mycket bra arbete. Rekommenderas.
    2021-06-28
    Bra bemött lite otydliga. Men sammantaget en bra känsla . Snabba på att genomföra uppdraget. Och dessutom på utsatt tid. Jag köpte en renovering av min trappa . Nya trappsteg och helmålning av resten. Jag hade inga förväntningar då blir man oftast besviken så skönt att man blev nöjd denna gång.
  • Jenny B
    2021-06-28
    Väldigt nöjd med Svenska trappsteg från första mailkontakt fram till färdigt resultat. Både offert och uppskattad tid för arbetet stämde helt överens. Vi fick trappan målad samt nya eksteg och är jättenöjda.
    Rekommenderas 🌟🌟🌟🌟🌟
    2021-06-21
    Så nöjd . Trevlig personal . Snabbt jobbat , trappan blev så fin . Bra pris .
    2021-06-13
    Trevligt och proffsigt bemötande från offert till färdigställande. Trappmannen "fixaren" var grym👌
    2021-06-07
    Vi anlitade Svenska Trappsteg för en trapprenovering och vilket resultat det blev!
    På 3 dagar var trappen klar och vi ångrar inte en sekund att vi valde Roland & Co.
    Så trevliga och duktiga!
    Kan verkligen rekommendera dem.
  • Josefine A
    2021-06-06
    Smidig & enkelt under hela processen och med ett jättefint resultat. Trappan är som ny! Rekommenderas varmt
    2021-06-06
    Vi har renoverat vår trappa med nya trappsteg och räcket målades vitt. Blev fantastiskt fint och vi är så nöjda med det utförda arbetet. Företaget höll tidsschemat och var väldigt lätta att ha göra med. Rekomenderas varmt!
    Riitta W
    2021-06-04
    Jag har fått hjälp med att måla allt runt min trapp och nya fina trappsteg i ljus ek.
    Mycket bra bemötande med snabb offert och en tidplan som höll perfekt. Bra kommunikation rakt igenom.
    2021-05-25
    Riktigt fint precisionsarbete i varje detalj. Arbetet var helt klart över förväntan och trappan blev som ny. Kan helt klart rekommendera Svenska Trappsteg för liknande arbeten.
    2021-05-18
    Trappa inomhus. Väldigt snygg trappa, vi är supernöjda. Fixade även knarret vilket uppskattas.
    2021-05-16
    Renovering av trappa . mycket nöjda
    2021-05-10
    Supernöjda med vår trapprenovering. Montörerna gjorde ett jättesnyggt jobb. Dom höll allt dom lovade 😀
    2021-05-06
    Svenska Trappsteg gjorde en totalrenovering av vår gamla furutrappa. Vi hade höga förväntningar och är supernöjda! Trevliga, snabba hantverkare och väldigt bra kvalité. Rekommenderas varmt!
    2021-05-04
    Vår trapprenovering gick snabbt och smidigt och resultatet var över förväntan.
    2021-04-30
    Vi har renoverat vår gamla furutrappa och är verkligen nöjda. Från offertförslag, kontakt, pris och utförande har allt gått snabbt och smidigt.
    Jobbet gjordes proffsigt och vi blev tillfrågade och fick säga ok under processens gång, våra höga förväntningar uppfylldes med råge.
    Vi känner oss helt trygga med att rekommendera!
    2021-04-26
    väldigt proffsigt gjort, gamla trappan blev som ny.
  • Patrycja B
    2021-04-25
    Trapprenovering och målning
    Bra komunikation svarar alltis på e-mail och telefon
    Arbetet tog tre dagar och allt var rätt enligt offert
    Kan varmt rekomendera detta företag.
    2021-04-18
    Levererade ett mycket bra resultat till rätt pris med ett trevligt bemötande. Ett toppbetyg i alla avseenden.
    2021-04-05
    Jättebra bemötande och ett fantastiskt bra jobb. Kan verkligen rekommendera dom.
    2021-03-21
    Vi målade om, stängde trappstegen och satte eksteg. Det blev som en nya trappa. Vi är jättenöjda. De utförde ett bra arbete och höll rent och var trevliga
  • Jan-Erik Z
    2021-03-18
    Nya trappsteg i Ek.
    Snabbt o korrekt bemötande.
    2021-03-13
    Toppenjobb till marknadens bästa pris.👍👍👍
    2021-03-13
    Mycket nöjd med utfört arbete! Kommunikationen med Svenska Trappsteg var tydlig. Vid första mötet fick jag en professionell rådgivning om hur vår trappa kan renoveras, hur mycket tid det ska ta, vilka delmoment ingår och hur mycket det kostar. I vårt fall behövde vi stänga trappan (montera sättstegen), slipa och måla om hela trappan och montera trappsteg i ek.
    Arbetet gick mycket smidigt. Jag jobbade hemifrån pga korona-pandemin och kunde följa alla arbetssteg. Killar som jobbade hos oss var mycket noga med alla detaljer och verkligen lagt på sina hjärter vid arbete. Resultat överträffade våra förväntningar. Innan de påbörjade arbete hoppades vi på att trappan ska se fräschare ut men det blev som en ny trappa efter arbetet!

Jag kan varmt rekommendera Svenska Trappsteg om man funderar på att renovera sin trappa.
    2021-03-08
    Vi lät Svenska Trappsteg montera eksteg på vår trappa och vi är så nöjda. Trevligt bemötande från första kontakten med Roland och sen ett snabbt, smidigt och proffsigt utfört arbete av hantverkaren. Resultatet blev kanon. Vi kan verkligen rekommendera Svenska Trappsteg.
    2021-03-07
    Allt sköttes enligt överenskommelse med tid och pris. Har nog aldrig varit så nöjd med något arbete vi fått utfört i huset. Vår tanke var att måla själva för att dra ner på kostnaden men är glad att vi valde bort det. Varenda detalj med klädsel av trappa och målning är perfekt i varje liten detalj och väldigt trevligt bemötande hela vägen. Rekommenderas!
    Tack Andreas. Roligt att ni känner er nöjda:) Ha en fin söndag. Mvh Roland Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2021-03-07
    Renoverade trappan. Dom kom på utsatt tid, smidigt och bra. Bra att ha och göra med, snabba svar. Trappan blev superfin.
    2021-03-06
    Vi köpte trapprenovering med vitmålning, knarreducering, sättsteg, plansteg och nya handledare. Proffsigt hembesök inom kort från att vi hörde av oss och arbetet kunde sätta igång bara några veckor senare. Vi är otroligt nöjda med vår ”nya” trappa. Arbetet tog bara 4 dagar med proffsiga Carlos som målare och trappkunniga Roland som sågade till stegen.
    2021-03-04
    Mycket snabb och bra service. Snabb leverans och framför allt så blev det kanon bra. Vi är jättenöjda
    2021-03-04
    Trevligt bemötande och duktiga medarbetare!