Svenska Trappsteg - Trapprenovering

Välkommen till Svenska Trappsteg - Vi hjälper dig med trapprenovering från början till slut, steg för steg.

Vi började med trapprenovering i Stockholm och har idag verksamhet över flera städer (Göteborg, Gävle, Uppsala, Stockholm) och erbjuder allt från trapprenovering till trappmålning till riktigt bra priser.

Över 7000 renoverade trappor säger en hel de. Vi erbjuder bland annat snygga trappor i massiv ek och alltid med 3 års garanti. Vårt fokus ligger till 100% på att du som kund ska bli nöjd. Vi vågar påstå att vi har bäst servicekänsla i branschen. Vi på Svenska Trappsteg har som mål att du aldrig ska ha något att klaga på vad det gäller din trapprenovering.

Välkommen att boka ett kostnadsfritt hembesök med oss, där vi tar en titt på din trapp och skräddarsyr en plan för dig!
Vi finns i Stockholm, Göteborg, Gävle och Uppsala med omnejd.

Hos oss får du en trapprenovering som håller! Eget material i Svensktillverkad massiv ek för en trapprenovering som verkligen håller år efter år!

Läs vad 251 kunder tycker om Svenska Trappsteg - Trapprenovering 2

2022-10-01 Insamlad av företaget
    Lätta att ha att göra med, trevliga och ett snabbt och fint resultat. Vi är nöjda!
    2022-09-26 Insamlad av företaget
    Vår furu trappa är från 1980, trappsteg beklädda med nålfilt. Såg annons i Villa tidning från Svenska Trappsteg och kontaktade då företaget. Nu är trappan vitmålad och nålfilten är borta ,trappstegen är av vitlaserad ek. Vi är mycket nöjda med resultatet, så noggrant utfört arbete av montören! Bra service och ett trevligt bemötande!
    Med vänlig hälsning
    Monika Johansson
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Fint och noggrant utfört :)
    Beställde trappsteg och målning
    2022-09-23 Insamlad av företaget
    Håller både tiden och priset enligt offert.
    2022-09-13 Insamlad av företaget
    Snabb service och mycket trevligt bemötande
    2022-09-12 Insamlad av företaget
    Ett snabbt och tydligt bemötande. Förväntningarna uppfylldes.
    Inläggning av nya trappsteg i ek, stängd trappa. Resultatet mycket bra, hantverkaren arbetade snabbt och med minimal störning i hemmet. Arbetet utfördes inom utsatt tid. Ett trevligt bemötande.
    //Gunnar Svensson
    2022-08-31 Insamlad av företaget
    Fick jätte snabb och super bra service från Svenska Trappsteg. De kom på ett första besök inom någon vecka och så fort vi bestämde oss för att utföra renoveringen så kom en jätte duktig och trevlig montör. Hela utförandet tog egentligen mindre än 8 timmar men då vi valde att betsa trappstegen behövde de torka ett par dagar så det blev utspritt på två dagar.

Kan rekommendera detta bolag då de är professionella, snabba på att återkoppla och utförandet var smärtfritt.
    2022-08-30 Insamlad av företaget
    Blev väldigt väl bemött. De ringde dagen efter jag skickade en intresseanmälan och var proffsiga. Vi ville få en snygg och fin trappa och de levererade exakt det vi hade förväntat oss. Toppen!
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Mycket bra kontakt från start till slutförande.
    Proffsigt bemötande och kanonfin trappa, som blev som helt ny. Knirret är dessutom borta!
    Rekommenderas!
    2022-07-14 Insamlad av företaget
    Kan bara rekommendera svenska trappsteg. Super bemötande och ett fantastisk jobb. Efter att dom gjort min källartrappa och den blev så bra så bokade jag även nästa trappa. Helnöjd kund
    2022-07-11 Insamlad av företaget
    Snabbt, effektivt och noggrant utfört arbete. Det blev ett riktigt lyft med trapprenoveringen, vi är supernöjda!
    2022-06-24 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och service! Lätt att få kontakt och gick snabbt att få svar på mailen. Fint utfört arbete!
    2022-06-23 Insamlad av företaget
    Kontaktade Svenska Trappsteg för att lägga på nya steg i betsad ek i vår trappa som var orginal med nålfiltmatta. Efter första mötet gick att mkt snabbt och smidigt och resultatet blev väldigt bra.
    Fredrik, Lidingö.
    2022-06-14 Insamlad av företaget
    Mycket väl utfört jobb. Resultatet blev jättebra.
    Björn
    2022-06-11 Insamlad av företaget
    Vi är jättenöjda med vår nyrenoverade trappa! Hela processen med hembesök och genomförande var supersmidig och resultatet över förväntan. Ett lyft för hela bostaden.
    Tack Niklas:) Ha en riktigt fin dag!! Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-06-09 Insamlad av företaget
    Proffesionellt bemötande från både hembesöket som ledde till en offert samt installatören som kom och gjode själva jobbet. Vi är riktigt nöjda.
  • Christer D
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Bra hantverksjobb - trevligt bemötande och serviceinriktat!
  • Maria B
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Jag rekommenderar verkligen Svenska Trappsteg!
    Hade jag fler trappor att fixa skulle jag välja dem alla dagar i veckan.

Min trappa hade blivit totalförstörd av en annan byggfirma. De hade slipat bort ca en cm av sättstegen och jag trodde aldrig trappan skulle bli fin igen.

Men så kom Svenska Trappsteg med Roland och superskickliga Marjus och lade på nya fina steg av ek. Marjus som var här och satte stegen har en kirurgs handlag, han är så noga både vid sågning och fogning och nu har jag den snyggaste trappen i stan.
    Det skulle vara bra om man kunde lägga in bilder här så ni fick se den!

Tack!
    /Maria i Sollentuna
    2022-05-26 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med ny trappa av Ek Fint bemötande av både ägaren och montören Stålt över min nya fina trappa Kitty von Walden
    2022-05-25 Insamlad av företaget
    Mycket trevlig och yrkeskunnig personal. Jobbet kunde knappast gjorts bättre. Trappan blev bättre än förväntat då alla tidigare skador åtgärdades. Imponerande att det inte blev damm efter all noggrann slipning, jag hade täckt in hallmöblerna med plast helt i onödan. Jättefin trappa!

Tommy
    Åkersberga
    Tack Tommy. Vi är glada att du är nöjd. Killarna hälsar:) Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-05-19 Insamlad av företaget
    Super duktiga hantverkare. Vi är super-nöjda!
    2022-05-18 Insamlad av företaget
    Svenska Trappsteg är kvalitet rakt igenom. Duktiga och noggranna. Mycket lätta att samarbeta med. Rekommenderas alla dagar i veckan.
    Tack Mats. Roligt att höra. Tack för omdömet:) Ha en fin dag. Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-05-18 Insamlad av företaget
    Riktigt bra från början till slut.
    Kvalitét rakt igenom.
    Hantverk var topp nivå.
    Rekommenderas varmt
    Med vänlig hälsning,
    Andrew
    2022-05-11 Insamlad av företaget
    Utmärkt bemötande.
    Vi ha<de höga förväntningar och de infriades till fullo.
    Vi fik vå trappa renoverad och är helt nöjda.
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Enkelt att komma överens om vad som skulle göras. Vi har en väldigt fin trappa nu. Nästan som ny eller ännu bättre. Hantverkarna är mycket kunniga och de jobbade hårt för att fixa allt i tid. Trevligt bemötande!
    Tack Maarten. Jag hälsar dem det:) Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-04-27 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande både per telefon och vid hembesök. Vi har fått en ny trappa och målning utfört som överensstämmer med vad vi förväntade oss och var planerat. Mycket nöjda!
    Tack:) Ha en fin kväll. Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-04-16 Insamlad av företaget
    De renoverade mina trappor inomhus som blev jättefina. De kom i tid och blev klara som avtalat. Ett plus att de hade egen dammsugare med och städade efter sig.
    2022-04-04 Insamlad av företaget
    Så nöjda är vi med nya trappan
  • BO K
    2022-04-04 Insamlad av företaget
    Bra pris och hög kvalitet på arbetet. Trappan blev otroligt fin för ett pris som var betydligt billigare än konkurrenterna. Dessutom var den som gjorde jobbet jättetrevlig och allt blev klart på en dag. Jag rekommenderar verkligen Svenska Trappsteg. Det finns ingen anledning att välja någon konkurrent som dessutom använder sämre material. Fem stjärnor är det minsta man kan ge!
    Tack så mycket för ditt fina omdöme. :) /Roland Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande, bra rådgivning vid besök av Sv Trappsteg. Vi hade behov av att renovera 2 trappor från våning 1 till 3. Resultatet blev superbra, ett lyft av stora mått. Killarna som gjorde jobbet var engagerade, duktiga o noggranna, inget lämnades till slumpen, enormt kompetent utfört.
  • JOANNA D
    2022-03-28 Spontant omdöme
    Vi har anlitat Svenska trappsteg för att renovera två trappor till vår övervåning. Vi har fått hjälp med att sätta dit sättsteg och att slipa, grundmåla och måla trappan vit. Vi är väldigt nöjda med hur arbetet har utförts, både vad gäller bemötande från den första kontakten till att trappan blev klar med önskat resultat. Mycket duktiga, kunniga och trevliga hantverkare. De har alltid kommit den tiden som var planerat.
    Vi kan därför varmt rekommendera Svenska trappsteg till alla som behöver renovera trappor och vill ha det bästa resultatet!
    Tack Joanna. Jag hälsar montörerna att ni är nöjda:) Ha det gott! Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-03-20 Insamlad av företaget
    Vi är jättenöjda!! Bra service, bra pris, och ett fantastiskt resultat!! 👍🏼
    2022-03-18 Insamlad av företaget
    Vi är supernöjda med vår trapprenovering!
    Enkla att ha att göra med, inga oväntade kostnader eller förseningar, trevlig och duktig hantverkare och jättefint resultat.
    Tack så myxket:) Jsg hälsar montören det också. Ha en fin helg.
    /Roland
    2022-03-08 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande. Mina förväntningar var stora då jag själv är snickare. Alla förväntningar upplevdes kanon bra jobb inget skit efter sig. Jag köpte renovering av trappsteg.
    Hej Thomas. Tack för omdömet och riktigt roligt att du känner dig nöjd. Ha det gott:)
    /Roland
    2022-03-07 Insamlad av företaget
    Renovering av inomhustrappa.
    Allt igenom positivt, från kundkontakt till arbete och utförande. Rekommenderas varmt.
    2022-03-06 Insamlad av företaget
    Blev mycket bra bemött. Förklara bra på telefon, kom på ett hembesök, redovisa arbetet plus kostnad som stämde. Jag bytte trappsteg. Det kom en hantverkare som gjorde ett utmärkt arbete. Känner mig helnöjd med hantverkarn plus företaget.
    Mvh Tommy
    Hej Tommy. Roligt att du är helnöjd med allt. Ha en fin söndag:) mvh Roland Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-03-04 Insamlad av företaget
    Målning samt utbyte av trappsteg och handledare.
    Utmärkt utfört arbete. Noggranna samt duktiga hantverkare. Vi är jättenöjda med resultatet.
    Tack Ulf för allt. Ha det gott. Mvh Roland Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-03-03 Insamlad av företaget
    Gått väldigt smidigt och Ali utförde arbetet. Han var noga med arbetet och höll exakt tiden. Jag är mer än nöjd och kan väl rekommendera dem. Tack
    2022-02-24 Insamlad av företaget
    Snabbt bokat, god personlig kontakt och väl utfört arbete. Den renoverade trappan blev en helt underbar upplevelse att gå i!
    2022-02-21 Insamlad av företaget
    Trevligt och personligt bemötande från första början. Vi fick möjlighet att diskutera olika lösningar och fick snabba svar vid sms- och mailkontakt.
    Vår trapprenovering utfördes sedan snabbt och enkelt och med resultat över förväntan. Priset var också riktigt bra.
    Roligt att ni var nöjda:) Tack för att ni lämnar ett omdöme:)
    MVh Roland
  • Lars Peter Mikael L
    2022-02-21 Insamlad av företaget
    Snabbt, noggrant och professionellt
    2022-02-16 Insamlad av företaget
    Jag är petig, men hade inte en anmärkning.

Arbetet utfördes till 100% belåtenhet och bättre betyg kan man inte ge.

Kan helt klart rekommenderas.
    Tack Tomas:) Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-02-14 Insamlad av företaget
    Vi lät Svenska trappsteg renovera vår gamla furutrappa från slutet av 60-talet. Det blev jättefint och vi är mer än nöjda över resultatet.
    Företaget var lätta att samarbeta med trevliga att ha och göra med. Eva och Lasse
    Tack Eva och Lasse:) Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-02-14 Insamlad av företaget
    Svenska Trappsteg är ett seriöst företag, från början till slut. Noggrann besiktning mycket väl utförd renovering med en kunnig och engagerad yrkesman. Höll tid och ekonomi.
    Kan varmt rekommenderas. Trapporna är bättre än nya
    Tack Christina. Roligt att höra:)Hls /Roland Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-02-11 Insamlad av företaget
    Mycket trevlig och tydlig säljare och sedan var hantverkarna mycket duktiga och ordentliga. Jag är mycket nöjd med min trappa.
    Tack Emma:) Ha en fin helg! Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-02-07 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Bitvis lite otydliga vid början av renoveringen men som kunde lösas direkt med en bra dialog med alla inblandade. Sammantaget ett mycket väl utfört arbete på utsatt tid. Mycket trevliga och noggranna montörer. Även arbetsledaren skötte dialogen väl.
    Vi köpte en renovering av trappa med vitlaserade eksteg (furutrappa från 70 talet med nålfiltsmatta) och helmålning av resten.
    Som bonus fick vi även hjälp med att sätta upp tavlor i trapphuset (då det krävs specialstege).
    2022-02-03 Insamlad av företaget
    Över förväntan, vår gamla 80-tals furutrappa har fått ett helt nytt liv tack vare Svenska Trappsteg! Proffsiga, alerta & superfint resultat!
    Roligt att höra:) Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-02-01 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt nöjda med arbetet, trapporna fick nya trappsteg och stängdes. Snabbt utfört och fint resultat!
    2022-01-31 Insamlad av företaget
    Jag blev mycket bra bemött. Resultatet fantastiskt. Personalen mycket kunnig och effektv. Säljkontakten hjälpsam tydlig, ärlig och lätt att ha med att göra. Jag rekommenderar starkt!!!!
    Tack Alexander för ditt fina omdöme:) Jätteroligt att du är nöjd. Ha en fin dag! Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2022-01-26 Insamlad av företaget
    Vid kontakt med Svenska Trappsteg fick jag god information om material och tillvägagångssätt. Offerten stämde väl överens med utfört arbete. Mario som kom och la vår L-trappa ordnade det med största skicklighet och löste problemet med översta trappsteg på plats perfekt. /Susanne Johansson Värmdö