Svenska Trappsteg - Trapprenovering, sid 2

Välkommen till Svenska Trappsteg - Vi hjälper dig med trapprenovering från början till slut, steg för steg.

Vi började med trapprenovering i Stockholm och har idag verksamhet över flera städer (Göteborg, Gävle, Uppsala, Stockholm) och erbjuder allt från trapprenovering till trappmålning till riktigt bra priser.

5000 renoverade trappor säger en hel de. Vi erbjuder bland annat snygga trappor i massiv ek och alltid med 3 års garanti. Vårt fokus ligger till 100% på att du som kund ska bli nöjd. Vi vågar påstå att vi har bäst servicekänsla i branschen. Vi på Svenska Trappsteg har som mål att du aldrig ska ha något att klaga på vad det gäller din trapprenovering.

Välkommen att boka ett kostnadsfritt hembesök med oss, där vi tar en titt på din trapp och skräddarsyr en plan för dig!
Vi finns i Stockholm, Göteborg, Gävle och Uppsala med omnejd.

Hos oss får du en trapprenovering som håller! Eget material i Svensktillverkad massiv ek för en trapprenovering som verkligen håller år efter år!

Läs vad 174 kunder tycker om Svenska Trappsteg - Trapprenovering 2

2021-03-07
    Renoverade trappan. Dom kom på utsatt tid, smidigt och bra. Bra att ha och göra med, snabba svar. Trappan blev superfin.
    2021-03-06
    Vi köpte trapprenovering med vitmålning, knarreducering, sättsteg, plansteg och nya handledare. Proffsigt hembesök inom kort från att vi hörde av oss och arbetet kunde sätta igång bara några veckor senare. Vi är otroligt nöjda med vår ”nya” trappa. Arbetet tog bara 4 dagar med proffsiga Carlos som målare och trappkunniga Roland som sågade till stegen.
    2021-03-04
    Mycket snabb och bra service. Snabb leverans och framför allt så blev det kanon bra. Vi är jättenöjda
    2021-03-04
    Trevligt bemötande och duktiga medarbetare!
    2021-03-01
    Vi renoverade våran trappa. Förväntningarna infriades till 100% så vi blev jätte nöjda.
    2021-02-26
    Trapprenovering med nya steg och trappnos i Ek. Jobbet gjordes snabbt och synnerligen nogsamt på samma gång. Jag är mycket nöjd, det är ett välgjort jobb.Rekomenderas!
    2021-02-16
    Ommålning och trappsteg. Bra resultat. Trevliga duktiga hantverkare.
    2021-02-08
    Nya ek trappsteg. Trevlig kontakt med företaget.
    Jag tycker att företaget levt upp till sina förväntningar
    2021-02-07
    Vi beställde en trapprenovering. Resultatet blev bättre än förväntat! Vi kan bara hålla med alla som säger "varför gjorde vi inte detta tidigare". Målare och montör håll överenskomna tider och arbetade snabbt coh proffsigt. Stort tack!
    2021-02-07
    Superproffsigt utförande, noggrann och ett trevlig bemötande.
    2021-02-02
    Vi beställde en helrenovering av trappa med nya eksteg och komplett målning av spjälor, räcken etc.
    Professionellt utfört av Svenska Trappsteg med mycket hög kvalitetsnivå.
    Rimliga kostnader i kombination med genomförande enligt utlovad tidplan gör att jag verkligen rekommenderar Svenska Trappsteg.
    2021-01-31
    Har fått hjälp med att lägga nya trappsteg i ek i befintliga trappa. De har varit professionella och seriösa och använt bra gediget material till en rimlig kostnad. Vi är helnöjda med både arbete resultat och kostnad.
    2021-01-28
    Enkel offert. Bra utförande av noggrann snickare. Fint resultat.
    2021-01-24
    Snabbt, smidigt och riktigt snyggt resultat!
    2021-01-22
    Snabbt och perfekt utfört!
    🌟🌟🌟🌟🌟
    2021-01-20
    Väldigt fint utfört arbete med fin finnish.
    2021-01-17
    Anlitade företaget för renovering av vår trappa. Målning och nya eksteg.
    Väldigt bra bemötande genomgående. Vi är otroligt nöjda med jobbet! Noggranna och duktiga hantverkare. Blev supersnygg!
    2021-01-12
    Vi lät Svenska Trappsteg måla om och lägga nytt trä på trappstegen i vår trappa och resultatet blev kanon. Allt gick väldigt smidigt!
    2021-01-11
    Trapprenovering
    Mycket bra bemötande av alla inblandade
    Resultatet blev över förväntan
    Rekomenderar med varm hand
    2021-01-10
    Har renoverat hela min undervåning och gjort nu även en trapprenovering,känns verkligen som pricken över i.Stort tack till Svenska Trappsteg för ett fantastiskt jobb,allt från början till slut! /Thomas
    2020-12-27
    Fantastisk respons vid förfrågan och snabbt hembesök. Efter offert bokade vi datum som passade oss. Trappen fick ett sånt lyft av fint hantverk. Vi år super nöjda!
    2020-12-26
    Jag beställde trapprenovering som jag såg i Tidningen vi i villa. Det var smidigt att få kontakt med företaget Snabbt hembesök Fick vänta några veckor på hantverkarna kom på utsatt tid Duktiga och noggranna. . Företaget höll det som de lovade.vi var mycket nöjda.
    2020-12-23
    Fick hjälp att renovera min gamla furutrapp, och är jättenöjd! Bra bemötande, skickliga hantverkare och superfint resultat ⭐️
    2020-12-19
    Helrenovering av trappa med målning, nya trappsteg, överliggare och handledare. Bra bemötande och väldigt snyggt resultat!
    Rekommenderas!
    2020-12-06
    Snabbt, snyggt och proffsigt. Från första hembesöket till utfört arbete gick det snabbt. En gammal sliten trätrappa fick ett ordentligt lyft med målning och snygga nya trappsteg. Proffsigt bemötande och ett mycket noggrant utfört arbete. Vi är supernöjda med vår nya fina trappa.
    2020-11-27
    Superbra arbete! Noggranna och trappan blev skitsnygg :)
    2020-11-12
    Snabbt, smidigt och proffsigt utfört
    2020-11-09
    Helrenovering inkl målning av en gammal ful trappa i vår villa. Arbetet är superfint utfört, nya vackra eksteg, målning samt knarr-reducering. En ren fröjd att gå i trappan nu. Allt gjordes exakt enligt överenskommelse, både vad gäller utseende, tid och kostnad.

Vi är mycket nöjda!!

Stefan & Tina
    Täby
    2020-11-05
    målning och nya trappsteg bemötandet var jättewbra förväntningarna var ett snyggt jobb och det fick vi som vi hade tänkt. mycket bra service och ett bra bemöttande
    2020-11-01
    På några dagar lyckades Svenska Trappsteg förvandla en oerhört sliten och tråkig trappa till en skinande fröjd. Vi går med glädje upp och ner. Bra bemötande och bra pris.
    Tack:) Ha det fint. Mvh
    Roland
    2020-10-21
    Jag lät Svenska Trappsted montera nya ek-steg till min trappa och det blev alldeles fantastiskt fint! Det var en ganska lång väntetid mellan besök/offert och när jobbet kunde utföras, men det blev så bra att det helt klart var värt väntan! Trappan ska ju stå här länge till.
    2020-10-20
    Vi renoverade om trappan med massiv ek,målade om trapp räcke och gjorde en knarrrredusering.Det blev perfekt bättre än förväntat, helt ljudlöst. Rekommenderas varmt.
    2020-10-19
    Vi är mycket nöjda med utförd trapprenovering, omfattande montering av trappsteg och sättsteg i Ek i vår ganska stora trapp från 30-talet, en svängd trappa med 17 steg och en bredd upp till 180 cm.

Allt från första besök av Roland för måttagning och diskussion om arbetet, offerten och sedan utfört arbetet som genomfördes på utlovad dag var en trevlig upplevelse.

Arbetet avslutades med att Rolands gubbar rapporterade att jobbet var klart och tillsammans gjorde vi då en avsyning och det fanns inget alls att anmärka på.

Kan inte annat än Varmt Rekommendera Svenska Trappsteg.
    2020-10-08
    Renovering av trappa, räcken och väggar. Genomfördes enligt plan och tidtabell. Killarna var punktliga, trevliga och duktiga yrkesmän. Vi är mycket nöjda, trappan och hemmet har fått ett lyft!
    2020-10-05
    Jätteduktiga och snabba...resultat var väldigt bra..
    2020-09-24
    Renoveringen av trappan får högsta betyg. Både hantverksmässigt och materialmässigt. Proffsigt bemötande och punktlighet förhöjer också det totala betyget.
    2020-09-20
    Trappan blev jättefin. Allt gick snabbt och smidigt.
    2020-09-14
    Trapprenoveringen utfördes snabbt och det blev mycket fint.
    2020-08-28
    Fick en trapprenovering utförd med utmärkt resultat!
    2020-08-26
    Riktigt bra, allt blev klart i tid och inga överraskningar med fakturan exakt de vi prata om kom på fakturan! Mycket nöjd med svenska trappsteg
    2020-08-15
    Mycket bra! Snabb återkoppling med offert och ett startdatum. Arbetet flöt på snabbt (3dagar) och sen stod en ”ny” trappa på plats! Så snyggt!
    2020-08-10
    Svenska Trappsteg fick i uppdrag att renovera vår trappa i furu med målning, trappsteg i ek och ny handledare. Uppdraget genomfördes på ett professionellt sätt. Processen var enkel med ett första hembesök där offert och tidplan togs fram med en bra bollande dialog. Själva arbetet utfördes sedan på utsatt tid på ett noggrant sätt i 4 dagar och vi blev väldigt nöjda med resultatet.
    2020-08-07
    Superbra service och bra jobb!
    2020-07-20
    Fick vår trappa ommålad och uppgraderad från nålfilt till eksteg.

Både målaren och snickaren var noggranna och strukturerade. Trevliga och städade ordentligt efter sig.

Resultatet blev kanonbra och vi är supernöjda!
    2020-07-12
    Vi renoverade vår källartrappa och blev jättenöjda med resultatet. Mycket skicklig och trevlig hantverkare som utförde renoveringen. Våra förväntningar infriades med råge. Vi kan varmt rekommendera Svenska Trappsteg.
    2020-07-12
    Super duktig och noggrann målare. Resultatet blev överförväntan. Proffesionellt hela vägen.
    2020-07-06
    Målning och iläggande av nya trappsteg. Väldigt professionellt utfört, allt i tid som utlovats och även trevlig personal som utförde arbetet.
    Kan varmt rekommendera dem för framtida uppdrag!

Lennart & Maria Jemt i Uppsala
    2020-06-28
    Snyggt hantverk, enkel och tydlig kommunikation och inget strul eller uppkomna saker efter hand.
    Kan varmt rekommendera Sv Trappsteg.
    2020-06-26
    Renovering av trappsteg med ljus ek
    Mkt trevligt bemött vid inmätning, presentation av offert direkt, bra leveranstid samt ett utmärkt genomförande av montering med bra resultat till humant pris

Ett trappsteg var i mitt tycke skadat men enligt montören kunde det se ut så i orginal varför jag inte gick i svaromål , utan valde att acceptera läget.
    Mvh Tom

Gott betyg totalt sett!
    Hej Tom. Roligt att du blev nöjd. Det var en kvist i materialet så det var inte skadat😀
    Ha en riktigt fin
    Sommar. Mvh Roland
  • Kennet A
    skrev om Svenska Trappsteg - Trapprenovering
    2020-06-20
    Trapprenovering. Från första kontakt till besök gick det smidigt. Fick tips på vad vi bör göra innan de kommer, de föreslog direkt att de kunde fixa knarrandet i trappen. Dagen kom och det flöt på snabbt och effektivt. Allt sågades på plats för perfekt passning.Det blev så snyggt.
    Rekommenderas varmt.
    Kennet