Välkommen till Svevitak!

På Svevitak levererar vi skräddarsydda lösningar i enlighet med kundens önskemål. Vi utför ett fackmannamässigt arbete.

Vi överträffar alltid kundens förväntningar och förverkligar kundens drömmar – Alltid bekymmersfritt för kunden och på utsatt tid.

Vi erbjuder dig en kostnadsfri besiktning och konsultation av ditt tak.

Du får en offert på eventuellt arbete, med detaljerad information relaterat till projektet.
Vi, tillsammans med dig, bestämmer när projektet sätter igång.

Varmt välkommen att besöka vår hemsida för mer detaljerad information!

Läs vad 59 kunder tycker om Svevitak och Bygg 2

2022-11-20 Insamlad av företaget
    Utförde uppdraget på utsatt tid
    2022-11-18 Insamlad av företaget
    Trevligt bemött, lätt att få kontakt med projektledaren. Svårare med takarbetarna som ej talade svenska. Det hade varit bra om vi fått info om deras behov av praktisk hjälp såsom toa, microugn och matplats mm. i förväg då detta gick lite trögt utan gemensamt språk. Allt gick dock bra till slut med hjälp av teckenspråk. Utförandet ser bra ut. (Takrenovering)
    2022-11-17 Insamlad av företaget
    Bara bra att säga om dem. Jobb klart på utsatt tid, profffsiga, kommunikativa och prisvärda!
    2022-09-28 Insamlad av företaget
    Bra utfört jobb på tid och höll rent och snyggt.
    2022-08-01 Insamlad av företaget
    Bra utfört arbete.
    Snabb respons på frågor och synpunkter.
    Hej Joachim,
    Tack för ditt omdöme!

Fortsatt trevlig sommar! / Hälsar Svevitak teamet
    2022-07-07 Insamlad av företaget
    Jag är väldigt nöjd med Svevitak från första kontakt till slutprodukt ! Jag kan varmt rekommendera dom för takbyte!
    Oskar
    Hej Oskar,
    Tack snälla för ditt omdöme och de fina orden!

• 2022-07-05 Spontant omdöme
    Från början till slut ett fantastiskt bemötande, såväl professionellt som rent mänskligt. Realistiskt pris, som hölls och reducerades vid ändring i beställningen. Arbetet utfört till belåtenhet, avfall bortforslades, och en uppkommen skada, som upptäcktes en vecka efter avslutat arbete, reparerades utan diskussion. Totalt sett en toppenbekantskap!
    Hej,
    Vi tackar ödmjukast för ditt fina omdöme. Jätterolig för oss att höra dessa fin ord, stort tack!

2022-06-17 Insamlad av företaget
    Bra service. Kan rekommendera Svevitak.
    Hej,
    Vad roligt att höra! Stort tack!

Vänligen,
    2022-06-04 Insamlad av företaget
    Bra utfört arbete. Är nöjd med utförandet.
    Tack snälla för ditt omdöme!

2022-06-04 Insamlad av företaget
    Professionellt och trevligt bemötande. Bra resultat.
    Tack Lars, för ditt omdöme, roligt att höra!

Vi på Svevitak och Bygg
    2022-06-04 Spontant omdöme
    Upplevde god kommunikation mellan arbetsledare och oss som kund. Väldigt tillmötesgående och måna om att skulle vara nöjda. Vilket vi är, kan rekommendera Svevitak.
    Hej och stort tack för ditt omdöme, det gör oss mycket glada att höra!

2022-05-09 Insamlad av företaget
    Mycket bra. Bytte tak på huset..
    Tack snälla Jerry, för ditt omdöme!

/ Teamet på Svevitak och Bygg AB
    2022-05-09 Insamlad av företaget
    Fick nytt papptak. Serviceinriktat företag.
    Snabbt arbete och bra slutresultat.
    Stort tack för ditt omdöme och de fina orden!

Teamet på Svevitak och Bygg AB
    2022-04-27 Spontant omdöme
    Sveatak och de projektledare, främst Mikael Karan, har varit en lyhörd och god arbetsledare som fick mig på direkt gilla honom. Han är rakt på sak och tydligt med sin kommunikation kring hela projektgången. Mikael har sett till att jag som kund är nöjd och bemöts på ett professionellt sätt under hela projekten. Stort tack för arbete för min tak våren 2022.
    Tack snälla för ditt omdöme, det gör oss mycket glada att höra!

2022-04-08 Insamlad av företaget
    Professionell leverans och framförallt bra projektledare/säljare som alltid var tillgänglig vid frågor. Omläggning av papptak.
    Hej Rikard,
    Stort tack för de fina orden!

2022-01-06 Spontant omdöme
    Svevitak la ny takpapp mm på vårt radhus hösten 2021 och de gjorde ett bra jobb. Det var bl a en del leveransproblem under hösten men företaget tog hand om problem på vägen och levererade det vi efterfrågat för vår del.
    Tack Pär, för ditt fina omdöme!

2021-12-21 Spontant omdöme
    Jag är helnöjd med Svevitak. De gjorde ett komplett högkvalitativt takbyte. Proffsiga och med ett trevligt bemötande från början till slut. Dessutom till ett bra pris. Självklart rekommenderar jag företaget/ Peter
    Hej Peter,

Stort tack för ditt fina omdöme! Det gör oss mycket glada att höra att du är nöjd!

• KENNETH L
    skrev om Svevitak och Bygg
    2021-12-20 Spontant omdöme

SVEVITAK ÄR OSERIÖSA.

Jag måste dessvärre säga sanningen om Svevitak. Jag fick en offert i augusti på ett takprojekt. Under 3 månader har gång på gång sökt den med svar om att bygget skall komma igång. Efter det 3 månader har det helt ignorerat mig och till slut tröttnade jag. Jag ringde upp företaget och då äntligen vaknade det till. Efter 6 månader och ett enda kontakt från deras sida. När jag väl fick ta på någon där vill de inte utföra jobbet eftersom de säger att de räknat fel i offerten. Att räkna fel kan vara mänskligt med att ignorera kunder och komma 6 månader efter ett påskrivet offert är inte ok.. VARNING FÖR OSERIÖS FÖRETAG.
    Hej Kenneth,
    Vi tycker att det är väldigt tråkigt att höra att du känner så här.

Vi är ett seriöst företag som värdesätter att våra kunder ska känna ett bra och tryggt intryck av oss från början till slut. Vi ber verkligen om ursäkt för att det blev som det blev.

2021-09-21 Spontant omdöme
    Rekommenderar Svevitak varmt. Proffesionellt arbete, håller överenskommelser och trevligt bemötande. Vi är mycket nöjda med slutresultatet. Fasad och takarbeten. Ett annat byggföretag skötte inredning av vind, när det blev förseningar mm såg Soran och Micke till att det blev klart.
    Hej!

Vad glada vi blir, stort tack för ditt omdöme!

Svevitak och Bygg AB
    2021-09-03 Insamlad av företaget
    Micke är lyhörd och åtgärdar om vi har några anmärkningar ser han till att det blir åtgärdat direkt 🤩
    Hej Annika,

Tack snälla för ditt fina omdöme!😊⭐️

2021-09-01 Insamlad av företaget
    En arbetslag som samarbetade gav oss som köpare en trygghet att arbetet är utfört på ett bra o hållbart sätt
    Hej Josef,

Tack snälla för ditt omdöme!

2021-08-20 Insamlad av företaget
    Gör ett fantastiskt bra jobb kan rekommendera
    Hej!

Vad kul att höra, stort tack!

2021-08-18 Insamlad av företaget
    Svevitak anlitades för fasadbyte och samtidigt för att fräscha upp balkongen på ett gavelradhus snart 50 år gammalt.
    Uppdraget blev utfört inom angiven tid (några justeringar åtgärdades senare) och med förväntat resultat.
    Det var lätt att få kontakt med företaget och de var lyhörda för synpunkter.

Helhetsomdömet : Väl utfört till en bra prisnivå
    Hej Bo!

Vad kul att höra och tack snälla för ditt omdöme!

2021-08-18 Insamlad av företaget
    Mycket Bra
    Utomordentligt Bra
    Omläggning av papptak samt målning av plåtdetaljer
    Hej Tomy!

Vi blir glada av att du har haft en sådan bra upplevelse med oss, stort tack!

2021-07-07 Insamlad av företaget
    Hej vi bytte taket via Svevitsk. Jag blev kontaktad av en trevlig kille som erbjöd gratis besiktning. Eftersom jag visste att det var dags så blev jag glad och tackade ja på stående fot. Prisvärd offert och mycket snabbt genomfört. Tack mvh Mattias
    2021-07-06 Insamlad av företaget
    Byte av papptak.
    Helt fantastiska att ha att göra med. Snabba, servicemind, levererar över förväntan,
    Direktkontakt med projektansvarig som hälsa på.
    Prisvärda.
    Håller vad de lovar
    2021-07-02 Insamlad av företaget
    Svevi tak och de projektledare, främst Mikael Karan, har utmärkt sig i att ha en tydlig kommunikation i alla de steg som lett fram till färdig leverans av ett nytt tak. Duktiga projektledare och ett arbetslag som trots trasig kran fick upp teglet på plats i tid. Faktiskt riktigt roligt att få se hantverkare som kan sin sak och jobbar bra även när det krånglar till sig!
    2021-06-29 Insamlad av företaget
    Nytt tak och ny vattenavrinning. Snabbt och god information om det kommande arbetet. Vänligt och kunnigt bemötande av arbetsledare.
    Resultatet av renoveringen till stor belåtenhet.
    2021-06-23 Insamlad av företaget
    Bra hantverkare. Positivt bemötande
    2021-06-17 Insamlad av företaget
    Mycket strul under resans gång. Inte okej att skicka hit arbetare som varken kunde svenska eller engelska.Målarna hade ingen yrkeskunnighet.
    2021-06-17 Insamlad av företaget
    Gick lite väl fort i början, men efter vissa påpekanden så åtgärdades allt snabbt och därefter fungerade allt smidigt. La bl.a. om yttertaket och bytte ut balkongtaket. Vänligt bemött och är nöjd med slutresultatet.
    2021-06-17 Insamlad av företaget
    Jag är nöjd med jobbet och bemötandet var riktigt bra. Allt har varit till blåtenhet.

Jag fick mitt tak över köket omlagt.
    2021-06-17 Insamlad av företaget
    Kontakten med Svevi tak var tydlig och trevlig, jag fick ett mycket professionellt bemötande. Jag rekommenderar dem gärna!
    2021-06-17 Insamlad av företaget
    Omläggning av tak på hus och förråd.
    2021-06-17 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Snabb återkoppling vid frågor och dom var väldigt serviceinriktade.
    2021-06-11 Insamlad av företaget
    God bemötande. Bra arbete o rymliga priser
    2021-06-11 Insamlad av företaget
    Trevliga och bra utfört arbete pris värt
  • Eva L
    skrev om Svevitak och Bygg
    2021-06-10 Insamlad av företaget
    Proffsigt intryck.
    Ingående kontroll av taket sen genomgång vad som behövs åtgärdas.
    Bra tillmötesgående när vi hade extra saker som vi behövde ha hjälp med.
    2021-06-10 Insamlad av företaget
    Helt ok
    Men lite svårt att kommunicera med dom som gjorde själva jobbet
    Fint med uppföljning efter gjort jobb
    2021-06-08 Insamlad av företaget
    Takrenovering, ny papp och nytt tegel samt nya stuprännor och stuprör.
    Målning av hus, veranda samt utbyte av ruttna brädor på huset samt ett nytt fönster.
    Arbetet påbörjades i månadsskiftet augusti/september 2020 och skulle ta ca två månader.
    Påtalat brister i utförande av bl.a målning iordningställande av brädor i rabatter i höstas och blev lovad att bristerna skulle åtgärdas ganska snabbt. Dessa brister har fortfarande inte åtgärdats i juni 2021!!
    Kan inte rekommendera Svevitak och Bygg AB,. Kommer inte anlita denna firma igen.
    Mvh Ingrid Svensson (ej Rose-Marie hon är min syster).
    2021-06-08 Insamlad av företaget
    Jag fick hjälp med att byta takpapp.
    Arbetet gick fort och startades snabbt efter överenskommelse.
    Trevligt bemötande.
    Jag är helnöjd.
    2021-06-08 Insamlad av företaget
    De bytte ut hela taket, ända ner till takstolarna. Bra jobb!
    2021-06-08 Insamlad av företaget
    Behövs ingen specifikation. Allt arbete med omläggning av vårt papptak var helt suveränt. Noggrant arbete från början till slut. Underbart bemötande av företaget och personalen. Kunde inte bli bättre.
    Britt🤗
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Vad vi köpt: Nytt tak, nytt badrum och ny stor altan.

Bemötande: Utmärkt i alla bemärkelser! Dom kom, jobbade effektivt och kompetent samt informerade oss under resans gång. Hände nånting (klinkerplatta sprack vid borrning i badrummet) så åtgärdades det omgående. Tyckte vi som kunder nånting så lyssnades vi på och det årgärdades omgående!

Förväntningar: Svevitak sålde in sig med hög svansföring. Kvalité på byggande och material. Städa upp varje dag innan dom gick hem......och dom höll allt. ALLT!!

Sammanfattningen är att vi kan rekommendera Svevitak så högt det nånsin går att rekommendera dem!
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Takpapps omläggning förväntningen var att få återkoppling när arbetet skulle börja samt återkoppling nu är vi klara .Hade inte räknat med att få färg stänk på altan golvet . Hoppas att det åtgärdas .
    Hej Kari!

Vi ber om ursäkt, självklart kommer vi att åtgärda de!

Killarna är informerade och det skall vara åtgärdat så snart som möjligt.

Tack för feedbacken.

Svevitak och Bygg AB
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    La om taket, snabbt och smidigt. Trevligt bemötande.
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Mkt duktiga o trevliga takkillar. Bra att ha att göra med pålitliga och skickliga. Jobbade snabbt o proffsigt. Jag kan verkligen rekommemdera svevitak. Jag är mer än nöjd.
    2021-06-07 Spontant omdöme
    Mycket bra, professionellt och snabbt utförande av takpappslägging - och även bra, snabb och tydlig kommunikation. Allt fungerade allstå helt enligt plan, rekommenderas!
    2021-06-04 Insamlad av företaget
    Lätta att få kontakt med om jag undra över något.Bra och rak kommunikation. Bra utfört jobb och med all detta blir det en klassiker som alla borde jobba efter, kunden i fokus.
    2021-06-03 Insamlad av företaget
    Nytt tak. Platt tak. Mycket trevliga killar. Jobbade snabbt. Kan rekommendera företaget varmt. Skickliga killar. Snyggt jobbat. Så nöjd!