Välkommen till Svevitak!

På Svevitak levererar vi skräddarsydda lösningar i enlighet med kundens önskemål. Vi utför ett fackmannamässigt arbete.

Vi överträffar alltid kundens förväntningar och förverkligar kundens drömmar – Alltid bekymmersfritt för kunden och på utsatt tid.

Vi erbjuder dig en kostnadsfri besiktning och konsultation av ditt tak.

Du får en offert på eventuellt arbete, med detaljerad information relaterat till projektet.
Vi, tillsammans med dig, bestämmer när projektet sätter igång.

Varmt välkommen att besöka vår hemsida för mer detaljerad information!

Läs vad 41 kunder tycker om Svevitak och Bygg 2

2021-09-21
    Rekommenderar Svevitak varmt. Proffesionellt arbete, håller överenskommelser och trevligt bemötande. Vi är mycket nöjda med slutresultatet. Fasad och takarbeten. Ett annat byggföretag skötte inredning av vind, när det blev förseningar mm såg Soran och Micke till att det blev klart.
    Hej!

Vad glada vi blir, stort tack för ditt omdöme!

Svevitak och Bygg AB
    2021-09-03
    Micke är lyhörd och åtgärdar om vi har några anmärkningar ser han till att det blir åtgärdat direkt 🤩
    Hej Annika,

Tack snälla för ditt fina omdöme!😊⭐️

2021-09-01
    En arbetslag som samarbetade gav oss som köpare en trygghet att arbetet är utfört på ett bra o hållbart sätt
    Hej Josef,

Tack snälla för ditt omdöme!

2021-08-20
    Gör ett fantastiskt bra jobb kan rekommendera
    Hej!

Vad kul att höra, stort tack!

2021-08-18
    Svevitak anlitades för fasadbyte och samtidigt för att fräscha upp balkongen på ett gavelradhus snart 50 år gammalt.
    Uppdraget blev utfört inom angiven tid (några justeringar åtgärdades senare) och med förväntat resultat.
    Det var lätt att få kontakt med företaget och de var lyhörda för synpunkter.

Helhetsomdömet : Väl utfört till en bra prisnivå
    Hej Bo!

Vad kul att höra och tack snälla för ditt omdöme!

2021-08-18
    Mycket Bra
    Utomordentligt Bra
    Omläggning av papptak samt målning av plåtdetaljer
    Hej Tomy!

Vi blir glada av att du har haft en sådan bra upplevelse med oss, stort tack!

2021-07-07
    Hej vi bytte taket via Svevitsk. Jag blev kontaktad av en trevlig kille som erbjöd gratis besiktning. Eftersom jag visste att det var dags så blev jag glad och tackade ja på stående fot. Prisvärd offert och mycket snabbt genomfört. Tack mvh Mattias
    2021-07-06
    Byte av papptak.
    Helt fantastiska att ha att göra med. Snabba, servicemind, levererar över förväntan,
    Direktkontakt med projektansvarig som hälsa på.
    Prisvärda.
    Håller vad de lovar
    2021-07-02
    Svevi tak och de projektledare, främst Mikael Karan, har utmärkt sig i att ha en tydlig kommunikation i alla de steg som lett fram till färdig leverans av ett nytt tak. Duktiga projektledare och ett arbetslag som trots trasig kran fick upp teglet på plats i tid. Faktiskt riktigt roligt att få se hantverkare som kan sin sak och jobbar bra även när det krånglar till sig!
    2021-06-29
    Nytt tak och ny vattenavrinning. Snabbt och god information om det kommande arbetet. Vänligt och kunnigt bemötande av arbetsledare.
    Resultatet av renoveringen till stor belåtenhet.
    2021-06-23
    Bra hantverkare. Positivt bemötande
    2021-06-17
    Mycket strul under resans gång. Inte okej att skicka hit arbetare som varken kunde svenska eller engelska.Målarna hade ingen yrkeskunnighet.
    2021-06-17
    Gick lite väl fort i början, men efter vissa påpekanden så åtgärdades allt snabbt och därefter fungerade allt smidigt. La bl.a. om yttertaket och bytte ut balkongtaket. Vänligt bemött och är nöjd med slutresultatet.
    2021-06-17
    Jag är nöjd med jobbet och bemötandet var riktigt bra. Allt har varit till blåtenhet.

Jag fick mitt tak över köket omlagt.
    2021-06-17
    Kontakten med Svevi tak var tydlig och trevlig, jag fick ett mycket professionellt bemötande. Jag rekommenderar dem gärna!
    2021-06-17
    Omläggning av tak på hus och förråd.
    2021-06-17
    Trevligt bemötande. Snabb återkoppling vid frågor och dom var väldigt serviceinriktade.
    2021-06-11
    God bemötande. Bra arbete o rymliga priser
    2021-06-11
    Trevliga och bra utfört arbete pris värt
  • Eva L
    skrev om Svevitak och Bygg
    2021-06-10
    Proffsigt intryck.
    Ingående kontroll av taket sen genomgång vad som behövs åtgärdas.
    Bra tillmötesgående när vi hade extra saker som vi behövde ha hjälp med.
    2021-06-10
    Helt ok
    Men lite svårt att kommunicera med dom som gjorde själva jobbet
    Fint med uppföljning efter gjort jobb
    2021-06-08
    Takrenovering, ny papp och nytt tegel samt nya stuprännor och stuprör.
    Målning av hus, veranda samt utbyte av ruttna brädor på huset samt ett nytt fönster.
    Arbetet påbörjades i månadsskiftet augusti/september 2020 och skulle ta ca två månader.
    Påtalat brister i utförande av bl.a målning iordningställande av brädor i rabatter i höstas och blev lovad att bristerna skulle åtgärdas ganska snabbt. Dessa brister har fortfarande inte åtgärdats i juni 2021!!
    Kan inte rekommendera Svevitak och Bygg AB,. Kommer inte anlita denna firma igen.
    Mvh Ingrid Svensson (ej Rose-Marie hon är min syster).
    2021-06-08
    Jag fick hjälp med att byta takpapp.
    Arbetet gick fort och startades snabbt efter överenskommelse.
    Trevligt bemötande.
    Jag är helnöjd.
    2021-06-08
    De bytte ut hela taket, ända ner till takstolarna. Bra jobb!
    2021-06-08
    Behövs ingen specifikation. Allt arbete med omläggning av vårt papptak var helt suveränt. Noggrant arbete från början till slut. Underbart bemötande av företaget och personalen. Kunde inte bli bättre.
    Britt🤗
    2021-06-07
    Vad vi köpt: Nytt tak, nytt badrum och ny stor altan.

Bemötande: Utmärkt i alla bemärkelser! Dom kom, jobbade effektivt och kompetent samt informerade oss under resans gång. Hände nånting (klinkerplatta sprack vid borrning i badrummet) så åtgärdades det omgående. Tyckte vi som kunder nånting så lyssnades vi på och det årgärdades omgående!

Förväntningar: Svevitak sålde in sig med hög svansföring. Kvalité på byggande och material. Städa upp varje dag innan dom gick hem......och dom höll allt. ALLT!!

Sammanfattningen är att vi kan rekommendera Svevitak så högt det nånsin går att rekommendera dem!
    2021-06-07
    Takpapps omläggning förväntningen var att få återkoppling när arbetet skulle börja samt återkoppling nu är vi klara .Hade inte räknat med att få färg stänk på altan golvet . Hoppas att det åtgärdas .
    Hej Kari!

Vi ber om ursäkt, självklart kommer vi att åtgärda de!

Killarna är informerade och det skall vara åtgärdat så snart som möjligt.

Tack för feedbacken.

Svevitak och Bygg AB
    2021-06-07
    La om taket, snabbt och smidigt. Trevligt bemötande.
    2021-06-07
    Mkt duktiga o trevliga takkillar. Bra att ha att göra med pålitliga och skickliga. Jobbade snabbt o proffsigt. Jag kan verkligen rekommemdera svevitak. Jag är mer än nöjd.
    2021-06-07
    Mycket bra, professionellt och snabbt utförande av takpappslägging - och även bra, snabb och tydlig kommunikation. Allt fungerade allstå helt enligt plan, rekommenderas!
    2021-06-04
    Lätta att få kontakt med om jag undra över något.Bra och rak kommunikation. Bra utfört jobb och med all detta blir det en klassiker som alla borde jobba efter, kunden i fokus.
    2021-06-03
    Nytt tak. Platt tak. Mycket trevliga killar. Jobbade snabbt. Kan rekommendera företaget varmt. Skickliga killar. Snyggt jobbat. Så nöjd!
    2021-06-03
    Nytt 130 m2 takbeklädnad. Trevlig personal. Högtrycks spolning av mögliga ytor på framsidan. Några nya lagningar avruttna brädor. Killarna jobbade på trot s dåligt väder. Lite väl dyrt men helt ok annars.
    2021-06-03
    Omläggning av papptak på vårt radhus. Vi fick ett professionellt bemötande och arbetet gjordes inom utsatt tid. Vi är mycket nöjda med företaget.
    Vi la om vårat papptak.
    Snabbt och smidigt gick det.
    2021-06-02
    Mycket bra bemötande från personalen
    2021-06-02
    Jag rekommenderat absolut Svevitak. Är nu trygg med mitt nya papp-tjärtak när det regnar. Ett skickligt arbetslag jobbade på och det blev klart under den tid det skulle. Jag fick ett mycket trevligt personligt bemötanďe från arbetsledare och taklaget.
    Utmärkt nöjd med Svevitak.
    Kerstin Reineborn
    2021-06-02
    Vattenläcka i tak inne som orsakades av tak ute. Samma dag kom dem och kikade och började arbeta direkt dagen efter. Arbete både av yttertak och innetak!
    2021-05-31
    Seriös firma som håller vad dom lovar
    Allt blev klart enligt tidsplan och arbetet utfört perfekt!
    2021-05-28
    Mycket nöjd med hela processen
    2021-05-27
    Fick nytt tag supersnabbt och till bra pris!
    De var väldigt kundorienterade viöket var trevligt.
    Allt gick väldigt smärtfritt och kan varmt rekommendera de.