Läs vad 98 kunder tycker om Swedala Tak AB 2

• 2021-01-18
    Har varit i kontakt med Swedala Tak ett större takjobb. En kille kom hit och kollade och skulle återkomma med offert. Vi har påmint några gånger men två månader senare har vi fortfarande inte hört något tillbaka.
    skrev om Swedala Tak AB
    Hej Anna! Det var tråkigt att höra, jag vet inte vad som har hänt i just detta fall, men självklart vill vi ge dig en offert. Ring gärna oss på 020-270300 så ska vi hjälpa dig att komma vidare. Ha en fin dag!

• 2021-01-12
    Vi bytte tegel
    Det var ett väldigt bra bemötande
    Dom gjorde ett otroligt bra jobb
    Kan verkligen rekommendera Swedala tak
    skrev om Swedala Tak AB
    Tack Carina! Härligt att du är så nöjd!

• 2021-01-05
    Takbyte. Väldigt trevlig och positiv personal med stort kunnande och personlig service.
    Hej Andreas! Tack för din fina rekommendation! Vad roligt att du blev så nöjd!

• 2021-01-05
    Nytt papp lades på taket.
    Mkt trevligt bemötande vid första kontakten och även senare.
    Jag är mkt nöjd med företaget
    Swedala Tak och rekommenderar gärna!!
    skrev om Swedala Tak AB
    Hej Marie! Kul att du är nöjd med ditt takbyte och tack för din fina rekommendation!

• 2020-12-24
    Takbyte
    Blev bra bemött av kontaktpersonen.

Taket blev bytt av kunniga och trevlig snickare.
    skrev om Swedala Tak AB
    Tack Kjell för din rekommendation! Vad roligt att du är nöjd med ditt takbyte!

• 2020-12-08
    Att anlita rätt takfirma är inte lätt finns många skojare i denna bransch . Jag ställer gärna upp och visar lite bilder och berättar om min upplevelse ang mitt takbyte ./Mats Wettervik
    MATS W
  • 2020-12-07
    Bemötandet var det bästa tänkbara.
    Swedala Tak levde upp till mina förväntningar
    Jag är helt nöjd.
    Göte S
    skrev om Swedala Tak AB
    Tack Göte för din rekommendation och för att vi fick förtroendet att byta ditt tak!

• 2020-12-06
    Aldrig någonsin under mina 15 års anlitande av entreprenörer har jag varit så pass nöjd som med Kurre och Ajvaz! Allt har varit gjort över mina förväntningar! Väluppfostrade som presenterar sig alltid när de kommer, de dyker dessutom alltid upp i tid och alla schemalagda agendor har följt till punkt och pricka! Det utstickande med dessa mot övriga hantverkare i världen är att både Kurre och Ajvaz svarar alltid i telefon och vi hade väldig god kommunikation från början till slut! Inga uppehåll för att de har åkt på andra jobb emellan (vilket nästan alltid har hänt mig med tidigare firmor).

Tyvärr händer det olyckor ibland, som i mitt fall fick vi en oförutsett elak storm som rev upp både takpapp och presenningar under natten. Jag hörde av mig till Kurre och Ajvaz som utan någon som helst undanflykter, ursäkter eller ifrånskyllande bet i det sura äpplet och åtgärdade problemen mer än vad jag kunde ha begärt!

Kurre är dessutom väldig sakkunnig i sin bransch och har tålmodigt förklarat varje moment för min förståelse! Jag reser väldigt mycket under mina vardagar och därmed har Kurre till och med offrat sina helger för att komma över på avstämningar.

Efter avslutad arbete har de till och med städat soprent efter sig!

Vill ni ha en firma som följer schemat, håller vad de lover, dyker in i problem utan att skylla ifrån sig och dessutom svarar i telefon när man ringer så rekommenderar jag Swe Dala Tak med Kurre och Ajvaz! De har övertygat mig om att takrenoveringar är väldigt viktigt och att deras arbete ska hålla hela takets livslängd, vilket de menar att slarv inte är ett alternativ.
    skrev om Swedala Tak AB
    Hej Martin och stort tack för din fina rekommendation! Kul att du är så nöjd med ditt nya tak och med Kurres insatser, visst är han fantastisk! Ha det fint!

• 2020-11-30
    Bra. Trevliga tillgängliga seriösa
    skrev om Swedala Tak AB
    Hej Barbro och tack för ditt fina omdöme! Vi är så glada för att vi fick förtroendet att byta ditt tak!

• 2020-11-30
    Byte av tak inklusive råspont. Swedala gjorde ett mycket bra jobb. De uppfyllde mina förväntningar med råge. Väldigt trevliga och tillmötesgående killar som var här och jobbade.
    skrev om Swedala Tak AB
    Hej Bertil! Kul att du är så nöjd med taket och stort tack för ditt fina omdöme!

• 2020-11-24
    Takomläggning på del av radhus, mittendel, på grund av vattenläcka. Trevligt och noggrant utfört arbete från offert till slutförande. Mycket god kommunikation med säljare (Uppsala), och byggledare. Seriöst gällande villkor, information till kund, säkerhet med mera. Snabbt och korrekt utfört byggarbete (besiktigat). Företaget uppfyller alla mina förväntningar på ett juste företag med gott hantverk. Rekommenderas.
    skrev om Swedala Tak AB
    Hej Tanja! Tack för ett fint omdöme och vad roligt att höra att du är så nöjd!

• 2020-11-05
    Ett svetsat garagetak, 45 kvm.
    Allt utfördes med största proffsighet av superkillar. Kan inte vara nöjdare.
    Fick ett bra pris och de kom i tid. Till och med tidigare än lovat.
    Jonas B
    skrev om Swedala Tak AB
    Kul att höra Jonas! Tack för ett fint omdöme!

• 2020-11-03
    De har bytt tak. Mycket trevlig personal, både den som kom och gjorde kollen först och sedan skrev kontrakt och sedan killarna som utförde jobbet. Mycket bra resultat och tidsberäkningen stämde bra.
    Tack för din rekommendation Gunilla, kul att du är nöjd med ditt takbyte!

• 2020-10-30
    Omläggning av ett villategeltak med reparation av träspont, ny papp och läkt
    skrev om Swedala Tak AB
    Tack för din rekommendation Lars! Lycka till med ert nya tak!

• 2020-10-27
    Från början till slut ett tydligt och juste bemötande. Inga ekonomiska överraskningar, utan offerten höll. Åtgärd av en tidigare anlitad firmas misslyckande utan att det påverkade tidsplan eller ekonomi märkbart. De höll hela tiden rent och och välordnat omkring sig. Vi kan inte bli mer nöjda med vår hittills största renoveringsinsats sedan vi köpte huset för 15 år sedan.
    Tack för din rekommendation Elisabeth! Fint att allt gick som planerat och att ni är så nöjda! 😊

• 2020-10-27
    Bra och snabb kontakt med säljaren. Tidsplanen för bytet höll. Snabba och effektiva hantverkare. Bra städat varje dag. Bra resultat.
    skrev om Swedala Tak AB
    Tack för din rekommendation Bertil! Och kul att du är nöjd med ditt nya tak!

• 2020-10-12
    Ett super fint jobb och snickare i världsklass
    skrev om Swedala Tak AB
    Tack Jan! Kul att du är så nöjd och ville ge oss din rekommendation! Ha det fint med ditt nya tak!

• 2020-10-07
    Nytt tegeltak
    trevligt bemötande
    de levde upp till de frörväntningar jag hade

Trevliga takläggare som informerade om problem och lösningar och lyssnade på mig som kund
    eva S
    skrev om Swedala Tak AB
    Tack Eva! Roligt att du är så nöjd med ditt takbyte!

• 2020-09-22
    Jag är så nöjd med det proffsiga takbyte Robin Thorslund och hans gäng utförde. Förtroendeingivande förmöte, tillmötesgående och informativ kommunikation innan och under arbetet, och suveränt utfört hantverk. Stort tack!
    ALVA V
    skrev om Swedala Tak AB
    Tack själv Alva! Härligt att höra att allt löpte på som det ska och att taket blev bra!

• 2020-09-14
    Byte av takpannor på hus o garage.
    Bra bemötande, gjorde mycket för att ta hänsyn till förhållandena på tomten, tog hänsyn till blommor o buskar vid leverans av material o byggnadsställningar.
    Hade förväntningar att dom skulle arbeta på snabbt o hålla ordning på material o skrot, vilket dom gjorde.
    Vi är nöjda med utfört arbete. Rekommenderar dom till andra som går i takbytartankar.
    Tack Cecilia för din fina recension och kul att ni är så nöjda!

• 2020-09-08
    Beställde omläggning av ett fritidshustak. Mycket professionell och trevlig säljare som noggrant förklarade hur allt skulle gå till och presenterade en enkel och lättfattlig offert. Arbetet utfördes inom utlovad tid och var helt till vår belåtenhet.
    Tack Mattias! Roligt att ni är så nöjda och ville rekommendera oss!

• 2020-08-31
    Trevlig säljare, duktiga hantverkare, snabba, trevliga, dåliga på svenska hade varit bra om en kunde svenska, gjorde ett bra jobb
    i helhet, mycket nöjd.
  • 2020-08-24
    Blev uppsökt av takmästren i hemmet, som fixade till allt på bästa sätt. Sedan kom takläggarna efter några veckor och började. Dom var väldigt energiska och duktiga. När allt var klart hade jag ett väldigt fint tak, och jag är jättenöjd. Kan varmt rekommendera.
  • 2020-08-24
    Vi har bytt ut plåttak till betongtegel. Vi fick bra info innan dom började. Jobbet blev proffsigt utfört. Resultatet blev bättre än väntat Vi rekommenderar gärna Swe Dala Tak .
  • 2020-08-17
    Byte av tak.
    Mycket bra bemötande från början till slut.
    Fick höga förväntningar från vid första mötet med "Takmästaren" som infriades med bra dialog när problem dök upp och hur de skulle lösas.
    Proffsigt och snabbt arbete rakt igenom, från ställningsbyggnation till städning!
    Det kändes tryggt rakt igenom!
  • 2020-08-16
    Inte mycket negativt jag kan komma på. Nyckelorden är blixtsnabbt från beställning till färdigt tak, noga med även de små detaljerna och ett tak anpassat efter husets behov!

Jag bestämde mig ganska kort inpå solcesllibstallstion för att även lägga om taket. På mindre än tre veckor från order blev taket färdigt. Ställningsbyggarna "Hyrex" gav mig en bra deal på ställning som även kunde stå kvar för solcesllsinstallstörerna. Ställningsbyggarna var mycket försiktiga, men snabba, och trots en ganska svår trädgård runt huset så skadades inget utöver det man får räkna med (någon gren av här och något borrhål där). Trots att jag har en stor vinranka direkt invid huset så blir det gott om vindruvor i år, ställningen byggde de genom rankan med speciella spiror.

Takläggarna jobbade snabbt och hade mycket yrkesstolthet där de även la tid på de små, men ack så viktiga deraljerna. Väldigt fint bockade plåtar, även där det var på gränsen till overkill med bockad plåtkant. Även fast jag är ett kontrollfreak så var jag tvungen att åka bort ett par dagar under takläggningen. Väl tillbaka var det i stort sett fördigt. Till min fasa så hade de täckt min nockventillation. Men, de hade ersatt den med en himla massa doldisar (ventillationshål under takpannorna), utan extra kostnad. Snickarglädjen på vindskivorna var kopierad och återställd, alla klamror i takduken tätade med tätmassa och spik och ströläkt monterade enligt alla konstens regler. Förvånandsvärt lite skräp i trädgråden, hittade bara ett 10-tal skruvar och någon enstaka liten plåtbit. Inte ens skyddsfilm från takdukens klisterremsor fanns på gräsmattan.

Då jag även skulle installera solceller i samma veva, men genom annan firma, så sammarberade Takläggarna utan problem, med solcellsfirman för att dra fram alla kablar under nockpannorna.

Allt som allt så fick jag snabbt ett nytt tak, anpassat efter mitt hus, utan i stort sett några kvarstående skador på trädgård och träd runt huset.

Visst, dyrt var det, men helt klart värt det. Känner mig helt trygg med taket tillskillnad mot nya tak på tidigare hus som både gav ett dåligt intryck och som sedan visade sig vara både felbyggda och läckande..
  • 2020-07-17
    Bytt tak på mitt hus. Det blev otroligt snyggt och jag är supernöjd! Haft väldigt bra kontakt med Eric Skoglund i Hudiksvall. ”Hans grabbar” gjorde ett otroligt bra jobb. Bra bemötande och snabba puckar från avtal till färdigt arbete. Jag fick ny papp, ny läkt, betongtegel, diverse plåtarbeten, nya vindskivor, hängrännor och stuprör och 30 års-garanti. Mitt gamla tak var 59 år gammalt så nu känner jag mig trygg. Tack! 😊👍🏻
  • 2020-07-13
    Superb! Erik som vi haft mest kontakt med är supertrevlig, kompetent och mån om oss som kunder. De två killarna som la om vårat garagetak och hustak var snabb, kompetenta och gjorde ett superbra jobb. Vi är så nöjda!
  • 2020-07-12
    Kanske ett av de sämsta företag jag varit i kontakt med gällande service och kundvård. Har under flera veckors tid försökt kontakta flera olika personer genom telefonsamtal, sms och e-post utan visat intresse från företaget för att fortsätta arbetet med att byta tak.
    Det här företaget saknar allt vad gäller yrkesstolthet, service, trygghet och kundvård.
    Vill ni ha något gjort välj inte detta företag, utan välj ett lokalt företag där man kan ha bra kommunikation och trygghet.
  • 2020-06-22
    Bytt tak på både hus och garage.
    Vi är så nöjda, från första mötet med säljaren, till att taket var lagt.
    Per Å
  • 2020-05-28
    Vi har bytt ett brutet tak med mycket underarbete som behövdes riktas upp. Mycket fint utfört arbete, proffsigt, höll tidsplanen, bra dialog, trevlig arbetsledare och arbetare, snyggt och prydligt städat eftersom arbetet fortskred. Jättefint nytt tak och vi är väldigt nöjda. Vår takmästare på Swedala tak var ASG Sweden AB.
    IDA V
  • 2020-04-22
    Hej
    Jag har bytt nytt tak på huset + garage

grabbarna som bytt taket har gjort ett kanon jobb

Ni får 10 poäng av 10 poäng

Hälsningar Niclas
  • 2020-04-19
    Ett bra utfört arbete. Trevliga och duktiga hantverkare.
  • 2020-04-19
    Vi har köpt ett nytt tak och allt gick enl förväntningar
  • 2020-04-17
    Takbyte
    Trevligt bemött och proffsig personal
  • 2020-04-16
    Omläggning av tak på villa med brutet tak.
    Blev bra bemött.
    Mycket nöjd med utfört arbete.
  • 2020-04-16
    Omläggning av tak på bostadshus samt garage. Smidig kommunikation med snabb respons från start till slut. Säljare hade med sig materialprover vilket var en stor fördel för att kunna besluta om kulörer och produkter.
  • 2020-04-15
    Anlitade Svedala Tak för att byta ett läckande garagetak. Supernöjda. Har bokat byte av huvudtaget till hösten
  • 2020-04-15
    Säljaren gav ett mkt bra intryck. Man fick direkt känslan av ett seriöst upplägg.

Själva takbytet som var väldigt omfattande flöt på smidigt och städningen efter jobbet var bra.
  • 2020-04-05
    Ja, vad ska man säga?
    - Bärläkt skarvad mitt på diffusionduk.
    -fimpar lämnade på diffusionsduken.
    -Gamla takplåten kastad här och var på tomten bl.a. en två cm från vår nyköpta pool.
    -montage av skorstenstillbehör och fotbrädor i slutnotan, men som inte monterades.
  • 2020-03-06
    Taket blev fruktansvärt bra! Fort gick det också! Kontaktpersonen Tony Freed får högsta betyg, otroligt trevlig, kunnig och pålitlig person! Kontakten med företaget var jättebra med trevligt bemötande från alla jag pratade med.
    Däremot var städningen under all kritik, hittade massor med spik, material och även cigarettfimpar på gården, därav "bara" en fyra.
    Trots det så rekommenderar jag företaget varmt, de vet vad de gör arbetsmässigt och kundbemötandet fläckfritt!
  • 2019-10-23
    Mer än nöjda med Svedala tak.
    Duktiga hantverkare.
  • 2019-09-22
    Jag har länge tänkt på att byta mitt tak på huset. Efter kontakt med Swedala och besök av Thomas bestämde jag mig för att de skulle göra arbete. Jag var lite nervös innan de skulle komma men det hade jag inte behövt vara. Till mig kom två toppen killar, Anton och Milton, som har gjort både arbetet jättebra och det har varit väldigt roligt att ha dem här. Sista arbetsdagen var också Emil här - mycket trevligt. Jag vill skicka ett varmt tack till er alla och önskar er efter fortsatt bra arbetsår! Med vänlig hälsning Ulla Åkerlöf
  • 2019-09-11
    Vilka killar Lukas , Henrik och Adam på Svedala Tak i Gävle
    Ett mycket väl genomfört arbete början till slut
    Mycket trevliga proffsig och mycket snabba ,
    lade ett komplett tak på 4 dagar , helt enormt !!!!!!!!
    Har ni möjlighet anlita dom , ni kommer inte att ångra er
  • 2019-07-20
    Från handslaget på ett fik i Uppsala en novemberdag, till ett nylagt tak i Dalarna lagom till Midsommar - klockrent! Allt utfört i tid och enligt offerten.

Trevliga, energiska och proffsiga takläggare - bröderna Trogen!

Rekommenderas verkligen!
  • 2019-06-12
    Vi hade ett möte med representanter från Swedalatak. De gav ett positivt intryck som resulterade i en beställning på takbyte.
    Resultatet blev mycket bra då arbetarna var yrkesskickliga.
    Om man hade frågor fick man svar. De ringde alltid upp om de inte kunde svara direkt
    Arbetet påbörjades och avslutades enligt tidsplanen.
    Resultater blev ett snggt tak.
    Arbetsplatsen lämnades välstädad.
    Vi är mycket nöjda.
    Jens och Sylvia i Rimbo
  • 2019-06-07
    Swedala tak byte tak från tegel till plåt och redan vid offert förfrågan till att taket var klart så kändes det professionellt och kontakten med alla inblandade var hur super som helst. Tack för ett snyggt tak
  • 2019-06-02
    Swedala Tak bytte tak på vårt hus, en gammal fd byskola. Det blev snyggt med gråsvart betongtegel! Snabbt och proffsigt utfört. Trevligt bemötande och hjälpsamma med dokumentation då vi inte kunde vara där och se hur det gick!
  • 2019-05-30
    Komplett takbyte med plåtarbeten.Blev väldigt bra bemött av både säljare och jobbare, fungerade också bra under arbetets gång.Har rekommenderat Svedala till vänner o bekanta, Sven Karlsson
  • 2019-05-27
    Det gick snabbt och smidigt. Blev snyggt. Välstädat efteråt. Var lätt att få kontakt med. Mycket nöjd med resultatet.