Swedala Tak AB

Forskargatan 3, 781 70 Borlänge — Visa karta

Vi på Swedala Tak är experter på ditt tak och kallar oss Hela Sveriges Takmästare!

Vi är lokala takläggare med en nationell organisation för att säkerställa kvalitet, säkerhet samt god arbetsmiljö. Vi ger dig offert med fast pris – men först efter en noggrann takkontroll.

Våra takläggare har många års erfarenhet och därför kan vi hjälpa dig med ditt takbyte oavsett om det gäller plåt, papp, tegel eller betong och vi tar själva ansvar för varje detalj i arbetet.

Vi brinner för att montera riktigt bra tak i vår närmiljö och för att göra våra kunder riktigt nöjda. Idag är Swedala Tak ett av Sveriges största takläggningsföretag med kunder i stora delar av landet. Vår ambition är att fortsätta växa så att alla Sveriges husägare ska ha möjlighet att byta sitt tak via Swedala Tak.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 67 kunder tycker om Swedala Tak AB

• 2020-04-22

Niclas A skrev om Swedala Tak AB
    Hej
    Jag har bytt nytt tak på huset + garage

grabbarna som bytt taket har gjort ett kanon jobb

Ni får 10 poäng av 10 poäng

Hälsningar Niclas Läs mer
  • 2020-04-19

Anders I skrev om Swedala Tak AB
    Ett bra utfört arbete. Trevliga och duktiga hantverkare. Läs mer
  • 2020-04-19

Thomas L skrev om Swedala Tak AB
    Vi har köpt ett nytt tak och allt gick enl förväntningar Läs mer
  • 2020-04-17

Ingrid G skrev om Swedala Tak AB
    Takbyte
    Trevligt bemött och proffsig personal Läs mer
  • 2020-04-16

Lisbeth P skrev om Swedala Tak AB
    Omläggning av tak på villa med brutet tak.
    Blev bra bemött.
    Mycket nöjd med utfört arbete. Läs mer
  • 2020-04-16

Sara W skrev om Swedala Tak AB
    Omläggning av tak på bostadshus samt garage. Smidig kommunikation med snabb respons från start till slut. Säljare hade med sig materialprover vilket var en stor fördel för att kunna besluta om kulörer och produkter. Läs mer
  • 2020-04-15

Marcus F skrev om Swedala Tak AB
    Anlitade Svedala Tak för att byta ett läckande garagetak. Supernöjda. Har bokat byte av huvudtaget till hösten Läs mer
  • 2020-04-15

David A skrev om Swedala Tak AB
    Säljaren gav ett mkt bra intryck. Man fick direkt känslan av ett seriöst upplägg.

Själva takbytet som var väldigt omfattande flöt på smidigt och städningen efter jobbet var bra. Läs mer
  • 2020-04-05

Björn-Tomas W skrev om Swedala Tak AB
    Ja, vad ska man säga?
    - Bärläkt skarvad mitt på diffusionduk.
    -fimpar lämnade på diffusionsduken.
    -Gamla takplåten kastad här och var på tomten bl.a. en två cm från vår nyköpta pool.
    -montage av skorstenstillbehör och fotbrädor i slutnotan, men som inte monterades. Läs mer
  • 2020-03-06

Jon Robin J skrev om Swedala Tak AB
    Taket blev fruktansvärt bra! Fort gick det också! Kontaktpersonen Tony Freed får högsta betyg, otroligt trevlig, kunnig och pålitlig person! Kontakten med företaget var jättebra med trevligt bemötande från alla jag pratade med.
    Däremot var städningen under all kritik, hittade massor med spik, material och även cigarettfimpar på gården, därav "bara" en fyra.
    Trots det så rekommenderar jag företaget varmt, de vet vad de gör arbetsmässigt och kundbemötandet fläckfritt! Läs mer
  • Anny Maria F

2019-10-23

Anny Maria F skrev om Swedala Tak AB
    Mer än nöjda med Svedala tak.
    Duktiga hantverkare. Läs mer
  • 2019-09-22

Sophia Johanna S skrev om Swedala Tak AB
    Jag har länge tänkt på att byta mitt tak på huset. Efter kontakt med Swedala och besök av Thomas bestämde jag mig för att de skulle göra arbete. Jag var lite nervös innan de skulle komma men det hade jag inte behövt vara. Till mig kom två toppen killar, Anton och Milton, som har gjort både arbetet jättebra och det har varit väldigt roligt att ha dem här. Sista arbetsdagen var också Emil här - mycket trevligt. Jag vill skicka ett varmt tack till er alla och önskar er efter fortsatt bra arbetsår! Med vänlig hälsning Ulla Åkerlöf Läs mer
  • 2019-09-11

Tage E skrev om Swedala Tak AB
    Vilka killar Lukas , Henrik och Adam på Svedala Tak i Gävle
    Ett mycket väl genomfört arbete början till slut
    Mycket trevliga proffsig och mycket snabba ,
    lade ett komplett tak på 4 dagar , helt enormt !!!!!!!!
    Har ni möjlighet anlita dom , ni kommer inte att ångra er Läs mer
    Swedala Tak, Tage E gillar detta
  • 2019-07-20

Hans F skrev om Swedala Tak AB
    Från handslaget på ett fik i Uppsala en novemberdag, till ett nylagt tak i Dalarna lagom till Midsommar - klockrent! Allt utfört i tid och enligt offerten.

Trevliga, energiska och proffsiga takläggare - bröderna Trogen!

Rekommenderas verkligen! Läs mer
  • 2019-06-12

Jens L skrev om Swedala Tak AB
    Vi hade ett möte med representanter från Swedalatak. De gav ett positivt intryck som resulterade i en beställning på takbyte.
    Resultatet blev mycket bra då arbetarna var yrkesskickliga.
    Om man hade frågor fick man svar. De ringde alltid upp om de inte kunde svara direkt
    Arbetet påbörjades och avslutades enligt tidsplanen.
    Resultater blev ett snggt tak.
    Arbetsplatsen lämnades välstädad.
    Vi är mycket nöjda.
    Jens och Sylvia i Rimbo Läs mer
  • 2019-06-07

Robert O skrev om Swedala Tak AB
    Swedala tak byte tak från tegel till plåt och redan vid offert förfrågan till att taket var klart så kändes det professionellt och kontakten med alla inblandade var hur super som helst. Tack för ett snyggt tak Läs mer
  • 2019-06-02

Christian R skrev om Swedala Tak AB
    Swedala Tak bytte tak på vårt hus, en gammal fd byskola. Det blev snyggt med gråsvart betongtegel! Snabbt och proffsigt utfört. Trevligt bemötande och hjälpsamma med dokumentation då vi inte kunde vara där och se hur det gick! Läs mer
  • 2019-05-30

Sven K skrev om Swedala Tak AB
    Komplett takbyte med plåtarbeten.Blev väldigt bra bemött av både säljare och jobbare, fungerade också bra under arbetets gång.Har rekommenderat Svedala till vänner o bekanta, Sven Karlsson Läs mer

Jeff K skrev om Swedala Tak AB
    Det gick snabbt och smidigt. Blev snyggt. Välstädat efteråt. Var lätt att få kontakt med. Mycket nöjd med resultatet. Läs mer

Jan B skrev om Swedala Tak AB
    Omläggning av tak, bra service och enligt tidplan Läs mer
  • Emma D

2019-05-27

Emma D skrev om Swedala Tak AB
    Fint resultat på taket. Inga extra kostnader utan allt var med på offerten. Läs mer

Björn D skrev om Swedala Tak AB
    Vi var en krävande och petig kund. Men servicen och utförandet var enormt imponerande. Skulle rekommendera Jerry som utförde jobbet på vårat tak alla dagar i veckan.

/Björn Läs mer
  • 2019-03-25

Anders B skrev om Swedala Tak AB
    Swedala Tak verkar ha en modern och sympatisk approach med kunden i centrum. Har dålig erfarenhet av hantverkare som tror att timing inte skulle spela någon roll, som på nåder dyker upp när de själva behagar. Min erfarenhet av Swedala Tak är den motsatta. De kunde t. om. komma tidigare än jag bett om och gjorde klart arbetet snabbt och smidigt, trots att de fick jobba hårt mot vädrets makter. Ett mycket gott bemötande med raska och raka svar på frågor uppskattas verkligen. Företaget rekommenderas dessutom pga den låga prisnivån i förhållande till företag i branschen. Läs mer
  • 2019-03-13

Marko L skrev om Swedala Tak AB
    Ska Ni byta tak? Rekommenderar då Swedala Tak AB utan reservation. Professionell förhållningssätt från offert till sista lagda pannan. Mycket bra kommunikation och snabb respons när man hade frågor både före, under, och efter färdigt takbyte. Tack till Lukas Bergman och grabbarna som gjorde taket! Ni var suveräna och proffsiga! Läs mer
  • Svante G

2019-02-27

Svante G skrev om Swedala Tak AB
    Vi anlitade Swedala Tak för vi fick ett bra förtroende från första kontakt. Vi behövde byta hustak och garagetak och så proffsigt och snabbt utfört, kan vi verkligen rekommendera Swedala Tak Läs mer
    2019-02-28 Henrik C svarar Svante G
    Vi tackar för förtroendet från Swe dala tak ?
  • 2019-02-05

Claes Svensson skrev om Swedala Tak AB
    Jag kan inte betygsätta deras faktiska takbyten då vi av andra anledningar drog oss ur mycket sent i processen. Men jag ger väl godkänt betyg till det faktum att de var väldigt bemötande och hjälpsamma även när vi till slut valde att *inte* bli deras kunder, och det säger ju också en del om bolaget i sig. Läs mer
  • 2019-01-30

Karolina Waldén skrev om Swedala Tak AB
    En av fem stjärnor. Vill egentligen ge mindre än detta men det går inte. Vi har hållit på sedan juni 2018 men det är inte klart ännu. Jag har precis gjort anmälan till ARN eftersom vi betalat för arbete som inte genomförts (även material som vi inte erhållit). Swe Dala Tak AB har även franschise och de i Gävle har varit kanon. Problemet är att det är VD:n i Borlänge som bestämmer eftersom vi anlitade företaget innan det blev flera franschisetagare. Välj en lokal takläggare istället och ett mindre företag med bra rekommendationer. Det är mitt tips! Läs mer
  • Emil A

2018-09-29

Emil A skrev om Swedala Tak AB
    Super nöjd med nya taket. Jätte trevliga och ödmjuka takläggare. Rekommendera swedala tak Läs mer
    2018-10-03 Swedala T svarar Emil A
    Hej Emil!

Vi tackar ödmjukast för recensionen och är glad att du är nöjd.

Vänligen,
    Swedala Tak
  • Cecilia I

2018-05-21

Cecilia I skrev om Swedala Tak AB
    Ett företag som bryr sig om kunderna från första hembesök till sista takplattan lagd. Från säljare till takläggare bra bemötande och service. Även för det lilla extra.
    Supernöjd med allt och självklart taket. Rekommenderar starkt vud fundering på takbyte Läs mer
    2018-05-21 Henrik C svarar Cecilia I
    Hej Cecilia.

Vi tackar ödmjukast.

Vänligen,

Swe Dala Tak
  • Fehmi N

2018-04-23

Fehmi N skrev om Swedala Tak AB
    Jag är nöjd med kommunikationen från start, välutfört arbete av omläggning av hustaket och altantak.
    Tänket med nöjda kunder och serviceinriktad personal från VD till Takläggarna. Det verkar vara en företag med nöjda kunder i fokus.
    Jag kan stark rekommendera Swedalatak.
    En nöjd kund Fehmi Nuha. Västerås Läs mer
  • 2017-07-17

Åke P skrev om Swedala Tak AB
    Har bytat tak samt gavelpanel med ett fönster. Från start till mål allt till belåtenhet. Extra plus för sammarbetet med lokala aktörer. Läs mer
  • 2017-07-12

Ingvar W skrev om Swedala Tak AB
    Allt gick fort och bra. Trevlig personal. Läs mer
  • 2017-07-10

Jan Inge T skrev om Swedala Tak AB
    Mycket bra service och ordning. Från första kontakt till jobbet utfört. Rekommenderar förr taget. Läs mer
  • 2017-07-04

Vivianne S skrev om Swedala Tak AB
    Hej. Vi är helt nöjda med ert jobb och bemötande. Läs mer
  • 2017-07-03

Markus A skrev om Swedala Tak AB
    Perfekt bemötande av trevliga och effektiva människor.
    Lovade klart på 2 dagar vilket dem höll .
    Super nöjd är jag med resultatet Läs mer
  • 2017-07-02

Tom K skrev om Swedala Tak AB
    Bra och trevliga snickare, som utför jobbet bra och underlättar för vidare byggnationer om så önskas Läs mer
  • 2017-07-02

Evelina N skrev om Swedala Tak AB
    Swedala Tak hjälpte oss med en hel takrenovering och vi är supernöjda med både utfört arbete liksom service och bemötande från första stund till sista. Tack! Läs mer
  • 2017-06-30

Robert E skrev om Swedala Tak AB
    Gick snabbt och bra utfört.
    Blev lite fel men dom kom direkt och fixade det.

Trevlig personal Läs mer
  • 2017-06-16

Anna skrev om Swedala Tak AB
    Vi är fruktansvärt missnöjda med Swedala Tak AB. Säljaren lade inte till väsentliga arbeten i offerten, som senare skapade problem vid utförandet. Denna säljare fick enligt takläggarna sparken under tiden de utförde jobbet. När vi efter avslutat arbete påtalade ett antal fel fick vi ligga på och bli arga för att felen skulle rättas till. Takläggarna frånsade sig ansvaret och cheferna var otrevliga. Det saknades plåtar, hängrännorna snea, glipor tejpades m.m m.m. Nu en tid senare så upptäcker vi att ränndalarna är helt felkonstruerade och vattnet rinner fel. Vi har pratat med Swedala Tak som ska se över och försöka åtgärda problemet. MEN allt tar väldigt lång tid!

Vi hoppas att ni åtgärdar detta innan vi går vidare med felen.

Ni borde verkligen se över era anställda och jobba hårt med era värdegrunder!

/Arg och missnöjd kund Läs mer
  • 2017-05-30

Joel Ö skrev om Swedala Tak AB
    Väldigt nöjd med Swedala tak! Bra bemötande, proffsiga hantverkare och stiligt resultat. Läs mer
  • 2017-05-05

Mats W skrev om Swedala Tak AB
    Blev mycket nöjd med allt från säljare till resultat Läs mer
  • Olov H

2017-04-23

Olov H skrev om Swedala Tak AB
    Proffsigt utfört arbete av kunniga pojkar. Som dessutom var mycket trevliga!!! Läs mer
  • 2017-04-23

Ulf W skrev om Swedala Tak AB
    Swedala tak gjorde ett mycket bra arbetemed vårt tak 2016. Dom höll tiderna och resultatet blev utmärkt. Några mindre anmärkningar fixade hade vi men de fixade man snabbt och bra utan diskussion. Vi är därför totalt sett väldigt nöjda. //Ulf Läs mer

Esbjörn H skrev om Swedala Tak AB
    En mycket positiv upplevelse att ha med företaget att göra. Ett gediget arbete, kunniga medarbetare och lätt att samarbeta. Läs mer

Göran S skrev om Swedala Tak AB
    Helt ok. De utförde arbetet bra trots dåligt väder. Kunde dock ha kontaktat oss när jobbet skulle startats. Läs mer

Lena E skrev om Swedala Tak AB
    Droppproblem i framkant vattnet rinner inte ner i hängränna. Fattas en droppkant !!!!👹😠 Läs mer

Sandra W skrev om Swedala Tak AB
    Trevligt bemötande av säljaren, positiva och glada byggare och fint resultat av arbetet. Läs mer
  • 2017-04-21

Rikard H skrev om Swedala Tak AB
    Jättebra upplevelse, underbara killar som var här och bytte taket, väldigt lyhörda för våra önskemål och gjorde ett jättebra jobb ! Sammanlagt ett mycket bra bemötande och fick oss att känna oss betydelsefulla ! Läs mer
  • 2017-04-20

Stefan A skrev om Swedala Tak AB
    Ett väl utfört jobb, trevlig personal.
    Visade vad de gjort samt diskuterade/informerade om de ändringar som behövde göras.
    Snabbt, proffsigt och prisvärt. Läs mer
  • 2017-04-20

Dan K skrev om Swedala Tak AB
    Allt var jättebra tills den första riktiga åskskuren då fick vi en vattenskada i finrummet. Toppförseglingen på plåten på skorstenen hade glömts bort och vattnet rann efter skorstenen ock ut på innertaket med diverse vattenskador som följd. Som tur var så hade Swe Dala Tak AB försäkring. Nu är allt fixat. En hel del besvär men återställningen blev mycket bra. Hade inte missödet inträffat hade jag gett högsta betyg. Nu ger jag fyra plus av fem. Mvh. Dan Köppler. Läs mer

Forskargatan 3, 781 70 Borlänge