Swedala Tak AB

Vi på Swedala Tak är experter på ditt tak och kallar oss Hela Sveriges Takmästare!

Vi är lokala takläggare med en nationell organisation för att säkerställa kvalitet, säkerhet samt god arbetsmiljö. Vi ger dig offert med fast pris – men först efter en noggrann takkontroll.

Våra takläggare har många års erfarenhet och därför kan vi hjälpa dig med ditt takbyte oavsett om det gäller plåt, papp, tegel eller betong och vi tar själva ansvar för varje detalj i arbetet.

Vi brinner för att montera riktigt bra tak i vår närmiljö och för att göra våra kunder riktigt nöjda. Idag är Swedala Tak ett av Sveriges största takläggningsföretag med kunder i stora delar av landet. Vår ambition är att fortsätta växa så att alla Sveriges husägare ska ha möjlighet att byta sitt tak via Swedala Tak.

Läs vad 137 kunder tycker om Swedala Tak AB 2

2021-10-26
    Trevligt och kompetent bemötande.

Köpte nytt tak och det blev bra, men några mindre saker drog ner betyget.
    Tack Helene för din rekommendation! Kul att ni är nöjd med ert nya tak! Swedala Tak AB
  • 2021-10-22
    Mycket nöjda med takbyte av hela taket. Vi byte allt inklusive en del av råsponten. Arbetet utfördes snabbt men också säkert och ordentligt med bra och ordentlig ställning runt hela huset. Vi hade mycket god kontakt med säljare Filip som var behjälplig både inför, under och efter takbytet. Hittade många bra lösningar för vårt hus som ligger lite svårt placerat.
    Tack ör din rekommendation Samuel! Roligt att höra att ni är så nöjda! Swedala Tak AB
    2021-10-19
    Byggmästaren var dålig i kontakten kring byggstart kontakten togs två dagar innan man skulle komma samt väldigt osynlig under arbetets gång. Vi hade önskat en bättre kommunikation från ansvarig byggmästare. Vi är jätte nöjd med hantverkarna de gjorde ett fantastiskt arbete. Vi köpte ett helt nytt tak samt att de la rå spont på en takdel som tidigare varit luft tak.
    Tack för din recension Leena! Kul att ni är nöjda med slutresultatet även om kommunikationen kunde har varit lite tätare. Swedala Tak AB
    2021-10-18
    Fantastiskt bemötande av både säljare och hantverkare! Ett helt nytt tak på 4 dagar. Rekommenderas verkligen!
    Tack Marie för din fina recension, roligt att du är så nöjd! Swedala Tak AB
    2021-09-29
    Företaget har varit mycket tjänstevilligt och hållit utlovade tider. Takläggarna har varit suveräna och mycket yrkesskickliga.
    Vi är nöjda med de nya taken
    Tack så mycket Bo för en fin recension! Kul att ni blev så nöjda! Swedala Tak AB
    2021-09-24
    Bra bemötande och helt otroliga takläggare. Men det verkar ta tid (nu mer än 3 månader) sedan utfört uppdrag och intyget om garantin saknas fortfarande som drar ner helhetsintrycket.
    Tack för din rekommendation Kennet, toppen att du är så nöjd med taket! Garantibeviset är beställt från materialleverantören i samband med att du fick din slutfaktura i mitten av augusti. Ibland tar det dock lite längre tid för dem att leverera garantibevisen men håll ut, det är på väg! Swedala Tak AB
    2021-09-23
    Bra personlig presentation av vad de erbjuder och gör i samband med att offerten togs fram.

Bra genomfört arbete. Tryggt, snyggt och snabbt.

Lite dyrare än de andra offerterna jag fick in men det kändes rimligt.

Jag köpte byte av tak på en villa. Lite special med takkupa, snörasskydd, plåt runt gammal skorsten osv. Inga problem.
    Kul att du är nöjd med ditt nya tak och vägen dit, tack för din recension David! Swedala Tak AB
    2021-09-22
    Mycket nöjd av jobbet dom gjorde för byte av takpannor och under arbetet mm..
    Kul att höra! Tack Per för din recension och det fina betyget! Swedala Tak AB
  • 2021-09-02
    ANLITA INTE!
    Det är när problem uppstår och man får missnöjda kunder som man visar hur bra man egentligen är som företag, hur man löser misstag och hinder på vägen är då dom riktiga färgerna visas.
    Det här är det värsta vi varit med om när det kommer till hantverkare och service! Vi bestämde oss för att anlita detta företag för byte av vårt tak då de sålde in att de kommer på måndagen och åker på fredagen samma vecka vilket var avgörande för oss då vi renoverat konstant sen vi flyttade in. Taket tog istället 5 hela veckor innan det var färdigt! (NIPA som gjorde grannens tak var klara på 1 vecka) Containrar och material täckte upp HELA vår uppfart och trädgård under hela den här tiden så vi blev stillastående med annat jobb som var inplanerat vilket kostade oss stora summor. Värst av allt är att chefen Martin Svärdsén ej gick att få tag i. Vi försökte ringa, smsa och maila honom under dessa veckor men fick inte svar en enda gång. Det var ingen som informerade oss om förseningar eller nytt slutdatum så vi var helt maktlösa i våra andra projekt som blev lidande. När vi sa att vi ville ha någon sorts kompensation för allt så fick vi som svar att ”det tråkiga då är att då kommer vi behöva ta pengarna från takläggarnas löner och det är ju synd att de ska straffas”. De hotade alltså med något olagligt för att vi skulle få dåligt samvete och ”nöja” oss? Är i chock hur det kan gå till såhär i ett stort företag. Vi hade även bestämt att de skulle byta vårt takfönster som var gammalt. De brydde sig inte om att informera oss att vår storlek på fönster inte fanns, så de måste såga upp hela taket. Renoveringen som sen krävdes på insidan efter uppsågningen menade dom att vi skulle stå för själva! Efter MÅNGA om och men så gick dom med på att fixa insidan eftersom ingen talat om detta för oss innan. Detta blev klart ytterligare 11 veckor efter att taket blev färdigt! När vi till slut efter hjälp från regionchefen fick kontakt med Martin så sa vi att vi ville ha reducerad faktura pga att vi fått stora utgifter då arbetet blev extremt försenat utan att han en enda gång kontaktade oss om detta. Då svarar han att de inte tänker kompensera oss eftersom vi ändå är missnöjda. Har aldrig hört något liknande, noll intresse av att stå för sina misstag och ge oss lite plåster på såren när han orsakat extra utgifter för oss. När det blir motgångar så flyr han. Det är flera andra kunder som har hört av sig till mig och berättat liknande historier om Swedala, så gör er själva årets tjänst och anlita något annat företag!
    2021-09-01
    Mycket bra!! Och snabba och trevliga!! Och städade upp efter att ha gjort klart!!
    Hej Bertil! Stort tack för din rekommendation! Och kul att du blev så nöjd med taket! Swedala Tak AB
  • 2021-09-01
    Mycket bra bemött

Behövde ett tätt tak. Och tror mig även ha fått det.

Jobbet genomfördes på ett utmärkt sätt trots extremt hög temp.
    Huset belades med ny takpapp.
    Tack för din rekommendation Karl-Erik! Kul att du är nöjd med ditt nya tak! Swedala Tak AB
    2021-09-01
    Bra kontakt med trevlig och kunnig säljare.
    Installationen blev klar på utlovad tid.
    De städade efter sig och tog bort allt skräp.
    Taket med tillhörande plåtdetaljer blev snyggt och prydligt.
    Hej Erik! Kul att du är nöjd med ditt tak och tack för din rekommendation! Swedala Tak AB
    2021-08-30
    Bytte betongtak på min villa. Arbetet var prisvärt, gick snabbt och verkar ordentligt gjort. Det enda som fattas för högsta betyg var bättre återkoppling från byggmästare och projektledare under arbetets gång. Då arbetarna inte pratar svenska hade det varit önskvärt med statusuppdateringar så man visste hur det gick och hur lång tid det skulle kunna tänkas ta osv. Ingen kontakt med byggmästare överhuvudtaget sedan arbetet påbörjades, förutom för att underteckna en ÄTA.
    Tack för din rekommendation Fredrik, kul att du är nöjd med taket! Vi tar till oss dina synpunkter angående återkoppling och kommunikationen. Swedala Tak AB
    2021-07-30
    Seriöst företag och proffsigt utförande under arbetets gång. Inget att klaga på och vi är mycket nöjda med vårt nya tak
    Hej Anita! Vad roligt att du är så nöjd med ditt tak! Tack för din fina rekommendation! Swedala Tak AB
  • Nina P
    2021-07-19
    KATASTROF😡KATASTROF🤬KATASTROF😡
    Anlita ALDRIG Swedala tak till ert takbygge.
    Vi hittade Swedala Tak på nätet. Läste på om deras skicklighet, kvalitet, yrkesstolthet, trygghet för kunden etc.
    SKITSNACK! Förutom alla förseningar och allt strul innan jobbet ens kom igång slutade det med två totalt undermåliga tak, där allt spruckit i falsarna och materialet generellt har hanterats helt utan fackmannakunskap eller intresse för att lägga ett tätt tak. Dom lappade t.o.m. igen en del av de värsta sprickorna med spackel för att försöka dölja… Besiktningsmannen som kom ut och underkände båda taken med en enorm mängd brister och fel sa att han aldrig sett ett sämre plåtarbete och att de som gjort det inte kan ha haft den blekaste aning om hur man hanterar materialet eller haft rätt verktyg. Enda lösningen var att riva allt och börja om. Den projektansvariga på Svedala Tak hade då aldrig ens varit ute på platsen, med ursäkten att det var jobbigt att ta sig dit.

Vi hade då, dumma och godtrogna som vi var, redan betalat för taken, då företaget ville ha betalt innan besiktningen för att betala alla materialutlägg och personalen. När det nu var dags att, med ny och kunnig personal göra om arbete hann de bara en liten bit på vägen innan de drog tillbaka all personal för att leverantören inte längre har råd att betala material och personal. I den situationen väljer Swedala Tak, trots återkommande garantier om uppföljning och att man månar om kvalitet och att det blir korrekt färdigställt, att helt frånsäga sig ansvar och skyller allt på leverantören med rekommendation till oss att vidta juridiska åtgärder mot leverantören.

Vi står nu med ofärdiga tak och har betalat nästan en miljon kronor för två tak som vi nu har fått riva.
    Swedalas snack på deras hemsida om att vi ska känna oss trygga, att dom har en god kvalitetsäkring och kunskap är sånt jävla skitsnack! Dom avsäger dig allt ansvar och vi kommer behöva anlita en annan takfirma som måste utföra jobbet och inte få en krona tillbaks av Swedala tak. Fy fan
  • 2021-05-23
    Vi fick vårat tak här i Forsa omlagt med nya tegelpappor, papp, läkt och en del råspont. Helnöjd med Eric Skoglunds agerande från start till mål. Även hans helt nya unga grabbar, gjorde ett kanonjobb + att dom var väldigt trevliga.

Jag kan starkt rekommendera denna firma, alla dar i veckan.
    Hej Ulf! Tack för din rekommendation! Det är jättekul att höra att du är så nöjd med både taket och med Eric och hans gäng! Swedala Tak AB
  • 2021-05-18
    Fick vårat tak renoverat under våren med betongpannor från Benders. Efter att ha kontaktat Swedala Tak:s representant i Sörmland och fått en mycket professiolnell besiktning så bestämde min fru och jag oss för att anlita Swedala Tak. Arbetet startade på utsatt tid och genomfördes på ett mycket noggrant sätt. Löpande kontakt och mycket bra återkoppling från arbetsledare! Rekommenderar varmt Swedala Tak, där man får det där lilla extra!
    Hej Rune! Tack för din fina rekommendation, jättekul att höra att ni är så nöjda! Swedala Tak AB
  • 2021-04-19
    Vi kan inte ge annat än toppbetyg👍 otroligt trevliga och skickliga killar. Vår säljare Sebastian var väldigt tydlig och kändes pålitlig från första stund. Hade bra kontakt under hela jobbet. Takläggarteamet med Anton i spetsen gjorde ett grymt jobb. Allt perfekt. Bra info under hela processen. Ett extra plus var att dom använde våra lokala företag med transporter och allt material.
    Otrolig snabbt jobbat. Från första kontakt till start tog det bara nån vecka sen var allt fixat och klart efter ca 5 veckor.
    Som sagt kan verkligen rekommendera detta företag👍👍
    Tack för din fina rekommendation Pernilla! Kul att du är så nöjd med takläggningen! Swedala Tak AB
  • 2021-04-12
    Vi är så nöjda med jobbet Swedala tak gjort och så fantasiskt nöjda över Robin Thorslunds kontakt och hjälp. Ihor och killarna gjorde ett fantasktigt jobb och vi är nöjda med det snabba och professionella arbetet och bemötandet vi fått. Vi känner att vi fått tips om de bästa, mest hållbara lösningarna. Vi har bytt tak (tegel, stuprör, plåt mm) på ett "vanligt" sluttande hustak och allt på ett platt tak med låg lutning pga läckage. Vi kan starkt rekommendera Swedala Tak AB.
    Tusen tack för din rekommendation! Kul att du är så nöjd med Robin och hans team och framförallt med slutresultatet! Swedala Tak AB
    2021-04-06
    Vi anlitade Swedala Tak för totalrenovering av taket med byte av betongpannor samt samtliga rännor, rör och plåtbeslag.
    Montörerna utförde arbetet på ett utmärkt sätt. Vi hade dock önskat tätare kontakt med företagets representant under arbetets gång.
    Hej Maria och tack för din rekommendation! Kul att du är nöjd med taket, vi tar till oss att kommunikationen kunde ha varit tätare. Ha det fint! Swedala Tak AB
  • 2021-04-03
    Stort tack till Eric Skoglund och hans team som lade om lertegeltaket på vårt fritidshus i Hälsingland i höstas. Proffsigt och lyhört bemötande från första kontakt till avslutat arbete. Vi är otroligt nöjda med resultatet!!
    Tack för dina fina ord och din rekommendation! Kul att du är så nöjd! Swedala Tak AB
    2021-03-31
    Swedala tak lade om vårt lertegeltak och det var viktigt för oss att känna tillit till den leverantör som skulle åka sig detta omfattande och kostsamma uppdrag. Vi kunde ta kontakt med vår utsedda person när vi ville om vad som helst. Vi hade god dialog under hela processen och arbetet blev väl utfört.
    Tack Sara för din rekommendation! Jättekul att höra att ni är så nöjda med Takmästaren och hela takbytet! Swedala Tak AB
    2021-03-30
    Ett professionellt och smidigt takbyte!
    Tack för din rekommendation och roligt att du är så nöjd! Swedala Tak AB
    2021-03-30
    Takbyte, blev jättebra bemött av säljaren, lovade dock lite mera än vad snickarna gjorde. Snickarna gjorde ett fantastiskt jobb, mycket bra och duktiga killar. Synd att inte det lilla extra på slutet blev så bra annars hade det blivit full pott. / Peter
    Tack för din rekommendation Peter! Kul att du ändå är så nöjd med ditt nya tak! Swedala Tak AB
    2021-03-30
    Från enkelt uppdrag till komplext. Stöd, hjälp, ärligt och bra.
    Tack för din fina rekommendation Björn! Härligt att du är så nöjd med ditt takbyte! Swedala Tak AB
    2021-03-30
    Seriöst företag som levererade det dom lovat på överenskommen tid. Mycket nöjd med takomläggningen.
    Hej Magnus! Tack för din rekommendation, roligt att höra att du är så nöjd! Swedala Tak AB
    2021-03-30
    Nöjd! God respons, god uppföljning av mina synpunkter och hittills ett gott slutresultat.
    Hej Max! Kul att du är så nöjd och tack för din rekommendation! Swedala Tak AB
    2021-03-18
    Byte av tegeltak.
    Väl bemött av både försäljare och hantverkare
    Våra förväntningar var höga och infriades.
    Mycket snabba och energiska hantverkare
    Resultat ett takbyte som blev mycket nöjda med.
    Vad roligt att Ni är nöjda. Tack för Er rekomendation. Swedala Tak AB
  • Nicolas P
    2021-03-18
    Bra service vid upphandling och snabba puckar vid ÄTA. Bra utfört arbete. Det enda negativa var att det lämnades mycket spik och skruv i trädgården. Jag är rädd barn kan komma springades utan skor och råka illa ut. Man borde ha en metalldetektor så man inte har missat något. Varje dag hittar jag ett par nya spikar/skruvar i trädgården. Jag vill finna alla innan gräset börja växa.
    Vad roligt att Du är nöjd med Ditt nya tak
    Tyvärr kommer vi inte ifrån att visst småskräp blir kvar, särskilt på vintern. Vi tar till oss och påminner oss om att göra vårt yttersta för att hålla ordning under takbytets gång.
    2021-03-16
    Byte av tegeltak. Börjar bra, dock vill säljare ej visa sig när komplikationer uppkomm.Kommunikation säljare - utförare brast. Utförande firma har skött sig väl. Enligt devisen i reklamen (vuxna tar ansvar) saknas relevans. Ordet (mästare) förpliktar.
    Hej Mats!
    Jag är ledsen att Du upplevt att kommunikationen varit bristfällig. Som vi pratade om tidigare finns vi på servicekontoret om du behöver hjälp och stöttning. Hoppas Du är fortsatt nöjd med ditt tak.
  • Carina J
    2021-03-16
    Takbyte.
    Vi blev bra bemött, väldigt trevliga takläggare.
    Att det skulle bli ett bra tak, och det tror vi att det blev.
    Suveränt företag bra på alla sätt, och vi har ett bra tak.
    Vad roligt att Du är nöjd Carina, Tack för Din rekommendation! Swedala Tak AB
    2021-02-25
    Det blev ett tak byte. Vi blev riktigt nöjda över hur bra det blev.
    Kul att du är nöjd Daniel och tack för din rekommendation! Swedala Tak AB
    2021-02-12
    Bra bemötande proffsigt utfört, snabbt och pålitligt
    Hej Mona och tack för din rekommendation! Kul att du är nöjd med ditt takbyte! Swedala Tak AB
  • Alexander
    2021-02-12
    Kanonnöjd hela vägen! Gävlekillarna skall ni vara rädd om.
    Tack för din rekommendation Alexander! Roligt att du är så nöjd! Kul att du gillar dem, det gör vi också! Swedala Tak AB
  • 2021-02-10
    Nytt tak mitt i vintern! Inga problem för Swedala tak. Enorma problem med väder och vind stoppade inte dessa killar. Bra kommunikation med projektledare och säljare vägde upp språkförbistringarna med takläggarna. Slutbesiktningen är något försenad pga snö men det vi har kunnat besiktiga får fina betyg.
    Är jättenöjd!
    Tack Madelene! Vad roligt att höra att du är så nöjd! Swedala Tak AB
  • 2021-02-09
    Byte av läckande tak.Ett mycket vänligt och trevligt bemötande.
    Samma dag fick vi kontakt med Takmästare Martin Svärdsen.
    Han gjorde ett mycket bra och seriöst intryck på oss. Våra
    förväntningar blev höga. Vi bestämde då att Swedala Tak AB
    skulle få utföra arbetet. Offert upprättades och godkändes av
    oss. En tidsplan gjordes upp. Byggställning-sanering av eternittak-rep. av undertak-nytt yttertak-nya hängrännor-stuprör-
    taklucka samt städning. All logistik fungerade på ett alldeles
    utmärkt sätt.Upplevelsen av detta blir att vi i fortsättningen
    kommer att rekommendera Swedala Tak AB.MVH Margareta
    Tack så mycket för din rekommendation Margareta! Jättekul att höra att ni är så nöjda med utfört arbete och hela upplevelsen. Swedala Tak AB
    2021-02-09
    JAG FICK HJÄLP MED ETT LITET TAK,ATT TA BORT GAMMALT PLÅTTAK OCH LÄGGA NYTT PAPPTAK. MYCKET TREVLIGT BEMÖTANDE AV FÖRETAGET. MINA FÖRVÄNTNINGAR BLEV TILLGODOSEDDA. ALLT BLEV FORT ÅTGÄRDAT OCH JAG ÄR MYCKET NÖJD OCH GLAD NU HOPPAS VI VÄL ALLA ETT BÄTTRE ÅR, UTAN CORONA, SOM LYCKADES SLÅ UNDAN FÖTTERNA PÅ OSS. SOM PENSIONÄR KÄNNS ALLT SÅ JOBBIGT JUST NU, MEN GLÄDJEN I TILLVARON- ETT GOTT JOBB AV SWEDALA TAK. TACK !
    Tack så mycket för din rekommendation, kul att du är så nöjd med ditt takbyte! Swedala Tak AB
    2021-02-09
    .takrenovering.
    .utmärkt. Seriöst och proffsigt intryck första mötet.
    .arbetet utfördes enligt lämnad offert.
    .helt nöjd med arbetet.
    Kul att du är nöjd med allt! Tack för din recension! Swedala Tak AB
  • Suzane S
    2021-02-02
    Byte av Yttertak.
    Starten av jobbet blev försenat. (Pga väder) så inte mycket att göra åt. Själva jobbet upplevde jag flöt på bra. Då var jag mycket nöjd. Saknade dock bilder som jag lovats under byggtiden. När bilder väl kom motsvarar de inte förväntningar samt innehållet felaktiga uppgifter. Jag har sen dess sökt byggledare utan att få kontakt.
    Så de har gått från högsta betyg och börjat nu närma sig lägsta. Besviken!
    Hej Suzane! Vi är ledsna att det blev struligt i avslutningen av ditt projekt i samband med att den ansvarige Takmästaren slutade. Vad jag förstår har du fått kontakt och hjälp nu så att allt löser sig med slutkontrollen. Skönt att du är nöjd med själva taket och jobbet med taket. Swedala Tak AB
    2021-01-18
    Har varit i kontakt med Swedala Tak ett större takjobb. En kille kom hit och kollade och skulle återkomma med offert. Vi har påmint några gånger men två månader senare har vi fortfarande inte hört något tillbaka.
    Hej Anna! Det var tråkigt att höra, jag vet inte vad som har hänt i just detta fall, men självklart vill vi ge dig en offert. Ring gärna oss på 020-270300 så ska vi hjälpa dig att komma vidare. Ha en fin dag! Swedala Tak AB
    2021-01-12
    Vi bytte tegel
    Det var ett väldigt bra bemötande
    Dom gjorde ett otroligt bra jobb
    Kan verkligen rekommendera Swedala tak
    Tack Carina! Härligt att du är så nöjd! Swedala Tak AB
    2021-01-05
    Takbyte. Väldigt trevlig och positiv personal med stort kunnande och personlig service.
    Hej Andreas! Tack för din fina rekommendation! Vad roligt att du blev så nöjd! Swedala Tak AB
    2021-01-05
    Nytt papp lades på taket.
    Mkt trevligt bemötande vid första kontakten och även senare.
    Jag är mkt nöjd med företaget
    Swedala Tak och rekommenderar gärna!!
    Hej Marie! Kul att du är nöjd med ditt takbyte och tack för din fina rekommendation! Swedala Tak AB
    2020-12-24
    Takbyte
    Blev bra bemött av kontaktpersonen.

Taket blev bytt av kunniga och trevlig snickare.
    Tack Kjell för din rekommendation! Vad roligt att du är nöjd med ditt takbyte! Swedala Tak AB
  • MATS W
    2020-12-08
    Att anlita rätt takfirma är inte lätt finns många skojare i denna bransch . Jag ställer gärna upp och visar lite bilder och berättar om min upplevelse ang mitt takbyte ./Mats Wettervik
    Hej! Det är olyckligt att ditt takbyte inte blev bra från början. Vi har nu löpande kontakt och ska se till att allting blir ordnat och att du till slut ända ska kunna vara nöjd med det färdiga resultatet. Swedala Tak AB
  • Göte S
    2020-12-07
    Bemötandet var det bästa tänkbara.
    Swedala Tak levde upp till mina förväntningar
    Jag är helt nöjd.
    Tack Göte för din rekommendation och för att vi fick förtroendet att byta ditt tak! Swedala Tak AB
    2020-12-06
    Aldrig någonsin under mina 15 års anlitande av entreprenörer har jag varit så pass nöjd som med Kurre och Ajvaz! Allt har varit gjort över mina förväntningar! Väluppfostrade som presenterar sig alltid när de kommer, de dyker dessutom alltid upp i tid och alla schemalagda agendor har följt till punkt och pricka! Det utstickande med dessa mot övriga hantverkare i världen är att både Kurre och Ajvaz svarar alltid i telefon och vi hade väldig god kommunikation från början till slut! Inga uppehåll för att de har åkt på andra jobb emellan (vilket nästan alltid har hänt mig med tidigare firmor).

Tyvärr händer det olyckor ibland, som i mitt fall fick vi en oförutsett elak storm som rev upp både takpapp och presenningar under natten. Jag hörde av mig till Kurre och Ajvaz som utan någon som helst undanflykter, ursäkter eller ifrånskyllande bet i det sura äpplet och åtgärdade problemen mer än vad jag kunde ha begärt!

Kurre är dessutom väldig sakkunnig i sin bransch och har tålmodigt förklarat varje moment för min förståelse! Jag reser väldigt mycket under mina vardagar och därmed har Kurre till och med offrat sina helger för att komma över på avstämningar.

Efter avslutad arbete har de till och med städat soprent efter sig!

Vill ni ha en firma som följer schemat, håller vad de lover, dyker in i problem utan att skylla ifrån sig och dessutom svarar i telefon när man ringer så rekommenderar jag Swe Dala Tak med Kurre och Ajvaz! De har övertygat mig om att takrenoveringar är väldigt viktigt och att deras arbete ska hålla hela takets livslängd, vilket de menar att slarv inte är ett alternativ.
    Hej Martin och stort tack för din fina rekommendation! Kul att du är så nöjd med ditt nya tak och med Kurres insatser, visst är han fantastisk! Ha det fint! Swedala Tak AB
    2020-11-30
    Bra. Trevliga tillgängliga seriösa
    Hej Barbro och tack för ditt fina omdöme! Vi är så glada för att vi fick förtroendet att byta ditt tak! Swedala Tak AB
    2020-11-30
    Byte av tak inklusive råspont. Swedala gjorde ett mycket bra jobb. De uppfyllde mina förväntningar med råge. Väldigt trevliga och tillmötesgående killar som var här och jobbade.
    Hej Bertil! Kul att du är så nöjd med taket och stort tack för ditt fina omdöme! Swedala Tak AB
    2020-11-24
    Takomläggning på del av radhus, mittendel, på grund av vattenläcka. Trevligt och noggrant utfört arbete från offert till slutförande. Mycket god kommunikation med säljare (Uppsala), och byggledare. Seriöst gällande villkor, information till kund, säkerhet med mera. Snabbt och korrekt utfört byggarbete (besiktigat). Företaget uppfyller alla mina förväntningar på ett juste företag med gott hantverk. Rekommenderas.
    Hej Tanja! Tack för ett fint omdöme och vad roligt att höra att du är så nöjd! Swedala Tak AB