Alla kategorier Takläggare Dalarna Smedjebacken Swedala Tak AB

Swedala Tak AB

Stationsgatan 1, 777 34 Smedjebacken — Visa karta

Vi är experter på ditt tak!

Våra takläggare har många års erfarenhet och vi har bred kompetens i bolaget. Därför kan vi hjälpa dig med ditt tak oavsett om det gäller plåt, papp, tegel eller betong och vi tar själva ansvar för varje detalj i arbetet. Alla våra montörer är Bendercertifierade och har kollektivavtal.

Vi har våra rötter i Dalarna, men tar även uppdrag i Gästrikland, Uppland, Västmanland, Södermanland och Skåne. Vi ser det som vårt uppdrag att se till att varenda en av våra kunder har ett torrt och snyggt tak, under lång tid framöver. Vår vision är att leverera hållbara tak, lagda av skickliga takläggare.

Läs vad 37 kunder tycker om Swedala Tak AB

• Åke P
    Åke P skrev om Swedala Tak AB
    Har bytat tak samt gavelpanel med ett fönster. Från start till mål allt till belåtenhet. Extra plus för sammarbetet med lokala aktörer.
  • Ingvar W
    Ingvar W skrev om Swedala Tak AB
    Allt gick fort och bra. Trevlig personal.
  • Jan Inge T
    Jan Inge T skrev om Swedala Tak AB
    Mycket bra service och ordning. Från första kontakt till jobbet utfört. Rekommenderar förr taget.
  • Vivianne S
    Vivianne S skrev om Swedala Tak AB
    Hej. Vi är helt nöjda med ert jobb och bemötande.
  • Markus A
    Markus A skrev om Swedala Tak AB
    Perfekt bemötande av trevliga och effektiva människor.
    Lovade klart på 2 dagar vilket dem höll .
    Super nöjd är jag med resultatet
  • Tom K
    Tom K skrev om Swedala Tak AB
    Bra och trevliga snickare, som utför jobbet bra och underlättar för vidare byggnationer om så önskas
  • Evelina N
    Evelina N skrev om Swedala Tak AB
    Swedala Tak hjälpte oss med en hel takrenovering och vi är supernöjda med både utfört arbete liksom service och bemötande från första stund till sista. Tack!
  • Robert E
    Robert E skrev om Swedala Tak AB
    Gick snabbt och bra utfört.
    Blev lite fel men dom kom direkt och fixade det.

Trevlig personal
  • Anna
    Anna skrev om Swedala Tak AB
    Vi är fruktansvärt missnöjda med Swedala Tak AB. Säljaren lade inte till väsentliga arbeten i offerten, som senare skapade problem vid utförandet. Denna säljare fick enligt takläggarna sparken under tiden de utförde jobbet. När vi efter avslutat arbete påtalade ett antal fel fick vi ligga på och bli arga för att felen skulle rättas till. Takläggarna frånsade sig ansvaret och cheferna var otrevliga. Det saknades plåtar, hängrännorna snea, glipor tejpades m.m m.m. Nu en tid senare så upptäcker vi att ränndalarna är helt felkonstruerade och vattnet rinner fel. Vi har pratat med Swedala Tak som ska se över och försöka åtgärda problemet. MEN allt tar väldigt lång tid!

Vi hoppas att ni åtgärdar detta innan vi går vidare med felen.

Ni borde verkligen se över era anställda och jobba hårt med era värdegrunder!

/Arg och missnöjd kund
  • Joel Ö
    Joel Ö skrev om Swedala Tak AB
    Väldigt nöjd med Swedala tak! Bra bemötande, proffsiga hantverkare och stiligt resultat.
  • Mats W
    Mats W skrev om Swedala Tak AB
    Blev mycket nöjd med allt från säljare till resultat
  • Olov H
    Olov H skrev om Swedala Tak AB
    Proffsigt utfört arbete av kunniga pojkar. Som dessutom var mycket trevliga!!!
  • Ulf W
    Ulf W skrev om Swedala Tak AB
    Swedala tak gjorde ett mycket bra arbetemed vårt tak 2016. Dom höll tiderna och resultatet blev utmärkt. Några mindre anmärkningar fixade hade vi men de fixade man snabbt och bra utan diskussion. Vi är därför totalt sett väldigt nöjda. //Ulf
  • Esbjörn H
    Esbjörn H skrev om Swedala Tak AB
    En mycket positiv upplevelse att ha med företaget att göra. Ett gediget arbete, kunniga medarbetare och lätt att samarbeta.
  • Göran S
    Göran S skrev om Swedala Tak AB
    Helt ok. De utförde arbetet bra trots dåligt väder. Kunde dock ha kontaktat oss när jobbet skulle startats.
  • Lena E
    Lena E skrev om Swedala Tak AB
    Droppproblem i framkant vattnet rinner inte ner i hängränna. Fattas en droppkant !!!!👹😠
  • Sandra W
    Sandra W skrev om Swedala Tak AB
    Trevligt bemötande av säljaren, positiva och glada byggare och fint resultat av arbetet.
  • Rikard H
    Rikard H skrev om Swedala Tak AB
    Jättebra upplevelse, underbara killar som var här och bytte taket, väldigt lyhörda för våra önskemål och gjorde ett jättebra jobb ! Sammanlagt ett mycket bra bemötande och fick oss att känna oss betydelsefulla !
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Swedala Tak AB
    Ett väl utfört jobb, trevlig personal.
    Visade vad de gjort samt diskuterade/informerade om de ändringar som behövde göras.
    Snabbt, proffsigt och prisvärt.
  • Dan K
    Dan K skrev om Swedala Tak AB
    Allt var jättebra tills den första riktiga åskskuren då fick vi en vattenskada i finrummet. Toppförseglingen på plåten på skorstenen hade glömts bort och vattnet rann efter skorstenen ock ut på innertaket med diverse vattenskador som följd. Som tur var så hade Swe Dala Tak AB försäkring. Nu är allt fixat. En hel del besvär men återställningen blev mycket bra. Hade inte missödet inträffat hade jag gett högsta betyg. Nu ger jag fyra plus av fem. Mvh. Dan Köppler.
  • Willy N
    Willy N skrev om Swedala Tak AB
    Det var verkligen bra killar som utförde ett jättebra jobb
    noggrant och snabbt.Jag kan verkligen rekommendera Swedala Tak
    Vänliga hälsningar Willy
  • Leif S
    Leif S skrev om Swedala Tak AB
    Bra och pålitliga, inget att klaga på. Nöjda
  • Ingela B
    Ingela B skrev om Swedala Tak AB
    Vi är mycket nöjda med vårt nya tak! Stort tack till Nicklas och Matas som arbetade i ur och skur för att bli färdiga i tid
    Vi rekommenderar Svedala tak till vänner och bekanta!
  • Catharine S
    Catharine S skrev om Swedala Tak AB
    Trevlig säljare som gick att lita på. Tydlig beskrivning vad som skulle göras. De arbetade på ett säkert sätt. Trevlig personal och kunnig i sitt arbete.
  • Per V
    Per V skrev om Swedala Tak AB
    Trevligt bemötande. Jobbet utfört på utsatt tid.
  • Erik L
    Erik L skrev om Swedala Tak AB
    Det tog lite tid innan dom kom igång, annars inget att klaga på.
  • Johan P
    Johan P skrev om Swedala Tak AB
    Efter fördröjd start fungerade allt utmärkt.
  • Lino A
    Lino A skrev om Swedala Tak AB
    Klart på tio dagar, och väl utfört. Har svårt o tänka mig smidigare takbyte. /LA i Falun
  • Arne S
    Arne S skrev om Swedala Tak AB
    Jag beställde utbyte av mitt yttertak, pannor, papp, läkt, vindskivor, ventilationshuvar osv. Innan jag valde er kollade jag runt en hel del. Besökte t.ex ett hus under pågående jobb, samma jobb jag ville ha gjort. Företaget var det som givit den lägsta offerten. Jag försökte prata med alla som jobbade där. De kunde inte svenska, engelska, tyska eller franska. Jag kan alla dessa språk. Därför blev valet enkelt efter att jag frågat er om vilken typ av arbetskraft ni har. Jag är nöjd med ert jobb även om jag ibland fick "trycka på" lite när jobbet stod stilla några dagar. Efteråt har flera personer kontaktat och frågat mig vilken leverantör jag valde. Jag har berättat det jag skrivit ovan och att ni inte var billigast men att jag kunde prata med de personer som gjorde jobbet. Har sagt: Ta reda på vilken "sorts" personer kommer att utföra jobbet? För mig var det viktigt att kunna prata om "jobbet" medan det pågick.
  • Jan E
    Jan E skrev om Swedala Tak AB
    Det var flera saker som de lovat som inte hölls!!
  • Åke B
    Åke B skrev om Swedala Tak AB
    Jag är nöjd med det arbetet som utfördes.
    Jag har synpunkter på offerten jag fick jag var den första iområdet.När vi jämförde blev jag mycket besviken. Jag känner mig lurad och kan därför inte rekommendera företaget
  • Björn P
    Björn P skrev om Swedala Tak AB
    Snabbt och effektivt. Höll alla överenskomna tider. Trevliga montörer snyggt och rent när de var klara.
  • Lars S
    Lars S skrev om Swedala Tak AB
    Mycket bra. Välorganiserat arbete. Mycket bra utförande. Mycket bra säkerhet med byggnadsställning mm. Mycket trevliga montörer. Mycket bra städning och avfallshantering.
  • Håkan R
    Håkan R skrev om Swedala Tak AB
    Perfekt utfört arbete!
    Håkan Roos Eskilstuna
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Swedala Tak AB
    Ett riktigt proffsigt företag som jobbar för kundens bästa. Pålitliga och noggranna takläggare som jobbar både noggrant och snabbt med enbart det bästa för kunden som mål. Ett företag jag starkt rekommenderar till människor som har planer på att byta ut sina tak. Enbart topp betyg till säljare samt takläggare som vi haft kontakt med som Simon Erlandsson, Johan Bäck samt Jonas Rydén. +++++ . Från Stefan och Maria i Grycksbo.
    Maria N gillar detta
  • Stefan E
    Stefan E skrev om Swedala Tak AB
    Ett riktigt proffsigt företag som jobbar för att kunden skall få det bästa resultatet.. Hantverkare som jobbar både noggrant å snabbt som fokuserar på kvalitet för kundens bästa. Kan rekommendera detta företag till alla osäkra kunder som vill byta ut sitt tak.. Tack till Johan Bäck och Jonas Rydén för eran proffsiga inställning till erat jobb som takläggare. +++++
  • Maria N
    Maria N skrev om Swedala Tak AB
    Supernöjd med Swedala Tak !
    Starten började på avtalad tid ,killarna jobbade effektivt och noggrannt. Var hemma hela tiden och vår familj blev mer än nöjda med slutresultatet.
    2 veckor tog det hela trots att någon dag regnade bort helt tyvärr.Städningen varje dag var perfekt.
    Säljare,hantverkare och ledning jobbar effektivt och är tillmötesgående.
    Rekommenderar Swedala Tak som takläggare.

Stationsgatan 1, 777 34 Smedjebacken