Swedala Tak AB

Swedala Tak AB

www.swedalatak.se
  • BadgeFiveYears
4.3

Ett tryggare takbyte och solcellsinstallation! Vi på Swedala Tak är experter på tak och solceller. Vi kallar oss Hela Sveriges Takmästare! Vi är lokala Takmästare med en nationell organisation för att säkerställa kvalitet, säkerhet samt god arbetsmiljö. Vi ger dig offert med fast pris – men först efter en noggrann takkontroll....

284 omdömen om Swedala Tak AB

Sedan starten hos Reco 2017

Michael G
Skrev om Swedala Tak AB

Jag sökte kontakt via formulär med Swedala tak. Hade sedan mejlutbyte med Patrik där jag skickade ritningar och mått. Ställde också frågor om byggställningar, skylift och typ av pannor, samt om vi kunde plocka ned takpannor själva för att sänka arbetskostnaden. Fick påminna två gånger då jag inte fick återkoppling efter frågor. Patrik vill komma på besök och föreslog tid. Jag tog ledigt från jobbet för att ta emot men ingen dök upp. Då jag inte hade fått något telefonnummer så mejla jag och frågade om något hänt eller om...

Svar från Swedala Tak AB

Hej Michael! Som Patrik har försökt att förmedla till dig så är vårt erbjudande till våra kunder en totalentreprenad och det innebär också att vi utför samtliga arbeten på taket. Vi erbjuder kompletta takbyten och dessa utförs enligt vår montageanvisning och med de material som beskrivs i denna. Detta gör vi för att vi ska säkerställa kvaliteten på slutleveransen och att taket ska hålla och materialgarantierna ska gälla. Därför tackar vi nej till arbeten där kunden vill göra delar av arbetet själv eller har eget nytt eller...

Steev R
Skrev om Swedala Tak AB

Akta er!! Gå inte på samma fälla! Undvik det här företaget till varje pris!! Precis som andra skrivit är det franchiseföretag som inte har någon garantiplikt eller skyldighet mot de som köper deras tjänster. Det vill säga om din takmästare undviker att svara, går i konkurs etc. Kommer du stå där utan några som helst garantier. Tyvärr gick mina föräldrar på fällan och blev lurade av en takmästare som sa att han jobbade för Swedala tak. De som de inte visste var att det stod en liten text längst ner i villkoren att Swedala...

Svar från Swedala Tak AB

Hej Steev! Vi är som du skriver en nationell kedja som består av lokala företagare. Det innebär att man anlitar en lokal takläggningsfirma. Det framgår tydligt i det avtal som dina föräldrar har undertecknat vem som är er avtalspart. Vi förstår att ni känner er besvikna, franchisetagaren som dina föräldrar har tecknat ert avtal med har inte uppfyllt sina åtaganden och plikter gentemot er som deras kund eller mot oss som franchisegivare. Franchisetagaren har inte levt upp till våra värderingar och inte heller följt de regler,...

Peder L
Skrev om Swedala Tak AB

Vi har köpt byte av tak (vilket så vitt vi kan avgöra har utförts korrekt) och montering av solceller. Takmontörererna kunde inte göra sig förstådda på varken svenska eller engelska så de har inte talat om för oss att de inte monterade taksteg till skorsten och parabolantenn (Finns med på offerten), de berättade inte att istället för att montera en skorstenshuv på öppen spis-skorstenen (finns med på offert) så har de satt igen den med med bara små ventilationsöppningar. Detta innebär att vi inte längre kan använda den öppna...

Svar från Swedala Tak AB

Hej vad tråkigt att du känner dig missnöjd. Vi beklagar att det uppstod problem med skorstenshuven och med er föranmälan. Skorstenshuven är nu åtgärdad och gjordes så fort det var möjligt av Takmästaren. Vad gäller de övriga sakerna du tar upp har ni skriftligen kommit överens om att de ska utföras senare när vädret tillåter. Hoppas du känner nöjdare när arbetet är helt klart och din anläggning är i gång.

Håkan B
Skrev om Swedala Tak AB

Bra och trevliga personer som levererade det vi kom överens om. Professionella och tappra trots väldigt dåligt väder.

Svar från Swedala Tak AB

Tack Håkan för en fin rekommendation! Vad roligt att du är så nöjd!

Klas-henrik A
Skrev om Swedala Tak AB

Ett väl utfört arbete känner mig väldigt nöjd

Svar från Swedala Tak AB

Tack Klas-Henrik för en fin rekommendation!

Arijana H
Skrev om Swedala Tak AB

Proffesionellt bemötande och utförandet av jobbet. Vi är jätte nöjda och kan varmt rekommendera andra att anlita Swedala Tak

Svar från Swedala Tak AB

Tack Arijana för en fin rekommendation! Vad roligt att du är så nöjd!

Petter Y
Skrev om Swedala Tak AB

Tydligt och personligt bemötande samt jobb gjort till förhållandevis bra pris. Väldigt väldokumenterat när jobbet var färdigt och känns tryggt! Några ändringar i jobbet under resans gång och inte alltid som informationen kom från säljare utan fick efterfrågas av mig som kund vilket sänker betyget en aning.

Svar från Swedala Tak AB

Tack Petter för ditt fina omdöme och feedback! Vi tar åt oss och ser till att informationen går vidare till berörda.

Klas E
Skrev om Swedala Tak AB

Helrenovering tak. En djupt engagerad och kunnig takmästare som tog sig tid och var tillgänglig. Flexibel i olika frågeställningar och tidpunkter. Förväntningen var ett snabbt och säkert arbete med kvalitet. Levererades på ett bra sätt.

Svar från Swedala Tak AB

Vad roligt att du är så nöjd! Tack Klas för den fina rekommendationen!

Christoffer S
Skrev om Swedala Tak AB

Snabbt, proffsigt, vänligt, fint att följa med via bilder

Svar från Swedala Tak AB

Tack Christoffer för en fin rekommendation! Vad roligt att du är så nöjd!

Katarina E
Skrev om Swedala Tak AB

Mycket seriöst och proffesionellt! Känner mig helt trygg med att takläggaren gjort ett gediget jobb enligt senaste tekniken. För första gången träffat på ett företag som fullt ut redovisat både sitt kvalitets- samt arbetsmiljöansvar. Wow!

Svar från Swedala Tak AB

Vad roligt att du är så nöjd! Tack Katarina för den fina rekommendationen!

Magnus H
Skrev om Swedala Tak AB

Mycket trevliga och de har till synes gjort ett proffsigt jobb med nya takrännor!

Svar från Swedala Tak AB

Tack Magnus för den fina rekommendationen!

Leif S
Skrev om Swedala Tak AB

Köpte solceller, trevliga killar som monterade, bra bemötande snabbt och effektivt. Nöjda.

Svar från Swedala Tak AB

Tack Leif för en fin rekommendation!

Kenneth P
Skrev om Swedala Tak AB

Vi har bytt tak och skaffat solpaneler till vårt hus. Bra bemötande av samtliga! Från säljare till samtliga hantverkare. Jag är mycket nöjd med jobbet och kan verkligen rekommendera Swedala Tak!

Svar från Swedala Tak AB

Tack Kenneth för en fin rekommendation! Kul att höra att du är så nöjda!

Hans L
Skrev om Swedala Tak AB

Jag, vi, blev vänligt och professionellt bemötta i ärendet. Vi önskade och hoppades på ett bra resultat och blev mycket nöjda. Ja, vi, beställde nytt plåttak till fritidshuset i Foskros och blev bemötta och behandlade på ett för oss utmärkt sätt och kan rekommendera företaget till alla som behöver liknande hjälp.

Svar från Swedala Tak AB

Vad roligt att du är så nöjd! Tack Hans för den fina rekommendationen!

Iris B
Skrev om Swedala Tak AB

Trevlig och kunnig säljare. Lyhörd för våra synpunkter. Verkligen mån om att kunden skulle bli nöjd. Beställde takbyte. Vid problem så hade vi en öppen dialog och kom gemensamt fram till en lösning.

Svar från Swedala Tak AB

Tack Iris för en fin rekommendation! Vad roligt att du är så nöjd!

Dante H
Skrev om Swedala Tak AB

Bra kontakt och trevliga. En liten grej missades men fixades efter på bra sätt.

Svar från Swedala Tak AB

Tack Dante för en fin rekommendation!

Hans Mikael H
Skrev om Swedala Tak AB

Oseriöst företag. Jobbar som mellanhand med underentreprenörer som man ej tar ansvar för. Dessa underentreprenörer verkar sedan sättas i konkurs, även om entreprenör fortfarande i branschen. Gör man inte behöver ta ansvar för historiska arbeten. Så skojare till företag som sedan arbetar med oseriösa underentreprenörer.

Svar från Swedala Tak AB

Hej Hans vi kan inte hitta någon med ditt namn i vårat kundregister. Vänligen kontakta oss på info@swedalatak.se eller 020-270 300 så vi kan reda ut vilket projekt det handlar om.

Angelica Linnéa F
Skrev om Swedala Tak AB

Om ni ska köpa ett hus och det uppges av köpare och mäklare att taket är nyligen bytt, se då till att taket inte har vidrörts av Swedala Tak. Då medföljer nämligen inte garantin till er. Swedala tak hävdar att garantiärenden enbart gäller mellan ursprunglig kund och dem. Det hade ju inte varit något problem om Swedala tak utför fackmannamässiga arbeten, vilket de tyvärr inte gjort. Mellanstadieelever hade gjort ett mer proffesionellt arbete! Ni som läser detta är varmt välkomna att kontakta mig för skriftligt bevis på detta.

Svar från Swedala Tak AB

Hej Angelica vad tråkigt att höra att du är missnöjd med din husaffär. Vi har mottagit din reklamation och kommer hantera den enligt våra rutiner.

CECILIA L
Skrev om Swedala Tak AB

Varning för detta mycket oseriösa företag! Jag anlitade Svedala tak för att göra om hela mitt tak. De utlovade 15 års garanti och kändes seriösa där och då. Nu, tre år senare, läcker det in ordentligt i huset, mögel på väggar och vatten på golvet. Då tar de inget som helst ansvar för att åtgärda det. Hänvisar till ett annat bolag som gjort själva arbetet men som de inte längre samarbetar med och som gått i konkurs. Anlita inte detta företag då de bara agerar falsk mellanhand! Anlita i sådana fall leverantören direkt. ...

Svar från Swedala Tak AB

Hej Cecilia! Vi är en nationell kedja som består av lokala företagare. Det framgår tydligt i det avtal som ni har undertecknat vem som är er avtalspart. Vi förstår att ni känner er besvikna. Franchisetagaren som ni har tecknat ert avtal med har inte uppfyllt sina åtaganden och plikter gentemot er som deras kund eller mot oss som franchisegivare. Franchisetagaren har inte levt upp till våra värderingar och inte heller följt de regler, anvisningar och metoder som ingår i Swedala Tak konceptet. Vi har lagt både tid och resurser...

Magnus C
Skrev om Swedala Tak AB

Bra att ha att göra med då de var på plats. Löste leveransproblemet från underleverantör utmärkt.

Svar från Swedala Tak AB

Tack Magnus för en fin rekommendation!

Jenny T
Skrev om Swedala Tak AB

Nytt betongtegel på torpet i Östervåla, och vi är så nöjda. Kontakten med lokal säljare,Thomas var vänlig, nogrann och tydlig, och så smidig när undertakets problem visade sina brister. Takläggarna var trevliga och städade så fint efter sig. Med egenkontroller, bra arbetsmiljö kändes resan med byte av tak tryggt, säkert och smidigt och inte att glömma snabbt! Jag rekommenderar swedala tak till er som funderar på att byta tak! Jenny Thorson

Svar från Swedala Tak AB

Vad roligt att ni är så nöjd! Tack Jenny för den fina rekommendationen!

Gunnar A
Skrev om Swedala Tak AB

En del problem efter avslutat arbete.

Svar från Swedala Tak AB

Hej Gunnar! Vi beklagar att det strulat och att leverantören skickat fel skärmtak. Din Takmästare meddelar att han nu har valt en annan leverantör och att skärmtaket snart ska vara på plats!

Maja  C
Skrev om Swedala Tak AB

Vi har bytt tak och skaffat solpaneler till vårt fritidshus. Vi har fått ett fint bemötande med bra och kontinuerliga uppdateringar under hela processen. Hantverkarna har även städat och gjort snyggt efter sig.

Svar från Swedala Tak AB

Tack Maja för en fin rekommendation! Vad roligt att du är så nöjd!

Nathalie T
Skrev om Swedala Tak AB

Dom är helt otroliga... Inte ett problem och allt dom lovar håller dom med råge! Det gäller priser, tidsuppfattning samt service. Jobbet dom utför är proffsigt! Vill du känna dig trygg när du väljer tak-firma behöver du inte leta vidare!

Svar från Swedala Tak AB

Vad roligt att du är så nöjd! Tack Nathalie för den fina rekommendationen!

Staffan O
Skrev om Swedala Tak AB

Jag har bara gott att säga om hur er kontaktman Dennis Backström skött om alla händelser i samband med inköp och montering av solceller, t.ex försenade leveranser, och därför ändrade tidplaner. I beställningen ingår även en elbilsladdare, som har blivit rejält försenad. Jag kan ha överseende med det då mitt behov är måttligt, men det är trist att inte ens kunna få en prognos, vilket grumlar glädjen. Det stora problemet nu är att godkännandet av installationen, som skall levereras av SunMate AB till nätägaren Mälarenergi...

Svar från Swedala Tak AB

Tack Staffan för en fin rekommendation! Vi tar dina synpunkter vidare och ser till att informationen går till berörda.

Klas R

Jobbet gjort! Städat efter varje dag. Bra jobbat

Svar från Swedala Tak AB

Tack Klas för en fin rekommendation!

Magdalena K
Skrev om Swedala Tak AB

Trevligt bemötande och väl utfört jobb. Ny takpapp och kantplåt samt nytt innertak. Både säljare, takläggare och snickare mycket trevliga och bra.

Svar från Swedala Tak AB

Vad roligt att du är så nöjd! Tack Magdalena för den fina rekommendationen!

Siri B
Skrev om Swedala Tak AB

Omläggning av tak, papp + pannor. Var extremt svårt att nå kontaktpersonen. Ställningen kom helt plötsligt utan att vi var informerade. Osäkert om de utförde jobbet korrekt på det lågt sluttande taket. Tog mer betalt för ÄTA än vad vi förväntat oss.

Svar från Swedala Tak AB

Hej Siri! Vad tråkigt att du upplevt att kommunikationen och kontakten varit bristfällig. Vi tar åt oss av dina synpunkter och ser till att informationen går vidare till berörd Takmästare.

Christer O

Har svarat per telefon. Xxxxxxxxxxxxxx

Svar från Swedala Tak AB

Tack Christer för du tog dig tid och lämna en rekommendation också!

Klas W
Skrev om Swedala Tak AB

Jag var behov av takrustning blev glad så att dom kom så fick dom jobbet och vad jag förstår så gjorde dom ett mycket bra jobb ja är riktigt nöjd

Svar från Swedala Tak AB

Tack Klas för en fin rekommendation! Kul att höra att du är så nöjda!

Lisbeth C
Skrev om Swedala Tak AB

Trevligt bemötande följde det avtalade vi avvikelser kommunicerades det

Svar från Swedala Tak AB

Vad roligt att du är så nöjd! Tack Lisbeth för den fina rekommendationen!

Kurt H
Skrev om Swedala Tak AB

Swedala tak levererade nytt tak och solceller till oss. Leveransen gick bra och de följde utsatt tidplan. Ett mindre missöde skedde under installationen, reklamationen hanterades bra. Annars var det enda negativa att det var lite stökigt under ombyggnaden med mycket spik och skruv på backen. Vi har hund, så lite mindre att trampa på hade vi önskat. Annars är vi jättenöjda och rekommenderar varmt.

Svar från Swedala Tak AB

Tack Kurt för en fin rekommendation! Vi tar åt oss av dina synpunkter och ser till att informationen går vidare till berörda.

Lisa H
Skrev om Swedala Tak AB

Vi är mycket nöjda över resultatet av vårat nya tak. Huset blev som nytt! Trevlig och professionell person som utförde tak kontrollen. Takläggarna var mycket effektiva och trevliga. Vi kan varmt rekommendera Swedala tak.

Svar från Swedala Tak AB

Tack Lisa för en fin rekommendation! Kul att höra att ni är så nöjda!

Daniel John Sigvard S

Bytte urgammalt tak på villan och är mycket nöjd med hantverkarna som berättade tydligt när och hur jobbet skulle ske. Förklarade bra medan dom jobbade och tog tag i flera mindre problem med vårt tak utan att det var nåt konstigt. Jobbet gick fort och vi är mycket nöjda med resultatet- Vårt gamla gula tak är nu fint svart med vita brädor.

Henrik K och Raed A gillar detta
Svar från Swedala Tak AB

Vad roligt att du är så nöjd med ditt takbyte! Tack för den fina rekommendationen!

Jessica S
Skrev om Swedala Tak AB

Bra takläggare som gjorde allt i tid och fixade bra lösningar längs vägen så den delen kan jag varmt rekommendera. Besviken på upplägget/planeringen kring att få igång solcellerna som inte kom igång att producera el för vår användning förrän 7-8 veckor efter att de satts upp på taket. Hade den delen av processen planerats/förberetts bättre så hade vi kunnat nyttja denna sommar att producera och använda vår anläggning. Vi fick vänta 1 1/2 vecka på elektrikern och ytterligare 5 veckor på elbolaget att byta elmätare. Vi...

Svar från Swedala Tak AB

Tack Jessica för ditt omdöme! Vi tar åt oss av dina synpunkter och ser till att informationen går vidare till berörda.

Patrik L
Skrev om Swedala Tak AB

Gav en realistisk bedömning i offerten, höll tidsplaneringen och var väldigt tillgängliga i kommunikationen när frågor uppstod längs vägen. Upplevde dem som väldigt tillmötesgående och lösningsfokuserade.

Svar från Swedala Tak AB

Vad roligt att du är så nöjd! Tack Patrik för den fina rekommendationen!

Christina T
Skrev om Swedala Tak AB

Trevligt bemötande ,bra kommunikation, noggrant arbete . Vi behövde nytt tak på ett förråd och detta genomfördes på utsatt tid och till ett bra pris.

Svar från Swedala Tak AB

Tack för en fin rekommendation! Kul att höra att ni är så nöjda!

Thomas N
Skrev om Swedala Tak AB

Bra bemötande. Hade dock inte förstått att en u.e till Takmästaren skulle göra jobbet. Väldigt unga killar och ett komplicerat tak gjorde mig tveksam. Har dock - efter några justeringar- inget särskilt att anmärka på. Borde dock tagit ditt en besiktningsman då jag helt saknar kompetens att bedöma jobbets kvalite. Eventuella brister syns ju inte alltid direkt…

Svar från Swedala Tak AB

Tack Thomas för din rekommendation!

Björn S
Skrev om Swedala Tak AB

Mycket bra bemötande, höll tiderna och gjorde ett utmärkt jobb när de bytte mitt villatak.

Svar från Swedala Tak AB

Vad roligt att du är så nöjd med ditt takbyte! Tack Björn för den fina rekommendationen!

Carina H
Skrev om Swedala Tak AB

Bra och tydlig kommunikation både innan och under arbetet. Snyggt och bra slutresultat och rimligt pris!

Svar från Swedala Tak AB

Tack för en fin rekommendation! Kul att höra att du är så nöjd!

Lars-göran I
Skrev om Swedala Tak AB

Bra och snabb hantering av allt förutom nu när det visar sig att solcellsanläggningen inte fungerar som den ska. Säljaren/projekledaren gör sitt bästa men det tar en jäkla tid för leverantören av växelriktaren att reagera och åtgärda felet.

Svar från Swedala Tak AB

Tack Lars-göran för ditt omdöme! Vi tar åt oss av dina synpunkter och ser till att informationen går vidare till berörda.

Annacarin H
Skrev om Swedala Tak AB

Vi tyckte att allt gick vi enl överenskommelsen. Vi är väldigt nöjda.

Svar från Swedala Tak AB

Tack för en fin rekommendation! Kul att höra att ni är så nöjda!

Ivana L
Skrev om Swedala Tak AB

Vi var/är jätte nöjda. Grabbarna som jobbar i Örebro är väldig snälla o duktiga, utför jobb snabb och med minimalt stör. Än så länge inga klagomål. :)

Svar från Swedala Tak AB

Tack Ivana för ditt omdöme! Kul att höra att du är nöjd!

Sten A
Skrev om Swedala Tak AB

Vi är väldigt nöjda, takläggarna gjorde ett bra jobb, trevliga att ha att göra med. Efter några dar kom kom killarna som monterade solcellerna, allt har varit bra.

Svar från Swedala Tak AB

Vad roligt att du är så nöjd med ditt takbyte och solcellsinstallation! Tack Sten för den fina rekommendationen!

Ulf-Åke O
Skrev om Swedala Tak AB

Vi fick ett mycket gott intryck av representanten för Swedala Tak AB. Han är mycket kunnig och lyhörd. Han har också besökt oss flera gånger under arbetets gång. De frågor och funderingar vi haft har vi fått svar på. Takbytet har genomförts på ett professionellt sätt och alla som varit här har varit trevliga och lätta att vara i kontakt med. Vi är supernöjda med resultatet och vårt nya tak.

Svar från Swedala Tak AB

Vad roligt att du är så nöjd med ditt takbyte! Tack Ulf-Åke för din fina rekommendation!

Peter J
Skrev om Swedala Tak AB

Min upplevelse av Swedala tak är dom värsta 3veckorna i mitt liv och tiden efter när man upptäckte alla fel. tog ca 2år efter takbytet innan dom åtgärdade felen. åtskilliga timmar och samtal i telefonen tillsist åkte jag till deras kontor och fick prata med någon där öga mot öga. tog ändå lång tid efter detta samtal. Så mitt råd passa er för detta företag.

Hans T
Skrev om Swedala Tak AB

Bra info före, under och efter arbetet. Snabba och noggranna takarbetare. Bra pris i förhållande till vad jag fick.

Svar från Swedala Tak AB

Tack Hans för en fin rekommendation! Kul att höra att du är nöjd!

Thomas L
Skrev om Swedala Tak AB

Stor flexibilitet och ett genomförande som var proffsigt!. Resultatet motsvarade mina förväntningar med råge!

Svar från Swedala Tak AB

Vad roligt att du är så nöjd med ditt takbyte! Tack Thomas för den fina rekommendation!

Martin N
Skrev om Swedala Tak AB

Ett och samma företag genomförde både takbyte och solcellsmontering. Lätta att ha att göra med. Kompetent och förtroendeingivande säljare/arbetsledare. Hantverkarna var trevliga, snabba, lyssnade och tog till sig eventuella åsikter. Resultatet blev blev mycket bra så här långt. Framtiden får utvisa hur effektiv anläggningen blir.

Svar från Swedala Tak AB

Vad roligt att du är så nöjd med takbytet och solcellsmontaget! Tack för din fina rekommendation!

Peter B
Skrev om Swedala Tak AB

Swedala Taks representanter gav ett positivt intryck från första mötet och under hela arbetets gång. Våra förväntningar på Swedala Tak var att de skulle utföra ett professionellt arbete när de renoverade vårt tak från 70 talet. Materialet levererades och arbetet utfördes enligt den planerade tidsplanen utan att det upplevdes forcerat. Vi är mycket nöjda med resultatet.

Svar från Swedala Tak AB

Tack Peter för ditt omdöme! Kul att höra att du är nöjd!