Swedtak

Swedtak

Välkommen till Swedtak!

Är du i behov av en takläggare? Vi är ledande inom takläggning i Skåne. Hos oss får du alltid en kostnadsfri takinspektion där vi i samråd med dig går igenom vad som bör åtgärdas på ditt tak. Vi samarbetar med de största leverantörerna och har egna montörer med lång erfarenhet.

Du får alltid upp till 30 års garanti på allt material och efter utfört arbete lämnar vi alltid garantibevis. Vi är specialiserade på pannor av betong/tegel samt även på platta/låglutande tak med papp. Varmt välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri offert eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss.

Läs vad 106 kunder tycker om Swedtak 2

• 2022-11-17 Insamlad av företaget
    Bemötande väldigt positivt, mina förväntningar uppfylldes, min upplevelse var mycket positivt, trevliga killar som jobbade med att byta taket 👍👍
  • 2022-11-16 Insamlad av företaget
    Allt gick bra. Tydlig kommunikation och kändes ärliga. Resultatet blev väldigt bra. Vi gjorde ett takbyte
  • 2022-11-16 Insamlad av företaget
    Vänligt bemötande och professionella hantverkare.
  • 2022-11-16 Insamlad av företaget
    Vi skulle byta hela taket på villan då solceller skulle monteras. Fick ett väldigt bra bemötande och intryck redan från start där de visade på stor erfarenhet och kunskap om projektet.
    De satte upp en tydlig tidsplan som följdes och hade god kommunikation hela vägen.
    Vi är väldigt nöjda och kan varmt rekommendera företaget!
  • 2022-11-16 Insamlad av företaget
    Utförde ett noggrant jobb, väldigt trevliga takläggare. Mycket tillmötesgående
    Bra bemötande
    Höll tidsplanen
    Bra samarbete och ett väl utfört jobb!
  • 2022-11-13 Spontant omdöme
    Hade första kontakten med Anders som kom på hembesök. Trevlig presentation och ett positivt möte.
    Fick offert på byte av takpannor, takpapp, takfönster och all plåt.
    Stort tack till Eliott, Marek och Magnus som gjorde ett snabbt och professionellt arbete. Så kunniga och trevliga.
    Är supernöjd med vårt nya tak. Kan verkligen rekommendera Swedtak
    Göran Olsson, Påarp
  • 2022-09-01 Insamlad av företaget
    Hade en första kontakt med Niklas , säljare, som kom på hembesök.

Efter att vi fått kostnadsförslag bestämde vi oss för att godta detta.

Ställningsbyggare kom en fredag och byggde ställning. På måndagen kom snickare och tog bort pannor, plåt och läkte.

Därefter hade vi två snickare på plats under två veckor, som gjorde ett bra, tufft och svettigt arbete. Det var mellan 28-30 grader varm under hela byggtiden. Vilka hjältar!

Nöja kunder som varmt kan rekommendera Swedtak!
  • 2022-06-24 Spontant omdöme
    Att byta taktäckning, ny underlagspapp, bärläkte, betongpannor, hängrännor och plåtarbete är ett arbete som kräver fungerade logistik. I alla delar löpte arbetet på som förväntat.
    All kontakt med företaget i ambition att tillgodose mina önskemål har varit den bästa (SWEDTAK, Niklas Maltesson).

Takläggarna på plats var mycket effektiva och gjorde ett utmärkt arbete. Tack Daniel m.fl.

Vid ett projekt som detta får man alltid räkna med att det sker "små olyckor". En mindre skada på uppfart efter kranbilen, samt ett krossat källarfönster pga av en tegelpanna som föll fel.
    Som positiv kritik vill jag tydliggöra att detta inte var något jag upptäckte själv, utan det var takläggarna själva som upplyste mig om det. Det var aldrig några diskussioner utan Swedtak tog fullt ansvar och återställde som en självklarhet.

Min uppfattning är att SWEDTAK är ett mycket seriöst företag med hög ambitionsnivå om att göra ett gott arbete och att ha goda kundrelationer.

Utifrån min erfarenhetet kan jag varmt rekommendera företaget.

Arbetet utfört maj/juni 2022, till påseende på Timmermansgatan 41, Råå.

/Alf Montan
  • 2022-05-29 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande från alla.
    Kompetenta. Höll tidsplanen med gott mått.
  • 2022-05-27 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med bemötande utfört arbete m.m Kan rekommendera SWEDTAK för liknade arbete
  • 2022-05-27 Insamlad av företaget
    Gjorde ett utmärkt takbyte, enligt utsatt tid och kostnad, och var mycket tillmötesgående och serviceinriktade. Rekommenderas varmt.
  • 2022-05-26 Insamlad av företaget
    Taket behövde läggas om helt med papp, läkt och nya pannor. Kikade runt och bad bl a Swedtak om en offert. Efter några dagar blev jag kontaktad av Linus Tublén och tid bestämdes för ett besök. Det dröjde inte lång stund förrän jag kände att nu har jag hittat rätt. Linus gav direkt ett mycket ärligt och förtroendegivande intryck! En mycket fin och trygg representant för företaget.
    Arbetet började och jag måste erkänna att det var lite pirrigt, då det ju är ett ganska stort, viktigt och inte minst kostsamt projekt att byta ett tak. Dessutom har jag fått höra många historier om hur jobbigt det kan vara när hantverkare är i farten. Jag hade inte alls behövt vara det minsta nervös. Väldigt trevliga, skickliga, effektiva, punktliga hantverkare, som höll otroligt rent och snyggt runt sig. Under hela resans gång fanns Linus där, tålmodigt och pedagogiskt svarande på mina frågor om ditt och datt. Även montörerna var tillmötesgående och mycket vänliga och tidsplanen höll perfekt. Jag är så nöjd med precis allt och kan varmt rekommendera Swedtak!
  • 2022-05-26 Insamlad av företaget
    Proffsigt utfört från start av projekt till avslut. Mycket nöjd med dialogen som hölls under hela förloppet.
    Trevliga och kunniga takläggare som var noggranna med att upplysa oss som kunder om problem på vägen som inte kunde förutses.
  • 2022-05-26 Insamlad av företaget
    Gjorde tak bytet smidigt, och väldigt bra att föra dialog med
  • 2022-05-25 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande av kunnig personal innan projektet drog igång.
    Arbetet gjordes snabbt och effektivt av personal som visste vad dom gjorde.
    Känns som man fick ett nytt tak på nolltid.
  • 2022-05-25 Insamlad av företaget
    Mycket bra.
    Hjälpsamma och mycket tillmötesgående.
  • 2022-05-24 Insamlad av företaget
    Tog lite tid för återställandet av det som inte blev 100% direkt. Dock inget problem med att vänta att betala tills det var löst eller att återställa.
  • 2022-05-24 Insamlad av företaget
    Pålitligt och tryggt företag. Niklas (säljaren) och hans chef gjorde ett väldigt bra jobb. Mycket trevliga! Kan varmt rekommendera Swedtak. Vi är nöjda! // Rasmus Sjöstedt, Påarp
  • 2022-05-24 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bra kommunikation, punktliga och höll mycket bra ordning.
  • 2022-05-24 Insamlad av företaget
    Trevliga och informativa. Proffsigt genomfört och inga konstiga påslag på offerten👍
  • 2022-02-12 Insamlad av företaget
    Bra personal på detta företag. Ordning o reda från start till mål.
    Nytt tak. Papp, råspont o pannor
  • 2021-11-30 Insamlad av företaget
    Mycket duktiga, bra service, snabbt utfört arbete och trevlig personal.
  • 2021-09-12 Insamlad av företaget
    Duktig personal både arbetsledning och hantverkare
  • 2021-09-10 Insamlad av företaget
    Uppdraget var ett komplett byte av ca 120 m2 takbeläggning. Genomfört till full belåtenhet. Swedtak upplevdes som lätt att kommunicera med - trevligt och professionellt bemötande!
  • 2021-09-10 Insamlad av företaget
    Bra utfört arbete snyggaste taket på gatan,tog lite lång tid att få bort ställningen kanske Corona relaterat 😉
  • 2021-09-08 Insamlad av företaget
    Alla våra förväntningar infriades. Marek och Eliot, våra två takläggare, gjorde ett kanonjobb!
    Så kunniga, engagerade, tillmötesgående och trevliga.
    Vi bytte tak med ny papp, läkt och pannor, takfönster badrum, nya plåtar och fönster till alla kupor, nya stuprännor, ny plåt skorsten, nya trägavlar samt kantplåtar.
  • 2021-09-08 Insamlad av företaget
    Bra bemötande från början Offerten höll hela vägen En riktigt duktig snickare som gjorde ett utmärkt arbete. Vi är väldigt nöjda med vårt nya tak.
  • 2021-09-08 Insamlad av företaget
    Bra o trevligt bemötande av försäljaren.
    Tidsplanen helt rätt.
    Ställningsbyggarna gjorde ett noggrant o säkert arb.
    Takbyggarna arbetade med stor yrkesvana o skicklighet på hög höjd.
    Plåtslagaren ut förde ett kvalificerat o snabbt arbete.
    Räknigen kom som planerad.... o är bet.
    Allt till belåtenhet. Mvh.Håkan.
  • 2021-09-08 Insamlad av företaget
    Snabba, effektiva, duktiga, prisvärda. Bra kommunikation med arbetsledaren. Överlag inga problem utan bara positivt.
  • 2021-08-22 Spontant omdöme
    Efter många om och men blev arbetet klart
  • 2021-06-16 Insamlad av företaget
    Hade ganska höga förväntningar på Swedtak då jag bara fått höra positiva omdömen från vänner och bekanta.
    Dessa infriades med råge måste jag säga.
    Killarna som kom och utförde jobbet var professionella och var måna om att höra sig för hur vi ville ha saker gjorda.
    Vi har inga problem att rekommendera dem😀
  • 2021-06-14 Insamlad av företaget
    Gott bemötande och tydlig dialog genom hela projektet. Höll tidsplanen och var transparenta så väl som pedagogiska kring hela processen. Takbyte så väl som ommurning av skorsten blev precis som vi hade önskat.
  • 2021-05-05 Insamlad av företaget
    Omläggning av tak gjordes snabbt hjälpsamma
  • 2021-05-03 Insamlad av företaget
    Nytt tak
    Bra utfört arbete, dock spik mellan läkten.
    Trevligt bemötande.
  • 2021-05-03 Insamlad av företaget
    Byte av takpanor
    Till slut blev jag nöjd
  • 2021-05-02 Insamlad av företaget
    Vi bytte vårt tak från tegel till betongpannor. Niklas Maltesson som vi hade kontakt med var här och tittade och gav oss ett kostnadsförslag. Efter att vi hade godkänt gick det snabbt att bytet av tak kom i gång. Vi fick fel färg på plåten på avluftningsröret. När vi påpekade det byttes det ut. Sammanfattningsvis gick allt väldigt bra. Vi hade en bra kontakt med Niklas som var trevlig och hjälpsam. Arbetarna som la taket var effektiva. De var bara 2 personer men de höll tiden. Vi har bara positiva saker att säga om Swedtak.
  • 2021-05-01 Insamlad av företaget
    Vi har anlitat Swedtak för att lägga om vårt hustak samt byte av fönster och plåt. Vi har blivit mycket väl bemötta från början till slut med professionella försäljare och takläggare. Vi har känt oss trygga med val av leverantör, och är mycket nöjda med allt. Kan varmt rekommendera Swedtak till andra.
  • 2021-05-01 Insamlad av företaget
    Lite dyra men väldigt bra bemötande från personalen vid genomförande.
  • 2021-04-30 Insamlad av företaget
    Vi beställde nytt tak samt adderade råspont till vår 70-tals villa.

Från första mötet med representant från Swedtak så kände vi ett stort förtroende.

De levererade verkligen från start till mål, från första mötet till att de städade upp efter sig när de var klara. Artiga, kunniga, professionella, gick att kommunicera med, höll rent efter sig, rekommenderar gärna för andra.
  • 2021-04-30 Insamlad av företaget
    Tog en jävla tid och det var mycket fel
  • 2021-04-30 Insamlad av företaget
    Har lagt om och renoverat tak och vindskivor. Har bara positiva upplevelser från start till slut. Vänligt och bra bemötande från all personal. Då jag inte bor i huset permanent har det varit positivt med återkommande bilder och videofilmer som skickats på arbetet. Skulle uppskattat en ”besiktning” ett halvår efter avslutat arbete.
    Har några tegelpannor som inte ser ut att ligga bra. Städning efter avslutat arbete kunde ha varit bättre. Plockar fortfarande vassa plåtbitar, tegelkross och takpapp runt huset.
  • 2021-04-30 Insamlad av företaget
    Jag beställde nytt tak cementplattor med plåt arbete.
    Plåtarbetet var katastrof. Företaget var totalt okunniga på detta. De försökte göra om plåtarbetet Tre gånger. Till sist gav jag upp. De förstod inte ens att de hade gjort skorstenen brandfarlig. Skorstenen är förstörd.
    Helt odugliga. Dessutom har jag plockat små plårbitar ,skruvar och spik i gräsmattan. Tycks aldrig ta slut. Dessutom slog de söndag en tegelsten på min mur som jag måste byta. 4-5 plattor på garageuppfarten har spräckts så jag måste byta dem.
    Jag är inte nöjd.
    Hälsningar
    Ernst Demelbauer
    Bjuv
  • 2021-04-30 Insamlad av företaget
    Tegeltak på enplansvilla, proffsigt bemötande från offert till besiktning. Rekommenderas varmt
  • 2021-04-30 Insamlad av företaget
    Vi kontaktade Swedtak i höstas efter att vi upptäckt att taket börja läcka. Vi fick ett jättebra bemötande av Anders som tog sig tid att komma förbi med både olika pannor, till att "så länge" (eftersom dom var uppbokade till dec/jan) fixa dom misstänkta pannor där det troligtvis läckte igenom till att snabbt bolla och justera önskemål och offert. Kändes jättebra att företaget alltid var tillgängliga när det rör sig om en så stor kostnad!

När väl arbetet var igång sköttes allt otroligt smidigt, allt ifrån att ha 8-10 pers på taket för att ta ner pannor och lägga ny papp till att ha Marek och Sebbe som gjorde stor del av läggningen av det nya taket. Kommunikation under arbetets gång var toppen och det var mycket uppskattat att vi alltid fick ta del av grejer som dök upp eller hur planen såg ut.

Shit happens och en dag ramla några pannor ner och jacka till vårt nya takfönster. Det var inga konstigheter och Swedtak tog hand om det.

Vi är mycket nöjda och rekommenderar varmt Swedtak till andra.
    Omläggning av tak.
    Fantastiskt bra bemötande från säljaren och alla som gjorde jobbet.
    Swedtak levde upp till våra förväntningar med råge.
    Har bara positivt att säga om företaget.
    Rekommenderar på det varmaste.
    Nytt tak.
    Snabb offert, bra pris, korrekt hantering
    av gamla eterniten på taket.
    Gubbarna rev bort allt gammalt och ruttet och gjorde en snabb återbyggnad. Med nytt tegeltak.
    Jättebra!
  • 2021-04-30 Insamlad av företaget
    Vi bytte vårt hustak inkl ny plåtning och stuprör.
    Mina förväntningar var rätt så höga och dem blev uppfyllda.
  • 2021-04-30 Insamlad av företaget
    Renovering av tak utfördes mycket smidigt och bra.
  • 2021-04-29 Insamlad av företaget
    Smidigt och effektivt.