Swedtak

Swedtak

Välkommen till Swedtak!

Är du i behov av en takläggare? Vi är ledande inom takläggning i Skåne. Hos oss får du alltid en kostnadsfri takinspektion där vi i samråd med dig går igenom vad som bör åtgärdas på ditt tak. Vi samarbetar med de största leverantörerna och har egna montörer med lång erfarenhet.

Du får alltid upp till 30 års garanti på allt material och efter utfört arbete lämnar vi alltid garantibevis. Vi är specialiserade på pannor av betong/tegel samt även på platta/låglutande tak med papp. Varmt välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri offert eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss.

Läs vad 83 kunder tycker om Swedtak 2

• 2021-09-12
    Duktig personal både arbetsledning och hantverkare
  • 2021-09-10
    Uppdraget var ett komplett byte av ca 120 m2 takbeläggning. Genomfört till full belåtenhet. Swedtak upplevdes som lätt att kommunicera med - trevligt och professionellt bemötande!
  • 2021-09-10
    Bra utfört arbete snyggaste taket på gatan,tog lite lång tid att få bort ställningen kanske Corona relaterat 😉
  • 2021-09-08
    Alla våra förväntningar infriades. Marek och Eliot, våra två takläggare, gjorde ett kanonjobb!
    Så kunniga, engagerade, tillmötesgående och trevliga.
    Vi bytte tak med ny papp, läkt och pannor, takfönster badrum, nya plåtar och fönster till alla kupor, nya stuprännor, ny plåt skorsten, nya trägavlar samt kantplåtar.
  • 2021-09-08
    Bra bemötande från början Offerten höll hela vägen En riktigt duktig snickare som gjorde ett utmärkt arbete. Vi är väldigt nöjda med vårt nya tak.
  • 2021-09-08
    Bra o trevligt bemötande av försäljaren.
    Tidsplanen helt rätt.
    Ställningsbyggarna gjorde ett noggrant o säkert arb.
    Takbyggarna arbetade med stor yrkesvana o skicklighet på hög höjd.
    Plåtslagaren ut förde ett kvalificerat o snabbt arbete.
    Räknigen kom som planerad.... o är bet.
    Allt till belåtenhet. Mvh.Håkan.
  • 2021-09-08
    Snabba, effektiva, duktiga, prisvärda. Bra kommunikation med arbetsledaren. Överlag inga problem utan bara positivt.
  • 2021-08-22
    Efter många om och men blev arbetet klart
  • 2021-06-16
    Hade ganska höga förväntningar på Swedtak då jag bara fått höra positiva omdömen från vänner och bekanta.
    Dessa infriades med råge måste jag säga.
    Killarna som kom och utförde jobbet var professionella och var måna om att höra sig för hur vi ville ha saker gjorda.
    Vi har inga problem att rekommendera dem😀
  • 2021-06-14
    Gott bemötande och tydlig dialog genom hela projektet. Höll tidsplanen och var transparenta så väl som pedagogiska kring hela processen. Takbyte så väl som ommurning av skorsten blev precis som vi hade önskat.
  • 2021-05-05
    Omläggning av tak gjordes snabbt hjälpsamma
  • 2021-05-03
    Nytt tak
    Bra utfört arbete, dock spik mellan läkten.
    Trevligt bemötande.
  • 2021-05-03
    Byte av takpanor
    Till slut blev jag nöjd
  • 2021-05-02
    Vi bytte vårt tak från tegel till betongpannor. Niklas Maltesson som vi hade kontakt med var här och tittade och gav oss ett kostnadsförslag. Efter att vi hade godkänt gick det snabbt att bytet av tak kom i gång. Vi fick fel färg på plåten på avluftningsröret. När vi påpekade det byttes det ut. Sammanfattningsvis gick allt väldigt bra. Vi hade en bra kontakt med Niklas som var trevlig och hjälpsam. Arbetarna som la taket var effektiva. De var bara 2 personer men de höll tiden. Vi har bara positiva saker att säga om Swedtak.
  • 2021-05-01
    Vi har anlitat Swedtak för att lägga om vårt hustak samt byte av fönster och plåt. Vi har blivit mycket väl bemötta från början till slut med professionella försäljare och takläggare. Vi har känt oss trygga med val av leverantör, och är mycket nöjda med allt. Kan varmt rekommendera Swedtak till andra.
  • 2021-05-01
    Lite dyra men väldigt bra bemötande från personalen vid genomförande.
  • 2021-04-30
    Vi beställde nytt tak samt adderade råspont till vår 70-tals villa.

Från första mötet med representant från Swedtak så kände vi ett stort förtroende.

De levererade verkligen från start till mål, från första mötet till att de städade upp efter sig när de var klara. Artiga, kunniga, professionella, gick att kommunicera med, höll rent efter sig, rekommenderar gärna för andra.
  • 2021-04-30
    Tog en jävla tid och det var mycket fel
  • 2021-04-30
    Har lagt om och renoverat tak och vindskivor. Har bara positiva upplevelser från start till slut. Vänligt och bra bemötande från all personal. Då jag inte bor i huset permanent har det varit positivt med återkommande bilder och videofilmer som skickats på arbetet. Skulle uppskattat en ”besiktning” ett halvår efter avslutat arbete.
    Har några tegelpannor som inte ser ut att ligga bra. Städning efter avslutat arbete kunde ha varit bättre. Plockar fortfarande vassa plåtbitar, tegelkross och takpapp runt huset.
  • 2021-04-30
    Jag beställde nytt tak cementplattor med plåt arbete.
    Plåtarbetet var katastrof. Företaget var totalt okunniga på detta. De försökte göra om plåtarbetet Tre gånger. Till sist gav jag upp. De förstod inte ens att de hade gjort skorstenen brandfarlig. Skorstenen är förstörd.
    Helt odugliga. Dessutom har jag plockat små plårbitar ,skruvar och spik i gräsmattan. Tycks aldrig ta slut. Dessutom slog de söndag en tegelsten på min mur som jag måste byta. 4-5 plattor på garageuppfarten har spräckts så jag måste byta dem.
    Jag är inte nöjd.
    Hälsningar
    Ernst Demelbauer
    Bjuv
  • 2021-04-30
    Tegeltak på enplansvilla, proffsigt bemötande från offert till besiktning. Rekommenderas varmt
  • 2021-04-30
    Vi kontaktade Swedtak i höstas efter att vi upptäckt att taket börja läcka. Vi fick ett jättebra bemötande av Anders som tog sig tid att komma förbi med både olika pannor, till att "så länge" (eftersom dom var uppbokade till dec/jan) fixa dom misstänkta pannor där det troligtvis läckte igenom till att snabbt bolla och justera önskemål och offert. Kändes jättebra att företaget alltid var tillgängliga när det rör sig om en så stor kostnad!

När väl arbetet var igång sköttes allt otroligt smidigt, allt ifrån att ha 8-10 pers på taket för att ta ner pannor och lägga ny papp till att ha Marek och Sebbe som gjorde stor del av läggningen av det nya taket. Kommunikation under arbetets gång var toppen och det var mycket uppskattat att vi alltid fick ta del av grejer som dök upp eller hur planen såg ut.

Shit happens och en dag ramla några pannor ner och jacka till vårt nya takfönster. Det var inga konstigheter och Swedtak tog hand om det.

Vi är mycket nöjda och rekommenderar varmt Swedtak till andra.
    Omläggning av tak.
    Fantastiskt bra bemötande från säljaren och alla som gjorde jobbet.
    Swedtak levde upp till våra förväntningar med råge.
    Har bara positivt att säga om företaget.
    Rekommenderar på det varmaste.
    Nytt tak.
    Snabb offert, bra pris, korrekt hantering
    av gamla eterniten på taket.
    Gubbarna rev bort allt gammalt och ruttet och gjorde en snabb återbyggnad. Med nytt tegeltak.
    Jättebra!
  • 2021-04-30
    Vi bytte vårt hustak inkl ny plåtning och stuprör.
    Mina förväntningar var rätt så höga och dem blev uppfyllda.
  • 2021-04-30
    Renovering av tak utfördes mycket smidigt och bra.
  • 2021-04-29
    Smidigt och effektivt.
    Höll utlovad plan.
    Nytt tak på huset.
    Utomordentligt!
    Hade höga förväntningar
    De uppfylldes med råge.
    Nytt Tak
    Bra service arbetar jobbar bra
    Förväntningarna var höga och det blev jätte bra
    Tack
  • 2021-04-28
    Snabba, duktiga, kunniga och mycket trevliga.
  • 2021-04-28
    La helt nytt tak med takreglar.
    Allt gick smidigt och snabbt. Det var nog vädret som gjorde att det gick snabbt 😄👍
  • 2021-04-28
    Omläggning från eternittak till betongpannor.
    👍👍👍👍👍
  • 2021-04-28
    Byte av taket, gick lätt och smidigt, skötte allt proffsigt. Kan lätt rekommenderas :)
  • 2021-04-28
    Nytt tak 2018 när företaget hette SvedalaTak. Enda negativa: dom lagade nya betongpannor som hade spruckit med silikonmassa fastän det fanns flera nya oskadade på en pall. Det är inte fackmässigt gjort. Dom hade själva tagit sönder dom på taket.Felet upptäcktes när jag fick solceller på taket.
  • 2021-04-28
    Vi är mycket nöjda med tsket och de trevliga killarna som gjorde det
  • 2021-04-22
    Förberedande tvätt av tak inför målning.
  • 2021-04-22
    Omläggning utav vårt tak.
    Sewedtak levde upp till våra förväntningar med arbete och bemötande.
    Mycket nöjda med allt.
  • 2021-04-22
    Efter några veckors försening så gjorde Swedtak , i mina ögon, ett bra arbete. Niklas Maltesson var informativ och bra. Man höll vad man lovat utom leveranstiden. Marec (byggledaren) var en klippa han tog kontakt vid minsta tveksamhet och informerade om allt i förväg. Även övriga killar var bra. Man skötte sina arbetstider. Städade upp varje kväll.
    Swedtak kan rekommenderas.
  • 2021-04-22
    Min upplevelse med takbyte via Swedtak var att det kändes skrämmande att öppna upp hela huset för väder och vind men tack vare bra projektledning samt information och mycket bra takläggare så löstes det hela snabbt, smidigt med ett mycket bra resultat.
    Redan från början fick jag råd och uppgifter runt vilka delmoment som ingick och/eller vad som var tillval och kunde välja själv.
    Kan starkt rekommenderas för smidigt takbyte/omläggning.
  • 2021-02-18
    Bra personal bra arbete utfört efter inom den tid som var rimligt
  • 2021-02-12
    Mycket bra jobb när Swedtak bytte vårt tak. Lätta att få kontakt med o snabbt utfört jobb. Väldigt nöjd med allt
  • 2021-02-12
    Vi är mycket nöjda med vårt byte av tak med Swedtak. Bra information och tydlig genomgång av offert innan påskrift. Bra ordning under arbetets gång. Resultatet blev precis som vi förväntade oss, super!
  • 2021-02-12
    Köpte yttertak, läkt, plåtar mm dvs helt nytt tak inkl hängrännor, stuprör mm
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    Hade höga förväntningar vilket jag tycker att företaget levde upp till.
    Allting fungerade fantastiskt från början till slut och vi fick ett väldigt fint tak.
  • 2021-02-12
    Fixade nytt tak! Är supernöjd med resultatet, dock tog det lite längre tid än vad som var bestämt. Super goa byggare och väl tillmötesgående
    Byte tak
    Persolig service
    Allting bra.
  • 2021-02-12
    Swedtak gjorde ett utmärkt arbete (arbetet besiktigat av besiktningsman) och höll tidplanen bra. Mycket nöjd kund.
  • 2021-02-11
    Bra kommunikation. Duktiga hantverkare. Allt bra. Rekommenderas.
  • 2021-02-11
    Inför helrenovering av taket på vårt nyinköpta hus kontaktade jag såklart en rad olika byggföretag. Swedtak hade utan tvekan de bästa bemötandet och gav mig snabb respons på frågor och funderingar. Offerten var väldigt detaljerad och inkluderade minsta lilla detalj.

När taket väl blev klart fanns det någon enstaka panna som jag ej var riktig nöjd med. Swedtak var dock snabba med att komma tillbaka och åtgärda detta. Ett stort tack till takläggarna Mattias och Marek som jobbade på i högsommar, för att inte nämna Niklas och hans vänliga bemötande och förståelse.

Hälsningar från Ängelholmsvägen i Båstad.
  • 2021-02-11
    Köpte ett komplett takbyte på bostadshuset och omläggning av garagetaket. Mkt bra säljare som tog sig tid att förklara. Snabba och bra montörer. Blev fel färg på plåtningen, men det fixades på ett par dagar utan något krångel. Kändes som ett bra pris också. Kan inte annat är rekommendera Swedbank.
  • 2021-02-10
    Nytt yttertak.
    Mycket proffsigt.
    Helt OK.
    Mycket bra bemötande av samtliga inblandade.