Swedtak

Swedtak

Välkommen till Swedtak!

Är du i behov av en takläggare? Vi är ledande inom takläggning i Skåne. Hos oss får du alltid en kostnadsfri takinspektion där vi i samråd med dig går igenom vad som bör åtgärdas på ditt tak. Vi samarbetar med de största leverantörerna och har egna montörer med lång erfarenhet.

Du får alltid upp till 30 års garanti på allt material och efter utfört arbete lämnar vi alltid garantibevis. Vi är specialiserade på pannor av betong/tegel samt även på platta/låglutande tak med papp. Varmt välkommen att höra av dig till oss för en kostnadsfri offert eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss.

Läs vad 44 kunder tycker om Swedtak 2

• 2021-02-18
    Bra personal bra arbete utfört efter inom den tid som var rimligt
  • 2021-02-12
    Mycket bra jobb när Swedtak bytte vårt tak. Lätta att få kontakt med o snabbt utfört jobb. Väldigt nöjd med allt
  • 2021-02-12
    Vi är mycket nöjda med vårt byte av tak med Swedtak. Bra information och tydlig genomgång av offert innan påskrift. Bra ordning under arbetets gång. Resultatet blev precis som vi förväntade oss, super!
  • 2021-02-12
    Köpte yttertak, läkt, plåtar mm dvs helt nytt tak inkl hängrännor, stuprör mm
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    Hade höga förväntningar vilket jag tycker att företaget levde upp till.
    Allting fungerade fantastiskt från början till slut och vi fick ett väldigt fint tak.
  • 2021-02-12
    Fixade nytt tak! Är supernöjd med resultatet, dock tog det lite längre tid än vad som var bestämt. Super goa byggare och väl tillmötesgående
    Byte tak
    Persolig service
    Allting bra.
  • 2021-02-12
    Swedtak gjorde ett utmärkt arbete (arbetet besiktigat av besiktningsman) och höll tidplanen bra. Mycket nöjd kund.
  • 2021-02-11
    Bra kommunikation. Duktiga hantverkare. Allt bra. Rekommenderas.
  • 2021-02-11
    Inför helrenovering av taket på vårt nyinköpta hus kontaktade jag såklart en rad olika byggföretag. Swedtak hade utan tvekan de bästa bemötandet och gav mig snabb respons på frågor och funderingar. Offerten var väldigt detaljerad och inkluderade minsta lilla detalj.

När taket väl blev klart fanns det någon enstaka panna som jag ej var riktig nöjd med. Swedtak var dock snabba med att komma tillbaka och åtgärda detta. Ett stort tack till takläggarna Mattias och Marek som jobbade på i högsommar, för att inte nämna Niklas och hans vänliga bemötande och förståelse.

Hälsningar från Ängelholmsvägen i Båstad.
  • 2021-02-11
    Köpte ett komplett takbyte på bostadshuset och omläggning av garagetaket. Mkt bra säljare som tog sig tid att förklara. Snabba och bra montörer. Blev fel färg på plåtningen, men det fixades på ett par dagar utan något krångel. Kändes som ett bra pris också. Kan inte annat är rekommendera Swedbank.
  • 2021-02-10
    Nytt yttertak.
    Mycket proffsigt.
    Helt OK.
    Mycket bra bemötande av samtliga inblandade.
  • 2021-02-10
    Mycket bra service👍👍Och trevlig personal👍
  • 2020-05-13
    Byte av hustak inklusive takpapp, läkt, plåt mm.
    Bra offert och utförande. Trevligt bemötande från säljare och montörer. Ordning och reda!
    Proffsigt första intryck.
    Följde offerten.
    Effektivt arbete.
    Mycket fint resultat.
    Trevligt bemötande vid frågor.
  • 2020-05-06
    Nytt plåttak med byte av underlags brädor lite lagning av fuktskadade takstolar vilka jag inte kunnat inspektera ännu men utgår att allt är i ordninggjort. Jag är nöjd med det synbara resultat.
  • 2020-05-06
    Riktig snyggt tak till väldigt bra pris 👌
  • 2020-05-06
    Vi bytade allt med taket förutom råsponten. Vi blev väl bemötta redan från första stund och fick bra återkoppling under hela bygget. Swedtak va även tydliga med eventuellt extrakostnader som kunde uppstå och stämde alltid av med oss innan eventuellt arbete påbörjades. Vi är mycket nöjda över arbetet och att vi valde swedtak.
  • 2020-05-04
    Jag o min hustru bestämde att vi skulle byta tak komplett då fick vi höras talat om Swedtak så vi tog kontakt med dom
    och bestämde med den mycket trevlige förmanenTony som vägledde oss genom hela arbetet, alla som deltog från Svedtak var trevliga o arbetet flöt på som det skulle.
    Så vi är fullt nöjda
    Kent o Birgitta Nyberg
  • 2020-05-04
    Försäljare toppen rivning av taket jätte bra uppbyggnad av nya taket riktigt illa genom nedsmutsning skräp o spik skruvar runt hela huset plåtarbetet fick rättas till ny målning efter sex månader ,då den första inte täckte men detta har rättats till stor eloge till vår kontakt Nicklas Maltesson som varit oerhört bemötande
  • 2020-05-04
    Bra kommunikation. Trevligt bemötande av alla.
  • 2020-05-04
    Nytt papptak med ny råspont.
    Från beställning till att arbetet påbörjades tog lång tid men killarna som utförde arbetet var riktigt duktiga!
  • 2020-05-04
    Omläggning av takpapp, takpannor, plåtning av skorsten, kupor och vindskivor. Byte av träpanel på ena gaveln.
    Seriöst och professionellt bemötande genom hela processen, från offert till avslutat arbete.
    En del smågrejer gör att det inte blir allra högsta betyg, men kan med gott samvete varmt rekommendera SWEDTAK.
  • 2020-05-04
    Ny takbeläggning. Bemötandet var mycket bra. Förväntningarna var att det skulle bli bra och det levde företaget upp till.
    Kan bara rekommendera dom.
  • 2020-05-04
    Från första besök till färdig produkt var allt till belåtenhet. Varje led, från offert till färdigt tak, förmedlades tydligt och följdes under hela processen. Förutom ett nytt tak så är vi väldigt nöjda med kommunikationen under hela byggtiden.
    Takbyte
    Mycket bra bemötande av försäljare
    Leverans av takpannor försenades, plåtslagare försenad, tog längre tid än förväntat MEN bra jobb och bra bemötande.
    Vi är nöjda
    Nytt tak.

Levde upp till förväntningar.

Helt ok intryck.
  • 2020-05-02
    De tog bort vårt eternittak och lade nytt. Allt ordnat via dem. Började dock lite tidigt första dagen ( 05.30) med att riva av taket, men det fixade sig!
    Vi är mycket nöjda mell arbetet från förra början till att det lämnade tomten vid färdigt arbete. Mycket proffsigt och efter rekommendation använder sig nu två grannar av dem.
  • 2020-05-02
    Hej, jag fick en läckage från garagetaket. Genom Internet fick jag kontakt med tre firmor. Swedtak var snabbt att komma och se vad det skulle göra. Jag fick direkt en offert på pappomläggning till rimlig pris och tid för utförande i jämförelse med de två andra företag som hörde av sig. Swedtak kom i tid och gjorde jobbet som avtalat. Jag rekomenderar andra att använda Swedtak för jag är nöjd med deras bemötandet och arbetet.
    //AJ
  • 2020-05-02
    Nytt tak blev bra bemött på alla sätt både av säljare och montörer
  • 2020-05-02
    Helt ok! Nöjd i alla avseende!
    Lagt om ca 100kvm tak.
    Säljaren imponerade mycket stort. Kunnig, proaktiv och använde sig av tekniska produkter så som drönare och portabel skrivare så offert fick jag direkt. Dessutom utförlig info om materialet som användes och hur det går till när man lägger om tak. Kul att få före- resp efterbilder i mail, dessutom.
    Inte billigast men kändes helt klart mest seriös av de 4 offerter jag tog in.
    Montörerna delgav hela tiden info om vad som var gjort och vad som skulle ske följande pass. Oerhört trevlig och tillmötesgående personal.
    Säljaren tillika projektledaren hade återkommande dialog under projektet.
    Om något behövde åtgärdas, tex trasig lampkupa, var det inga diskussioner. 2dgr senare, trots att kupan inte fanns att tillgå varsomhelst, satt den på sin plats när jag kom hem från jobbet.
    Verkligen att rekommendera, alla dagar i veckan.
    Ångrar bara att jag inte passade på att byta tak på förrådet samtidigt då de ändå va på plats.
  • 2020-05-01
    Byte av takpannor, det var proffsigt från början till slut.
  • 2020-04-30
    Kanske inte de billigaste. Men noggranna och ärliga. Bara en sån sak som att de kom när de lovat! Hur många hantverkare gör det? Och jobbet blev bra också!
  • 2020-04-30
    Bra bemötande och svar på alla mina frågor. De Jobbade på bra och höll god ordning . Är jättenöjd med mitt fina tak.
  • 2020-04-30
    Proffsigt utfört shingeltak med kontinuerliga uppdateringar från Swetak. Rekomenderas varmt
  • 2020-04-30
    Vi beställde omläggning av papp taket efter rekommendation av 2 personer och blev väl bemötta. Taket blev bra killarna som gjorde jobbet var trevliga. Mvh Gunilla och Hasse Krondahl
  • 2020-04-30
    Vi bytte tak på vår villa. Swedtaks säljare var mycket behjälplig med allt och vi fick bra genomgång av alla val och annat. När sedan arbetarna kom gick allt snabbt och smidigt. De tog hand om allt. Inga bekymmer eller efterarbete för oss. Bra jobbat!
  • 2020-04-30
    Helrenovering av tak, plåtning av kupa och entretak samt murning av gavlar mot pannor.
    Proffsigt utfört.
    Lyhörda för mina önskemål och löpande samtal.
    Resultat enligt mina förväntningar.
    👏👍😀
    Nytt tak
    Bra bemötande på alla sätt
    Duktiga hantverkare
  • 2020-04-30
    Säljaren var mycket tillmötesgående och vi fick bra information under hela processen.
  • 2017-11-22
    Nytt tak, Ängelholm augusti 17
    Högst proffsigt från första stund avseende presentation och genomgång av vad och hur det skulle genomföras.
    Takläggarna samma, proffsigt från början. Sedan mycket noga och tydliga och tillmötesgående.
    Nu efter några månader, bla med kraftiga regn ser allt helt ok ut.
  • 2017-11-15
    Byte av äldre brant tegeltak på k-märkt villa.

Säljare kom ut och presenterade tjänst o lösningar mycket bra. Föll för företagets värdegrund/mission. Seriöst. Även ett mycket seriöst upplägg med offerter och avtal som justerades efterhand som vi behövde ändra.

Bra prisbild

Proffsigt upplägg där det flöt på med ställningar, containers och materialleveranser.

Trevliga och effektiva montörer som jag kunde prata och stämma av med löpande under projektet.

Slutprodukt i form av tegeltak med enkupiga pannor, nocktätningspannor och plåtarbeten som vi är mycket nöjda med!

Vi rekommenderar Swedala Tak!
  • 2017-11-15
    Från första mötet till slutbesiktning väldigt bra service. Snabbt utförande, fakturering enligt överenskommet pris.
  • 2017-11-13
    Från första mötet till leverans av ett tegeltak var deras säljare mycket ödmjuk och hjälpsam. När det strulade med felleveranser och sjukdom tog man även hand om detta på ett bra sätt. Alltid städat efter dagens arbete. Mycket bra slutresultat.