Tailwind Nutrition Sweden

Tailwind är företaget som kombinerar elektrolyter, vätska och näring i en god sportdryck som är skonsam för din mage. Vår affärsidé är att erbjuda en sportdryck som innehåller allt du behöver. Den har en ren och lätt smak och uppfyller alla näringsbehov. Inget kladd. Ingen konstig eftersmak. Alltså en sportdryck av hög kvalitet som ser till dina behov.

Vi på Tailwind Nutrition Sweden erbjuder alltid personlig service och delar med oss av vår kunskap inom kost- och träningslära. Har du några frågor är du varmt välkommen att dela med dig av dem - så gör vi allt för att svara.

Läs vad 526 kunder tycker om Tailwind Nutrition Sweden

• 2020-09-10

Ulrika H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Endurance fuel, tropical buzz
    Snabb leverans. God funktion, bra smak, lätt att dricka Läs mer
  • 2020-09-10

Cissi M skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Endurance fuel Berry
    Ren smak som inte är klistrig 👍🏻
    Snabb leverans Läs mer
  • 2020-09-09

Bengt W skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Tailwind är en mycket bra sportdryck. Ger energi, man slipper ont i magen. Läs mer
  • 2020-08-27

Gabriel B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Bra bemötande. Varan var slut men kom ändå fram Läs mer
  • 2020-08-27

Daniel O skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Kör det innan lopp, funkar utmärkt! Känner stor skillnad på hur mycket mer ork jag har. Läs mer
  • Fredrik D

2020-08-17

Fredrik D skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jeg benytter deres produkter som eneste ernæring under Ultraløp. Deltok i Rondane 100 Miles nå i helgen å drakk Tailwind i løpet av de 31 timene løpet varte for min del. Tailwind gir meg rett mengde energi og sørger for at magen fungerer fint underveis. Smak: Naked, fungerer best for meg under konkurranser som går over lang tid 👍 Läs mer
  • 2020-08-14

Danny P skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Købte standard Tailwind, som jo altid er godt :-)

Service helt i top, og meget personlig selvom handlen foregik over internettet. Läs mer
  • 2020-08-13

Joakim J skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jag köpte sportdryck och fick det snabbt levererat innan lopp! :) Läs mer
  • 2020-07-30

David M skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Funkade superbra för min egen del! Kommer fortsätta använda detta på mina långa oassisterade löpturer. Läs mer
  • 2020-07-26

Stina B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Vill hitta ganska smakneutral energi som är snäll mot magen. Hatar löparmage. Hatar.
    Köpt olika smaker av sticks för att hitta smaken jag gillar bäst. Mycket nöjd.
    Älskar snabba leveranser. Älskar personligt handskrivet meddelande. Tack! Läs mer
  • 2020-07-23

Niklas O skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Mycket nöjd med service, leverans och framförallt smak och energi! Läs mer
  • 2020-07-18

Boel G skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Snabb leverans. Köpte sticks som var lätthanterliga på min flerdagarslöpning. Läs mer
  • 2020-07-17

Tommi P skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Lagom mycket smak och inte sliskig.
    Klart bästa sportdrycken. Läs mer
  • 2020-07-04

Jeff M skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    I have been fortunate to partner with Tailwind Nutrition Sweden for the last 12-14 months.

Throughout my time working in this partnership I have been extremely happy with their product, their service, and the friendly but professional communication I have had.

I use the following products:

Tailwind Endurance Fuel - Berry
    Tailwind Endurance Fuel - Tropical
    Tailwind Rebuild - Chocolate and Kaffe

These products taste great, provide awesome fuelling for my chosen sports of swimming cycling and running, and are easy on the digestive system. I have never experienced any gastro issues since using this product, and it is truly fantastic fuel.

I use some of this product every day of every week, I simply love it. I will continue to use this product for the rest of my foreseeable training and competition timeframe.

The service I have received has always been fast and efficient, and I cannot fault anything about Tailwind Nutrition Sweden.

I am an endurance athlete, an endurance coach, and have a large network of athletes whom I am connected to via social media and/or coaching and racing networks. I promote Tailwind Nutrition with this network consistently because I believe in what it provides for the athlete.

Best regards

Jeff McGrath
    J M Endurance Läs mer
  • 2020-06-27

Robert S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jag köpte, som vanligt tailwind endurance fuel. Har handlat några ggr och service, leverans, meddelanden, support. Allt är snudd på över 100%. Dom är bäst. Läs mer
  • 2020-06-22

Michael H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Bestilte 4 pakker og de kom hurtigt. Hos service Läs mer
  • 2020-06-01

Thomas N skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Købte et par flasker og noget energi.
    En lille håndskrevet hilsen i pakken, det viser overskud.
    Er jeg tilfreds? Ja mon ikke.
    Handler jeg her igen? Ja mon ikke :-) Läs mer
  • 2020-05-25

Lukas B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Green tea Buzz. Tailwind är den bästa sportdrycken alla kategorier. Läs mer
  • 2020-05-21

Fredrik F skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Skonsam energidryck som ger en skön och välbehövlig boozt under löppassen! Läs mer
  • 2020-05-19

Hampus F skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Snabb leverans, bra varor till humant pris! Läs mer
  • 2020-05-18

Cecilia P skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Mycket effektiv och God dryck vid all typ av träning . Magen tar inte stryk ,så kan helt klart rekommendera produkten . Läs mer
  • 2020-05-17

Christoffer S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Beställde en portionspåse av varje smak inför en backyard. Snabb leverans, tydliga instruktioner och fantastiskt goda smaker! Magen funkade kanon även om jag inte vant in mig innan och energin funkade perfekt. Beställer definitivt fler gånger! Läs mer
  • 2020-05-16

Snabba leveranser!

Tack! Läs mer
  • 2020-05-14

Anna S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    I bought Tailwind Recovery Chocolate and Tailwind Green Tee Caffeinated. The Recovery drink is so perfect, I haven´t tasted it before, so I was afraid, if it will taste artificial and if I will like it. Well, I love it! It tastes like cocoa-milk and I love to drik it after my long runs or when I do a lot Back-to-back training. The Tailwind Green Tee is my favorite Tailwind flavor during ultra-races. I wish, It would come without caffein too... So, normally, I use the Green Tee and another flavour (Lemon or Mandarin/orange or Berry), which is not caffeinated. that works great for me, Tailwind got me through 7 ultra races, my first 50 miles race and I never had stomach or digestive issues or cramps... It works just perfect!

My order was shipped very quickly and with a little personal greeting :-) Great service! Thanks! Läs mer
  • 2020-05-13

Chjo C skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Snabba leveranser bra produkter. Inget kladd!!
    Rekommenderas!! Läs mer
  • 2020-05-10

Gudrun G skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    I ordered it on the web. Service was great, product arrived very quickly, so customer service is above expectations.
    i ordered recovery drink cofee flavoured, and unfortunatly i could not drink it as I really did not like the flavour, as I could taste some liqurise flaver more than coffee. I also ordered energy drink - and that was to sweet tasting for my palette.
    But I a very picky - and am always searching for some energy drink I like. but as I said - super trooper service ! Läs mer
  • 2020-05-09

Henric O skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte hem endurance fuel, är väldigt nöjd med hur den fungerar för att hålla mitt blodsocker (diabetiker) i schack när jag cyklar mtb. Snällt för magen och smakar gott. Läs mer
  • 2020-05-06

Pekka V skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Sportdryck neutral och sportdryck cola/ koffein.
    Uppfyllde de förväntningar bättre än väntat. Läs mer
  • 2020-04-08

Magnus H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Som vanligt bra!!!
    Bra leverans och personligt meddelade Läs mer
  • 2020-04-07

Anton S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jag kan inte hitta någonstans när drycken rekommenderas att intagas i samband med träning. Har fått testa lite själv och börjar så smått hitta så jag känner att den ger verka. Alltså tailwind nutrition. När rekommenderar ni att man ska dricka den i samband med träning?
    Ok bemötande i övrigt.

/ Anton Sjögren Läs mer
    2020-04-08 Tailwind N svarar Anton S
    Hej Anton, tack för din fråga. Du ska dricka Tailwind medans du konditionsidrottar. Det vill säga, när du springer, cyklar, skidar eller någon annan konditionsidrott. Du dricker den från början av passet till slutet och kan med fördel efter längre eller hårdare pass ta Rebuild för att återbygga. För bästa resultat ska du försöka dricka kontiuerligt, alltså var 5-10 min för att få ett så jämnt intag som möjligt och för att stressa magen så lite som möjligt. Hoppas det ger svar på din fråga.
  • Håkan B

2020-04-02

Håkan B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Använder Endurance som enda källa vid uthållighetsträning (triathlon) och den ger mig allt jag behöver.
    Riktigt bra återkoppling och snabb leverans varje gång jag beställt.
    Skall testa Recovery om de oxå fungerar. Läs mer
  • Maria C

2020-03-25

Maria C skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte mitt första paket, nutrition m koffein, på rekommendation av vänner. Paketet kom snabbt m personlig, handskrivet vykort, vilken var mycket trevligt. Produkten är lätt att använda och verkar fungera som beskrivet - har bara använt den två gånger hittills men då på längre löprundor. Berry smaken är helt ok även om jag är helt ovan att dricka något m smak! Inget problem m magen, vilket känns underbart. Läs mer
  • 2020-03-23

Per E skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Beställde sportdryck.
    Snabb leverans och bra produkt. Läs mer
  • Jon N

2020-03-14

Jon N skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Hurtig levering og generelt bare god service med rigtig gode produkter.
    Anbefales! Läs mer
  • 2020-03-13

Alm W skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Ordered a couple of tailwind powder bags.

Enjoyed fast delivery (2 days from sweden to norway), and so far the product has lived up to its expectations! Läs mer
  • 2020-03-06

Sara T skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte endurance fuel och hade normala förväntningar som man har när man handlar på internet. Dvs leverans inom en vecka, få rätt produkt i ett bra paket och inget strul med leveransen. Trodde först det var strul med leveransen då jag fick ett sms om att jag skulle betala frakt som jag redan hade betalat så skrev och frågade. Det var dock bara ett spam sms som råkade komma i samband med mitt köp. Efter mitt mail bemöter jag av världens bästa service. Fick ett samtal ang mitt mail vilket visade på riktigt bra service. Sen att det var ett litet brev i paketet samt mitt namn skrivet på förpackningen tycker jag var jättetrevligt man kände sig väldigt uppskattad som kund! Förlåt för långt meddelande är bara så himla nöjd! Läs mer
  • 2020-03-03

Daniel W skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Klockren sportdryck. Bra smak som man ej tröttnar på, drack den under Vasaloppet. Och framförallt: skonsam för magen! Inga problem som jag lätt fått av andra välkända märken i samband med tävlingar. Läs mer
  • 2020-02-19

Magnus O skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jag köpte en caffeinated raspberry och en endurance berry, båda två är väldigt lätt upplösta i vatten och förefaller funka fint som tillskott hittills.
    Jag har blivit rekommenderad Tailwind av min sambo som har köpt dom tidigare och menar att det kan vara ett bra alternativ för min första halva Ironman som är planerad till sommaren.
    En trevlig detalj är den personliga hälsning som följer med i paketet :) Läs mer
  • Jimmie H

2020-02-12

Jimmie H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Ett bra utbud på en bra vara.
    Det var snabb leverans och jag fick gratis prov av återhämtningsdryck. Trevligt. Läs mer
  • 2020-02-11

Tilda W skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Har endast hunnit testa sportdrycken två gånger på träningspass, men är nöjd än så länge.
    ”Berry” smakar inte speciellt mycket bär, men smaken är god och diskret. Det är inte alls lite sötsliskig och artificiell i smaken som många andra sportdrycker. Läs mer
  • 2020-02-10

Martin O skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Netrual och lättdrucken sportdryck. Har inte provat under längre än 4h än. men upp till 4h fungerar den bra. Läs mer
  • 2020-02-05

Karl R skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte endurance fuel berry. Jag som har IBS ( känslig mage) har ända tills nu inte hittat något som fungerar på längre distanser. Efter 6 år har jag lyckas, tror inte än det är sant så kommer ju fortsätta men hittills accepterar min mage tailwind och jag är ju överlycklig. Läs mer
  • 2020-02-02

Gaute G skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Rask og god service, har med meg til trening og stadig flere av kompiser følger etter Läs mer
  • 2020-01-27

Tor L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Lätt att beställa och väldigt snabb leverans. Läs mer
  • 2020-01-20

Peter B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Utmärkt, snabb och trevlig service. Strålande produkter! Läs mer
  • 2020-01-20

Martin D skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte Tailwind fuel utan smak och den är perfekt på långlöpningar!! Smakar inte konstgjort utan bara ren smak. Läs mer
  • Anders H

2020-01-05

Anders H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Grymt bra , håller energin uppe hela träningspasset, o inget socker o annat onödigt i, så toppbetyg 😃🤟 Läs mer