Tailwind Nutrition Sweden

Tailwind är företaget som kombinerar elektrolyter, vätska och näring i en god sportdryck som är skonsam för din mage. Vår affärsidé är att erbjuda en sportdryck som innehåller allt du behöver. Den har en ren och lätt smak och uppfyller alla näringsbehov. Inget kladd. Ingen konstig eftersmak. Alltså en sportdryck av hög kvalitet som ser till dina behov.

Vi på Tailwind Nutrition Sweden erbjuder alltid personlig service och delar med oss av vår kunskap inom kost- och träningslära. Har du några frågor är du varmt välkommen att dela med dig av dem - så gör vi allt för att svara.

Läs vad 495 kunder tycker om Tailwind Nutrition Sweden

• 2020-04-08

Magnus H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Som vanligt bra!!!
    Bra leverans och personligt meddelade Läs mer
  • 2020-04-07

Anton S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jag kan inte hitta någonstans när drycken rekommenderas att intagas i samband med träning. Har fått testa lite själv och börjar så smått hitta så jag känner att den ger verka. Alltså tailwind nutrition. När rekommenderar ni att man ska dricka den i samband med träning?
    Ok bemötande i övrigt.

/ Anton Sjögren Läs mer
    2020-04-08 Tailwind N svarar Anton S
    Hej Anton, tack för din fråga. Du ska dricka Tailwind medans du konditionsidrottar. Det vill säga, när du springer, cyklar, skidar eller någon annan konditionsidrott. Du dricker den från början av passet till slutet och kan med fördel efter längre eller hårdare pass ta Rebuild för att återbygga. För bästa resultat ska du försöka dricka kontiuerligt, alltså var 5-10 min för att få ett så jämnt intag som möjligt och för att stressa magen så lite som möjligt. Hoppas det ger svar på din fråga.
  • Håkan B

2020-04-02

Håkan B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Använder Endurance som enda källa vid uthållighetsträning (triathlon) och den ger mig allt jag behöver.
    Riktigt bra återkoppling och snabb leverans varje gång jag beställt.
    Skall testa Recovery om de oxå fungerar. Läs mer
  • Maria C

2020-03-25

Maria C skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte mitt första paket, nutrition m koffein, på rekommendation av vänner. Paketet kom snabbt m personlig, handskrivet vykort, vilken var mycket trevligt. Produkten är lätt att använda och verkar fungera som beskrivet - har bara använt den två gånger hittills men då på längre löprundor. Berry smaken är helt ok även om jag är helt ovan att dricka något m smak! Inget problem m magen, vilket känns underbart. Läs mer
  • 2020-03-23

Per E skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Beställde sportdryck.
    Snabb leverans och bra produkt. Läs mer
  • Jon N

2020-03-14

Jon N skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Hurtig levering og generelt bare god service med rigtig gode produkter.
    Anbefales! Läs mer
  • 2020-03-13

Alm W skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Ordered a couple of tailwind powder bags.

Enjoyed fast delivery (2 days from sweden to norway), and so far the product has lived up to its expectations! Läs mer
  • 2020-03-06

Sara T skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte endurance fuel och hade normala förväntningar som man har när man handlar på internet. Dvs leverans inom en vecka, få rätt produkt i ett bra paket och inget strul med leveransen. Trodde först det var strul med leveransen då jag fick ett sms om att jag skulle betala frakt som jag redan hade betalat så skrev och frågade. Det var dock bara ett spam sms som råkade komma i samband med mitt köp. Efter mitt mail bemöter jag av världens bästa service. Fick ett samtal ang mitt mail vilket visade på riktigt bra service. Sen att det var ett litet brev i paketet samt mitt namn skrivet på förpackningen tycker jag var jättetrevligt man kände sig väldigt uppskattad som kund! Förlåt för långt meddelande är bara så himla nöjd! Läs mer
  • 2020-03-03

Daniel W skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Klockren sportdryck. Bra smak som man ej tröttnar på, drack den under Vasaloppet. Och framförallt: skonsam för magen! Inga problem som jag lätt fått av andra välkända märken i samband med tävlingar. Läs mer
  • 2020-02-19

Magnus O skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jag köpte en caffeinated raspberry och en endurance berry, båda två är väldigt lätt upplösta i vatten och förefaller funka fint som tillskott hittills.
    Jag har blivit rekommenderad Tailwind av min sambo som har köpt dom tidigare och menar att det kan vara ett bra alternativ för min första halva Ironman som är planerad till sommaren.
    En trevlig detalj är den personliga hälsning som följer med i paketet :) Läs mer
  • Jimmie H

2020-02-12

Jimmie H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Ett bra utbud på en bra vara.
    Det var snabb leverans och jag fick gratis prov av återhämtningsdryck. Trevligt. Läs mer
  • 2020-02-11

Tilda W skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Har endast hunnit testa sportdrycken två gånger på träningspass, men är nöjd än så länge.
    ”Berry” smakar inte speciellt mycket bär, men smaken är god och diskret. Det är inte alls lite sötsliskig och artificiell i smaken som många andra sportdrycker. Läs mer
  • 2020-02-10

Martin O skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Netrual och lättdrucken sportdryck. Har inte provat under längre än 4h än. men upp till 4h fungerar den bra. Läs mer
  • 2020-02-05

Karl R skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte endurance fuel berry. Jag som har IBS ( känslig mage) har ända tills nu inte hittat något som fungerar på längre distanser. Efter 6 år har jag lyckas, tror inte än det är sant så kommer ju fortsätta men hittills accepterar min mage tailwind och jag är ju överlycklig. Läs mer
  • 2020-02-02

Gaute G skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Rask og god service, har med meg til trening og stadig flere av kompiser følger etter Läs mer
  • 2020-01-27

Tor L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Lätt att beställa och väldigt snabb leverans. Läs mer
  • 2020-01-20

Peter B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Utmärkt, snabb och trevlig service. Strålande produkter! Läs mer
  • 2020-01-20

Martin D skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte Tailwind fuel utan smak och den är perfekt på långlöpningar!! Smakar inte konstgjort utan bara ren smak. Läs mer
  • Anders H

2020-01-05

Anders H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Grymt bra , håller energin uppe hela träningspasset, o inget socker o annat onödigt i, så toppbetyg 😃🤟 Läs mer
  • Gustaf P

2019-11-22

Gustaf P skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jag köpte ENDURANCE FUEL. Det är en grym produkt, som tagit mig i mål många gånger. Alltid snabb leverans också. Läs mer
  • 2019-11-22

Daniel B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Hittills verkar tailwind göra vad den lovar för mig, dvs allt-i-ett utan att min mage ger upp. Trist bara att dom inte skrev mitt namn på påsen, om det nu ska vara ett signum från tailwind :-) Läs mer
    2019-11-22 Tailwind N svarar Daniel B
    Hej Daniel! Du ska självklart ha ditt namn på påsen! Jag tar detta vidare till vår pack och plock avdelning. Ser till att du får det till nästa gång :-) Rätt ska vara rätt. Kul att du gillar drycken dock.
  • 2019-11-08

Thomas B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte sportdryck med colasmak, den smakade jättebra Läs mer
  • Charlotta S

2019-11-05

Charlotta S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Tailwind är den ens energi jag kör med under mina ultralopp eller långa dagar i bergen.
    Dessutom alltid snabb och personlig service😊 Läs mer
  • 2019-11-01

Andreas C skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Snabb leverans (även till Norge!!) och personlig hälsning, vilket var väldigt trevligt. Och såklart en fantastisk produkt! Läs mer
  • 2019-10-24

Kjell Henrik L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
  • 2019-10-23

Karolina H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Energidryck. Den bästa!
    Snabb leverans. Har handlat där tidigare. Återkommande kund. Läs mer
  • 2019-10-21

Tiina P skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    I purchased Colorado Cola (a large package + stick packs). I run early in the morning, including the weekly long run on Saturday morning. I don't anything before running due to my extremely sensitive stomach, so I also run the long runs on an emtpy stomach.
    Tailwind gives both the energy I need and the spark from caffeine. I'm a caffeine addict, so Colorado Cola saves my mornings! Läs mer
  • 2019-10-15

Henric S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Bra produkter som fungerar som de ska. Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-12

Niklas S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Snabb leverans, bra bemötande och utmärkt produkt! Läs mer
  • Ellen S

2019-09-26

Ellen S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Kjøpte porsjonsposer med Tailwind Endurance Fuel (Naked). Har fungert veldig bra for meg i flere år nå. Tailwind Nutrition Sweden gir god service og rask levering. Kan anbefales. Läs mer
  • 2019-09-26

Bernt H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Sportdryck
    Usel leverantör
    Smakade illa -svett Läs mer
    2019-09-26 Tailwind N svarar Bernt H
    Hej Bernt,

Olyckligt att du ej fick någon avisering av din försändelse och att du inte gillade smaken av drycken. Hoppas att du hittar någon annan dryck som passar dig bättre!
  • 2019-09-18

Fredrik L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Väldigt trevligt bemötande. Blir extra personligt då de skickar med en handskriven personlig hälsning. Snabb leverans är alltid uppskattat.

Produkterna är för mig de bästa. Läs mer
  • Gabriella O

2019-08-27

Gabriella O skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jag får ont i magen av de flesta sportdrycker och hade lite panik eftersom jag skulle köra ironman Köpenhamn men inte visste hur jag skulle lösa näringsintaget. Två veckor innan loppet kom jag på att jag läst om tailwind tidigare efter tips från en ultralöpare så jag chansade. Leveransen gick fort och det var trevligt att få ett personligt meddelande i paketet! Tailwind fungerade perfekt och drycken räddade mitt lopp. Jag hade inte minsta kramp, smärta eller illamående. Magen mådde prima! Jag köpte en påse med 30 skopor och blandade 5 flaskor (2 att ta med direkt på cykeln och 3 vid special needs stationen som jag passerade 2 ggr under cyklingen) samt portionsförpackningar så jag kunde blanda till 2 flaskor längs med banan. Funkade bra! Pulvret löste upp sig direkt, inga klumpar. Energi hade jag hela tidebönen jag blev hungrig mot slutet. Det enda jag saknade var gels att ta med ut på löpningen eftersom jag inte kunde bära runt på egen sportdryck under ett maraton. Läs mer
  • Thord L

2019-08-24

Thord L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Portionspåsar av varje smak
    Bra- mailsvar som oftast dagen efter.
    Hade två påsar som det var hål på och ny leverans skickades snarast efter. Proffsigt
    Märks att det är en liten aktör men alert. Och trevliga produkter av de jag hunnit prova hittills. Läs mer
  • 2019-08-24

Christian B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Bra produkt som har behagelig smak, blandes lett og er skånsomt på magen.
    Porsjonspakkene kunne med fordel vært mindre, altså 150 kcal. Da ville de passet bedre til 500ml softflasker som er standard størrelse hos alle produsentene. Kan blir litt i sterkeste laget med en slik pose i 500ml vann. Läs mer
  • Hans S

2019-08-24

Hans S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    BRA att pengar går till barncancerfonden.
    Mycket trevligt bemötande via telefon och snabb hantering. jag har hört från andra löpare att Tailwinds sportdrycker är bra. jag testar nu "Endurance Fuel". bra efter några löparpass.
    Mycket nöjd så här långt. Läs mer
  • 2019-08-23

Kathrine M skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jeg ble mer tørst av tailwind enn hva jeg blir av andre energidrikker. Läs mer
  • 2019-08-23

Jörgen G skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Tycker allt var toppen från beställning till leverans och framför allt under loppet då jag använde endurance fuel enda negativa var att jag fick en betalnings påminnelse trots att jag betalat i tid men sånt kan ju hända alla är själv företagare 😀 rekommenderar detta till så många jag känner super nöjd 👍👍👍 Läs mer
  • 2019-08-22

Jonna W skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte Tailwind endurance fuel som funkar bra för både mig och sambon i långlöpning respektive MTB-cykling. Snabb leverans och tydlig kommunikation runt min order. Läs mer
  • Gunilla K

2019-08-21

Gunilla K skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Bra produkter som är snälla mot magen, fungerade perfekt för sambon på Ultravasan 90

Trevligt med personlig hälsning i paketet! 😊 Läs mer
  • 2019-08-20

Veronica H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Beställde på nätet, fick varorna mycket snabbt! Mycket positiv! Läs mer
  • 2019-08-19

Kristina A skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Snabb leverans, alltid lika trevligt med namnet på påsen och ett handskrivet kort från den som packat ihop min order! Läs mer
  • 2019-08-19

Espen B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    I wanted to try a few of the Tailwind flavours, and very easily ordered them from the Tailwind Nutrition Sweden online store. For some reason UPS who were delivering my package did not notify me about its arrival, so it was almost returned - I actually submitted a second order before getting in contact with UPS and getting the first delivered.
    Tailwind Nutrition Sweden were extremely helpful in immediately helping me getting that (now redundant) second order cancelled - thanks for the help! Läs mer
  • 2019-08-14

C/O B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Ettersom jeg bor i Norge, og ikke har andre muligheter for å bestille Tailwind, ender jeg opp med nesten dobbel pris grunnet toll og avgifter. Läs mer
  • 2019-08-14

1985 1 skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Stick Packs Lemon!
    Det gick snabbt med kontroll av betalning (betalade via Swish).
    Visste inte vad jag hade att förvänta mig. Skulle springa ett lopp på 246km och ville att magen skulle hålla hela vägen.

HELT. FANTASTISKT! Kommer att rekommendera Tailwind till alla mina vänner, alla som frågor och som vill lyssna. Otroligt bra! TACK!! Läs mer
  • 2019-08-06

Tina J skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Uppskattar Tailwind och allt kring beställning o leverans funkar hur bra som helst. Läs mer
  • 2019-08-04

Martijn G skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte ett par stycken påsar med pulver. Bra och tydlig hemsida, enkelt att beställa och snabb leverans. Varorna håller hög kvalitet och levererar det jag förväntar mig. Läs mer
  • Morten F

2019-08-04

Morten F skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Bestilte sticks for å teste deres produkt. Kom raskt i posten. Har testet noe og foreløpig svært fornøyd. Er på utkikk etter næring som kan hjelpe meg på Ultraløp, siden jeg sliter med å få i meg fast føde på slike løp Läs mer
  • 2019-08-02

Terje N skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Har kun fått testet Tailwind på et langløp til nå men det virket å fungere som beskrevet. Jeg brukte ingen annen næring men gikk ikke tom for energi. Helt ok smak (jeg testet varianten uten smak) Läs mer
  • 2019-08-01

Carina E skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte Tailwind portionspåsar, fick snabb leverans. Mycket nöjd med produkten. Läs mer