Alla kategorier Webshop Tailwind Nutrition Sweden

Tailwind Nutrition Sweden

Tailwind är företaget som kombinerar elektrolyter, vätska och näring i en god sportdryck som är skonsam för din mage. Vår affärsidé är att erbjuda en sportdryck som innehåller allt du behöver. Den har en ren och lätt smak och uppfyller alla näringsbehov. Inget kladd. Ingen konstig eftersmak. Alltså en sportdryck av hög kvalitet som ser till dina behov.

Vi på Tailwind Nutrition Sweden erbjuder alltid personlig service och delar med oss av vår kunskap inom kost- och träningslära. Har du några frågor är du varmt välkommen att dela med dig av dem - så gör vi allt för att svara.

Läs vad 364 kunder tycker om Tailwind Nutrition Sweden

• Roger F
    Roger F skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Personligt och snabbt levererat..köper alltid sticks packs och är alltid nöjd med produkten Läs mer
  • Piisirpinkatu c
    Piisirpinkatu c skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    I bought tailwind caffeinated endurance fuel.
    So far i'm satisfied with it.
    I use the endurance fuel for long mtb trips and basic endurance training.

Works great and as i'm using it with my backpack and the bladder, cleaning is really easy, just rinse couple of times (as promised).
    Also i can see it mixes really easily with water just by mixing a small amount into a glass of water, just after few minutes the color is perfectly clear.

Perfect when mixed with small amount of BCAA gives a nice duracell effect: with a 3 litre bladder i've kept going until it gets dark or my wife starts calling me in the evening if im ok? :D

Keeps hunger away as promised, but it's good to keep few bars with you just to get some texture into your stomach.

I've forgotten about all the gels after started using tailwind.
    When doing long endurance runs, the problem with gels is usually that you'll get a huge sugar boost and after 30min-1h also a sugar down (which is not enjoyable to anyone) and need to consume more gels. Tailwind gives the same effect as gels staying at constant level without any ups or downs.

I did find the mixing instructions a bit too sweet or thick.
    I use like 1 scoop for 1,5hours of training, amount of water depends of the intensity of effort and outside temp.

Also i had one race with zero gels, only tailwind+bcaa mixed. One gel just for backup never used though. When the others at my level started lactating in the end, i could still keep pushing ;) Läs mer
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    En bra produkt som inte strulade till magen. Läs mer
  • Mathias L
    Mathias L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    God och lättdrucken sportdryck som omedelbart löser upp sig även i kallt vatten. Snabb leverans. Läs mer
  • Hanna F
    Hanna F skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Snabbt och trevligt personligt bemötande! Läs mer
  • JonasKullman J
    JonasKullman J skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpt portionspåsar som innehåller bra med kcal. God smak utan för mycket sötma och enkel att blanda. Läs mer
  • Minno B
    Minno B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Beställde några portuonspåsar för att testa. Blev uppringd av en trevlig person på företaget då en av smakerna blivit restnoterat. Istället kom vi fram till en annan smak att testa.
    Vänligt o trevligt bemötande i sin helhet Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte 2 stora påsar sportdryck + en flaska som är riktigt bra.
    Snabb leverans!
    Det satt dock fel klisterlapp på påsen (översättning till svenska) som sa att jag skulle blanda hela påsen (typ 800g) med 750 ml vatten... :) Läs mer
    2018-04-23 Tailwind N svarar Fredrik S
    Oj, det var ju inte bra. En stick pack etikett på en medium påse alltså? Tack för att du meddelade det! Vilken smak beställde du?
  • Alexander P
    Alexander P skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    God smak som går att få i sig ett helt lopp! Läs mer
  • Tallgränden
    Tallgränden skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Mycket nöjd med Tailwind. Smaken bra och min känsliga mage tål den bra. Provade förra helgen på en 12h ultra och åt väldigt lite gämfört med andra ultran. Fick tillräckligt energi av Tailwind. Kan varmt rekommendera. Härefter använder jag bara Tailwind! Läs mer
  • Karl P
    Karl P skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    I bought a full packet of Tailwind products to try out on a Ultra Trail earlier this month.
    The Tailwind products are very good and supported significantly on avoiding cramp.
    The taste is close to neutral and works well, however the powder is sugar based and hence easily becomes sticky when refilling in a depot.
    All in all a highly recommendable product. Läs mer
  • Jimmy G
    Jimmy G skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Snabb leverans, ryktet om en bra produkt stämmer, enda negativa är doseringsanvisningarna som är anpassade för 750ml öst för 500ml flaskor. Läs mer
  • Fredric K
    Fredric K skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte Tailwind. Levererades bra och snabbt, som produkt vet jag inte riktigt ännu. Gjort två längre lopp på över 4 timmar och fick lite dålig mage. Läs mer
  • Jessica S
    Jessica S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpt tailwind energidryck inför österlentrailrun. Läs mer
  • Arild B
    Arild B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    allt funkade bra och det känns som att produkten funkar bra. Läs mer
  • Trädgårdsgatan
    Trädgårdsgatan skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Snabb leverans och jag är jättenöjd med Endurance Fuel, blir garanterat fler beställningar! Läs mer
  • Carl R
    Carl R skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Är mycket nöjd med Tailwind.
    Snabb leverans men framförallt så fungerar det väldigt bra när jag är ute och springer. Ger bra energi, smakar gott och är snäll mot magen. Läs mer
  • Åsa G
    Åsa G skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    mycket nöjd, blev tipsad av en kompis om er. Läs mer
  • Jonny W
    Jonny W skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Snabba leveranser och bra material.
    mycket bra bemötande.. Läs mer
  • Andreas C
    Andreas C skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Grymt. Härligt med den personliga touchen med handskriven lapp i leveransen. Använt tailwind när det serverats på tävling och ser fram emot att prova det på träning. Läs mer
  • Bitte H
    Bitte H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Riktigt bra information om Tailwind av säljaren.
    Bra tips och hur det skall användas.
    Fick tips om Tailwind av en kollega som har använt det tidigare.
    Jag själv upplevde Tailwind som väldigt bra, inga problem med magen på hela loppet (Öppet spår, vasaloppet). Läs mer
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Snabb leverans från en smidig webshop. Läs mer
  • gunilla m
    gunilla m skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Allt är jättebra särskilt produkten de säljer! Läs mer
  • Tobias
    Tobias skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Enkel beställning och mkt snabb leverans. Toppen! Läs mer
  • Christopher W
    Christopher W skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jättebra service, snabb leverans och bra priser!
    Produkten är verkligen som den beskrivs, lätt som vatten men packad med energi! Läs mer
  • Patric A
    Patric A skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Allt fungerade suveränt. Bra leveranser, trevligt bemötande och jättebra produkt Läs mer
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    En sport dryck jag alltid kommer att använda från och med nu. snäll mot magen ,bra boost ,samt god smak.+ snabb leverans, Läs mer
  • Mats W
    Mats W skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Enkelt att beställa, snabb leverans Läs mer
  • Kristian B
    Kristian B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Fantastisk service från start till leverans. Produkten i sig är världsklass. Mycket snabb leverans. Rekommenderar Tailwind till alla. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Handlat två gånger och allt har fungerat utmärkt, även den gången jag snurrade till det så fick jag all hjälp jag kan kräva! Läs mer
  • Claes M
    Claes M skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Bra produkt, snabb leverans!!! Läs mer
  • Lene E
    Lene E skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Veldig bra service! Varene kom fort sammen med en hyggelig hilsen ☺ Läs mer
  • Daniel J
    Daniel J skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Mycket nöjd med produkterna, snabbhet och kundbemötande. Läs mer
  • Christer G
    Christer G skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Bemötandet och leveransen har funkat perfekt.
    Produkten lever upp till sitt rykte. Läs mer
  • Anders P
    Anders P skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Bra på smak, ikke fått testet nok på effect.
    Veldig god kundeopplevelse, raskt, effektivt og hyggelig.

anders Läs mer
  • Johan N
    Johan N skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Beställde på nätet. Funkar bra. Förväntar mig inget mer än att få vara. Läs mer
  • Christopher H
    Christopher H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Har svårt att jämföra men, jag dricker det, presterar bra och känner generellt inte av några bieffekter. Lite faslig efter lång användning. Exotisk smak är min favorit, tycker om lite fräsch och "sticks" smak i munnen när jag är trött. Ja. Inbilla mig att mint/eukalyptus kan vara bra smak? Jag gillar att det är så "ren" produkt som möjligt utan massa skräp produkter och för mig är det positivt utan snabba kolhydrater. Dem vill jag hellre styra separat. Kommer fortsätta använda och rekomendera tail Windows i framtiden, helt klart. Läs mer
  • Sven-Erik U
    Sven-Erik U skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    God och skonsam för magen.
    Rekommenderas varmt för de långa loppassen. Läs mer
  • Anette S
    Anette S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Snabba svar och snabb leverans. Över förväntan Läs mer
  • Charlotte P
    Charlotte P skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Kanonbra bemötande när jag beställde sportdryck. Trevligt med en personlig hälsning vid leverans. Fick svar på mina frågor via mail inom ganska kort tid. Läs mer
  • Kasper K
    Kasper K skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    I forkant av mitt første 24-timers løp bestemte jeg meg for å teste Tailwind Nutrition, og siden det ikke finnes noen forhandlere av dette merket i Norge bestilte jeg fra tailwindnutrition.se. Jeg bestilte produktene "Green tea Buzz Caffeinated Fuel" og "Mandarin Orange Endurance Fuel". Det tok under 24 timer fra jeg kjøpte produktene på nett til jeg sto med de i hendene, så forsendelsen gikk ekstremt raskt. Til nå har produktene fungert helt utmerket. Det er også en fin touch at produktene var ferdig merket med navnet mitt, og at jeg fikk med en liten hilsen fra forhandler. Jeg har ikke noe å utsette på verken produkt eller forhandler :) Läs mer
  • Brante B
    Brante B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Tack jag är mycket nöjd både med produkten som har fungerat bra och bemötandet som var positivt och öppet. Läs mer
  • Victor L
    Victor L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Enkel hemsida. Tycker att produkten lemon varit slut i lager för länge. Väntat men den har inte dykt upp. Snabb leverans. Toppen. Borde finnas fraktfri leverans när man köper över en viss summa pengar. Läs mer
    2017-10-25 Tailwind N svarar Victor L
    Hej Viktor, vi beklagar att du under en period inte kunde köpa din favoritsmak. Nu har vi allt på lager igen och jag hoppas att vi kan hålla det så utan att det ska få tomt igen.
  • Agnetha A
    Agnetha A skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jag fick ett gott intryck och fick bra bemötande. Har inget att klaga på. Läs mer
  • WAI T
    WAI T skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Tailwind Nutrition Sweden levererar på världsklass vid varje kontakt med dem. Bättre service går inte att få. Att dessutom produkten är prisvärd och har hjälpt aktiva att nå världstoppen genom en perfekt "sportdryck" gör inte saken sämre. Läs mer
  • Morgan S
    Morgan S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Beställde via nätet, inga problem alls. Har ännu inte provat varan pga skada. Läs mer
  • Sofia K
    Sofia K skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jag har köpt Caffeinated endurance fuel och är mycket nöjd. Bra smak och min mage klarar av sportdrycken. Iom jag bor i Nyköping så ringde dem upp mig och sa att nästa gång så kunde jag komma förbi och hämta mina varor själv för att slippa fraktkostnaden. Service kallar jag det!! Läs mer
  • Nathan T
    Nathan T skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Tailwind Nutrition Sweden is now my go to drink! Super quick delivery! Nice personal touch with the hand written note. Most importantly it helped me achieve my goal in Lidingöloppet! Will reccomend it to all! Läs mer
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Trevligt och personligt bemötande i beställningen, gillar den handskrivna lappen. Läs mer
  • ravineet s
    ravineet s skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Bra hemsida och snabb leverans!
    Extra trevligt med den lilla detaljen; handskrivet namn på paketet :) Läs mer