Alla kategorier Webshop Tailwind Nutrition Sweden

Tailwind Nutrition Sweden

Tailwind är företaget som kombinerar elektrolyter, vätska och näring i en god sportdryck som är skonsam för din mage. Vår affärsidé är att erbjuda en sportdryck som innehåller allt du behöver. Den har en ren och lätt smak och uppfyller alla näringsbehov. Inget kladd. Ingen konstig eftersmak. Alltså en sportdryck av hög kvalitet som ser till dina behov.

Vi på Tailwind Nutrition Sweden erbjuder alltid personlig service och delar med oss av vår kunskap inom kost- och träningslära. Har du några frågor är du varmt välkommen att dela med dig av dem - så gör vi allt för att svara.

Läs vad 407 kunder tycker om Tailwind Nutrition Sweden

• Rickard H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte "caffeinated endurance fuel" samt "Endurance fuel" för att använda vid lopp och löpning.
    Testade av det i samband med Kullamannen Dödens zon 2018 och är nöjd.
    Det kladdade inte, smaken var mild och inga problem att zippa i sig det under en längre stund.
    Kände mig överlag piggare under hela loppet jämfört med åren innan.
    Tror även att det hade en positiv effekt på mig då jag "bara" fick kramp i låren sista 3,5 km, jämfört med de sista 8km förra året (både låren och vaderna då).

Rekommenderar. Läs mer
  • Joakim D skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Har inte testat mer än ett pass och då funkade det bra tror jag... Läs mer
  • Gorm S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Meget fornøyd med smak og levering. Läs mer
  • eva s skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Hade en del strul med websídan och varukorgen, mailade och fick snabbt och sympatiskt svar.
    Köpte portionsförpackningar med "naked" smak, dvs så smaklös som möjligt, och har hunnit testa under två långpass. Hittills har det fungerat bra, det riktiga tested blir dock först om en månad, då vi får se vad magen tycker efter fem-sex-sju timmars löpning!
    Bra bemötande och stora förhoppningar om en bra produkt. Läs mer
  • Magnus J
    Magnus J skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte tailwind sportdryck.
    Alltid snabb leverans och trevligt personligt kort med i leveransen.
    Alla förväntningar infriades Läs mer
  • Howard L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Beställde Endurance Fuel Lemon. Lätt att beställa och fick varor jättesnabbt. Jättebra! Läs mer
  • Rikard G skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Supersnabb leverans och trevlig service. Läs mer
  • Håkan N skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte Endurance Fuel Mandarin Orange.
    Snabb leverans som vanligt. Kul med handskrivet meddelande i leveransen. Läs mer
  • Thomas C
    Thomas C skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Hej
    Jag köpte tailwind endurance fuel lemon. Fick ett mycket bra bemötande genom en handskriven lapp som följde med :)
    Produkten motsvarar mina förväntningar och jag kommer att fortsätta köpa den Läs mer
  • Gabriella L
    Gabriella L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Tailwind Tropical Buzz och ett antal småpåsar.

Gillar personlig påskrift på Tropical Buzz Läs mer
  • Matts S skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Perfekt kladdfri energi på löpturen Läs mer
  • Per L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Så här långt bra, men har inte hunnit testa produkten fullt ut än. Läs mer
  • Carl C
    Carl C skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    För det första är produkten suverän, den har alltid funkat på lopp och träning. Köpte första gången 2014 och hållit mig till Tailwind sen dess. Redan då var kundkontakten personlig, små men betydelsefulla detaljer som de håller samma nivå på än idag. Läs mer
  • Linda C
    Linda C skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte Tailwind Endurance Fuel inför ett 9 timmars tufft traillopp och är jättenöjd! Det var enkelt att beställa, jättesnabb leverans och kul med personligt peppbrev och eget namn på förpackningen. Jag drack regelbundet under hela loppet och det gjorde att jag kände mig pigg och hade energi i benen hela loppet. Har testat smakerna berry och green tea buzz, toppenbra! Läs mer
  • Elin H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jag har nu beställt min andra förpackning av Tailwind med mandarin/orange-smak. Riktigt bra bemötande av personalen, och gillar det lilla personliga meddelandet som kommer med leveransen. Jag är väldigt nöjd med Tailwinds produkt och har nu också beställt hem lite prover på de med koffein också. Återkommer säkerligen som kund. Läs mer
  • Marit H
    Marit H skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Har tidligere kjøpt Tailwind når jeg har vært på reise i USA, tenkte jeg skulle prøve dere i Sverige, god nettside og meget rask levering! Og ikke minst, veldig hyggelig med håndskrevet kort i leveveringen. Og til og med mitt navn på hver pakning. Elsker Tailwind, fungerer meget bra for meg! Läs mer
  • Kalle J skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Bra, snabb, personlig service! Läs mer
  • Bjørndalen 1 skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Kjøpte Caffeinated Fuel med grønn te etter å ha prøvd en del samples. Fungerer fantastisk til lange turer. Läs mer
  • Christel G
    Christel G skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Fantastiskt snabb leverans och mycket trevlig och personlig service av Alexander och Rebecca :). Läs mer
  • Tobbe L
    Tobbe L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte sport drycken och skall förmodligen snart beställa mera. Pratade personligen med dom och fick ett utmärkt bemötande. Sport drycken verkar passa mig utmärkt, håller väl fortfarande att hitta rätt mängd och så men annars mycket bra /Tobbe Läs mer
  • Christina L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Sportdryck, bra smak och som inte var för stark. Drycken gjorde sitt jobb och gav önskad effekt.

Däremot är det många företag som är mycket mer personliga där man känner sig sedd. Ett litet namn på produkten räcker inte idag. Umara tex skriver alltid en personlig hälsning i paketet.

Snabba leveranser är också något man förväntar sig idag. Läs mer
    2018-08-09 Tailwind N svarar Christina L
    Hej Christina,

Ledsen att du inte fick något meddelande. Vi har i sex års tid skrivit personliga hälsningar till alla våra kunder men hade under sommaren slut på kort. Vi hade tyvärr också problem med lite sjukdomar under vår semester vilket resulterat i att vissa fått vänta alldeles för länge på sin leverans. Men nu är vi på hugget igen.

Hoppas att du är nöjd med själva drycken!!!
  • Ingela B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    provade under Swedish alpine ultra 107 km som forsta lopp. det funkade bra. jag hade nog blandat for mycket I starten men fick justera det senare I loppet. hade Inga problem att ata under eller efter loppet och Inga uppstotningar illamaende elller liknande. har bestallt 4 paket mer for fortsatt test da vi bor I Dubai dar det ar valdigt varmt. so far so good.

service och leverans var snabb Läs mer
  • Julia P skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Enkel och snabb beställning samt leverans! Läs mer
  • Ann M skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jag köpte energidryck. Alltid snabb leverans.
    Mycket nöjd med produkten, sedan vi upptäckte den använder vi ingen annan dryck vid träning. Läs mer
  • Claes D skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Väldigt snabb leverans. Svarade också bra och utförligt på de frågor jag hade innan beställning. Läs mer
  • Mikael J skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte tailwind pure på rekommendation då jag tycker alla energidrycker jag smakat är äckliga. Mycket nöjd med mitt köp! Läs mer
  • Undersrudveien 1 skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Kjøpte startpakken med 5 smaker. De jeg har smakt på til nå er gode, uten å være for sterke i smak. De har bra næringsinnhold, og fungerer meget bra i trening og konkurranse. Gir mine beste anbefalinger. Läs mer
  • Bergstien 1 skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Kjøpte tailwind sportsdrikke. Varen ble ikke sendt omgående men jeg ble rikelig kompensert med gratis varer. Svært bra kundeservice! Jeg er alt i alt meget godt fornøyd og vil anbefale å handle fra Tailwind Nutrition Sverige til mine venner og bekjente. Läs mer
  • Anton T skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Hög kvalitet, proffsigt, personligt. Läs mer
  • 203 2
    203 2 skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Kjøpte en pakke med fire forskjellige smaker før jeg deltok på ultraløpet Salomon xreid. Dette er ett løp med sluttid fra 20 timer og oppover. Var spent på hvordan det ville fungere å ikke innta fast føde underveis. Har tidligere hatt litt mageproblemer på lengre løp. Må si at tailwind fungerte utmerket. Det var stort sett det eneste jeg hadde i meg av næring underveis på de 21 timene det tok meg å fullføre løpet, sett bort i fra litt varm suppe som vi fikk utdelt på sjekkpunkter underveis. Hadde ingen problemer med magen underveis. Ett tips hadde vært å lage noen flasker som gjør det enkelt å porsjonere underveis i ett langt løp. Jeg brukte små drikkeflasker som jeg hadde merket med tusj porsjonene som gjorde at jeg kunne fylle opp i drikkeflaskene underveis. Alt i alt er jeg meget fornøyd, og mener tailwind var en av grunnene til at jeg klarte å fullføre løpet på 12.plass av 240 startende. Läs mer
  • Tapani K skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpte endurance fuel då jag hört gott om den. Den levde verkligen upp till mina förväntningar; god, mättande, ej sötsliskig som många geler kan vara och man behöver bara skölja vätskeblåsan men ljummet vatten efter att man haft produkten däri. Kommer fortsätta köpa denna produkt! Läs mer
  • Bondistranda 2 skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Kjøpte stick-packs. Bra produkt som fungerer på lange løp. Lett å blande med vann. Rask levering og enkelt å bestille i butikken Läs mer
  • Irisgatan 1 skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Funkar skitbra. Känner mig inte hungrig när jag springer och smakar ok fören som annars avskyr smaken hos de flesta sportdrycker. Läs mer
  • Nordre 5
    Nordre 5 skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Meget inponert av det. Brukte det under rittet Trondheim - Oslo. Holder mål som beskrevet. Läs mer
  • Joakim F
    Joakim F skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Snabb leverans och bra produkt Läs mer
  • Andreas A skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Väldigt bra och personligt bemötande. Motsvarar mina förväntningar på bästa sätt. Läs mer
  • Anders D skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpt Stick Pack i flera smaker, Mandarin och Naked hade bäst smak. Fungerade bra på Vätternrundan. Snabb leverans enkelt att betala, bra hemsida. Läs mer
  • Carina B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jag har köpt både portionsförpackningar och större påse av Raspberry Buzz. Jag gillar den milda smaken och att den funkar toppen för min mage som annars kan vara väldigt känslig för sportdrycker. Portionsförpackningarna är väldigt smidiga att ha med sig. Snabb leverans. Läs mer
  • Dyråsen skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    3 different tastes of the Tailwind drink. Very happy about quick service. Happy about the product. So far used it on 2 different 6 hour bike races, and before an off road 21km running event. I am satisfied, it seems Tailwind gives a good mix of energy and minerals, at least no cramps even though very warm weather, so it seems it is doing its job. Thanks :-) Läs mer
  • Pernilla E skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Lever helt klart upp till alla förväntningar! Den utan smak är helt klockren, då blir man aldrig less Och det känns gott även när man bara är sugen på vatten! Läs mer
  • Gramsborgveien 1 skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Rask levering, bra produkt. Anbefales! Läs mer
  • Anela K skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Min dotter upptäckte Tailwind Nutrition för ca ett år sedan och hon har inte använt andra produkter sedan dess under långa träningar/matcher. Hon spelar tennis och tränar och spelar matcher ganska många timmar per vecka. Tailwind Nutrition har hjälpt henne igenom matcher som har varit tre-fyra timmar långa där hon har känt att hon har bra energi hela vägen. Fantastiska produkter som vi är jättenöjda med! Läs mer
  • Michael L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Jag köpte portionsförpackning av samtliga smaker. Bra kommunikation och snabb leverans. Har testat några smaker och de har funkat bra. God smak och inga problem med magen. Läs mer
  • Roger F skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Personligt och snabbt levererat..köper alltid sticks packs och är alltid nöjd med produkten Läs mer
  • Piisirpinkatu c skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    I bought tailwind caffeinated endurance fuel.
    So far i'm satisfied with it.
    I use the endurance fuel for long mtb trips and basic endurance training.

Works great and as i'm using it with my backpack and the bladder, cleaning is really easy, just rinse couple of times (as promised).
    Also i can see it mixes really easily with water just by mixing a small amount into a glass of water, just after few minutes the color is perfectly clear.

Perfect when mixed with small amount of BCAA gives a nice duracell effect: with a 3 litre bladder i've kept going until it gets dark or my wife starts calling me in the evening if im ok? :D

Keeps hunger away as promised, but it's good to keep few bars with you just to get some texture into your stomach.

I've forgotten about all the gels after started using tailwind.
    When doing long endurance runs, the problem with gels is usually that you'll get a huge sugar boost and after 30min-1h also a sugar down (which is not enjoyable to anyone) and need to consume more gels. Tailwind gives the same effect as gels staying at constant level without any ups or downs.

I did find the mixing instructions a bit too sweet or thick.
    I use like 1 scoop for 1,5hours of training, amount of water depends of the intensity of effort and outside temp.

Also i had one race with zero gels, only tailwind+bcaa mixed. One gel just for backup never used though. When the others at my level started lactating in the end, i could still keep pushing ;) Läs mer
  • Stefan A skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    En bra produkt som inte strulade till magen. Läs mer
  • Mathias L skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    God och lättdrucken sportdryck som omedelbart löser upp sig även i kallt vatten. Snabb leverans. Läs mer
  • Hanna F skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Snabbt och trevligt personligt bemötande! Läs mer
  • JonasKullman J skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Köpt portionspåsar som innehåller bra med kcal. God smak utan för mycket sötma och enkel att blanda. Läs mer
  • Minno B skrev om Tailwind Nutrition Sweden
    Beställde några portuonspåsar för att testa. Blev uppringd av en trevlig person på företaget då en av smakerna blivit restnoterat. Istället kom vi fram till en annan smak att testa.
    Vänligt o trevligt bemötande i sin helhet Läs mer