Takkedjan AB

Takkedjan AB

www.takkedjan.com
  • BadgeThreeYears

Välkommen till Takkedjan! Vi på Takkedjan tar oss an alla typer av tak. Allt från eternittak och kyrkor till villatak eller större takobjekt. Vi håller alltid hög kvalitet på våra takarbeten och våra ledord är kompetens ordning och reda. Vi utbildar ständigt vår personal och vi kännetecknas genom vårt brinnande engagemang,...

139 omdömen om Takkedjan AB

Sedan starten hos Reco 2021

Blåklintsvägen L

Takbyte och installation av solceller: Vi är mycket nöjda med Takkedljan/Solkedjan. Blev mycket väl bemötta och de tog hänsyn till att vi snart ska få tillskott i familjen. De jobbade snabbt med hänsyn tagit till aprilvädret. Allt verkar tipptopp!

Bo B
Skrev om Takkedjan AB

Vi valde Takkedjan som entreprenör för att byta ut 45 år gamla takpannor på ett stort hus med valmat tak. Takkedjan har hållit utlovade tider och har genomfört arbetet på arbetssäkert och miljösäkert sätt. Takkedjan har svarat upp mot de önskningar vi haft och erbjudit en bra helhetslösning. Personalen har varit trevlig och tillmötesgående.

Gistad S
Skrev om Takkedjan AB

Bemötandet från företaget är utmärkt. Bra telefonkontakt och även kontaktnamn och telefon till personal på bygget. De jobbade på bra och utförde takbytet efter specifikation, hörde även av sig när de upptäckte brister i ventilationen så att vi kunde åtgärda dem samtidigt. Ställningsbyggandet och säkerheten kring detta lämnade en hel del över att önska och vi rekommenderar att entreprenör och byggherre har extra uppsikt över detta. De har städat ordentligt efter sig och gjort snyggt. Så på det hela är vi mycket nöjda.

Nytorpsgatan J
Skrev om Takkedjan AB

Helt underbara killar! Jobbar på som bara den och är mycket noggranna och väldigt trevliga. Städar upp efter sig, vi ser inte att de varit här. Vi har ett jättefint tak nu. Kan verkligen rekommendera Takkedjan! Mvh Stig o Lotta

Markus 3
Skrev om Takkedjan AB

Allt från den trevliga säljaren Joakim till projektledare Marko och alla montörer flöt på jättebra och de var alla trevliga och lätt att ha att göra med. Ett toppen företag

Jan S
Skrev om Takkedjan AB

Kunniga och smidiga att arbeta med. De tog ansvar för helheten och få en bra lösning på plats. Ett gammalt hus, som vårt, innebär att överraskningar dyker upp - men det löstes åå bästa sätt.

Lena
Skrev om Takkedjan AB

Hej det var positivt till att börja med. Kommunikationen har varit lite av en utmaning med väldigt kort framförhållning trots att jag bett om längre framförhållning. Vädret har trasslat till det men ett mail kan vara på sin plats med en uppdatering. När väl jobbet kom igång har det fungerar väldigt bra. Mvh Lena EKlind

Per Tommy Valter O

Vill ge en STOR eloge till TAKKEDJAN.. Vi hade gått i takbytartankar en tid. Fick rekommendation av kompisar i Linghem, att TAKKEDJAN är ett toppenföretag. Började riktigt bra med den första kontakten. Vi svängde in vid TAKKEDJANS parkering och mötte Joakim, som det ”klickade” med direkt. Fick ett mycket bra intryck. Så vi valde TAKKEDJAN. Det har vi inte ångrat. Mycket bra att samarbeta med. Snabba och proffsiga. Vi rekommenderar TAKKEDJAN varmt.

Anna T och Joakim E gillar detta
Jan
Skrev om Takkedjan AB

Ett jätte fint arbete och trevlig personal och välstädad tomt efter arbetets slut jag rekommenderar takkedjan till alla mvh Jan-Erik röst i linköping.

Sara L
Skrev om Takkedjan AB

Trevliga, snabba och tillmötesgående!

Anton L
Skrev om Takkedjan AB

Lite snålt med kommunikation och avstämning inför och under arbetet från företagets sida. Hade önskat någon/några genomgångar i samband med arbetets genomnförande. Dock ett väldigt gott bemötande när kunden hör av sig. Arbetet med bytet av tak är helt nygjort. Så här långt ser det bra ut.

Johan
Skrev om Takkedjan AB

” Ett seriöst bolag som kan utföra takarbeten med en exceptionell kvalitet och glädjande nog dessutom solpaneler med samma professionella resultat! Vi blev grundlurade av ett bolag (vill inte skriva firmans namn), som sa sig vara "proffs" vad det gäller solpaneler, men det resulterade i ett förstört tak & felaktigt monterade solpaneler.... Det var tur att det fortfarande finns hantverkare som kan göra allt rätt från början, synd att vi nappade på det "billiga företaget", allt blev dubbelt så dyrt p.g.a att vi inte sökte...

Björkängsstigen P

Bra kommunikation med företagets chef, byggledaren på plats och personal - även om ett par hade lite svårt med engelskan. Gediget arbete och bra lösningar. Ett par saker blev t.o.m. bättre än vi väntat oss. Det enda som jag möjligen kan känna kunde förbättrats är att de inte rätade ut det nya taket. Huset är gammalt och takstolarna har rört sig lite under åren med följden att taket böljar lite om man tittar noga. Dock ska sägas att vi inte specifikt nämnde detta i arbetsbeskrivningen och man måste titta ganska noga för att...

Petter
Skrev om Takkedjan AB

Tydligt och trevligt bemötande. Effektivt och bra arbete.

Peter
Skrev om Takkedjan AB

Professionellt och snabbt utfört! Bra kommunikation och lyhörda!

Siv-Britt A
Skrev om Takkedjan AB

Bemötandet var riktigt bra och trevligt av alla vi kom i kontakt med. Resultatet blev det vi förväntat oss, ett nytt fint tak. Vi kan därför rekommendera Takkedjan till andra, som tänker byta tak.

Marina K
Skrev om Takkedjan AB

Byte av tak, blev jätte snyggt! Sega med att plocka bort allt som låg på gräsmattan och skorstenen är inte målad ännu

Karolina S
Skrev om Takkedjan AB

Trevligt bemötande, bra utfört arbete, höll tidplanen! Vi hade önskat lite bättre kommunikation, t ex när arbetet verkligen skulle bli av. Det var också svårt att kommunicera med arbetare som ej pratar svenska. Men i stort är vi jättenöjda! Vi beställde nytt tak, målning av takkupa, samt byte av vindskivor och hängrännor. Kan rekommendera Takkedjan till er som funderar!

Svar från Takkedjan AB

Hej Karolina! Tack för din ärlighet men ändå så fint betyg. Vi jobbar hela tiden på kommunikationen, men det tar tid. Taket blev verkligen ett lyft för hela huset. Det har varit riktigt kul att jobba hos Er och killarna va så nöjda med Er som kunder. Önskar Er en fin höst 🍁 Med vänlig hälsning, Joakim Eriksson

Arne
Skrev om Takkedjan AB

Betalning av arbetet sammanföll med dagen när arbetet var klart (skulle vara 10 dagar efter utfört arbete) i övrigt fungerade allt enligt plan. Vi är nöjda med snabbt och effektivt arbete.

Svar från Takkedjan AB

Hej Arne! Ledsen om fakturan kom för tidigt eller om det är något missförstånd. Fakturan kommer när jobbet är slutfört och skall betalas efter tio dagar. Kul att ni blev nöjd med utförandet av jobbet på både tak och solceller. Riktigt snyggt blev det. Ha det nu riktigt fint så håller vi tummarna för mycket sol i framtiden så solpanelerna får jobba hårt ☀️ Med vänlig hälsning, Joakim Eriksson

Göran K
Skrev om Takkedjan AB

Utmärkt utfört arbete med byte av takpannor och undertak !Det var andra gången jag anlitade företaget båda gångerna med noggrant och väl utfört arbete till rimlig kostnad .Rekommenderas!

Svar från Takkedjan AB

Hej Göran! Alltid kul med återkommande kunder. Härligt att du blev nöjd även denna gång :) Tack för ditt fina omdöme på grabbarna och Takkedjan. Välkommen åter om det blir något mer tak eller solceller ☀️☀️ ☀️ ☀️ ☀️ Med vänlig hälsning, VD Joakim Eriksson

Victoria B
Skrev om Takkedjan AB

De jobbar snabbt och effektivt

Svar från Takkedjan AB

Hej Victoria! Tack för din tydlighet och fina betyg 😃 Välkommen åter om ni blir sugen på solceller eller får in något nytt tak. Med vänlig hälsning, VD Joakim Eriksson

Opphem N
Skrev om Takkedjan AB

Jättebra proffsigt bemötande från början till slut. Känns som vi fått en helt ny ladugård! Snabbt jobbat med effektiva och duktiga hantverkare. Är helnöjda med resultat. Kan varmt rekommendera Takkedjan! Christer Opphem

Svar från Takkedjan AB

Hej Christer! Tack snälla för dom lovorden och full pott på betyget 😃 Ja vilket lyft det blev. Kul när taket gör så stor skillnad. Framförallt när det är så stora ytor. Med vänlig hälsning, VD Joakim Eriksson

Per 1
Skrev om Takkedjan AB

BRA ! Inga krångligheter, gick snabbt att gå igenom det hela, snabb respons med offert ocg sedan ett snasbbt och bra utföramde.

Svar från Takkedjan AB

Hej Per! Tackar allra ödmjukast för detta inlägg. Det värmer verkligen i dessa tider med lågkonjunktur och annat. Önskar er en fin dag. Med vänlig hälsning, VD Joakim Eriksson

Fjärdinggatan B
Skrev om Takkedjan AB

Jättebra proffsigt bemötande hela vägen. Lätta att få tag på om man hade frågor eller funderingar. Vi är väldigt nöjda med allt. Rekommenderas starkt! :)

Thomas 2
Skrev om Takkedjan AB

Väldigt bra bemött, fick taket lagt och de fixa en del extra önskemål och sånt.

Nils A
Skrev om Takkedjan AB

Bytt från btg-pannor till lertegel inklusive takpapp och läkt. Fint utfört arbete och vi är mycket nöjda med resultatet. Uppfyllde mina högt ställda krav. Priset helt ok och inga extra tillägg.

Susanne D
Skrev om Takkedjan AB

Mycket bra bemötande.Effektiva och duktiga hantverkare.

Jubyvägen F
Skrev om Takkedjan AB

Vi har lagt nytt tak och skaffat solceller via takkedjan. De kunde hålla ett bra pris på solceller eftersom de kunde samutnyttja exempelvis ställningar. Vi har fått väldigt bra stöd och hjälp genom hela processen, och en stor tydlighet. De var noggranna och angelägna om att göra ett snyggt arbete i detaljer. Vi är nöjda med både resultat och arbetsprocess. Företaget verkar också vara en schysst arbetsplats vilket märks om flera i personalen, spontant och oberoende av varandra kommer och berättar om att de är så nöjda med både chefer och arbetsstrukturer.

Sadelgatan K
Skrev om Takkedjan AB

Snabba, effektiva, lyhörda och lätta att ha att göra med

Anders W
Skrev om Takkedjan AB

(Fel Namn! Mitt är Pontus) Jag upp levde Takkjedjan som ett mycket pålitlig företag! Start tid på utsatt dag! Jobbet gick väldigt snabbt! Arbetarna jobbade väldigt strukturerat o proffsigt! Är jätte nöjd med resultatet. Så tack alla inblandade i Takkjedjan! Pontus,

Fårullsvägen F
Skrev om Takkedjan AB

När dom väl kom hit så funkade allt mycket bra Bra utfört arbete. Vi är mycket nöjda

Hjortronvägen S
Skrev om Takkedjan AB

Snabba, duktiga och lätta att ha och göra med.

Susanne T
Skrev om Takkedjan AB

Så fantastiskt fint taket blev med nya pannor, fixat och målat runt skorstenen så det matchar pannorna, nya vindskivor, stuprör & hängrännor. Tack Takkedjan för ett otroligt fint, noggrant, proffsigt jobb, trevligt bemötande och såå välstädat efteråt. 🙏🙏🙏 Kan varmt rekommendera Takkedjan Susanne

Joakim E gillar detta
Annika L
Skrev om Takkedjan AB

Byte av hela taket som utfördes bra. Gick snabbt och smidigt. De höll vad som lovades och jag är nöjd med arbetet samt städning efteråt. Bra pris även om de såklart kostar! Hade önskat fler svensktalande arbetare men kontaktperson fanns lätt att få tag på vid frågor. Hade även önskat något bättre framförhållning, ex du är nr 5 i kö vi beräknar att vi kommer om såhär många veckor. Nu fick jag besked innan helgen men de ställde inte till några problem för mig. Kan varmt rekommendera detta företag!!!

Källgatan A
Skrev om Takkedjan AB

Bytte tak på hus och garage. Mycket noggranna och fokuserade hantverkare. Jag hade några mindre anmärkningar i slutet som de åtgärdade direkt utan krångel. Mail verkar inte få några svar men på telefon är de snabba.

Ekströmmen P
Skrev om Takkedjan AB

Bara positivt. Dessutom trevlig personal!

Patrik J
Skrev om Takkedjan AB

Grymt bra service från början till slut. Guldstjärna!

Joakim H
Skrev om Takkedjan AB

Hela upplevelsen från första kontakt om offert till utfört arbete av grabbarna var kanonbra. Rekommenderas verkligen.

Nissevägen J
Skrev om Takkedjan AB

Det var trevligt bemötande från den allra första kontakten tills arbetet var klart. Offerten gällde omläggning av papptak på carport/förråd samt nytt undertak och tegel på boningshuset, målning av plåtdetaljer mm. Arbetet är väl utfört inklusive städning och bortforsling av det gamla.

Hans I
Skrev om Takkedjan AB

Vi köpte takomläggningar. Bra bemötande vid upphandling av uppdraget. Bra och noggrant genomfört arbete.

Vinkelvägen L
Skrev om Takkedjan AB

Bra bemötande och bra genomförande av både byte av tak och installation av solpaneler

Lindesbergsgatan Z

Fungerar bra. Höll överenskommelse både gällande tider, utförande och kostnad.

Henrik P
Skrev om Takkedjan AB

Mycket trevigt bemötande. Inga promlem då jag ville flytta fram takbytet nu till våren då det blev div. förseningar i höstas. Hantverkarna upplevde jag som kunniga och noggranna, vi fick ett snyggt lertegeltak.

Stefan K
Skrev om Takkedjan AB

Mycket bra service och ett trevligt och proffsigt bemötande. Väldigt hjälpsamma och flexibla när vi skulle synka takbrytet med solcellsinstallatören (annan leverantör). Mycket noggranna med städningen av tomten efter avslutat arbete. Har redan rekommenderat takkjedjan till vänner och kollegor.

Hampus D
Skrev om Takkedjan AB

Professionellt bemötande från första samtal hela vägen till färdigställt arbete. Ett ärende av misskommunikation uppstod gällande dialog under inspektion på plats, offert formulering och faktiskt arbete. Detta löstes smidigt och professionellt, kan definitivt rekommendera Takkedjan då vi är mycket nöjda både med arbetet och dialogen, både inför och under arbetets gång.

Svar från Takkedjan AB

Hej Hampus! Det va riktigt kul att få hjälpa Er med taket på både boningshuset och garaget. Tack för det fina betyget! Önskar er en varm och härlig sommar ☀️ Med vänlig hälsning, Joakim

Evastigen B
Skrev om Takkedjan AB

Omläggning av takpannor på villatak inklusive papp och läkt. Dessutom målning av plåtdetaljer och målning under takfoten samt byte av vindskivor. Jobbet gjordes senare än uppgjort pga väder, vind och mycket andra jobb…. Väl på plats så utfördes arbetet snabbt och med mycket gott resultat. God ordning och välstädat vid slut höjer betyget. Rekommenderas varmt!

Svar från Takkedjan AB

Tack snälla för det fina betyget på Evastigen! Önskar er en varm och skön sommar. Med vänlig hälsning, Joakim

Tobias S
Skrev om Takkedjan AB

Behövde akut hjälp med utbyte av en trasig takpanna, detta utfördes snabbt och lätt. Supernöjd och kommer återkomma till denna firma när det är dax för ett takbyte. Kan varmt rekommendera denna firma. Tack för bra hjälp😃

Joakim E gillar detta
Svar från Takkedjan AB

Hej Tobias! Kul att du uppskattar vår service 🤗 Välkommen åter när du vill renovera hela ditt tak. Går ni även i tankarna om solpaneler, så löser vi även detta för Er ☀️☀️☀️☀️☀️ Ha en fin sommar 🤗

Brunneby G
Skrev om Takkedjan AB

Bra kundbemötande och fint utfört arbete 👌

Svar från Takkedjan AB

Hej Brunneby! Tack snälla för detta fina betyg 🤗 Vad fint huset blev med lerteglet istället för eternit, verkligen ett lyft 👍 Vi kommer gärna förbi och fotar ert hus i framtiden och lägger det på vår hemsida 🏡 Glad sommar från oss alla ☀️☀️☀️☀️☀️ Med vänlig hälsning, Joakim

Grindgatan L
Skrev om Takkedjan AB

Trevliga killar som gjorde ett bra jobb

Tack 🤩👍 Önskar er en fin sommar ☀️

Enhagsvägen W
Skrev om Takkedjan AB

Trevliga hantverkare, nöjda med jobbet. Minus var att de skulle komma i februari, i mars ringde jag själv och jobbet blev gjort i slutet mars.

Svar från Takkedjan AB

Hej! Tack för betyget ☀️☀️☀️☀️ Hojta till när ni vill göra boningshuset, så skall vi självklart hjälpa Er med detta också. Ha nu en riktigt fin sommar 🤗