Takkraft AB

Takkraft AB

takkraft.se
  • BadgeFourYears

Välkommen till Takkraft AB, din mest pålitliga partner på resan mot en hållbar framtid! Som experter på området förnybar energi, har vi på Takkraft AB engagerat oss i att omvandla din vardag till en miljövänlig och kostnadseffektiv upplevelse. Vi är stolta över att leverera skräddarsydda, högkvalitativa lösningar inom solceller,...

314 omdömen om Takkraft AB

Sedan starten hos Reco 2021

Klas Å
Skrev om Takkraft AB

När vi väl fick kontakt var de supersmidiga och flexibla att ha att göra med

Stefan B
Skrev om Takkraft AB

Har blivit väldigt bra bemött och hela tiden svarat på alla mina frågor om allt möjligt innan jag slog till. Takkraft har levt upp till mina förväntningar med råge. Jag köpte Sigenergy med ett 8kwh batteri.

Annci N
Skrev om Takkraft AB

Trevligt bemötande under offertförfarandet. Snabb och effektiv leverans inför igångsättning:. Fin återkoppling vid frågor i efterhand.

Susanne R
Skrev om Takkraft AB

Köpte solceller med hybridväxelriktare av Takkraft AB och köpet/installationen gick för det mesta bra. Lite missar i kommunikation och monteringen men annars nöjd. Dock tror jag inte att jag kommer komma i närheten av den förväntad tillverkning av el tyvärr.

Caisa M
Skrev om Takkraft AB

Kunnig och trevlig personal. Förväntade mig mer beskrivning/förslag vad som passade oss och förklaring varför. Trevlig säljare som inte var för "pådrivande", gillade inte den digitala offertlösningarna utan hade önskat mer personlig dialog. Solpaneler samt batteri!

Thomas C
Skrev om Takkraft AB

Håller det de lovar map installation och information. Säljaren stod för sitt ord och svarade på mina frågor även efter jag köpt systemet av dem.

Charlotte S
Skrev om Takkraft AB

Professionella, lätta att ha att göra med

Reza M
Skrev om Takkraft AB

Duktigt säljare Projekt ledare support katastrof det är väldigt svårt få tag på dom

Magnus
Skrev om Takkraft AB

Proffsigt bemötande, ansträngde sig ordentligt för att jag skulle få allt så bra som möjligt, vilket inte är en självklarhet. Var öppna för diskussioner och nischade lösningar för att passa just mig så bra som möjligt.

Evert L
Skrev om Takkraft AB

Vi köpte en solcellsanl och dem infriade mina förväntningar genom att vara snabba,trevliga och punktliga.

Robert W
Skrev om Takkraft AB

Mycket duktig och trevlig personal jag kan rekommendera dom

Christer G
Skrev om Takkraft AB

Allt fungerade perfekt från första telefonsamtalet med Eric Löf tills systemet var igång. Rekommenderas verkligen.

Alexander L
Skrev om Takkraft AB

Takkraft var både snabba och professionella i hanteringen av vår installation. Rekommenderar dom

Thomas P
Skrev om Takkraft AB

Är väldigt nöjd med Takkraft som solcells leverantör. Väldigt professionellt bemötande från alla, säljare (Dennis), installationsteam och projektledare. De defekter som blev i installationen, åtgärdades utan problem. Kan absolut rekommendera Takkraft när det gäller installation av grön energi produkter. /Thomas, Lund

Mikael H
Skrev om Takkraft AB

Snabba svar på frågor, lyhörda så det blir rätt anläggning för rätt plats när det gäller solceller och växelriktare. Lite smolk i bägaren när man kommit överens om att anläggningen inte skulle beställas förrän nätägaren gett medgivande till uppkoppling. Plötslig befann sig allt på garageinfarten och behövde komma in under tak!? På det hela taget kan jag dock rekommendera Takkraft och alla frågetecken är uträtade. Anläggningen kom snabbt på plats och producerar el samt matar ut på nätet när vi vill det.

Joakim A
Skrev om Takkraft AB

Trevligt och professionella från början till slut. Vart några förseningar pga leveransproblem, dock kunde jag som kund och takkraft kompromissa fram en lösning kring kompensation. Rekommenderar starkt detta företag.

Morgan N
Skrev om Takkraft AB

Enkla, snabba och lättillgängliga!

Magnus R
Skrev om Takkraft AB

Mycket hög servicenivå . Håller vad man lovar .

Cenneth J
Skrev om Takkraft AB

Mycket nöjd, snabb hantering allt ifrån beställning till montage och installation. Bra information kring händelseförloppet i projektet Proffsigt utförande och trevliga montörer och kundtjänst. Kan varmt rekommendera Taktjänst AB

Kari L
Skrev om Takkraft AB

Efter att ha diskuterat fram och tillbaka med ett flertal leverantörer av solceller föll valet på Takkraft för leverans av 26 solceller och 8 kWh batteri. Stort tack för tålamod och svar på många frågor Andreas. Leverans av delar gjordes under tiden som nödvändiga förberedelser utfördes, målning av tak förläggning av markrör in i garaget osv. Takkrafts mycket trevliga personal monterade och startade upp anläggningen och Eon godkände anläggningen för drift 2 dagar efter installation. Allt blev gjort inom loppet av14 dagar...

Erland O
Skrev om Takkraft AB

Det som sades och skrevs ursprungligen uppfylldes. Något onödigt som drog ned betyget är att alla skruvar ej var dragna på batteriet och information om batteriets inställning (olika mode ) ej var solklara. I övrigt helt ok.

Mats K
Skrev om Takkraft AB

Supersnabbt montage och panelerna sålde el redan efter 3 veckor efter vi skrev avtal med Takkraft AB.

Erdam A
Skrev om Takkraft AB

Vi upplever att hela projektet har gått smidigt med medarbetare från Takkraft som är kompetenta och involverade före, under och efter monteringen. Vi är nöjda med deras service och bemötande, och de kan svara på våra frågor. Vi rekommenderar starkt att ni väljer Takkraft, ett pålitligt och seriöst företag.

Johan J
Skrev om Takkraft AB

De levererade men det kändes som att man inte vara prioriterad för att de sålt för mycket och det går för bra. Svåra att få tag i och konstiga svar. När leveransen va klar bryr de sig inte alls. Lösningen känns inte heller så modern och lättskött och kalkylen var en glädjekalkyl som inte motsvarar verkligheten.

Per S
Skrev om Takkraft AB

Oerhört nöjda med installerad solcellsanläggning. Möte med säljare den 24 juni och den 23 juli var anläggning färdiginstallerad och besiktigad med utmärkt resultat. Den offert som vi fick innehöll ett 25 paneler men första dag som montören var här så såg han att det skulle kunna gå att få in totalt 29 paneler. Både Takkraft och montören gjorde ett fantastiskt arbete och ändrade till 29 paneler samt uppgraderad växelriktare utan att det påverkade installationstiden. Monterörerna har gjort ett fantastiskt arbete och det...

Annci N
Skrev om Takkraft AB

Mycket nöjda - allt levererades och sattes upp inom 1,5 månad från det vi signerade kontraktet. Allt flöt på, material levererades, paneler sattes upp och elektrikern slutförde installation enligt plan. Proffsigt bemötande hela vägen. Möjligt att betala av anläggningen via Wasa Kredit, ingen ränta, inga avgifter. Nu återstår bara att se vad anläggningen ger.

Mårten B
Skrev om Takkraft AB

Är helt klart nöjd, leveranstiden drog dock ut lite på tiden.

Mickael B
Skrev om Takkraft AB

Lätta att ha att göra med Snabb respons med offert och enkel beställning

Bengt C
Skrev om Takkraft AB

Dom är inte klara så jag kan inte ge något omdöme än.Men nu är dom klara och gjort ett superbra jobb

Sara R
Skrev om Takkraft AB

Bra och snabb support när man undrar ngt över sen nya installerade solcellsanläggning!

MAGNUS S
Skrev om Takkraft AB

Proffsiga från start till mål. Lyhörda för våra önskemål och anpassningar. Vi hade kanske tur men från första offert till färdig anläggning tog bara två månader inklusive ändringar och anpassningar (inklusive ombyggd elcentral för ö-drift).

Thomas L
Skrev om Takkraft AB

Seriös säljare, snabb leverans av fungerande solceller, alla inblandade gjorde ett bra jobb.

Bo L
Skrev om Takkraft AB

Mycket bra kundbemötande och dialog varav vi valde batterier till vår solcellsanläggning från Takkraft.

Gustav A
Skrev om Takkraft AB

Alla steg i processen har varit smidiga, Samtal med säljare, montörer och elektriker har varit över förväntan! Mycket nöjd med inköpta paneler och batteri. Trots en ganska molnig period så producerar anläggningen och täcker vår förbrukning.

Jan C
Skrev om Takkraft AB

Proffesionellt från start till mål! Kontakten i Eskilstuna ingav stort förtroende, det tillsammans med en offert på komponenter som vi ansåg högkvalitativa och kort ledtid till montage gjorde att vi valde takkraft.

Eric T
Skrev om Takkraft AB

Bra kontakt direkt med representanten efter offert med klara besked på mina många okunniga frågor. Inte pushiga som måste tvinga fram en försäljning till varje pris, utan trevliga samtal. Montörer som verkar kunniga och som vill göra ett bra arbete. Även dom svarar på alla frågor på ett trevligt sätt. Lämnar en välstädad arbetsplats efter sig och arbetar effektivt och blir därmed snabbt klara.

Ove S
Skrev om Takkraft AB

Bra stöd från planering till genomfört arbete

Mikael Torbjörn F

Allt har varit bra från första offert till slutförandet.

Johan D
Skrev om Takkraft AB

Takkraft har varit väldigt professionella rakt igenom, från första samtalet och hela vägen genom offertförfarande, förberedelser och installation. Snabba och tydliga i alla dialoger. Att installera solpaneler var ett stort steg för oss, och vi har känt trygghet och tillit under hela processen. Vi tog hit en extern besiktningsman direkt efteråt och fick bekräftat att installationen var mycket väl genomförd. Vi är supernöjda och kan varmt rekommendera Takkraft.

Anders A
Skrev om Takkraft AB

Bra service och trevlig och kunnig säljare

Dariusz F
Skrev om Takkraft AB

Mycket bra bemötande av säljare. Trots detta fick jag inte fullständig information som jag har efterfrågat. Jag fick uppfattning att installationen kan fungera även som det som kallas off grid. Efteråt fick jag reda på att så inte är fallet. Jag hade annars köpt till den funktionen. Kommunikation under arbetet fungerade nästan inte alls. Jag fick inte vet när installatörer jobbar. Installatörer har gjort ändringar i projektet som jag fick se efter att arbetet avslutades. Ändringen var klokt och sparade mera utrymme på...

Håkan B
Skrev om Takkraft AB

Professionellt och vänligt bemötande mot kund. Snabb med att lämna kostnadsförslag och kan även ange datum för start av projekt. Det går även att få tag på säljare och installatör efter att arbetet är slutfört. Företaget rekommenderas när det handlar om installation av solcellspaneler.

Ali S
Skrev om Takkraft AB

Vi började tittar på solceller i början på 2023, men gick aldrig vidare pga situationen med extremt långa leveranstider. Senare under året förändrades läget markant och även prisbilden vilket ledde till att vi började kolla på detta igen. Vi tog in flertalet offerter både nya från dom som räknat i början på året och nya aktörer däribland Takkraft. Återkopplingen och intresse från Takkraft var på topp och dom har dessutom sitt HK i närheten av där vi bor vilket kändes lite extra bra. Säljaren var trevlig och svarade snabbt...

Nils-Erik M
Skrev om Takkraft AB

.1 Mycket bra. .2 Ganska höga, och de har uppfyllts helt. .3 Ett ? kvarstår dock, då gag frågare den elektriker som var här ch kopplade in anläggningen - om hur man kunde kimplettera så att cellerna kunde fungera off GRID /o vad det skulle kosta, hade han inte "tid" ville få jobbet klart.... OK men det kanske skulle att få det besvarat nu via Er??? (RECO) Detta gäller anl hos N-E Mattsson på Vierydsv 30 i Ronneby nisse@emergi.se tack...

Göran S
Skrev om Takkraft AB

Mycket bra svarade snabbt på våra frågor och uppträdde mycket proffsit

Christer S
Skrev om Takkraft AB

Bra arbete med bra kommunikation.

Valerio M
Skrev om Takkraft AB

Jag tog emot 24 olika offerter för en solcellsanläggning uppdelad på två tak. Takkraft fick uppdraget: deras offert omfattade en anläggning på 9,8 kWp och ett batteri på 9,6 kWh. Solcellerna är från DMEGC, växelriktaren och batteriet är från Sungrow. Jag kan inte säga att Takkraft har varit perfekt men de har varit ärliga och prisvärda. Jag kan rekommendera dem! Det finns däremot några mindre anmärkningar som jag förklarar längst ner. + Väl bemötande och ödmjuk försäljare: den enda leverantören (av de 24 jag pratade...

Furio C
Skrev om Takkraft AB

Korekt bemötande samt professionelt utförande av solpaneller

Patrik L
Skrev om Takkraft AB

Bra service, snabbt jobbat och bra pris!

Kenneth B

Bra offertförfarade. Snabb leverans