Takkraft AB

Snittbetyg
4.7
Ring 08-520 275 31 Dela

Om företaget

Välkommen till Takkraft AB, din mest pålitliga partner på resan mot en hållbar framtid! Som experter på området förnybar energi, har vi på Takkraft AB engagerat oss i att omvandla din vardag till en miljövänlig och kostnadseffektiv upplevelse. Vi är stolta över att leverera skräddarsydda, högkvalitativa lösningar inom solceller,...

288 omdömen om Takkraft AB

Sedan starten hos Reco 2021

Visar 288 omdömen med 4.7 i snittbetyg
Mårten B
Skrev om Takkraft AB

Är helt klart nöjd, leveranstiden drog dock ut lite på tiden.

Mickael B
Skrev om Takkraft AB

Lätta att ha att göra med Snabb respons med offert och enkel beställning

Bengt C
Skrev om Takkraft AB

Dom är inte klara så jag kan inte ge något omdöme än.Men nu är dom klara och gjort ett superbra jobb

Sara R
Skrev om Takkraft AB

Bra och snabb support när man undrar ngt över sen nya installerade solcellsanläggning!

MAGNUS S
Skrev om Takkraft AB

Proffsiga från start till mål. Lyhörda för våra önskemål och anpassningar. Vi hade kanske tur men från första offert till färdig anläggning tog bara två månader inklusive ändringar och anpassningar (inklusive ombyggd elcentral för ö-drift).

Thomas L
Skrev om Takkraft AB

Seriös säljare, snabb leverans av fungerande solceller, alla inblandade gjorde ett bra jobb.

Bo L
Skrev om Takkraft AB

Mycket bra kundbemötande och dialog varav vi valde batterier till vår solcellsanläggning från Takkraft.

Gustav A
Skrev om Takkraft AB

Alla steg i processen har varit smidiga, Samtal med säljare, montörer och elektriker har varit över förväntan! Mycket nöjd med inköpta paneler och batteri. Trots en ganska molnig period så producerar anläggningen och täcker vår förbrukning.

Jan C
Skrev om Takkraft AB

Proffesionellt från start till mål! Kontakten i Eskilstuna ingav stort förtroende, det tillsammans med en offert på komponenter som vi ansåg högkvalitativa och kort ledtid till montage gjorde att vi valde takkraft.

Eric T
Skrev om Takkraft AB

Bra kontakt direkt med representanten efter offert med klara besked på mina många okunniga frågor. Inte pushiga som måste tvinga fram en försäljning till varje pris, utan trevliga samtal. Montörer som verkar kunniga och som vill göra ett bra arbete. Även dom svarar på alla frågor på ett trevligt sätt. Lämnar en välstädad arbetsplats efter sig och arbetar effektivt och blir därmed snabbt klara.

Ove S
Skrev om Takkraft AB

Bra stöd från planering till genomfört arbete

Mikael Torbjörn F

Allt har varit bra från första offert till slutförandet.

Johan D
Skrev om Takkraft AB

Takkraft har varit väldigt professionella rakt igenom, från första samtalet och hela vägen genom offertförfarande, förberedelser och installation. Snabba och tydliga i alla dialoger. Att installera solpaneler var ett stort steg för oss, och vi har känt trygghet och tillit under hela processen. Vi tog hit en extern besiktningsman direkt efteråt och fick bekräftat att installationen var mycket väl genomförd. Vi är supernöjda och kan varmt rekommendera Takkraft.

Anders A
Skrev om Takkraft AB

Bra service och trevlig och kunnig säljare

Dariusz F
Skrev om Takkraft AB

Mycket bra bemötande av säljare. Trots detta fick jag inte fullständig information som jag har efterfrågat. Jag fick uppfattning att installationen kan fungera även som det som kallas off grid. Efteråt fick jag reda på att så inte är fallet. Jag hade annars köpt till den funktionen. Kommunikation under arbetet fungerade nästan inte alls. Jag fick inte vet när installatörer jobbar. Installatörer har gjort ändringar i projektet som jag fick se efter att arbetet avslutades. Ändringen var klokt och sparade mera utrymme på...

Håkan B
Skrev om Takkraft AB

Professionellt och vänligt bemötande mot kund. Snabb med att lämna kostnadsförslag och kan även ange datum för start av projekt. Det går även att få tag på säljare och installatör efter att arbetet är slutfört. Företaget rekommenderas när det handlar om installation av solcellspaneler.

Ali S
Skrev om Takkraft AB

Vi började tittar på solceller i början på 2023, men gick aldrig vidare pga situationen med extremt långa leveranstider. Senare under året förändrades läget markant och även prisbilden vilket ledde till att vi började kolla på detta igen. Vi tog in flertalet offerter både nya från dom som räknat i början på året och nya aktörer däribland Takkraft. Återkopplingen och intresse från Takkraft var på topp och dom har dessutom sitt HK i närheten av där vi bor vilket kändes lite extra bra. Säljaren var trevlig och svarade snabbt...

Nils-Erik M
Skrev om Takkraft AB

.1 Mycket bra. .2 Ganska höga, och de har uppfyllts helt. .3 Ett ? kvarstår dock, då gag frågare den elektriker som var här ch kopplade in anläggningen - om hur man kunde kimplettera så att cellerna kunde fungera off GRID /o vad det skulle kosta, hade han inte "tid" ville få jobbet klart.... OK men det kanske skulle att få det besvarat nu via Er??? (RECO) Detta gäller anl hos N-E Mattsson på Vierydsv 30 i Ronneby nisse@emergi.se tack...

Göran S
Skrev om Takkraft AB

Mycket bra svarade snabbt på våra frågor och uppträdde mycket proffsit

Christer S
Skrev om Takkraft AB

Bra arbete med bra kommunikation.

Valerio M
Skrev om Takkraft AB

Jag tog emot 24 olika offerter för en solcellsanläggning uppdelad på två tak. Takkraft fick uppdraget: deras offert omfattade en anläggning på 9,8 kWp och ett batteri på 9,6 kWh. Solcellerna är från DMEGC, växelriktaren och batteriet är från Sungrow. Jag kan inte säga att Takkraft har varit perfekt men de har varit ärliga och prisvärda. Jag kan rekommendera dem! Det finns däremot några mindre anmärkningar som jag förklarar längst ner. + Väl bemötande och ödmjuk försäljare: den enda leverantören (av de 24 jag pratade...

Furio C
Skrev om Takkraft AB

Korekt bemötande samt professionelt utförande av solpaneller

Patrik L
Skrev om Takkraft AB

Bra service, snabbt jobbat och bra pris!

Kenneth B

Bra offertförfarade. Snabb leverans

Jörgen H
Skrev om Takkraft AB

Korrekt, tillmötesgående och svarade på alla mina frågor.

Stig J
Skrev om Takkraft AB

Noggrann installation. Bongen blev utbytt för bättre kommunikation. Bra support av er kontorist, Isabella. Hämtagning av appen, fusion solar gjordes utav er expert. Nu väntar jag bara på bra ersättning. Pensionär 86 år.

Roy L
Skrev om Takkraft AB

Mest uppskattar jag den relativt snabba leveransen och det kundinriktade upplägget på det hela. Det har gått för kort tid för att bedöma kvalitén på material och utrustning. Prisvärdheten på anläggningen återstår att se men så här långt är det inte några besvikelser.

Torbjörn K
Skrev om Takkraft AB

Frank är en person som verkligen engagerar sig. Bra information både före och efter installationen av batterierna. Leverans och installation enligt överenskommelse.

Michael N
Skrev om Takkraft AB

Takkraft har varit väldigt tillmötesgående då dom tagit på sig att vara Checkwatt-partner trots att dom inte sålt anläggningen till mig. Jag har fått bra service och ett trevligt bemötande. Leverantören av min sol- och batterianläggning skötte inte supporten på ett bra sätt och undvek att återkomma i veckor trots påstötning från mig. Vilket var skälet til mitt l byte till Takkraft som jag fick rekommendation om av en kollega.

Beverley J
Skrev om Takkraft AB

Ett mycket bra bemötande. Säljaren var mycket kunnig och snabbt fattade det jag ville med min solcellsanläggning. Installation var mycket proffsigt gjort och fick höga betyg av en oberoende inspektör. Det som drog ner betyget var att kommunikationen inför installationen var bristfällig och installationen kunde inte påbörjas på den utlovade dagen pga att materialet hade inte levererats dom planerat. Annars är jag supernöjd.

Britt-Marianne A
Skrev om Takkraft AB

Väldigt vänligt och proffsigt bemötande. Lätta, snabba att få kontakt med, även efter installation av solpaneler. Snabb leverans och utförda arbeten. Inga extra kostnader utövee fakturan,. Väldigt nöjd med köp och service.

Patrik K
Skrev om Takkraft AB

Allt har fungerat mycket bra från Sälj till Montage och Service efter installation. Vi körde med Takkraft på rek från flera bekanta och vi är också nöjda. Vi köpte Solceller, Batterier, växelriktare mm. det enda som drar ner betyget är att kalkylen var väl bra mot verkligheten.

Flexon A
Skrev om Takkraft AB

Bra bemötande och fin service då det gäller genomförande och kontakt under projektets gång

Dan G
Skrev om Takkraft AB

Säljaren var kunnig och gav information och den stämde. Grabbarna som monterade var trevliga och städade efter sig och tog med allt skräp efter att monteringsjobbet var klart. Elektrikern var ett riktigt proffs. Det som strulade lite var Schenker som aviserade leveranser där det strulade lite, tre leveranser vid olika tillfällen med ett paket vid varje tidpunkt där vi inte hade informationen om hur många leveranser som skulle komma. På samtliga försändelser stod vi som mottagare även om det var Takkraft som var beställare. Det löste sig till slut.

Jan B
Skrev om Takkraft AB

Handla av TakKraft tack vare Dennis Bra bemötande samt att utlovad tidsplan höll bra Handlade batteri av TakKraft och detta fungerade bra

Sabine H
Skrev om Takkraft AB

Vi bad Takkraft om ett priserbjudande och fick ett detaljerat priserbjudande, inklusive allt från Planern och utförande av arbetet till ekonomisk förändring. Vi var nyfikna på att se hur solpanelerna fungerar och hur detta arbete kommer att påverka vår plånbok. Hittills har allt som Takkraft har angett kommit. Solpanelerna fungerar perfekt och vi har redan sparat pengar. Samanfattningsvis kan jag säga att jag var entusiastisk över pris-prestanda- förhållandet.

Anders O
Skrev om Takkraft AB

Installationen blev bra men de sista sakerna drog ut på tiden

Peter H
Skrev om Takkraft AB

Ett enkelt och vänligt bemötande. Allt vi hade tagit reda på innan vi bestämde oss stämde. Köp av sigenergy 19solpaneler och 1st batteri. Allt har funkat perfekt så jag nyper mig själv i armen för att kolla det är sant.

Roger L
Skrev om Takkraft AB

Funkar kanoners! Dennis en supersäljjare!

Anders H
Skrev om Takkraft AB

Från första kontakt till leverans så har Takkraft levererat. Snabba på bollen med mätning,offert,order och leverans av 34 paneler med batteri.Att man kan sin sak är säkert med allt från att förklara hur det funkar till montage och uppföljning av leveransen.Jag kan varmt rekommendera Takkraft till er som ännu inte investerat i solceller.

Hector S
Skrev om Takkraft AB

Problemfri installation av solpaneler. proffsiga och trevliga killar rakt igenom. Löste de få besiktningsanmärkningarna de hade snabbt och smidigt! Inget att klaga på

Ulf uno anders H
Skrev om Takkraft AB

Perfekt från start till mål.skräddarsydd lösning och snabb och bra installation.Kan verkligen rekommendera Takkraft till alla som står i begrepp att investera men inte hittat rätt i djungeln av erbjudanden

Charlotta N
Skrev om Takkraft AB

Trevligt bemötande och bra information från säljare och monteringspersonal. Det var dock lite trögt att få information från projektledaren inför monteringen. Bra med kort leveranstid.

Håkan Z
Skrev om Takkraft AB

Det är trevligt möte med Erik allt har gått bra

Joakim Fischer H
Skrev om Takkraft AB

Takkraft har från första kontakten varit väldigt tillmötesgående samt rådgivande inför upphandlingen av vår Solenergianläggning! Montörer och elektriker har gjort ett strålande fint jobb med montering och allt ser bra ut samt fungerar! Kan varmt rekommendera Takkraft AB

Johan W
Skrev om Takkraft AB

Bra bemötande, gjorde ett bra jobb. Solceller och batteri

Henrik E
Skrev om Takkraft AB

Seriös och kunnig firma som skräddarsyr ditt solenergiprojekt. Mycket bra dialog och kommunikation. Inget knussel med att lösa problem, även små. Noggrant och känsla för detaljer i hela installationen.

Paula Maria H
Skrev om Takkraft AB

Bra bemötande, snabb och professionellt! Jag rekomenderar👍🏻

Hans Roland K
Skrev om Takkraft AB

Mycket nöjd från offert till det blev klar ca en månad, 29 paneler och batteri. kan rekommendera Takkraft. Hans

Madeleine A
Skrev om Takkraft AB

Upplevde en god kontakt med säljaren som dock var oträffbar efter jag skrivit på. Upplevde att de inte riktigt fullföljt det hela förloppet innan byggstart. Strul med kontakt med vattenfall och har ännu efter ett år inte fått allt klart.

Filtrera omdömen