Takkraft AB

Takkraft AB

takkraft.se
  • BadgeFourYears

Välkommen till Takkraft AB, din mest pålitliga partner på resan mot en hållbar framtid! Som experter på området förnybar energi, har vi på Takkraft AB engagerat oss i att omvandla din vardag till en miljövänlig och kostnadseffektiv upplevelse. Vi är stolta över att leverera skräddarsydda, högkvalitativa lösningar inom solceller,...

242 omdömen om Takkraft AB

Sedan starten hos Reco 2021

Henrik E
Skrev om Takkraft AB

Seriös och kunnig firma som skräddarsyr ditt solenergiprojekt. Mycket bra dialog och kommunikation. Inget knussel med att lösa problem, även små. Noggrant och känsla för detaljer i hela installationen.

Paula Maria H
Skrev om Takkraft AB

Bra bemötande, snabb och professionellt! Jag rekomenderar👍🏻

Hans Roland K
Skrev om Takkraft AB

Mycket nöjd från offert till det blev klar ca en månad, 29 paneler och batteri. kan rekommendera Takkraft. Hans

Madeleine A
Skrev om Takkraft AB

Upplevde en god kontakt med säljaren som dock var oträffbar efter jag skrivit på. Upplevde att de inte riktigt fullföljt det hela förloppet innan byggstart. Strul med kontakt med vattenfall och har ännu efter ett år inte fått allt klart.

Felix K
Skrev om Takkraft AB

Försäljningsprocessen gick smidigt, de hade bra svar på mina frågor, som stämde med vad jag själv kunde hitta. Själve installationen gick ännu smidigare. Väldigt trevlig personal som jobbade hård och noggrant. De lämnade taket, trädgård och garage helt städat. Anläggningen driftsatt direkt och har fungerat fint än så länge. 28 paneler och 9,6kWh batteri. Mycket nöjd.

Thomas Ö
Skrev om Takkraft AB

Bra leverans, någon senare än beräknat därav 4 av 5. Bra kommunikation.

Tommy E
Skrev om Takkraft AB

Bra bemötande från säljare, tekniker och servicepersonal. Alla på företaget har hjälpt till med att få anläggningen i drift så snabbt som möjligt.

Per T
Skrev om Takkraft AB

Något sena på svar via mail. Otydlig uppföljning på åtgärder och kontroll av att det åtgärdas.. Trevligt bemötande. Bra pris. MVH Pelle Titus Eksjö/Öland

Lars B
Skrev om Takkraft AB

Bra så här långt Vi får se när solen kommer

Pablo B
Skrev om Takkraft AB

Väldigt bra bemötande, det är får tidigt för mig att avgöra då min anläggning har inte varit i drift så länge

Jenny R
Skrev om Takkraft AB

Lite miss i kommunikationen när dom inte dök upp på utsatt tid och datum. Blev lite föreningar. Allt som allt flöt det på bra när det väl kom igång. Både dom som monterade solcellerna och elektrikern var lyhörda och lyssnade på mina önskemål. Kan varmt rekommendera Takkraft AB för ett bra utförande och till ett bra pris. Dom satte upp solceller (glas glas) hos oss.

Johan L
Skrev om Takkraft AB

Inför mitt planerade solcells köp så läst jag på en del nätet. Insåg snabbt att jag måste välja rätt företag samt läsa på så mycket som möjligt om företaget och dess produkter. Tog in ett flertal likvärdiga offerter, verkligen spridda skurar... prisskillnad ca 100 000kr på dessa 4 offerter. Fastnade till slut för Takkraft AB trots att dem inte låg i mitt närområde. Inte billigast men ett väldigt professionellt bemötande gjorde att jag kände mig trygg inför mitt val av solceller och företag. Och hur gick det då? Har inte...

Jimmy W
Skrev om Takkraft AB

Mycket nöjd. Bra bemötande. Kund i focus.

Bertil F
Skrev om Takkraft AB

Bra service och vänligt bemötande av både säljare och.montöre

Mats G
Skrev om Takkraft AB

Komplett installation av Solkraftverk, solpaneler och VR. Jag blev bemött på ett mycket bra sätt, Proffsigt och trevligt! Säljaren gjorde verkligen sitt yttersta för att jag skulle få så stor anläggning som jag önskade. Slutresultatet lever upp till mina förväntingar. Montörerna var bra, men kanske inte så kommunikativa som jag önskat. Dock blev resutatet bra, så vitt jag kan bedöma. Ansåg heller inte att jag skulle behöva anlita någon besiktning... Litar på Takkraft! Elektikern var också mycket bra och även lyhörd...

Jan S
Skrev om Takkraft AB

På det stora hela bra att ha att göra med. Bra pris på solpaneler, växelriktare o batteri. Installation kom igång snabbt men drifttagningen drog ut på tiden pga julhelg och nyår samt att jag inte var tillgänglig alltid. Bara 4.stjärnor för att supporten inte alltid svarar på mail!

Joacim S
Skrev om Takkraft AB

De tog bra hand om oss genom både sälj, planering, installation och driftsättning av vår anlägnging.

Britt Ditlev O
Skrev om Takkraft AB

Vi har sedan tidigare solceller installerade av Takkraft. Nu önskade vi komplettera med ett batteri. Takkraft var snabba att komma hem till oss för att diskutera de frågor vi hade. Offerten kom snabbt därefter. Leveranstiden var ca 6 veckor, men redan efter ett par dagar hörde de av sig och kunde installera ett par dagar senare om det passade. Takkraft var snabba och kompetenta. Vi är mycket nöjda.

Stefan I
Skrev om Takkraft AB

Mycket trevliga och tillmötesgående Bra och snyggt jobb! Bra produkter! Allt efter mina önskemål! Lite strul med nätverket från början. Men det kom ni till Skåne och fixade till👍 Rekommenderar gärna Takkraft till andra 🔋

Peter K
Skrev om Takkraft AB

Jag skulle vilja säga att jag tycker synd om dom som inte anlitar Takkraft. Det är den mest kompatibla företag jag har haft att göra med och jag har i mina 50 år inom olika hantverks områden varit med en del. Dom är utan tvekan det företag som fått mig att tro att det finns företag och dess personal som är så gedigna från start till mål . Takraft har monterat ett komplett system på våran villa och vi ångrar oss inte en sekund över vårat beslut av företag mvh Peter och Gina

Roger H
Skrev om Takkraft AB

Bemötandet har varit utmärkt. Jag hade problem med ett batteri som fick bytas ut. Det tog lite tid innan jag gick hjälp men till slut blev det jättebra.

Telistra A
Skrev om Takkraft AB

Jag är elektriker och underentreprenör till takkraft och har arbetat med dem i flera år. Det är ett superbra team som tänker på sina kunder och partners och försöker alltid få till en så bra lösning som möjligt för alla inblandade. jag har arbetat med många andra tidigare men kvalitén på detta företag toppar alla andra med stormsteg. fortsätt så

Peter E
Skrev om Takkraft AB

Bra planering, trevligt och proffsigt bemötande, sakkunniga råd. Bra kontakt även efter leverans.

Olof-Hans R
Skrev om Takkraft AB

Väldigt bra genom hela processen

Anders H
Skrev om Takkraft AB

Det var snabbt, enkelt och problemfritt. En restkomponent som vi fick ringa och fråga vad vi väntar på upprepade gånger. Det hade enkelt kunnat undvikas genom bättre kommunikation med oss. Annars super

Michael L
Skrev om Takkraft AB

Håller vad de lovar. Lätt att komma i kontakt med. Åtgärdade anmärkningar från oberoende besiktningsman utan tjat eller lång väntan

Jan O
Skrev om Takkraft AB

Allt var supertoppen förutom att jag saknade en guidning i de appar som används för att övervaka systemet

Göran L

Levererar enligt överenskommelse

Birgitta H
Skrev om Takkraft AB

Fick tips om Takkraft av vän i Nacka kommun! Fick besök inom 2 dagar efter första kontakt av en mycket kunnig och trevlig representant, fick offert i princip omgående med lev tid o dyl. Mycket prisvärd offert varför vi la order ganska direkt! Montering och kompetent elektriker på utsatt tid! Är mer än nöjd från första kontakt till drift! Rekommenderar dem absolut!

Billy S
Skrev om Takkraft AB

Bara bra så här långt, får se hur uppföljningen med hjälp med ev problem, tror och hoppas att det fortsätter som det börjat.

Christopher S
Skrev om Takkraft AB

Mkt nöjd från planering via installation till färdig drift.

LARS K
Skrev om Takkraft AB

Takkraft levererade och installerade ett solcellpaket. Det har fungerat bra sedan starten. Min enda kommentar är att de kunde ha gjort klart för mig bättre de begränsningar som uppstod p gr avskuggningar och vinter. Men jag är mycket nöjd, också med "efterkontakterna". Efter leverans kommer uppföljning.... Nu får vi se vad som eventuellt kan behöva diskuteras/åtgärdas till våren, då den första hela leveransperioden börjar. Svaret på din första fråga är "utomordentligt". Och på din andra fråga är det att Takkraft gjorde...

Erik E
Skrev om Takkraft AB

Riktigt bra upplevelse från offert till färdig installation. Professionell, trevlig och hjälpsam personal, både på kontor och installatörer på plats. Besiktning genomförd av besiktningsman gav också riktigt goda vitsord till installationen, och den enda lilla anmärkningen löstes nästa arbetsdag. Rekommenderar starkt!

Robert S
Skrev om Takkraft AB

Trevligt bemötande och bra fram till dess anläggningen var installerad. Sedan de anmält att anläggningen var klar krävdes tre ytterligare besök för att få allt att fungera, bl a med anledning av att växelriktaren installerats i strid mot installationsanvisningar. Under den perioden var de mycket svåra att få kontakt med, besvarade sällan mail eller telefonmeddelanden

Henrik A
Skrev om Takkraft AB

Jag har mycket positiv erfarenhet av Takkraft. De håller vad de lovar och gör det där lilla extra för att man skall bli nöjd! De skulle kunna bli lite bättre på att kommunicera när saker och ting skall ske men annars känns allt väldigt seriöst och proffsigt. Jag har rekommenderat de till vänner och bekanta.

Fredrik Ö
Skrev om Takkraft AB

Seriös aktör på en marknad med många oseriösa. Hade lite otur med en av deras medarbetare men det löste sig. Måna om att göra ett bra jobb. Bra i kontakten även efter utfört arbete.

Nicklas V
Skrev om Takkraft AB

Takkraft är verkligen något utöver de vanliga entrepenörerna som vi har anlitat. Servicennvån är mycket hög och vid problem duckar de inte utan löser det utan att knorra. Svarar snabbt och hittar möjligheter med stor hänsyn till våra önskemål. Helt enkelt grymma!

Irene K
Skrev om Takkraft AB

Takkraft hade hela tiden en rak kommunikation och var tillgängliga för frågor, även ganska långt efter avslutat jobb. Vi hade lite svårt att få nätkommunikationen ( telefonappen) att funka (även om systemet i sig jobbade på) och då fick vi omedelbar och bra support per telefon. Anläggningen funkar bra men eftersom vi installerade i september vet vi ju ännu inte precis vad den kommer att ge. Panelerna sitter snyggt och arbetet flöt på bra. Det enda vi reagerade på var att elektrikern inte verkade ha så mycket kommunikation...

Mikael S
Skrev om Takkraft AB

Otroligt bra och hjälpsamma. Allt ifrån första mötet tills att anläggningen var igång och inkopplad. Sjukt bra och tålmodig säljare som som hjälpte till med allt och lite till grymt bra service och approach. ( han hade en ängels tålamod för alla mina frågor😅) Grabbarna som installerade anläggningen var enormt duktiga! Bra byggd ställning med fall skydd och ej åtkomlig för obehöriga. Installation gick otroligt snabbt och smidigt. Blev riktigt snyggt med panelerna, kablar och styrskåp 👌🏼👌🏼 Kan varmt rekommenderas!!...

Anders Å
Skrev om Takkraft AB

Ett mycket seriöst och tillmötesgående företag.

Per L
Skrev om Takkraft AB

Riktigt bra och proffsigt, allt från försäljning till montage.

Anneli W
Skrev om Takkraft AB

Beställde batterilagring och checkwatt med handel mot frekvensmarknaden att installeras mot en befintlig solcellsanläggning. Riktigt trevlig, kunnig och agil säljare. Han/de hade inga problem med att skriva in vite i avtalet om inte systemet var up and running före ett visst datum, vilket indikerar en trygghet och koll i alla led, vilket jag också upplevde under hela processen. Blev klart ca tre veckor före sagt datum. Elektrikern var mycket proffsig och kunnig inom sol och lagring och var även mån om att det blev snyggt och prydligt. Anneli Wallader Energiingenjör

Hållsta K
Skrev om Takkraft AB

Otroligt effektiva pålitliga proffsiga å vill tacka Rickard för att var en otroligt trevlig service inriktad å ett extra + för att han är djurgårdare å ni andra är inte så dumma ni heller stort TACK

Elisabeth K
Skrev om Takkraft AB

Vi tog in offerter från flera aktörer när vi skulle köpa solceller. Och det var inte billigast pris som gjorde att vi valde Takkraft utan det proffsiga bemötandet. Dom har varit ortoligt hjälpsamma och tillmötesgående från första stund. Alla inblandade från första kontakten med säljaren Erik till montörerna och elektrikern har varit väldigt kunniga och har verkligen gjort allt för att det skulle bli så bra som möjligt för oss. Om jag ska nämna något som inte varit helt till belåtenhet så brast det lite i kommunikationen...

Bengt B
Skrev om Takkraft AB

Mycket bra bemötande av personal som installerade. proffsigt. snyggt utfört och rent när de lämnat.. Förväntningarna var ganska höga då jag känner flera som använt Takkraft som leverantör. Det jag saknar är mera information om Checkwatt och hur man ska gå till väga. då jag har Fortum så är det en del strul med att sälja el då de inte köper under 100KW. Sammantaget så tycker jag att det har gått väldigt bra och en eloge till de som var här och monterade Solceller och Växelriktare mm. Proffsigt.

Lars P
Skrev om Takkraft AB

Installationen av solceller och batterier fungerade perfekt. Lite bättre information om när det skulle ske kan möjligen önskas.

Helen B
Skrev om Takkraft AB

Proaktiva, trevliga och snabba. Noggranna och tjänstevilliga. Rekommenderas! Vi köpte solceller till vårt radhus 2023.

Jan F
Skrev om Takkraft AB

Kompetent och duktig personal som gjort ett bra jobb.

Tom S
Skrev om Takkraft AB

Jag rekommenderar starkt att ta in en besiktningsman oberoende vilken leverantör man väljer. Det var en brist i installationen som jag fick kämpa för och jag hade parallellt en dialog med elsäkerhetsverket, men när jag väl fick tag i rätt kontakt på Takkraft så skötte de det väldigt bra. Denna brist är inte Takkraft ensam om och min far som anlitade en de större solcellsleverantörerna hade samma brist i sin anläggning. Leveransen/montaget var försenad med det skötte de också väldigt bra och jag skulle ändå rekommendera...

Karin H

Trevligt bemötande. Snabb återkoppling. Support. Motsvarade våra förväntningar