Takproffsen i Södra Sverige

Välkommen till Takproffsen i Södra Sverige!

Vi på Takproffsen i Södra Sverige gör det vi är bäst på, nämligen alla typer av takarbeten. Behöver du byta ut pappen mot plåt? Vi på Takproffsen i Södra Sverige tar alltid ett helhetsgrepp kring ditt tak och ser till att den får den behandling det behöver.

Tjänster: Taktvätt, takmålning, takbyte.

Hos oss ska du som kund alltid veta vad du får. När våra medarbetare kommer ut till dig så ser de till att förklara vad som behöver göras så att alla är införstådda med vad som gäller.

Läs vad 63 kunder tycker om Takproffsen i Södra Sverige 2

2022-07-01 Insamlad av företaget
    Vi har länge gått och tittat på vårt tak som behövde tvättas.
    Vi anlita Takproffsen i Södra Sverige.
    Namnet Takproffsen, är just vad företaget är.
    Personalen är proffsiga från start till färdigställande.
    Möte med detta företag är en fempoängare!!!
    Taket blev som nytt!!!

Christer Lindquist.
    Hej Christer.
    Stort tack för din fina kommentar och att vi fick äran att hjälpa dig med taket.
    Det glädjer oss att du är nöjd med arbetet och med killarna som varit på plats.
    Helheten blev jätte fint 👍
    Vi önskar dig en underbar dag! 😊
    2022-06-27 Insamlad av företaget
    Kan bara ge mina största rekommendationer ! Ett utmärkt jobb både när det gäller tvätt som målning. Vi är löjligt nöjda och misstänker att fler kommer följa i våra spår :-) Detta utfördes till ett mycket bra pris. Klockrent!!
    Hej Michael.
    Stort tack för din fantastiska kommentar om oss och tack för att vi fick hjälpa dig med taket. Det glädjer oss att du är nöjd med resultatet 👍
    Vi önskar dig en underbar dag 😊
  • Pia H
    2022-06-17 Insamlad av företaget
    Köpte taktvätt och takmålning och resultatet kunde inte blivit bättre!
    Från ett tak som vi trodde ”gjort sitt” och behövdes bytas ut, till ett tak som ser nytt ut.
    Duktiga arbetare som städade upp efter sig och den bra servicen man fick via telefon!
    Kan varmt rekommendera Takproffsen i Norrahammar!
    Hej Pia.
    Stort tack för din fina kommentar och för att vi fick hjälpa dig med taket.
    Det glädjer oss att du är nöjd med oss på administrationen och killarna som varit på plats.
    2022-06-13 Insamlad av företaget
    Mycket trevliga killar som fixade taket och gjorde ett riktigt bra jobb. Fixade till översta takläkten i samband med taktvätt-målning till väldigt bra pris!

Tack så mycket!
    Hej Jonathan.
    Stort tack för din fina kommentar och att vi fick hjälpa dig med taket
    Det glädjer oss att du är nöjd med tvätt och målning av ditt tak och med killarna som varit på plats hos dig.
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Kan varmt rekommendera detta företag.
    Mycket trevlig personal o tillmötesgåene.
    Mycket bra utfört arbete. Frågade även om vi var nöjda. Annars skulle de fortsätta måla vårat tak.
    Men vi var mycket nöjda. Städade även upp efter sig. Mycket nöjda med både taktvätt och målning av vårat tak. Bästa betyg. Tack!
    Hej Anita.
    Det glädjer oss att du är nöjd med vårt arbete hos dig och personalen som varit på plats.
    2022-06-03 Insamlad av företaget
    Tvätt och målning av tak.
    Det utfördes verkligen proffsigt!
    Är imponerad av hur alla visste vad som skulle göras. Dom behövde knappt prata med varandra. Resultatet blev perfekt!
    Hej Göran.
    Stort tack för din fina kommentar och att vi fick hjälpa dig.
    Härligt och höra att du är nöjd med taket och med killarnas arbete.
    2022-05-26 Insamlad av företaget
    Proffsigt bra personal och jobbar snabbt
    Hej Ibrahim.
    Stort tack för din fina kommentar och att vi fick hjälpa dig med tvätt och målning av ditt tak.
    Roligt och höra att du är nöjd med arbetet och personalen som varit hos dig.
    2022-05-25 Insamlad av företaget
    En pålitlig företag som kan sin sak.
    Hjälpsamma personal som försöker ge den bästa servicen.
    Har städat ordentligt efter sig.
    Sara på kund tjänst hjälper verkligen med bokningar och har tålamud.
    Hej Aladin.
    Stort tack för din fina kommentar och att vi fick äran att hjälpa dig med tvätt och målning av taket.
    Det glädjer oss att du är nöjd med vårt arbete hos dig och med personalen.
    2022-05-23 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med bemötandet från Metti och hans killar. Taket blev som nytt efter tvätt och målning. Rekommenderar verkligen Takproffsen å det varmaste. Thomas i Hästveda.
    Hej Thomas.
    Stort tack för din fina kommentar och att vi fick äran att hjälpa dig med tvätt och målning av ditt tak.
    Roligt och höra att du är nöjd med vårat arbete hos dig och med killarna som varit på plats.
    2022-05-19 Insamlad av företaget
    Ett bemötande som uttryckte sig i att man lyssnade på mina behov och önskningar. Jag hade inte själv sett behovet av taktvätt målning före det att jag blev kontaktad.
    Hej Michael.
    Stort tack för din fina kommentar och att vi fick hjälpa dig med taket.
    Härligt och höra att du är nöjd med vårt arbetet och bemötande
    2022-05-18 Insamlad av företaget
    Bra bemötande ,snabb offert, snabbt utfört arbete ser väldigt bra ut efter målning lite skräpigt efter tvätt
    Hej Håkan.
    Tack för din fina kommentar.
    Roligt och höra att du är nöjd med taket.
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Killarna som kom var trevliga och jobbade snabbt och bra. Taket blev som nytt med den nya färgen.
    Även en del plåtdetaljer som fönsterfrotten, skorsten och ventilationstoppen blev som nya.
    Så det var ett mycket bra beslut att anlitat er istället för att byta till nya pannor, vilket hade varit mycket mycket dyrare. Så tacka killarna som gjorde jobbet så bra och snabbt.👍

Anders.
    Hej Anders.
    Stort tack för din fina kommentar och att vi fick hjälpa dig med tvätt och målning av taket.
    Roligt och höra att du är nöjd med arbetet och med killarna som varit på plats hos dig.
    Helheten blev jätte fint 👍
    2022-04-27 Insamlad av företaget
    Allt har varit perfekt från första kontakten .mycket trevligt bemötande och härliga grabbar. Väl utfört jobb. I höstas rengjorde takpannorna och målning av pannorna utfördes i vårvärmen.
    Mvh Jan-Olof
    Hej Jan-Olof.
    Stort tack för din fina kommentar.
    Det glädjer oss och höra att du är nöjd med tvätten och målningen, samt killarna som varit på plats hos dig.
    Vi önskar dig en fantastik dag 😊
    2022-04-27 Insamlad av företaget
    Takproffsen har skött bytet av tak hos oss på bästa sätt. Allt har utförts enligt plan. Trevliga killar som gjort jobbet. Efteråt har man städat upp efter sig mycket bra så det märks knappt att man varit här.
    Hej Gert.
    Stort tack för din fina kommentar.
    Roligt och höra att ni är nöjda med utförandet av takbytet och killarna som varit på plats.
    2022-04-27 Insamlad av företaget
    Bemötandet har varit bra. Trevliga killar som utförde ett gott arbete.
    Hej Hans-Göran.
    Tack för din fina kommentar.
    Det glädjer oss att du är nöjd.
    2022-04-26 Insamlad av företaget
    Mycket bra. Mina förväntningar var höga och blev positivt överraskad.Tvätt och målning
    Hej Peter.
    Stort tack för din fina kommentar.
    Roligt och höra att du är nöjd och att vi levde upp till dina förväntningar.
    2022-04-18 Insamlad av företaget
    Takbyte på hus och garage.
    Allt till belåtenhet av utfört arbete motsvarade förväntningarna
    som vi hade på detta byte.
    Glenn och Kristina
    Hej Glenn.
    Tack för din fina kommentar.
    Det glädjer oss att ni är nöjda med taket och helheten blev kanon 👍
    2022-04-13 Insamlad av företaget
    Bra dialog med försäljarna när det gäller val av pannor osv. Snabba och effektiva takläggare som gjorde ett gediget jobb. Kan med varm hand rekommendera Takproffsen om du går i takbytartankar.
    Hej Niclas.
    Tack för din fina kommentar.
    Roligt och höra att du är nöjd med takbytet och killarna som varit på plats hos dig.
    2022-04-09 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med vårt nya tak. Arbetet har utförts enligt överenskommelse och offert på ett bra sätt. Mycket trevligt bemötande av all personal som vi var i kontakt med ( killarna på taket och administrativ personal). Arbetet utfördes snabbt och effektivt inom lovad tid. Tack för ett bra arbete!
    Hej Heikki.

Tack för din fina kommentar och att vi fick äran och hjälpa dig med ditt takbyte.
    Det glädjer oss att du är nöjd med arbetet av killarna ute och av oss på administrationen.

2022-03-31 Spontant omdöme
    Mycket nöjd med takproffsens arbete. Snabb offert, började i vecka efter order och klara med arbete på en dryg vecka. Resultatet blev perfekt och de städade hyfsat bra efter sig.
    Hej Ulf.
    Tack för din fina kommentar.
    Det glädjer oss att du är nöjd med vårat arbete hos dig.
    2022-03-21 Spontant omdöme
    Vi kan verkligen rekommendera Takproffsen . Mycket positivt intryck från första till sista kontakt Takläggarna var väldigt duktiga och noggranna och mycket trevliga, som dessutom städade efter sig. Vi är supernöjda över det nya taket. Eva och Jan-Olof i Tranemo.
    Hej Jan-Olof.
    Tack för din fina kommentar.
    Härligt och höra att ni är nöjda med vårat arbete hos er.
    Vi önskar er en fantastisk dag och en trevlig påsk! 😊
    2022-03-17 Spontant omdöme
    Ett mycket professionellt utförande av byte av mitt tak. Väldigt kompetenta och duktiga takarbetare som utförde bytet
    både fort och bra. Lyssnade på mig som kund och mina åsikter och tog till sig detta på ett bra sätt. Plus för att de hela tiden höll rent runt huset och att de städade upp efter sig när de väl var klara.
    Hej Ola.
    Tack för din fina kommentar och att vi fick hjälpa dig med ditt takbyte.
    Det glädjer oss att du är nöjd med vårat arbete både av oss på kontoret och killarna som är ute på taket.
    2022-03-10 Spontant omdöme
    Hej, vill bara tacka för ett strålande bra jobb som genomförts vid vårt takbyte. Både garage och hus blev så himla bra.
    Killarna som jobbade hos oss var jättebra att ha göra med. Jag rekommenderar dem gärna
    Tack för ett bra genomfört arbete.
    Hej Sinikka.

Tack för din fina kommentar.
    Det glädjer oss att ni är nöjda med vårat arbete hos er.
    2022-02-21 Spontant omdöme
    Vi är jättenöjda med arbetet och vårt nya fina tak! Bra kontakt, lätt att följa arbetet och ett jättefint resultat! 👍
    Hej Emelie.
    Tack för din fina kommentar och att vi fick äran att hjälpa till med Takbytet.
    Härligt och höra att ni är nöjda med vårat arbete.
  • LARS K
    2022-02-04 Spontant omdöme
    Ett mycket prisvärt alternativ. En tydlig och överskådlig offert. Arbetet utfördes mycket snabbt och effektivt. Kvalitén på arbetet är av högsta klass. Ett mycket trevligt bemötande från alla som jag har haft att göra med, säljare, administrativ personal och framför allt killarna som var på taket i februarivädret.
    Rekommenderas varmt.
    Hej Lars.
    Tack för din fina kommentar.
    Det glädjer oss att du är nöjd med oss på administrationen och killarna ute. Takläggarna hade det inte lätt, men vilket väder det än är utför killarna alltid ett toppen jobb.
  • Patrik Bengt R
    2021-12-07 Spontant omdöme
    Tog in tre offerter och dessa var klart billigast. Både säljaren Mikael och deras kundtjänst Sara och Sandra har varit väldigt bra att ha att göra med. Själva takbytet tog lite tid av olika anledningar men vi är väldigt nöjda över resultaten och de har varit duktiga. Har det varit några frågetecken så har det inte varit några problem.
    2021-10-29 Verifierad kund
    Jag tog in två offerter på att byta tak på min mors hus.Vi beslutade att anlita Takproffsen eftersom jag fick ett mycket proffsigt och bra intryck av deras säljare Niclas sen var dom även billigast.När vi väl hade bestämt oss så ringde jag upp Niclas och frågade om dom även kunde byta taket på uterummet som hade ett plåttak till kanalplast istället detta krävde en hel del ombyggnader men det var inga problem sa han så vi fick en offert som vi godkände även på detta.När dom väl på plats så gick arbetet väldigt fort och dom var väldigt noggranna och städade upp efter sig varje dag vilket vi uppskattade.Jag har även haft en del kontakt med Sara och Sandra på kundtjänst under arbetets gång och även där fått ett mycket proffsigt bemötande.Trots att deras offerter var klart billigast så tillkom det inga kostnader utan dom höll vad dom lovat enligt offerterna.Vi är supernöjda med arbetet och kan verkligen rekommendera dom.

2021-10-06 Verifierad kund
    Helt nöjd ! Visste inte , att det kunde bli så bra .Rekommenderar gärna firman för taktvätt och målning tiĺl andra.

2021-09-29 Spontant omdöme
    Mycket nöjd med taktvätt och målning på vårat tak. Även deras personal har utfört ett mycket bra arbete måste påpeka Ted säljare och Metti för ett bra och ansvarstagande bemötande. Vi kan varmt rekommendera Takproffsen!

2021-09-13 Spontant omdöme
    Taket spolat och målat, samt trasiga pannor lagade. Bra pris.

2021-09-06 Spontant omdöme
    Fantastiskt bra företag och personal.
    Taktvätt och takmålning på vårat hus. Resultatet blev perfekt, som nytt tak!
    Rekommenderar starkt Takproffsen.
    Anders Lundberg, Kalmar

2021-08-26 Spontant omdöme
    Mycket nöjd takläggningen. Noggrant arbete och omsorg om att alla detaljer blev korrekt. Möttes i all kontakter med företaget av positiv och ansvarstagande bemötande.

2021-08-24 Spontant omdöme
    Snabbast med offert och visade tydligt kunnande hela vägen från offert till genomförande. Väldigt tydliga i kommunikationen. Rekommenderas!

• ZORAN P
    2021-07-27 Spontant omdöme
    Grym säljare (Mikael) väldigt kunnig och proffsig. Ville byta tak men väl på plats han föreslog att det skulle räcka med tvätt och målning. Sparade mycket pengar åt mig:). Även deras personal har utfört ett mycket bra arbete. Kan varmt rekommendera företaget.

2021-06-30 Spontant omdöme
    Vi ville ha taket fixat så snabbt som möjligt pga målning av fasaden. Mikael på takproffsen kom med en offert på plats och såg till att jobbet blev gjort snabbt.
    Vi är nöjda.

2021-06-24 Spontant omdöme
    Vi är väldigt nöjda med dessa yrkesskickliga
    Hantverkare! Vårt takbyte med nya takfönster,plåtarbeten har utförts som vi önskat. Alla representanter för Takproffsen ,inkl. saneringsfirman JKPG Riv&Sanering som de anlitade ,är sociala och noggranna och visar hänsyn till omgivningen! Vi har fått ett nytt hus!

2021-06-23 Spontant omdöme
    Strålande nöjd med kontakten, priset, snabbheten och resultatet.

2021-06-12 Spontant omdöme
    Vi kontaktade Takproffsen angående tvätt och målning, samt montering av nockband. De kom snabbt och lämnade bra offert. Duktiga och arbetsamma killar som gjorde jobbet jättebra med bra resultat. Bra bemötande och kommunikation. Trevlig kundtjänst som planerade jobbet.

2021-06-11 Spontant omdöme
    Jag pratade med Mikael på Takproffsen angående tvätt och målning på mitt tak. Fick ett väldigt bra och proffsigt intryck av honom, fick en kostnads fri offert som jag tackade ja till.
    Sara på bokningen var super trevlig och hon löste det mycket bra.
    Taket är tvättat och målat. Super nöjd med utförandet av arbetet.
    Flitiga och snabba killar som städade väl efter sig.
    Kan varmt rekommendera Takproffsen!

2021-06-11 Spontant omdöme
    Vi är mycket nöjda med arbete och resultat. De utförde takmålning ink tvätt. Att tvätta tak smutsar ner ganska mycket men de rensade bort allt och höll rent och vi är supernöjda med slutresultatet

2021-06-05 Spontant omdöme
    Vi fick besök av en kille från Takproffsen som ville lämna offert på takmålning men det slutade med ett takbyte istället. Efter en lite seg uppstart så kom till slut killarna som skulle göra jobbet. Trevliga killar som gjorde ett bra jobb och slutresultatet blev kanon. Några små insidenter inträffade som löstes på ett bra sätt annars hade det varit full pott.

2021-05-31 Spontant omdöme
    Vi är supernöjda med taktvätten som gjordes förra veckan.
    Trevliga och mycket noggranna med både tvätten och städningen.
    Kan verkligen rekommendera takproffsen// Mia o Bosse

2021-05-24 Spontant omdöme
    Efter att haft strul med kontakten med Takproffsen, där jag inte fick offert på uttalad tid så har Mikael nu varit ute och kollat och lämnat en offert. Fick ett gott intryck av honom och han lämnade en bra specifierad offert med ett bra pris.

2021-05-20 Spontant omdöme
    Vi fick besök av Ted från Takproffsen. Det var perfekt tajming då vi redan beställt montering av solpaneler. Såklart ville vi ju då tvätta och måla taket innan panelerna åker på. Ted skötte sig helt perfekt och vi fick ett mycket bra intryck av honom och företaget.
    Själva arbetet styrdes av Sara på huvudkontoret, hon informerade oss löpande hela tiden vilket kändes tryggt. Både de som tvättade och målade taket utförde ett mycket bra jobb. De var väldigt noggranna med allt. Vänligt, fint och proffsigt bemötande av alla inblandade. Vi är supernöjda!
    När vi jämför med bilder på före och efter så ser det ut som vi fått ett helt nytt tak. Det blir betydligt större skillnad än man kan tro.
    Vi kan varmt rekommendera Takproffsen! Max poäng på allt! Bättre än så här blir det inte!

• Susanna Martina H
    2021-04-21 Spontant omdöme
    Sökte runt för att få mitt tak målat. Bästa pris och service med material fick jag hos Takproffsen av Peter som var hos mig.
    Nu är det både tvättat och målat och isatt ventilation i taknocken. Haft bra kontakt med Sara som proffsigt lägger upp arbetet. Arbetarna var snabba och trevliga.
    Stort tack Martina i Gislaved

2020-12-11 Spontant omdöme
    Vi kan verkligen rekommendera Takproffsen i Norrahammar. Mycket positivt intryck från det att vi träffade Micke. Takläggarna var väldigt duktiga och noggranna och mycket trevliga, som dessutom städade efter sig- varje dag. Vi är supernöjda över det nya taket. Maj-Britt o Ulf Habo.
    2020-10-21 Spontant omdöme
    Fick kontakt med Mikael och han kom hit o la ett bra anbud vilket vi tog .
    Ett mycket bra o proffsigt företag med jobbare som gjorde ett jättebra jobb o det blev väldig snyggt Inga problem alls. Väldig bra plåtarbeten.
  • ULF T
    2020-08-25 Spontant omdöme
    Efter att ha varit i kontakt med Peter på Takproffsen lät vi firman tvätta och måla vårt tak. Vi valde en antracitgrå färg, vilket gjorde att vårt hus från 1986 blev som nytt. De gjorde ett kanonjobb och gjorde allt klart på ett par dagar. Vi är väldigt nöjda både med pris och service.
    Ulf och Els-Marie i Värnamo.
    2020-08-20 Spontant omdöme
    Mikael på Takproffsen besiktigade taket och gav ett väldigt proffsigt och ärligt intryck. Jobben som bokades upp blev taktvätt, takmålning, kapning av kanttakpannor för att istället sätta vindskiveplåt samt byte av vindskivor.

Upplevelse taktvätt: Effektivt och noggrant! Blev positivt överaskad hur noga killarna rengjorde stänk på fasad och fönster samt städade undan mossa och annat fall från tvättningen. Över förväntan!

Upplevelse takmålning: Efter att de noga täckt för att inte riskera att få färg på huset, så drog målningen igång. Jag upplevde att målning och kulör blev riktigt bra. Avrinningen vid regn är det enorm skillnad på!

Upplevelse kapning, byte av vindskivor samt montering vindskiveplåt: Enda anledningen till att det inte blir en femma i betyg är pga upplevelsen kring bokningen av dessa arbeten.
    Efter att tvätt och målning hade blivit utfört och taket i sin helhet blev "som nytt", så såg vi fram mot att få denna del utfört. Tyvärr upplevde jag att jag fick vänta för länge tills att detta blev utfört. Jag ringde och blev hänvisad att det skulle återkomma. Fick tyvärr ingen återkoppling, så ringde igen och fick tag i Mikael veckan efter. Mikael agerade enormt proffsigt och styrde upp bokning inom ett par dagar. Pigga och glada killar kom och utförde jobbet, trevligt!

Som betyget visar så kan jag absolut rekommendera Takproffsen!
  • KENT A
    2020-04-10 Spontant omdöme
    Jag beställde ett takbyte av Mikael, han skötte detta bra. En trevlig kille att ”göra affärer med”.