Tapetshopen.se

Som en av Sveriges första webbutiker för tapeter, startades Tapetshopen år 2008. Sedan dess har vi klätt väggar i tusentals hem runt om i Sverige.

Vår främsta motivation kommer från dig och ditt projekt. Vi vill ge dig en så stor valmöjlighet som möjligt och en service som får de svåra valen att kännas självklara. Hos oss hittar du tusentals tapeter med hög kvalitét från välkända märken, vi har också allt du kan tänkas behöva för ditt tapetseringsprojekt.

På hemsidan finns både verktyg, uppsättningsanvisningar och en tapetkalkylator som hjälper dig räkna ut rätt mängd. Uppstår det några frågor så finns vi tillgängliga för dig på mejl, telefon och sociala medier varje vardag!

Hör gärna av dig och berätta mer om ditt projekt!

Läs vad 73 kunder tycker om Tapetshopen.se 2

2022-01-19 Verifierad kund
    Positivt i det stora hela....Nöjd med tapeter och snabb leverans
    2022-01-18 Verifierad kund
    Beställde tapetprover. Ena provet var ok för att kunna se mönster och motiv. Dock den andra som hade motiv på elefanter hade ingen hel elefant utan endast en liten del av elefanterna. Svårt att bedöma den tapeten.
    Hej Sandra,
    Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Tack också för värdefull feedback. Eftersom proverna är i A4 format så blir det tyvärr ibland så att hela mönstret inte kommer med. Dock försöker vi alltid se till att alla färger som finns i tapeten också finns med i provet. Jag förstår dock att det kan vara svårt att bedöma tapeten om det inte finns med en hel mönsterbild. Tanken med proverna är ju såklart att våra kunder ska kunna få en känsla för hur tapeten blir där hemma. Det verkar dock som att det inte lyckades i detta fallet. Jag kontaktar dig via mejl så ordnar vi en återbetalning eller så att du får ett nytt prov, om det fortfarande är intressant.

Vänligen
    2022-01-18 Verifierad kund
    Snabb leverans, av Boråstapeter, linnen
    2022-01-02 Verifierad kund
    Billigt (reatapet), bra och snabbt!
    2022-01-01 Verifierad kund
    Mycket bra utbud, finns något för alla.
    Snabb och korrekt service, är lika nöjd varje gång.
    Tapeterna motsvarade förväntningarna och de kom på några dagar. Bra med fraktfritt.
    Jag kan varmt rekommendera Tapetshopen.
    Hej Anna,
    Tack så hemskt mycket för ditt omdöme. Vad glada vi blir över att höra att du är så nöjd, det är precis det vi eftersträvar. Hoppas tapeterna blev fina på väggen! Du är varmt välkommen tillbaka när det är dags för nästa projekt.

Glada hälsningar
    2021-11-17 Verifierad kund
    Mycket bra utbud, bra pris och snabb leverans
    2021-11-15 Verifierad kund
    Jag beställde fel nr, fick orderbekräftelse, svarade med rätt nr och tre dar senare har jag rätt tapet! Vilken service! Återkommer absolut!
    Hej Pia,
    Tack för det fina omdömet. Det är lätt hänt att det blir fel, men vad skönt att det löste sig.
    Du är supervälkommen tillbaka.

Vänliga hälsningar
    Tapetshopen
    2021-10-28 Verifierad kund
    Halva priset mot butik. Snabb leverans. Nöjd
    2021-10-26 Verifierad kund
    Snabb service, trevligt bemötande!
    Smidigt och bra köp, leverans av tapeter på två dagar!
    2021-10-25 Verifierad kund
    Det var jättebra! Snabb leverans, vänligt bemötande i telefon när jag ringde om problem. Och mina 6 rullar tapeter var jättefina! Jag är helnöjd!
  • Kerstin Z
    skrev om Tapetshopen.se
    2021-10-24 Verifierad kund
    Leverans enl. uppgift. Snabbt och rätt.
    2021-10-05 Verifierad kund
    Det var inga konstigheter med mitt köp. Tapeten levererades snabbt och problemfritt. Om något så upplever jag tapeten som mycket ljusare än på bilden, men det hade jag sett om jag haft tid att beställa ett tapetprov före mitt köp. Jag är fortfarande mycket nöjd och min son älskar sitt nya rum!
    2021-09-29 Verifierad kund
    Ett brett urval av tapeter från ett lika brett urval av tapetmärken. Bra hemsida & enkelt att beställa både prover samt köpa. Snabb leverans.
    2021-09-22 Verifierad kund
    Snabb och smidig leverans. Supernöjd med tapeten!
    2021-09-20 Verifierad kund
    snabb leverans. bra paketering. bra varor. Utmärkt
    Tapeterna var till full belåtenhet
    2021-09-17 Verifierad kund
    Snabbt och smidigt! Tillmötesgående och hjälpsamt svar på en fråga jag mailade inför köp.
    Hej Hanna,
    tack så mycket för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Vad glada vi blir av att höra att du är nöjd med ditt köp och din upplevelse av oss. Du är varmt välkommen tillbaka när det är dags för nästa projekt.

Glada hälsningar från oss på Tapetshopen.
    2021-09-16 Verifierad kund
    Tapetbeställning. Handlat tidigare shysst pris, snabb leverans. Toppen återkommer. Tack
    2021-09-14 Verifierad kund
    Köpte tapeter till bra pris. Väldigt snabb leverans.
    Inget att klaga på.
    2021-09-06 Verifierad kund
    Bra pris och snabb leverans 🚚
    2021-09-05 Verifierad kund
    Kontaktade företaget vi telefon och fick snabbt svar och ett äldigt trevligt och gott bemötande. Snabb service!
    2021-09-05 Verifierad kund
    Snabb leverans, och lätt att hitta rätt tapet på hemsidan.
    2021-09-05 Verifierad kund
    För lång leverans har inte fått mina tapeter

Tapeter
    Hej Jeanette,
    tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Jag får be så hemskt mycket om ursäkt för att dina tapeter har blivit försenade. Ditt paket skickades från oss den 31/8. Normalt sett brukar då paketen vara framme inom 2 dagar. Men jag ser att ditt paket har haft statusen "på väg" sedan dess. Jag ringde och kollade med DHL som bekräftade att paketet har blivit försenat. Men dem meddelade också att det idag kom fram till den lokala terminalen och kommer troligen också gå för leverans idag.

Varma hälsningar från oss på Tapetshopen
    2021-09-02 Verifierad kund
    Snabb leverans och bra service.
    2021-08-31 Verifierad kund
    Beställde via nätet ett tapetprov, betalde via Klarna när jag fick hem provet. Hade nog förväntat mig att provet skulle vara lite större men det viktigaste var att få se färgen och strukturen. Kan inte uttala mig om bemötandet då det inte varit någon mänsklig kontakt.
    2021-08-29 Verifierad kund
    allt var verkligen jättebra, snabb leverans, lätt att beställ etc...
    Hej Ann, tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme och tack för de fina orden. Vad kul att du upplevde att det var smidigt att beställa tapeter av oss. Det är precis så vi vill att det vara. Varmt välkommen tillbaka när det är dags att tapetsera där hemma igen.

2021-08-28 Verifierad kund
    Vi köpte 7 tullar tapeter och är mycket nöjda med dem nu när de sitter på väggen. Snygga och dessutom till ett förmånligt extrapris.
    Snabb leverans. Vi är mycket nöjda.
    Hej Håkan,
    Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme och tack för det fina betyget. Vad glada vi blir av att höra att du är nöjd. Varmt välkommen tillbaka när det är dags för nästa projekt!

2021-08-11 Verifierad kund
    Enkelt o smidigt att handla. Snabb leverans
    2021-08-04 Verifierad kund
    Snabb leverans, fina tapeter, precis som beskriven, okomplicerad beställning - TACK
    2021-08-03 Verifierad kund
    Beställt 2 tapet rullar av breze. Snabb leverans trots att det var slut i ett lager. Vi är super nöjda av tapet valet.
    2021-07-27 Verifierad kund
    Enkelt att beställa, snabb leverans.
    Vi missade att välja ett utlämningsställe som hade bra öppettider, och speditionsfirman kunde inte ändra utlämningsställe vilket blev en utmaning att lösa.
    2021-07-26 Verifierad kund
    Bra personlig service. Snabb leverens
    2021-07-24 Verifierad kund
    Snabb leverans och bra kvalitet
    2021-07-21 Verifierad kund
    Smidigt och snabbt att få beställda varor
    2021-06-29 Verifierad kund
    Jag tycker att företaget hade bra service men framförallt snabb leverans. Jag beställde tapeter på en annan hemsida först men det skulle ta över 1 månad att få dem därifrån så beställde samma tapeter fast via ert företag istället och fick tapeterna på bara några dagar! Utmärkt service, tack.
    Hej Carolina,
    Vad kul att du är nöjd med din upplevelse av oss och tack så hemskt mycket för att du tog dig tid att lämna ett så fint omdöme.

Trevlig helg från oss på Tapetshopen!
    2021-06-29 Verifierad kund
    Super bra! 👌💖…väldigt nöjd! 👌
    2021-06-24 Verifierad kund
    Toppenbutik, mycket bra service!
    2021-06-16 Verifierad kund
    Tapeten blev restad 6v så det blev 2 mån leveranstid istf 5 dagar. Blev kontaktad direkt o fick välja om jag ville avbeställa eller vänta. Riktigt bra kundbemötande!

Märkestapeter till superbra pris. Jag har bättre rabatt via er hemsida än vad jag får om jag handlar privat hos en färgbutik (jobbar som målare).
    Hej Jessica,
    Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Vi beklagar att du fick vänta så länge på dina tapeter. Tyvärr är det fortfarande en hel del leveransproblem från flera engelska leverantörer till följd av brexit och covidsituationen. Men superkul att höra att du trots att det tog lite längre tid denna gången, är nöjd med din upplevelse hos oss! Du är varmt välkommen tillbaka när det är dags för nästa projekt!

Glada hälsningar från oss på Tapetshopen
    2021-06-13 Verifierad kund
    Mycket engagerade och bra! Det blev lång försening på tapeterna, beroende på underleverantör och det blev vi löpande informerade om.
    2021-06-12 Verifierad kund
    Snabb leverans och bra kundservice
    2021-06-11 Verifierad kund
    Tapeten var slut hos leverantören men fick jättefint bemötande och återkoppling!
    2021-06-09 Verifierad kund
    Toppen! Beställde tapeter. Snabb leverans. Hjälpsam kundtjänst. Nonwoven limmet som man löser upp i vatten var...sådär.
    Hej Jonny!
    Tack så hemskt mycket för de fina orden och för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Vi tar åt oss av feedbacken på limmet. Det hade varit supersnällt om du vill hjälpa oss genom att skriva några ord om varför du upplevde att limmet var "sådär" – så att vi kan se om vi behöver göra något åt det. Du når oss på "info@tapetshopen.se". Vi hoppas verkligen inte problemet med limmet påverkade slutresultatet. Pulverbaserade lim är lite annorlunda än färdigblandade, vi har testat flera olika men har nu kört på detta länge och det har fungerat bra hittills. Men som sagt, vi tar gärna emot dina synpunkter för att se om vi behöver ändra eller komplettera sortimentet.
    Hör gärna av dig.

Varma hälsningar från oss på Tapetshopen.se
    2021-06-08 Verifierad kund
    Utmärkt kundservice och bra priser.
    2021-06-01 Verifierad kund
    Snygga tapeter, snabba, trevlig ks
    2021-05-28 Verifierad kund
    Bra pris, väl packat och snabb leverans.
    2021-05-14 Verifierad kund
    Jag köpte tapetrullar från Boråstapeter. Har inte öppnat kartongen eller börjat tapetsera ännu.
    Jag hade kontakt med kundtjänst och det är den kontakten jag bedömer här.
    Utmärkt kontakt, snabbt, trevligt och jag fick all hjälp jag behövde.

Leveransen var blixtsnabb.

Jag tycker detta var en över förväntan i upplevelse då jag trodde att detta var ett företag som skulle fungera som många andra näthandlare där det är omöjligt att få kontakt med någon.
    Att de även hade ett telefonnummer man kunde ringa är mycket bra(behövde inte använda det). Det inger trygghet och enkelhet.

Jag kommer och har redan starkt rekommenderat företaget.

I min väld är inte det viktigast att inget går fel, det händer oss alla, utan det är att man får hjälp på ett bra sett.

Nöjd kund som aldrig kommer handla nån annan stans :)
    Hej AnnCharlotte,
    Tack så hemskt mycket för det fina omdömet. Du gjorde vår dag! Vi hoppas tapeterna blir fina och att tapetseringen också går smidigt. Hör gärna av dig på mejl eller telefon om du har några funderingar kring tapetseringen. Varmt välkommen tillbaka när det är dags för nästa projekt.

Bästa hälsningar
    2021-05-13 Verifierad kund
    Vi var jättenöjda med tapeten och bemötandet, priset och leveransen, kunde inte bli bättre.
    Mvh Sören och Lena
    2021-05-13 Verifierad kund
    Jag köpte tapeter. Enkelt och smidigt men lite krångel med betalningen.
    2021-05-12 Verifierad kund
    Fint utbud sv tapeter, lätt att räkna ut åtgång, snabb leverans!
    2021-05-04 Verifierad kund
    Andra gången vi handlat tapeter hos Tapetshopen. Första gången en försening på grund av leveransproblem från Storbritannien, men ett utmärkt bemötande och uppföljning runt ordern. Denna gång kom tapeterna som förväntat. Rekommenderas, bra och snabb service med snabb respons på mailen.
    Hej Stefan!
    Vad glada vi blir över det fina omdömet, tack för det. Beklagar för förseningen vid första ordern, men vad skönt att du är nöjd ändå. Vi är glada över att ha dig som kund och hoppas att du återkommer!

Ha en fin dag.
    Varma hälsningar från oss på Tapetshopen
  • Maaria C
    skrev om Tapetshopen.se
    2021-04-06 Verifierad kund
    Köpte Midbectapeter via Tapetshopen och är jättenöjd med både leverans, kvalitet, betalning och kundbemötande.
    Leverans skedde på 2 dagar i väl förpackat paket. Det visade sig att vi beställt för många rullar och kontaktade företaget via mail för frågor kring retur. Företaget svarade med vändande, vänligt och informativt mail och det var inga problem att returnera. Returen skedde smidigt och återbetalning skedde inom en vecka från att jag kontaktat dem angående retur. Mycket nöjd!
    Hej Maaria!
    Tack så mycket för ditt fina omdöme. Vad glada vi blir att du är nöjd.