Alla kategorier Charkuterier Stockholms län Stockholm Kungsholmen Taylors and Jones of Sweden AB

Taylors and Jones of Sweden AB

Hantverkargatan 12, 112 21 Stockholm — Visa karta

Taylors and Jones is the creation of Irish butcher, David Taylor and Welsh chef, Gareth Jones.

Our goal is to provide quality meats, sausages, cheeses and other specialties from the British Isles. We use only quality Swedish meat in our sausages.

Läs vad 3 kunder tycker om Taylors and Jones of Sweden AB

• Anders E
    Anders E skrev om Taylors and Jones of Sweden AB
    Var tillsammans med en god vän på korvstoppningskurs igår och kan säga att det var de bäst spenderade 750 SEK på den här sidan av nyår.

I den lilla mysiga källarbutiken möttes vi av britten Adrian som tog emot med varm hand och inledde med att ge enkla och korta instruktioner. Därefter delades det slumpmässigt ut recept på nöt-, lamm-, eller svinkorv varefter själva arbetet satte igång. Från ax till limpa fast med kött så klart.

Först maldes köttet, därefter kryddades och blandades det och sedan själva stoppningen. Slutligen band vi efter Adrians instruktioner ihop korven till vackra (nåja) små knyten.

Under tiden andra malde eller stoppade fick vi andra välja att antingen titta på eller knalla runt i butiken i princip obehindrat och sukta efter den välhängda oxfilén i köttkylen. Eller varför inte, som några i gruppen, dricka en kall medhavd Guinness (vilket vi varit för orutinerade att tänka på så klart).

Slutligen delades all korv upp broderligt vilket resulterade i att jag hade med mig 4,7 kilo köttig, god och färsk korv hem.

Adrians insats var strålande. Han gav oss tillräckligt mycket frihet för att verkligen få prova själv, samtidigt som han fanns till nära hands för att besvara frågor om korv i allmänhet eller hur man bytte fjälster på korvsprutan.

Som sagt, otroligt välordnat och trevligt och framför allt gott. Man fick nämligen dessutom provsmaka några av deras redan tillverkade korvar vilket var till samtligas belåtenhet!

Se film från stoppningen här: http://www.youtube.com/watch?v=Jh0Hj_xYK2M
  • Jesper K
    Jesper K skrev om Taylors and Jones of Sweden AB
    Fantastiskt goda korvar som slår precis allt annat jag har testat tidigare. Fyllda med smak, härlig konsistens och ljusår bättre än all annan korv på marknaden. Bra urval, bra pris och utmärkt livsmedel.
  • K
    K skrev om Taylors and Jones of Sweden AB
    Äntligen, äntligen kan man köpa riktiga engelska korvar i Stockholm! Taylors and Jones är ett litet charkuteri som mest tillverkar och säljer handgjorda kvalitetskorvar med hög kötthalt och goda kryddningar. Men de har en massa annan god engelsk mat också. Engelska delikatesser helt enkelt. Rekommenderas varmt! Butiken ligger inte i Enskede utan på Hantverkargatan 12 (Kungsholmen).

Hantverkargatan 12, 112 21 Stockholm