Tectorius AB

Välkommen till Tectorius AB!

2006 introducerade Tectorius takbehandling på den svenska marknaden. Tectorius är föregångare i både kvalitet och utveckling.
Idag arbetar vi nästan över hela Sverige med huvudkontor i Jönköping.

ISOTEC kallar vi metoden för takbehandling där vi förnyar takpannorna istället för takbyte.
Vi tvättar taket utan kemikalier, förseglar pannorna med patenterat förseglingsmaterial och belägger ytan med 100% högexklusive Nano akryl för tak. Resultat motsvarar nya takpannor och vi lämnar 10 år garanti.

SOLCELLER hjälper dig att ta steget mot en miljövänlig framtid. Vi hjälper dig med helhetslösningar och är effektiva i leverans och produktion.

Tectorius erbjuder helhetslösningar genom att först behandla ditt tak och sedan installera solceller. Allt i ett paket.

Vi jobbar enbart med högkvalitativa produkter och vår styrka ligger i vår breda erfarenhet, vår stora arbetskapacitet och duktig personal.

Varmt välkommen att besöka vår hemsida eller skicka en kostnadsfri offert här ovan!

Läs vad 698 kunder tycker om Tectorius AB 2

2022-09-28 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande! Mycket tydlig information både muntligt och skriftligt. Resultatet blev över förväntan. Taket ser ut som om det vore nytt och hantverkarna var mycket noggranna. Det var lätt att få kontakt med den ansvarige och komma överens om ändring av tid m.m. Vi rekommenderar företaget till vår bekantskapskrets!
  • Inga Lisa L
    2022-09-28 Verifierad kund
    Takbehandling
    Trevlig säljare (Jimmie)
    Toppen killar som tvättade taket och verkligen kämpade för att få det rent.
    Taket ser ut som nytt idag!
    Hej! Vi tackar innerligt för er recension, det glädjer oss att ni är nöjda :)! Önskar er en riktigt fin dag / Tectorius Teamet Tectorius AB
    2022-09-26 Verifierad kund
    Förtroendegivande första kontakt vid inspektion av taket.
    Vi hoppades att vårt tak skulle få,ett lyft och det blev det verkligen. Det ser helt nytt ut.
    Fernando gjorde ett mycket bra jobb uppe på taket.
    2022-09-26 Verifierad kund
    Arbete på fritidshus bestående av rengöring och målning av drygt 40 år gammalt tak med betongpannor. Mycket väl genomfört arbete och tydlig och bra kommunikation innan och under arbetes gång. Taket ser verkligen som nytt ut.
    2022-09-24 Verifierad kund
    Positivt bemötande både från säljare och utförare. Rengöring och målning av takpannor.
    De överträffade våra förväntningar eftersom när de var klara så kunde man i trädgården inte se ett spår av att de varit där, otroligt bra på att städa efter sig. De var noga med säkerhetsregler för hobb uppevpå tak.
    Taket var fantastiskt fint och vi helt nöjda.
    2022-09-24 Verifierad kund
    Snabb behandling av taket efter det jag accepterat orderbekräftelsen..
    Bra service och personal.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Taktvätt och takmålning. Otrolig bra bemötande i hela processen. Extra mycket beröm för att hantverkarna höll rent och städa efter sig
    2022-09-23 Verifierad kund
    Mycket proffsigt rakt igenom! Höll tider och pris, imponerad av resultatet!
    2022-09-22 Verifierad kund
    Väl bemött !
    Från offert till utförande av arbetet gick det verkligen undan.
    Trevliga killar som jobbade på.
    Utmärkt resultat !
    Är väldigt nöjd.
    Kan verkligen rekomendera Er till andra.
    Taket blev ju som om det vore nytt.

/ Lennart och Vinni
    2022-09-21 Verifierad kund
    Jag har inget negativt att säga.
    Hej! Tack för er recension :) Kul att ni är nöjda! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2022-09-21 Verifierad kund
    Fantastiska människor, vänliga och duktiga.
    De gjorde ett bra jobb.
    Vår son rekommenderade företaget, och därför visste vi att de var
    pålitliga och noggranna.
    Huset kläddes in i presenningar och sedan rengjordes taket noggrant. Huset spolades sedan av.
    Taket fick torka några dagar beroende på vädret.
    Taket målades sedan och blev som nytt.
    Glad att det blev så bra, och dessutom 10 års garanti.
    2022-09-21 Verifierad kund
    Helt OK och professionellt!
    Vi hade beställt taktvätt och målning.
    Resultatet blev bra med viss anmärkning som åtgärdades villigt.
    2022-09-21 Verifierad kund
    Mycket bra bemötning, kunnig.

Snyggt jobb, bytte färg på taket, blev över förväntan.
    2022-09-19 Verifierad kund
    Bra kontakt med Jimmie från offert till påbörjat arbete. Personalen som tvättade var noga och tillmötesgående då vi behöve täcka grannens hus väl. Detta gjorde man ypperligt. Målaren var seriös och kollade taket noga. Upplevde det som att han hade stor efarnehet från tak i allmänhet och gjorde ett utmärkt arbete. Mycket nöjd med resultatet.
    2022-09-18 Verifierad kund
    Gav ett seriöst intryck och var noggranna i genomförandet.
    2022-09-18 Verifierad kund
    Första intrycket var bra men försämrades rejält under resans gång. Det största problemet var att vi inte kunde kommunicera med arbetarna, inte ett ord svenska o bara enstaka engelska. Deras arbetsledare kunde hygglig svenska men förstod inte våra problem. Alldeles för dålig täckning av huset, färgstänk överallt vilken medförde mycket efterarbete för oss. De torkade bort en del men långt ifrån allt. De behöver även ha bättre kunskap om olika färger på hus, man kan tex inte spruta med högtryck mot ett hus med slamfärg. Vi har fått måla om en hel del på huset. Vi köpte taktvätt o målning. Målningen av pannorna är vi nöjda med.
    2022-09-17 Verifierad kund
    Jag fick ett vänligt och professionellt bemötande med snabba svar på mina frågor. Det märktes tydligt att Tectorius hade stor erfarenhet och är en alltigenom professionell organisation. Medarbetarna på plats genomförde sina uppgifter omsorgsfullt och resultatet blev därefter. Vi är mycket nöjda och har fått komplimanger från våra närboende.
    Tectorius kan rekommenderas till andra som behöver en väl utförd takrenovering!
    2022-09-17 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande
    Tvättningen snabbt
    Målningen dröjde lite men när den väl kom så är den också bra
    2022-09-16 Verifierad kund
    Väldigt bra bemött . Vi förväntade oss ett bra jobb och det blev jättebra.Dom var väldigt proffsiga
    Vi köpte taktvätt+målning och försegling
    Proffsigt och kund vänligt 110% nöjd❣️
    2022-09-16 Verifierad kund
    Blev bemött av en påläst kunnig trevlig säljare och mycket trevliga takmålnings arbetare.
    2022-09-14 Verifierad kund
    Vi köpte taktvätt plus behandling av takpannorna.
    Ej nöjda med de som tvättade taket då dom inte täckte för fönster o fasad.
    Fönster o fönsterbleck behövde en ordentlig rengöring efter taktvätten.
    Även terrassmarkisen fick vi rengöra, trots att den var inrullad.
    Svårt att kommunicera med de som utförde detta arbetet då de ej pratade svenska.
    När det gäller själva behandlingen av takpannorna efter tvätten har vi inget att klaga över, de fixade detta utan anmärkning.
    Behandlingen efter tvätten utfördes av annan personal än de som tvättade taket.
    2022-09-14 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och snabbt utförande.
    Vi är mycket nöjda med resultatet. Det behandlade taket blev ett lyft för hela huset.
    2022-09-14 Verifierad kund
    Jag köpte takpannemålning efter rekommendation från min granne när jag tyckte de har snyggt tak, de köpte den tjänsten för något år sedan så nu har jag också snyggt tak
    1) Ett trevlig, positivt och förtroendegivande sätt

2) Höga förväntningar som uppfylldes

3) Vi lät tvätta och måla vårt tak på villan, om blev korrekt och proffsigt utfört. allt till vår belåtenhet.
    2022-09-14 Verifierad kund
    Säljare gjorde ett bra jobb lyssnade på mina önskemål.
    Hade förväntningar på ett bra resultat men tyckte taket blev flammigt efter målningen men det rättade till sig efter ett par veckor behövde tydligen torka ordentligt.
    Bra garantier
    Köpte takmålning
    2022-09-13 Verifierad kund
    Vi beställde takmålning av Tectorius AB. Vi blev mycket bra bemötta av trevlig och kunnig personal. Resultatet är mycket bra!
    2022-09-12 Verifierad kund
    Noga besiktning av tak före tvätt och målning. Noga genomgång av besiktning. Någon "tia" dyrare per m² än konkurrenter men absolut värt det. Snyggt och städat efter tvätt och kanonresultat efter målning.
    2022-09-12 Verifierad kund
    Väl bemött! Väl utfört jobb! Mycket nöjd med resultatet!
    Tak rengöring och målning
    Trevlig och duktig personal
    2022-09-12 Verifierad kund
    Bra levererade vad som lovats trevliga arbetare inga språkproblem
    2022-09-12 Verifierad kund
    Fint och bra. Var nog med att täcka och tvätta så det var fint r dom var klara. Bra helt enkelt
    2022-09-12 Verifierad kund
    Tectorius tvättade och målade vårat tak.
    Arbetet var till full belåtenhet.
    Proffsigt bemötande av alla inblandade.
    2022-09-12 Verifierad kund
    Bra slutresultat. Hade gärna sett att man använt skyddsutrustning så som säkerhetlina mm
    2022-09-12 Verifierad kund
    Jobbet är inte klart, jag har inte fått någon förklaring varför, och inte när det blir utfört .......................?
    2022-09-11 Verifierad kund
    Proffsigt och trevligt bemötande av personalen. Snabbt och mycket bra utfört jobb med att tvätta och måla taket samt byta av nocktätning o söndriga takpannor. Vi kan varmt rekommendera detta företaget.
    2022-09-11 Verifierad kund
    Positivt stora förväntningar taket blev ordentligt rengjort. Sedan blev det målat med väldigt fint resultat.
    2022-09-08 Verifierad kund
    De var trevliga och professionella! Den enda anmärkningen är att det tog lång tid mellan själva taktvätten och målningen. Det dröjde ca 6 veckor. Men utöver det är vi supernöjda.
    2022-09-07 Verifierad kund
    Bra service, väl utförd jobb, trevligt bemötande både i telefon och på plats.
    Lite förbättringspotential i frågan vad jag hade behövt att förbereda inför arbetet skulle utföras. I samtalet innan nämndes större förberedelser än vad killen som till slut utförde jobbet hade rekommenderat. Kändes alltså som onödigt arbete för mig.
    2022-09-06 Verifierad kund
    Vänliga o proffsiga bra uppföljning. Har inga betänkligheter att rekommendera er
    2022-09-06 Verifierad kund
    På rekommendation av vänner så valde vi Tectorius AB för att renovera taket på vår villa byggd 1979 med ISO TEC TAKBEHANDLING MED NANO-HYBRID TEKNOLOGI
    Försegling som innehåller förseglingskoncentrat och
    Målning med 100% Akryl och UV skydd som är vattenavvisande.
    Detta skitiga jobb utfördes med stor noggrannhet under två dagar och av all mossa, lava, barr och annan skit som efter mer än 40 år bitit sig fast på takpannorna fanns inget kvar, Både hus och trädgård var rent och upp städat och på toppen på detta fanns ett tak som var som nytt 👍😀
    Bo & Evy Persson
    2022-09-05 Verifierad kund
    Allt fungerat bra hittills dock saknar jag dom utlovade takpannorna som är lovade. Skulle dessa varit levererade så skulle betyget varit 5.
    Tjena Stefan.. Jag vet att många av er inte fått takpannor som utlovat.. Men vi kommer med dem när det lugnat ner sig lite.. Vi har inte glömt bort er.. :)

MvH
    Ninos
    2022-09-04 Verifierad kund
    Bra bemötande och proffsiga arbetare! Arbetet utfört med belåtenhet men återkoppling om missfärgad trall har tyvärr inte skett!
  • Christer N
    2022-09-04 Verifierad kund
    Tvättning och målning av mitt hustak skedde snabbt och smidigt. Mycket bra bemötande och de effektiva och kunniga hantverkarna gjorde ett utmärkt jobb.
    2022-09-04 Verifierad kund
    Bra förarbete och utmärkt slutresultat!
    Bra uppföljning och trevlig personal!
    2022-09-04 Verifierad kund
    Jag frågade efter offert på tvättning och ytbehandling av ett drygt 40 år gammalt betongpannetak. Offerten kom inom kort och så även en inspektör som kollade igenom taket. Efter beställning kom 2 st och tvättade taket på 1 dag. Mycket duktiga killar. Ett par dagar senare kom 2 st och behandlade taket. Dessa 2 killar var lika duktiga och snabba. Nu väntar vi på den nygifta inspektören för en kontroll. Hela processen ger jag högsta betyg !
  • Martin S
    2022-09-02 Verifierad kund
    Väldigt bra hantering ända från fösta besök & offert till fakturering. De gör ett grundligt och noggrant arbete. Skyddar området från både rensad takbeläggning som spolas ner till när taket skall målas. Jag har grannar som genomfört behandlingen för flera år (5+) sedan och deras tak ser lika bra ut som mitt som gjordes för 3 veckor sedan.
    2022-09-02 Verifierad kund
    Trevlig personal. Gjorde jobbet enligt förväntan. Takbehandling.
    2022-09-01 Verifierad kund
    Mycket positivt bemötande.
    Förväntningarna infriades och dessutom var lev tiden mycket bra.
    Behandling och målning av tak.
    2022-08-31 Verifierad kund
    Det som drar ner betyget på detta arbete är att vi tycker att arbetslaget som utförde tvättningen inte maskerade huset tillräckligt så de behövde spola fönster och väggar med onödigt mycket vatten för att få de rena.
    I övrigt gjorde de ett bra arbete.
    Målningen blev bra med en fin jämn yta av färg.