Tectorius AB

Tuvullsvägen 6, 555 93 Jönköping — Visa karta

Välkommen till Tectorius AB!

2006 introducerade Tectorius takbehandling på den svenska marknaden. Tectorius är föregångare i både kvalitet och utveckling.
Idag arbetar vi nästan över hela Sverige med huvudkontor i Jönköping.

ISOTEC kallar vi metoden för takbehandling där vi förnyar takpannorna istället för takbyte.
Vi tvättar taket utan kemikalier, förseglar pannorna med patenterat förseglingsmaterial och belägger ytan med 100% högexklusive Nano akryl för tak. Resultat motsvarar nya takpannor och vi lämnar 10 år garanti.

SOLCELLER hjälper dig att ta steget mot en miljövänlig framtid. Vi hjälper dig med helhetslösningar och är effektiva i leverans och produktion.

Tectorius erbjuder helhetslösningar genom att först behandla ditt tak och sedan installera solceller. Allt i ett paket.

Vi jobbar enbart med högkvalitativa produkter och vår styrka ligger i vår breda erfarenhet, vår stora arbetskapacitet och duktig personal.

Varmt välkommen att besöka vår hemsida eller skicka en kostnadsfri offert här ovan!

Läs vad 214 kunder tycker om Tectorius AB

Thomas E skrev om Tectorius AB
    Takbehandling. Säljaren Kettie gjorde allt för att de skulle bli bra hos oss.
    Mycket väl bemött av arbetslaget. De har skött sig utmärkt, och jag vill framhålla den familj (Pappa, mamma och son), som var här och gjorde jobbet. Var rädd om dessa!
    VD:n var här och besiktigade jobbet i efterhand, och var en mycket trevlig och ödmjuk man.
    Nöjd med all behandling.
    Det enda jag kan säga förutom detta, är att priset enligt vår mening var något högt. Läs mer

Krister J skrev om Tectorius AB
    +Bra bemötande
    +Trovärdiga
    +Bra uppföljning
    - Bättre städning/fönsterputs Läs mer

Georg K skrev om Tectorius AB
    Duktiga. Arbetssamma. Snabba. Pålitliga.
    Noga. Många superlativer!. Men det är de värda.

Med vänlig hälsning, Georg Kristiansen Läs mer
  • Ingrid Peter S

2020-06-04

Ingrid Peter S skrev om Tectorius AB
    Fick tips av en kompis.så jag åkte till honom och kollade på tak som blivet målat 1-1/2 år sedan,och de så bra ut.därför valde jag tectorius att tvätta och måla.bra var också att taket blev kollat innan jobbet och offerten,fick tips på vad som var bra att fixa innan tvätt och målning,fick pris av annan firma och dom tog bra betalt för bara tvätt,vi kan inte klaga än,fick besiktning efteråt,och allt var ok.kanske de gick lite fort inpå,när tvätt skulle göras. jag gick ändå hemma,ifs.det var tyska som gällde,och svårt när man inte kan språk.men helt klart viste dom vad som skulle göras.folk som går förbi tror att jag bytt tak.detta har blivet riktigt bra gjort. Läs mer

Jesper L skrev om Tectorius AB
    Bra återkoppling och info under resan. Kunnigt folk och gott slutresultat. Hög service. Läs mer

Björn P skrev om Tectorius AB
    Vi har målat vårt tak. Kontakten med Tectorius var väldigt professionell från första kontakt till slutbesiktning. Taket blev bra och de som utförde arbetet var mycket noga med att täcka andra ytor. Läs mer
  • 2020-05-29

Taktvätt: Snabbt, effektivt och rent! Läs mer
  • Björn W

2020-05-27

Björn W skrev om Tectorius AB
    Vi uppdrog åt Tectorius att behandla ett 40 år gammalt betongtegeltak. Bemötandet var mycket bra, en noggrann inspektion gjordes av taket innan. Resultatet ser mycket bra ut, pannorna var otroligt rena efter tvätten och efter "lackeringen" verkar dom hårt förseglade. Tectorius gjorde också fint och rent runt huset efter arbetet. Läs mer
  • 2020-05-27

Bengt N skrev om Tectorius AB
    Taktvätt och målning , Väldigt bra och proffsigt bemötande.
    Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Tectorius AB Läs mer
  • 2020-05-26

Håkan M skrev om Tectorius AB
    Mycket bra utfört jobb, vi är supernöjda! Killarna som var här var noggranna, trevliga och lätta att ha att göra med. De var noga med att städa ordentligt efter sig också. Läs mer
  • 2020-05-18

Berit A skrev om Tectorius AB
    Målning av tak + fuktspärr. Väldigt nöjd med utfört arbete, proffsig personal som arbetade snabbt o effektivt. Man märkte inte att dom ens varit där allt var snyggt o rent omkring huset efter utfört arbete. Kan verkligen rekommendera den firman. Mycket mycket nöjd 👍😊 Läs mer
  • 2020-05-07

Nils-göran L skrev om Tectorius AB
    Rengöring av tak samt lackering av takpannor..mycket bra utfört arbete samt rengöring av mossa spolning av väggar rent och snyggt efter sig. Mycket nöjd med dom Läs mer
  • 2020-05-07

Marie P skrev om Tectorius AB
    Snabb, artig och mycket duktig personal!! Läs mer
  • 2020-05-05

Siv O skrev om Tectorius AB
    ISO TEC Takbehandling.
    Snabbt och vänligt bemötande.
    Blev bättre än mina förväntningar som nytt.
    Arbetsamma, noggranna och utförde ett förträffligt arbete. Rekommenderas. Läs mer
  • STEPHAN W

2020-05-05

STEPHAN W skrev om Tectorius AB
    Mycket nöjda.Trevliga och proffsiga killar.Skön sommar. Läs mer
  • 2020-05-05

Lennart J skrev om Tectorius AB
    Snabb kontakt med en säljare, som var mycket förtroendegivande. Offerten har motsvarat förväntningarna. Bäst har dock varit familjen, som utförde arbetet på 2 dagar. Noggrannhet har präglat genomförandet. Vi kommer att rekommendera företaget. Läs mer
  • 2020-03-14

Jc B skrev om Tectorius AB
    Väldigt professionellt bemötande med fantastiskt resultat,
    Vi kommer definitivt att jobba med Tectorius igen! Läs mer
  • Essi C

2019-11-05

Essi C skrev om Tectorius AB
    Takbehandling, snöskyddsräcke. Fint bemötande. Bra personal, trevliga och servicen samt inform. bra. Läs mer
  • Gustav J

2019-10-28

Gustav J skrev om Tectorius AB
    Väl utfört uppdrag och god service. Snabba med att svara på frågor och höll tiderna för arbetet. Nöjd kund! Läs mer
  • 2019-10-18

Lars L skrev om Tectorius AB
    Taket ser mycket bra ut. Och att alla plåtdetaljer fick en ny yta gör att helheten lyftes ett par steg.
    Nu får vi bara hoppas att taket håller längre tack vare denna behandling!
    Lite synd att färgflagorna som tvättades bort med högtryck fick spridas ut på gräsmattan. Men det är nog ända påtagliga smolket. Läs mer
  • 2019-10-15

Lars J skrev om Tectorius AB
    Rengöring mm av betongtak.
    Utmärkt information i samband med arbetet. Läs mer
  • 2019-10-15

Bernt & skrev om Tectorius AB
    Vi gjorde i april en beställning av IsoTec - takmålning.

Ett bra bemötande och ett bra slutresultat. Läs mer
  • 2019-10-13

Samfälligheten B skrev om Tectorius AB
    Byte av taknockband.

Mycket snabb service och trevligt bemötande.

Arbetet utfördes över vår förväntan. Städade upp efter sej och gjorde så lite påverkan på de boende.

Ett företag jag mer änn gärna rekomenderar Läs mer
  • 2019-10-13

David D skrev om Tectorius AB
    Själva resultatet blev riktigt bra, dock skedde en skada där försäkringsbolag är inblandat.
    Tyvärr har det inte gått fort fram och skadan är ÄNNU inte ens reparerad
    Nästa veckar börja en firma som skall åtgärda det som skett.
    Sen är jag nog 100% nöjd.

Riktigt fin finish, ytan är hel och fin, det är nyansskillnader.
    Jag valde en så kallad matt svart färg till vårt tak.

För en som inte vill lägga stora pengar på att byta tak för sakens skull så skall man kontakta Tectorius. Läs mer
  • 2019-10-09

Karim M skrev om Tectorius AB
    Du har behandlat taket innan du målade det och det var ett mycket bra jobb och jag råder vänner att ta itu med dig. Läs mer
  • 2019-10-08

Jerker J skrev om Tectorius AB
    Bra, professionellt, informativt Läs mer

Christer T skrev om Tectorius AB
    Vi köpte takisolering och vi blev bemötta på ett professionellt sätt.
    Resultatet blev som förväntat och kan rekommendera dom. Läs mer

Bettina P skrev om Tectorius AB
    Vi köpte tvätt och målning av vårt villatak.
    Supernöjda med både arbete och kontakt.
    Vi hade tittat på tidigare arbete dom utfört och det vi såg avgjorde valet av företag, tycker också att vi fick ett jättebra resultat.
    Kommer absolut att rekommendera företaget till vänner och bekanta.

Med vänlig hälsning
    Bettina Persson Läs mer

Harriet S skrev om Tectorius AB
    Takmålning. Trevligt bemötande och utmärkt arbete. Läs mer

Martin P skrev om Tectorius AB
    Vi köpte en takbehandling av T. Noggranna och mycket effektiva i sitt arbete. Resultatet blev fantastiskt fint där taket ser ut som nytt. Läs mer
  • 2019-10-06

Trevor L skrev om Tectorius AB
    Tacktvättet och målningen var snabbt och smidigt! Kommunikationen var bra och bemötandet var trevligt. Slutresultatet blev jättefint. Läs mer
  • 2019-10-06

Lars Å skrev om Tectorius AB
    Håller vad dom lovar, och väldigt professionella, slutresultatet väldigt bra. Läs mer
  • 2019-10-02

Fredrick N skrev om Tectorius AB
    De kom och gjorde det de skulle, de jobba på bra och städa fint efter sig. Får vi hoppas att det håller sig fint i många år nu. Läs mer

Håkan S skrev om Tectorius AB
    Vi beställde taktvätt tidigt i våras "all inklusive".
    Bemötandet i telefon var bra men sen hände inget på hela sommaren? Vi fick stöta på flera gånger.

Arbetet blev till slut utfört nu i september under två arbetsdagar.
    Vi tycker resultat blev bra och vi är nöjda.
    Grabbarna som var här städade undan efter sig helt ok. Läs mer

Patric S skrev om Tectorius AB
    Seriösa, hjälpsamma, gör ett bra arbete och har ett mycket bra bemötande mot kunderna. Läs mer

Patrik E skrev om Tectorius AB
    Är väldigt nöjd, taket ser ut som nytt. Läs mer

Johan A skrev om Tectorius AB
    Vi fick våra takpannor renoverade och även hjälp med tillägg som att täta nocken samt installation av taksteg och glidskydd. Väl utfört arbete och bra kundkontakt via telefon. Snabbt levererat och vi hann få allt åtgärdat innan vintern fast vi beställde efter sommaren. Läs mer

Bo G skrev om Tectorius AB
    Mycket snabb respons på förfrågan och även fortsatt snabba svar vid mailkontakt med Sanne. Prisofferten var helt jämförbart med konkurrenterna och Tectorius lämnade också en referenslista som jag begärt på andra i området som gjort detta. Jag åkte ut och tittade och pratade med några som alla var nöjda med arbetet. Jobbet blev gjort ganska omgående då vädret var fördelaktigt och resultatet lysande. Både taket och plåtdetaljer ser ut som nytt. Visserligen stänks det en del pga rengöringsprocessen men det känns som man gjort allt man kan för att minska besväret av detta.
    NU är detta helt nytt men jag hoppas att resultatet står sig över lång tid framåt. Jag är helt nöjd med både resultatet och hanteringen från Tetorius sida. Läs mer

Ulf F skrev om Tectorius AB
    Hej lite struligt att hitta ett pris som vi var nöjd med, därefter fungerade allt bra kanske puts av fönster efteråt bör ingå (retar folk) Läs mer
  • Linda M

2019-09-24

Linda M skrev om Tectorius AB
    När arbetet började så gick det väldigt fort (inom en vecka) städning och skötsel under jobbet var klockrent!! Verkligen proffs! Tiden före och efter var lite mer luddigt. Ingen direkt tydlig tidslinje före, det kan man jobba på... som kund vill man bara få igång arbetet och förstår inte alla flöden däremellan! Riktigt trevlig kontaktperson dock (Keti). Som skrivet, riktigt nöjd med slutresultatet = väldigt nöjd kund! Tack! Läs mer
  • 2019-09-23

Björn S skrev om Tectorius AB
    Jag köpte ommålning av villataket
    Bemötandet av alla inblandade var fantastiskt bra på alla sätt och vis
    Resultatet uppfyllde helt mina förväntningar Läs mer

Britta M skrev om Tectorius AB
    Jag är mycket nöjd med Tectorius arbete. Läs mer

Mattias T skrev om Tectorius AB
    Rengöring och takbehandling/målning
    Mycket nöjd, bra bemötande och dialog under hela vägen. Jag hade högt ställda förväntningar och dom infriades. Läs mer

Carl L skrev om Tectorius AB
    Takmålning på huset.
    En mycket trevlig och effektiv tjej kom och gjorde en koll av möjligheterna för jobbet.
    Beroende på uppehållsväder kom två trevliga killar några veckor senare för att utföra det. De talade inte svenska men gjorde sig bra förstådda ändå. Efter tre dagar städade de ordentligt efter sig och lämnade ett mycket fint målat tak.
    Genom rekommendationer hade jag mycket höga förväntningar och de levde upp till dessa med råge.
    Företaget utförde ett mycket fint jobb till lite pengar. Läs mer
  • 2019-09-16

Rune R skrev om Tectorius AB
    Köpte ISO TEC takbehandling.
    Vid rengöringen blev taket rent, men omgivningen och trädgårdsmöbler blev rejält nedsmutsade. Ingen rengöring av hängrännor och bristande övrig städning efter arbetet. Ytbeläggningsarbetet väl utfört. Varierande kvalitet på arbetskraften således. Läs mer
  • Kjell-Åke S

2019-09-16

Kjell-Åke S skrev om Tectorius AB
    Jag köpte tvättning av mossa mm på tak samt målning, försegling och lackning av tak. Det handlar om enplansvilla på 225 kvm och ett förrådstak på 25 kvm. I samband med att Tectorius inspekterade taket för en offert innan åtgärden påbörjades så var det ett proffsigt bemötande.
    När det var bestämt att de skulle påbörjade arbetet så kom ett team som skulle tvätta taket. De kom dock annan dag än vad som var tänkt och på eget initiativ enligt uppgift. Vi hann därför inte ta bort stolar, bord mm på altanerna. De täckte över väldigt dåligt som innebar att de fick spola litervis med vatten i onödan och det kändes inte särskilt seriöst. Båda arbetarna var spanjorer och kunde varken svenska eller engelska så det var inte fruktbart att föra en dialog med dem. De förstörde vissa saker och fuskade med rengöringen. De hade inte behövt göra det om de hade täckt över men de hade dåligt med presenningar.
    Resultatet av tvättningen var ok men vi var inte nöjda med det arbete som de gjorde i form av övertäckning och efterrengöring. Altanerna stod i sjö av vatten.
    Det team som målade utförde ett mycket bra arbete. De hade också utländskt påbrå men bodde i Sverige och kunde bra svenska så det var möjligt att föra en dialog med dem. De täckte över bra även om de fick låna ett stort antal presenningar av mig för att undvika att få svarta fläckar på det vitmålade på huset.

Sammanfattningsvis så var vi nöjda med slutresultatet så taket och huset har fått en bra ansiktslyftning.

Kjell-Åke Läs mer
  • 2019-09-13

Silvio U skrev om Tectorius AB
    Vi beställde en takrenovering bestående av rengöring och målning . Vi fick då prata med en kunning representant som lämnade en offert. Arbetet utfördes enligt offert och vi är nöjda med alla delar av utförandet. Läs mer
  • 2019-09-13

Titti N skrev om Tectorius AB
    Mycket trevligt bemötande av såväl säljaren som av de som utförde arbetet, mycket nöjd med resultatet och utförandet. Läs mer
  • 2019-09-11

Kristian G skrev om Tectorius AB
    Köpte renovering av vårt betongpannetak. Jag fick ett bra bemötande och ett bra pris (jag jämförde med våra grannar). Jag förväntade att man skulle städa ordentligt efter sig, och det gjorde man någotsånär. Läs mer

Tuvullsvägen 6, 555 93 Jönköping