Tectorius AB

Tectorius AB

Välkommen till Tectorius AB!

2006 introducerade Tectorius takbehandling på den svenska marknaden. Tectorius är föregångare i både kvalitet och utveckling.
Idag arbetar vi nästan över hela Sverige med huvudkontor i Jönköping.

ISOTEC kallar vi metoden för takbehandling där vi förnyar takpannorna istället för takbyte.
Vi tvättar taket utan kemikalier, förseglar pannorna med patenterat förseglingsmaterial och belägger ytan med 100% högexklusive Nano akryl för tak. Resultat motsvarar nya takpannor och vi lämnar 10 år garanti.

SOLCELLER hjälper dig att ta steget mot en miljövänlig framtid. Vi hjälper dig med helhetslösningar och är effektiva i leverans och produktion.

Tectorius erbjuder helhetslösningar genom att först behandla ditt tak och sedan installera solceller. Allt i ett paket.

Vi jobbar enbart med högkvalitativa produkter och vår styrka ligger i vår breda erfarenhet, vår stora arbetskapacitet och duktig personal.

Varmt välkommen att besöka vår hemsida eller skicka en kostnadsfri offert här ovan!

Läs vad 415 kunder tycker om Tectorius AB 2

2021-08-01
    Bra och duktiga medarbetare och ett trevligt bemötande
    Nöjd med resultatet och städningen och fönsterputsningen blev också bra
    Vi är även nöjda med färgen på våra tak
    2021-08-01
    Bra kontakt från början, proffsigt o bra utförande samt utlovad tidplan fingerade
    2021-07-31
    bra bemötande. tvätt och målning av tak.
    Kommentar - både onödigt och dumt med tvingande svarsfält i sådan här enkät. Räcker med att jag svarar på första frågan och sedan lämnar kommentarer om jag vill. Gör om!!! Reaktion på det till
    smas@telia.com

/Per Jonsson
    2021-07-28
    Känner mig nöjd med allt, trevliga människor på alla positioner.
    2021-07-28
    Kettie gav stort förtroende nät hon besökte oss första gången.
    Arbetet utfördes på ett proffsigt sätt.
    Resultatet blev 100%.
    Vi rekommendera er till alla våra vänner.
    Tack för er recension Carl-Gunnar! Det glädjer oss att ni är nöjda och vill rekommendera oss vidare. Vi ser till att framföra er respons till Kettie och arbetslagen :) Önskar er en härlig sommar! Tectorius AB
    2021-07-27
    Personligt och bra bemötande. Tillmötesgående, väl utfört arbete och lösningsfokuserade när tillfälle gavs att utföra arbetet tidigare än planerat. Mycket nöjda med resultatet och arbetet.
    Tack för er recension Anette! Det glädjer oss att vi uppfyllt era förväntningar :) Vi önskar er en härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-27
    Vi fick snabb återkoppling på vår förfrågan om offert, proffsigt bemötande och besiktning av Kettie inom en vecka och vi fick också fullt förtroende för att jobbet skulle utföras på ett bra sätt. Vi blev också mycket nöjda. Tvätten av taket gjordes snabbt efter vår beställning, det tog en hel dag och killarna skyddade hus och trädgård och rensade bort allt skräp. Resten gjordes på en dag inom den tid som vi önskat få jobbet gjort.Vi kan varmt rekommendera Tectorius.
    Vi tackar för din recension Monica! Vi ser till att framföra er fina feedback till Kettie och arbetslagen :) Önskar er en härlig sommar! Tectorius AB
    2021-07-27
    Vi beställde rengöring, målning och försegling av ett äldre tak. Vi blev väldigt proffesionellt bemötta från första kontakt. Mkt utförlig besiktning och förklaring hur allt gick tillväga. God framförhållning innan jobbet utfördes. Fantastiskt fint resultat! Rekommenderas varmt!
    Vi tackar för din härliga recension Lise-Lott! :) Vi önskar er en fortsatt härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-27
    Professionellt och flexibelt. Levde upp till alla förväntningar. Kan rekommenderas.
    Vi tackar för din recension Anders! Glädjer oss att vi levde upp till era förväntningar :) Vi önskar er en fortsatt härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-27
    Jag köpte tvätt o målning av mitt hustak (betongpannor från 70 talet -45 graders taklutning).

Tectorius hade trevlig personal och framför allt mkt noggran sådan, jag ska inte gå in på detaljer men tvätt o målarna lämnade inget åt slumpen, allt blev verkligen tvättat o målat och bra gjort dessutom. Huset täcktes in med presenningar både vid tvätten -det tog en dag (och de tog även med sig den avtvättade mossan med sig) och ett par veckor senare när det var dags för målning täckets husets väggar o gavlar in på nytt vid målningen, som även den tog nästan en dag i anspråk, men ska det bli bra så måste det få lov att ta tid.
    Tvätt o målning av tak vill man inte göra så ofta så därför uppskattades taktvättarna/målarnas noggrannhet av mig och jag kan bara ge Tectorius de bästa rekommendationer, inte bara för att det blev bra utan även för att Tectiorius först besiktigade mitt tak så det var i tillräckligt bra skick för att göra en tvätt o målning på och 10 års garanti (att färgen inte flagnar) får ju även det utgöra ett plus i kanten för dem.
    /Göran
    Vi tackar för din härliga recension Göran! Det både värmer och glädjer oss att ni är så nöjd med utförandet! Vi önskar er en fortsatt härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-27
    Mycket bra bemötande och beskrivning av arbetet som skulle utföras.
    Förväntningarna att det utförda arbetet bestod i att taket skulle bli snyggt och få bra skydd för lång tid framöver.
    Mycket proffsigt utfört av grundmålning och ytbehandling av taktegel, mycket duktig och trevlig personal.
    Tack för din recension Dan. Glädjer oss att vi uppfyllde era förväntningar :) Vi önskar er en riktigt härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-27
    Trevlig och proffsig personal, ypperligt arbete. Kanonnöjd!
    Tack för din recension. Vi önskar dig en riktigt härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-26
    Mycket trevliga bra jobb kan rekomrdera er
    2021-07-26
    Jag blev bemött på ett trevligt och yrkesmässigt kvalificerat sätt.
    Mina förväntningar var att få svar på frågor och att lita på att arbetet utfördes på den tid som de informerade om i förväg. Det var inga svårigheter att kontakta per telefon eller mail.
    Tjänsten jag köpte var tvätt, algbehandling och målning av takpannor. Arbetet har utförts av mycket trevlig personal som varit noggranna med täckning och städning. Jag kan verkligen rekommendera Tectorius därför att jag känner att de inte ville lura en gammal tant som jag är. Att känna sig trygg med de garantier som företaget utlovar är mycket viktigt.
    Hej Gunilla. Tack för din fina recension, det värmer att höra att du känt dig trygg som kund hos oss. Vi önskar dig en riktigt härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-26
    Vi har bara gott att säga om Tectorius, alltifrån besiktning och beställning till ett utomordentligt utfört arbete av taktvätt och målning. Proffsiga medarbetare som även såg till att skydda vårt hus och städa grundligt efter utfört arbete.
    Tack till Adrian och ditt duktiga team.
    Vi kan varmt rekommendera Tectorius😊
    Hej Anna-Carin! Tack för din recension, vi ser till att framföra detta till Adrian och hans team :)! Glädjer oss att ni är nöjda. Nu får ni njuta av resten av sommaren! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-26
    Takmålning. Efter ett par veckor ser taket fortfarande bra ut.
    Trevligt bemötande av Jimmy.
    Hej Lars! Glädjer oss :) Önskar er en härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-26
    Under vår och sommar 2021 fick vi vårt kraftigt mossbelagda betongpannetak behandlat och åtgärdat av Tectorius. Redan första kontakten upplevdes proffsig, kompetent och trevlig. Förbesiktning av taket utfördes grundligt och därefter bokades behandling nr.1 dvs rengöring.
    Detta utfördes perfekt och de trevliga killarna täckte in och skyddade såväl blommor, som häckar och närliggande trottoar. Minutiöst utfört med fantastiskt resultat.
    En tid senare var det dags för behandling 2+3 av taket. Detta är nog något av det bästa vi upplevt. Paret som gjorde detta, i stekande sol, var oerhört kunniga och trevliga. De t.o.m flyttade takpannor som hade annan ytglans så att taket skulle bli homogent. Plåtdetaljer målades. Allt runt huset täcktes in till fullo och efter det var klart städades såväl terass som gångar. Resultatet är helt fantastiskt. Taket ser ut som nytt och vi är oerhört imponerade såväl av resultatet som av alla de personer vi mött eller haft kontakt med från Tectorius.
    Vi kan varmt rekommendera alla att anlita Tectorius. Tryggt, trevligt och med enastående resultat.
    Stort tack från Dolores & Lennart Ekstedt
    Hej Dolores! Tack för din utförliga och härliga recension! Det glädjer oss att höra hur nöjda ni är med slutresultatet och utförandet. Vi ser till att framföra din feedback till våra medarbetare :) Vi önskar er en riktigt härlig sommar! Tectorius AB
    2021-07-25
    Mycket trevligt och professionellt bemötande. Vi bokade en behandling av betongtak. Ett duktigt och samarbetat team som gjorde jobbet. Effektivt och snabbt. Våra förväntningar överträffades. Vi är mycket nöjda med resultatet.
    Hej Inga-Lill! Tack för din recension, kul att ni är nöjda med helheten :) Njut av sommaren / Tectorius teamet Tectorius AB
  • Inga L
    skrev om Tectorius AB
    2021-07-25
    På ett trevligt och respektfullt sätt.
    Vi ville att taket skulle målas grönt men det kunde vara svårt att fixa det fick vi veta.
    Men personalen la manken till och fixade grön färg
    slut resultatet blev över förväntan
    och vi är supernöjda
    Hej Inga! Tack för din recension. Vi ser alltid till att göra våra kunder nöjda :)! Njut av sommaren / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-25
    Proffsighet i utförande och bemötande! Taket ser fantastisk fint ut!
    Glädjer oss att ni är nöjda! Tack för din recension! :) / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-25
    Tjänsten är felfri! Vi fick viss rabatt efter vi talar med grannar som också beställde takmålning. Rabatten var dock inte medräknad när fakturan kom. Viss återkoppling krävdes och företaget har delvis återkopplat trevligt och snabbt
    Hej Jesper. Tack för din recension! Du är varmt välkommen att höra av dig om rabatten inte är korrigerad ännu :) / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-25
    Good contact at all times. Respected the works before to avoid any complications with ongoing or planned projects outside the house. Timing perfect.

Good communication with sales rep.
    Works and painting of roof fantastic and well carried out.

Would highly recommend.

Thank you for the great results.
    Hi Demetrio! Thank you for your feedback. We truly appreciate it and wishing you a lovely summer! / The Tectorius team Tectorius AB
    2021-07-25
    Snabbt proffsigt,trevligt bemötande och ett bra resultat
    Hej Gösta. Tack för din recension! :) / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-25
    Trevlig försäljningschef. bra arbete utfört. Snyggt resultat.
    Tack för din recension! :) Glädjer oss att ni är nöjda med bemötandet fram till slutresultat / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-25
    Bra! Att det skulle göras bra. Vi visste att företaget gjorde bra jobb på annat hus. Snabbt och ordentligt gjort, förutom lite färg som hamnat på färgen på huset, men det ska dom måla.
    Tack för din recension! :) Det ser våra medarbetare till att lösa / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-25
    Vi hade sett flera hus i vårt område som fått taket behandlat av Textorius förra året
    Vårt tak tvättades flr ca 10 år sedan men var nu påväxt med mossa igen
    Jag ringde föetaget och fick bra kontakt
    Strax efteråt kom er tepresentant på besök och vi besiktigade taket tillsammans
    En order skrevs och taket tvättades efter ett tak
    Grannar, kedjehus, vars förrådstak var tvunget att beträdas var mycket nöjda med med uppstädning efter tvätten
    Vid målningen var vi inte hemma men den tycks ha fungerat väl
    Efter slutbesiktning bättringsmålades någon del vid vår ”takstege”
    Vi är nu helnöjda med detta arbete
    Trevlig oersonal!
    Anders Ekberg
    Långgatan 77 i Linköping
    Hej Anders! Tack! Vi uppskattar din recension och det glädjer oss att ni är så nöjda :) / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-25
    Bra utfört inom angiven tid snabb och effektiv kontakt med företaget
    Hej Anders! Tack för din recension. Önskar er en härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-22
    Väldigt bra telefonkontakt. Smidigt och lätt att få tag på. Hade höga förväntningar vilket och slutresultatet infriade.
    Det var dock lite svårt att kommunicera med de som utförde arbetet (takbehandling och målning) då dessa bara talade väldigt knackig engelska.
    Ett missförstånd i beställningen löstes dock smidigt.
    Hej Greger. Tack för din recension! Många av våra medarbetare är utbildade med väldigt lång erfarenhet inom takmåleri från deras länder, därav språkbristen. Glädjer oss att ni är nöjda med helheten :) Önskar er en härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-20
    Mkt bra bemötande, snyggt och välstädat efteråt. Bra med uppföljning från ansvarig.
    Överlag mkt bra !
    Hej Niklas! Tack för din recension. Kul att ni är nöjda med helheten :) Önskar er en härlig sommar! Tectorius AB
    2021-07-14
    Mycket bra bemötande av både Kertti och målarna
    Tack för din recension Jan! :) Glädjer oss! Önskar dig en härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-11
    Perfekt arbete och mycket bra service. Kan verkligen rekommenderas!
    Tack för din recension Per! Glädjer oss att ni är så nöjda :) Tectorius AB
    2021-07-11
    Seriöst, kunniga och trevlig personal👍👍
    Tack för din recension Anders! Ha en riktigt härlig sommar :)! Tectorius AB
    Bra bemötande
    Utfört inom utsatt tid
    Förstålse och bra bemötande vid synpunkter på slutbesiktningen, snabbt åtgärdat!

Rekommenderar det pga att de står för vad de lovar och verkar vara väldigt Reco!
    Tack för din recension Patrik! :) Vi önskar dig en riktigt härlig sommar! MVH / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-11
    Superb från början till slut, pannor från 70-talet ser ut som nya!
    Tack för din recension Fredrik. Härligt att huset fått sig ett lyft! :) Vi önskar dig en riktigt härlig sommar! MVH / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-03
    Snabb och bra offert hantering för takmålning men sedan var kundkontakt obefintlig och svårt att få veta när de skulle komma. Många ursäkter innan jag blev förbannad så efter 6 veckor kom de och tvätta taket och det blev mycket bra. Sedan 4 veckor innan de kom och målade och då hade jag tjatat om att få veta när de ska komma. Jag ska måla om huset och behöver bygga ställning och vill veta ett tidpunkt för att komma igång, om jag fått veta att det kommer i augusti är det OK men inga svar.
    Resultatet är dock mycket bra och jag är nöjd med de som utfört jobbet, noggranna och trevliga.
    Tyvärr är ledningen helkass på kundkontakter.
    Bertil Rane
    Hej Bertil. Tack för din recension. Vi beklagar att ni upplevt kundkontakten på detta vis. Ibland händer det att väder och vind påverkar vår arbetsplanering, vilket kan bidra till planeringssvårigheter. Det glädjer oss att ni är nöjda med slutresultatet. Du är varmt välkommen att höra av dig till oss ifall du skulle ha funderingar/frågor. Vi önskar er en riktigt härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-07-02
    De har varit trevliga och snabba med att återkomma vid våra kontakter. Det jobb de gjort kan jag inte anse annat är väl utfört.
    Hej Eneby! Vi tackar för din recension och önskar er en härlig sommar :)! Tectorius AB
  • Anders B
    skrev om Tectorius AB
    2021-06-30
    Valde pga referenser i närområdet.
    Tvätt med efterföljande beläggning på betongpannor var det jag sökte och beställde efter offert.
    Klockrent bemötande.,
    Resultatet ser så här långt toppen ut.
    Säljaren, Sanne från Jönköping, lämnade inget åt slumpen och följde upp även efter genomförandet.
    Tack för din recension Anders! Sanne är en pärla! :) Glädjer oss att ni är nöjda med bemötandet och utförandet från början till slut. Hoppas ni vill rekommendera oss vidare till fler grannar. Ha nu en riktigt härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-06-29
    Mycket bra bemötande från första mötet till grabbarna som utförde jobbet.

Resultatet uppfyllde våra förväntningar och resultatet blev jättebra.

Tvätt och målning av tak och vi är supernöjda.
    Tack för din recension Rikard! Glädjer oss att ni är nöjda med bemötandet och utförandet från början till slut. Ha nu en riktigt härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-06-29
    Snabba, duktiga och vänliga.
    Kan inte klaga något.
    Tack för din recension Raino. Vi önskar er en riktigt härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-06-29
    Allt funkade mycket bra, är nöjd med både bemötande och utfört arbete.
    Tack för din recension Jörgen! Glädjer oss att ni är nöjda med helheten. Ha nu en riktigt härlig sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-06-29
    Bra utfört arbete vi är mycket nöjda TACK.
    Tack för din recension Johan! Trevlig sommar önskar vi er! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-06-28
    Köpt tjänst ,rengöring och målning av tak
    Tack för din recension Britt-Marie! Trevlig sommar önskar vi er! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-06-28
    Allt igenom bästa bemötandet och jobbet
    Tack för din recension Robert! Trevlig sommar önskar vi på Tectorius Tectorius AB
    2021-06-28
    Beställde målning av tegeltak. Mycket bra bemötande. Arbetet utfördes över förväntan.
    Tack för din recension Per! Trevlig sommar önskar vi på Tectorius! Tectorius AB
    2021-06-27
    Trevligt och kunnigt bemötande från första kontakt till färdigt resultat
    Tack för din recension Linda! Trevlig sommar önskar vi på Tectorius! Tectorius AB
  • 2021-06-27
    Jag behövde ytterligare färg för nya takdetaljer, 7 år efter målning.
    Löstes på fördömligt sätt!
    Hej Jörgen. Tack för din recension, vi strävar alltid efter att göra våra kunder nöjda :) Önskar er en fin sommar. / Tectorius teamet Tectorius AB
    BRA

STORA allt blev BRA !

230 kv stort tak blev svart tak TOPPEN !!
    Hej Lennart. Tack för din recension, glädjer oss att ni är nöjd! Önskar er en fin sommar. / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-06-27
    Professionellt bemötande från all personal.
    Produkten levde upp till våra förväntningar.
    Referens från grannar avgjorde valet av Tectorius AB.
    Hej Gabriel. Tack för din recension, glädjer oss att ni är nöjd och hoppas att ni vill rekommendera oss vidare till fler grannar :) Önskar er en fin sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-06-27
    Fint bemötande av alla. Snabb service. Välstädat efter arbetet som vi är mycket nöjda med
    Hej Rikard. Tack för din recension, glädjer oss att ni är nöjda! :) Önskar er en fin sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB
    2021-06-26
    Rekommenderar företag perfekt utfört jobb
    Säljare som jag hade kontakt 👍👍👍
    Kan varmt rekommendera detta företag
    Hej Christer. Tack för din härliga recension. Hoppas ni har en fin sommar! / Tectorius teamet Tectorius AB