Tectorius AB

Tuvullsvägen 6, 555 93 Jönköping — Visa karta

Välkommen till Tectorius AB!

2006 introducerade Tectorius takbehandling på den svenska marknaden. Tectorius är föregångare i både kvalitet och utveckling.
Idag arbetar vi nästan över hela Sverige med huvudkontor i Jönköping.

ISOTEC kallar vi metoden för takbehandling där vi förnyar takpannorna istället för takbyte.
Vi tvättar taket utan kemikalier, förseglar pannorna med patenterat förseglingsmaterial och belägger ytan med 100% högexklusive Nano akryl för tak. Resultat motsvarar nya takpannor och vi lämnar 10 år garanti.

SOLCELLER hjälper dig att ta steget mot en miljövänlig framtid. Vi hjälper dig med helhetslösningar och är effektiva i leverans och produktion.

Tectorius erbjuder helhetslösningar genom att först behandla ditt tak och sedan installera solceller. Allt i ett paket.

Vi jobbar enbart med högkvalitativa produkter och vår styrka ligger i vår breda erfarenhet, vår stora arbetskapacitet och duktig personal.

Varmt välkommen att besöka vår hemsida eller skicka en kostnadsfri offert här ovan!

Läs vad 314 kunder tycker om Tectorius AB

• Marina N

2020-11-26

Marina N skrev om Tectorius AB
    Enkel beställning och utmärkt service. Behövde verkligen inte göra mer än peka ut var el och vatten fanns. Mycket nöjd med resultatet! Läs mer
  • 2020-10-19

Per H skrev om Tectorius AB
    Förnyelse av tak med IsoTec metoden.Efter rekommendation av min son kontaktade jag Tectorius för en konsultation om lämpligheten att renovera vårt tak. Snabb respons och nästan omgående besök resulterade i inspektion av statusen på vårt tak. Därefter en fastprisoffert till vad jag bedömer som ett bra och helt acceptabelt pris. Efter min beställning utfördes jobbet av de supertrevliga killarna Fernando och Jonathan som (förutom trevligheten) var noggranna och snabba. Tectorius har i mitt tycke till fullo levt upp till förväntningarna och jag kan därför utan att skämmas rekommendera dem! Läs mer
  • 2020-10-19

Mats A skrev om Tectorius AB
    Tydligt och proffsigt bemötande. Läs mer
  • 2020-10-17

Christer L skrev om Tectorius AB
    Takrengöring och målning.
    Jag blev bra och professionellt bemött av Sanne, deras representant. Jag hade höga förväntningar på resultatet. Förväntningarna överträffades. Läs mer
  • 2020-10-14

Kjell A skrev om Tectorius AB
    Takbehandling, trevligt bemötande,få ett snyggt svart tak o det vart taket. Läs mer
  • 2020-10-12

Anders N skrev om Tectorius AB
    Bra kvalitet på produkten
    Ett proffsigt bemötande av leverantörern
    Kan varmt rekommendera detta företag Läs mer
  • Per E

2020-10-09

Per E skrev om Tectorius AB
    Vi köpte takbesiktning, tvätt, maskering och ny beläggning av pannorna på taket.
    Jag blev bra bemött, proffsigt och kunnigt.
    Jag och min hustru som fastighetsägare hade höga förväntningar, och Tecktorius AB levde upp till dem!
    Det blev riktigt bra, och rent runt omkring, tack
    //Per&Karin Englund i Malmslätt, Linköping Läs mer
  • 2020-10-09

Sveneric K skrev om Tectorius AB
    Tvätt och målning av tak med betongplattor.
    Mycket gott bemötande av personalen som gjorde ett professionellt jobb. Personal och ledning var angelägna att åtgärda ev brister i utförandet. Helt nöjd som kund.
    En synpunkt är att ledningen borde följa upp så att personalen alltid använder säkerhetslinor och annan säkerhetsutrustning. I detta avseende fanns brister. Läs mer
  • 2020-10-09

Bertil L skrev om Tectorius AB
    Vi valde Tectorius AB för att rengöra och måla vårt tak zoom under årens lopp samlat på sig en både mossa och lava.

Vi valde Tectorius AB för att de gjorde en genomgång av taket på plats och gick igenom vad som skulle göras och hur man arbetade. Det hade även betydelse att flera hus i den omedelbara närheten också anlitade Tectorius AB.

Resultatet blev som utlovat och huset klär i det rena och nymålade taket. Läs mer
  • Krister J

2020-10-09

Krister J skrev om Tectorius AB
    Takrengöring,Behandling,Målning.

Byte av Nocktätning.

Innan offert personlig besiktning!

Bra städning efter arbetet!

Innan betalning noggrann besiktning!

Garanti i tio år bra! Läs mer
  • 2020-10-08

Per F skrev om Tectorius AB
    Vi hade fått bra rekommendationer från tidigare kunder och det visade sig vara helt rätt. Bra och snabb tvätt med fullgod täckning och rengöring. Målningen gick mycket snabbt med lika trevlig personal.
    Inte billigast men vi kan rekommendera dem, absolut. Läs mer

Jette L skrev om Tectorius AB
    Vi beställde takbehandling med tvätt, försegling och målning av tegelpannor. Bemötandet av Tectorius var proffsigt, smidigt och trevligt från start till slut. Killarna som utförde jobbet var otroligt duktiga och trygga i sitt jobb. Resultatet blev över all förväntan. Vi kan varmt rekommendera Tectorius Läs mer

Jan S skrev om Tectorius AB
    Tectorius gjorde ett bra jobb med taken och de hade ett trevligt bemötande. Läs mer
  • Lars-Erik A

2020-10-07

Lars-Erik A skrev om Tectorius AB
    Jag tycker att teamet uppträtt väl, och visuellt sett gjort ett utomordentligt fint jobb. Rent tekniskt kan jag inte bedöma kvaliteten, men 10 års garanti tyder på hög kvalitet. Vi gläder oss varje dag åt vårt nya fina tak. Läs mer

Oskar S skrev om Tectorius AB
    Mycket nöjd med resultat process (snabbt jobbat) samt städningen, taket blev verkligen som nytt och till en bråkdel av priset 👍 Läs mer

Kennerth G skrev om Tectorius AB
    Rengöring och takbehandling. 👍Mycke bra bemötande Mycke bra resultat. Läs mer
  • 2020-10-06

Brf R skrev om Tectorius AB
    Takrenovering

Utmärkt

Ja

Bra bemötande, höll avtalade tider, väl genomfört arbete. Läs mer
  • 2020-10-04

• 2020-09-25

Hans L skrev om Tectorius AB
    Takrenovering.
    Trevligt bemötande.
    Jobbet verkar bra utfört.
    Jag har sänt synpunkt om en skada som jag tror är orsakad av arbetet. Inget svar på detta och det tycker jag är dåligt! Läs mer
  • 2020-09-24

Roy J skrev om Tectorius AB
    Taktvätt/coating
    Sanne är en mycket bra representant för företaget!
    Stora förväntningar som uppfylldes !
    Resultatet mycket bra! Läs mer
  • 2020-09-24

KENT O skrev om Tectorius AB
    Vi är så glada och nöjda att vi tvätta och måla taket som var 41 år allt arbete var jättebra av Tectorius AB i juli i år 20
    det blev som nytt fast lyser lite mer hälsningar Eva o Kent Trelleborg

Eva o Kent Trelleborg Läs mer
  • 2020-09-21

Peco M skrev om Tectorius AB
    Räknade "fel" på offerten, när konkurrenterna var 8 000kr billigare för samma jobb så gick dom ner till samma pris.
    Dom stressade över tvätten och glömde spola rent taket på uterummet som var jätte smutsigt efter deras spolning.
    Sedan hade dom otur med vinden , ryggskott och regn.
    När taket var målat så upptäckte vi att en takpanna var mitt av, jag påpekade det för ansvarig på plats. Ansvarig skickade hit dom för att byta panna. Det står klart och tydligt i vårt avtal att söndriga pannor skall bytas. Hantverkarna tyckte att det var för mycket jobb för dom och lagade pannan med silicone. Ansvarig chef bröt då vårt avtal och vägrade byta panna och sa att det är så dom gör fast vi hade ett skriftligt avtal. Jag ringde då upp till huvudkontoret i Jönköping och förklarade vad som hänt. Dagen efter skickade dom 2 hantverkare som betade panna på 10 minuter. Inte ens en ursäkt har vi fått, tyvärr så kan vi inte rekommendera Tectorius. Läs mer
  • 2020-09-21

Brf A skrev om Tectorius AB
    Behandling av takpannor, tvättning och målning

Bemötandet kan inte bli bättre!

Arbetet blev utfört med de önskningar och villkor som Brf. hade satt upp.

Samarbetet kan inte vara bättre, att vädrets makter ställde till det
    kan inte förutses. Läs mer
  • 2020-09-19

Håkan L skrev om Tectorius AB
    Tectorius trevlig personal och mycket väl utfört arbeta och vi är jättenöjda Läs mer
  • Gösta O

2020-09-19

Gösta O skrev om Tectorius AB
    Jag fick mest förtroende för det här företaget Mvh Gösta Olsson Läs mer
  • 2020-09-18

Rickard L skrev om Tectorius AB
    Tvättning och målning av tak.
    Trevligt bemötande och välgjort arbete.
    Perfekt städning efter utfört arbete. 😊 Läs mer

Christer N skrev om Tectorius AB
    Taktvätt o målning
    vänligen bemött varje gång
    stora förväntningar som infriades.
    Mycket bra resultat med allt. Läs mer

Rolf L skrev om Tectorius AB

Bra beskrivning av produkten
    Kunnig och serviceminded säljare (Kettie) Läs mer
  • 2020-09-11

Ann B skrev om Tectorius AB
    Taktvätt och målning av Zanda takpannor,
    Vi hade tillsammans med vår närmaste granne bestämt
    att rengöra våra tak.
    Kontaktade olika företag men vid besiktningen av våra tak bestämde vi oss för att anlita Tectorius, då vi fick ett gott intryck av företaget via personen som besiktigade.
    Tyvärr hade vi en dålig upplevelse när Tectorius rengjorde en annan grannes tak. Man täckte inte och vi fick syaket, vårt grönsaksland och blommor, gräsmatta mm nedsprutat av smutsigt vatten, mossa mm. Detta ver i slutet av maj och jg fick köpa blommor för att kunna sätta på min mors grav och på min brors grav. Detta berättade vi för besiktningskvinnan och jag hoppas hon tagit upp det.
    Vi är mkt nöjda med resultatet av vårt tak och att man täckte både fasad och tomten kring huset. Läs mer
  • 2020-09-11

Dragoljub P skrev om Tectorius AB
    Jag är jättenöjd och jag ska rekommendera andra. Mvh Poppe Läs mer
  • 2020-09-10

Rune R skrev om Tectorius AB
    Helt nöjd med kontakten av alla inblandade från början till slutfört arbete med takrengöring och takmålning. Finns absolut inget att klaga på. Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • 2020-09-08

Kerstin R skrev om Tectorius AB
    Tvättning och målning av tak. Professionellt utfört av trevliga utförare. Läs mer
  • 2020-09-03

Gustav M skrev om Tectorius AB
    Trevliga, proffsiga och pålitliga. Läs mer

Bo A skrev om Tectorius AB
    Jag beställde en taktvätt. Är väl i stort sätt nöjd men dom skitade ner en del. Bra bemötande av arbetsledning. Läs mer

Helen L skrev om Tectorius AB
    Beställde tvättning och målning av taket på vår villa.
    Arbetet har utförts väl och resultatet blev väldigt bra.
    Vi är jättenöjda.
    Trevlig personal och ett bra bemötande. Läs mer

Jonas L skrev om Tectorius AB
    Taktvätt/målning
    Utmärkt bemött
    Tectorius leved mer än väl upp till förväntningarna Läs mer

John J skrev om Tectorius AB
    Målning av betongtak
    Har gjort detta tidigare på annat tak.
    Eftersom jag visste att det var en bra produkt organiserade jag att tre av mina grannar gjorde det samtidigt.
    Utmärkt bemötande Läs mer
  • Mattias A

2020-08-28

Mattias A skrev om Tectorius AB
    Riktigt imponerad över hur de utförde arbetet, de t o m tvättade altanen, uterumstaket och när de två effektiva målarna varit på plats så avslutade dem det hela med att måla alla plåtar på huset och det ser ut som ett nytt tak!

Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-08-27

Börje L skrev om Tectorius AB
    Rengöring och ommålning av tak.
    Blev mycket bra bemött.
    Hade höga förväntningar efter rekomendation av bekanta och förväntningarna infriades. Läs mer
  • 2020-08-26

Ulf Torbjörn K skrev om Tectorius AB
    Takmålning.
    Allt fungerade jättebra från början till slut.
    Taket blev jättefint. Läs mer
  • 2020-08-25

Per A skrev om Tectorius AB
    Hej,
    Min första kontakt med Robel var både trevlig och proffsig, offert kom inom utlovad tid och priset överensstämde senare med fakturan när den kom.
    Gänget som utförde jobbet kom som utlovat, jobbade på och vad vi kan se också utförde ett bra jobb.
    Vi är mycket nöjda med slutresultatet.
    Hälsningar
    Per Anberg Läs mer
  • 2020-08-24

Roland & skrev om Tectorius AB
    Takrenovrring.
    Väl utfört och väl städat.
    Bra kontakt med säljaren Läs mer
  • 2020-08-21

Karin H skrev om Tectorius AB
    Tvätt o målning av takpannor. Snyggt arbete , bra avslut o städning efter samt trevligt bemötande av all inblandad personal Läs mer

Toni H skrev om Tectorius AB
    Takrenovering.
    Jag är nöjd med bemötandet både av säljare och operativ personal.
    Jag fick precis vad jag väntat mej, jag har tidigare anlitat Tectorius. Läs mer

Raj D skrev om Tectorius AB
    Målning av villa och garage tak.
    Jag är mer än nöjd.
    Duktiga och kunniga medarbetare.
    Kommer gärna rekommendera andra. Läs mer

Sven-erik K skrev om Tectorius AB
    Bra bemötande vid första kontakt, Taket rengjordes och målades vid två olika tillfällen. Snabbt och bra utfört. Vi är mycket nöjda.

. Läs mer
  • 2020-08-18

Annica V skrev om Tectorius AB
    Takrengöring och försegling har haft Tectorius tidigare och varit nöjd bra bemötande av säljaren
    Jag är nöjd med jobbet och resultatet Läs mer
  • 2020-08-17

Kerstin J skrev om Tectorius AB
    Vi anlitade Tectorius efter rekommendation av grannar och vänner. Vårt ca 40 år gamla tak behövde tvättas och målas. Resultatet blev mycket bra. Vi tycker vi har fått ett helt nytt tak och vi är mycket nöjda med kontakten med Sanne, hans medarbetare och hur arbetet utfördes. Vi ger därför Tectorius våra bästa rekommendationer. Läs mer
    Tectorius AB gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte