Teleman AB

Teleman AB

www.teleman.se
  • Badge2022
4.2

Välkommen till Teleman AB! Teleman är en svensk teleoperatör som etablerades 1999 och har sedan dess erbjudit kunder över hela Sverige bra och billig telefoni och internet. Vi har som mål att erbjuda våra kunder den bästa servicen kombinerat med stabila tjänster, och du behöver inte vänta i långa köer för att få bra support...

21 omdömen om Teleman AB

Yan-Leng T
Skrev om Teleman AB

Tele-Mans säljare/återförsäljare åker runt och lurar äldre att byta till deras hemtelefoni tjänst över mobilnätet i områden där Telia (Halmstad)inom året lägger ner det fasta nätet. Deras framställning gör att de äldre uppfattar att de är Telia och lurar dem att skriva på ett avtal. Den äldre är i det här fallet nästan 92 år, hör dåligt och ser dåligt. När vi sedan kontaktar deras kundtjänst, vill de inte häva avtalet. Men efter lite diskussioner kan de häva detta mot en kostnad på 2000 Kr som är den provison de betalar till dess icke seriösa säljare.

Svar från Teleman AB

Hej Yan-Leng! Det är tråkigt att ni uppfattat oss på det viset. Våra återförsäljare som är ute har väldigt tydliga namn på sina kläder med vår logga och blanketter där man ser att det är Teleman och ingen annan som man skriver avtal med. Vi skickar dessutom ut ett bekräftelsebrev med tydlig information om att det är Teleman som kommer att ta över abonnemanget. Med tanke på att det är främst äldre människor som drabbas av att kopparnätet stängs ner så har vi rutiner där vi försöker göra det så tydligt som möjligt så att dom...

Inga-Kerstin L
Skrev om Teleman AB

Bra och trevligt precis vad jag har tänkt

Svar från Teleman AB

Hej Inga-Kerstin, tack för ditt fina omdöme, det glädjer oss även att veta att du är nöjd med oss. Hälsningar, Gabriel

Ardian H
Skrev om Teleman AB

Supporten har alltid bemött mig med högsta entuasiasm och väldigt professionellt. Som företagare har vi önskat oss skräddarsydda lösningar samt ett krångelfritt system vilket Teleman har levererat. Hör har vi köpt både bredband, telefoni och molnväxel sedan ett par år tillbaka, fortfarande supernöjda!

Svar från Teleman AB

Hej Ardian, tack för ditt fina omdöme. Vi gör vårt bästa att ge dig den support du behöver. Det glädjer oss även att veta att du är nöjd med din tjänst hos oss. Hälsningar, Gabriel

Björn S
Skrev om Teleman AB

Köpt ett enkelt telefonabonnemang. Allt har hittills fungerat oklanderligt. Nöjd.

Svar från Teleman AB

Hej Björn, tack för ditt fina omdöme, det glädjer oss att veta att du är nöjd med din tjänst hos oss. Hälsningar, Adam

Marie-Louise W

Trevligt bemött. Prisvärt. Ok telefonabonnemang

Svar från Teleman AB

Tack Marie-Louise för att du tog dig tid till att lämna ett omdöme till oss. Det betyder mycket för oss att få in positiv feedback från våra härliga kunder! 🌟 Hälsningar, Linn

William E
Skrev om Teleman AB

Jag är jättenöjd med Teleman, bra priser på mobilabonnemang och deras support är väldigt bra, alltid snabba på att svara.

Svar från Teleman AB

Hej William, Tack för ditt fina omdöme! Det glädjer oss att veta att du uppskattar vår support. Önskar dig en fin dag. 🌟 Hälsningar, Linn

Alfred B
Skrev om Teleman AB

Jag blev av med min faktura och ringde in för att be om en ny. Teleman svarade efter några få signaler på telefon när jag ringde in och skickade en ny till mig utan konstigheter. Super support!

Svar från Teleman AB

Hej Alfred, Tack för att du tagit dig tid och skrivit ett positivt omdöme! Vi är glada att du varit nöjd med kontakten! Hälsningar, Adam

Amtul H

Bra priser & Bra support. Jag har ett mobil abonnemang som fungerar perfekt

Svar från Teleman AB

Tack för att du tagit tid att lämna oss ett fint omdöme. Önskar dig en fortsatt bra dag. Hälsningar, Adam

Linda N
Skrev om Teleman AB

Väldigt besviken på Teleman som verkar ha satt i system att lura på äldre människor abonnemang de inte behöver. Verkar inte finnas någon moral hos försäljarna över huvud taget.

Svar från Teleman AB

Hej Linda, Det var tråkigt att du upplever det. Vi brukar ta det på störst allvar att våra säljare jobbar på ett proffsigt sätt. Vi skulle vilja komma i kontakt med dig för att reda ut vad som har hänt eftersom vi inte känner igen oss i din beskrivning. Du når vår kundtjänst via mejl, telefon eller chat mellan klockan 09.00 till 17.00 måndag till fredag. Med vänlig hälsning, Adam

Inga-Lill F
Skrev om Teleman AB

Bra bemött Inga särskilda förväntningar mobiltelefoni

Svar från Teleman AB

Tack Inga-Lill för att du tagit tid att lämna oss ett omdöme. Det betyder mycket för oss att få in feedback och se hur våra kunder upplever vår service. Önskar dig en fortsatt bra dag. Hälsningar, Adam

Leif S
Skrev om Teleman AB

De kontakter jag haft med företaget har varit enligt förväntan. I övrigt har jag inte så mycket att säga mer än att de är leverantör av vår fasta telefoni.

Svar från Teleman AB

Hej Leif, Tack för ditt fina omdöme! Du är alltid välkommen att kontakta oss om du behöver hjälp eller undrar något. Önskar dig en fin dag. 🌟 Hälsningar, Linn

Ralf N
Skrev om Teleman AB

Perfekt! Fungerar utmärkt! Nöjd.

Svar från Teleman AB

Hej Ralf! Tack för ditt fina omdöme 🤩 Vad roligt att läsa att du trivs så bra! Det är precis så det ska vara tycker vi på Teleman. Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Hälsningar, Linn

Kerstin P
Skrev om Teleman AB

Fungerar bra dessutom billigt…..

Svar från Teleman AB

Hej Kerstin, Tack så jättemycket för dina fina ord! Det är så roligt att läsa att du är nöjd med ditt abonnemang hos oss, precis som det ska vara 🤩 Hälsningar, Adam

Göran S
Skrev om Teleman AB

bra bemötande och snabba svar Tack

Svar från Teleman AB

🌟Tack Göran för att du tog dig tid till att lämna ett omdöme till oss. Det betyder mycket för oss att få in positiv feedback från våra härliga kunder! 🌟 Hälsningar, Linn

Zoj Q
Skrev om Teleman AB

Har alltid blivit bemött väldigt bra, det har aldrig varit väntetid utan man får svar snabbt, mycket bra kunskaper och trevlig personal. Förväntningar var att få hjälp och liknande och dom förväntningarna har blivit bemötta. Vi har köpt bredband och haft hemtelefon i fler år som har fungerat mycket bra.

Svar från Teleman AB

Tack Zoj, för din fina och positiva feedback till oss. Det gör oss jätteglad att veta att du är en nöjd kund. Önskar dig en fortsatt trevlig dag. Hälsningar, Adam

Kjell-Ove F
Skrev om Teleman AB

Trots att Teleman fokuserar på låga priser kunde de ändå ge snabba och korrekta besked på de frågor jag hade i början. Det finns också flera olika abonnemangsformer vilket gjorde att vi kunde hitta en mix som passade just våra telefonvanor.

Svar från Teleman AB

Tack Kjell-Ove för att du tog dig tid till att lämna ett fint omdöme till oss. Det betyder mycket för oss att få in feedback från våra kunder! 🌟 Hälsningar, Linn

Sofia J
Skrev om Teleman AB

Jag har nyligen bytt till Teleman och tycker att det som utskiljer är deras känsla för bra support. Sen att dom har bra priser är givetvis inget fel!

Svar från Teleman AB

Tack Sofia för ditt omdöme, vi på Teleman uppskattar din feedback och ser fram emot att få följa dig som kund och finnas som en support när du behöver oss ☎️ Slå oss en signal om du behöver support 😎

Gabriel N
Skrev om Teleman AB

Kort telefonkö och snabb service när man väl behöver det!

Svar från Teleman AB

Hej Gabriel, tack för ditt fina omdöme, det glädjer oss att veta att du är nöjd med din tjänst hos oss. 😎 Hälsningar, Adam

Thomas G
Skrev om Teleman AB

Almost completelt trouble free, first class customer service on the rare occasion that I have been in contact.

Svar från Teleman AB

Thank you Thomas for a wonderful review on the service we are offering you. It makes us super happy that you are satisfied! ⭐ Best regards, Linn

Anna L
Skrev om Teleman AB

Upplevelse???? Telia monterade ner kopparkabeln vid vårt hus, vi ville behålla vårt "gamla" telefonnummer och Teleman var ett alternativ. Helt ok. De har svarat när jag ringt, uppskattar att få prata med en människa utan att behöva sitta i telefonkö i två timmar. Men upplevelse????

Svar från Teleman AB

Tack Anna för att du tog dig tid till att lämna ett omdöme till oss. Det betyder mycket för oss att få in feedback och se hur våra kunder upplever vår service. Önskar dig en fortsatt bra dag. Hälsningar, Adam

Stig E
Skrev om Teleman AB

Teleman är bra. Ännu bättreom e.faktura funnits

Svar från Teleman AB

Hej Stig, Tack för ditt fina omdöme. Vi noterar alltid våra kunders önskemål och försöker vårt bästa att leverera det som efterfrågas. Vi kan meddela att e-faktura ligger i vår planering och vi hoppas lansera det inom kort. Hälsningar, Adam