Ni är toppen trevligt bemötande ja ja ni är kanoners kram I massor till
Telemer
Om företaget
Välkommen till Telemer! Vi ser till att du har allt klart för ditt hem med telefoni, bredband och el. Vi har valt att ta ett helhetsgrepp kring telekombranschen och samlat alla tjänster på ett och samma ställe. Vi hjälper dig med ditt mobilabonnemang, mobilt bredband, el och även ID-skydd. Elen vi levererar är självklart grön...
144 omdömen om Telemer
Sedan starten hos Reco 2021
Jätte bra är nöjd som kund å bemöter en Jätte trevligt när man ringer dom
Jävla telefonförsäljare som ringde och gjorde kreditupplysning trots att jag förklarade att jag har ett låst mobilabonnemang! Dessutom omöjligt att få tag på dem utan blir kopplad till nån spöklinje och står först i kö i över 2 timmar innan jag gav upp!
Sa upp mitt avtal med hänvisning till avbeställningrätten innan avtalet börjat gälla,men dom förhalar o skyller på allt möjligt för att slippa.suttit 2 ggr o försökt nå dom,det tog i båda fallen 1 timme innan någon svarar,har försökt chatta o skickat brev,dom svarar inte änsingång,bara förhalar,så har nu skickat gällande prisgarantin ifrån ett annat företag,får vi se om det beaktas.Riktigt dålig personlig service
Riktigt riktigt uselt!!! Stor varning!!!! Detta bolaget borde inte få finnas!!! Följer inte regelverk! Att ett abonnemang ska flyttas krävs BankID. Ringt och ringt mina föräldrar 70+ för att ta över abonnemanget. Dessutom hade de frågat om de ringde från Comviq. Säljaren övertygar om att det stämmer! Vidrigt hur dessa arbetar! När man ska logga in så funkar inte heller inloggningsuppgifter! Nu har vi strulat i 3 veckor för att kunna lösa detta och inget sker!!! Riktigt riktigt dåligt!!!! Att NI INTE SKÄMS!!!!!
Bedrövliga! Ringer upp äldre som inte har riktigt koll! Omöjliga att få kontakt med och katastrofalt knapphändig infor på deras "mina sidor" Rekommendera inte detta företag!
Lurade min oförstående mor att ta ett abonnemang och en telefon för digital telefoni. Trots att hon hävdar att hon bestämt sa nej så har de utnyttjat en dement persons nedsatta förmåga att greppa innebörden. Den lägsta formen av marknadsföring och SVT, Sydsvenskan är inkopplade och en polisanmälan är upprättad.
Hej M Larsson! Det som du beskriver stämmer inte överens med hur vi jobbar och det är väldigt tråkigt att du har fått denna uppfattning. Samtliga avtal hos oss följer regelverket och samtliga kunder får skriftlig information om sin beställning vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar. Enligt lagen om distansavtal så har man som kund 14 dagars ångerrätt om man nu inte skulle vara nöjd med sin beställning. Behöver du hjälp med något ärende så är du välkommen att höra av dig till oss på 0770 177078. Mvh telemer
Bolag som dessa har inget existensberättigande, vi begärde portering av nummer via Telia som gick igenom, 10 dagar senare begär Telemer att numret ska porteras tillbaka till Telemer utan att vi begärt det.
Hej Bernt, det som du beskriver låter väldigt märkligt och absolut inget sätt som vi jobbar på. Vi skulle gärna vilja veta mer och hjälpa dig med ditt ärende så kontakta oss gärna på nummer 0770-177078. Mvh telemer
Inte pålitliga. Passa er för att teckna abonnemang. Lurendrejeri. Lovar reduserat pris men det gäller BARA första månaden. Sedan är du fast. Kunde jag få en nolla iomdöme hade jag tagit det.m
Hej Christer! Tecknar man ett avtal hos oss så har man självfallet samma pris hela perioden. Dessutom så har man som ny kund hos oss en prisgaranti så upplever du att du fick ett sämre avtal med oss så kontaktar du bara oss på 0770-177078 så hjälper vi dig. Ha en fortsatt bra dag! Mvh telemer
⚠️ VARNING ⚠️ För detta företag!! De har lurat på min 85åriga farmor både telefoni och elräkning. Och det får inte att säga upp avtalen då de hela tiden förlängs automatiskt på 24månader. Har varit i kontakt mer ARN, de får en massa klagomål ifrån Telemer, men trots detta får företaget fortsätta att lura in äldre i helt värdelösa abbonemang!
Hej Jonas! Detta påstående är helt felaktigt och är inget som vi kan ställa oss bakom. Vi följer samtliga riktlinjer som finns som företag och inget avtal kan per automatik förlängas en viss period. Dessutom så löper samtliga våra elavtal utan bindningstid. Ha en fortsatt bra dag! Mvh telemer
Vår mamma försöker få tillgång till de avtal hon tecknat med Telemer,, då det inte går att se informationem på ”mina sidor” Första kontakt togs vi formulär på hemsida 15/1, fick svar från Samuel att han hört om att en uppgradering är planerad. 16:1 , 18/1 och 25/1 skickade min mamma svar på mailet dr hon önskade att de ska skicka henne avtalen på nytt. INGET svar, helt TYST 2/2 och 7/2 tar vi samma mail och skickar till kundservice, får automatiskt svar att de återkoppllar inom 2 arbetsdagar. INGET SVAR Samtidigt har man...
Hej Micaela! De tjänster som man har tecknat finns på "mina sidor" som man hittar via vår hemsida. Där framgår det tydligt vilka tjänster man har. Denna uppdatering som du nämner är att vi byter faktura partner och därav syns inte fakturorna på "mina sidor" just nu. En fakturaavgift tillkommer vid papperutskick, detta kan man enkelt ändra till digital avisering. Ha en fortsatt bra dag! Mvh telemer
Min pappa gick bort i December 2022 han har stått på alla abonnemang och eftersom allt gick fort stod vi med mycket att flytta och fixa efter hans bortgång. De hade då Telia som mobil operatör och var nöjda. Vi ringde dom och bad om att få flytta över på mamma och de hjälpte oss när vi skickat in dödsfalls intyget. Dagen efter ringer en kille och säger att de ska göra klart abonnemanget mamma frågar då om dom är från Telia ja dom jobbar för Telia men bolaget heter Telemer. Mamma säger då okej i tron om att hon har gjort...
Hej Malin! Tråkigt att ni fått denna uppfattning av oss på telemer. Vi följer samtliga riktlinjer som finns och är väldigt tydliga när det gäller ett operatörsbyte som också framgår i samtliga utskick som vi gör. Ha en fortsatt bra dag! Mvh telemer
Har mobilabonnemang hos Telemer. När jag fick problem starta upp mobilen nyligen p g a missat pinkod f många ggr o behövde puk kod, fick jag bra hjälp. I övrigt har jG inte haft mkt kontakt ännu, då övergången till dem inte är så gammal.mvh B -m F
Hej Britt-Mari! Tack för din feedback och vi är glada att du är nöjd med din upplevelse hos oss. Ha en fortsatt bra dag! Mvh telemer
Blev kund för nått år sedan och Telemer skötte allt kring bytet, fick till och med lite kompensation för att undvika dubbla kostnader.
Inget att klaga på jämfört med tidigare mobilföretag, dom är trevliga och har bra prisgaranti.
Alltid fått snabb hjälp dock fick jag stå i kö lite senaste jag ringde. Kunnig personal. Nöjd.
Bara haft bra kontakt med telemer.
Var lite osäker i början men har jag varit kund ett tag nu och det fungerar precis så som dom lovade. Lägre pris fick jag också.
Jag blev lovad ett billigare pris och jag fick bra hjälp via kundtjänst
Trevligt bemötande och fick hjälp när jag väl kom fram
Härlig operatör, trevlig personal och man får snabbt hjälp.
Det fungerar fint och hjälper gärna till.
Bra pris och väldigt trevliga att prata med.
Hade lite frågor kring min faktura, fick jättebra hjälp när prata med kundtjänsten. Tack.
Blev trevligt bemött så jag måste säga att jag är nöjd
Blev lovad att det skulle bli billigare, jag är nöjd.
Måste säga att jag blev positivt överraskad
Billigt abonnemang och bra men inte så snabb service.
Jag är nöjd, fick billigare abonnemang.
Var lite frågor i början men det gick och lösa.
Överlag nöjd med både pris och bemötande! Mvh
Abonnemang. Funkar bra även i Spanien!
Billigt abonnemang. Hittills nöjd.
Blev erbjuden ett abonnemang för att komma ner i pris. Hittills inget att anmärka på.
Inget att klaga över. Allt fungerar som det ska. Trevligt bemötande när jag ringt dom.
Varit kund under ett år nu. Allt har fungerat bra och jag är nöjd.
Jättetrevligt bemötande i kundtjänst och abonnemanget var billigt. Verkar fungera som det ska också så jag är jättenöjd 😃
Blev bemött positivt. Telemer levde upp till förväntningarna jag hade. Köpte ett mobilabonnemang och blev väldigt nöjd!
Bra! Inga problem! Skulle gärna ha rabatt på några utvalda tel.nr. Har en stor kostnad för samtal till Italien( har dotter och barnbarn där.
Svårt att få kontakt med er! Inte så bra mob nät när man är inomhus bla
Hej Gunilla, Vi har haft ett stort tryck på vår kundtjänst under december månad och vi kommer göra vårt bästa för att du ska få lättare att ta kontakt med oss framöver. Vi går via 3's mobilnät och önskar du att vi ska kika så dina inställningar är korrekt i din telefon så är du välkommen att ta kontakt med oss. Med vänliga hälsningar, telemer
Har alltid blivit väl bemötande!
Hej Christian, Tack för ditt omdöme & vi kommer göra vårt bästa för att du ska vara en fortsatt nöjd kund. Med vänliga hälsningar, telemer
Om jag minns rätt blev jag uppringd när jag var och handlade. Kände mig pressad. Ångrade mig men då var det för sent. Gillar inte att jag måste ronga speciellt för att nå röstmeddelanden.
Hej Eva Christian, Tråkigt att höra att du känt dig pressad och vi skall göra vårt bästa för att du ska ha en bra upplevelse hos oss på telemer. När det gäller sina röstmeddelanden så är det inspelningar som personer gör när du inte har möjlighet att svara i telefonen. Då dessa är ljudfiler så har vi ingen annan möjlighet i dagsläget än att du behöver lyssna av din röstbrevlåda genom att ringa 133. Jag ska framföra detta till rätt person så ska vi kika om det finns andra lösningar inför framtiden. Med vänliga hälsningar, telemer
Företaget har bemött mig oerhört trevligt och är väldigt nöjd med mina erfarenheter. Det var effektiv och snabb kommunikation och vi hittade lösningar väldigt snabbt. Jag köpte en iPhone 11 hos Telemer och det var ett bra val! De höga förväntningar jag hade var måttligt nådda!
Har bara positivta upplevelser.
Helt ok,inget negativt alls!!!!!!!!!!!!!°°°°°°°
Lite synd att dom ökat från 199 till 249 kr annars inget strul.
Autogiro tar man inte betalt för. Lite svåra att nå.men väl där trevligt bemött. Gick till Telemere för att spara. Blev tvärtom.
Hej Rolf, Det stämmer att vi inte tar betalt för autogiro utan det är en kostnadsfri tjänst. Har du fått ett dyrare abonnemang än vad du haft tidigare så ta gärna kontakt med oss när du har möjlighet så skall vi hjälpa dig så du har rätt abonnemangsform. Med vänliga hälsningar, telemer
för dålig abonnemang, ingen internet, rekommenderar aldrig detta till någon annan
Hej Hameed, Samtliga våra mobilabonnemang har surf. Har du problem med din internetåtkomst vänligen ta kontakt med oss på 0770-177078 så hjälper vi dig. Med vänliga hälsningar telemer
Har varit kund i 5 år. Jättenöjd med det billiga abonnemanget! Tack Telemer!
Nöjd kund. Fick bra hjälp när jag behövde det.