Välkommen till Telemer!

Vi ser till att du har allt klart för ditt hem med telefoni, bredband och el. Vi har valt att ta ett helhetsgrepp kring telekombranschen och samlat alla tjänster på ett och samma ställe. Vi hjälper dig med ditt mobilabonnemang, mobilt bredband, el och även ID-skydd. Elen vi levererar är självklart grön el.

Vi ger dig en förstklassig service med konkurrenskraftiga priser. Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor eller läs vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedan.

Läs vad 94 kunder tycker om Telemer 2

• 2022-11-28 Spontant omdöme
    Riktigt uselt. Fruktansvärt företag som lurar äldre. Hänvisar till att äldre utan möjlighet att skriva sms ”bekräftat avtalet via sms”. När man vill utnyttja ångerrätten går det inte då man är för sent ute. Detta företag riktar in sig på att lura äldre och utger sig för att vara från andra företag tills ”bekräftelsen” och sim-kortet dyker upp i brevlådan.
  • 2022-10-31 Spontant omdöme
    Jag vill inte ens ge betyg 1 av 5!
    Jag rekommenderar inte en enda person att vara i kontakt med detta så kallade bolag och jag vill i synnerhet VARNA äldre att överhuvudtaget teckna något som helst avtal med dem! Tyvärr är deras taktik att luras, så äldre är ett lätt byte. Så sjukt lågt att göra affär på!

Det är helt omöjligt att komma i kontakt med dem. Vi har ringt utan att komma fram. Och istället försöker vi att säga upp abonnemanget med signerat, utskrivet och per post skickat brev men utan resultat. Fakturorna fortsätter ändå att komma.

Vi kommer givetvis att fortsätta jaga företaget, men det är rent sagt för djävligt att bolag som dessa får lov att verka
    i svenska samhället.
  • 2022-10-31 Spontant omdöme
    Största skiten jag vart med om lurar bara äldre och säger att de ska ta över det företagets t.ex "65plus kunder"
    skickar ut felaktiga orderbekräftelser och lägger in ordern lååångt efter ångerrätten och svarar aldrig i sin kundtjänst. LURENDREJARE

ps Telekometen telenabler telemer kviq vad heter ni?
  • 2022-10-20 Spontant omdöme
    !!!VARNING!!!
    Även min äldre pappa började få fakturor från detta bolag utan att ens ha kvar telefonen/abonnemanget som de skapat ett konto på. Hävdade att han beställt via sms men den funktionen fanns inte ens i hans abonnemang. När han efter en timme i kundtjänst sa att han inte tecknat avtal blev svaret att han fick säga upp abonnemanget och kommer nu att få betala 2 månadsfakturor på ca 290 kr. Vem betalar ens så mycket för ett abonnemang? Och ännu värre, för ett som redan är avslutat. Och vem vet om det slutar här...
  • 2022-09-06 Spontant omdöme
    TELEMER!!!!
    VARNING FÖR DETTA BOLAG! Skurkar som fokuserar på att bedra äldre människor
    med att lura på telefoni (Säkert massa annat helvete också)!

De kontaktade mina föräldrar för ca 2.5 år sedan. Erbjöd att ta över hemtelefoni och
    erbjuda den via en mobiltelefon. Där började väl helvetet kan man säga!

Min mamma som bedrev egen firma fick telefonin bortkopplad, ingenting fungerade längre.
    Telefonen man skickade var en Doro-lur med ett abonnemang, inte kopplat till något.
    Efter kontakt med Telia kunde de bara konstaterat att de fick en order om att koppla bort telefonin.

Min mamma led av förlorade intäkter!
    Kommunikationen med kunderna försvann och hennes verksamhet blev lidande!

Efter det fick vi bestrida säkert 10 fakturor som kom på tusentals kronor. Vissa skickades vidare till
    Inkasso, min pappa fick uppleva en väldig stress pga häxjakten som uppstod!
    Vi anmälde såklart till ARN och där var de tydligen inte okända direkt!

FÖR INFORMATION TILL ALLA KAN JAG MEDDELA ATT ÄVEN OM MAN GER
    SITT GODKÄNNANDE PÅ TELEFON SÅ BEHÖVER NUMERA BOLAG ÄNDÅ SKICKA HEM AVTALE FÖR PÅSKRIFT. ENLIGT SVENSK LAG!
    Något som man fullständingt skiter i på TELEMER! Något man också skiter i är att man enligt lag inte får skicka en bestriden faktura till Inkasso. En liten detalj som inte betyder ett skit om man heter Telemer såklart!

Efter jag (som fick sköta kontakten med Telemer) äntligen fått stopp på eländet så bad Telemer ursäkt
    och pannbenet i kundtjänst lovat att allt var avslutat, och att vi aldrig mer skulle ha någon mer korrespondens.
    Fine....Tror man ju!?

Fram tills igår, 1.5 år senare: Då dimper FANIMEJ det ner ett nytt brev: Dina kopparlinor från Telia kommer snart
    att sluta gälla och vi kommer att skicka hem en Doro-telefon så du kan fortsätta ringa som vanligt!
    Koppartråden sabbade de för två(!) år sedan. Den blev aldrig mer inkopplad, och vi behövde kommunicera
    ut nya telefonnummer till min mammas kunder!

Men herregud... Ondskan dör verkligen inte, den sover bara ett tag!

Jag ringde upp kundtjänst (efter en timmes kö). Lustigt var att det första man informerar om är att man behöver ha fullmakt om
    man driver någon annans ärende. Första gången jag hör det hos ett bolag. MEN INTE SÅ KONSTIGT NÄR DERAS KUNDERS BARN(!!!) FÅR SKÖTA OCH REDA UPP ALL OREDA SOM TELEMER STÄLLT TILL MED!!

Jag skällde ut fanskapet som svarade efter noter. Han visste såklart inget, mamma låg inte upplagd i deras system. Som vän av ordning undrar man ju spontant hur ändå i HELVETE det då kunde komma ett NYTT BLUFFBREV hem till min mamma!?!?

Jag tror jag gjorde det JÄVLIGT klart för honom att det blir Polisanmälan om vi hör något mer från dem igen.
    Jag kommer att göra det till min livsuppgift att dra dem inför rätta och se till att göra det otroligt svårt för dem att
    bedriva denna sortens bedrägeri igen!!!

Ni på Telemer är vekligen jordens avskum! Hur kan ni stå ut med att våldföra er så på äldre människor som ni gör? Fattar ni inte vilken skada ni åsamkar??!?! Pinsamt att såna som ni skall ha rätt att driva näringsverksamhet över huvudtaget!!

Vi har lagt ner 100-tals med timmar på dessa skurkarna, blivit ekonomiskt lidande och mina föräldrar har blivit utsatta för en häxjakt
    utan dess like!

Varna alla för dessa skurkar! Det är var och ens uppgift!!!
    Hej Lars Fredrik,

Det som du beskriver stämmer inte överens med hur vi jobbar och det är väldigt tråkigt att du fått denna uppfattning. Samtliga avtal hos oss följer regelverket och samtliga kunder får skriftlig information om sin beställning vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar. Enligt lagen om distansavtal så har man som kund 14 dagars ångerrätt om man nu inte skulle vara nöjd med sin beställning.
    Behöver du hjälp med något ärende så är du välkommen att höra av dig till oss på 0770 177078.

• 2022-06-29 Spontant omdöme
    VARNING!
    Detta företag lurar äldre på dåliga mobilabonnemang!
    Min mamma vart lurad att täckena ett abonnemang hos telemer, min mamma viste inte att hon hade godkänt något abonnemang, utan de bara dök hem en bekräftelse på posten!
    När jag ringde dem idag så fick jag prata me någon som heter Jonathan, samma person som min mamma fick prata med när hon i panik ringde och ifrågasatte abonnemanget. Enligt Jonathan så hade min mamma vetat om att hon hade tecknat ett abonnemang för de hade hon fått bekräftelse på via sms (vilket hon ej hade fått) och att säga upp det går inte då tiden för att säga upp avtalet hade gått ut (14dagar).
    Jag ifrågasatte Jonathan hur han kunde ha mage att lura äldre som kanske inte har så står kunskap om abonnemang, men han ansåg att han inte hade lurar någon!
    Nu är abonnemang uppsagt och har vart ikontakt med ARN och dem är fullt medvetna om detta företag!!
    Hej Andreas,

Samtliga nya kunder hos oss tecknar avtal genom SMS samt att man får skriftlig information om sin beställning vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar. Enligt lagen om distansavtal så har man som kund 14 dagar ångerrätt och det verkar som ni fått hjälp med ärendet då du skriver att det är uppsagt. Dyker det upp övriga frågetecken är ni välkomna att höra av er på 0770 177078.

• 2022-05-25 Insamlad av företaget
    Jag pratade med en trevlig och informativ kvinna som kunde svara på de frågor jag hade kring mitt nya mobilavtal med telemer. Hon fick mig också att känna att inga frågor är dumma eller konstiga.
  • 2022-04-29 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande 🙂 hälsningar från nöjd kund !
  • 2022-04-28 Insamlad av företaget
    Toppen över förväntan mer mobilsamtal
  • 2022-04-28 Insamlad av företaget
    Toppen bra ! och snabbt åtgärdat 👍
  • 2022-03-09 Spontant omdöme
    Lurade min gamla mamma att teckna mobilabonemang. Bedrövligt hur säljare till alla pris ska lura äldre människor och utnyttja språkförbristningen!
    Hej Enikö,

Tråkigt att höra hur du upplever situationen och någon kund skulle känna sig lurad. Som ny kund hos oss så löper avtalen vanligtvis helt utan bindningstid vilket innebär att vill man inte vara våran kund så tar man bara kontakt med oss på 0770-177078 och meddelar detta.

Ha en fortsatt bra dag!

• 2022-03-05 Insamlad av företaget
    Bra extra information fick jag
  • 2022-03-02 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande fick bra hjälp på min fråga är jätte nyjd hoppas jag blir det i fortsättningen bytte telefon abunemag lätt o smidigt o mycket billigare för mig
  • 2022-02-25 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande på alla sätt.
    Positiva förslag. Bra samtal.
  • 2022-02-18 Insamlad av företaget
    Är inte bortskämd med att någon vill göra det bästa och underlätta vardagen
    Vill tacka för att ni var uppriktiga och ärliga och därmed slapp undan med dubbla fakturor
    Tyvärr har jag ej ännu handlat någon vara.
    Det får framtiden visa
    Vi kan ju alltid leva på hoppet om ljusare tider
    Ta vara på varandra
    Var rädda om varandra
    Kram Eva
  • 2022-02-17 Insamlad av företaget
    Efter att jag legat vaken flera nätter för att jag har varit orolig över att mitt byte av teleoperatör från comviq till telemer inte skulle funka så gick det hur bra som helst. Hoppas inget tillstöter senare heller. Tack för mig
    Annbritt
  • 2022-02-14 Insamlad av företaget
    det är jätte nöjd med och det är lätt att komma fram och det trevligt att prata med kundtjänst personal
  • 2022-02-10 Insamlad av företaget
    Trevligt bemött!Behövde hjälp med internet som inte fungerade.. Jag är en lite teknik rädd person men med mkt tålamod från er så fick jag igång internet. Så jag är så nöjd med hjälpen av vi er kunniga tålamodsbegåvade personal. Tyvärr har jag glömt hans namn. Men han är rätt man på rätt plats!!!
  • 2022-02-09 Insamlad av företaget
    Mycket snabbt att komma fram. Vänligt och hjälpsamt bemötande. Jag ringde om en obetald faktura från ett dödsbo och , generöst, var den struken. Så mitt ärende klarades upp snabbt. Mycket nöjd.
  • 2022-01-22 Spontant omdöme
    Varning för detta företag
    Min mor 81 år blev pålurad ett abonnemang med 2-års bindningstid.
    Verkar vara systemsatt att lura äldre personer.
    Verkar även vara systemsatt att man ska vänta 1 timme i telefonkö för att komma till kundtjänst.
    Hej Klaus Mikael,

Tråkigt att du har denna uppfattning om oss på telemer och behöver du hjälp med något ärende så är du välkommen att höra av dig. Vi har en snitt kötid på mindre än 5 minuter och utöver att ringa in till oss så kan du också nå oss per brev, mail och chatt via vår hemsida.

Ha en fortsatt bra dag! :)
  • 2021-12-30 Spontant omdöme
    Så oseriöst företag som gång på gång skickar påminnelser till äldre fast räkningarna redan är betalda. Känns som dem verkligen lurar folk på pengar. Har varit i kontakt med dem ett flertal gånger då dem ska ringa upp mig angående detta efter att ha pratat med sin ”ekonomiavdelning” vilket jag tvivlar på om dem ens har en. Ingen återkoppling istället skickar dem ytterligare en räkning trots dubbel inbetalning. Skäms!
    Hej Anna!

Tråkigt att du fått denna uppfattning om oss på telemer. Det finns flertal saker som gör att en betalning inte kopplas rätt och det vanligaste är att man angett ett felaktigt OCR nummer och då behöver man kolla vilka uppgifter betalningen skickats till på sin egna bank och sedan kontakta oss så vi kan spåra betalningen. Anger man de rätta betalningsuppgifterna så kopplas betalningen per automatik.

Har ni inte fått en lösning på ärendet vänligen kolla uppgifterna på betalningen på er bank och ta kontakt med oss så hjälper vi er snarast möjligt.

God fortsättning önskar vi på telemer!
  • 2021-11-23 Insamlad av företaget
    Har alltid blivit väl bemött av et.
  • 2021-11-23 Insamlad av företaget
    Har fått den hjälp med slutfaktura som utlovades avTelemer👍
  • 2021-10-27 Spontant omdöme
    Telemer - företaget som ringer upp gamla människor och ger dem ett abonnemang de inte vill ha och som trots ideliga påpekanden om detta från mig som anhörig skickar hotfulla inkassobrev till den äldre. De säger själva här på Reco att endast skriftliga beställningar gäller och ändå har de skickat en nota på ett abonnemang utan att han har beställt det. Ett riktigt vidrigt blufföretag som jag nu ska anmäla till Konsumentverket samt att jag även ska göra en polisanmälan.
    Hej Katarina, tråkigt att du har fått denna uppfattning om oss på telemer. Självklart tillämpar vi på telemer skriftliga avtal enligt de lagar och regler som finns och vi vill självklart hjälpa er med detta ärende och se vad som har hänt i detta specifika fall. Vi rekommenderar att personen som det handlar om tar kontakt med oss på 0770 177078. Mvh telemer Telemer
  • 2021-10-22 Insamlad av företaget
    Proffsigt och trevligt bemötande
  • 2021-10-20 Insamlad av företaget
    Fick raka svar
    på mina frågor, killen kanon.
  • 2021-10-20 Insamlad av företaget
    Ringer om autogiro för elen .bemötande var bra.
  • 2021-10-19 Insamlad av företaget
    Bra kontakt, trevligt bemötande och bra beslut. Allt blev perfekt!
  • 2021-10-19 Insamlad av företaget
    Det har varit många kontakter för att försäkra mig om att allt blir rätt. Trots det fick jag en felräkning. Men efter att jag fick hjälp av en mycket sympatisk kvinna ordnade allt upp sig. Jag hade aldrig stannat som kund om det inte visade sig att T mer gjort fel. Nu hoppas jag att servicen för blir så bra som idag
    Vänligen kim carlsson
  • 2021-10-08 Insamlad av företaget
    Bra säljare. Klar och tydlig. Köpte en iPhone XR.
  • 2021-09-17 Insamlad av företaget
    Trevlig och gav ett proffsigt intryckt. Det gick fort att få problemet fixat.
  • 2021-09-16 Insamlad av företaget
    Fick väldigt bra service av Linn som hjälpte mig att fixa min mobil och internet !
  • 2021-09-06 Insamlad av företaget
    Mycke bra. Jag har både
    Telefon och bredband. Och jag bett husägren och några av mina mina vänner att kontakta er om ett el abononemang. Mvh Börje Sannstig
  • 2021-09-03 Insamlad av företaget
    Fick rätt hjälp och personalen var trevlig, tror hon hette Lina eller Linn!
  • 2021-09-02 Insamlad av företaget
    Fick svar på alla mina frågor och blev bemött på ett positivt och vänligt sätt. Linn hjälpte mig och gjorde det på ett professionellt sätt.
  • 2021-09-02 Insamlad av företaget
    Linn gav mig ett suveränt servicebemötande och hjälpte mig att lösa mitt problem jag trodde var olösligt på ett smidigt och proffsigt sätt!
  • 2021-09-02 Insamlad av företaget
    Linn från kundtjänst hjälpte mig med mitt abonnemang och gav mig en super serviceupplevelse!
  • 2021-09-02 Insamlad av företaget
    Hade en mycket fin upplevelse, blev väl bemött av Linn. Upplevelsen levde absolut upp till mina förväntningar, tack för bra bemötande!
  • 2021-09-02 Insamlad av företaget
    Man blir alltid bra bemött.MVH Louise.
  • 2021-06-17 Insamlad av företaget
    Hej har nyss gått med i telemer.och har bemøtts pà ett positivt sätt. Och hpppaa få fortsätta med det.
  • 2021-06-14 Insamlad av företaget
    Jättenöjd, billigt abonnemang anpassat för mig. Kundtjänsten bemötte mig på bästa sätt och hjälpte mig med mina frågor.
    MVH Nöjd kund
  • 2021-06-12 Insamlad av företaget
    Fick en prissänkning på mitt mobilabonnemang! Jag är så nöjd!!
  • 2021-06-11 Insamlad av företaget
    Trevlig säljare som ringde och fixade ett billigare pris åt mig. Fick frågan om jag surfade mycket på telefonen, insåg att jag hade 30 gb och bara använde mig av 10. Sparar nu 150 kr varje månad. Jag är super nöjd!
  • 2021-06-10 Insamlad av företaget
    Mycket bra och snabb kundtjänst. Fick bra och tydlig hjälp med att byta mitt sim-kort, och väldigt trevlig personal. MVH Lasse
  • 2021-06-09 Insamlad av företaget
    Fixade både bredband och mobilabonnemang. Fick prata med en trevlig säljare som hjälpte mig. Kundtjänsten har också varit hjälpsam när man ringt och bett om hjälp! Så är helt klart en nöjd kund.
  • 2021-06-09 Insamlad av företaget
    Är så tacksam då jag fick ett bättre mobilabonnemang till billigare pris och kundtjänsten hanterade allt med bravur och skötte allting åt mig. Mycket välskött företag och jag rekommenderar det starkt.
  • 2021-06-09 Insamlad av företaget
    Jättetrevlig service! Talade med en trevlig försäljare som ordnade ett perfekt abonnemang med 20 GB surf till mig! Allt funkar och gillar även prisgarantin!
  • 2021-06-09 Insamlad av företaget
    Jag fick ett avtalet mobiltelefoni stor, 20g. Blev uppringd av en trevlig grabb som beskrev avtalet och jag som hadr 20g för 450kr hos telia blev glad och tackade ja! Hade inga förhoppningar allt skulle funka på som vanligt och de gjorde det också. Jag är nöjd och jag rekomenderar //Erik
  • 2021-06-09 Insamlad av företaget
    Helt otroligt bra! Bra kundservice och allt!
  • 2021-06-09 Insamlad av företaget
    Jag tycker att Telemer är en väldigt bra operatör. De är väldigt tydliga med vad de erbjuder och samtidigt väldigt trevliga att prata med!