Alla kategorier Telekommunikation Norrbotten Luleå Teliasonera Sverige AB

Kungsgatan 31, 972 41 Luleå — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Teliasonera Sverige AB

• peter
    peter skrev om Teliasonera Sverige AB
    Blandat bemötande. En riktigt trevlig men två otrevliga. Problemet jag har med Telia är att de skickar hem säljare som kommer in i trädgården och säljer något som de inte lämnar fullständig information om. När fakturan sen kommer vill de inte ändra och hänvisar till den policy som gällde tidigare. Med nuvarande policy skulle det inte varit ett problem säger en av de jag pratar med. Det är det som riktigt retar mig. Att de är så kundfientliga att de vidhåller en gammal rutten policy trots att de själva ändrat den till det bättre för senare kunder. Dåligt! Vid senaste samtalet berättar personen om hur man måste göra för att lösa problemet. "Ja men gör det då" säger jag. Nej det gör vi inte säger han... Kundvänligt... Inte!
  • Hans A
    Hans A skrev om Teliasonera Sverige AB
    Jag håller inte med Johanna L. Jag har en gång tidigare varit tvungen att hota Telia med indrivning via kronofogden då de via autogiro debiterat för ett uppsagt abonnemang, fick då hälp av KTIB. Nu är det dags igen men den här gången har jag polisanmält Telia för bluff-fakturering. Varning till alla som betalar Telia via autogiro, de fortsätter att dra avgifter om om man sagt upp abonnemanget eller bytt operatör.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Teliasonera Sverige AB
    Har i största delen av mitt liv varit kund hos Telia (hemtelefoni). När alternativa operatörer med mer förmånliga erbjudanden dök upp bytte jag genast.
    Telia fungerar bra. Telia är ju ändå den största operatören (?) i sverige, så tjänsten finns där inte mkt att kritisera i. Dock riktar jag stark kritik till de enorma telefonköerna. Har ibland upplevt kö på 1-2h, detta anser jag helt oacceptabelt.
    Känner även att personer som svarar i Telias telefon (kundtjänst) bör öva sig på att bemöta även kunder som har problem med tjänsten eller är kritiska. Detta har jag ej upplevt. Utan har då bemötts på ett kyligt, kallt oinformativt sätt som inte ger något alls.
    Fasta avgiften har jag upplevt som hög, då konkurrenter haft möjlighet att sänka den.
    Telia får "3/5 recos" av mig.
    Kerstin A gillar detta

Kungsgatan 31, 972 41 Luleå