Telinet Energi AB

Telinet Energi AB

Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse som möjligt. Vi välkomnar dig därför att prova någon av våra tre avtal:

- Rörlig förnybar el -> För dig som kan hantera olika kostnader. Månad för månad.
- Rörlig förnybar el med pristak -> Försäkrad mot stora förändringar i elpriserna.
- Fast pris -> Full kontroll på din elräkning. Bind elpriset på allt från 3 månader till 3 år.

Men kom ihåg. Alltid Billigt, Alltid Grönt, Alltid Enkelt, när du använder Telinet energi.

Läs vad 899 kunder tycker om Telinet Energi AB 2

2021-06-12
    Verkar vara väldigt rörigt företag. Man får ta kontakt många gånger för att det skall bli rätt.
    Hej Olof! Självklart ska vi inte upplevas som röriga! Vår kundservice finns tillgängliga måndag - fredag, annars kan du nå oss per chatt och mail. Dessutom finns det många valmöjligheter via Mina Sidor https://www.telinet.se/minasidor/ Hoppas att du får en fin dag! Hälsningar Elsa Telinet Energi Telinet Energi AB
    2021-06-11
    Tecknade rörligt elleveransavtal för två fastigheter via Elskling.
    Hittills enbart positiva erfarenheter.
  • Jonas S
    skrev om Telinet Energi AB
    2021-06-10
    Kanske aningens framfusig försäljare på MediaMarkt. Blev även lite strul vid uppstarten av abonnemanget då vi precis flyttat in och jag behövde aktivera detta hos nätleverantören först. När det väl var klart så frågade ni när abonnemanget skulle starta även fast jag hade skrivit under för start omgående.

Utöver dom två bitarna så känns dom som en trevlig leverantör.
    2021-06-10
    Jag valde Telinet via internet(elsklimg.se),vi är mycket nöjda.
    2021-06-09
    Jag fick inledningsvis ett mycket attraktivt kampanjerbjudande med fast pris på elen. Detta har nu löpt ut och jag har under sommarmånaderna gått över till rörligt elpris.

Jag har blivit väl bemött av Telinet och har till och med blivit uppringd under avtalstiden bara för att Telinet ville höra att jag var nöjd.
    2021-06-09
    Bra och serviceinriktad personal med bra kunskap.
  • 2021-06-09
    Jag köpte el!
    Blev alltid trevligt bemött vi kontakt med företaget!
    Tyvärr blev elen 50% dyrare än tidigare leverantör därför sa jag upp avtalet och återgick till min tidigare el leverantör!
    2021-06-09
    Har bara positiva erfarenheter med Telinet Energi och dess miljöarbete.
  • 2021-06-09
    Har inte haft vare sig bra eller dåliga kontakter med Telinet. Dom levererar el, och jag betalar
    2021-06-08
    Jag tycker att ni kan ha lite överseende med att skicka till inkasso direkt och stänga strömmen. Jag är arbetslös på grund av corona. Söker jobb varje dag men det är svår. Jag sitter här med min fru och vår 7 årige son.. Gör allt för att få jobb så fort som möjligt. Dagen när vi inte orkar mera kryper närmare och närmare.
    Hej Hans B, Inledningsvis vill jag beklaga att du som många andra drabbas av rådande pandemi. Gällande vår hantering av påminnelse och inkasso så är det en lång process av kvarstående betalningar innan vi tar beslutet att "stänga av strömmen", så det är ingenting som görs direkt. Vi rekommenderar dig verkligen att omedelbart kontakta Försäkringskassan eller Stadsdelsförvaltningen i den stad du är bosatt i för ekonomiskt stöd. Hälsningar Elsa Telinet Energi Telinet Energi AB
    2021-06-08
    Dålig marknadsföring från början och jag har fått dubbelt så mycket elkostnad ungt ed när jag bara hade GBG energi.
    Hej Sonja, Det har nog inte undgått någon att elpriserna ökat under året. Just nu är det en ökad efterfrågan på el vilket innebär i sin tur att när det är kallt måste till exempel vind- och vattenkraft kompletteras med dyrare energislag. Dessutom blåser det mindre när det är riktigt kallt, vilket också leder till lägre elproduktion. Men vi gör också av med mer el, såklart. Och det har inte bara varit kallare än normalt, utan det har också varit relativt torrt med små mängder regn. Regn behövs för att fylla på vattenkraftverkens magasin. När det kommer mindre regn än normalt i kombination med kallt väder tvingas vi hushålla med vattenkraften, vilket gör att elpriserna stiger. Vår målsättning är att alltid erbjuda bästa pris till alla våra kunder! Elpriset bestäms på en nordisk marknad som heter Nordpool, där är det den dyraste energikällan som för tillfället används som bestämmer hela elpriset. Därför blir elen dyrare, då Sverige tvingas använda energislag som är mer kostsamma än till exempel vind- och vattenkraft. Men du som är kund hos Telinet är alltid garanterad el från förnybara energikällor som solen, vinden och vattnet, utan att betala något extra. Önskar dig en fin dag! Hälsningar Elsa Telinet Energi Telinet Energi AB
    2021-06-08
    Elavtal, blev bra bemött. Företaget levde upp till förväntningarna. Ett mkt bra företag- är mkt nöjd kund
    2021-06-08
    Mkt nöjd. Köper el o har aldrig haft nga problem.
    2021-06-08
    Det är bästa el företag som jag har varit medlem med MVH
    👍👍👍👍👍♥️ Hej Jag blev bemött 👍av Telinet Energi AB Mvh Saveta
  • Richard B
    skrev om Telinet Energi AB
    2021-06-08
    Jag är inte längre kund hos Telinet pga att jag ville ha timdebitering vilket de inte kan erbjuda.
    När jag var kund fanns det inget att vara missnöjd med, allt fungerade problemfritt.
    2021-05-31
    Jag kan verkligen inte rekommendera detta bolags metoder att skaffa kunder. De lovar vitt och brett ute i MediaMarkts butiker att ta hand om elavtalsbytet efter det att man skrivit under en fullmakt men när de sedan inte kan göra det så skickar de en faktura på presentkortet istället. Riktigt dåligt ........
    Hej Christer, Vid tecknande av vårt populära kampanjavtal ute i butik så får man ett presentkort när man blir kund. Det stämmer att när man skriver på fullmakten så inhämtar vi alla nödvändiga uppgifter för att kunna starta ditt elavtal med oss samt säger upp ditt dåvarande elavtal. Svårt att säga vad som skett i just ditt fall, vill du att vi tittar närmare på det får du jättegärna kontakta vår kundombudsman https://www.telinet.se/konsumentratt/ Önskar dig en fin dag Hälsningar Elsa Telinet Energi Telinet Energi AB
  • 2021-05-24
    Väldigt trevliga i telefon och hjälpsamma. Har aldrig haft något problem med dom. Jag känner mig bortskämd som kund.
    2021-05-08
    Bra service, trevligt bemött. Köpte fast pris, ska nu ändra till rörlligt. 😁
    2021-05-07
    Jag är ny kund, vet inte ännu !
    Hej Ragnar, men då hälsar vi dig extra varmt välkommen som ny kund hos oss på Telinet Energi! Minsta fråga eller fundering är det bara att du kontaktar vår kundservice på telefon, chatt eller mail. https://www.telinet.se/kundservice/ Hälsningar Elsa Telinet Energi Telinet Energi AB
    2021-05-05
    Köpte elavtal genom Elskling, som jag sen förlängde några gånger efter kontakt med kundtjänst.
    Jag är nöjd med företaget och kommer troligen att anlita dom igen. Jag avslutade avtalet enbart pga priset,då alla elföretag prioriterar nya kunder så provar jag nåt nytt.
    Är totalt sett nöjd med allt annars.
  • 2021-05-05
    Jag är jätte nöjd med bemötandet och enkelheten mot mig som kund.
    Kommer fortsätta vara kund långt fram i tiden. 🙏🏻
    2021-05-05
    Jag köpte tjänsten eftersom de hade ett bra elavtal. Jag har också blivit väl bemött av dem vid kontakt
  • 2021-05-05
    Klockren kundservice , finns inget direkt som ja inte e nöjd med
    Mycket trevlig kundtjänst
  • 2021-05-05
    Jag köpte hushållsel till min bostadsrätt i Vaxholm
    2021-05-05
    Bra bemötande! Bra återkoppling och samtal samt mailkontakt!
  • 2021-05-05
    Hade jag kunnat välja inget betyg hade jag valt det.

🤬🤬VARNING FÖR DETTA FÖRETAG 🤬🤬
    Telinet Energi Sverige är ett företag som lurar kunder och bryter mot lagen, de vägrar även bryta avtal som är olagligt genomförda.

Deras säljare ger fast lågt pris och sen skriver avtal på rörligt fast 24 månanders avtal.

De sa åt mig att annullera avtalet att överföra min mikroproduktion vilket strider mot lagen, vilket de uppenbarligen inte visste att de som elbolag MÅSTE ta emot även den anläggningen.

Nu sitter jag med 2 elbolag vilket enligt min elleverantör Ellevio både är omöjligt och oacceptabelt.

Jag sitter i nuläget med ett 24 mån rörligt avtal jag INTE kom överens med säljaren om.

Nu helt plötsligt påstår de att de visst tar emot mikroproduktion, men vägrar abryta avtalet där de inte följde varken lag eller etik, moral och kundnöjdhet bryr dom sig inte om och de sållar även bort dåliga kommentarer på deras sociala medier.

De har gjort fel från början och tycker det är helt rätt att kunden tar smällen och har räknat ut att det troligtvis kommer bli en total elkostnad för mig på runt 10.000:-/månad under vintermånaderna och vädret blir som i år (notera i Halland där vintern är mild).
    Har lite jobb pga Corona pandemin och därmed ingen kreditvärdighet vilket kommer förstöra för mig många år framöver om jag lyckas ta lån fram till vintern.

Mitt råd är att slänga på luren omedelbart då deras erbjudanden inte är det som de sedan skickar på bekräftelsen. De spelar bara in de sista minuterna, inte det som erbjuder och lovar.
    Hej Linn, tack för dina kommentarer. Jag behöver se över ditt ärende och mer detaljer, men det är helt korrekt, man kan inte ha två elleverantörer samtidigt och gällande det avtal du valt att teckna framgår villkoren i det sms du får samt i avtalsbekräftelsen. Jag vill gärna komma i kontakt med dig, kan du vänligen maila mig ditt telefonnummer kundombudsman@telinet.se så kontaktar jag dig direkt. Hälsningar Erica Kundombudsman Telinet Energi Telinet Energi AB
    2021-05-05
    Tyckte inget särskilt mer än att jag glömde räkningarna två gånger och fick betala extra till ett företag som skötte inbetalningarna. De kunde vara mycket tydligare med hur man skaffade autogiro för Telinet. Har det på alla mina räkningar nämligen.
    Annars kanske jag upplevde dem som dyra men kan inte jämföra direkt. Räcker detta som svar?
    Hej Khristina, tack för dina kommentarer! Vi uppskattar all feedback från våra kunder då vi givetvis förbättra och förtydliga vår information och rutiner. Autogiro kan man anmäla direkt via sin bank, via Mina Sidor eller givetvis hos vår kundservice! Vår målsättning är att alltid erbjuda bästa pris, men då vi följer priserna på börsen kan det vara perioder där det rörliga priset är något högre än normalt. Önskar dig en fin dag! Hälsningar Elsa Telinet Energi Telinet Energi AB
    Produktion elavtal
    Positivt bemötande
    Hade inga förväntningar
    Positiv upplevelse
    2021-05-05
    Telinet är väldigt kundorienterade och tillmötesgående.
    Bra..................................................
    2021-05-04
    Alltid en mycket nöjd kund med Telinet! Har inga och har aldrig haft några klagomål. Tyvärr är jag tvungen att byta elbolag varje år pga min låga inkomst (pension), men återkommer varannat år till Telinet! Önskar att jag kunde och hade råd att ha Telinet hela tiden!
    2021-05-04
    Väldigt bra ordning och den bästa kundservice jag upplevt, även vid uppsägning var det bara positiva vibrationer. Varje betalning som gjordes tackades det för i ett sms...snyggt! Anledning till 4 och inte 5 är att de tas ut månadsavgift vilket det finns andra leverantörer som inte gör, men med samma elavgifter.
  • 2021-05-04
    Upplever att jag blivit totalt lurad då Telinet har representanter ute i MediaMarkt:s butik och lockar med presentkort om man vill anlita dem.
    Att sen inte få kontakt med dem för att höra mer om företaget och hur abonnemanget skulle se ut (trots flertal försök) för att då helt plötsligt få en faktura där jag måste betala presentkortet.
    Känns helt fel och jag vill varna andra för att gå på detta. Skäms på er Telinet...
    Hej Åsa! Vad tråkigt att höra att du upplever att du inte kunnat komma i kontakt med oss.. Vi har öppet vår kundservice måndag till torsdag 8-18 och fredagar 9-16 men självklart kan man alltid nå oss på mail och chatt. Vi vill gärna komma i kontakt med dig för att se över ditt ärende och varför du inte kunnat nå oss, kontakta därför vår Kundombudsman på https://www.telinet.se/konsumentratt/ Hälsningar Elsa, Telinet Energi Telinet Energi AB
    • Elavtal.
    •Bra!
    •Företaget skötte sig bra!
    •Svårt så här tidigt! Får väl se om de sköter sig på sikt!
    2021-05-04
    Gick in på kampanjpris via www.elskling.se.
    Skötte uppsägning av gamla bolaget = bra.
    Under våren sattes solceller upp och jag fick även ett produktionsavtal samma dag som det driftsattes = bra.
    2021-05-04
    Bra pris och trevlig personal.
    2021-05-04
    Har haft Telinet Energi länge mad billig el trevlig personal och bra bemötande
    2021-05-04
    Bra information vid uppsägning. Återkommer gärna.
    2021-05-04
    Er försäljare lurade på oss ett avtal med 3 års uppsägning och vinterpris genom att enbart säga att man kunde säga upp avtalet efter 1 månad. Rent lurendrejeri!
    Förutom er försäljare så har vi mött bra folk hos er.
    Hej Åse Å, tack för din kommentar. Bindningstid och uppsägningstid är två olika typer av villkor, det stämmer att vi har endast en månads uppsägningstid på samtliga elavtal! Har man en bindningstid så gäller avtalet till bindningstidens slut. Hoppas att det förtydligade din fundering. Hälsningar Elsa, Telinet Energi Telinet Energi AB
    2021-04-14
    Jag ville ta över/ändra avtalet. När min sambo omkom i en bilolycka.Men kundtjänst är så okundvänliga och otrevliga att jag blir mörkrädd.
    Aldrig mer er.....
    Hej Christian, inledningsvis vill jag beklaga sorgen och självklart ska vi inte på något sätt vara kundovänliga. Jag vill därför veta mer om din upplevelse, samt be om ursäkt. Om du vill kontakta mig på kundombudsman@telinet.se så vore det toppen. Hälsningar Erica, Kundombudsman på Telinet Energi Telinet Energi AB
    2021-04-13
    Mycket bra information och svar på frågor ! Har dock ändast haft telinet sen 28/ 2 så svårt att göra nån större bedömning !!
    2021-04-12
    El avtal. Bra bemötande. Nöjd som kund.
    2021-04-12
    Det är ju positivt att Telinet satsar på ekologisk energi å andra sidan är priserna för höga jämfört med andra aktörer. Jag kommer att omvärdera mitt beslut när avtalet går ut.
    2021-04-12
    Jag har 2 abonnemang som de reviderade priserna på när jag klagade på ett snyggt sätt.
    2021-04-12
    Ville inte ha fakturan på Klarna.
    Ringde och kommer nu som mail.
    Bra.
    2021-04-12
    Elleveranser, bra bemötande, bra pris
    2021-04-12
    installerat solceller på huset. Fick bra bemötande och svar på mina frågor om försäljning av överskottsel.
    Eldistribution.
    Jag hade varit kvar som kund om jag kunde fått ta del av bättre pris.
    Hej Leif, vi erbjuder alltid bästa pris! Men det kanske kan vara så att du nyligen fått ta del av ett kampanjavtal och dessa är under en viss förutbestämd period. Önskar dig varmt välkommen tillbaka som kund hos oss i framtiden istället! Hälsningar Elsa, Telinet Energi Telinet Energi AB