Alla kategorier Elbolag Stockholms län Stockholm Östermalm Telinet Energi AB

Telinet Energi AB

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm — Visa karta

Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse som möjligt. Vi välkomnar dig därför att prova någon av våra tre avtal:

- Rörlig el till inköpspris -> För dig som kan hantera olika kostnader. Månad för månad.
- Inköpspris med pristak -> Försäkrad mot stora förändringar i elpriserna.
- Fast pris -> Full kontroll på din elräkning. Bind elpriset på allt från 3 månader till 3 år.

Men kom ihåg. Alltid Billigt, Alltid Grönt, Alltid Enkelt, när du använder Telinet energi.
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-18:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 307 kunder tycker om Telinet Energi AB

• Ingela S skrev om Telinet Energi AB
    Är nöjd med avtalad leverans av el. Läs mer
  • Sonya L skrev om Telinet Energi AB
    Telinet energi satte mig som kund före att utnytja sin rätt för ett avtal . Det upplevdes p väldigt generöst Läs mer
  • Stig Folke K skrev om Telinet Energi AB
    Vi köper el. Har varit kund i fyra månader, så jag inte uttala mig om annat än att det fingerat. Läs mer
  • Mohsen N skrev om Telinet Energi AB
    jag har köpt miljövänlig el

Bemötandet var bra

Förväntningar uppfylldes i tid

Jag är nöjd med det service som jag har fått hittills Läs mer
  • Göran O
    Göran O skrev om Telinet Energi AB
    Företaget har såvitt jag nu kan bedöma behandlat mig på ett just sätt i samband med att mitt gamla avtal skulle förlängas Läs mer
  • Sara J skrev om Telinet Energi AB
    Jag köpte rörlig el utan bindning och ringde innan köp till telinet för att fråga om allt ingick i det presenterade priset på hemsidan. De svarade ja.
    I första fakturan är det ändock ett dyrare pris än avtalat och det visade sig att de inte redovisat att moms inte ingick. Läs mer
    2018-10-17 Telinet Energi AB svarar Sara J
    Hej Sara! Vad tråkigt att det verkar ha blivit något missförstånd, vi redovisar samtliga jämförpriser på hemsidan inkl elcertifikat och moms. Vårt inköpspris är dock rörligt och varierar med elbörsen och tyvärr kan det ju då bli så att ditt pris blir högre än det du såg när du tecknade i o m att det varierar med elbörsens upp- och nedgångar. Vi kan tyvärr inte påverka inköpspriset på elbörsen men vi kan garantera att ditt avtal alltid är prisvärt ändå. Hoppas att du trots allt blir nöjd med rörligt pris och önskar du hellre t ex fast pris utan upp- och nedgångar är det bara att du hör av dig! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Lars Å skrev om Telinet Energi AB
    Köpte 1 årigt elavtal av Telinet energi via nätet. Är nu inne på andra året. Det har fungerat utan något som helst problem. Mina förhoppningar var väl inte skyhöga men det visade sig att jag inte hade någonting att oroa mig för. Att dessutom ha utjämnad betalning över året har varit det allra bästa för att kunna veta vad det kostar per månad!
    Mycket nöjd! Läs mer
  • Ulf A skrev om Telinet Energi AB
    Bra erbjudande men sen var det stopp, kass erbjudande från er. Läs mer
    2018-10-17 Telinet Energi AB svarar Ulf A
    Hej Ulf! Det är svårt för mig att veta exakt vilka erbjudanden du menar men kanske har du haft ett pris under ett år och nu kikar på ett nytt avtal för kommande avtalsperiod? Då prisläget på den svenska elmarknaden är väldigt högt just nu och spås vara högt det kommande året blir prisskillnaden såklart tydlig med tanke på prisläget. Vi försöker alltid ha ett så bra erbjudande det går till våra lojala kunder och det är tråkigt att vi denna gång inte mötte dina förväntningar. Hälsningar Anna, Kundservice
  • Olivér Enzo Z skrev om Telinet Energi AB
    Var lite krångligt i början att få igång elen, fick ta kontakt flera gånger. Var dock inte Telinets fel om jag förstod det rätt. Annars har jag inte haft några problem sedan dess! Läs mer
  • Majid R skrev om Telinet Energi AB
    Elavtal och jag har gått via elskling.se. Hade inga förväntningar. Jag har blivit bemött på ett bra sätt. Läs mer
  • Mikael K
    Mikael K skrev om Telinet Energi AB
    köper el varken bättre eller sämre jag tycker inte om att hålla på o kolla priser så jag är nog en trogen kund Läs mer
  • Sara T skrev om Telinet Energi AB
    Bra med utjämnadfaktura som tjänst! Läs mer
  • Kjell-Åke H skrev om Telinet Energi AB
    El- konsument. Bra bemötande. Kan tänka mig att återkomma som kund när priset är det rätta!I Läs mer
  • Åke Å skrev om Telinet Energi AB
    Bytte från vila abonnemang till lägenhets abonnemang.
    Blev väl bemött.
    Trodde inte att kostnads skillnaden skulle vara så stor mellan abonnemangen.
    Hopplösa att kontakta per telefon.
    Fick totalt cirka 10 automat mail med olika bekräftelser.

Trots allt en positiv erfarenhet som kan rekommenderas. Läs mer
    2018-10-01 Telinet Energi AB svarar Åke Å
    Hej Åke! Tio mail låter lite väl mycket, vi ska kika på hur det kommer sig men roligt att höra att du är nöjd. Nu är våra telefonköer betydligt kortare än de var i t ex augusti och är tillbaka på våra låga nivåer med snittväntetid på bara några minuter. Välkommen att höra av dig om du har några funderingar! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Niclas L
    Niclas L skrev om Telinet Energi AB
    Snabbt o enkelt! Lätt att få svar på frågor och så det viktigaste...bra pris! Läs mer
  • Josip F skrev om Telinet Energi AB
    Blivit dyrare. Iallafall för mig som vart kund. Annars helt okej. Läs mer
    2018-10-01 Telinet Energi AB svarar Josip F
    Hej Josip! Hör gärna av dig till oss så kan vi kika på var du har för avtal och om det finns andra avtal som passar dig bättre! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Mikael G skrev om Telinet Energi AB
    Rörligt EL pris.

Bra bemötande och bra service.

Snabbt, enkelt och smidigt.

Bra med utjämnad faktura. Alltid samma kostnad/mån. Läs mer
  • Raul A skrev om Telinet Energi AB
    Bra kontakt och bemötande att lägga till ett bra pris på elen du behöver gör att man som kund får förtroende för Telinet Läs mer
  • Kurt P skrev om Telinet Energi AB
    Jag köper el från er. Och jag är mycket nöjd med det. Har varit kund nu några år och allt fungerar smidigt och bra.
    Jag har alltid blivit bra bemött och man löser problem snabbt.
    Lättlästa fakturor.
    När jag skulle teckna om mitt ettåriga avtal här till hösten blev jag besviken på det höga priset som erbjöds mig men efter telsamtal ändrades det genast till ett billigare.
    Ni ligger alltid i topp med de bästa priserna ju.
    Så jag rekommenderar alltid er till andra och det tycker jag är den bästa sammanfattningen. Läs mer
    2018-09-28 Telinet Energi AB svarar Kurt P
    Tack Kurt! Så roligt att höra att du är nöjd!
  • Sofia N skrev om Telinet Energi AB
    Bra erbjudande men lite lurigt att man måste höra av sig själv för att se om man legat för högt i kW-pris. Det hade jag helt missat. Det borde komma automatiskt. Läs mer
    2018-09-27 Telinet Energi AB svarar Sofia N
    Hej Sofia! Vad roligt att du är nöjd med vårt erbjudande! Jag är lite osäker på vad du menar med att man själv ska höra av sig till oss så du får gärna höra av dig och berätta vad du tänker på. Vårt mål är att våra kunder ska behöva göra så lite som möjligt själva och att vårt elavtal bara ska löpa på - så att du får tid över till annat! Finns det saker du stött på där vi kan förbättra oss tar vi gärna emot din feedback! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Malin L skrev om Telinet Energi AB
    Köper el. trevliga och har inte haft problem tidigare Läs mer
  • Nina C skrev om Telinet Energi AB
    Bra service när jag ringer in, enkelt att logga in på egna sidor och hålla koll på förbrukning. Läs mer
  • Marie P skrev om Telinet Energi AB
    Jag har valt Telinet Energi utjämnad elfaktura, dvs man har delat min årsförbrukning på 12, så att jag betalar lika mycket per månad oavsett årstid. Jag är nöjd med detta upplägg, något som jag blev erbjuden då mitt elavtal höll på att gå ut.

Telinet Energi erbjuder mig det lägsta elpriset. Det är också lätt att få kontakt med kundtjänst om det skulle vara något. De erbjuder flera olika faktura-alternativ och deras energi är alltid 100% förnybar! Så jag är både klimatsmart OCH ekonomisk genom att välja detta avtal! Läs mer
    2018-09-27 Telinet Energi AB svarar Marie P
    Var härligt att höra Marie! Vad glada vi blir över att du trivs hos oss! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Håkan S skrev om Telinet Energi AB
    Köpte el mycket bra bemött av personalen inget strul alltid ordning med räkningarna Läs mer
  • Bodil P skrev om Telinet Energi AB
    El-leverantör, jag har inga anmärkningar. Läs mer
  • Linus skrev om Telinet Energi AB
    Helt värdelös! Oförskämda & uppkäftiga säljare

När jag då säger att vi avstår blir säljaren plötsligt otrevlig och slänger in en väldigt uppkäftig och väldigt onödig kommentar. Slänger på luren fortare än jag hinner tänka för att inte jag ska hinna svara.
    Enligt min mening ska dessa säljare vara trevliga och tacka för min tid även om jag väljer att avstå.
    Detta omdömet kommer att spridas vidare för andras skull, och jag kan bara hoppas att de sover dåligt om nätterna.

Googlat er, där framgår det ett och annat, skönt att man icke tecknade något avtal!

Rekommenderas ej!!!!!!! Läs mer
    2018-09-25 Telinet Energi AB svarar Linus
    Hej Linus! Så här ska det absolut inte vara och det är inget beteende vi står bakom. Jag håller helt med om att en säljare i det läget ska tacka för din tid och hälsa dig välkommen till oss någon annan gång istället. Vi tar detta vidare till berörda parter internt hos oss. Vi är tacksamma för din feedback, utan den kan vi inte veta när det går snett. Jag ser att du har googlat oss, det är väldigt gamla artiklar från 2015 och vi har gjort om mycket hos oss sedan dess. Något som t ex många kommentarer här på Reco är ett bevis för. Jag hoppas att du kan tänka dig att ge oss chansen ytterligare en gång framöver så att vi får visa vad mycket bra vi också kan göra! Hälsningar Anna, Kundservice.
  • Leden L skrev om Telinet Energi AB
    Jättedåligt bemötande! Alltid fel med faktureringen, förstår inte varför. Påminnelse efter påminnelse , skickar mail om att få info om varför vissa fakturor inte stämmer, ja då får man inte svar alls. Hopplöst fall, Telinet energi ska man inte ha som leverantör! Recensionerna på Google säger allt. Läs mer
    2018-09-25 Telinet Energi AB svarar Leden L
    Hej Leden! Vad tråkigt att höra att det verkar ha blivit missförstånd kring dina fakturor. Vi skickar alltid en vanlig faktura via ditt önskade betalsätt varje månad, inkommer sedan ingen betalning skickas en påminnelse ut. Om du upplever att din faktura inte stämmer med din uppfattning försöker vi alltid hjälpa till att förklara efter bästa förmåga. Har du försökt att nå oss via mail under augusti har vi tyvärr haft mycket mail med längre svarstider till följd. Du är alltid välkommen att ringa oss om du saknar svar. Hälsningar Anna, Kundservice
  • Birgitta L skrev om Telinet Energi AB
    Nytt elavtal.
    Mycket bra bemötande.

Jag är bemött på ett tillfredsställande sätt.

Med vänlig hälsning BL Läs mer
  • Bengt L skrev om Telinet Energi AB
    Vi köper el. Vi harblivit väl bemötta hitintills. Vi förväntar oss billig el. Läs mer
  • Bo H skrev om Telinet Energi AB
    Vi har köpt el. Har hela tiden blivit bra bemötta. Tyvärr kunde Telinet inte hålla ett bra pris för ny period. Men vi kommer gärna tillbaka om priset är de rätta. Läs mer
  • Anders H skrev om Telinet Energi AB
    Jag hade Telinet som elleverantör, det fungerade bra men har nu bytt leverantör. Läs mer
  • Birgit N skrev om Telinet Energi AB
    Jag har inte hunnit föra mig en riktig uppfattning än Läs mer
    2018-09-24 Telinet Energi AB svarar Birgit N
    Jag hoppas att vi kommer möta dina förväntningar framöver! Välkommen som kund till oss! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Ann-Margreth S skrev om Telinet Energi AB
    Jag valde ett erbjudande om el till fast pris under ett år via elskling.se.

När jag gjorde beställningen via elskling framgick det inte att ingen faktura skulle skickas med post utan att fakturan endast skulle skickas till mejl-adressen. Det fanns skrivet i det finstilta i avtalet som jag fick efter att jag beställt elavtalet, men det såg jag inte.

I och med att jag har en mejl-låda där det kommer mycket skräppost till så missade jag den första fakturan. Den måste ha försvunnit bland skräpposten.

Sedan fick jag en påminnelse och fick betala påminnelseavgift.
    Är man som leverantör serviceminded en sådan gång så tycker jag att man ska skriva av dröjsmålskostnaden.

Dröjsmålsavgiften är inget stort belopp, men jag fick en negativ inställning till hur de hanterar sina kunder och bestämde mig genast att jag skulle säga upp avtalet så fort jag hade möjlighet till att göra det, och det har jag gjort.

Jag kommer att byta elleverantör. Läs mer
    2018-09-24 Telinet Energi AB svarar Ann-Margreth S
    Hej Ann-Margreth! V ad tråkigt att höra att du fick en negativ inställning till oss. Vi har som policy att alltid kreditera påminnelsen på den fösta fakturan kunden får - just eftersom det är så lätt att missa den. Det står i bekräftelsebrevet att faktura såväl som annan info som rör ditt avtal kommer via mail men det är som du skriver lätt att missa att läsa allt när man få mycket information inför starten av elavtalet. Självklart vill vi gärna rätta till vårt misstag om det var så att du inte fick någon kreditering. Hör gärna av dig till oss så hjälper vi dig! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Anwar A skrev om Telinet Energi AB
    Jag har bredband....allt är bra Läs mer
  • Arne Hjalmar K skrev om Telinet Energi AB
    Eldistribution. Bra bemötande. Upplevelse och förväntningar överensstämde. Läs mer
  • Björn N skrev om Telinet Energi AB
    Ingen speciell.

Jag sa upp mitt el-abonnemang eftersom jag hittat en billigare leverantör och Telinet kunde inte matcha det. Läs mer
    2018-09-21 Telinet Energi AB svarar Björn N
    Hej Björn! Vad tråkigt att höra att vi inte kunde möta det pris du fått. Vi strävar alltid efter att ha så bra priser som möjligt men ibland räcker vi inte till på alla avtal. Jag hoppas istället att vi får se dig som kund igen när det är dags att byta elavtal! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Anita F skrev om Telinet Energi AB
    telinet helt oförmögen att reglera överskottsel från solceller!
    Blir då helt diskvalifiserat
    MVH
    Stig och Anita Läs mer
    2018-09-21 Telinet Energi AB svarar Anita F
    Hej Anita! Inom förhoppningsvis bara några veckor kommer vi att ha ett erbjudande för att köpa överskottsel från er, så ni är varmt välkomna att höra av er om ett tag så kan vi hjälpa er då! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Andreas S skrev om Telinet Energi AB
    Jättenöjd på alla sätt och vi..,,......,................... Läs mer
  • Robin S skrev om Telinet Energi AB
    Aldrig mer Telinet Energi!!!

Jag har fått påminnelse och inkasso fakturor varje månad. Får varken något per mejl eller post fast alla uppgifter stämmer. Det känns verkligen som att Telinet Energi gör detta med meningen så de får en större intäkt på påminnelse och inkassoavgifter. Katastrofalt! Dåligt bemötande och blev lovad bra elavtal med bra elpriser, visade sig att Telinet Energis priser var bland de dyraste på marknaden, höga påslag och extremt hög elcertifikat. Maxar intäkten så mycket som möjligt på kundens bekostnad.

FY TELINET ENERGI, VARNING! VARNING! VARNING! Läs mer
    2018-09-13 Telinet Energi AB svarar Robin S
    Hej Robin! Eftersom jag inte kan se ditt avtal har jag svårt att gå in i detalj om vad som hänt men vi skickar våra fakturor i första hand till den mailadress du angivit, i andra hand till den faktureringsadress du gav oss i samband med tecknandet. Påminnelser och inkasso går alltid ut till din faktureringsadress. Självklart finns det inget intresse alls för oss att skapa påminnelser och inkassokrav med mening - det överlever inget bolag på. Det som gör ett företag framgångsrikt är nöjda kunder och vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara så nöjda som möjligt, därför försöker vi alltid lösa alla eventuella problem som våra kunder kan ha så fort som möjligt. Jag kikar gärna mer på ditt ärende om du har lust att höra av dig till oss igen så att vi kan se om det blivit något fel! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Alex G skrev om Telinet Energi AB
    Fungerar utmärkt 😁
    Jag struntar i trettio tecken. Läs mer
  • Jenny K skrev om Telinet Energi AB
    Bytte till Telinet via Elskling men ringde för att ställa lite frågor om abonnemanget. Fick mycket bra hjälp och den som hjälpt mig var mycket trevlig och svarade på alla mina frågor. Personen var mycket kunnig. Läs mer
  • Mohsen Z skrev om Telinet Energi AB
    Jag har sökt på internet.
    Ni var billigare de andra elbolaget.
    Priset stämmer med den som ni har erbjudit.
    Jag är nöjd och vill samarbeta med eran elbolaget. Läs mer
  • Kent J
    Kent J skrev om Telinet Energi AB
    Sökte ett bra fast elabonnemang och tyckte att Telinet hade det b
    bäst prisvärda.
    Hade ingen telefonkontakt med dom utan jag sökte på elskling.se Läs mer
  • Gabriella L skrev om Telinet Energi AB
    trevligt och artigt . Hoppas på fortsatt bra samarbete Läs mer
  • Oscar Q skrev om Telinet Energi AB
    Smidigt kundbemötande, rätt priser, grön el. Rekommenderas! Läs mer
  • Bodil G skrev om Telinet Energi AB
    Jag valde Telinet Energi åter. 12mån fast pris, samt grön el.
    Jag blev positivt bemött.
    Jag är storkonsument av el, varför elpriset är viktigt för mig.
    Har eluppvärmd villa byggd på 1920-talet.
    Mina upplevelser är positiva, då kommunikationen med er stämmer med mina upplevelser. Läs mer
  • Helene Z skrev om Telinet Energi AB
    El, alltid bra bemötande. Blev lite för dyrt när det billiga året tog slut... Läs mer
  • Björn Kim H skrev om Telinet Energi AB
    Det får framtiden utvisa kund from 010918 Läs mer
  • Ingegerd Edith Elisabeth ? skrev om Telinet Energi AB
    Miljö el, trevligt bemötande.
    Fungerar bra med Tekinet. Läs mer
  • Åsa S skrev om Telinet Energi AB
    Bra med utjämnad faktura,,kan man ha bättre koll på dun månadskostnad! Läs mer

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm