Alla kategorier Elbolag Stockholms län Stockholm Östermalm Telinet Energi AB

Telinet Energi AB

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm — Visa karta

Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse som möjligt. Vi välkomnar dig därför att prova någon av våra tre avtal:

- Rörlig el till inköpspris -> För dig som kan hantera olika kostnader. Månad för månad.
- Inköpspris med pristak -> Försäkrad mot stora förändringar i elpriserna.
- Fast pris -> Full kontroll på din elräkning. Bind elpriset på allt från 3 månader till 3 år.

Men kom ihåg. Alltid Billigt, Alltid Grönt, Alltid Enkelt, när du använder Telinet energi.
Mån-Tor: 08:00-18:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 80 kunder tycker om Telinet Energi AB

• Roijne B
    Roijne B skrev om Telinet Energi AB
    Positivt bemötande men strul med e-faktura/autobetalning. Missförstånd, tydligare information hade hjälpt Läs mer
  • Kristina H
    Kristina H skrev om Telinet Energi AB
    Köpa el - mycket enkel process och bra bemöttande Läs mer
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Telinet Energi AB
    Billigare el än det elbolag vi hade tidigare Läs mer
  • Stig N
    Stig N skrev om Telinet Energi AB
    Elpris. Mycket bra. Ja jag blev nöjd. Mycket trevligt och proffsigt. Läs mer
  • Pia J
    Pia J skrev om Telinet Energi AB
    bra bemötande vid kontakt med kundtjänst Läs mer
  • Per R
    Per R skrev om Telinet Energi AB
    Ett bra pris och trevligt bemötande räcker långt. Läs mer
  • Nader S
    Nader S skrev om Telinet Energi AB
    Jag är ny kund hos er, det är för tidigt att bedöma, än så länge är jag nöjd med, hoppas jag att samarbetet fortsätter.
    Nader Läs mer
    Kerstin B skrev om Telinet Energi AB
    Köpt el. Bra och proffisigt bemötande, är nöjda. Ps, sänk gärna priset😚 Läs mer
  • Jonas S
    Jonas S skrev om Telinet Energi AB
    Har inte haft dom så länge än. Bara pratat med dom en gång, men verkar bra. Läs mer
  • Gun Margret E L
    Gun Margret E L skrev om Telinet Energi AB
    Jag har alltid blivit trevligt bemött oavsett mina frågor och jag tvekar inte att rekommendera Telinet Energi till mina vänner Läs mer
  • Olov G
    Olov G skrev om Telinet Energi AB
    Villa-El.
    Mycket bra.
    Alla förväntningar infriades.
    Hade gärna varit kvar men nya kampanjpriser väntade. Läs mer
  • Jan Olaf M
    Jan Olaf M skrev om Telinet Energi AB
    Fungerade bra fram till att jag önskade att förlänga mitt avtal. Deras nya förslag var mycket dålig jämförd med konkurrenterna. Viljan att behålla mig som kund var mycket dålig. Läs mer
  • Berit N
    Berit N skrev om Telinet Energi AB
    Vi köper vår el genom Telinet.
    Vi är nöjda o har blivit bra bemötta. Bra också att vi kan betala lika mycket året om. Läs mer
  • Astrid Ingeborg Yvonne K
    Astrid Ingeborg Yvonne K skrev om Telinet Energi AB
    Det har varit bra , företaget har levt till våra förväntningar Läs mer
  • Roger W
    Roger W skrev om Telinet Energi AB
    Köp av elleveranser genom medverkan av Compricer.
    Vad jag kan påminna mig så tror jag att vi hittills inte haft någon direktkontakt . Kanske vi får tillfälle vid nästa köptillfälle.
    Hälsningar/Roger Läs mer
  • Bengt Ove Lennart R
    Bengt Ove Lennart R skrev om Telinet Energi AB
    Eltjänst! Allt bra bemötande Läs mer
  • Eva Carina A
    Eva Carina A skrev om Telinet Energi AB
    Vi har ett elavtal med Telinet Energi AB. Från första början tills nu har vi bara blivit bra bemött. Vi fick snabbt vårt avtal via mail och har även e-faktura som fungerat bra hela vägen. Priset var det som styrde vårt val och efteråt kollade jag upp företaget och hittade mycket negativt på nätet. Vi befarade att det skulle bli krångel men hade inte behövt vara oroliga. positivt var det personliga samtal via telefon som vi fick efter någon månad. Ett företag att rekommendera. Läs mer
  • Eva M
    Eva M skrev om Telinet Energi AB
    Bra elpriser. Dock inga förmånligare priser för stamkunder. Har bytt elbolag. Läs mer
  • Jan G
    Jan G skrev om Telinet Energi AB
    Jag är mycket nöjd,jag ser att jag får en lägre elräkning. Läs mer
  • Håkan Ö
    Håkan Ö skrev om Telinet Energi AB
    Jag köpte el och det var bra. Dom levererade och jag var nöjd. Läs mer
  • Ulla Märta Erika S
    Ulla Märta Erika S skrev om Telinet Energi AB
    Fortsätter det som nu är jag nöjd. Vill inte ha obehagliga överraskningar i slutet av året. Hälsn. Ulla Läs mer
  • Pieter A
    Pieter A skrev om Telinet Energi AB
    Jag var kund med 1 årskontrakt som gick ut hösten 2017, betalade med Autogiro varje månad. Förlänger med ytterligare 1år.
    Då börjar bolaget skicka fakturor varje månad. Jag ringer upp till kundtjänst och berättar att jag har betalat med autogiro tidigare. Damen säger att hon ordnar det till nästa månad. Jag åker 6 veckor till New Zealand under januari och februari och tänker inte på Telinet. Vad händer, det kommer ytterligare fakturor i brevlådan och jag är utomlands. När jag kommer tillbaka till Sverige har jag fått en ny faktura + påminnelse och skall betala cirka 100:- som straff för inte betalt räkningen. Hade fakturan kommit som alla mina andra fakturor hade jag betalat över internet.Ringer kundtjänst igen till en sur kärring och berättar hela historien för henne. Det ända svaret jag får av henne är att skriva till bolaget och förklara hela historien igen. Hon kan inte hjälpa mig överhuvudtaget. Jag tackar och med orden ” du har förstört hela min dag”.
    Hade det varit Nespressos kundtjänst hade dom löst problemet och sagt att nästa gång du handlar ligger det gratis 20 kapsyler och väntar på dig.
    Hoppas jag får ett fritt elavtal när mitt gamla går ut i höst.
    Svarar bara på detta för ni förstod något var fel när jag bedömde servicen till 0 poäng. Hade aldrig tagit mig tid att skriva till bolaget, byter hellre bolag när det dags.
    Pieter Ahl Läs mer
    2018-05-18 Telinet Energi AB svarar Pieter A
    Hej Pieter! Det här låter ju inte alls bra! Jag vill verkligen be om ursäkt över att din e-faktura inte hängde med på ditt nya avtal. I just det här fallet är det ett mänskligt misstag från vår sida som skett. Det är självklart väldigt tråkigt att det drabbat dig såhär men jag hoppas att du ändå vill ge oss chansen att erbjuda dig ett riktigt bra avtal när ditt nuvarande löper ut. Jag önskar dig en fin helg! Hälsningar Anna, Kundservice
    2018-05-18 Pieter A svarar Telinet Energi AB
    Hej Anna
    Med ett så dåligt svar behöver ni inte mig. Ni är inte ens villiga att betala tillbaka min extra kostnad. Jag säger upp mitt avtal nu och vänder mig till klokare konkurrenter när det blir dags.
    Skall även överväga att göra en insändare hur ni behandlar kunder.
    Pieter Ahl
    2018-05-18 Pieter A svarar Telinet Energi AB
    Hej Anna
    Skall även överväga att göra en insändare hur ni behandlar kunder.
    Pieter Ahl
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Kerstin T
    Kerstin T skrev om Telinet Energi AB
    Har kör el av Telinet i flera pr och tycker de alltid varit tillmötesgående och bra att ha att göra med Läs mer
  • Rein H
    Rein H skrev om Telinet Energi AB
    Mitt ärende blev bortglömt tills jag påminde dem om mina frågor. Mina problem blev inte lösta. Läs mer
    2018-05-17 Telinet Energi AB svarar Rein H
    Hej Rein! Jag är ledsen att höra att din upplevelse av oss inte är så bra som den borde vara. Vi försöker alltid i möjligaste mån hjälpa våra kunder i första samtalet eller mailet så jag kan bara beklaga att du inte fick hjälp direkt. Jag hoppas att du framöver ändå kan tänka dig att ge oss chansen att visa hur fin service vi ändå har. Hälsningar Anna, Kundservice
  • Bo A
    Bo A skrev om Telinet Energi AB
    Bra tillmötesgående inga negativa erfarenheter Läs mer
  • Martin M
    Martin M skrev om Telinet Energi AB
    Rörligt elpris, de va billigast tills någon annan va de och då bytte jag dit. Allt bra annars. Läs mer
  • Riitta H
    Riitta H skrev om Telinet Energi AB
    Allting var toppen bra! Bra bemötande, bra service! Läs mer
  • Göran H
    Göran H skrev om Telinet Energi AB
    Lite synd att jag inte fick bästa priset direkt, utan först när jag sa upp avtalet ;-(
    Hade jag fått bästa priset direkt så hade jag säkert varit kund även i fortsättningen Läs mer
    2018-05-17 Telinet Energi AB svarar Göran H
    Hej Göran! Tack för din återkoppling till oss och vad tråkigt att vi inte kunde matcha dina förväntningar på ett bra pris direkt. Jag hoppas du ger oss chansen när det återigen är dags att se över ditt elavtal så vi kan hitta ett pris som du är nöjd med! Hoppas du får en härlig dag! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Magnus K
    Magnus K skrev om Telinet Energi AB
    Jag köpte el till inköpspris med en rabatterad månadsavgift av en säljare. Mycket god kontakt med Telinets kundservice och underbart att man kan vara en av deras kunder som stödjer 100% förnyelsebar el. Ett tryggt val helt enkelt! Läs mer
  • Gabriella G
    Gabriella G skrev om Telinet Energi AB
    Jag glömde säga upp mitt årsabbonemang och ville byta leverantör. Jag bytte då jag inte förstått stt jag inte sagt upp mitt årsabbonemang. Jag fick ganska snart ett sms där man tydligt förklarade att min uppsägning var ett kontraktsbrott och det skulle kosta mig ex antal kronor. Det slutade med att jag stannade och fick en otroligt dyr el. Jag kommer byta elleverantör så fort jag får möjlighet om de inte kommer ge mug ett betydligt bättre erbjudande än vad jag har idag. Jag betalar ca 600 kr mer i månaden än den billigaste leverantören. Och för en fattig student är det otroligt mycket pengar. Läs mer
    2018-05-17 Telinet Energi AB svarar Gabriella G
    Hej Gabriella! Vad tråkigt att din upplevelse från ditt första år hos oss inte känns bra. Ring oss gärna så kan vi se om vi kan hitta ett avtal som passar dig bättre och sänker dina kostnader redan nu. Hälsningar Anna, Kundservice
  • Jan L
    Jan L skrev om Telinet Energi AB
    Telinet funkar bra. Mycket bra pris och god service Läs mer
  • Elisebeth G
    Elisebeth G skrev om Telinet Energi AB
    Har vid flera ggr varit i kontakt med dom om en felaktig faktura och blivit lovad att den skulle tas bort, har t o m fått bekräftelse på mail. Men likväl förbannat har det gått till inkasso, nu skulle dom på inkasso försö Läs mer
    2018-05-18 Telinet Energi AB svarar Elisebeth G
    Hej Elisabeth! Självklart ska vi reda ut detta åt dig och se till att ditt ärende löser sig. Jag tror att mina kollegor kikar på detta just nu och kommer att kontakta dig efter helgen så att det blir en bra lösning. Jag hoppas du får en härlig helg i solen! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Bengt-arne P
    Bengt-arne P skrev om Telinet Energi AB
    Jag har köpt el. Har blivit mycket väl bemött vid mina kontakter. Företaget levde mycket väl upp till mina förväntningar.
    Perfekt företag att göra affärer med allt har fungerat perfekt inte det minsta krångel. Läs mer
  • Miroslav P
    Miroslav P skrev om Telinet Energi AB
    Jag tecknade 1 år fast pris, telinet var billigast på det avtalet.
    Jag har varit kund tidigare och jag blev väl bemött alltid av telinet Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Telinet Energi AB
    Pålitliga och trevliga.
    Just nu ett bra erbjudande. Läs mer
  • Niklas M
    Niklas M skrev om Telinet Energi AB
    Jag köper el av Telinet och har blivit bra bemött av deras kundtjänst varje gång det är dags för nytt elpris.
    Sammanfattningen är godkänd upplevelse. Läs mer
  • 780201 0
    780201 0 skrev om Telinet Energi AB
    Har bara varit kund i ett par månader men allt har funkat bra. Tydlig faktura. Läs mer
  • Carl Johan E
    Carl Johan E skrev om Telinet Energi AB
    Dåligt med e-faktura och avgift! Fy Läs mer
    2018-05-17 Telinet Energi AB svarar Carl Johan E
    Hej Carl Johan! Vi har inga fakturaavgifter, oavsett vilket betalsätt du väljer. Däremot har vi en månadsavgift på själva elavtalet, kanske är det den du missförstått för en faktureringsavgift. VI är tacksamma för din feedback, det är värdefullt för oss att få reda på hur våra kunder uppfattar våra avtal så att vi kan förbättra oss och bli ännu tydligare. Hälsningar Anna, Kundservice
  • Kjell J
    Kjell J skrev om Telinet Energi AB
    extra avgift inte braxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
    2018-05-17 Telinet Energi AB svarar Kjell J
    Hej Kjell! Jag är lite osäker på vad du menar med extra avgifter då vi inte fakturerar något mer än kWh-pris och månadsavgift på våra elavtal. Hör gärna av dig till oss så vi får möjlighet att reda ut eventuella missförstånd. Hoppas du får en fin dag! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Birgitta Z
    Birgitta Z skrev om Telinet Energi AB
    Lägsta pris o rekommendation från Compricer. Läs mer
  • Leif S
    Leif S skrev om Telinet Energi AB
    Allt var bra. Bra info, bra servis.
    Skall snart ringa och förlänga mitt el avtal om NI inte har något bättre Läs mer
    2018-05-16 Telinet Energi AB svarar Leif S
    Hej Leif! Vad roligt att höra! Det är bara att höra av dig när det är dags att se över avtalet så kan vi säkert hitta något som passar dig bra! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Mahabad R
    Mahabad R skrev om Telinet Energi AB
    Det känds att informatorn kunde sin sak Läs mer
  • Bo B
    Bo B skrev om Telinet Energi AB
    Vet inte om jag var surrig eller om avtalet var otydligt. Men jag kände inte att jag fick rätt information gällande mitt avtal. Det var något med att avtalet plötsligt blev ganska så mycket dyrare helt plötsligt. Lyckades dock (med mycket möda) få delvis rätt.
    Men kommer inte riktigt ihåg detaljer. Minns att jag också reagerade på faktureringsavgift!! Det är ju någon som företagen "lurar på kunden" obemärkt. Likaså Telinet. Vi har ju digitala fakturor idag!! Inget om detta innan avtalet skrevs på.
    När avtalet sas upp skulle jag få tillbaks ca 900kr i överbetalning. Men det tog LÅÅÅNG TID och MÅÅÅNGA SAMTAL. Läs mer
    2018-05-16 Telinet Energi AB svarar Bo B
    Hej Bo! Det låter ju inte bra att du känner att vi varit otydliga i vår kommunikation kring ditt elavtal. Vi är tacksamma för din feedback dock, för det gör att vi kan förbättra oss. Vad gäller faktureringsavgift har vi aldrig haft någon sådan, men däremot har de flesta av våra elavtal en månadsavgift. Den är helt oberoende vilket betalsätt du har för självklart tar vi inte ut extra avgifter bara för att man vill få sin faktura på ett visst sätt. Tack för din återkoppling! Ha en fortsatt fin dag! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Anders J
    Anders J skrev om Telinet Energi AB
    Köpte ett utjämnat elpris till villa, fick ett variabelt.

Kundtjänst fixade detta och har varit fantastiskt lyhörda. Toppbetyg på dem:-)

Förväntade ett utjämnat pris, mitt i detta kopplades överföringsavgifterna om till nätägaren vilket medförde att mitt utjämnade pris endast omfattar x% av den totala elkostnaden, en miss i beräkningen.

Kan bero på att jag inte följt nyheterna de senaste 5 åren.
    Vem vill ha all skit de rapporterar i huvidet? Läs mer
  • Mustapha C
    Mustapha C skrev om Telinet Energi AB
    Jag har el avtal . Bra priser och bra tjänster Läs mer
  • Sten O
    Sten O skrev om Telinet Energi AB
    priset och servicen är orsaken till valet Läs mer
  • Sven Ivar L
    Sven Ivar L skrev om Telinet Energi AB
    El Bra bemötande Företaget levde upp till mina förväntningar Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Telinet Energi AB
    Blev lovad pappersfaktura, men har ej sett röken av någon sådan ännu... Läs mer
    2018-05-16 Telinet Energi AB svarar Anders L
    Hej Anders! Det var tokigt, självklart kan vi enkelt ordna pappersfaktura åt dig. Det gör vi gärna så det har nog blivit något missförstånd från vår sida. Hör gärna av dig igen till vår kundservice så ordnar vi det med en gång.
    Hälsningar Anna, Kundservice
  • Jakob H
    Jakob H skrev om Telinet Energi AB
    Blev tipsad på compricer och är nöjd aaaaaaaaaaaaaaaa Läs mer

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm