Informativt och sakligt bemötande
Telinet Energi AB
Om företaget
Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt och Alltid Enkelt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse...
2137 omdömen om Telinet Energi AB
Sedan starten hos Reco 2018
Bra och hjälpsamma. Vettiga priser
Bra bemötande och snabba svar.Har varit kund ganska kort tid.Men är hittills mycket nöjd.
Vi har haft Telinet i säkert 20 år och har alltid haft bra kontakt med er. Ni ger en feedback när ni fått betalningen och tackar för den. Det är nog den enda som gör så. Man blir glad av att ni gör så. Bara gott betyg för er.
Jag ville teckna en ny avtalsperiod, vilket Telinet var intresserad av också
Vid flytt av mitt ena energiavtal från en lägenhet till en annan blev jag väldigt bra bemött av er pesonal
Bra bemötande och information
Inga problem så vi kan fortsätta med Telinet
Jag blev väl bemött av Telinet! Jag hade inga speciella förväntningar men det jag önskade behövde jag inte ens säga innan det uppfylldes. Det var ett väldigt positivt bemötande. Jag hade varit oaktsam på en faktura pga ouppmärksamhet från min sida.
Bra bemötande, levde upp till förväntningarna
Mycket bra 😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘
Bra att ha att göra med, svarar snabbt då det behövs och löser eventuella problem.
Har inte ännu haft personlig kontakt med Telinet, så därför kan jag inte i dagsläget uttala mig
Bra bemötande +++++ —————————————/——————-
Positivt kunnigt och profitiinelt bemötande
Trevligt och kunnigt bemötande
Trevlig och kunnig kille som hjälpte mig
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!++!!
Jag är ny kund så jag bedömer kundsuporten
Jag upplevt bra med Telinet 👍
Lätt och snabbt att få kontakt över telefon, redigt förklarat, trevligt bemötande, toppen.
Får alltid ett bra bemötande då jag är i ko takt med telinet energi Ab
Jag frågade om timpris kontra vanligt rörligt pris som jag har idag och fick ett snabbt och bra svar.
Bra och smidig elleverantör, fin service vid ändring av kontrakt.
Brukar alltid vara bra.........
Har tecknat Elabonnemang. bra bemötande.men lite okara besked.
Svarar snabbt när man ringer och är mycket bra på att svara på ett eventuellt problem.
Jag blev kontaktad vid två tillfällen och blev vänligt bemött vid båda tillfällena. Vid det första tillfället blev jag extra vänligt bemött och med anledning av att jag hade tecknat ett nytt avtal för den lägenhet som jag nu har köpt och fick också besked om att jag skulle få de första månaderna avgiftsfria. Vid samtalet med handläggare nr 2 framkom att man nog inte hade insett att jag ännu inte har sålt min sommarstuga samtidigt som att jag fr.o.m. 17/2 har övertagit en lägenhet vilket innebär att jag ännu så länge måste...
Trevligt och kompetent bemötande, fick den hjälp jag behövde! 👍
Vänligt bemötande och snabb hjälp att läsa upp frågan till full belåtenhet.
Har blivit proffsigt bemött vid varje tillfälle jag varit i kontakt med Telinet. Har känns rätt varje gång.
Fick ett väldigt bra alternativ till mitt tidigare avtal
Tecknat elabonnemang för min bostad
Alltid smidiga, alltid hjälpsamma , Känns som bra företag att vara kund hos
Är ny kund så det är svart att bedöma i dagsläget
Hej jag är mycket nöjd efter att jag hade problem med mitt avtal i Lindersmåla men ni var mycket trevlig i era samtal som jag hade med er och ni löste problemet snabbt. MVH CGÖrn
Trevligt bemötande. Snabbt svar på frågan.
Mycket bra bemötande bra priser
Trevlig försäljare som ringde o eftersom vi hade tidigare erfarenhet av Telinet passade vi på att byta elleverantör.
Sista gången var det en usel upplevelse. Det gick inte att logga in på Mina sidor vare sig i appen eller via hemsidan, hur många gånger jag än försökte. Jag ringde kundtjänst som inte kunde hjälpa mej. Killen jag pratade med lovade prata med någon som skulle lösa problemet. Sen skulle han återkoppla till mej men han hörde inte av sig. Många timmar senare fick jag det att fungera på egen hand. Men annars tycker jag att ni är rätt bra.
Fick prata med en jättetrevlig kille. Jag väntade mej att få ett svar, och det fick jag. Jag frågade angående en faktura och fick bra hjälp.
Har inte så stor erfarenhet av telinet eftersom jag är en ganska ny kund.men en fyra är okej
Sakliga och kunniga medarbetare som var lätta att prata med och som snabbt hjälpte mig med mitt ärende
Har sedan jag precis börjat ett avtal med Telinet Energi fått ett bra intryck. Under den här korta tiden. Verkar dock som eFaktura dröjer trots tidig anmälan till dom om att få det på plats därav betyg 4 av 5 möjliga. Löser det sig kan betyget höjas.
Har inte mycket kontakt men allt fungerar. Appen fungerar bra. Har varit kontakt en gång och det var positivt
Jag har stora problem med telinets app men går in på min sida på nätet istället. Blir dock lite segt att ha koll på förbrukningen och fakturor på det sättet
Bra tack men kommer inte ihåg vad det gäller
Jag är oerhört besviken på Telinet Energi AB.
Positiv support, problemfritt, bra app med överblick och historik samt sms vid mottagen betalning.
Blev feldebiterad i månadsrkningen för nov 2024. Meddelade er kundtjänst, som efter diskussion medgav att jag hade rätt och vi kom överens om tillrättande på decemberfakturan. Då denna faktura kom var inte novemberfakturan tillrättad och dessutom hade decemberfakturan motsvarande fel. Efter nytt påtalande rättades felen till, men om jag inte kollat hade sannolikt inget skett!!!