Telinet Energi AB

www.telinet.se
  • BadgeTwoYears
1 869
4.0

Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt och Alltid Enkelt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse...

1869 omdömen om Telinet Energi AB

Sedan starten hos Reco 2018

Sören S
Skrev om Telinet Energi AB

Lätt att få kontakt på telefon, kort väntetid. Trevligt och upplysande samtal med kunnig kvinna. Telinet har levt upp till det som lovats i förväg avseende offertens innehåll.

Roger M
Skrev om Telinet Energi AB

Även om elen varit dyr , verkar inte annat bolag vara billigare och månadspåslaget är okej. Alltid ett trevligt och förstående bemötande under de år som jag varit kund! Roger Malmberg

Anita E
Skrev om Telinet Energi AB

Bästa bästa tack 🙏 fantastiskt bra elbolag hänger på några år till

Beryl L

Trevligt bemötande Fick hjälp med min fråga Ärendet löst

Izabell M
Skrev om Telinet Energi AB

Enkelt företag att ha att göra med, bra priser och trevliga säljare. Tipptopp!

Leif N
Skrev om Telinet Energi AB

Bra information och bemötande av Er handläggare då jag kontaktade Er i november i samband med strul med Vattenfalls dito dåliga information om bytet av vår elmätare. Det kom först i januari i år. Det tog ca 6 månader innan deras byte ägde rum och våra månadsavgifter samlades på hög till ca 8 t kr i slutändan, mars 24. Detta trots att Telinet skickat över mätaruppgifter till Vattenfall varje månad. Vi fick också en bra sammanfattning från Telinet på elförbrukningen för tiden då vi inte hade bra kontroll på d s.

Christoffer A
Skrev om Telinet Energi AB

Snabbt och vänligt bemötande, vi hade Inge höga förväntningar på ett elbolag, men vi blev positivt överraskande hur bra appen funkar, då har timpris är det överskådlig överblick, snygg layout! kundsupport är trevliga med bra service. Bästa elbolaget jag har haft med grön energi!

Ritvaliisa K
Skrev om Telinet Energi AB

Mycket nöjd med sidan där man kan se ” allt ”. Förbrukning, pris, bakåt i tiden, analys…

Monica T
Skrev om Telinet Energi AB

Jag blev trevligt bemött. Avtalet var precis som vi kom överens om. Jag köpte el till vår villa i Viskafors och till vår sommarstuga i Varberg. Hittills har allt varit till belåtenhet.

Ulrik H
Skrev om Telinet Energi AB

Smidiga att göra med. Enkla och tydliga fakturor!

Jan F
Skrev om Telinet Energi AB

Vänligt välkomnande! Snabba, enkla svar!

Martina H
Skrev om Telinet Energi AB

Snabbt svar i telefon, kunnig personal

Kenneth J
Skrev om Telinet Energi AB

Mina kontakter med Telinet har varit när bindningstiden har gått ut och då har dom alltid varit tillmötesgående . Jag har känt mig nöjd med Telinet och har inget att klaga på. Kenneth Jonsson

Nada G

Behöver vi kontakta Telinet får vi bra bemötande och hjälp 🙂vi är nöjda 😀

Alexander E
Skrev om Telinet Energi AB

Trevlig och bra kundtjänst och aldrig haft något krångle med verken fakturor eller flytt av elavtalet.

Alexandra K
Skrev om Telinet Energi AB

Snabb återkoppling vid frågor och funderingar. Tydlighet.

Gabor H
Skrev om Telinet Energi AB

Ni är bästa hittills men till gamla kund skulle vara billigare

Daniel Z
Skrev om Telinet Energi AB

Jag är nöjd kund. Hsr alltid bemötts med respect. Seda får jag den hjälp jag behövrr Sedan är det viktig att man inte sitter i telefon kö alldeles gör långt.

Rolf G
Skrev om Telinet Energi AB

Hitils nöjd, får se när timpriset börjar!

Svar från Telinet Energi AB

Hej Rolf! Tack för ditt fina omdöme. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Sanna

Ulla-Britt Monica E J
Skrev om Telinet Energi AB

Jag blev positivt bemömmt.Jag hade stora förväntningar som blev som förväntade. Jag kan bara säga att det hela var mycket positivt.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Ulla-Britt! Tack snälla för ditt fina omdöme. Kul att höra att det blev som förväntat och att du blev trevligt bemött. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Sanna

Stefan S
Skrev om Telinet Energi AB

Snabbt o proffsigt gjort.Trevliga att ha o göra med kan rekommendera

Svar från Telinet Energi AB

Hej Stefan! Tusen tack för ditt fina omdöme. Kul att höra att allt gått proffsigt och trevligt till (precis så som det ska vara).Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Sanna

Susanne T
Skrev om Telinet Energi AB

Lätt och smidigt. Inget tjafs, inget varför.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Susanne! Tack snälla för ditt fina omdöme. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Sanna

Patrik A
Skrev om Telinet Energi AB

Trevligt bemötande och svarade snabbt i telefon. Tydliga besked och löste i stort det jag behövde hjälp med. Saknar dock återkoppling på en punkt som de lovade. Där kan det bli bättre. Tecknade avtal för att sälja solenergi.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Patrik! Tack för ditt fina omdöme. Vad bra att du fick snabb och tydlig hjälp, dessutom på ett trevligt sätt (precis så det ska vara). Vi är superglada att ha dig som kund! Tråkigt att höra att du inte blivit återkopplad, hör gärna av dig till vår kundtjänst så kan någon av våra duktiga elrådgivare hjälpa dig. Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Eric W
Skrev om Telinet Energi AB

Inga konstigheter. Alltid klarspråk. Tack för många trevliga säsonger.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Eric! Tack för ditt fina omdöme. Kul att höra att du är nöjd och vi hoppas självklart att du fortsatt kommer att vara det. Hör gärna av dig vid minsta lilla fråga eller fundering. Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Sven-Ove J
Skrev om Telinet Energi AB

Bra bemötande av kunnig ”kundtjänst ”. Fick relevanta svar på mina frågor.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Sven-Ove! Tack för ditt fina omdöme och tack för dina fina ord om vår duktiga elrådgivare. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna på nytt. Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Matilda B

Snabb och trevlig Inget krångel

Svar från Telinet Energi AB

Hej Matilda! Tack för ditt fina omdöme, hör gärna av dig till våran kundservice om det är något du vill kika närmare på. Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Henrik A

Snabb service vid frågor Bra priser Ok app

Svar från Telinet Energi AB

Hej Henrik! Tack för ditt fina omdöme. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Sanna

Roger P
Skrev om Telinet Energi AB

Jag är väldigt nöjd med Telinet! Deras kundtjänst är tillgänglig utan lång väntetid.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Roger! Tack för ditt fina omdöme. Vad kul att höra att du är nöjd med oss som företag. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Sanna

Erland E

Det har fungerat bar under de år vi haft er vi har rörligt 24/timmar

Svar från Telinet Energi AB

Hej Erland! Tack för ditt fina omdöme. Kul att höra att allt funkat bra. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Sanna

Bengt J

Snabbt svar bra pris !! Det har fungerat jättebra

Svar från Telinet Energi AB

Hej Bengt! Tack för ditt fina omdöme. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Sanna

Erna B
Skrev om Telinet Energi AB

Bra priser , bra företag. Jag är jätte nöjd som kund hos er

Svar från Telinet Energi AB

Hej Erna! Tack för ditt fina omdöme. Kul att höra att du är nöjd med oss som företag och som kund. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar dig en fortsatt fin dag! Mvh Sanna!

Kristoffer P
Skrev om Telinet Energi AB

Bra service med trevligt bemötande

Svar från Telinet Energi AB

Hej Kristoffer! Tack för ditt fina omdöme. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh San

Inga-Maj R
Skrev om Telinet Energi AB

Bra att man får reda på kostnaden varge kväll. Och man får fin bemötande när man ringer er

Svar från Telinet Energi AB

Hej Inga-Maj! Tack för ditt fina omdöme. kul att höra om din positiva kundupplevelse. Hör gärna av dig vid minsta lilla fråga eller fundering. Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Anders E
Skrev om Telinet Energi AB

Bra service när man får kontakt. Bra app där man kanna koll på det mesta rörande sin energiförbrukning

Svar från Telinet Energi AB

Tack för ditt fina omdöme. Kul att höra att du gillar vår app. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh San

Gunilla H
Skrev om Telinet Energi AB

Mycket hjälpsam man, som hjälpte mig!

Svar från Telinet Energi AB

Hej Gunilla! Tack för ditt fina omdöme. Vad bra att du fick den hjälpen du var ute efter. Tveka inte att höra av dig igen om minsta lilla fråga eller fundering skulle uppstå. Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Karin Mary Christina N
Skrev om Telinet Energi AB

Mycket professionellt bemötande av Jacqueline. Fick klart och tydligt besked om vad som gällde nu när vårt elavtal inte längre var bundet. Fick även veta vilka olika alternativ som var möjliga, dock valde jag ett ha ett rörligt avtal tills vidare. Trevligt bemötande som skapar bra kundupplevelse.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Karin! Tack för ditt fina omdöme. kul att höra om din positiva kundupplevelse. Hör gärna av dig vid minsta lilla fråga eller fundering. Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Hilkka S
Skrev om Telinet Energi AB

Den här gången kom jag fram snabbt! Ibland ringer ni inte tillbaka fast jag har bett.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Hilkka! Tack för ditt fina omdöme. Tråkigt att höra att du inte blir uppringd när du bett om det, ska självklart ta det vidare. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh San

Sven Åke S
Skrev om Telinet Energi AB

Snabb information på mina frågor, trevligt bemötande.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Sven Åke! Tack för ditt fina omdöme. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh San

Kerstin K
Skrev om Telinet Energi AB

Bytte till Telinet genom att mitt Barnbarn sålde abonnemang har sedan fortsatt

Svar från Telinet Energi AB

Hej Kerstin! Tack för ditt fina omdöme. Kul att du är nöjd och att du fortsatt är kund hos oss. Hör gärna av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Johan R
Skrev om Telinet Energi AB

Snabbt svar o kompetent vänlig kundmottagare Bra app Trevligt att vara kund hos er igen 👍👍👍

Svar från Telinet Energi AB

Hej Johan! Tusen tack för ditt fina omdöme. kul att höra om din positiva kundupplevelse och kul att du gillar vår app. Hör gärna av dig vid minsta lilla fråga eller fundering. Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Staffan E
Skrev om Telinet Energi AB

Trassel med ingånget elavtal. Svårt för kunden att se hur elpriser är uppbyggt! Blev till slut erbjuden ett annat mer förmånligt avtal.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Staffan! Tack för ditt fina omdöme. Vad skönt att höra att det löste sig tillslut och att du fick ett bättre elavtal. Tveka inte att höra av dig vid minsta fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar dig en fin dag. Mvh Sanna

Jörgen A
Skrev om Telinet Energi AB

Mycket bra kundservice.Bra pris på el.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Jörgen! Tack för ditt fina omdöme, kul att höra om din positiva kundupplevelse. Hör gärna av dig vid minsta lilla fråga eller fundering . Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Jessica D
Skrev om Telinet Energi AB

Säljaren var vänlig och glad, förklarade tydligt skillnaderna mellan mitt nuvarande avtal och erat och erbjöd sig att fixa allt. Jag bytte elavtal.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Jessica! Tack för ditt fina omdöme, kul att höra att du är nöjd med säljaren och att allt gick smidigt till. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Agneta K
Skrev om Telinet Energi AB

Mycket bra och trevligt bemötande

Svar från Telinet Energi AB

Hej Agneta! Tack för ditt fina omdöme. kul att höra om din positiva kundupplevelse. Hör gärna av dig vid minsta lilla fråga eller fundering. Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Ayad N
Skrev om Telinet Energi AB

Mycket professionellt bemötande som skapar bra kundupplevelse.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Ayad! Tusen tack för ditt fina omdöde. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Sanna

Lars B
Skrev om Telinet Energi AB

Ok. Kan bättra sig med info om hur just jag - kan byta till billigare El

Svar från Telinet Energi AB

Hej Lars! Tack för ditt fina omdöme, hör gärna av dig till våran kundservice om det är något du vill kika närmare på. Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Maud B
Skrev om Telinet Energi AB

Vänligt, fick den hjälp som jag bad om (en fakturakopia som skickades till mig på mailen) Stort tack

Svar från Telinet Energi AB

Hej Maud! Tack för ditt fina omdöme. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Sanna

Ilona B
Skrev om Telinet Energi AB

Jag är nöjd med bemötandet. Kontakten med Telinet är positiv.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Ilona! Tack för ditt fina omdöme. kul att höra att du är nöjd. Hör gärna av dig vid minsta lilla fråga eller fundering. Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Marek W
Skrev om Telinet Energi AB

Föra ägare på huset Rekommenderade Telinet som pålitlig och kompetent företag och det kan jag hålla om ”med efter första kontakten och service hittills fram tiden visar sanningen om det stämmer.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Marek! Tack för ditt fina omdöme. kul att höra om din positiva kundupplevelse. Hör gärna av dig vid minsta lilla fråga eller fundering. Önskar dig en fin dag! Mvh Sanna

Hans R
Skrev om Telinet Energi AB

Väldigt trevligt bemötande. Gällde att ev förnya elabbonemanget. Diskuterade olika lösningar. Har också erhållit offert på installation av solceller.

Svar från Telinet Energi AB

Hej Hans! Tack för ditt fina omdöme. Tveka inte att höra av dig vid minsta lilla fråga eller fundering så hjälper vi dig mer än gärna. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Sanna