Kvitteringen på betalning kommer via SMS, vilket jag tycker är kul! Den enda direkta kontakten vi har haft var när jag själv hade fumlat med läsning av fakturan. Det löste en trevlig person hos företaget på allra bästa sätt, så jag kan inte hitta något att klaga över! Så jag kan kallas en nöjd kund! Hälsningar Einar Möller
Telinet Energi AB
Om företaget
Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt och Alltid Enkelt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse...
2158 omdömen om Telinet Energi AB
Sedan starten hos Reco 2018
Bra information och bra bemötande vid kontakt. Dock besviken på deras effektbalansrerare som fungerade dåligt. Den kopplades bort vid begäran.
Telinet på mig är mycket bra Tack
Mycket bra, dom tillomed tackar när jag betalt fakturan.
Absolut okej.Som förväntat.Elabonnemang.har stora förväntningar, fortsätt så.
Ett bra elbolag Trevlig hjälpsam personal
Telinet är en ny elleverantör för mig. Bytte elbolag via elskling. Har ingen direkt upplevelse därför
Fint bemötande och bra hjälp då jag skulle välja energi är nöjd med detta
Enkelt och bra. Den gången jag hade kontakt med kundtjänst fick jag snabbt bra svar och problemet löstes direkt av handläggaren.
Bra app för uppföljning av förbrukning och fakturering och en bra kundservice. Viktigt att befintliga kunder erbjuds fördelaktiga villkor och inte bara nya kunder.
Bra pris och allt har fungerat utan strul- vid förnying av avtalet utmärkt kommunikation och resultat med kundservice
Superbra service och bra spotpriser
Jag måste överta vårt kontrakt på el som stod på min man. Det gick smidigt. Det fungerar bra med timpris där man kan i appen kontrollera spotpriserna. Tydligen information om förändringar och trevligt bemötande.
Klart och tydligt vad jag betalar för.
Bra bemötande. Levde bra upp till förväntningarna men om jag ska fortsätta vara elkund om ett halvår behöver elpriset bli lägre.
Trevlig personal, bra bemötande.
Kunnig person som, på ett bra sätt, kunde besvara mina frågor
Bemötandet var enastående. Proffsigt och supertrevligt. Skaffade ny kund till Telinet. Hade väl inga direkta förväntningar, blev överraskad (POSITIVT).
Är i stort sett nöjd har varit eran kund i många år men flyttade 2025-03-01 och fick förnya abonnemanget. MVH Gunnar Larsson
Gick snabbt att få reda på ungefär när hjälpen kommer.
Ringer och försöker lura en. Säljaren försökte stressa mig att signera ngt kontrakt för jag precis bytt leverantör men kontraktet innebar att jag skulle byta till dem. Hade inget med den nya elleverantören att göra, även om säljaren hävdade det. Det slutade med att säljaren klickade mig efter att jag sagt att hon ljuger och försökte lura mig.
Hej Gabriela, Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar verkligen att du känt dig felaktigt bemött – det är något vi ser mycket allvarligt på. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra våra rutiner och följer alltid upp när vi får denna typ av återkoppling. Vill du lämna mer information så att vi kan titta närmare på det, får du gärna kontakta oss på kundservice@telinet.se. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Olof
Informativt och sakligt bemötande
Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du upplevde ett sakligt och informativt bemötande! det är precis så vi vill att våra kunder ska känna.
Bra och hjälpsamma. Vettiga priser
Hej Tommy, Stort tack för de vänliga orden! Vi är glada att du är nöjd med både bemötande och priser.
Bra bemötande och snabba svar.Har varit kund ganska kort tid.Men är hittills mycket nöjd.
Hej Per Jonny! Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Härligt att höra att du fått ett bra bemötande och snabba svar. vi hoppas att du fortsätter känna dig nöjd som kund hos oss!
Vi har haft Telinet i säkert 20 år och har alltid haft bra kontakt med er. Ni ger en feedback när ni fått betalningen och tackar för den. Det är nog den enda som gör så. Man blir glad av att ni gör så. Bara gott betyg för er.
Hej Birgitta, Tack för ett otroligt fint omdöme! Dina ord betyder mycket för oss. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Olof
Jag ville teckna en ny avtalsperiod, vilket Telinet var intresserad av också
Vid flytt av mitt ena energiavtal från en lägenhet till en annan blev jag väldigt bra bemött av er pesonal
Bra bemötande och information
Inga problem så vi kan fortsätta med Telinet
Jag blev väl bemött av Telinet! Jag hade inga speciella förväntningar men det jag önskade behövde jag inte ens säga innan det uppfylldes. Det var ett väldigt positivt bemötande. Jag hade varit oaktsam på en faktura pga ouppmärksamhet från min sida.
Bra bemötande, levde upp till förväntningarna
Mycket bra 😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘
Bra att ha att göra med, svarar snabbt då det behövs och löser eventuella problem.
Har inte ännu haft personlig kontakt med Telinet, så därför kan jag inte i dagsläget uttala mig
Bra bemötande +++++ —————————————/——————-
Positivt kunnigt och profitiinelt bemötande
Trevligt och kunnigt bemötande
Trevlig och kunnig kille som hjälpte mig
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!++!!
Jag är ny kund så jag bedömer kundsuporten
Jag upplevt bra med Telinet 👍
Lätt och snabbt att få kontakt över telefon, redigt förklarat, trevligt bemötande, toppen.
Får alltid ett bra bemötande då jag är i ko takt med telinet energi Ab
Jag frågade om timpris kontra vanligt rörligt pris som jag har idag och fick ett snabbt och bra svar.
Bra och smidig elleverantör, fin service vid ändring av kontrakt.
Brukar alltid vara bra.........
Har tecknat Elabonnemang. bra bemötande.men lite okara besked.
Svarar snabbt när man ringer och är mycket bra på att svara på ett eventuellt problem.
Jag blev kontaktad vid två tillfällen och blev vänligt bemött vid båda tillfällena. Vid det första tillfället blev jag extra vänligt bemött och med anledning av att jag hade tecknat ett nytt avtal för den lägenhet som jag nu har köpt och fick också besked om att jag skulle få de första månaderna avgiftsfria. Vid samtalet med handläggare nr 2 framkom att man nog inte hade insett att jag ännu inte har sålt min sommarstuga samtidigt som att jag fr.o.m. 17/2 har övertagit en lägenhet vilket innebär att jag ännu så länge måste...
Trevligt och kompetent bemötande, fick den hjälp jag behövde! 👍