Alla kategorier Elbolag Stockholms län Stockholm Östermalm Telinet Energi AB

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm — Visa karta

Läs vad 14 kunder tycker om Telinet Energi AB

• Sandra J
    Sandra J skrev om Telinet Energi AB
    Telinet värnar om sina kunder, jag som ny kund fick tex ett välkomstsamtal där man kollade vilket faktureringssätt jag önskar som nykund samt nödvändig information. Har vid senare ringt in till kundservice där dom alltid är glada att hjälpa en på bästa sätt! Rekomenderas varmt. Läs mer
  • Edvin R
    Edvin R skrev om Telinet Energi AB
    Kund i ett år.Ringde kundtjänst vid ett litet problem och blev då kallat för en idiot.Vet inte ens hur dem fick tillstand att bedriva verksamhet i Sverige. Läs mer
  • Klar A
    Klar A skrev om Telinet Energi AB
    Har bara positivt att säga om telinet. Nu mer har jag en fast sumna varje månade oavsett väder o vind. Sen att det suger att man måste betala nät avgiften till vatten fall Men det är ju för att telinet inte har ett eget nät. När jag hade bara vattenfall så betalade ja även nätavgifterna ändå men man såg det inte lika klart o tydlig som nu. Jag har i alla fall tjänar ca 800kr på ett år som ja hellre spenderar på min semester än att vara hel kund hos vattenfall. Så ja är
    Hel nöjd med Telinet trevliga, tillmötesgående, förklara bra mm så för mig passar detta ypperligt. Även ett stort tack till min far som rekommenderade er. .Tack för att jag fick bli kund hos er. Läs mer
  • Anna J
    Anna J skrev om Telinet Energi AB
    Trevlig bemötande av personalen. Låga priser. Lätt och enkelt att använda mina sidor. Är jätte nöjd Läs mer
  • Ebbe
    Ebbe skrev om Telinet Energi AB
    Trevlig kundservice som gav bra och snabb hjälp. Är också nöjd att ha ett billigt elavtal med grön el. Rekommenderas! Läs mer
  • Joanna S
    Joanna S skrev om Telinet Energi AB
    Proffsiga och mkt kompetenta. Vi är nöjda och vill gärna rekommendera de till andra. Läs mer
  • Caroline D
    Caroline D skrev om Telinet Energi AB
    Har också blivit lurad och ser nu vad jag kan göra för att andra inte ska bli lika lurade.
    De påstår att de köper in el i förväg så oavsett när man avslutar avtal hos dem så får man straffavgift av något slag. Läs mer
  • clara a
    clara a skrev om Telinet Energi AB
    Mycket ohjälpsam personal i kundservice. Jag fick ingen faktura utskickad och när jag ringer kan de inte ens kreditera påminnelseavgiften trots att varken faktura eller påminnelse är utskickad. Låter billigt och bra i början men visar sig vara mycket dyrare. Välj INTE Telinet!! Läs mer
  • Karin S
    Karin S skrev om Telinet Energi AB
    Kundtjänst är nonchalanta och spydiga. Slarvig fakturahantering som skapar merarbete för kunden och i värsta fall inkasso. Läs mer
  • Mattias B
    Mattias B skrev om Telinet Energi AB
    Varning! Ett jävlar bluff företag! De lovar att det ska bli mycket billigare men verkligheten är helt annorlunda! Mycket dyrare! Läs mer
  • Stina J
    Stina J skrev om Telinet Energi AB
    Ett mindre elbolag som satsar på miljö och närhet till kunden. Blev först sur när dem automatiskt band om vårt avtal 12 månader så se upp med det! Men i slutändan fick vi en mycket bra deal och vi är nöjda! En uppstickare bland jättarna:) Läs mer
  • Peter M
    Peter M skrev om Telinet Energi AB
    VARNING FÖR TELINET !!! GOOGLA OCH SE ALLA ANMÄLNINGAR OCH FÄLLNINGAR DETTA SKOJARBOLAG HAR. Läs mer
  • Gustav  J
    Gustav  J skrev om Telinet Energi AB
    Var kund hos Telinet 2015. Allt funkade fint, inget att klaga på. Vid uppsägningen blev jag pålurad att teckna mig igen efter nästa avtals slut. Det är nu och jag får därmed betala c:a 12% mer än om jag kunde teckna det avtalet jag vill. Tycker det är riktigt fult att få kunder att låsa upp sig för ett nytt abonnemang ett år i förtid. Läs mer
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Telinet Energi AB
    Bra priser än så länge men dom blir dyrare och dyrare. Sen upplever många kunder att man inte får något förnyelsebrev. Men det kanske är en tanke med det eftersom man får ett pissavtal om man inte gör ett aktivt val när avtalet löper ut. Läs mer

Bästa elbolagen i Stockholm:

Charlotte E Charlotte E tycker:
“Trevligt bemötande i telefon o...” Läs mer

Landsvägen 50 A, 17263, SUNDBYBERG