Alla kategorier Elbolag Stockholms län Stockholm Östermalm Telinet Energi AB

Telinet Energi AB

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm — Visa karta

Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse som möjligt. Vi välkomnar dig därför att prova någon av våra tre avtal:

- Rörlig el till inköpspris -> För dig som kan hantera olika kostnader. Månad för månad.
- Inköpspris med pristak -> Försäkrad mot stora förändringar i elpriserna.
- Fast pris -> Full kontroll på din elräkning. Bind elpriset på allt från 3 månader till 3 år.

Men kom ihåg. Alltid Billigt, Alltid Grönt, Alltid Enkelt, när du använder Telinet energi.
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-18:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 346 kunder tycker om Telinet Energi AB

• Birgitta O skrev om Telinet Energi AB
    Bra bemötande när man ringer o frågar Läs mer
  • Bengt H skrev om Telinet Energi AB
    Jag har tecknat avtal om el till mina fastigheter.
    Företaget har bemött mig mycket bra. Inga krångligheter med leverantörsbytet. Bra betalrutiner. Motsvarar helt mina förväntningar.
    Kan rekommendera Telinet Energi AB Läs mer
  • Lisbeth A skrev om Telinet Energi AB
    Hade inga förväntningar,blev pos.överraskad.Bra bemötande. Läs mer
  • Margareta S skrev om Telinet Energi AB
    Elen kommer som vanligt i kabeln! Läs mer
  • Ann W
    Ann W skrev om Telinet Energi AB
    MKT dåligt! Hade ett ettårs-avtal med bra pris som kändes bra. När detta sedan efter avtalet chockhöjdes OCH fick en ny bindningstid på ETT år kändes detta INTE som ett juste deal mot en tidigare kund? Och detta efter ni skickat ett mail som jag inte ens sett? Ok att ni förnyar ett avtal men att sätta en chockhöjning på priset och binda om i ETT år när man inte alls godkänt? Detta gör att jag förlorar många tusenlappar detta år!- tack så hemskt mkt Telinet! Läs mer
    2018-11-30 Telinet Energi AB svarar Ann W
    Hej Ann! Tyvärr är det så att elpriset på den svenska elmarknaden har gått upp rejält sedan förra året. Jag förstår dock att skillnaden känns stor från fjolårets låga prisnivåer men detta gäller samtliga elhandlare i Sverige. Självklart vill vi att du ska vara nöjd kund och det är därför vi skickar ut både mail och SMS om att det är dags att se över elavtalet när det närmar sig avtalsslut så att man ska ha god tid på sig att kika på vad man önskar för nästa avtalsperiod. Men vi hjälper dig gärna att kika på om vi har något annat avtal som passar dig och din förbrukning bättre. Vi försöker nå dig under dagen! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Sture I skrev om Telinet Energi AB
    köpte el enligt avtal

mycket bra bemötande

bättre en förväntat
    mycket bra Läs mer
  • Mattias B skrev om Telinet Energi AB
    Enkelt smidigt och rätt. En prisnivå som känns överkomlig med flera olika paket att välja på. Läs mer
  • Liselott E skrev om Telinet Energi AB
    Bra kundtjänst och allt det praktiska med avtal och fakturor fungerar bra. Läs mer
  • Ingvar F skrev om Telinet Energi AB
    Jag förnyade mitt avtal. Blev som alltid vänligt bemött och mina förväntningar uppfylldes så mitt nya avtal känns bra! Läs mer
  • Christer L skrev om Telinet Energi AB
    Vi känner oss riktigt lurade med det avtal som vi nu har.
    Erat mail när vi skulle förnya avtalet är vilseledande. Jag har varit i kontakt med allmänna reklamationsnämnden och dom tyckte per telefon att de lät konstigt.
    Orkar inte hålla på mer utan vill veta hur mycket det kostar mig att komma ur avtalet.
    Har ringt ett antal gånger men den jag pratar med vill eller brys sig inte om problemet.
    Bara så att ni vet så är vårt avtal man kan få på tex elprisguiden.
    Hur kan vi avsluta detta, vad kostar det? Christer o Kerstin Läs mer
    2018-11-26 Telinet Energi AB svarar Christer L
    Hej Christer! Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med avtalet du har hos oss. Så vill vi ju inte att det ska vara utan vårt mål är ju att alla våra kunder ska vara så nöjda det bara går. Det är tråkigt att ni upplever att ni inte fått hjälp när ni pratat med oss tidigare men vi vill gärna få möjligheten att kika på hur vi hittar bästa lösningen för just er. Jag hittar er tyvärr inte i vårt system baserat på de uppgifter jag har nu så hör av er t ex via personligt meddelande på Facebook eller via mail eller chatt så ringer vi gärna upp! Hälsingar Anna, Kundservice
  • Patrick L skrev om Telinet Energi AB
    Katastrofalt företag!

Undvik detta om ni inte vill tjata och slåss med påminnelseavgifter, inkassokrav, omöjlighet att starta ett autogiro och fakturor som inte skickas och inkompetent kundtjänst som enbart hänvisar till deras kundombudsman per mail,.
    Det är stört omöjligt att få prata med nån ansvarig! Det man får höra är att de beklagar att den enda ingången är via mail, inget kundservice what so ever.

Men det är väl så deras affärsmodell ser ut, lova billig el, men dra in kosingen på påminnelseavgifter och krav!
    Blev "kund" hos dem i April i år och bad dem ordna ett autogiro på en gång. "visst, inga problem" får jag som svar. Fram till idag har de inte lyckats, 7 månader senare!
    Det tar enligt dem upp till 2 månader att ordna detta; enligt min bank max en vecka... undrar vem som ljuger...

Senaste exemplet är att jag frågade om allt var betalt nu, fick svar att det bara var en restsumma på 48 kronor, vilket jag betalade under samtalet med "kundtjänsten". Och idag dyker det upp en påminnelse med påminnelseavgift och inkassokrav.

Det jag skulle tjänat på att byta från Vattenfall till Telinet har ätits upp mångfaldigt av påminnelseavgifter!
    Ett riktigt skojarföretag! Skulle jag kunna byta leverantör under avtalstiden hade jag gjort det på stört, men jag får väl dras med skiten till i April!

Har aldrig varit så besviken på ett företag som detta! Läs mer
    2018-11-26 Telinet Energi AB svarar Patrick L
    Hej Patrick! Jag hörde av min kollega att ni pratat tidigare idag och att ni löst de dilemman som uppstått i samband med att autogiroansökningen inte fungerat. Jättetråkigt att det tog tid men nu hoppas vi att allt löper smidigt framöver. Jag önskar dig en trevlig dag! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Eddie B
    Eddie B skrev om Telinet Energi AB
    Dåligt!! Trotts att jag har bett dom att slutar skicka faktura på Mail förtsätt dom. Sen kommer påminelse och påhittade inkasso avgiftar på papper faktura. Har byt leverantör nu och kommer ALDRIG har Telinet igen... Läs mer
    2018-11-22 Telinet Energi AB svarar Eddie B
    Hej Eddie! Här verkar det ha blivit något missförstånd. Har du bett om ett annat betalsätt eller sätt att få fakturan ska du självklart få det. Men är det så att fakturan går obetald skickas istället påminnelse på papper hem till dig så att du ändå ska kunna betala den. Är det så att påminnelsen inte heller betalas skickas inkasso, även detta på papper. Har vi missat att ändra till papperspost istället ersätter vi dig såklart för påminnelseavgiften. Hör av dig till oss i såfall. Hälsningar Anna, Kundservice
  • Ove W skrev om Telinet Energi AB
    Har sedan många år tillbaka elavtal med Telinet. Jag är nöjd med pris och bemötande nör jag har kontakt tex vid förlängning av avtalet. Personalen är trevlig och kunnig och priserna relevanta. Läs mer
  • Sten Olof G skrev om Telinet Energi AB
    Ettårsavtal av el som vi haft från Telinet Läs mer
  • Håkan J skrev om Telinet Energi AB
    Köper el.
    Bra bemött.
    Vill ha och fått billig klimat o miljövänlig el
    Saknar möjlighet att sälja min solcellsel till Telinet (kommer)
    Total upplevelse så här långt: positiv Läs mer
  • Kemmel N skrev om Telinet Energi AB
    Har tagit ett el abonnemang men eftersom det är första månaden med Telnet så svår att säga något mer Läs mer
  • Hans S skrev om Telinet Energi AB
    Köper el, fungerat bra. OK pris. Läs mer
  • Monica A skrev om Telinet Energi AB
    De har levererat min el och det har fungerat utan problem.
    Kanske lite svårt att komma fram till dem på telefon ,
    men i det stora hela har jag varit nöjd. Läs mer
  • Ingrid R skrev om Telinet Energi AB
    Alltid blivit väl bemött vid kontakt och fått mina frågor besvarade på ett bra sätt.
    Företaget hat hitintills levt upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Andreas M
    Andreas M skrev om Telinet Energi AB
    Förnyelsebar energi, och tydliga fakturor! Läs mer
  • Bo K skrev om Telinet Energi AB
    Elleveranser bra pris
    Enkla fskturor det har fungerat Läs mer
  • Christine H skrev om Telinet Energi AB
    Lätta att nå, överskådlig faktura, bra pris. Jag köper el till ett fritidshus.
    Tillförlitliga och professionella Läs mer
  • Olof L skrev om Telinet Energi AB
    Jag tycker telinet är helt ok som elleverantör. De förväntningar jag hade var att få elektricitet till mitt hus, vilket jag har fått. Det har dock inte varit någon stor upplevelse! Läs mer
  • Naomi L skrev om Telinet Energi AB
    Bra men kunde gärna fått vara lite billigare Läs mer
  • Lars Thomas E skrev om Telinet Energi AB
    Bra bemötande i kundservice och en bra el deal Läs mer
  • Susanne E skrev om Telinet Energi AB
    Byte till elavtal.

Tjänstvillig personal, liksom många andra företag numera.

Så mycket mer har jag inte att säga Läs mer
  • Helene B skrev om Telinet Energi AB
    Alltid nöjd med service hos Telenet, trevlig och kunnig personal. Läs mer
  • Gunnel S skrev om Telinet Energi AB
    El till sommarstugan. Utmärkt bemötande. Har nu bytt elbolag då jag fått ett förmånligare erbjudande från ett annat elbolag, som gäller 1 år. Kommer gärna tillbaka till Telinet om jag får ett bra erbjudande. Läs mer
  • Pär J skrev om Telinet Energi AB
    Bra, har bara haft telinet i en månad. Läs mer
  • Mats G skrev om Telinet Energi AB
    Jag köpte el. Jag hade ett bra samtal med företaget, fick bra hjälp med mina frågor. Så jag är nöjd. Läs mer
  • Ingela P skrev om Telinet Energi AB
    Grön el har alltid blivit bra bemött i mina kontakter med Telinet Läs mer
  • Niklas W skrev om Telinet Energi AB
    Har alltid funkat bra!
    Bra hjälp i kundsupporten och tydliga fakturor Läs mer
  • Renata T
    Renata T skrev om Telinet Energi AB
    Mycket bra mötande tydliga svar på frågor hjälpsamt! Läs mer
  • Roland H skrev om Telinet Energi AB
    Bra kundservice, lätta att kontakta, bra pris Läs mer
  • Tommy O skrev om Telinet Energi AB
    Köper grön el till bra pris

Alltid hjälpsam Bra information

Jag har varit kund i många år å ser ingen anledning att byta Läs mer
  • Marie-Louise F skrev om Telinet Energi AB
    Förlängt och bytt elabonnemang. Väldigt lätt att få tag på någon att prata med samt ett bra bemötande. Läs mer
  • Ketty M skrev om Telinet Energi AB
    Bra bemötande och ett bra elpris. Läs mer
  • Kjell F skrev om Telinet Energi AB
    Bra prisnivå, godkänd kundsupport. Läs mer
  • Mirek P
    Mirek P skrev om Telinet Energi AB
    Allmänt bra att göra med och trevligt bemötande. Ingen tjafs vid uppsägning och bra översikt av elförbrukning online. Bra kWh-pris som dock blir högre totalt med den fasta abonnemangsavgiften. Läs mer
  • Ingela S skrev om Telinet Energi AB
    Är nöjd med avtalad leverans av el. Läs mer
  • Sonya L skrev om Telinet Energi AB
    Telinet energi satte mig som kund före att utnytja sin rätt för ett avtal . Det upplevdes p väldigt generöst Läs mer
  • Stig Folke K skrev om Telinet Energi AB
    Vi köper el. Har varit kund i fyra månader, så jag inte uttala mig om annat än att det fingerat. Läs mer
  • Mohsen N skrev om Telinet Energi AB
    jag har köpt miljövänlig el

Bemötandet var bra

Förväntningar uppfylldes i tid

Jag är nöjd med det service som jag har fått hittills Läs mer
  • Göran O
    Göran O skrev om Telinet Energi AB
    Företaget har såvitt jag nu kan bedöma behandlat mig på ett just sätt i samband med att mitt gamla avtal skulle förlängas Läs mer
  • Sara J skrev om Telinet Energi AB
    Jag köpte rörlig el utan bindning och ringde innan köp till telinet för att fråga om allt ingick i det presenterade priset på hemsidan. De svarade ja.
    I första fakturan är det ändock ett dyrare pris än avtalat och det visade sig att de inte redovisat att moms inte ingick. Läs mer
    2018-10-17 Telinet Energi AB svarar Sara J
    Hej Sara! Vad tråkigt att det verkar ha blivit något missförstånd, vi redovisar samtliga jämförpriser på hemsidan inkl elcertifikat och moms. Vårt inköpspris är dock rörligt och varierar med elbörsen och tyvärr kan det ju då bli så att ditt pris blir högre än det du såg när du tecknade i o m att det varierar med elbörsens upp- och nedgångar. Vi kan tyvärr inte påverka inköpspriset på elbörsen men vi kan garantera att ditt avtal alltid är prisvärt ändå. Hoppas att du trots allt blir nöjd med rörligt pris och önskar du hellre t ex fast pris utan upp- och nedgångar är det bara att du hör av dig! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Lars Å skrev om Telinet Energi AB
    Köpte 1 årigt elavtal av Telinet energi via nätet. Är nu inne på andra året. Det har fungerat utan något som helst problem. Mina förhoppningar var väl inte skyhöga men det visade sig att jag inte hade någonting att oroa mig för. Att dessutom ha utjämnad betalning över året har varit det allra bästa för att kunna veta vad det kostar per månad!
    Mycket nöjd! Läs mer
  • Ulf A skrev om Telinet Energi AB
    Bra erbjudande men sen var det stopp, kass erbjudande från er. Läs mer
    2018-10-17 Telinet Energi AB svarar Ulf A
    Hej Ulf! Det är svårt för mig att veta exakt vilka erbjudanden du menar men kanske har du haft ett pris under ett år och nu kikar på ett nytt avtal för kommande avtalsperiod? Då prisläget på den svenska elmarknaden är väldigt högt just nu och spås vara högt det kommande året blir prisskillnaden såklart tydlig med tanke på prisläget. Vi försöker alltid ha ett så bra erbjudande det går till våra lojala kunder och det är tråkigt att vi denna gång inte mötte dina förväntningar. Hälsningar Anna, Kundservice
  • Olivér Enzo Z skrev om Telinet Energi AB
    Var lite krångligt i början att få igång elen, fick ta kontakt flera gånger. Var dock inte Telinets fel om jag förstod det rätt. Annars har jag inte haft några problem sedan dess! Läs mer
  • Majid R skrev om Telinet Energi AB
    Elavtal och jag har gått via elskling.se. Hade inga förväntningar. Jag har blivit bemött på ett bra sätt. Läs mer
  • Mikael K
    Mikael K skrev om Telinet Energi AB
    köper el varken bättre eller sämre jag tycker inte om att hålla på o kolla priser så jag är nog en trogen kund Läs mer

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm