Telinet Energi AB

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm — Visa karta

Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse som möjligt. Vi välkomnar dig därför att prova någon av våra tre avtal:

- Rörlig förnybar el -> För dig som kan hantera olika kostnader. Månad för månad.
- Rörlig förnybar el med pristak -> Försäkrad mot stora förändringar i elpriserna.
- Fast pris -> Full kontroll på din elräkning. Bind elpriset på allt från 3 månader till 3 år.

Men kom ihåg. Alltid Billigt, Alltid Grönt, Alltid Enkelt, när du använder Telinet energi.

Läs vad 723 kunder tycker om Telinet Energi AB

• 2020-11-26

Mohammad A skrev om Telinet Energi AB
    So pissed off!!! Watch out!!!
    A sale person, who knows his job and how to hunt customer instead of attracting customer, approach me at Media Markt and give me a card with value of 500 kr together with a contract offer and told me that you have 14 days of think over the contract and if you become member then the card is free of charge and you can have it as gift and if you don't become member if you don't use the card you can trash it, BUT he did not inform me that either I become a member or not it is a gift card and I am ALREADY charged by 500 Kr. A BIG FRAUD! Watch out for them and don't accept any card from them!
    The sale person gave me wrong information and told me that I have 14 days of deciding on contract and the card. Unfortunately I can not return the card to Media Markt and even I ask customer service to retun the card to the sale person because it is his fault but they just pissed me off with telling you are charged anyway and we can not help you. Very wrong mind set to have more customer!!!
    The other unfortunate is that I can not sue them like in any other countries to let them know that it is your fault and very unprofessional way of hunting customer desperately instead of attracting them. This is a wrong mind set guys!!! You will lose customer instead of having them. Läs mer
    2020-11-26 Telinet Energi AB svarar Mohammad A
    Hi Mohammad A! We want that you as prospective customer has all information needed to make a well-founded decision. I am sorry to hear that you feel that this is not the case for you. To be as explicit as we can we have a contract that each new customer signs. This contract which, among other things, state that the gift card is yours to keep and if you choose not to become a customer you get charged for the welcome gift. I appreciate your feedback; it is valuable and important to us to get to know what our customers think. Thank you! Regards, Lisa, Telinet Energi
  • 2020-11-12

Lena A skrev om Telinet Energi AB
    Ett års elleverans till min sommarstuga eftersom jag tidigare har el från Telinet till mitt hus och är nöjd med detta. Läs mer
  • 2020-11-12

Enisa R skrev om Telinet Energi AB
    El till lägenheten.
    Väldigt hjälpsam och snäll person som hjälpte mig att hitta rätt abonnemang.
    Bra och miljövänlig företag Läs mer
  • 2020-11-09

Yvonne N skrev om Telinet Energi AB
    I många år har telinett legat bäst till, mycket bra faktura. Läs mer
  • 2020-11-09

Hans V skrev om Telinet Energi AB
    Fick ett bra och trevligt bemötande.... Läs mer

Jens S skrev om Telinet Energi AB
    Jag är helt nöjd med pris och leverans. Läs mer

Göran O skrev om Telinet Energi AB
    Köpt el leveranser
    Har alltid blivit väl bemött.
    Började med Telenet Energi utan speciella förväntningar men har aldrig haft anledning att beklaga mitt väl.
    Mycket goda.
    Tycker om att ni stödjer Barncacer
    Fonden.Har ett barnbarn som drabbades vid 4 års ålder som haft stor glädje av Fonden som vi stöttar. Läs mer

Kersti Maria J skrev om Telinet Energi AB
    Börjaratt använda er i maj månad nöjd med det jag att i dag Läs mer

Monica H skrev om Telinet Energi AB
    Väldigt bra intryck som ny kund!
    Ser fram emot och hoppas på en lika bra fortsättning! Läs mer

Håkan B skrev om Telinet Energi AB
    Helt ok pris. Bra kundservice. Dock dålig info från webben när jag skulle förlänga avta. Bytte då jag ville köpa el från Kärnkraft.
    Fick samma pris eller billigare från annan lev. Läs mer
    2020-11-06 Telinet Energi AB svarar Håkan B
    Hej Håkan! Vad roligt att höra att du är nöjd med vår kundservice, och tack för feedbacken angående webben. Vi tar med oss i vårt förbättringsarbete att vi kan bli tydligare på hemsidan kring förlängning av avtal. Jag hoppas vi får se dig som kund igen i framtiden! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Leif G skrev om Telinet Energi AB
    Telinet uppfyllde mina förväntningar, ända tills jag skaffade egna solceller. De betalar alldeles för dåligt för den solelenergi jag levererar ut på nätet. Läs mer
    2020-11-06 Telinet Energi AB svarar Leif G
    Hej Leif! Tack för din återkoppling, vi kikar på detta och ser om vi kan möta dina förväntningar bättre i framtiden. Hälsningar Lisa, Telinet Energi

Siamak S skrev om Telinet Energi AB
    . El
    . Bra
    . Bättre pris i jämför med andra företag och det var i samma nivå som dem andra är.
    . Bra service och bemötande. Läs mer
  • 2020-11-05

Kerstin V skrev om Telinet Energi AB
    Bra pris, trevligt bemötande vid beställning.
    Har bara varit kund i två dagar så det är svårt att svara på hur allt fungerar. Men början är bra. Läs mer

Jörgen J skrev om Telinet Energi AB
    Jag har aldrig varigt kund hos Telinet Energi AB Läs mer

Per B skrev om Telinet Energi AB
    Elabonnemang som fungerat klockrent. Bra kontakt och suverän feedback. Läs mer

Kristina K skrev om Telinet Energi AB
    Jag använde Teinet i tre månader efter byte på elskling och det fungerade mycket bra. Läs mer

Britt-marie W skrev om Telinet Energi AB
    Bra bemötande. Köper el och den är
    100 % förnybar, vilket var ett krav från mig.
    Passade på när de hade ett bra erbjudande ned rabatt första året Läs mer

Hans-åke B skrev om Telinet Energi AB
    Jag köper med glädje miljövänlig el och valde er! Läs mer

Olle G skrev om Telinet Energi AB
    Elabonnemang. Klamrar sig fast, höjde priset som var lågt från början. Sa att dom hade bättre pris fast jag fick lägre på andra håll. Visserligen en snårig bransch med olika villkor beroende på leverantör, så det är lätt att bli lurad.
    Uppfattar som att dom förlängde avtalet trots att jag lät en annan leverantör säga upp det. Luddiga villkor.
    Förväntningarna på lågt elpris sprack så småningom. Läs mer
    2020-11-05 Telinet Energi AB svarar Olle G
    Hej Olle! Vad tråkigt att höra att du inte är nöjd med ditt avtal. Hör gärna av dig så kan vi kika på om vi har något annat avtal som kan passa dig bättre! Hälsningar Lisa. Telinet Energi

Sture D skrev om Telinet Energi AB
    Ville köpa från ett modernt och miljövänligt företag med attraktiva priser. Och så gjorde jag genom att välja Telinet. Efter flera år som kund är jag mycket nöjd. Läs mer

Hans G skrev om Telinet Energi AB
    Elavtal som fungerade bra ända till avslutningen, därefter ”dåligt. Reglering skedde 4 månader efter avslutningen. Jag (lånade) ut 3941 kr. Mycket missnöjd Läs mer
    2020-11-05 Telinet Energi AB svarar Hans G
    Hej Hans! Eftersom jag inte har insikt i just ditt ärende är det svårt att svara på vad som kan ha hänt men som regel måste vi vänta in slutavläsningar från ditt nätbolag innan vi kan göra en slutfaktura när du väljer att lämna oss. Om nätbolaget i ditt fall dröjde med avläsningarna skulle det kunna vara en orsak till förseningen. Jag är ledsen över att det tog tid men är glad att höra att du var nöjd med allting fram till dess och hoppas att du trots allt kan tänka dig att komma tillbaka till oss i framtiden! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Bengt K skrev om Telinet Energi AB
    bra pris och bra miljö val mycket bra avtal Läs mer

Karin L skrev om Telinet Energi AB
    Bra priser på elabonnemang har anlitat dem även vid flytt Läs mer

Lovisa M skrev om Telinet Energi AB
    Bra kommunikation och pris, inga problem Läs mer

Yvonne G skrev om Telinet Energi AB
    Lever upp till förväntningarna. Blivit bäl bemött Läs mer

Gun Karin C skrev om Telinet Energi AB
    Köpte el. Jag har blivit fantastisk bra bemött av er. Mina förväntningar var att få bra information av er på el priset och det har ni levt upp till. Läs mer

Per K skrev om Telinet Energi AB
    Smidigt byte. Väldigt bra priser. Läs mer
  • 2020-10-20

Susanne O skrev om Telinet Energi AB
    Mycket bra bemötande, och en tydlig miljöprofil utan att elen blir dyr. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-09-07

Håkan L skrev om Telinet Energi AB
    Rörligt
    Mycket bra bemött!
    Inga speciella förväntningar.
    Tydlig info av kundtjänst Läs mer

Carina S skrev om Telinet Energi AB
    Trevligt bemötande med tydlig information. Läs mer
  • Vanesa Z

2020-09-02

Vanesa Z skrev om Telinet Energi AB
    Superbra service, uppriktighet, respektfullt och trevligt bemötande.
    Jag var osäker på allt och fick i lugn och ro kika över alternativ innan jag återkom med svar! Kände mig aldrig ”tvungen” att skriva på, tacka ja och dylikt. Vilket är ovanligt för elbolag i dagens tid.

Särskilt tack till André på Telinet! Läs mer

Ann-Christine Lucia N skrev om Telinet Energi AB
    Elförsörjning
    Allt har fungerat bra Läs mer

Per Gunnar A skrev om Telinet Energi AB
    Jag köpte el och det verkar bra pris.
    har inte haft avtalet ett helt år, så ni får väl återkomma Läs mer

Patrik J skrev om Telinet Energi AB
    Allt har fungerat väldigt bra, mkt bra kundbemötande. Läs mer

Yming H skrev om Telinet Energi AB
    Jag har ett elavtal med telinetenergi. Jag minns inte mycket om kontakten med dem men antar att den var god då jag tecknade ett tvåårskontrakt. Läs mer

Fredrik N skrev om Telinet Energi AB
    Bra pris och miljövänlig el. Jag blev bemött av företaget på det bästa sätt man kan önska sig . vänligt och god kunskap har dom. företaget levde upp till mina förväntningar tillochmed översteg dom :) Läs mer

Christer L skrev om Telinet Energi AB
    köpte kampanjerbjudandet (fast 3 månader) jag följer alltid prisutvecklingen via elskling.se.för att finna lågt energipris samt lämpligt avtal
    Trevligt bemötande hos kundservice, allt har fungerat utmärkt

Med vänlig hälsning christer Läs mer

Angie Anette J skrev om Telinet Energi AB
    Elabonnemang, hittills har det varit bra. Spännande att se vad priset blir i vinter. Brr🙏 Läs mer

Sven Olof D skrev om Telinet Energi AB
    Edra frågor är svåra att besvara.
    Ni är o har varit min leverantör av el under några år all kommunikation har fungerat klanderfritt hitintills!
    Kan ni i fortsättningen erbjuda ett för mej aceptabelt pris på elen så blir jag både nöjd o belåten med vårt samarbete. Mvh. Läs mer

Birgit J skrev om Telinet Energi AB
    Vet ännu inte vad jag ska tycka, ? Som ny kund blev jag lovad att inte behöva betala ngn fast avgift, fast det blev inte så, sen ringde man förra veckan och ville värva mig fast jag redan hade gått över till er. Trevlig kille som beklagade att han ringde igen och jag var tydligen 3dje personen den dagen som sa samma sak, så han skulle prata med sin chef. Lite rörigt med andra ord. Får se hur det utvecklar sig Läs mer
    2020-09-01 Telinet Energi AB svarar Birgit J
    Hej Birgit! Det låter som en lite rörig start men vi hoppas att du blir nöjd med både oss och din elleverans framöver. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor! Hälsningar Lisa, Telinet Energi

Tore B skrev om Telinet Energi AB
    Har redan besvarat med högt
    betyg.
    Vill ni låna pengar av en fattig men mycket nöjd 😊 kund?

Telinet är bäst i Sverige! Läs mer

Ferdous A skrev om Telinet Energi AB
    Billigaste el levarentor i sverige. Läs mer

Agneta J skrev om Telinet Energi AB
    Har alltid blivit beött på bästa sätt vid alla kontakter.
    Är mycket belåten med deras jämförförbrukningsinformation under året som gått. Läs mer
  • Cecilia I

2020-08-31

Cecilia I skrev om Telinet Energi AB
    Bra kundtjänst. Nöjd med sol och vind kraft. Enkelt att göra saker på hemsidan. Nöjd med mitt val Läs mer
  • Sune B

2020-08-31

Sune B skrev om Telinet Energi AB
    Bara bra, hade problem med fakturan, bolaget fixade det på ett trevligt sätt. Läs mer

Ralph Christian M skrev om Telinet Energi AB
    Har mitt elavtal hos Telinet. Funkar kanon! Läs mer

Peter B skrev om Telinet Energi AB
    Jag har haft en väldigt bra konversation med Telinet så dom vet att jag har också haft en bra relation med Telinet! Läs mer

Mustafa D skrev om Telinet Energi AB
    Bra kundservice och erbjudande. Läs mer
    Telinet Energi AB gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte