Alla kategorier Elbolag Stockholms län Stockholm Östermalm Telinet Energi AB

Telinet Energi AB

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm — Visa karta

Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse som möjligt. Vi välkomnar dig därför att prova någon av våra tre avtal:

- Rörlig el till inköpspris -> För dig som kan hantera olika kostnader. Månad för månad.
- Inköpspris med pristak -> Försäkrad mot stora förändringar i elpriserna.
- Fast pris -> Full kontroll på din elräkning. Bind elpriset på allt från 3 månader till 3 år.

Men kom ihåg. Alltid Billigt, Alltid Grönt, Alltid Enkelt, när du använder Telinet energi.
Mån-Tor: 08:00-18:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 492 kunder tycker om Telinet Energi AB

• 2019-08-19

Doreen Patricia W skrev om Telinet Energi AB
    Blev väl bemött när man ringde in. Läs mer
  • 2019-08-19

Anneli L skrev om Telinet Energi AB
    Bra pris och trevlig personal, hade väl inga förväntningar när jag ringde. Ville ha mindre utgifter Läs mer
  • 2019-08-18

Mi D skrev om Telinet Energi AB
    Köpt el. Aldrig problem. Har inte behövt kontakta dom. Läs mer
  • Jörgen L

2019-08-17

Jörgen L skrev om Telinet Energi AB
    Smidig hantering, snabba svar, bra prisbild - fanns inte mycket att tveka på helt enkelt :) Läs mer

Ulla K skrev om Telinet Energi AB
    Inga problem. Allt fungerar som det ska ! Tack! Läs mer

Lars A skrev om Telinet Energi AB
    nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn Läs mer

Carl F skrev om Telinet Energi AB
    Konkurrenskraftig prisnivå. Trevlig och effektiv kundservice. Läs mer
  • Maria A

2019-07-13

Maria A skrev om Telinet Energi AB
    Jag återkommer gärna med betyg när jag har upphört med nuvarande elbolag och ni som elbolag har haft ansvaret ett tag.
    Lycka till Läs mer
    2019-07-19 Telinet Energi AB svarar Maria A
    Tack Maria! Vi ska göra allt vi kan för att du ska trivas hos oss! Välkommen till Telinet! Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • Frank Å

2019-07-11

Frank Å skrev om Telinet Energi AB
    Lockpris för att köpa sedan har priset bara ökat. Fick en liten lite rabatt förra året men i år var det inte tal om rabatter. När jag valde att annat bolag hörde de av sug omgående och ville erbjuda något Läs mer
    2019-07-19 Telinet Energi AB svarar Frank Å
    Hej Frank! Vi gör alltid allt vi kan för att hitta ett pris som du som kund är nöjd med. Vad tråkigt att vi inte kunde matcha dina förväntningar denna gång, men hoppas att vi får möjligheten till det igen senare! Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • 2019-07-11

Set G skrev om Telinet Energi AB
    Har inte börjat användaTelinet än Läs mer
    2019-07-19 Telinet Energi AB svarar Set G
    Hej Set! Hoppas att du kommer att trivas som kund hos oss! Tveka inte att höra av dig om du skulle ha några frågor! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Elisabet D skrev om Telinet Energi AB
    Jag köpte hushållsel . Jag blev trevligt bemött. Jag ville få elpriset sänkt och det fick jag. I det stora hela upplevde jag bemötandet trevligt. Läs mer

Pähr Olov E skrev om Telinet Energi AB
    Biligare EL
    Mycket bra
    Nej inte riktigt
    Priserna ökade kraftigt under tiden men fick inget meddelande
    om detta. Betalade med automatik och märkte inte förändringen Läs mer
    2019-07-09 Telinet Energi AB svarar Pähr Olov E
    Hej Pähr Olov! Vad roligt att du är nöjd med oss. Tyvärr steg priserna mycket under 2018 vilket vi berättade om bl a i vårt nyhetsbrev under hösten. På mina sidor kan man annars smidigt följa både sin förbrukning och kostnaden för elen månad för månad. Hör gärna av dig om du har ytterligare funderingar! Trevlig sommar! Hälsningar Lisa, Telinet Energi

Magnus L skrev om Telinet Energi AB
    Jag skulle förnya mitt elavtal för fjärde året i rad och hade fått ett erbjudande om förlängning via mail.

Tyvärr hittade jag ett bättre pris från Telinet på nätet än det som jag hade blivit erbjuden. Då ringde jag Telinet. Jag fick "påminna" kontakten på Telinet om det erbjudandet och då erbjöd han mig detsamma. Det känns inte bra att trogna kunder får sämre pris/erbjudande än de som går in på nätet.

Jag skulle rekommendera att Telinet visar sina trogna kunder samma pris som man kan hitta på nätet. Läs mer
    2019-07-09 Telinet Energi AB svarar Magnus L
    Hej Magnus! Vi försöker alltid ha bra erbjudande mot alla våra kunder, båda nya och gamla, även om erbjudanden skiljer sig åt från tid till annan. Vad glad jag blir att höra att du och min kollega hittade ett erbjudande som passade dig! Trevlig sommar! Hälsningar Anna, Telinet Energi.

Harris L skrev om Telinet Energi AB
    Jag köper el.
    Kontakt med kundtjänsten har alltid varit bra och givande.
    Mycket hellre att ha dem isf EON. Läs mer

Björn E skrev om Telinet Energi AB
    Trevligt bemötande, många alternativ Läs mer

Gary Ingemar Christian C skrev om Telinet Energi AB
    Tyvärr har ni i er kundrelation inte förstått vad
    företag som Greenly har förstått.
    Kunden vill gärna se vad dom betalar för och kunna spåra
    eventuella elförbrukningsfällor.
    Nu borde göra en app till era kunder likt Greenly. Läs mer
    2019-07-09 Telinet Energi AB svarar Gary Ingemar Christian C
    Hej! Tack för din feedback! Vi tar med oss dina tankar i vårt utvecklingsarbete. Trevlig sommar! Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • 2019-07-06

Ove J skrev om Telinet Energi AB
    JAG köpte grön el

Jag blev väl bemött

Sänka mina el kostnader

Det har gått för kort tid för en utvärdering Läs mer

Lars B skrev om Telinet Energi AB
    Inga konstigheter, men blir nu Microproducent och då får man börja jämföra även vad bolagen betalar för att köpa El Läs mer
    2019-06-28 Telinet Energi AB svarar Lars B
    Hej Lars! Vad roligt att du satsar på miljön lite extra och väljer att producera egen el. Hos oss får du alltid spotpris + 2 öre för varje kWh du får i överskott. Alltid räknat per timme. Jag hoppas att vi får se dig som kund även på din produktionsanläggning. Trevlig helg! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Artur Z skrev om Telinet Energi AB
    Helt ok, men jag har valt andra alternativ. Läs mer
    2019-06-27 Telinet Energi AB svarar Artur Z
    Hej Artur! Vad roligt att du varit nöjd med vår service! Då får vi önska dig välkommen åter i framtiden istället! Hälsningar Lisa, Telinet Energi

Birgitta L skrev om Telinet Energi AB
    Min kontakt med Telinet har bestått av köpt el o detta har fungerat bra. Läs mer

Abdikadir M skrev om Telinet Energi AB
    Min frua tipsade mig telinet Energia AB är en bra företags Läs mer

Per Anders B skrev om Telinet Energi AB
    Abonnemang
    Bra bemött
    Företaget har uppfyllt mina förväntningar Läs mer
  • Leif A

2019-06-27

Leif A skrev om Telinet Energi AB
    el
    mkt bra
    billig el,bra
    trevligt,korrekt bemötande Läs mer

Inger S skrev om Telinet Energi AB
    Mycket bra bemötande och fin hjälp med att lösa ett problem Läs mer

Marie Louise S skrev om Telinet Energi AB
    Blev uppring av Er och blev erbjuden att byta el-leverantör. Än så länge har allt fungerat bra. Blir väldigt trevligt bemött i telefon av Er alla. Läs mer

Lars W skrev om Telinet Energi AB
    El för villa och fritidshus i Djursholm och Ljungdalen Läs mer
  • 2019-06-25

Per S skrev om Telinet Energi AB
    Mycket bra service. Priset är dock inte billigare än andra. Läs mer
    2019-06-26 Telinet Energi AB svarar Per S
    Hej Per! Det är alltid lika roligt att höra när våra kunder är nöjda! Tack! Vårt mål är att alltid erbjuda prisvärda elavtal och att vara bland de elleverantörer i Sverige med lägst pris. Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • 2019-06-25

Maria H skrev om Telinet Energi AB
    Beställde Telinet som jag hade läst mig till i samband med min flytt till nytt hus. Tyckte deras avtal stämde överens med vad jag var ute efter. Servicen är outstanding o en otroligt tillmötesgående tjej som hjälpte mig på bästa sätt o var både flexibel o tålmodig med alla mins frågor! Har inte haft Telinet så länge ännu .. men ja... första intryck, serviceminded o ett för mig ett jätte bra avtal.. är det bara plus!! Tack snälla :) Läs mer
  • Bill R

2019-06-25

Bill R skrev om Telinet Energi AB
    Fun while it lasted. I had an introductory offer but to become a customer you wanted a monthly fee and then triple the amount that I would need to pay for electricity.

Not very good business sense!

So I enjoyed the inexpensive electricity for the year - I have to say that NO I couldnät recommend you to anyone.

I have gotten a very good deal now and was able to maintain the old price with no monthly fee.

P. Rubino Läs mer
    2019-06-26 Telinet Energi AB svarar Bill R
    Hi Bill! It is always very valuable for us to get our customers´ point of view on our business. In that way we can reconsider and improve our offers so we really appreciate that you took your time to give us feedback. Best regards, Anna, Telinet Energi
  • 2019-06-14

Marja N skrev om Telinet Energi AB
    Bra kundtjänst. Trevligt bemötande. Jag är nöjd. Läs mer

Chao X skrev om Telinet Energi AB
    fast elavtal.
    Kort kö tid. Smidigt med chatta tjänst.
    Snabbt svar frän kundertjänst. Läs mer

Tamas Z skrev om Telinet Energi AB
    Jag hade köpt elabbonnemang från Telinet Energi, mycket smidigt process. Fick också bra pris efter avtalstiden men då måste man ringa dem aktivt, inget som kommer automatiskt. Läs mer

Yvonne S skrev om Telinet Energi AB
    Jag köpte el till inköpspris, 1år. Jag blev bra bemött, var nöjd med det. Men efter uppsägning, ringde flera stycken och ville behålla mig som kund. Det tycker jag Telinet skulle ha gjort tidigare, innan avtalet gick ut. För jag fick också olika erbjudanden av er, efteråt. Hälsningar, Yvonne Sikström. Läs mer
    2019-06-14 Telinet Energi AB svarar Yvonne S
    Hej Yvonne! Vad roligt att du har varit nöjd kund hos oss. Tack för bra feedback! Den tar vi till oss. Välkommen åter i framtiden! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Ida M skrev om Telinet Energi AB
    Trevliga i kontakten. Lättillgängliga. Prisvärda och så det viktigaste-GRÖN el! Läs mer

Ulrika W skrev om Telinet Energi AB
    Upptäckte jag hade annat pris än kampanjen man lagt ut för nya kunder. Ringde och påpekade detta och fick samma kampanjpris. Blev bemött som jag förväntat Läs mer
  • Lars Gunnar L

2019-06-04

Lars Gunnar L skrev om Telinet Energi AB
    Det blev ett missförstånd vid uppsägningen av mitt abonnemang så att jag skulle betala en lösenavgift trots att jag sagt upp i tid. Jag ringde därför upp abonnemangsavdelningen på Telinet. Jag blev mycket vänligt bemött och saken löstes mycket snabbt. Jag ger högsta betyg! Läs mer
  • 2019-05-24

Åsa H skrev om Telinet Energi AB
    Trevligt och hjälpsamt bemötande! Läs mer
  • Kim H

2019-05-24

Kim H skrev om Telinet Energi AB
    Bra bemötande av företaget i helhet sen kan man ju lnska ett lägre elpris :-)
    Känns bra att köpa el ifrån naturen! Läs mer
  • 2019-05-23

Leif V skrev om Telinet Energi AB
    Ett tryggt avtal, trevligt bemötande. Och prismässigt konkurrenskraftigt. Läs mer
  • 2019-05-22

Joachim F skrev om Telinet Energi AB
    Inget annat än positivt att säga. Bytte till ett annat för ett något bättre totalpris... Läs mer
    2019-05-23 Telinet Energi AB svarar Joachim F
    Hej Joachim! Vad roligt att höra att du varit nöjd under tiden hos oss! Vi önskar dig varmt välkommen tillbaka när det återigen är dags att se över ditt elavtal. Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • 2019-05-22

Bo B skrev om Telinet Energi AB
    Jag köpte el.
    Företaget bevakade inte att avtalet löpte ut.
    Jag fick inget förslag till ett nytt avtal med lägre pris.
    Jag valde en konkurent med betydligt pris. Läs mer
    2019-05-23 Telinet Energi AB svarar Bo B
    Hej Bo! Om du har ett avtal som förlängs till ett nytt avtal med bindningstid skickar vi alltid ut information i god tid innan det är dags att se över avtalet så att du i lugn och ro ska hinna kika på hur du vill göra framöver. Har du ett avtal som går över i ett löpande avtal efter bindningstiden har du endast en månads uppsägningstid så då kan du alltid också göra ett nytt val om du önskar. Det är tråkigt att höra att du valt att lämna oss men du är varmt välkommen som kund igen i framtiden! Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • 2019-05-15

FREDRIK H skrev om Telinet Energi AB
    Blir förbannad.. När ditt avtal går ut, binder dom upp dig på ett 12månaders abonnemang om du inte går in på deras sida och aktivt väljer annat avtal. Jag förutsatte att det blev till ett rörligt avtal som har varit brukligt vid tidigare leverantörer jag haft.
    Då man vill teckna ett nytt avtal pga deras dyra pris man tydligen ”blivit bunden till” måste man betala straffavgift för detta.
    Betalar gladeligen för att bli av med detta bolag Läs mer
    2019-05-16 Telinet Energi AB svarar FREDRIK H
    Hej Fredrik! I god tid innan ditt avtal löper ut får du både mail och SMS från oss där vi berättar vad som händer efter avtalstidens utgång. Självklart väljer du själv då vilket avtal du vill ha framöver eller om du vill säga upp ditt avtal, hör vi inget från dig övergår dock avtalet i ett nytt 12-månadersavtal. Men det är självklart väldigt tråkigt att du känner så här. Jag vet inte om du har varit i kontakt med oss men du får gärna höra av dig eftersom vi absolut kan ändra ditt avtal till ett annat avtal med liknande bindningstid som kanske passar dig bättre! Hälsningar Anna, Telinet Energi
    2019-05-16 FREDRIK H svarar Telinet Energi AB
    Att ni överhuvudtaget binder mig utan att jag godkänner detta på något vis anser jag är otillåtet och det håller även konsumentrådgivningen.
    Men jag väljer hellre att betala för att slippa er och sprida ut om era gangsterfasoner på sociala medier, så folk blir informerade om era så kallade avtal.
    Och därav väljer andra leverantörer.

TACK FÖR MG...
    2019-05-16 Telinet Energi AB svarar FREDRIK H
    Hej! Det är som sagt oerhört tråkigt att du upplever det så här. Vi försöker alltid vara så tydliga vi bara kan med vilka val du kan göra när ditt avtal börjar närma sig bindningstidens slut. Kika gärna på Energimarknadsbyråns sida kring de regler vi följer angående avtalsförlängning (https://www.energimarknadsbyran.se/el/konsumentratt/regler-och-beslut/automatisk-avtalsforlangning/). Vi pratar som sagt gärna med dig för att se hur vi kan hitta en lösning som känns bra för dig! Hälsningar Anna, Telinet Energi
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-05-14

Mariana S skrev om Telinet Energi AB
    Telinet har en tydlig faktura och då jag tänkte byta elleverantör var jag i kontakt med dem och när jag nu stannar kvar som kund får jag viss rabatt (99 kr) varje månad.
    Jag blev väl bemött och kände mig nöjd efter samtalet. Läs mer

Sara K skrev om Telinet Energi AB
    Bra service och trevligt bemötande de gånger jag varit i kontakt med kundservice. Information via mail i god tid innan avtal löper ut och bra pris för grön el. Läs mer

Anne R skrev om Telinet Energi AB
    Vänligt och effektivt bemötande. Läs mer

Alexander F skrev om Telinet Energi AB
    Riktigt bra pris, bästa miljö utan extra kostnader samt bra och kunnigt bemötande! Läs mer
  • 2019-05-03

Ann-Charlotte L skrev om Telinet Energi AB
    Blir alltid vänlig bemött vid frågor. Läs mer
  • 2019-05-02

Ronny N skrev om Telinet Energi AB
    Har förlängt mitt avtal med Telinet.
    Bra bemötande och bra service. Har också jämnat ut alla räkningarna så nu har jag samma summa hela året. Toppen Läs mer
  • 2019-05-01

Sabri D skrev om Telinet Energi AB
    Bra upplevelse. Bra bemött. Levde upp till de förväntningar jag hade. Kan dock känna att tre månaders avtalen är saknade. Läs mer
  • 2019-05-01

Ulla-Britt S skrev om Telinet Energi AB
    Tack, allt är lugnt och det fungerar med strömmen. Har inget att klaga på, förutom när stormen kommer, men det är hen däruppe som råder över det. Tack Läs mer

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm