Telinet Energi AB

Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse som möjligt. Vi välkomnar dig därför att prova någon av våra tre avtal:

- Rörlig förnybar el -> För dig som kan hantera olika kostnader. Månad för månad.
- Rörlig förnybar el med pristak -> Försäkrad mot stora förändringar i elpriserna.
- Fast pris -> Full kontroll på din elräkning. Bind elpriset på allt från 3 månader till 3 år.

Men kom ihåg. Alltid Billigt, Alltid Grönt, Alltid Enkelt, när du använder Telinet energi.

Läs vad 1240 kunder tycker om Telinet Energi AB 2

2022-09-22 Spontant omdöme
    Jag har försökt komma i kontakt med er i 3 månader utan framgång.
    Har varit kund i många många år och har aldrig haft några problem men nu när elavtalet skall förnyas och läget är som det är så går det inte på något sätt komma i kontakt med er vilket är den största anledningen till att jag väljer att gå vidare till en annan leverantör.
    När sen den nya leverantören hjälper mig att avsluta mitt avtal hos er så får jag ett sms om att jag skall kontakta er men det går ju inte..
    Ni tappar ju otroligt mycket kunder på att ni inte går att få tag på så varför tar ni inte tag i problemet?
    Måste säga att jag blir lite besviken på er och därför blir betyget sämre.
    2022-09-16 Spontant omdöme
    Precis som alla de senaste kommentarerna här så måste jag säga att detta är det värsta elbolaget jag har haft att göra med. Pristaket som vi haft från början (och inte blivit informerade om att man måste själv kontakta Telinet för att utnyttja det ett år efter att man skrivit avtalet, vilket vi missat tidigare år) var ändå mer eller mindre meningslöst då de på ett smart sätt gömt detaljen med att man max får 6000kr djupt ner i något avtal som 95% av människorna inte spenderar mer än någon minut att ögna igenom.

Att sen försöka få tag i kundtjänst senaste halvåret har varit en ordentlig ansträngning och hade jag räknat timpris för tiden jag spenderat med detta så överstiger det lång de 6000kr vi får tillbaka. Bara ett exempel är att jag satt i telefonkö i en timme varpå de plötsligt avbryter mitt samtal och när jag ringer upp igen säger att de har stängt av telefonerna och man kan bara nå dem i chatten på deras hemsida. När jag sen går in för att chatta så är chatten avstängd för att det är för hög belastning och att man kan ringa till dem istället.

Ett riktigt skämt till företag.
    2022-09-13 Spontant omdöme
    Pristaket har ett tak på 6k och appliceras i form av tillgodo efter en 12 mån period. Inte särskilt smidigt...
    De svarar inte heller på mail, telefonen hänvisar till chatten och chatten hänvisar till telefonen. Jag försöker säga upp men får inte tag i någon.
  • 2022-09-08 Spontant omdöme
    Nu har det blivit fel för vilken gång i ordningen vet jag inte med Telinet.
    Jag har lagt in om autogiro men nu kommer det ändå en betalningspåminnelse på den ena av våra två avtal. Hur är det ens möjligt? Jag trodde att skälet till autogiro var att man inte skulle behöva logga in varje månad för att ta fram fakturan och betala den manuellt? Lustigt i sammanhanget är att betalningspåminnelsen är skickad till fel adress osv.
    Sedan har det även dragits fel avgift flera gånger på det ena abonnemanget och vi har försökt rätt till detta flera gånger men det blir fel hela tiden. Vi tecknade BÅDA avtalen samtidigt med förbehållet att det inte skulle vara månadsavgift., så ett av två avtal blev rätt. Nu är det detta på det ena av dem. Detta tillsammans med väldigt många andra felaktigheter att vi fått sitta i telefonkö, mejla, chatta för att få ordning på det (nästan) gjorde att vi valde att avsluta vårt avtal hos Telinet då vi tröttande på allt onödigt strul och att få betala mer än vad vi var överens om när vi tecknade avtal.
  • 2022-09-02 Spontant omdöme
    Telinet har valt att säga upp mitt rörliga elavtal med pristak efter 11 månader och säger att det krävs att man haft det i 12 månader för att få tillbaka pengar. Jag har räknat ut att jag betalat över 26.000kr mer än vad deras pristak låg på. De bedriver lurendrejeri på hög nivå.
    2022-09-02 Spontant omdöme
    Jag har haft Telinet i några år och under tiden har jag inte haft behov att ha någon kontakt med företaget. Recensionen gäller istället det jag märkt nu när jag tänkte säga upp avtalet.
    1. Dålig redovisning av kostnader. Fakturan visar varken kostnad per kWh eller den fasta månadskostnaden (som visserligen framgår av avtalsformen utjämnat elpris men varför redovisas detta inte på fakturan?).
    2. Vilseledande marknadsföring. Utjämnat elpris marknadsförs som ett sätt att få en förutsägbar månadskostnad. Däremot sker en avstämning en gång per år och med de höga kostnaderna som varit får jag en jätte-räkning mitt i sommaren. Tidigare år har avstämningen knappt märkts, men i år blev det klart kännbart. Inte så utjämnat.
    3. Svårt att få kontakt och bekräftelse på uppsägning. När jag nu vill säga upp avtalet är det otroligt svårt att nå fram på chatten (har försökt vid flera tillfällen de senaste dagarna). När jag idag väl lyckas är det inga problem att säga upp avtalet, men det kommer ingen bekräftelse. Jag får kontakt via chatten igen några timmar senare och begär en bekräftelse som ska komma inom en kvart per mail. Nu har det gått ytterligare flera timmar men fortfarande har ingen bekräftelse dykt upp.
    2022-09-01 Spontant omdöme
    Kundservicen är under all kritik. Försöker komma i kontakt med dem via telefon. De säger alltid att det är många som ringer och hänvisar till chatten. När man går till chatten så står det "Trycket på chatten är högt just nu" och de hänvisar till att man kan ringa dem. Så helt omöjliga att få tag på och få svar på sina frågor.

Och läs på om Pristak innan ni köper till det! De låser in en då pengarna som man får tillbaka dras av på kommande fakturor.
    2022-08-31 Spontant omdöme
    Varning för deras pristak, innebär bara att du ev får det tillgodo efter 12 månader och bara om du fortsätter som kund. Dessutom max 6000/år. Jag var kund 10 månader och då tyckte de att de inte kan räkna ut ett snitt. Men inte svårt att debiteras per månad för övriga kostnader. Och varför inte reglera det månatligen pristaket är ju är satt för vintermånaderna. Nä de vill gärna få in pengarna först och kunden får först efter 12 månader ev de tillgodo... inte kundvänligt.
    2022-08-25 Spontant omdöme
    Idag fick jag en faktura från detta företag, från svea inkasso, bara för att jag inte blev kund hos dem. Jag fick en present från en butik, där de sa till mig att även om jag inte var kund hos dem så skulle de inte debitera mig någonting.Fakturan de skickade till mig kom till Kivra, jag såg inte fakturan, jag Jag är ingen dålig betalare. Vilken besvikelse med detta företag. var försiktig !
  • 2022-08-24 Spontant omdöme
    "Mina sidor" på hemsidan är omöjliga att logga in på via telefonen.
    Telinet skickar vilseledande fakturor.
    Går knappt att komma i kontakt med via telefon pga långa vänteköer och "chatta med oss" har aldrig fungerat för mig.

Kommer aldrig använda mig av Telinet igen.
    2022-08-12 Spontant omdöme
    Telinet har vilseledande info angående sitt pristak. Fakturor skicka man ut automatiskt medan pristaket måste reglereras en gång per genom att DU som kund begär reglering. Har därför bytt till OKQ i maj och det ska vara en månads uppsägning. Telinet har ännu inte släppt mitt kontrakt och det är 12 augusti.
    Att få kontakt med Telinet är mer eller mindre omöjligt...

Surfar man efter omdömen på Telinet så är det åtskilliga anmärkningar runt pristaket och uppsägningstid.

Telinet är INTE ett seriöst bolag!

Nu blir det anmälan till ARN!!!
    2022-08-09 Spontant omdöme
    Uselt! Går inte komma i kontakt med kundtjänst. Enda möjligheten nu är via en chatt där man inte kommer fram, telefonvägen avstängd sen 13 juli. I chatten står det om "högt tryck just nu" "Vänta lite och uppdatera sidan" (!?) "så får du snart en ny chans". CHANS! Är det ett lotteri vilken som får komma fram? Varför kan man åtminstone inte hamna i en kö? Det är andra dagen jag håller på att försöka komma fram och jag har försökt många många gånger. Så uselt. De skyltar också med stämpeln "Trygg kundkontakt". Nästan lite roligt. Det kan inte vara speciellt svårt att få den utmärkelsen och bolaget bakom kan ju kolla speciellt noga och ofta.
    2022-08-05 Insamlad av företaget
    Har fått jobba hårt för att få till ett produktionsavtal för mina solceller. Man är kraftigt underbemannade under sommaren och de få stackare som jobbar där verkar vara underkvalificerade. Det verkar inte vara prio att hjälpa kunden utan bara få bort ärendet ett par veckor i framtiden genom att ge goddag-yxskaft-svar. Inga telefontider under sommaren, för varje uselt svar på mail tar det cirka 14 dagar. Bland det värsta jag varit med om. Vänd er till annan elleverantör istället.
  • 2022-07-29 Spontant omdöme
    Mina föräldrar har sedan en mycket krånglig inledning varit nöjda kunder hos telinet.

För ett tag sedan fick de en mycket hög räkning och kontaktade kundtjänst.
    Detta skulle inte vara några problem utan betalningen kunde delas upp, bara allt var reglerat till 29/8.

Mina föräldrar tog tacksamt emot detta och började betala av.
    Döm därför om deras förvåning när det dimper ner ett inkassokrav från företagets egen inkasso.

Vi satt lugnt i båten och bestämde oss för att kontakta den dittills trevliga kundtjänsten och därmed började cirkusen.

Det är fullständigt omöjligt att komma fram till detta företag eller deras inkasso och även jag har lagt enorma mängder tid på att hjälpa mina föräldrar till noll nytta.

Ena gången man ringer är det öppet 10-16 men belastningen är för hög för att de ska svara och man hänvisas till chatten. Andra gånger har de helt lagt ner kundtjänst per telefon.

I fyra dagars tid har jag haft datorn igång och uppdaterat chatten utan att komma fram.

En annan kontaktväg som erbjuds är mail samt meddelanden på fb.
    Jag har skickat ett antal mail och meddelanden men det är lögn i helvete att få den allra minsta kontakt.
    Man blir inte mindre frustrerad när man ser hur snabbt och energiskt de bemöter kritik på olika omdömessidor, där tycks resurserna vara oändliga.

För tre år sedan krånglade det också, det var lika dödsdömt då att få kontakt så företagets påstådda ansträngningar rimmar illa med verkligheten.

Nu har vi betalat in summan och jag sitter och skriver ett fysiskt brev till detta blufföretag i ett sista försök att få någon som helst kontakt. Detta förutsätter att man kan skicka brev till der huvudkontor som man inte kan nå på något enda annat sätt.

Svarar de inte på detta brev återstår endast att åka dit och ringa på.
    Avtalet kommer att sägas upp och mina föräldrar kommer att skaffa en seriös leverantör.

För tre år sedan hade detta företag 106 anmälningar hos KO och dessa lär ha ökat lavinartat sedan dess.
    Företaget påstår sig stolta över utmärkelsen "Trygg kundkontakt", men de har ju överhuvudtaget ingen kontakt med sina kunder.
    Aldrig mer Telinet.
    2022-07-28 Insamlad av företaget
    Allt har fungerat bra utom att priset är för högt fast det beror väl på orsaker som företaget inte styr över. Hade utjämnad faktura under en tid ända till priset rakade i höjden och följden blev en extra kostnad på 10 000 vid årets slut. Tog då kontakt med kundtjänst där jag blev trevligt och kunnigt bemött och fick hjälp med att ta bort utjämnad faktura.
    2022-07-27 Insamlad av företaget
    De är trevliga på telefon och har bra pris på el fram till augusti ut.
    I september ska de ändra förutsättningarna så det blir säkert en höjning.
    2022-07-21 Insamlad av företaget
    Har fungerat bra, men jag byter bolag eftersom jag har fått bättre erbjudandande av annan aktör.
    2022-07-21 Insamlad av företaget
    Först trevlig och vi var överens om att jag har betalt, skall få 363 kr tillbaka. Men sen händer inget mer, bara fördröjning. Man blir besviken

Under tiden jag har haft elbolaget, inga klagomål alls.
    Hej Anders,

Svårt att säga vad som skett i ditt fall, kontakta oss på chatt www.telinet.se så hjälper vi dig!

Telinet Energi
    2022-07-20 Insamlad av företaget
    Är ej kund hos er längre. Abonnemanget upphörde 15 juli 2022.
    2022-07-18 Insamlad av företaget
    Allt har varit bra tills att avtalet skulle skrivas om, Prisbilden.
    Compricer kom med ett förslag som lät litet bättre vid det tillfället, det blev Telge.
    Men vi får se vad som händer på marknaden. vi är inte bundna utan öppna för förslag. nu har Fortum också ringt och erbjudit ett pris på 117 öre med avgifter och skatt.
    vi vill se hur det visar sig i juli månad.
    Ni har bra redovisning när fakturan blivit betald.
    Håkan Kviske
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    2022-07-18 Spontant omdöme
    Ett riktigt ohederligt företag som medvetet undanhåller viktig information i deras elavtal för att snärja nya kunder
    Dels av deras säljare och att på ett krångligt sätt länka vidare till sidor på hemsidan med en djungel av villkor och som tydligen ändras med tiden.
    Jag valde tyvärr deras alternativ med "pristak", som skulle vara på 49öre/kWh men det blev 69öre när avtalet var igång och är dessutom ett rörligt elavtal och inte ett fast. Ingen information om ändringar eller annat som kunde vara viktigt för mig som kund att veta. Pristaket visade sig inte vara ett pristak heller eftersom det finns en begränsning som gör att dom endast kan kompensera med max 500kr/månad eller 6000kr/år, hur hög elräkning du än får.
    Inte heller att ev. kompensation inte betalas ut, utan ligger kvar som ett tillgodo hos Telinet.
    Detta informerades det inte alls om av säljaren eller i avtalsbekräftelsen, inte heller att man själv måste ansöka om att få ta del av en ev. Kompensation och detta kan man inte göra förrän efter 12mån. Först skulle man ha 3mån på sig att ansöka men nu är den informationen på deras hemsida reviderad till 2mån. Dom hänvisar gärna till bekräftelsen som man fick innan avtalet började, men vad gör det för nytta när inget stämmer och den nya tillrättalagda informationen idag på deras hemsida säger något annat. Tråkigt att inte myndigheterna har någon större tillsyn på företag som Telinet.
    Att bryta ett avtal skulle dessutom bli kostsamt för mig som kund, men när ett avtalsbrott sker från deras håll så är det svårt att få upprättelse.
    Telinet återkopplar gärna med att säga att "allt finns i din bekräftelse" och "se villkoren på hemsida/mina sidor" men vad spelar det för roll om dom inte stämmer med vad säljaren lovade och att villkoren ändras från vad dom var tidigare.
    Ångerveckorna som finns enligt konsumentlagen var också omöjlig att använda sig av, därför att all information om avtalet fanns på "mina sidor" och den aktiverades efter ångertiden köpt ut.
    2022-07-18 Insamlad av företaget
    Blir bemött på ett bra sätt.
    Förväntningen för mig och jag talar för många att ni skall satsa på kärnkraften som är ren El. Så att vi kan betala våra räkningar.
    Och sluta att ansluta Er till Miljöpartiets sektliknande budskap så att svenska folket inte blir fattigare i onödan.
    Hej Percy

Tack för din recension!

För oss är miljön viktig och därför kommer all el som vi säljer från förnybara resurser. Vi vill ge dig Sveriges absolut lägsta priser på förnybar el. Inte bara idag utan även imorgon. Därför jobbar vi utifrån tre punkter: Alltid billigt. Alltid grönt. Alltid enkelt.

Allt vi gör och alla beslut vi tar syftar till att pressa priserna på förnybar el ytterligare. Jämför oss gärna med andra elleverantörer på till exempel elskling, compricer eller elpriskollen och se själv!

2022-07-18 Insamlad av företaget
    Har fn ingen egentlig erfarenhet av dem ännu! Återkommer!
    Hej Kenth

Men då är du extra välkommen att chatta med oss så kan vi snacka lite el!

www.telinet.se

Bra bemötande.
    Fick bra pris på 1 år fast förut, men nu blir det svårt, hoppas ni har bästa priset nu också när avtalet går ut.
    Hej Krister

tack för din fina recension! Som du kanske känner till är elpriset exceptionellt högt vilket gör att även de fasta priserna gått upp något, men givetvis ska vi erbjuda ett pangpris, kontakta oss när det är dags på chatt www.telinet.se

Hälsingar Telinet Energi
    2022-07-18 Insamlad av företaget
    På ett trevligt och kunnigt sätt!
    2022-07-18 Insamlad av företaget
    När jag väl kom fram per telefon var jag trevligt bemött!
    Men det hjälper tyvärr inte alltid ! Skall inte ta dagar att få kontakt med er. Inte alla problem löses på nätet och personlig kontakt för speciellt äldre är ett ..måste..var en förebild det vinner ni mycket på....
    S Zackrisson
    Hej Sylvette

Tack för din feedback.

Vi vill såklart vara tillgängliga för samtliga av våra kunder och på flera olika kanaler.

Får önska dig en fin sommar!

2022-07-18 Insamlad av företaget
    Jag förlorade mitt hus och allt jag ägde och hade för ett år sedan. Medan mitt hus blir uppfört igen, så finns det ingen el på gården. Trots detta och åtskilliga samtal, så vägrar Telinet att pausa utskick för prognos fakturor på en fastighet där det inte finns någon elförbrukning. Det fungerade det första året, men nu vägrar de med ursäkten att de har "rätt" att skicka ut dessa fakturor enligt mitt avtal. Jag undrar till vilken nytta??? Jag får ju bara lägga ner en massa av min tid och även deras för att de ska kreditera fakturorna! Jag ser inte att de har "rätt" att ta betalt för något de inte levererar! Jag är MYCKET besviken på deras handlande!!!
    Hej Margareta,

Om du meddelat ditt nätbolag att fastigheten brunnit ned ska vi givetvis avsluta det direkt per det angivna datumet. Så länge du har ett elavtal med oss så kommer faktura för månadskostnad att skickas till dig.

Hänvisar dig därför till ditt nätbolag för att genast avsluta avtalet.

2022-07-18 Insamlad av företaget
    Er totala ignorans av kunden har gjort att jag sagt upp avtalet med er. Har spenderat ca 10 timmar i telefonkö och haft otaliga email kontakter med kundtjänst men ni har nästan genomgående ignorerat mig. Detta var under perioden 16/6–10/7.
    Hej Per,

Åh så tråkigt att du inte är nöjd med vår hantering, i rådande kaotiska elprismarknad har vi bitvis haft utmaningar med att vara tillräckligt många i vår kundservice, vi rekryterar därför för fullt och ser över att förbättra våra processer och rutiner. Vi hoppas att vi kan få erbjuda dig ett pangerbjudande för att komma tillbaka som kund i en nära framtid.

2022-07-18 Insamlad av företaget
    Bra sätt. Bra företag. Kund i nästan 10år.
    Dåliga erbjuder till gamla kunder. Jag flyttade abonnemang på grund av priset. Fick bättre pris.
    Hej Migdat,

Tack för fin recension även om vi inte kunnat matcha och erbjuda ett pris som fick dig att stanna kvar!
    Du kan se våra priser på www.telinet.se eller om du chattar med oss 😀

Vi får hälsa dig välkommen tillbaka i framtiden.
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Hej Jeanette, tack!

Vi är stolta över att enbart sälja 100% förnybar energi!

Tack för att just du är kund!

2022-07-16 Insamlad av företaget
    Har både konsumtion och produktion av solen och mad autogiro funkar det perfekt.
    Hej!

Men wow så fin recension! Tack för att just du är kund hos oss!

Glad sommar till dig

Önskar Telinet Energi
    2022-07-16 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande i kundtjänst och av kundombudsman.
    Hej Nigel D

Tack för superfin recension! Vi blir jätteglada!

Du är alltid välkomna att kontakta oss :)

Önskar dig en riktigt härlig sommar!

Varma hälsningar Telinet Energi
    2022-07-16 Insamlad av företaget
    Under ett antal år har jag varit kund hos dem. Personalen är hjälpsamma, trevliga och är tåliga när man ställer frågor om sådant man inte begriper.
    Hej Solveig!

Vad glada vi blir, tack för att just du är kund!
    Vi är stolta över att enbart sälja 100% förnybar energi!
    2022-07-16 Insamlad av företaget
    Efter längre tid med fast el-avtal blev jag förvånad över att man inte kunde komma med ett vettigt erbjudande för att kunna fortsätta vara kund hos bolaget.
    Dom ringde någon gång och lovade att skicka ett erbjudande som aldrig kom och detta dessutom efter att avtalstiden och uppsägningstiden redan gått ut och jag redan tecknat nytt billigare avtal hos annan leverantör.
    Hej Dan

Tack för din feedback, vi ska givetvis se över våra rutiner och här är det vi som brustit i att inte kontakta dig som utlovat, så vi har bara oss själva att skylla att du som kund valde nytt bolag.

Vi får hoppas att vi får möjligheten att se dig som kund i framtiden, eller om du vill kontakta oss på chatt på www.telinet.se

Trevlig sommar! Hälsningar vi på Telinet Energi!
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    allt bara positivt. bemötande, förväntningar etc,
    kunde dock kommit med bättre erbjudande när min avtalsperiod löpte ut, gjorde knappt några försök att ha kvar mig som kund. Kom igen!!
    Hej Göran, tack för din feedback.

Tråkigt att det resulterade i att du valde nytt, vi kanske kan få en andra chans i framtiden?
    Kontakta oss på chatt på www.telinet.se

• 2022-07-15 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande i telefon. Mycket besviken på företaget som inte kan leva upp till utlovade avtal. Kommer att byta till annat bolag snarast.
    Hej Per-Olof,

Vi blir glada av att du fått fint bemötande av vår kundservice men såklart ledsna över att vi inte kunde leva upp till dina förväntningar.

Kontakta vår kundombudsman@telinet.se för att se över vad som skett i just ditt ärende

2022-07-15 Insamlad av företaget
    • På ett bra och trevligt sätt
    • Förväntningarna uppfylldes gällande avtal. Därefter än besvikelse med att ta bort rörligt tak.
    • Köpte ett elavtal, som fungerade bra. Vet ej vad som händer framöver.
    Hej Leif

Vi erbjuder våra kunder vintersäkra istället, informationen framgår av ditt utskick eller om du vill veta mer om erbjudandet på chatt, kontakta oss på www.telinet.se

Glad sommar!
    Hälsningar Telinet Energi!
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, men lång väntetid att komma fram till kundmottagaren
    Hej!

Tack för fin recension! Tack för att just du är kund hos oss! Vi har en något högre belastning just nu, vi är såklart ledsna för det och rekryterar för fullt!

Glad sommar till dig

Önskar Telinet Energi
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Den raka debitering är oöverträffad 1:a, skönt med samma kostnad varje månad.

Priset ligger även i det undre lagret vilket också känns bra.
    Hej Annika,

Jätteroligt att höra! Tack för du väljer Telinet Energi!

Glad sommar 🌞🌞🌞🌞
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Svårt att nå företaget på telefon.vänligt bemötande och bra svar på mina frågor.. bra pris på el.
    Hej Leif

Nu i sommar har vi chatten öppet 8-17 samt att du givetvis kan maila oss!

Glad sommar önskar vi på Telinet Energi!
    🌞
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Blev fint bemött, allt har fungerat bra.
    Men hej Bengt Åke!

Åh så glada vi blir av din fina recension!

Tack för att du är kund och trevlig sommar önskar vi på Telinet Energi!
    Funkar helt ok.
    Har inget att klaga på.
    Halloj Petter!

Så härligt att höra 😀

Trevlig sommar till dig och trevlig helg önskar vi på Telinet Energi!
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Bra på alla frågor. Nöjd m mitt fasta elavtal.
    Mvh. Marianne Sandberg
    Hej Marianne!

Så underbart att höra! Stort tack för att just du är kund!

Glad sommar önskar vi på Telinet Energi!
    2022-07-15 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, fick info om det jag frågade om.
    Hej Ulla,

Vad glada vi blir av din fina recension!

Trevlig sommar önskar vi på Telinet Energi!
  • 2022-07-07 Spontant omdöme
    Är kund hos Telinet och var för några månader sedan i kontakt med dem för att få besked om när min utbetalning sker då jag enligt det rörliga avtalet med pristak betalat för mycket. Svaret jag då fick var att jag skulle ta kontakt med dem i början av juli.

Jag har gjort detta men kan ej komma fram via chatt eller timmar i telefonkö. Jag har då kontaktat dem via mejl men efter fem dagar ännu ej fått svar.

Enligt avtalet åligger det kunden att ta kontakt med Telinet för att få återbetalning. Men när de vägrar att svara är det ju omöjligt. Värdelöst bemötande och usel behandling av kund.
    Hej !

Gällande pristaket har du två månader på dig att kontakta oss för ersättning, har du mailat oss kommer vi givetvis hantera ditt mail efter det datum du skickat det, så det är givetvis inga konstigheter!

Ledsen att vi är något svåra att nå, vi har väldigt mycket att göra just nu pga rådande elpriser.

2022-06-30 Spontant omdöme
    Är kund sedan snart ett år. Avtalet har jag inga synpunkter på, men nu när jag vill säga upp avtalet är det "omöjligt" att komma fram till kundtjänsten. Har försökt komma fram via chatten vid två olika tillfällen senaste veckan, men får beskedet att det är fullt och att jag ska försöka senare. Den 22 juni fick jag ett mejl från Telinet att mitt avtal skulle förnyas per automatik om jag inte sa upp det. Har mejlat om uppsägning via deras kontaktformulär och bad då om bekräftelse men har inget fått trots att över en vecka passerat. Nu sitter jag i telefonkö (sedan en timme) och väntar på min tur. Känns inte ok.
    2022-06-07 Insamlad av företaget
    Bra o proffsigt bemötande. Fick bra råd o ett bättre avtal.
    Hej Lena,

Men så underbart glädjande att höra! Tack för din recension!

Vi är så himla glada att just du är kund hos oss på Telinet Energi!

Önskar dig en fin sommar!!!

Varma hälsningar
    Telinet Energi
    2022-06-05 Insamlad av företaget
    Det började med att jag fick vänta otroligt länge på att komma fram,fick svar på mina frågor.
    Hej Eva,

Vilket fint betyg med full pott, men självklart kan vi alltid bli bättre! Vi har utökat vår kundservice och förbättrat våra rutiner! Vi har i dagsläget 0 minuter i kötid.

Tack för att du väljer Telinet Energi och glad sommar önskar vi dig!
    2022-06-04 Insamlad av företaget
    Snabb service. Inte haft några problem.
    Hej Mikael

Tackar ödmjukast! Vi vill bidra till bättre miljö, ökad konkurrens och lägre priser på den skandinaviska elmarknaden. Allt vi gör handlar därför om att pressa priserna på förnybar energi. Med en liten, effektiv organisation har vi dessutom lägre kostnader än de etablerade monopolbolagen!

Önskar dig en finfin sommar! :D