Telinet Energi AB

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm — Visa karta

Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse som möjligt. Vi välkomnar dig därför att prova någon av våra tre avtal:

- Rörlig el till inköpspris -> För dig som kan hantera olika kostnader. Månad för månad.
- Inköpspris med pristak -> Försäkrad mot stora förändringar i elpriserna.
- Fast pris -> Full kontroll på din elräkning. Bind elpriset på allt från 3 månader till 3 år.

Men kom ihåg. Alltid Billigt, Alltid Grönt, Alltid Enkelt, när du använder Telinet energi.
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-18:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 553 kunder tycker om Telinet Energi AB

• 2019-12-19

Göte J skrev om Telinet Energi AB
    när jag gick över till erat bolag va ni ett av det lägsta .pris
    utan någon fast avgift /många bolag har ingen avgift så nu
    ni inte lägst länger MVH Göte Läs mer
  • 2019-12-15

Kerstin M skrev om Telinet Energi AB
    Jag köper el. Mycket kundvänligt bemötande. Jag vill ha el till bästa möjliga pris och är endast intresserad av miljövänlig el.
    Jag har kollat med flera företag och Telinet motsvarar mina förväntningar såväl avseende kvalitet som pris. Läs mer

Tommy B skrev om Telinet Energi AB
    Köpte el med fast avtal för 5 år. Jag blev väldigt bra bemött och fick den hjälp jag behövde. Jag tycker att företaget levde upp till mina förväntningar. Jag är naturligtvis nöjd med min upplevelse.
    Mvh Tommy Läs mer

Bengt M skrev om Telinet Energi AB
    Jag tycker att ert bemöttande varit bra! Läs mer

Peter O skrev om Telinet Energi AB
    Bra, blev av med min fasta månadskostnad 99kr då jag blivit uppringd av Fortum som ville ha över mig som kund. Väljer att stanna kvar som kund hos er så länge jag inte betalar detta. Läs mer
  • 2019-12-11

Joakim D skrev om Telinet Energi AB
    Tillförlitligt, bra pris, enkelt att nå kundtjänst. Enkel och överskådlig faktura. Grön el. Läs mer
  • Sören B

2019-12-10

Sören B skrev om Telinet Energi AB
    har haft telinet energi tidigare och tyckte dom var jättebra. tyvärr efter att mitt avtal gått ut så blev dom mycke dyrare .de har haft kontakt med mej efteråt , men då har jag tecknat med ett nytt bolag . tyccer ändå att telinet var ett mycket bra bolag ändå att ha ett avtal med. dom är välkommna tillbaka hos mej efter november 21. Läs mer
  • 2019-12-10

Per L skrev om Telinet Energi AB
    Köpte inget, ångrade mig ,annars bra bemötande! Läs mer
    2019-12-10 Telinet Energi AB svarar Per L
    Hej Per! Vad trevligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Välkommen som kund hos oss i framtiden! Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • 2019-11-25

HENRIC H skrev om Telinet Energi AB
    Ett riktigt ojust företag som gör allt för att klämma ut den sista kronan när man försöker byta leverantör, detta är ett företag som jag inte vill rekommendera till någon. Som grädde på moset är personalen i kundtjänsten mycket otrevlig när man ifrågasätter deras dåliga behandling av kunder som vill byta avtal. Läs mer
  • 2019-11-23

Jude Tharanga Dinesh F skrev om Telinet Energi AB
    Skickade fakturan till Kronofogden och deras svar va system fel, jag fick betala alla avgifter dock så har dom fortfarande inte återkommit hur dom löser detta. Nu ringer dom och vill sälja igen dock vill inte lösa det dom gjorde va fel och jag fick betala en inkasso och KF avgift pga att dom har gjort fel. Akta er för Telinet. Läs mer
  • Malin J

2019-11-15

Malin J skrev om Telinet Energi AB
    Riktigt LURIGT företag! Jätte dålig kundservice. Läs mer
  • 2019-11-05

Mikael S skrev om Telinet Energi AB
    Jag missade av olika anledningar att säga upp mitt avtal 5 dagar för sent. Ingen goodwill alls på detta företag. Nu är jag låst ytterligare ett år till med ej marknadsmässiga priser. Så om ett år kan jag byta till ett företag som bryr sej om sina kunder. Aldrig mer. Fundera ett par gånger till och stirra ej bara på priset när ni väljer elbolag. Detta företag är ej intresserad av långsiktiga kundrelationer. Kommer gå illa i längden. Läs mer
  • Jonas B

2019-11-01

Jonas B skrev om Telinet Energi AB
    Fram tills nyligen har jag haft gott att säga men en annan elleverantör som fått min fullmakt att begära ut uppgifter om min bindningstid mm säger att ni fullständigt ignorerat och vägrat lämna ut dessa uppgifter (i hopp om att behålla mig som kund?). Ni återfinns på svarta listan sedan nyligen också och jag hoppas ni tar en rejäl funderare på hur ni ska överleva på en marknad som är både priskänslig och inte uppskattar avvikande/dåligt kundbemötande. Läs mer
  • 2019-10-08

Barbro F skrev om Telinet Energi AB
    Köpte/ köper el. Är nöjd med avtal och har blivit vänligt bemött! Läs mer
  • Tommy L

2019-10-07

Tommy L skrev om Telinet Energi AB
    En bra elleverantör som lyssnar på kunden och visar att de vill behålla kunden. Läs mer

Lennart H skrev om Telinet Energi AB
    Bara goda erfarenheter av Telinet Läs mer

Janet B skrev om Telinet Energi AB
    Elavtal, bra förslag på förändring av mitt avtal, dvs lyhört. Läs mer

Marcus W skrev om Telinet Energi AB
    Jag retar mej på att priset höjs efter ett år och att man inte blir meddelad att det sker. Mycket dåligt tycker jag, i övrigt bara gott att säga. Läs mer
    2019-10-07 Telinet Energi AB svarar Marcus W
    Hej Marcus! Priset går både upp och ned baserat på hur priset på elmarknaden varierar. Har du ett bundet avtal får du i god tid innan det löper ut en påminnelse via brev eller mail om vad som händer när ditt avtal löper ut. Så att du i lugn och ro ska kunna kika på nytt avtal och bestämma hur du vill göra och vad som passar just dig. Det är härligt att höra att du i övrigt bara har gott att säga om oss, det blir vi glada av! Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • 2019-10-06

Björn E skrev om Telinet Energi AB
    Köper och säljer el till vår villa med solceller på taket.
    Bra bemötande på telefon.
    Allt varit bra hittills. Läs mer

Berit Irene J skrev om Telinet Energi AB
    1. Jag har tecknat elavtal.

2. Helt ok.

3. Mina förväntningar ok.

4. Jag är nöjd. Läs mer

Monica S skrev om Telinet Energi AB
    Bra och smidigt. Snabba svar i kundtjänst. Bra konkurenskraftiga priser utan dolda avgifter. Läs mer

Marcus Ö skrev om Telinet Energi AB
    Lurar folk till bindningstider endast genom att hänvisa till Mail utskick. Läs mer
    2019-10-07 Telinet Energi AB svarar Marcus Ö
    Hej Marcus! Vad tråkigt att höra att du upplever det så. När ditt avtal är på väg att löpa ut skickar vi i god tid ut ett brev via mail eller post beroende på vad du valt för kommunikationssätt där vi påminner om att det är dags att se över ditt elavtal. Information om vad som händer vid avtalsslut finns också i bekräftelsebreven. Men vi är tacksamma över din feedback, vi tar med den i vårt ständigt pågående arbete för att bli en ännu tydligare och enklare elleverantör. Tack. Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • Thomas M

2019-10-05

Thomas M skrev om Telinet Energi AB

Martin N skrev om Telinet Energi AB
    Svårt att behålla ett bra pris till mig som vill fortsätta vara kund år två.
    Lockar med nykundsrabatter. Läs mer

Katarina S skrev om Telinet Energi AB
    Jag har inga kommentarer. Vad ska man säga, jag fick el... Läs mer
    2019-10-07 Telinet Energi AB svarar Katarina S
    Hej Katarina! Härligt att höra, det är det vi är här för och vi är glada att allt har flutit på så bra att du inte behövt tänka på din el mer än nödvändigt. Hälsningar Lisa, Telinet Energi

Miroslav N skrev om Telinet Energi AB
    Inköp energi.
    Inga krångel,
    Snabba svar vid oklarheter , Läs mer

Ingemar N skrev om Telinet Energi AB
    Proffsigt, kundvänligt, snabb betjäning i telefon Läs mer

Bengt S skrev om Telinet Energi AB
    Förlängde mitt elavtal och blev, som vanligt, mycket bra bemött.
    Jag har inget att anmärka på och tänker fortsätta vara kund. Läs mer

Anita E skrev om Telinet Energi AB
    Har sedan länge avtal med telinet med rörligt pris. Fick erbjudande från ett annat bolag för ett tag sedan. Ringde telinet för att höra om eventuellt matchande erbjudande från dem. Fick ett erbjudande som var något bättre där vilket är bra. Dock är det inte själva elpriset som påverkar mest utan alla olika påslag som gör att elen blir dyr och där kan inte vare sig telinet eller andra bolag göra så mycket. Jag är nöjd med telinet. Läs mer

Stefan Ö skrev om Telinet Energi AB
    Jag hade rörligt inköpspris med pristak. Och tur var det för det rörliga priset var betydligt högre än pristaket under perioden. Inga diskussioner när kag begärde återbetalning, dock räknade de fel ett par gånger innan det blev rätt.
    Jag reagerade på att det som läggs på och kallas elcertifikat är betydligt högre än många andra leverantörer vilket för mig att misstänka att den avgiften även döljer ett prispåslag Läs mer

John D skrev om Telinet Energi AB
    Har haft telinet som elleverantör i många år. Inget onödigt bombardemang av säljsamtal utan bara erbjudande om el till lågt pris samt bra bemötande av kundtjänsten. Läs mer

Tina F skrev om Telinet Energi AB
    Jag har haft Telinet som elleverantör bar några månader. Under tiden fick bara fakturapåminnelser och extra avgifter. Nu känns det inte billigare än de andra elbolag. Mycket osäker för att uppnå det förväntningar som de lovat. Läs mer
    2019-10-07 Telinet Energi AB svarar Tina F
    Hej Tina! Då hoppas jag att vi får chansen att visa varför just vi är ett elbolag att hålla fast vid, som t ex att vi endast levererar 100% förnybar energi - utan att du betalar ett öre extra! Hör gärna av dig till oss om du t ex vill kika på andra betalsätt, eller kika in på Mina sidor för att byta till t ex autogiro eller e-faktura. Jag önskar dig en härlig dag! Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • Bo W

2019-10-04

Bo W skrev om Telinet Energi AB
    El. Kundvänligt. Fä el till ett av leverantörerna billigast pris. Bland dom billigaste Läs mer

Birgitta E skrev om Telinet Energi AB
    Köper el. Alltid trevligt bemötande från telinet. Läs mer

Sven Gustaf T skrev om Telinet Energi AB
    - El 1 år
    - Utmärkt
    -Bra pris, ja
    - Miljö vänlig el Läs mer

Annika T skrev om Telinet Energi AB
    Miljömärkt el på 1-årsabonnemang. Lite struligt att få till autogiro, men hjälpsam personal fixade det till slut. Läs mer

Bo S skrev om Telinet Energi AB
    Har fungerat bra. Fick pris för nyteckning, Något dyrt när jag fick billigare hos ledningsägaren. När jag sa upp avtalet så kom de med mycket billigare. Dåligt! De som inte kan eller orkar kolla med andra leverantörer får betala ett dyrare pris! Läs mer
    2019-10-07 Telinet Energi AB svarar Bo S
    Hej Bo! Vad roligt att du tycker att allt har fungerat bra. Vi har bland Sveriges lägsta elpriser men ibland är det självklart så att andra elbolag kan ha bättre priser. Vi försöker alltid erbjuda bästa möjliga pris till våra kunder så jag hoppas att vi får se dig som kund igen, på ett pris som du är nöjd med! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Harry J skrev om Telinet Energi AB

Bengt G skrev om Telinet Energi AB
    Elleverans.
    Alltid bra bemötande. Läs mer

Anders K skrev om Telinet Energi AB
    Jag upplever att det är enkelt att ha med Telinet att göra, direkt respons på frågor, alltid kunniga personer med ett korrekt bemötande. Läs mer

Ingeborg Majlis Marie Z skrev om Telinet Energi AB
    Bra upplevelse. Bra återkoppling vidbehov. Läs mer

Arne S skrev om Telinet Energi AB
    Det började med fördelaktigt pris och har fortsatt med bra service Läs mer

Nadia G skrev om Telinet Energi AB
    Jag var nöjd under tiden blev bemöt på bra sött personalen vara trevliga hjälpsamma
    Efter ett tag fick jag lägre pris dom gjorde att bytta el bolag jag hoppas att kunna komma till baka till er Läs mer
    2019-10-03 Telinet Energi AB svarar Nadia G
    Hej Nadia! Det hoppas vi också! Du är varmt välkommen tillbaka snart igen! Hälsningar Lisa, Telinet Energi

Thomas N skrev om Telinet Energi AB
    Lågt pris när man är ny kund. Tyvärr måste man sedan byta till någon annan leverantör som har motsvarande erbjudande. Läs mer
    2019-10-03 Telinet Energi AB svarar Thomas N
    Hej Thomas! Vi har många fina erbjudanden för både nya och befintliga kunder. Jag hoppas att du hittar tillbaka till oss igen och att du är nöjd med vår service och 100% förnybara energi. Varmt välkommen tillbaka! Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • Christian K

2019-10-03

Christian K skrev om Telinet Energi AB
    Har fom. 1/10 börjat köpa grön el av Telinet. Fick ett mycket bra bemötande av kundtjänst. Min förhoppning är att allt ska fungera och att vi kan få igång ett autogiro också. Telinet har hittills levt upp till alla mina förväntningar.
    Stort + och 👍👍 hittills.
    /CK Läs mer
  • Louise G

2019-10-03

Louise G skrev om Telinet Energi AB
    Jag har haft el från Telinet. Rörligt pris med tak. Har enbart positiva tankar!
    Tillmötesgående kundtjänst! Läs mer
  • 2019-09-03

Fredrik J skrev om Telinet Energi AB
    Går avtalstiden ut binds man automatiskt om på 12 mån med dyrare avtal och uppsägningstiden på 1 mån gäller först när den nya avtalstiden ska gå ut!
    Dåligt bemötande från kundtjänst!
    Kunder ska förtjänas och inte bindas upp med med otydliga avtal!!! Läs mer
    2019-09-04 Telinet Energi AB svarar Fredrik J
    Hej Fredrik! Det är tråkigt att höra att du upplever att vi har otydliga avtal. Vi jobbar på att vara så tydliga vi bara kan, bl a vad gäller just vad som händer när ditt avtal löper ut. I de bekräftelsebrev som skickas ut informerar vi om vad som händer vid avtalsslut, likaså skickas det ut en påminnelse i god tid innan det är dags att göra ett nytt val inför en eventuell ny avtalsperiod. Just så att man ska ha gott om tid att kika på vad man vill ha härnäst. Men vi tar självklart till oss av dina tankar. Tack för din feedback! Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • 2019-09-02

Kjell Yngve M skrev om Telinet Energi AB
    Detta bolag är lätt att komma i kontakt med och man får svar snabbt o inte få sitta i upp till halv timmavis ! Ni förstår vad kundvård är . Tack ! Läs mer
  • 2019-08-29

Mats-Inge B skrev om Telinet Energi AB
    Jag har använt Telinet Energi tidigare och jag har varit nöjd. Läs mer
  • 2019-08-29

Stig C skrev om Telinet Energi AB
    Bra redovisning på mina sidor av historik/aktuell elförbrukning-
    Bra prissättning, har dock bytt leverantör som gav än lägre totalkostnad Läs mer
    2019-08-29 Telinet Energi AB svarar Stig C
    Hej Stig! Vad roligt att höra att du varit en nöjd kund hos oss och att du tycker vi har bra information på Mina sidor. Du är varmt välkommen tillbaka som kund i framtiden! Hälsningar Lisa, Telinet Energi

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm