Alla kategorier Elbolag Stockholms län Stockholm Östermalm Telinet Energi AB

Telinet Energi AB

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm — Visa karta

Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse som möjligt. Vi välkomnar dig därför att prova någon av våra tre avtal:

- Rörlig el till inköpspris -> För dig som kan hantera olika kostnader. Månad för månad.
- Inköpspris med pristak -> Försäkrad mot stora förändringar i elpriserna.
- Fast pris -> Full kontroll på din elräkning. Bind elpriset på allt från 3 månader till 3 år.

Men kom ihåg. Alltid Billigt, Alltid Grönt, Alltid Enkelt, när du använder Telinet energi.
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:00-18:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 453 kunder tycker om Telinet Energi AB

• 2019-05-22

Joachim F skrev om Telinet Energi AB
    Inget annat än positivt att säga. Bytte till ett annat för ett något bättre totalpris... Läs mer
    2019-05-23 Telinet Energi AB svarar Joachim F
    Hej Joachim! Vad roligt att höra att du varit nöjd under tiden hos oss! Vi önskar dig varmt välkommen tillbaka när det återigen är dags att se över ditt elavtal. Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • 2019-05-22

Bo B skrev om Telinet Energi AB
    Jag köpte el.
    Företaget bevakade inte att avtalet löpte ut.
    Jag fick inget förslag till ett nytt avtal med lägre pris.
    Jag valde en konkurent med betydligt pris. Läs mer
    2019-05-23 Telinet Energi AB svarar Bo B
    Hej Bo! Om du har ett avtal som förlängs till ett nytt avtal med bindningstid skickar vi alltid ut information i god tid innan det är dags att se över avtalet så att du i lugn och ro ska hinna kika på hur du vill göra framöver. Har du ett avtal som går över i ett löpande avtal efter bindningstiden har du endast en månads uppsägningstid så då kan du alltid också göra ett nytt val om du önskar. Det är tråkigt att höra att du valt att lämna oss men du är varmt välkommen som kund igen i framtiden! Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • 2019-05-15

FREDRIK H skrev om Telinet Energi AB
    Blir förbannad.. När ditt avtal går ut, binder dom upp dig på ett 12månaders abonnemang om du inte går in på deras sida och aktivt väljer annat avtal. Jag förutsatte att det blev till ett rörligt avtal som har varit brukligt vid tidigare leverantörer jag haft.
    Då man vill teckna ett nytt avtal pga deras dyra pris man tydligen ”blivit bunden till” måste man betala straffavgift för detta.
    Betalar gladeligen för att bli av med detta bolag Läs mer
    2019-05-16 Telinet Energi AB svarar FREDRIK H
    Hej Fredrik! I god tid innan ditt avtal löper ut får du både mail och SMS från oss där vi berättar vad som händer efter avtalstidens utgång. Självklart väljer du själv då vilket avtal du vill ha framöver eller om du vill säga upp ditt avtal, hör vi inget från dig övergår dock avtalet i ett nytt 12-månadersavtal. Men det är självklart väldigt tråkigt att du känner så här. Jag vet inte om du har varit i kontakt med oss men du får gärna höra av dig eftersom vi absolut kan ändra ditt avtal till ett annat avtal med liknande bindningstid som kanske passar dig bättre! Hälsningar Anna, Telinet Energi
    2019-05-16 FREDRIK H svarar Telinet Energi AB
    Att ni överhuvudtaget binder mig utan att jag godkänner detta på något vis anser jag är otillåtet och det håller även konsumentrådgivningen.
    Men jag väljer hellre att betala för att slippa er och sprida ut om era gangsterfasoner på sociala medier, så folk blir informerade om era så kallade avtal.
    Och därav väljer andra leverantörer.

TACK FÖR MG...
    2019-05-16 Telinet Energi AB svarar FREDRIK H
    Hej! Det är som sagt oerhört tråkigt att du upplever det så här. Vi försöker alltid vara så tydliga vi bara kan med vilka val du kan göra när ditt avtal börjar närma sig bindningstidens slut. Kika gärna på Energimarknadsbyråns sida kring de regler vi följer angående avtalsförlängning (https://www.energimarknadsbyran.se/el/konsumentratt/regler-och-beslut/automatisk-avtalsforlangning/). Vi pratar som sagt gärna med dig för att se hur vi kan hitta en lösning som känns bra för dig! Hälsningar Anna, Telinet Energi
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-05-14

Mariana S skrev om Telinet Energi AB
    Telinet har en tydlig faktura och då jag tänkte byta elleverantör var jag i kontakt med dem och när jag nu stannar kvar som kund får jag viss rabatt (99 kr) varje månad.
    Jag blev väl bemött och kände mig nöjd efter samtalet. Läs mer

Sara K skrev om Telinet Energi AB
    Bra service och trevligt bemötande de gånger jag varit i kontakt med kundservice. Information via mail i god tid innan avtal löper ut och bra pris för grön el. Läs mer

Anne R skrev om Telinet Energi AB
    Vänligt och effektivt bemötande. Läs mer

Alexander F skrev om Telinet Energi AB
    Riktigt bra pris, bästa miljö utan extra kostnader samt bra och kunnigt bemötande! Läs mer
  • 2019-05-03

Ann-Charlotte L skrev om Telinet Energi AB
    Blir alltid vänlig bemött vid frågor. Läs mer
  • 2019-05-02

Ronny N skrev om Telinet Energi AB
    Har förlängt mitt avtal med Telinet.
    Bra bemötande och bra service. Har också jämnat ut alla räkningarna så nu har jag samma summa hela året. Toppen Läs mer

Sabri D skrev om Telinet Energi AB
    Bra upplevelse. Bra bemött. Levde upp till de förväntningar jag hade. Kan dock känna att tre månaders avtalen är saknade. Läs mer

Ulla-Britt S skrev om Telinet Energi AB
    Tack, allt är lugnt och det fungerar med strömmen. Har inget att klaga på, förutom när stormen kommer, men det är hen däruppe som råder över det. Tack Läs mer

Lars-Olof E skrev om Telinet Energi AB
    Bra service
    Xxxxxxxxxxxxcxxxxxxxxxccc Läs mer
  • 2019-04-30

Lea Hannele L skrev om Telinet Energi AB
    Gillar inte månadsavgiften och det att ni höjde priser. Läs mer
    2019-04-30 Telinet Energi AB svarar Lea Hannele L
    Hej Lea! Vi har olika avtal och erbjudanden där både månadsavgift och priset varierar, vi kikar gärna på om något annat avtal kanske passar dig bättre än det du har idag? Hälsningar Anna, Telinet Energi

Britt-Lis B skrev om Telinet Energi AB
    Har haft TElinet som elleverantör tidigare och är väldigt nöjd. Läs mer

Anders L skrev om Telinet Energi AB
    Trevligt bemötande och bra kundtjänst Läs mer

Dan-Åke R skrev om Telinet Energi AB
    Inga negativa upplevelser hittills. De var billigast - då valde jag dem. Lite kontakt, so far, faktiskt endast vid tecknande av avtal Läs mer
  • 2019-04-28

Eva M skrev om Telinet Energi AB
    Bra kundservice, legat bra på elen. Fått till ett bra fast avtal i ett år. Hoppas dock inte det blir en STOR sluträkning som andra har skrivit, men hittills har allt vara 10/10. Läs mer
  • 2019-04-28

Per L skrev om Telinet Energi AB
    Enkel och bra faktura. Strävar efter billig el. Läs mer

Lars-Everth B skrev om Telinet Energi AB
    Är ny kund sedan drygt ett år. Har utjämnad faktura och hoppas att justeringsfakturan nästa år inte blir en chock, som i år (4 600:-) Surt... Läs mer
    2019-04-29 Telinet Energi AB svarar Lars-Everth B
    Hej Lars-Everth! Vad roiigt att se att du är nöjd med oss! Det blir vi glada för! Förhoppningsvis håller sig priserna mer stabila i år efter förra årets stora variationer. Men du kan alltid hålla koll på din faktiska förbrukning via mina sidor, då kan du kolla på differensen mellan det du betalar och det du förbrukar. Skulle det variera mycket är det bara att du hör av dig så ser vi självklart över ditt fasta belopp. Hälsningar Lisa, Telinet Energi

Britt Marie F skrev om Telinet Energi AB
    Har ej haft kontakt med er men allt är bra. Läs mer

Omar E skrev om Telinet Energi AB
    Bra priser och duktig Kundjänst personal. Läs mer
    2019-04-29 Telinet Energi AB svarar Omar E
    Tack Omar!
    Hälsningar Anna, Telinet Energi

Lennart H skrev om Telinet Energi AB
    Telinet är ett företag som är enkelt att kommunicera med. Läs mer

Jon H skrev om Telinet Energi AB
    Jobbiga call-center-uppringningar hela tiden efter uppsägningen.
    Förvisso kanske jag var smått otrevlig (less) men blev otrevligt bemött tillbaka när jag bad att ni skulle sluta ringa . Läs mer
    2019-04-29 Telinet Energi AB svarar Jon H
    Hej Jon! Det var verkligen tråkigt att höra! Så ska det inte vara! Jag tar det vidare till den ansvariga på plats. Vi uppskattar din feedback. Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • 2019-04-24

Kurt Å skrev om Telinet Energi AB
    Ska framöver byta lev och vi kom överens att de återkommer Läs mer
    2019-04-25 Telinet Energi AB svarar Kurt Å
    Hej Kurt! Då hoppas vi att vi får se dig som kund framöver!
    Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • 2019-04-24

Per-Olof B skrev om Telinet Energi AB
    Enkelt upplägg och bra bemötande vid kontakt med dem Läs mer
  • 2019-04-18

Anna H skrev om Telinet Energi AB
    Jag är trogen hus er och vill ha el i fortsättning dessutom jag gör reklam och är nöjd
    Tack Läs mer
  • Ulf G

2019-04-03

Ulf G skrev om Telinet Energi AB
    Billig el utan månadskostnad kostar mycket med el ändå bytte till Telinet när jag drog in bergvärme.😎🤑 Läs mer
  • 2019-04-01

Anders B skrev om Telinet Energi AB
    Jättebra service, trevlig personal och bra pris. Läs mer
  • 2019-03-31

Lillebror R skrev om Telinet Energi AB
    Nu kund på El, vet inte ännu hur företaget fungerar, har inte haft någon dialog eller problem Läs mer
    2019-04-18 Telinet Energi AB svarar Lillebror R
    Välkommen som kund hos oss! VI hoppas att du kommer att trivas. Tveka inte att höra av dig om du har frågor eller funderingar framöver! Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • Douglas B

2019-03-30

Douglas B skrev om Telinet Energi AB
    Fungerar bra, utan problem och med trevlig kundsupport som ger klara svar på frågor.
    Billig El även vid låg förbrukning. Läs mer
  • 2019-03-30

Dan-Olof V skrev om Telinet Energi AB
    Ström till villa.
    Bra bemött och levde upp till mina förväntningar. Läs mer

Eréne Majken Kristina A skrev om Telinet Energi AB
    Har uppskattat att deb med samma belopp varje mån. Får se hur det slutar? Läs mer

Conny L skrev om Telinet Energi AB
    El till jordbruksfastighet i Rättvik
    Bra bemötande
    Sökte billigaste elavtal
    Har fått det också - tror jag... Läs mer

Anita H skrev om Telinet Energi AB
    Helt enligt förväntningarna! Jag får min el levererad! Förhoppningsvis billigare än innan. Läs mer

Svante L skrev om Telinet Energi AB
    Nytt elavtal,,vi hade lite gott av att vara en gammal kund Läs mer
  • 2019-03-28

Jan E skrev om Telinet Energi AB
    El till vårt hus
    Har haft för lite kontakt för att kunna uttala mig om Telinet
    Kom gärna tillbaka om ett halvår Läs mer
  • 2019-03-28

Kristina Elisabeth F skrev om Telinet Energi AB
    Bra service och inga problem.
    Uppskattar även personlig service och mycket gott bemötande. Fakturor kommer punktligt via eposten. Läs mer
  • 2019-03-27

Christina J skrev om Telinet Energi AB
    Telinet har varit min elleverantör och jag är mycket nöjd med allt bemötande under tiden som jag varit kund. Läs mer
  • 2019-03-27

Eva A skrev om Telinet Energi AB
    Månadspriset för januari var 92,81 öre + en månadsavgift på 49 kr. Dessutom fick jag betala 4 öre för 100% solkraft, som jag inte beställt.
    Kan inte ha ett bolag med så höga påslag.
    Eva Aleson Läs mer
    2019-04-18 Telinet Energi AB svarar Eva A
    Hej Eva! Hör gärna av dig till oss så att vi kan kika på vilket avtal du har idag och om vi kanske har andra avtal som passar din förbrukning bättre. Dessvärre var priserna under vintern höga men de har sedan dess sakta sjunkit tillbaka till bättre, lägre nivåer. Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • 2019-03-17

Maud H skrev om Telinet Energi AB
    Köpte el 2018, telinet föreslog en fast avgift/månaden, baserat på min årliga förbrukning, litade då på att de räknade på ett ok sätt. Böt till annat företag vid årsskiftet. Får en avstämning i februari där det står 0 kronor. Då jag tyckte det var märkligt att deras uträkning skulle vara så exakt. Ringer och pratar med en vänlig kvinna som säger att hon inte vet hur det kunde bli exakt 0 kr. Hon skickar en kopia. Nästa månad kommer en ny räkning på 3.800 kr som skall dras i slutet av mars. Företaget säger att det blivit så då elen blev mycket dyrare än vad de beräknade. Min årsförbrukning på ca 16000 kw stämde med det beräknade. Tycker att det var dåligt att de inte ändrade månadsavgiften under året när det var tydligt att elpriserna steg. Uselt att i februari skicka en sluträkning med 0 kr för att nästan en månad senare skicka en sluträkning på 3.800 kr. Känner mig lurad ! Läs mer
    2019-03-18 Telinet Energi AB svarar Maud H
    Hej Maud!
    Förra året var tyvärr ett år med stora prisstegringar på elmarknaden vilket drabbade alla elanvändare. Har man tjänsten Utjämnad betalning håller vi under året koll på saldot och avviker saldot för mycket från din faktiska förbrukning justerar vi ditt månadsbelopp och informerar dig om detta. Eftersom jag inte kan se just ditt ärende kan jag inte detaljerna men om vi inte justerat ditt belopp under året beror detta på att avvikelsen var inom gränsvärdet. Självklart förstår jag dock att det känns tråkigt att först få en faktura med 0-värde för att sedan få en ny faktura med ett annat belopp och jag beklagar verkligen detta. Tjänsten Utjämnad betalning är annars väldigt populär bland våra kunder där många haft tjänsten i flera år. Hör gärna av dig till oss om du har ytterligare frågor så ska vi göra allt vi kan för att förklara! Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • 2019-03-15

Jan L skrev om Telinet Energi AB
    Valde ett avtal med pris till inköpspris i 2018. Av oförklarliga skäl har detta priset varit mycket högre än de rörliga priser Telinet har på tex Elskling.se och dessutom får man betala en månatlig avgift. Om man läser villkoren på Telinets hemsida, framgår det inte hur dessa priser beräknas.
    Jag skulle personligen varna mot detta avtal.
    Vad gäller Telinets kundservice så finns det inget sätt att nå dem utan per telefon - e-mail finns ej. Läs mer
    2019-03-18 Telinet Energi AB svarar Jan L
    Hej Jan! Vi har olika avtal med rörligt pris varav vårt El till inköpspris är ett av dem. Vi har dessutom lite olika erbjudanden beroende på vilket avtal du väljer, ibland med rabatt på kWh-priset och ibland där vi erbjuder billigare eller fri månadsavgift under en period. Allt för att vi ska ha erbjudanden som passar så många kunder som möjligt. Därför är det svårt att veta exakt vilket erbjudande du har men hör gärna av dig till vår kundservice om du har frågor om just ditt avtal. VI hjälper dig gärna och nås på mail, chatt eller telefon. Hälsningar Anna, Telinet Energi
    2019-04-06 Jan L svarar Telinet Energi AB
    Ni svarar inte alls på frågan och försöker istället dölja era otydliga avtal med en vilseledande hänvisning. Det är bara för kunderna att jämföra er avtal med "inköpspris" mot det som ni erbjuder på tex Elskling.se till fast pris. Just nu är det en skillnad på runt 34% bättre pris på fastpris (1-års avtal) jämfört med ett avtal med "inköpspris".
    Läs mer genom att expandera tråden +

Eva H skrev om Telinet Energi AB
    Fick bra hjälp när jag ville förhandla om mitt avtal med Telinet. Vänligt bemött och saklig information. Nöjd med mitt nya avtal. Läs mer

Björn H skrev om Telinet Energi AB
    Hej det börja bra 2013! Sedan dess har rasat på topplistan men jag är kvar 1år till sen får vi se Med vänlig hälsning, Björn Läs mer
    2019-03-14 Telinet Energi AB svarar Björn H
    Hej Björn! Vad roligt att höra att du varit en sådan trogen kund. Det blir vi glada över! 2018 gjorde vi den största klättringen av alla energibolag i Sverige på Svenskt kvalitetsindex lista över kundnöjdhet. Superroligt tyckte vi och något vi är otroligt stolta över. Vårt mål är också att alltid ligga topp 3 med lägsta pris på t ex jämförsiter för el. Vi hoppas självklart att dessa placeringar på topplistor är något även du märker av och att du väljer att stanna i många fler år framöver! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Birgit L skrev om Telinet Energi AB
    Är el-kund hos Telinet. Mycket bra med ett fast månadspris men mindre bra när en avräkningsfaktura kommer utan förvarning! Fick dock ett mycket trevlig bemötande i kundtjänst och fick dela upp avräkningen på tre månader.

Förväntningar? Tja.. fast månadskostnad men hade nog förväntat mig en förvarning om att jag skulle få en "avräkning" på drygt 8000 SEK. Om sådant borde det gå ut en varning - eller en fördelning av den slutliga summan ang. elförbrukning på flera månader!

Annars: rekommenderar Telinet till grannarna! Alltså: en mycket positiv upplvelse. Läs mer
    2019-03-14 Telinet Energi AB svarar Birgit L
    Hej Birgit! Vad roligt att höra att du är så nöjd med oss och gärna rekommenderar oss till andra. Det blir vi extra glada över! Vi tar till oss av dina tankar kring avstämningen av tjänsten Utjämnad faktura och ser hur vi kan förbättra oss på den punkten. Tack för din feedback! Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • Annika W

2019-03-14

Annika W skrev om Telinet Energi AB
    Har precis bytt till telinet och kan inte bedöma mun nöjdhet än. Läs mer
    2019-03-14 Telinet Energi AB svarar Annika W
    Välkommen som kund Annika! Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Sofia A skrev om Telinet Energi AB
    Bra pris, Miljövänligt alternativ och de skänker till barncancerfonden. Bra ! Läs mer

Dominik V skrev om Telinet Energi AB
    Hjälpsamma på kundservice . Bra priser! Läs mer

Tomas L skrev om Telinet Energi AB
    Bra elleverantör under längre tid, dock har priset ökat per KWh efter åren. Av den anledningen byter jag till bolag som kan sälja el till bättre pris. Läs mer

Thomas K skrev om Telinet Energi AB
    Jag ville lägga om mitt el abonnemang från rörligt med tak till fast pris 6 månader och fick ett bra pris och blev väldigt bra bemött! Läs mer

Anders G skrev om Telinet Energi AB
    Trevlig kundtjänst som anstränger sig för att ge ett så bra avtal som möjligt. Läs mer

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm