Telinet Energi AB

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm — Visa karta

Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse som möjligt. Vi välkomnar dig därför att prova någon av våra tre avtal:

- Rörlig el till inköpspris -> För dig som kan hantera olika kostnader. Månad för månad.
- Inköpspris med pristak -> Försäkrad mot stora förändringar i elpriserna.
- Fast pris -> Full kontroll på din elräkning. Bind elpriset på allt från 3 månader till 3 år.

Men kom ihåg. Alltid Billigt, Alltid Grönt, Alltid Enkelt, när du använder Telinet energi.
Öppet just nu

• 2020-06-30

Lars R skrev om Telinet Energi AB
    jag vet inte än,mitt abbonemang börjar 1 aug. Läs mer
    2020-06-30 Telinet Energi AB svarar Lars R
    Varmt välkommen som kund till oss! Vi hoppas att du kommer att trivas! Har du några frågor är det bara att du hör av dig, vi finns både på chatt, mail och telefon. Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • 2020-06-30

Kent Evert D skrev om Telinet Energi AB
    Elavtal
    Blev bra bemött
    Blev ett bra elpris
    Trevligt bemötand i kundtjänst , men fick olika svar på samma fråga av olika handläggare

Kommer att använda mig av Telinet, så länge de erbjuder ett bra elpris Läs mer
  • 2020-06-29

Theres E skrev om Telinet Energi AB
    Har haft Telinet Energo AB ett par år. Nöjd. Jmf med andra så är det ett bättre pris. Är medlem i Villaägarna & genom dom fick jag ytterligare rabatt. Alltid bra bemött när man behövt kontakta kundtjänst. Läs mer

Bo J skrev om Telinet Energi AB
    Allt verkar helt OK.......................... Läs mer

Marie & Hans B skrev om Telinet Energi AB
    Känner att dem bryr sig om kunden. Höll på att bli lurad av ett annat företag med väldigt puschig attityd och då hjälpte dem till att blockera dessa. Vilket jag är mycket tacksam för, jag kan varmt rekommendera detta företag som jag varit kund hos ett antal år. Läs mer

Hans E skrev om Telinet Energi AB
    Inget att anmärka. allt har fungerat utomordentligt bra. Läs mer

Lennart B skrev om Telinet Energi AB
    Jag hade elavtal Bra bemötande Höll vad de lovade Läs mer

Anna-karin F skrev om Telinet Energi AB
    Har varit kund i flera år. Bra kundbemötande, billig el! Läs mer

Peter A skrev om Telinet Energi AB
    Telinet är en säker elleverantör som har vettiga priser. Fakturahantering är oklanderlig och informationen på fakturan är tydlig och informativ. Läs mer

Lena H skrev om Telinet Energi AB
    Köper och säljer el och fick god hjälp att komma till beslut Läs mer

Yvonne B skrev om Telinet Energi AB
    Snabba och klargörande svar vid de tillfällen jag ställt frågor. Läs mer

Ronny N skrev om Telinet Energi AB
    Har bara positiva tankar om Telinet Energi AB.
    Bra bemötande via kundtjänst
    Enkelt att gå in på mina sidor
    Förståelig faktura och billiga Läs mer

Kjell S skrev om Telinet Energi AB
    Ni är bra på att lyssna och ni kan ge era svar på ett tydligt och begripligt sätt. Läs mer
  • 2020-06-26

Eva Birgitta G skrev om Telinet Energi AB
    Bra o trevl kontakter, svarar i telefon e kort väntetid. Ok tydliga fakturor. Läs mer

Marie F skrev om Telinet Energi AB
    Har elabbonemang med Telinet Energi AB och är nöjd. Det är lätt att komma i kontakt med kundtjänst som ger bra service och har ett trevligt bemötande Läs mer
  • Kjell R

2020-06-25

Kjell R skrev om Telinet Energi AB
    Har alltid vid kontakt med kundtjänst mötts av kunnig och hjälpsam personal !! Telinet har också mycket låga elpriser och man kan även förhandla om ett bättre pris vilket jag tycker är bra!! Läs mer

Johan F skrev om Telinet Energi AB
    Billigt, enkelt och trevliga. Inga konstigheter. Läs mer

Michael S skrev om Telinet Energi AB
    Jag handlade min EL från Telinet.
    Har endast varit i kontakt med kundtjänst och de var otroligt hjälpsamma och trevliga.
    Företaget levde upp till de förväntningar jag har.
    Ett riktigt bra och via webben användarvänligt system att följa och betala Elen.
    Rekommenderas. Läs mer

Nils Christer H skrev om Telinet Energi AB
    Jag köpte el och blev bemött på ett utmärkt sätt, men eftersom det var dags att skriva om avtalet såg jag att annat bolag var billigare och eftersom vi är stora förbrukare av el så tyckte jag att det var nödvändigt att gå över till det bolaget. Sänker ni priserna så kommer jag snarast tillbaka. Läs mer

Solveig E skrev om Telinet Energi AB

Karl-johan J skrev om Telinet Energi AB
    Trevlig säljare på Media Markt Gallerian. Inget att klaga på. Läs mer
  • 2020-06-10

Knut J skrev om Telinet Energi AB
    Telinet energi ab är svindel och brukar svea inkasso som är ennå mer uselt då dom skickar falska krav och räkningar för förbruk som inte stämmer alls i år efter att en kundrelation upphör
    HITTA ETT ANNAT ELBOLAG!!! Läs mer
    2020-06-16 Telinet Energi AB svarar Knut J
    Hej Knut! Vad tråkigt att du känner så. I och med att vi alltid fakturerar i efterskott skickas de sista fakturorna ut till kunder efter att avtalet upphört. Detta eftersom vi behöver vänta in den sista månadens avläsningar från nätbolaget. Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • 2020-06-03

Tomas S skrev om Telinet Energi AB
    el till villa,bra bemötande,trevlig personal. Läs mer
  • 2020-06-01

Lili Ö skrev om Telinet Energi AB
    Fungerande el, trevligt bemötande Läs mer

Anette S skrev om Telinet Energi AB
    Blev bra bemött.
    Köper el till inköpspris Läs mer

Lena R skrev om Telinet Energi AB
    Elabonnemang med ett års bindningstid
    Efter en jämförelse på rödklint.se var ni prisvärda samt levererar grön el
    Så här långt bara positivt bemötande och servis Läs mer

Anders V skrev om Telinet Energi AB
    Ändrade till Telinet som el.leverantör feb.-20.
    Mycket nöjd med mitt avtal,prismässigt oslagbart än så länge. Läs mer

Karin R skrev om Telinet Energi AB

Oftast bra pris............................................. Läs mer
  • Lars T L

2020-05-28

Lars T L skrev om Telinet Energi AB
    Utmärkt och snabbt samt trevligt bemötande. Läs mer
  • Stefan S

2020-05-28

Stefan S skrev om Telinet Energi AB
    Blev oerhört förvånad över att jag kan säga upp mitt nuvarande (fasta) avtal med Telinet och byta till rörligt avtal med annat bolag och ändå tjäna ordentligt med pengar, trots "straffavgiften" som Telinet tar ut, MEN jag kan inte göra samma sak inom Telinets system!

Telinet förlorar alltså hellre mig som kund än tillåter en omläggning till rörligt avtal med Telinet, trots att jag är beredd att betala straffavgiften.

Oerhört märklig inställning! Det lät som en IT-fråga när jag talade med Telinet. I så fall borde systemet ändras! Läs mer
    2020-05-28 Telinet Energi AB svarar Stefan S
    Hej Stefan! Det är svårt för mig att uttala mig specifikt om ditt ärende, men självklart försöker vi göra allt vi kan för att våra kunder ska vara nöjda med sitt avtal. Det är jättetråkigt att vi inte lyckades med det för dig just nu men hoppas att vi kan få se dig som kund igen framöver istället. Hälsningar Lisa, Telinet Energi

Marianne G skrev om Telinet Energi AB
    Kundkontakter helt ok. Vissa i kundtjänst har inte helt klart för sig vad pristak innebär. Läs mer
    2020-05-28 Telinet Energi AB svarar Marianne G
    Hej Marianne! Roligt att du är nöjd med kontakten med oss. Tack för din feedback! Vi ser till att ta den vidare. Trevlig dag! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Yvonne B skrev om Telinet Energi AB
    Enkelt att vara kund, lätt att följa elförbrukningen på fakturorna. Bra med 100 förnybart och trevligt bemötande. Läs mer

Sture E skrev om Telinet Energi AB
    Köpt Elleverans
    Mycket vänligt och trevligt bemötande, villiga att lösa dom problem som ev. uppstått.
    Företaget har hitintills motsvarat mina förväntningar, jag är mycket nöjd Läs mer

Mats F skrev om Telinet Energi AB
    Köper el till ett mycket bra pris samt säljer (efter installation av solceller) överskott. Blev bemött på ett proffsigt och engagerat sätt. Läs mer

Eva A skrev om Telinet Energi AB
    Har ingen aning varför jag får detta? Jag har elabonnemang hos Telinet det är allés! Läs mer

Tove Åsa H skrev om Telinet Energi AB
    Allt har varit bra, helnöjd! Byter bolag för att min rabatt går ut och kommer byta igen när nya rabatten går ut. Läs mer

Mona G skrev om Telinet Energi AB
    valde för att de var billigast på el. bra bemött, men rörigt med fakturorna ibörjan. jag har 2 abonnemang o en kom som e-faktura o en som smsfaktura, fick ordna upp detta per telefon, nu funkar det. men är frågande till varför jag flera gånger blivit uppringd i reklamsyfte- de måste väl se att man redan är kund. Läs mer

Isak G skrev om Telinet Energi AB
    Var nöjd med det elprisavtal jag hade under ett år. Efter ett år kunde jag få ett annat avtal 1500:- billigare! Läs mer
  • 2020-05-17

Leif Y skrev om Telinet Energi AB
    Vi köper el till vår villa.
    Allt fungerar bra.
    Gillar statistiken om vår elförbrukning varje månad.
    Mvh Leif Y Läs mer
  • 2020-05-14

Eskil B skrev om Telinet Energi AB
    Nytt elavtal Mycket bra bemötande Enkel och tydlig information Bra fakturor och
    mina sidor Läs mer
  • 2020-05-14

Walter K skrev om Telinet Energi AB
    Skitbolag. Säljare som ljuger. Ändå positiva är att de respekterar 14 dagars ångerrätt. Läs mer
    2020-05-15 Telinet Energi AB svarar Walter K
    Hej Walter! Vad tråkigt att höra att du fått en dålig upplevelse av en av våra säljare, tanken är ju att det ska bli tydligare när man pratar med en person än när man t ex tecknar avtal över nätet. Inte tvärtom. Tack för din feedback! Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • 2020-05-13

Ingela W skrev om Telinet Energi AB
    Har ringt en gång och blev väldigt bra bemött.Annars så fungerar det så bra att man inte behöver kontakta Telinet. Läs mer
  • 2020-05-12

Anders G skrev om Telinet Energi AB
    Strömförbrukning till min villa.
    Jag tände på kampanjpriset
    Bemötandet per telefon med två st.damer( Emmor) var mycket trevligt
    Förväntningarna har uppfyllts till fullo
    Det jag saknar är att när jag går in på mina sidor för att kolla min faktura för första månad April hitta r jag den inte.
    Hälsningar Anders Gustafsson. Läs mer
    2020-05-13 Telinet Energi AB svarar Anders G
    Hej Anders! Vad roligt att höra att du är nöjd ny kund hos oss! Anledningen till att du inte ser din april-faktura på Mina sidor är att den ännu inte skapats eftersom vi fakturerar i efterskott. Men den bör komma vilken dag som helst och då ser du den som planerat på Mina sidor. Hör gärna av dig om ytterligare funderingar uppstår! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Nikola O skrev om Telinet Energi AB
    Jag köper och säljer el till Telinet. Jag kommer in på mina sidor 1 gång av 25 försök. Det är inte bra. Jag försöker logga in med BankID. Dom enstaka gånger jag kommit in är det svårbegripligt. Inte lättat att orientera sig och förstå mitt avtal. Jag har hittat två olika datum när mitt avtal går ut bl a. Detta måste vara enklare och jag måste kunna logga in. Läs mer
    2020-05-13 Telinet Energi AB svarar Nikola O
    Hej Nikola! Vi håller på att uppdatera vår inloggning så lite senare i vår/sommar hoppas vi att det fungerar utan problem, tills dess kan det vara smidigare att logga in med hjälp av kundnummer och lösenord. Om du har två avtal hos oss där en är en vanlig förbrukningsanläggning och den andra är egen produktion från t ex solceller heter anläggningarna nästan samma sak, men har olika bindningstid. Det kanske är det som blir otydligt. Vi tar med oss dina tankar kring att detta kan behöva förtydligas i vårt utvecklingsarbete. Tack för din feedback! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Angela L skrev om Telinet Energi AB
    Lätt att komma fram till när man har frågor och funderingar. Läs mer

Klaus Michael W skrev om Telinet Energi AB
    Har haft bra kontakt när jag haft frågor Läs mer

Daniel N skrev om Telinet Energi AB
    Bra bemötande. Känns "efter" med ny teknik och erbjudanden gällande smart elhushållning, microproduktion mm. Med tanke på den påbörjade elbilsrevolutionen, då många med mig undrar om egen produktion, smart laddning, lastbalansering mm borde Telinet vara mer proaktiva. Läs mer
    2020-05-11 Telinet Energi AB svarar Daniel N
    Hej Daniel! Tack för bra feedback! Vi tar dina tankar med oss i vårt ständigt pågående förbättringsarbete! Hälsningar Lisa, Telinet Energi

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm