Alla kategorier Elbolag Stockholms län Stockholm Östermalm Telinet Energi AB

Telinet Energi AB

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm — Visa karta

Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse som möjligt. Vi välkomnar dig därför att prova någon av våra tre avtal:

- Rörlig el till inköpspris -> För dig som kan hantera olika kostnader. Månad för månad.
- Inköpspris med pristak -> Försäkrad mot stora förändringar i elpriserna.
- Fast pris -> Full kontroll på din elräkning. Bind elpriset på allt från 3 månader till 3 år.

Men kom ihåg. Alltid Billigt, Alltid Grönt, Alltid Enkelt, när du använder Telinet energi.
Mån-Tor: 08:00-18:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 248 kunder tycker om Telinet Energi AB

• Kjell E
    Kjell E skrev om Telinet Energi AB
    Prisledande leverantör.
    Korrekt bemötande vi kontakt.
    Snabb hantering.

Sammanfattningsvis är min åsikt att Telinet Energi AB lever upp till sina utfästelser. Läs mer
  • Karl Per Åke L
    Karl Per Åke L skrev om Telinet Energi AB
    Jag skulle uppskatta om ni hade fler erbjudanden på 3 - 4 månader med fasta avtal. I övrigt tycker jag att det fungerar bra. Läs mer
  • Ivan K
    Ivan K skrev om Telinet Energi AB
    Ett trevligt och prisvänligt företag Läs mer
  • Inkan H
    Inkan H skrev om Telinet Energi AB
    Att lova en sak och sen när fakturna kommer så stämmer det inte. Att ljuga för en ny kund är inte bra!
    Detta kommer jag gå vidare med och tala om för alla jag känner.
    INGET jag vill stå bakom och tala gott om.
    Uselt som betyget Läs mer
    2018-08-16 Telinet Energi AB svarar Inkan H
    Hej Inkan! Om vi lovat något så står vi självklart för det. Ofta pratar vi om flera olika avtal med våra kunder och då kan det lätt bli att man blandar ihop de olika erbjudandena. Men för att inga missförstånd ska uppstår skickar vi alltid ut ett bekräftelsebrev till dig på det vi kommit överens om så du kan kika i lugn och ro hemma att allt är som du tänkt. Är det så att din bekräftelse inte stämmer med din faktura är det bara att du hör av dig så ska vi självklart hitta en lösning som du blir nöjd med! Hälsningar Anna
  • Nils  K
    Nils K skrev om Telinet Energi AB
    Skojarbolag. Avhåll er. Rekommenderas endast om man vill kontrollera varje faktura då det ej går att lita på vare sig fakturorna eller kundtjänstpersonal, oavsett kontakt per telefon eller skriftligt. Läs mer
    2018-08-15 Telinet Energi AB svarar Nils K
    Hej Nils! Så tråkigt att höra att du är inte är så nöjd. Självklart ska man inte behöva kontrollera varje faktura, tvärtom är många kunder väldigt nöjda med fakturorna och vi får mycket beröm för att de är tydliga och lättförståeliga. Vi vill väldigt gärna höra vad vi kan göra bättre och vad vi kunde gjort annorlunda för att du skulle varit nöjd så hör gärna av dig till oss för att berätta för oss! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Christian S
    Christian S skrev om Telinet Energi AB
    Tog ett tag att komma fram i kundtjänsten. Bra och resonabla när man väl kom fram. Läs mer
  • Rolf R
    Rolf R skrev om Telinet Energi AB
    Ett stort bluffbolag som lurar folk på pengar utan, att koppla in någon energi. Läs mer
    2018-08-01 Telinet Energi AB svarar Rolf R
    Hej Rolf! Eftersom jag inte har så mycket uppgifter om ditt ärende är det svårt att svara direkt på dina synpunkter men vi tar aldrig betalt utan att ditt nätbolag har bekräftat för oss att vi har elleveransen till din bostad. Hör gärna av dig till oss om du har ytterligare frågor eller tankar! Hälsningar Anna, Kundservice
    2018-08-01 Rolf R svarar Telinet Energi AB
    Får avgöras i Jönköpings Tingsrätt nu enär ni lurade in mig till er. Vittne finns det gott om. Ni tog betalt utan att koppla in någon energi. Och hur kan 10 000 få hjälp av tingsrättens nu mot er. I ett spambrev skrev ni, att den billiga energin skulle gå via Jönköpings Energi. Har spambrevet kvar ännu som nu blir bevis mot er. Ni skrev, att ni tagit IP-adressen och dylikt. Ni menar International Protcol som alla datorer har. Vi fick böta till Jönköpings Energi lite över 10 000 kr. och fördärvade frysvaror här. Och det var ett heligt löfte av er, att detta skulle gå via Jönköpings Energi. På heder och samvete. Vad är den hedern och samvetet ?
    Rolf Rendahl
    2018-08-01 Telinet Energi AB svarar Rolf R
    Hej Rolf! Jag har nu kikat på ditt ärende och du var kund hos oss i fyra månader under 2014, sedan valde du att byta bolag. Därefter har du inte varit kund hos oss. Vad gäller Jönköpings energi behöver du vända dig till dem för att få svar på dina frågor kring ev avgifter, det är inget som vi har någon insyn i tyvärr. Hälsningar Anna, Kundservice
    2018-08-01 Rolf R svarar Telinet Energi AB
    Det fick jag nog känningar av och även dessa undrade vad ni sysslade med. Har aldrig varit er kund för ni kopplade aldrig in någon energi.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Anders F
    Anders F skrev om Telinet Energi AB
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Läs mer
  • Mats Lars J
    Mats Lars J skrev om Telinet Energi AB
    Elavtal.
    Utmärkt.
    Erhålla ett förmånligt elavtal. Ja.
    Finns inget att klaga på. Interssant när nytt avtal skall tecknas i höst. Läs mer
  • Elsa Ingrid Birgitta W
    Elsa Ingrid Birgitta W skrev om Telinet Energi AB
    Har ingen aning vad telinet är. El och elavtal sköter min bror. Det fungerar. Läs mer
  • Ann-Chatrine H
    Ann-Chatrine H skrev om Telinet Energi AB
    Hej!
    Jag bytte till Telinet för att mitt elavtal med annat bolag löper ut till augusti.
    Då jag jämförde olika bolag via Elskling så var Telinet en av de billigaste leverantörerna av el , därför föll valet på detta bolag.
    Tog själv kontakt med Telinet, anade en viss förvåning att jag som kund själv tog kontakt med företaget.
    Tror inte detta är den vanliga vägen , ingen aning, endast min känsla.
    Blev trevligt bemött.
    Fick all info skickad till mig som vi muntligen kommit överens om.
    Jag har inte mer att förtälja , avtalet med Telinet startar i augusti och jag hoppas de håller sina priser, i a.f byter jag elbolag igen.
    Vänligen Ann-Chatrine Hansson Läs mer
  • Elena-Corina N
    Elena-Corina N skrev om Telinet Energi AB
    Min tidigare fråga är inaktuellt då jag blir kund först den 1 augusti. Svårt i dagsläge veta vilka förväntningar jag hade och om företaget lever upp till det dem står för. Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Telinet Energi AB
    Betalde, men fick betalningspåminnelse på 60 kr pga av det tog 10 dagar för påminnelsen att komma fram till mig. Har blivit lovad att dom ska dra 60:- på nästa faktura men det har inte hänt ännu. Läs mer
    2018-07-09 Telinet Energi AB svarar Anna E
    Hej Anna! Har vi lovat att ta bort en påminnelseavgift ska vi självklart också göra det, förmodligen är det så att din nya faktura redan hade hunnit skrivas när vi pratade med dig, och att krediteringen kommer på nästa faktura istället. Hör av dig annars så löser vi det snabbt! Tyvärr kan vi inte styra över posten utan vi kan enbart lita på att våra påminnelser om obetalda fakturor kommer fram som önskat. Om du vill kan du enkelt ändra betalsätt på Mina sidor till t ex autogiro eller e-faktura så minskar risken för att fakturor kommer bort på posten. Önskar dig en fin dag! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Anders Gustav Christian W
    Erik A skrev om Telinet Energi AB
    Väldigt nöjda med företaget och deras bemötande :) Läs mer
  • Claes Johan Hadar S
    Claes Johan Hadar S skrev om Telinet Energi AB
    Tycker onte om att rabatter helt tas bort och sedan efter telefonsamtal när det upptäcks åter införs.
    Nästa gång detta händer byter jag bolag även om rabatten återförs för anser inte det är ett seriöst sätt att jobba. Läs mer
    2018-07-06 Telinet Energi AB svarar Claes Johan Hadar S
    Hej! När man tecknar avtal hos oss med rabatt gäller ofta villkoren för rabatten olika länge. Jag vet inte exakt vilket avtal du har hos oss men de flesta rabatter får man i ett år, som en kampanj. Sedan löper kampanjen ut, ungefär som om man tecknar ett fast pris får man det priset i ett visst antal månader eller år. Men vad bra att du ringde in till oss så att vi tillsammans kunde hitta ett avtal för kommande avtalsperiod som du känner dig nöjd med! Vi är glada att du är vår kund! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Berit Anna Marie K
    Berit Anna Marie K skrev om Telinet Energi AB
    Telinet valdes för den var billigast.
    Företaget har bemött mig bra.
    Har inga andra förväntningar än pris och vettigt bemötande. Läs mer
  • Börje S
    Börje S skrev om Telinet Energi AB
    Att påstå att jag som kund valt deras tillval 100% Solkraft,när frågan inte ens förekommer är långt under lågvattenmärket! Vid kontakt med kundservice får man beskedet att dessa 4 öre/kWh kan tas bort men sänker rabatten motsvarande!! Jag trodde inte att någon seriös aktör på svensk marknad vågade bete sig så skamligt mot sina kunder! Läs mer
    2018-07-05 Telinet Energi AB svarar Börje S
    Hej Börje! Eftersom jag inte vet hur ditt specifika avtal ser kan jag bara svara generellt men jag tror att du tecknat vårt förmånliga avtal El till inköpspris via en jämförsite på nätet? Där framgår tillvalet 100% Solkraft som ett påslag på 4 öre på avtalet, men jag förstår självklart att det kan vara lätt att missa. Avtalet är högt rabatterat just för att vi vill bjuda på tillvalet under hela villkorsperioden så om man då väljer att ta bort tillvalet, försvinner också rabatten för detsamma, men övrig höga rabatt kvarstår självklart. Dina tankar är värdefulla för oss så att vi kan se över kommunikationen och se om vi kan bli ännu tydligare. Tack! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Bo I
    Bo I skrev om Telinet Energi AB
    Förnyade mitt abonnemang 1år. Fick 3 månader avgiftfritt, fasta avgiften.
    Snabbt och enkelt Läs mer
  • Corinne S
    Corinne S skrev om Telinet Energi AB
    Smidigt och bra upplevelse av att bli ny kund. Snabb och enkel telefonsupport och bra sajt. Tycker om miljötänket och priserna också. Läs mer
  • Carl G
    Carl G skrev om Telinet Energi AB
    Igor service via telefon, hyfsade priser Läs mer
  • Anneli M
    Anneli M skrev om Telinet Energi AB
    Har sagt upp mitt medlemskapet hos er. Läs mer
    2018-07-05 Telinet Energi AB svarar Anneli M
    Hej Anneli! Vad tråkigt att höra att du sagt upp ditt avtal hos oss. Vi tar gärna emot feedback och tankar från dig på hur vi kunde gjort annorlunda så att du istället hade valt att stanna kvar. Vi skulle uppskatta mycket om du har lust att skriva några rader till oss så att vi får chansen att blir ännu bättre! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Rolf E
    Rolf E skrev om Telinet Energi AB
    Hade stora förväntningar på bolaget, och det har dom visat på ett utomordentligt sätt. Läs mer
  • Lena E
    Lena E skrev om Telinet Energi AB
    Jag har ännu inte betalat någon faktura eftersom jag är ny kund. Men hittils är jag jättenöjd med trevligt välkomnande. Valde genom Compricer att köpa elen från Telinet. Läs mer
  • Malte Rune J
    Malte Rune J skrev om Telinet Energi AB
    När jag väl kom fram, efter lång väntetid i telefon fick jag bra hjälp. Läs mer
    2018-07-05 Telinet Energi AB svarar Malte Rune J
    Hej Malte! Vi har under juni haft högt tryck både på mail och telefon. Det är roligt att så många vill prata med oss och teckna avtal men självklart är det tråkigt att våra köer är längre än normalt. Vi jobbar så snabbt vi kan och det är roligt att höra att du är nöjd med servicen du fick när du kom fram! Hälsningar Alexander, Kundservice
  • Matz N
    Matz N skrev om Telinet Energi AB
    Bra dialog angående pris samt tillägstjänster. Läs mer
  • Teresa S
    Teresa S skrev om Telinet Energi AB
    1års fast el .Bra bemötande. Priset Läs mer
  • Melissa B
    Melissa B skrev om Telinet Energi AB
    Haft er 1månad bara men än så länge är jag jätte nöjd. Läs mer
  • Rolf Arne N
    Rolf Arne N skrev om Telinet Energi AB
    Helt ok, fortsätter gärna med Telinet till rätta priser. Läs mer
  • Mohammad A
    Mohammad A skrev om Telinet Energi AB
    Köpte elavtalet vilket sänkte min kostnad mer 3 gånger. Läs mer
  • Sture N
    Sture N skrev om Telinet Energi AB
    Jag har tecknat ett rörligt avtal för leverans av el till hemmet. Telinet har visat gott bemötande och har en prisvärd produkt. Det är också bra att man har en enkel och tydlig faktura. Jag är inte själv intresserad av den "årsgenomsnittade" faktureringen men kan avböja den och ska så göra. Jag är nöjd med Telinet. Läs mer
  • Mouhamad E
    Mouhamad E skrev om Telinet Energi AB
    Jag har ett abonomang fråm Telinet Energi för mitt hem el. Jag är helt nöjd med den! Grön energi som är väldigt bra för miljö och olika betalnings alternativ och väldigt bra kundservice som ringar och frågar om man är nöjd med allting! Och allt med en väldigt bra pris! Helt nöjd och rekommenderar! Läs mer
  • Marie H
    Marie H skrev om Telinet Energi AB
    El. De hade ett bra pris, och möjlighet att jämna ut fakturan över året. Det känns dock sådär eftersom jag inte längre har koll på den faktiska förbrukningen...
    Skulle önska att de skickade en avisering innan avtal går ut, så man har en chans att välja något annat istället för att hamna i nåt dyrt.
    Mer kundfokus, mindre pengafokus...
    Tycker dock att elleverantörer är helt ok, medan nätbolag är ena jävla banditer. Läs mer
    2018-06-27 Telinet Energi AB svarar Marie H
    Hej Marie! Det verkar som att du har vår populära tjänst Utjämnad faktura. Det är ofta smidigt att betala samma summa varje månad men vill du hålla koll på din förbrukning är det bara att kika in på Mina sidor så ser du din faktiska förbrukning där. Hör gärna av dig om du undrar något så hjälper vi dig! Ungefär 2,5 månader innan ditt avtal löper ut skickar vi ut ett mail och ett SMS med en påminnelse om att det är dags att se över ditt elavtal. Kolla gärna på Mina sidor att vi har uppdaterade uppgifter till dig så att påminnelsen kommer rätt. Hoppas att detta besvarade dina funderingar! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Mattias E
    Mattias E skrev om Telinet Energi AB
    Trevligt bolag
    Bra service
    Bra priser Läs mer
  • Leif W
    Leif W skrev om Telinet Energi AB
    Trevligt bemötande, jag köpte min el, bra prestation. Läs mer
  • Sten P
    Sten P skrev om Telinet Energi AB
    förnyade mitt avtal
    blev väldigt bra bemött Läs mer
  • Heléne P
    Heléne P skrev om Telinet Energi AB
    Jag har handlat el och hittills är jag nöjd. De gånger jag varit i kontakt med företaget har jag fått hjälp. Läs mer
  • Jan E
    Jan E skrev om Telinet Energi AB
    Alltid vänligt bemötande av er personal, För övrigt inget att klaga på. Fortsätt gärna att sätta kunden i centrum 1 Läs mer
  • Heléne P
    Heléne P skrev om Telinet Energi AB
    Jag tycker allt fungerat fint.
    Nätverrkspriserna blev myckne högre än de minskningar som skett hos er, vilket jag skyller på dem. Läs mer
  • Jan-Evert B
    Jan-Evert B skrev om Telinet Energi AB
    Mycket bra bemötande. Jag har varit helnöjd som kund med allt. Läs mer
  • Göran P
    Göran P skrev om Telinet Energi AB
    Bra bemötande och service.Kunnig personal. Läs mer
  • Hagelbergs B
    Hagelbergs B skrev om Telinet Energi AB
    Ganska lätt att få tag på kundtjänst.
    Dock kunde priset vara lite lägre, men det ligger ändå inom "rimliga gränser". Läs mer
  • Inger L
    Inger L skrev om Telinet Energi AB
    det är enkelt att använda och billigt alternativ Läs mer
  • Knut B
    Knut B skrev om Telinet Energi AB
    Bra bemötande bra pris nästan inget väntetid bra dil Läs mer
  • Lars-Göran E
    Lars-Göran E skrev om Telinet Energi AB
    Företaget har fungerat bra.

Har just lämnat Telinet. Anledningen är att företaget inte köper min överproduktion från mina Solceller. Läs mer
    2018-06-20 Telinet Energi AB svarar Lars-Göran E
    Hej Lars-Göran! Vad roligt att du är nöjd med oss! Vi håller just nu på att se över ett erbjudande för att kunna köpa överskottsel från våra kunder som har egen produktion. Förhoppningsvis har vi något klart inom kort så hör gärna av dig om och när det blir aktuellt att se över ditt elavtal igen! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Kerstin A
    Första gången -bra so far
    Helt näjd Läs mer
  • Karl G
    Karl G skrev om Telinet Energi AB
    Har fastpris abonnemang hos Telinet .
    Kontakt med kundtjänst kändes betryggande och pålitligt och gav ett förnyat ab till fast pris som i mitt fall skulle vara mest fördelaktigt Läs mer
  • Katarina H
    Katarina H skrev om Telinet Energi AB
    Trevligt bemötande, lite längre väntetid när man ringer :) Läs mer

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm