Telinet Energi AB

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm — Visa karta

Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse som möjligt. Vi välkomnar dig därför att prova någon av våra tre avtal:

- Rörlig el till inköpspris -> För dig som kan hantera olika kostnader. Månad för månad.
- Inköpspris med pristak -> Försäkrad mot stora förändringar i elpriserna.
- Fast pris -> Full kontroll på din elräkning. Bind elpriset på allt från 3 månader till 3 år.

Men kom ihåg. Alltid Billigt, Alltid Grönt, Alltid Enkelt, när du använder Telinet energi.
Mån-Tor: 08:00-18:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 542 kunder tycker om Telinet Energi AB

• 2019-11-05

Mikael S skrev om Telinet Energi AB
    Jag missade av olika anledningar att säga upp mitt avtal 5 dagar för sent. Ingen goodwill alls på detta företag. Nu är jag låst ytterligare ett år till med ej marknadsmässiga priser. Så om ett år kan jag byta till ett företag som bryr sej om sina kunder. Aldrig mer. Fundera ett par gånger till och stirra ej bara på priset när ni väljer elbolag. Detta företag är ej intresserad av långsiktiga kundrelationer. Kommer gå illa i längden. Läs mer
  • Jonas B

2019-11-01

Jonas B skrev om Telinet Energi AB
    Fram tills nyligen har jag haft gott att säga men en annan elleverantör som fått min fullmakt att begära ut uppgifter om min bindningstid mm säger att ni fullständigt ignorerat och vägrat lämna ut dessa uppgifter (i hopp om att behålla mig som kund?). Ni återfinns på svarta listan sedan nyligen också och jag hoppas ni tar en rejäl funderare på hur ni ska överleva på en marknad som är både priskänslig och inte uppskattar avvikande/dåligt kundbemötande. Läs mer
  • 2019-10-08

Barbro F skrev om Telinet Energi AB
    Köpte/ köper el. Är nöjd med avtal och har blivit vänligt bemött! Läs mer
  • Tommy L

2019-10-07

Tommy L skrev om Telinet Energi AB
    En bra elleverantör som lyssnar på kunden och visar att de vill behålla kunden. Läs mer

Lennart H skrev om Telinet Energi AB
    Bara goda erfarenheter av Telinet Läs mer

Janet B skrev om Telinet Energi AB
    Elavtal, bra förslag på förändring av mitt avtal, dvs lyhört. Läs mer

Marcus W skrev om Telinet Energi AB
    Jag retar mej på att priset höjs efter ett år och att man inte blir meddelad att det sker. Mycket dåligt tycker jag, i övrigt bara gott att säga. Läs mer
    2019-10-07 Telinet Energi AB svarar Marcus W
    Hej Marcus! Priset går både upp och ned baserat på hur priset på elmarknaden varierar. Har du ett bundet avtal får du i god tid innan det löper ut en påminnelse via brev eller mail om vad som händer när ditt avtal löper ut. Så att du i lugn och ro ska kunna kika på nytt avtal och bestämma hur du vill göra och vad som passar just dig. Det är härligt att höra att du i övrigt bara har gott att säga om oss, det blir vi glada av! Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • 2019-10-06

Björn E skrev om Telinet Energi AB
    Köper och säljer el till vår villa med solceller på taket.
    Bra bemötande på telefon.
    Allt varit bra hittills. Läs mer

Berit Irene J skrev om Telinet Energi AB
    1. Jag har tecknat elavtal.

2. Helt ok.

3. Mina förväntningar ok.

4. Jag är nöjd. Läs mer

Monica S skrev om Telinet Energi AB
    Bra och smidigt. Snabba svar i kundtjänst. Bra konkurenskraftiga priser utan dolda avgifter. Läs mer

Marcus Ö skrev om Telinet Energi AB
    Lurar folk till bindningstider endast genom att hänvisa till Mail utskick. Läs mer
    2019-10-07 Telinet Energi AB svarar Marcus Ö
    Hej Marcus! Vad tråkigt att höra att du upplever det så. När ditt avtal är på väg att löpa ut skickar vi i god tid ut ett brev via mail eller post beroende på vad du valt för kommunikationssätt där vi påminner om att det är dags att se över ditt elavtal. Information om vad som händer vid avtalsslut finns också i bekräftelsebreven. Men vi är tacksamma över din feedback, vi tar med den i vårt ständigt pågående arbete för att bli en ännu tydligare och enklare elleverantör. Tack. Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • Thomas M

2019-10-05

Thomas M skrev om Telinet Energi AB

Martin N skrev om Telinet Energi AB
    Svårt att behålla ett bra pris till mig som vill fortsätta vara kund år två.
    Lockar med nykundsrabatter. Läs mer

Katarina S skrev om Telinet Energi AB
    Jag har inga kommentarer. Vad ska man säga, jag fick el... Läs mer
    2019-10-07 Telinet Energi AB svarar Katarina S
    Hej Katarina! Härligt att höra, det är det vi är här för och vi är glada att allt har flutit på så bra att du inte behövt tänka på din el mer än nödvändigt. Hälsningar Lisa, Telinet Energi

Miroslav N skrev om Telinet Energi AB
    Inköp energi.
    Inga krångel,
    Snabba svar vid oklarheter , Läs mer

Ingemar N skrev om Telinet Energi AB
    Proffsigt, kundvänligt, snabb betjäning i telefon Läs mer

Bengt S skrev om Telinet Energi AB
    Förlängde mitt elavtal och blev, som vanligt, mycket bra bemött.
    Jag har inget att anmärka på och tänker fortsätta vara kund. Läs mer

Anita E skrev om Telinet Energi AB
    Har sedan länge avtal med telinet med rörligt pris. Fick erbjudande från ett annat bolag för ett tag sedan. Ringde telinet för att höra om eventuellt matchande erbjudande från dem. Fick ett erbjudande som var något bättre där vilket är bra. Dock är det inte själva elpriset som påverkar mest utan alla olika påslag som gör att elen blir dyr och där kan inte vare sig telinet eller andra bolag göra så mycket. Jag är nöjd med telinet. Läs mer

Stefan Ö skrev om Telinet Energi AB
    Jag hade rörligt inköpspris med pristak. Och tur var det för det rörliga priset var betydligt högre än pristaket under perioden. Inga diskussioner när kag begärde återbetalning, dock räknade de fel ett par gånger innan det blev rätt.
    Jag reagerade på att det som läggs på och kallas elcertifikat är betydligt högre än många andra leverantörer vilket för mig att misstänka att den avgiften även döljer ett prispåslag Läs mer

John D skrev om Telinet Energi AB
    Har haft telinet som elleverantör i många år. Inget onödigt bombardemang av säljsamtal utan bara erbjudande om el till lågt pris samt bra bemötande av kundtjänsten. Läs mer

Tina F skrev om Telinet Energi AB
    Jag har haft Telinet som elleverantör bar några månader. Under tiden fick bara fakturapåminnelser och extra avgifter. Nu känns det inte billigare än de andra elbolag. Mycket osäker för att uppnå det förväntningar som de lovat. Läs mer
    2019-10-07 Telinet Energi AB svarar Tina F
    Hej Tina! Då hoppas jag att vi får chansen att visa varför just vi är ett elbolag att hålla fast vid, som t ex att vi endast levererar 100% förnybar energi - utan att du betalar ett öre extra! Hör gärna av dig till oss om du t ex vill kika på andra betalsätt, eller kika in på Mina sidor för att byta till t ex autogiro eller e-faktura. Jag önskar dig en härlig dag! Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • Bo W

2019-10-04

Bo W skrev om Telinet Energi AB
    El. Kundvänligt. Fä el till ett av leverantörerna billigast pris. Bland dom billigaste Läs mer

Birgitta E skrev om Telinet Energi AB
    Köper el. Alltid trevligt bemötande från telinet. Läs mer

Sven Gustaf T skrev om Telinet Energi AB
    - El 1 år
    - Utmärkt
    -Bra pris, ja
    - Miljö vänlig el Läs mer

Annika T skrev om Telinet Energi AB
    Miljömärkt el på 1-årsabonnemang. Lite struligt att få till autogiro, men hjälpsam personal fixade det till slut. Läs mer

Bo S skrev om Telinet Energi AB
    Har fungerat bra. Fick pris för nyteckning, Något dyrt när jag fick billigare hos ledningsägaren. När jag sa upp avtalet så kom de med mycket billigare. Dåligt! De som inte kan eller orkar kolla med andra leverantörer får betala ett dyrare pris! Läs mer
    2019-10-07 Telinet Energi AB svarar Bo S
    Hej Bo! Vad roligt att du tycker att allt har fungerat bra. Vi har bland Sveriges lägsta elpriser men ibland är det självklart så att andra elbolag kan ha bättre priser. Vi försöker alltid erbjuda bästa möjliga pris till våra kunder så jag hoppas att vi får se dig som kund igen, på ett pris som du är nöjd med! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Harry J skrev om Telinet Energi AB

Bengt G skrev om Telinet Energi AB
    Elleverans.
    Alltid bra bemötande. Läs mer

Anders K skrev om Telinet Energi AB
    Jag upplever att det är enkelt att ha med Telinet att göra, direkt respons på frågor, alltid kunniga personer med ett korrekt bemötande. Läs mer

Ingeborg Majlis Marie Z skrev om Telinet Energi AB
    Bra upplevelse. Bra återkoppling vidbehov. Läs mer

Arne S skrev om Telinet Energi AB
    Det började med fördelaktigt pris och har fortsatt med bra service Läs mer

Nadia G skrev om Telinet Energi AB
    Jag var nöjd under tiden blev bemöt på bra sött personalen vara trevliga hjälpsamma
    Efter ett tag fick jag lägre pris dom gjorde att bytta el bolag jag hoppas att kunna komma till baka till er Läs mer
    2019-10-03 Telinet Energi AB svarar Nadia G
    Hej Nadia! Det hoppas vi också! Du är varmt välkommen tillbaka snart igen! Hälsningar Lisa, Telinet Energi

Thomas N skrev om Telinet Energi AB
    Lågt pris när man är ny kund. Tyvärr måste man sedan byta till någon annan leverantör som har motsvarande erbjudande. Läs mer
    2019-10-03 Telinet Energi AB svarar Thomas N
    Hej Thomas! Vi har många fina erbjudanden för både nya och befintliga kunder. Jag hoppas att du hittar tillbaka till oss igen och att du är nöjd med vår service och 100% förnybara energi. Varmt välkommen tillbaka! Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • Christian K

2019-10-03

Christian K skrev om Telinet Energi AB
    Har fom. 1/10 börjat köpa grön el av Telinet. Fick ett mycket bra bemötande av kundtjänst. Min förhoppning är att allt ska fungera och att vi kan få igång ett autogiro också. Telinet har hittills levt upp till alla mina förväntningar.
    Stort + och 👍👍 hittills.
    /CK Läs mer
  • Louise G

2019-10-03

Louise G skrev om Telinet Energi AB
    Jag har haft el från Telinet. Rörligt pris med tak. Har enbart positiva tankar!
    Tillmötesgående kundtjänst! Läs mer
  • 2019-09-03

FREDRIK J skrev om Telinet Energi AB
    Går avtalstiden ut binds man automatiskt om på 12 mån med dyrare avtal och uppsägningstiden på 1 mån gäller först när den nya avtalstiden ska gå ut!
    Dåligt bemötande från kundtjänst!
    Kunder ska förtjänas och inte bindas upp med med otydliga avtal!!! Läs mer
    2019-09-04 Telinet Energi AB svarar FREDRIK J
    Hej Fredrik! Det är tråkigt att höra att du upplever att vi har otydliga avtal. Vi jobbar på att vara så tydliga vi bara kan, bl a vad gäller just vad som händer när ditt avtal löper ut. I de bekräftelsebrev som skickas ut informerar vi om vad som händer vid avtalsslut, likaså skickas det ut en påminnelse i god tid innan det är dags att göra ett nytt val inför en eventuell ny avtalsperiod. Just så att man ska ha gott om tid att kika på vad man vill ha härnäst. Men vi tar självklart till oss av dina tankar. Tack för din feedback! Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • 2019-09-02

Kjell Yngve M skrev om Telinet Energi AB
    Detta bolag är lätt att komma i kontakt med och man får svar snabbt o inte få sitta i upp till halv timmavis ! Ni förstår vad kundvård är . Tack ! Läs mer

Mats-Inge B skrev om Telinet Energi AB
    Jag har använt Telinet Energi tidigare och jag har varit nöjd. Läs mer

Stig C skrev om Telinet Energi AB
    Bra redovisning på mina sidor av historik/aktuell elförbrukning-
    Bra prissättning, har dock bytt leverantör som gav än lägre totalkostnad Läs mer
    2019-08-29 Telinet Energi AB svarar Stig C
    Hej Stig! Vad roligt att höra att du varit en nöjd kund hos oss och att du tycker vi har bra information på Mina sidor. Du är varmt välkommen tillbaka som kund i framtiden! Hälsningar Lisa, Telinet Energi

Anders L skrev om Telinet Energi AB
    Bytte till telinet för de var billigare än andra bolag på elsidan Läs mer

Marie Elisabeth A skrev om Telinet Energi AB
    Elpriset, men har tyvärr inte börjat används dem. Först i början av 2021 kommer det att börja gälla. De sa att de skulle fixa med allt med min elleverantör, men det gick visst inte så bra.

Trevlig försäljare.
    Levde inte riktigt upp till det de lovade
    Lite besviken Läs mer
    2019-08-29 Telinet Energi AB svarar Marie Elisabeth A
    Hej Marie! Vad glada vi blir att du ändå är nöjd med vårt bemötande även om det denna gång verkar har gått lite troll i bytet. Varmt välkommen som kund, vi ska göra allt vi kan för att du ska bli nöjd framöver! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Per L skrev om Telinet Energi AB
    Jag köper el av dem och de var trevliga när jag en gång ringde och behövde hjälp med en faktura fråga Läs mer
  • 2019-08-28

Dick O skrev om Telinet Energi AB
    El. Bra bemöta de i telefonsupporten Läs mer
  • 2019-08-28

Stellan C skrev om Telinet Energi AB
    Jag köpte ett rörligt avtal via elskling och har av erfarenhet en bra känsla för Telinet.Har varit kund tidigare och det har jag varit nöjd med. Hoppas att jag får fortsätta med det Läs mer

Heidrun T skrev om Telinet Energi AB
    Jag köpten elen i två år från Telinet med bra pris dessa år. Dessutom var det ju även grön el. Tyvärr fick jag i år ett betydligt billigare alternativ där det också ska vara grön el. Om Telinet har ett annat år igen ett billigare erbjudande, går jag gärna tillbaka till dem. Läs mer
    2019-08-28 Telinet Energi AB svarar Heidrun T
    Du är varmt välkommen tillbaka! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Kristian A skrev om Telinet Energi AB
    Levererar en god produkt och där stannar det hela.
    Deras kundservice är UNDER ALL KRITIK. Jag har aldrig blivit så dåligt bemött som hos Telinet. Visst löste sig problemet efter 7 chattar, 3 telefonsamtal och 2 mejl... trodde jag.. men då krävdes 1 samtal till.

Produkten är SUPER. Kundservice är under all kritik. Jobbar de på den, så ska de nog kunna vinna tillbaka flera kunder, men idag... nej... Läs mer
    2019-08-27 Telinet Energi AB svarar Kristian A
    Hej Kristian! Det låter ju verkligen väldigt tråkigt att du fått en sådan upplevelse av oss. Om du vill skulle vi uppskatta mycket om du skickar ett mail till oss med feedback på ditt ärende. Vi uppskattar alltid att höra av våra kunder så att vi kan bättra oss där det behövs. Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • Gabriel B

2019-08-27

Gabriel B skrev om Telinet Energi AB
    Tecknade elavtal och pga rörigt beställningsflöde så blev det 5 chatt/telefon samtal till de på 5 timmar. Fel löptid på avtalet som de sedan korrigerade efter samtal. Dock fick jag sedan avtalet nekat efter kontroll av nätägaren och efter samtal med kundtjänst försökte de få det till att det var mitt fel att det vart nekat och att jag var ny på adressen jag beställt abonnemanget till vilket var ren lögn då jag bott på adressen i cirka 8 år och haft andra elbolag tidigare utan problem. Efter att de sedan skyllt på varandra (elbolaget & nätägaren) ringd växelvis så ringde jag upp båda samtidigt (3-partsamtal) då de är förbjudet att de pratar med varandra så löste det sig direkt vilket berodde på något handhavande, vad fick jag inte veta då de upptäckte sin fadäs antagligen. Läs mer
    2019-08-27 Telinet Energi AB svarar Gabriel B
    Hej Gabriel! Det låter väldigt olyckligt att det blev så mycket strul när du skulle bli kund. Tyvärr händer det ibland att meddelandena mellan el- och nätbolagen blir fel men vad bra att det gick att lösa till slut ändå. Jag hoppas du blir nöjd som kund hos oss! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Patrik T skrev om Telinet Energi AB
    Köper min el och betalar med e-faktura för det vill jag ha. Diskuterar mig fram till ett rimligt pris vi kommer överens om, när det är dax för ny bindningstid. Kan möjligen på räkningen sakna en jämförande stapel med förra årets förbrukning för varje månad, det ser jag på nätägarens räkning. Läs mer

Randi Ann-Valli A skrev om Telinet Energi AB
    Har haft el från Telinet och det har bara varit positivt. Läs mer

Lennart G skrev om Telinet Energi AB
    El.
    Bra pris på elen och vänlig personal vid telefonkontakt angående missad faktura. Läs mer

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm