Alla kategorier Elbolag Stockholms län Stockholm Östermalm Telinet Energi AB

Telinet Energi AB

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm — Visa karta

Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse som möjligt. Vi välkomnar dig därför att prova någon av våra tre avtal:

- Rörlig el till inköpspris -> För dig som kan hantera olika kostnader. Månad för månad.
- Inköpspris med pristak -> Försäkrad mot stora förändringar i elpriserna.
- Fast pris -> Full kontroll på din elräkning. Bind elpriset på allt från 3 månader till 3 år.

Men kom ihåg. Alltid Billigt, Alltid Grönt, Alltid Enkelt, när du använder Telinet energi.
Mån-Tor: 08:00-18:00
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 377 kunder tycker om Telinet Energi AB

• Jessica W

2019-02-15

Jessica W skrev om Telinet Energi AB
    Jag är inte nöjd med Telinet alls, de har nekat till byte till annat elbolag trots fullmakt och ljög dessutom för det nya elbolaget om att jag har bindningstid, vilket inte stämmer. Deras handläggningstid var så pass lång att fullmakt hann gå ut etc. Vill byta leverantör men de verkar vilja tvinga sina kunder att vara kvar med alla medel. Läs mer
  • John Ö

2019-02-14

John Ö skrev om Telinet Energi AB
    Höga månadsavgifter och långa bindningstider. Välj ej! Läs mer
  • Jan C

2019-02-06

Jan C skrev om Telinet Energi AB
    Har sagt upp mitt avtal i god tid ( 1 mån uppsägning.) och fått mejl från Telinet där dom bekräftar min uppsägning och skriver att jag kan byta leverantör från och med 20190301. Fick mejl och sms i dag 20190206 att jag skall betala 350,00 kr för att jag bryter avtalet i förtid på grund av el dom redan handlat upp. Läs mer
    Jessica W gillar detta
  • Lena E

2019-01-28

Lena E skrev om Telinet Energi AB
    Köpte tjänsten av er eftersom mm sambo har era tjänster och rekommenderade er Läs mer
  • 2019-01-27

Yvonne B skrev om Telinet Energi AB
    Jag köper min el från Telinet Energi, och allt har hittills funkat utan några som helst problem ! Jag har inte haft någon anledning att kontakta Telinet via telefon eller mail, så jag kan inte ha någon åsikt om hur man blir bemött, men som sagt allt har fungerat bra hittills 👍 Ywonne Billinger Läs mer
  • 2019-01-26

Eric S skrev om Telinet Energi AB
    Lite besviken på metoden att debitera och rutinen för att upprätta autogiro. Till slut fick gjälp på ett mycket vänligt och effektivt sätt. Själva elen oproblematisk Läs mer
  • 2019-01-25

Anders A skrev om Telinet Energi AB
    Elabbonemang Läs mer
  • 2019-01-17

Urban J skrev om Telinet Energi AB
    Fast elpris 1år har fungerat utan problem.
    Nöjd med avtalet och kontakt med Telinet Läs mer
  • 2019-01-17

Marko G skrev om Telinet Energi AB
    Bra kundservice och bra tjäntser. Läs mer
  • 2019-01-16

Rose-Marie N skrev om Telinet Energi AB
    Väntar FORTFARANDE på pappersfaktura på el som utlovat efter åtskilliga samtal enär jag ej fått på Mai mer än den första Läs mer
    2019-01-18 Telinet Energi AB svarar Rose-Marie N
    Hej Rose-Marie,
    Har förstått att detta ska vara löst nu, beklagar att det inte har fungerat optimalt. Alla mailfakturor går ut men ibland kan det bli så att de fastnar i skräppostfiltret eller liknande i din mailklient, vilket vi beklagar men tyvärr inte kan påverka.

Hälsningar Olof, Telinet
  • 2019-01-16

Silvia A skrev om Telinet Energi AB
    Billigast då vi tecknade abonnemang. Har nu bytt bort Läs mer
    2019-01-18 Telinet Energi AB svarar Silvia A
    Välkommen tillbaka!

Hälsningar Fredrik, Telinet

Ulf N skrev om Telinet Energi AB
    Det här är ett företag som tjänar pengar på att luras, stor varning, vill rekommendera alla att undvika Telinet. De gör så mycket "misstag" och "misstagen" de gör är ALLTID till deras fördel.

Deras affärsidé bygger på att få in kunder på ett kort 3-månadersavtal med bundet KWH-pris. När det går ut övergår avtalet till "Rörligt pris med tak" som binds ett helt år. Om det här takpriset överskrids under året måste man själv bevaka och begära återbetalning. Det enda stället där fastpriset framgår och att kunden måste bevaka vilket medel-KWH-pris det varit under året är i en liten finstilt text som meddelas i förlängnings-"erbjudandet" via mail. Där skriver de också att det är 1 månads bindningstid, vilket inte stämmer alls. Det är 12 månaders bindningstid och ska det inte förlängas ytterliggare 12 månader måste det sägas upp senast 1 månad innan det förlängs.

De misstag jag råkat ut för:
    1. De låter regelmässigt bli att svara på mail så man måste hela tiden bevaka att man får svar och skicka påminnelser till dom.
    2. När jag skulle utnyttja mitt fasta pris så räknade de först ut ett för lågt belopp för återbetalning (och det efter väldigt många påminnelser).
    3. De använder ibland KWh-priser utan moms (vilket man som företag INTE får göra till slutkonsumenter) och ibland priser inklusive moms och ibland priser inklusive elcertifikat och elskatt, fantastiskt otydligt och förvirrande.
    4. När jag använde min ångerrätt för att gå tillbaka till mitt gamla avtal så passade de på att förlänga de min bindningstid OCH höjde mitt fasta pris.

Slutligen, det är inte en slump att deras "misstag" ALLTID är till deras fördel, skulle det vara riktiga misstag så borde det också bli något "misstag" till kundens fördel, men det har ALDRIG hänt mej. Läs mer
    2019-01-18 Telinet Energi AB svarar Ulf N
    Hej Ulf,
    Jag beklagar att du har haft en dålig upplevelse. Det verkar som att vi inte hanterat kommunikationen med dig på bästa eller tydligaste sätt. Det tar vi till oss. Samtidigt vill jag passa på att bemöta vissa misstag du refererar till: 1. Vi svarar på samtliga mail. Kanske inte alltid så fort man skulle önska men vi svarar (hamnar ibland i kunders skräppostfilter). 2. Alla kan göra misstag. Kundservicemedarbetarna har exakt samma lön oavsett uträkning, d v s det finns ingen anledning att räkna fel medvetet. 3. Många kunder vill tala om priser utan moms, därav kan det bli ibland att vi anger priset utan moms, vilket i sig inte är fel så länge man påpekar att så är fallet samt även anger med moms. Beklagar om det varit förvirrande. 4. Ett fast pris är fast under bindingsperioden men fram tills man tecknar varierar det fasta priset beroende på utvecklingen på elbörsen, utanför vår kontroll. Tecknar du ett tremånadersavtal nu så övergår ditt avtal till ett obundet avtal efter tre månader, inget annat.
    Hälsningar Olof, Telinet
    2019-01-20 Ulf N svarar Telinet Energi AB
    Men driver ni med mej.

1. Jag skrev ett mail till er 2019-01-03 12:30, skickade påminnelse 2019-01-15 22:09 och har fortfarande idag 2019-01-20 inte fått något svar. Och nej, det har inte klassats som SPAM, och det är bara ett av många exempel på mail som ni aktivt har ignorerat. Ni svarar INTE på samtliga mail.

2. Ja, det vore väl förskräckligt om ni fick provision för att lura era kunder. Faktum kvarstår, av de 5 fel som “kundservice” har gjort har samtliga gått i er favör, retorisk fråga; hur sannolikt är det? Inte alls sannolikt, snarare ett uttryck för något som ligger i telinets företagskultur.

3. Som jag skrev tidigare, slutkonsumenter förväntas inte behöva förstå hur moms fungerar. Tror inte alls att det finns en önskan av “många kunder” att ni blandar priser med och utan moms och skatter, snarare tvärtom.
    Läs mer genom att expandera tråden +

Kjell M skrev om Telinet Energi AB
    Jag jämför årligen alla elbolags priser och villkor och väljer den elleverantör som känns mest gynnsam för vår del. Tänkte byta leverantör då Telinet Energi AB ej kändes konkurrensmässig mer. Anmälde detta men fick då erbjudande om ett nytt bättre villkor som gjorde att jag kvarblev som kund under ett år till- Läs mer

Lars Åke O skrev om Telinet Energi AB
    Jag tecknade avtal om elleverans till min villa, ettårigt avtal.

Har haft bolaget som elleverantör tidigare. Läs mer
  • Sandra I

2019-01-15

Sandra I skrev om Telinet Energi AB
    Jag har varit i kontakt med kundtjänst och blivit väldigt väl bemött.
    Jag gillar att ni satsar på grön energi. Läs mer
  • Peter F

2019-01-15

Peter F skrev om Telinet Energi AB
    Elabbonemang.
    Tydlig bra faktura med historik som gärna kan vara några månader längre än i nuläget - så det går jämföra åren månad för månad.
    Har inte haft ngn personlig kontakt med Telinet Läs mer
  • 2019-01-14

Per-Martin C skrev om Telinet Energi AB
    Enormt dåligt företag, rekommenderas ej!! Ljuger om billiga/bra elpriser men är i verkligheten tvärtom, väldigt höga. Dessutom dålig service! Läs mer
    2019-01-14 Telinet Energi AB svarar Per-Martin C
    Hej Per-Martin! Vad tråkigt att läsa att du upplever att våra priser inte lever upp till dina förväntningar. Vårt mål är att alltid erbjuda konkurrenskraftiga prisvärda avtal till våra kunder. Just nu är prisläget på den svenska elmarknaden högt vilket gör att priserna med t ex kortare avtalstider ligger högre än tidigare. Vi har dock många fina avtal, t ex fast pris på lite längre bindningstid som ligger riktigt bra. Jag hoppas att du kan ge oss chansen igen att visa våra fina priser och vad vi kan göra för att du ska bli nöjd! Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • 2019-01-10

Istvan Z skrev om Telinet Energi AB
    När jag skulle byta från telinet till en annan elleverantör fick de uppsägning via fullmakt i augusti men hävdade att de fått den i mitten av oktober varför dom förlängt mitt avtal i tolv månader. Dessutom till en högre kostnad.
    Nu slipper jag dom äntligen. Läs mer
    2019-01-14 Telinet Energi AB svarar Istvan Z
    Hej Istvan! Vi besvarar alltid fullmakterna utefter det datum de inkommer till oss så kolla gärna med den andra leverantören om varför det dröjt innan de skickade fullmakten till oss så kan vi säkert hitta en lösning. Nu verkar det som att det var ett tag sedan detta hände eftersom jag förstår att du inte längre är vår kund men vi hjälper dig gärna annars att lösa detta på bästa sätt. Jag önskar dig en trevlig dag! Hälsningar Anna, Telinet Energi
    2019-01-14 Istvan Z svarar Telinet Energi AB
    Så lät det inte när jag ifrågasatte när det var aktuellt. Naturligtvis kollade jag med den nya leverantören som bekräftade att dom skickat vidare fullmakten. Det var ju dessutom i deras intresse att den kom fram så fort som möjligt. Men inga problem. Jag har nu en elleverantör jag är nöjd med.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-01-09

Ida T skrev om Telinet Energi AB
    Har nyss gått över till Telinet. Hittills har allt funkat toppen! Läs mer

Kent S skrev om Telinet Energi AB
    Varning!!

Fick faktura via mail så betalning på denna missades, kan inte lasta Telinet för det det är helt och hållet mitt fel.

När påminnelse kommer så ringer jag upp dem för att säkerställa att betalning blir korrekt, betalning skickades omgående. Frågar dem om jag missat ngt mer men det hade jag inte, dagen efter kommer där ett inkassokrav på samma belopp. Jag ringer dem igen och undrar om det inte är rimligt att de kunde nämna inkassobrevet när jag ringde första gången och meddelat att jag skulle betala avgiften för inkasso med. Detta höll de med om att de borde ha gjort. Nu kom det ett inkassokrav till i samma ärende men då har Telinet skickat allt till Svea Ekonomi trots att betalning är gjord.

Jag missar sällan eller aldrig att betala räkningar, missade denna pga mail-faktura men när man ringer dem för att säkerställa att allt går rätt till och det faktum att den betalas direkt. Så tycker jag att ärendet skulle vara utagerat där!

Kan bara säga att tröskeln är riktigt hög för Telinet när det kommer till val av elleverantör Läs mer
    2019-01-07 Telinet Energi AB svarar Kent S
    Hej Kent! Jag är verkligen ledsen över att du råkat ut för detta. Självklart skulle vi redan i första samtalet informerat om ifall du hade fler utestående fakturor hos oss. Jag kan bara be om ursäkt över att detta missades. Vad gäller att fakturan sedan gått vidare till Svea är det svårt för mig att uttala mig då jag inte har insyn i ditt ärende men inga fakturor som är registrerade som betalda hos oss går vidare i vår kravprocess. Jag hoppas att vi nu löst ditt ärende på bästa sätt och att vi får möjlighet att visa dig allt bra som vi också gör för både våra kunder och vår miljö! God fortsättning! Hälsningar Lisa, Telinet Energi

Kerstin L skrev om Telinet Energi AB
    Blandat somligt ok, annat inte alls bra Läs mer
    2019-01-07 Telinet Energi AB svarar Kerstin L
    Hej Kerstin! Det var tråkigt att höra! Skicka gärna ett mail eller ring oss så att vi får feedback på vad vi kunnat gjort bättre i ditt fall. God fortsättning! Hälsningar Anna, Telinet Energi

Angela N skrev om Telinet Energi AB
    Snabb service, bra bemötande av kundtjänst
    Tydlig och överskådlig faktura Läs mer
  • 2019-01-02

Oday S skrev om Telinet Energi AB
    Värsta vi har varit med om!!! Aldrig mer!!! Läs mer
    2019-01-02 Telinet Energi AB svarar Oday S
    Hej! Det här låter ju inte alls bra. Vår strävan är att våra kunder alltid ska vara nöjda kunder. Du får mycket gärna höra av dig till oss för att ge oss feedback på vad som hänt så att vi kan försöka hjälpa dig på bästa sätt! Hälsningar Lisa, Telinet Energi
  • 2018-12-24

Lars B skrev om Telinet Energi AB
    Har installerat solfångare och trodde jag kunde ansluta mitt abonnemang med Telinet till detta. Det gick inte för den tjänsten tillhandahåller inte Telinet.
    Bemötandet var det inget fel på. Tvärtom. Läs mer
    2019-01-02 Telinet Energi AB svarar Lars B
    Hej Lars! Sedan den 1 december 2018 erbjuder vi ett avtal även för er som producerar er egen el och vill få ersättning för eventuell överskottsenergi. Hör gärna av dig till oss igen så kan vi berätta mer om den nya tjänsten. Vi blir glada över att höra att du uppskattar vårt bemötande, det värmer att höra! Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • 2018-12-24

Ingemar H skrev om Telinet Energi AB
    Nu har jag tyvärr valt ett annat bolag men har bara positiva omdömen om er. Nu fick jag ett bra erbjudande från ett annat bolag på 3 år o ni kunde inte matcha det så vi får se framöver hur jag gör. Men ni har tydliga o bra räkningar så jag får tacka för den tiden jag var kund. Läs mer
    2019-01-02 Telinet Energi AB svarar Ingemar H
    Tack Ingemar! Vad roligt att höra att du varit så nöjd hos oss! Lite tråkigt att höra att vi just nu inte kunde erbjuda något bra avtal som passade dig men du är varmt välkommen tillbaka som kund igen i framtiden! Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • 2018-12-23

Staffan L skrev om Telinet Energi AB
    Fungerar helt ok.Hemsidan är enkel och bra. Läs mer
  • Svea Carina D

2018-12-23

Svea Carina D skrev om Telinet Energi AB
    De levererar el till mig. Jag har blivit väl bemött.
    Det negativa jag tycker att elen är dyr. Läs mer
  • 2018-12-23

Christer W skrev om Telinet Energi AB
    jag köpte nytt elavtal och blev bra bemött så detta gjorde att
    företaget levde upp till mina förväntningar.

MVH

En nöjd kund. Läs mer
  • Bengt Åke A

2018-12-21

Bengt Åke A skrev om Telinet Energi AB
    Skulle föredra att åtm den fakturan (som jag ringt och ändrat) att man betalar för just det man gjort av med. Det tycker jag är ett bättre upplägg än att betala 125kr/månad. Och speciellt då den ena ,som redan är ändrad eftersom vi stänger ner elen där på vintern, samma gäller ju med den ändra fakturan dör vi inte är så mycket på sommaren. Läs mer
    2019-01-02 Telinet Energi AB svarar Bengt Åke A
    Hej Bengt-Åke! Det låter som att du har vår populära tjänst Utjämnad betalning där man betalar samma belopp varje månad. Det är många som tycker att det känns tryggt att veta vad fakturan är på varje månad men självklart passar inte det alla. Du väljer helt själv om du vill betala det du förbrukar månad för månad eller om du vill ha kvar Utjämnad betalning, det är bara att du hör av dig om du vill göra några ändringar i tjänsten som är helt utan bindningstid. Vi är tacksamma och glada att du ändå är nöjd kund! Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • 2018-12-21

Ann-sofie S skrev om Telinet Energi AB
    Elhandel med leverans till en privatvilla Läs mer
  • 2018-12-21

Mats N skrev om Telinet Energi AB
    Har fått flera samtal från era telefonförsäljare som inte lyssnar på att jag inte är intresserad av era erbjudande. Sista samtal försökte en försäljare att jag skulle binda upp mig på ett avtal som skulle börja 2020 om ett år..... Det dummaste iden jag har hört på länge. Fick lägga på luren då han inte lyssnade på mig.
    Med sådan hästhandlare/nasare försäljare så får man inte behålla sina kunder.
    Kommer inte bli kund till er igen. Läs mer
    2018-12-21 Telinet Energi AB svarar Mats N
    Hej Mats! Jag förstår självklart att det kan kännas konstigt att teckna ett avtal med start en bit fram. Vi har dock många kunder som gärna väljer att teckna ett nytt avtal ett år framåt eller mer i tiden för att de känner sig bekväma och trygga med att veta vad som ska hända. Det är självklart svårt att hitta ett alternativ som passar alla lika bra och det är tråkigt att höra att du inte vill bli kund hos oss igen. Jag kan bara hoppas att våra fina priser och erbjudande trots detta kan få dig att välja oss igen! Jag önskar dig en riktigt härlig jul! Hälsningar Anna, Telinet Energi
  • 2018-12-16

Birgitta O skrev om Telinet Energi AB
    Bra bemötande när man ringer o frågar Läs mer
  • 2018-12-05

Bengt H skrev om Telinet Energi AB
    Jag har tecknat avtal om el till mina fastigheter.
    Företaget har bemött mig mycket bra. Inga krångligheter med leverantörsbytet. Bra betalrutiner. Motsvarar helt mina förväntningar.
    Kan rekommendera Telinet Energi AB Läs mer
  • 2018-12-02

Lisbeth A skrev om Telinet Energi AB
    Hade inga förväntningar,blev pos.överraskad.Bra bemötande. Läs mer
  • 2018-12-01

Margareta S skrev om Telinet Energi AB
    Elen kommer som vanligt i kabeln! Läs mer
  • Ann W

2018-11-30

Ann W skrev om Telinet Energi AB
    MKT dåligt! Hade ett ettårs-avtal med bra pris som kändes bra. När detta sedan efter avtalet chockhöjdes OCH fick en ny bindningstid på ETT år kändes detta INTE som ett juste deal mot en tidigare kund? Och detta efter ni skickat ett mail som jag inte ens sett? Ok att ni förnyar ett avtal men att sätta en chockhöjning på priset och binda om i ETT år när man inte alls godkänt? Detta gör att jag förlorar många tusenlappar detta år!- tack så hemskt mkt Telinet! Läs mer
    2018-11-30 Telinet Energi AB svarar Ann W
    Hej Ann! Tyvärr är det så att elpriset på den svenska elmarknaden har gått upp rejält sedan förra året. Jag förstår dock att skillnaden känns stor från fjolårets låga prisnivåer men detta gäller samtliga elhandlare i Sverige. Självklart vill vi att du ska vara nöjd kund och det är därför vi skickar ut både mail och SMS om att det är dags att se över elavtalet när det närmar sig avtalsslut så att man ska ha god tid på sig att kika på vad man önskar för nästa avtalsperiod. Men vi hjälper dig gärna att kika på om vi har något annat avtal som passar dig och din förbrukning bättre. Vi försöker nå dig under dagen! Hälsningar Anna, Kundservice

Sture I skrev om Telinet Energi AB
    köpte el enligt avtal

mycket bra bemötande

bättre en förväntat
    mycket bra Läs mer

Mattias B skrev om Telinet Energi AB
    Enkelt smidigt och rätt. En prisnivå som känns överkomlig med flera olika paket att välja på. Läs mer

Liselott E skrev om Telinet Energi AB
    Bra kundtjänst och allt det praktiska med avtal och fakturor fungerar bra. Läs mer
  • 2018-11-25

Ingvar F skrev om Telinet Energi AB
    Jag förnyade mitt avtal. Blev som alltid vänligt bemött och mina förväntningar uppfylldes så mitt nya avtal känns bra! Läs mer
  • 2018-11-23

Christer L skrev om Telinet Energi AB
    Vi känner oss riktigt lurade med det avtal som vi nu har.
    Erat mail när vi skulle förnya avtalet är vilseledande. Jag har varit i kontakt med allmänna reklamationsnämnden och dom tyckte per telefon att de lät konstigt.
    Orkar inte hålla på mer utan vill veta hur mycket det kostar mig att komma ur avtalet.
    Har ringt ett antal gånger men den jag pratar med vill eller brys sig inte om problemet.
    Bara så att ni vet så är vårt avtal man kan få på tex elprisguiden.
    Hur kan vi avsluta detta, vad kostar det? Christer o Kerstin Läs mer
    2018-11-26 Telinet Energi AB svarar Christer L
    Hej Christer! Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med avtalet du har hos oss. Så vill vi ju inte att det ska vara utan vårt mål är ju att alla våra kunder ska vara så nöjda det bara går. Det är tråkigt att ni upplever att ni inte fått hjälp när ni pratat med oss tidigare men vi vill gärna få möjligheten att kika på hur vi hittar bästa lösningen för just er. Jag hittar er tyvärr inte i vårt system baserat på de uppgifter jag har nu så hör av er t ex via personligt meddelande på Facebook eller via mail eller chatt så ringer vi gärna upp! Hälsingar Anna, Kundservice
  • 2018-11-23

Patrick L skrev om Telinet Energi AB
    Katastrofalt företag!

Undvik detta om ni inte vill tjata och slåss med påminnelseavgifter, inkassokrav, omöjlighet att starta ett autogiro och fakturor som inte skickas och inkompetent kundtjänst som enbart hänvisar till deras kundombudsman per mail,.
    Det är stört omöjligt att få prata med nån ansvarig! Det man får höra är att de beklagar att den enda ingången är via mail, inget kundservice what so ever.

Men det är väl så deras affärsmodell ser ut, lova billig el, men dra in kosingen på påminnelseavgifter och krav!
    Blev "kund" hos dem i April i år och bad dem ordna ett autogiro på en gång. "visst, inga problem" får jag som svar. Fram till idag har de inte lyckats, 7 månader senare!
    Det tar enligt dem upp till 2 månader att ordna detta; enligt min bank max en vecka... undrar vem som ljuger...

Senaste exemplet är att jag frågade om allt var betalt nu, fick svar att det bara var en restsumma på 48 kronor, vilket jag betalade under samtalet med "kundtjänsten". Och idag dyker det upp en påminnelse med påminnelseavgift och inkassokrav.

Det jag skulle tjänat på att byta från Vattenfall till Telinet har ätits upp mångfaldigt av påminnelseavgifter!
    Ett riktigt skojarföretag! Skulle jag kunna byta leverantör under avtalstiden hade jag gjort det på stört, men jag får väl dras med skiten till i April!

Har aldrig varit så besviken på ett företag som detta! Läs mer
    2018-11-26 Telinet Energi AB svarar Patrick L
    Hej Patrick! Jag hörde av min kollega att ni pratat tidigare idag och att ni löst de dilemman som uppstått i samband med att autogiroansökningen inte fungerat. Jättetråkigt att det tog tid men nu hoppas vi att allt löper smidigt framöver. Jag önskar dig en trevlig dag! Hälsningar Anna, Kundservice
  • Eddie B

2018-11-22

Eddie B skrev om Telinet Energi AB
    Dåligt!! Trotts att jag har bett dom att slutar skicka faktura på Mail förtsätt dom. Sen kommer påminelse och påhittade inkasso avgiftar på papper faktura. Har byt leverantör nu och kommer ALDRIG har Telinet igen... Läs mer
    2018-11-22 Telinet Energi AB svarar Eddie B
    Hej Eddie! Här verkar det ha blivit något missförstånd. Har du bett om ett annat betalsätt eller sätt att få fakturan ska du självklart få det. Men är det så att fakturan går obetald skickas istället påminnelse på papper hem till dig så att du ändå ska kunna betala den. Är det så att påminnelsen inte heller betalas skickas inkasso, även detta på papper. Har vi missat att ändra till papperspost istället ersätter vi dig såklart för påminnelseavgiften. Hör av dig till oss i såfall. Hälsningar Anna, Kundservice

Ove W skrev om Telinet Energi AB
    Har sedan många år tillbaka elavtal med Telinet. Jag är nöjd med pris och bemötande nör jag har kontakt tex vid förlängning av avtalet. Personalen är trevlig och kunnig och priserna relevanta. Läs mer

Sten Olof G skrev om Telinet Energi AB
    Ettårsavtal av el som vi haft från Telinet Läs mer

Håkan J skrev om Telinet Energi AB
    Köper el.
    Bra bemött.
    Vill ha och fått billig klimat o miljövänlig el
    Saknar möjlighet att sälja min solcellsel till Telinet (kommer)
    Total upplevelse så här långt: positiv Läs mer

Kemmel N skrev om Telinet Energi AB
    Har tagit ett el abonnemang men eftersom det är första månaden med Telnet så svår att säga något mer Läs mer
  • 2018-11-12

Hans S skrev om Telinet Energi AB
    Köper el, fungerat bra. OK pris. Läs mer
  • 2018-11-10

Monica A skrev om Telinet Energi AB
    De har levererat min el och det har fungerat utan problem.
    Kanske lite svårt att komma fram till dem på telefon ,
    men i det stora hela har jag varit nöjd. Läs mer
  • 2018-11-09

Ingrid R skrev om Telinet Energi AB
    Alltid blivit väl bemött vid kontakt och fått mina frågor besvarade på ett bra sätt.
    Företaget hat hitintills levt upp till mina förväntningar. Läs mer

Karlavägen 104, 115 26 Stockholm