Avtal, e-faktura osv fungerar som det ska. Men appen är kass, laddar i evigheter och kraschar ofta. Appen är viktig när man kör med kvartsprisavtal, därför blir det tillbaka till Tibber när kampanjpriset tar slut. Telinet får också minuspoäng för helt onödiga sms-utskick som enligt kundservice är livsfarliga att ta bort.
Telinet Energi AB
About company
Är grön el alltid dyr? Nej! Inte om du frågar oss på Telinet energi. Vi pressar priserna på grön el till det yttersta. Våra ledord är Alltid Billigt, Alltid Grönt och Alltid Enkelt! Vi tar avstånd från luriga tillsvidareavtal och projekt som inte har med el att göra. Vi ser till att du får en så personlig och bra upplevelse...
2186 omdömen om Telinet Energi AB
Sedan starten hos Reco 2018
Funkat bra hittills med faktura osv
Jag är mest intresserad av att priset är så lågt som möjligt i övrigt kan jag inte komma på nägot som ar utmärkande för Telinet
Allt har fungerat som det skall. Inget strul. Uppskattas.
Allt fungerar bra. Vore ännu bättre om man kunde betala fakturan med Mastercard/Amex
Upplever att det har blivit billigare. Sen är det snabbt och enkelt att navigera i appen.
Inget konstigt..................................
Blev jätte bra bemött med er personal👍👍 Ni höll vad ni lovade bra pris på ELen Det bästa ELbolag jag haft någonsin Tack Mvh petteri Vedberg
Det fungerar bra med avtalet och nykundsrabatten. Bra information om förbrukning jämfört med tidigare år!
Bra support och pris. Bra funktion att ladda el-bilens batterier när det är som billigast Kan rekommendera företaget
Jag har varit kund hos Telinet Energi under en tid nu och min upplevelse har generellt sett varit mycket positiv. Det som framför allt har utmärkt sig är deras fokus på miljövänlig energi. Det känns bra att veta att jag bidrar till en mer hållbar framtid genom att ha ett elavtal som enbart kommer från förnybara källor som vattenkraft och vindkraft.
Bra pris och bra servicenivå
Seriöst bolag Kunnig personal Ger bra avtal
Fungerar bra, inget att anmärka på.
Allt flyter på som det skall.lnga som helst klagomål.mycket bra.
Bra bemötande. Snabb handläggning.
Smidigt och lättförståeligt. Trevlig kommun och snabba svar.
Billig el dygnet runt och snabba åtgärder vid strömavbrott.
Inga problem alls. Trevligt bemötande och fick ihop en deal vi tycker känns ok.
telinet är helt ok, bra kommunikation
👍……………………………………………………………………..
Ett bra pris, bra app med tydligt innehåll
Jättebra service, väldigt bra valmöjligheter gällande avtal och val av vilken sorts energi man vill ha och väldigt generösa så bästa elhandelsbolaget någonsin och rekommenderar starkt!!! :)
Har inget negativt att säga om Telinet. Men det har fungerat lika bra med andra bolag, valet var en prisfråga.
Billiga, bra hemsida däremot förstår jag inte beta.
Ett av få företag som tackar för min betalning, vilket uppskattas. Trevlig och serviceinriktad personal, då jag varit i telefonkontakt med de.
Trevligt o bra bemötande. Återkoppling på betald fakt.
Jag blev kontaktad av Telinet Energi, av säljaren Mabelle Bay. Hon presenterade ett förslag som jag förstod var mycket positivt för mig som kund, och sannolikt också för Telinet. Hennes bemötande var genomgående pedagogiskt och mycket omtänksamt. Hon hade tålamod med att jag behövde begrunda förslaget. Hon svarade uttömmande på mina frågor. Jag nappade på förslaget. Det är ovanligt att bli uppsökt av säljare som låter samtalet ta tid, som accepterar att man ställer många frågor, som återkommer om man behöver extra betänketid. Mycket positivt och trevligt sätt att arbeta. /Thomas
Kvitteringen på betalning kommer via SMS, vilket jag tycker är kul! Den enda direkta kontakten vi har haft var när jag själv hade fumlat med läsning av fakturan. Det löste en trevlig person hos företaget på allra bästa sätt, så jag kan inte hitta något att klaga över! Så jag kan kallas en nöjd kund! Hälsningar Einar Möller
Bra information och bra bemötande vid kontakt. Dock besviken på deras effektbalansrerare som fungerade dåligt. Den kopplades bort vid begäran.
Telinet på mig är mycket bra Tack
Mycket bra, dom tillomed tackar när jag betalt fakturan.
Absolut okej.Som förväntat.Elabonnemang.har stora förväntningar, fortsätt så.
Ett bra elbolag Trevlig hjälpsam personal
Telinet är en ny elleverantör för mig. Bytte elbolag via elskling. Har ingen direkt upplevelse därför
Fint bemötande och bra hjälp då jag skulle välja energi är nöjd med detta
Enkelt och bra. Den gången jag hade kontakt med kundtjänst fick jag snabbt bra svar och problemet löstes direkt av handläggaren.
Bra app för uppföljning av förbrukning och fakturering och en bra kundservice. Viktigt att befintliga kunder erbjuds fördelaktiga villkor och inte bara nya kunder.
Bra pris och allt har fungerat utan strul- vid förnying av avtalet utmärkt kommunikation och resultat med kundservice
Superbra service och bra spotpriser
Jag måste överta vårt kontrakt på el som stod på min man. Det gick smidigt. Det fungerar bra med timpris där man kan i appen kontrollera spotpriserna. Tydligen information om förändringar och trevligt bemötande.
Klart och tydligt vad jag betalar för.
Bra bemötande. Levde bra upp till förväntningarna men om jag ska fortsätta vara elkund om ett halvår behöver elpriset bli lägre.
Trevlig personal, bra bemötande.
Kunnig person som, på ett bra sätt, kunde besvara mina frågor
Bemötandet var enastående. Proffsigt och supertrevligt. Skaffade ny kund till Telinet. Hade väl inga direkta förväntningar, blev överraskad (POSITIVT).
Är i stort sett nöjd har varit eran kund i många år men flyttade 2025-03-01 och fick förnya abonnemanget. MVH Gunnar Larsson
Gick snabbt att få reda på ungefär när hjälpen kommer.
Ringer och försöker lura en. Säljaren försökte stressa mig att signera ngt kontrakt för jag precis bytt leverantör men kontraktet innebar att jag skulle byta till dem. Hade inget med den nya elleverantören att göra, även om säljaren hävdade det. Det slutade med att säljaren klickade mig efter att jag sagt att hon ljuger och försökte lura mig.
Hej Gabriela, Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar verkligen att du känt dig felaktigt bemött – det är något vi ser mycket allvarligt på. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra våra rutiner och följer alltid upp när vi får denna typ av återkoppling. Vill du lämna mer information så att vi kan titta närmare på det, får du gärna kontakta oss på kundservice@telinet.se. Ha en fortsatt fin dag! Mvh Olof
Informativt och sakligt bemötande
Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du upplevde ett sakligt och informativt bemötande! det är precis så vi vill att våra kunder ska känna.