Ticketmaster Sverige AB

1.5

34 omdömen om Ticketmaster Sverige AB

Keith E
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Värdelöst!Går ej få tag i kundtjänst , ingen återkoppling på mejl samt en chattjänst som är obemannad!

Andreas L
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Skulle köpa biljetter via ticketmaster till wpt Malmö runt 12:00 på dagen. Deras sida laggade och mitt köp gick inte igenom. Bad min kollega köpa biljetter åt oss istället på eftermiddagen. Då plötsligt drogs pengar för 3st biljetter flera timmar senare. Tänkte att det ordnar säkert ticketmaster senare då de kommer se att biljetterna ändå inte kommer användas på plats. Men nej!! Vägrade att återbetala även om jag kunde visa att biljetterna inte användes eller kunde visa upp konversation via sms under dagen där jag...

Lars Erik N
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Ett företag som befinner sig pinsamt nära gränsen till bedrägeri, totalt ointresserade av kunden i samma ögonblick betalningen är gjord!

Åsa Birgitta S
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Dom har ändrat datum för konserten utan att meddela mig. Försöker att få kontakt via mail och telefon. Inget svar på mailen där jag använt deras kontaktformulär. Telefontiderna stämmer inte med vad som står på hemsidan. När jag ringer under telefontid så är det konstant upptaget och ingen telefonkö. En etta är egentligen för högt betyg.

Onerva H
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

helt ok att få allt i tig när man ska se artister!

Annika N
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Dålig service på försäkringen jag tog. Var tvungen avboka konsertbiljetter, pga dödsfall, av släkting. Mycket svårt att få tillbaka pengar. Inga människor att prata med. Info på försäkringen på engelska. Det var svårt . Hittar inget försäkringsnr ...och då kan jag inte skicka mina uppgifter. Så dåligt

Helene A
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Ticketmaster eller snarare Ticketdisaster !!! Så otroligt oprofessionellt av Ticketmaster ! När informationen ang Taylor Swifts kommande konserter meddelas så måste man registrera sin mailadress för att kunna köpa biljetter. Jag registrerar mig direkt samma dag. Fotograferar att jag är registrerad ( TM har fått bilden ). Det står att den 5 juli ska man få ett mail. Nu är det bara att vänta… men inget mail kommer. Skriver till TM samma dag & får till mig att om jag inte fått mailet så har jag inte registrerats. Jag...

Anna Charlotta Kristina C
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Fantastisk hjälp och service då jag skulle köpa en biljett , då mina kompisar redan köpt. Jag råkar köpa fel tid, och meddelar via Facebook mitt misstag. Inom 10 min har de löst ny biljett precis bredvid mina vänner och på rätta tiden. Toppen alltså!!!! Stort stort tack för hjälpen när jag! klantat mig…. 🌸🌸

YVONNE W
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Köpte biljett till Tomas Ledin för 2 år sedan och nu när konserten äntligen blir av så kan jag inte få ut mina biljetter måste hämtas ut hos ombud men några ombud finns inte meddela det på deras hemsida. E-biljetter funkar inte heller tydligen. Efter 14 dagar väntar jag fortfarande på svar från deras så kallade kundservice.... Tror tyvärr att dom har för avsikt att blåsa mig på både biljetter och pengar. Förvånar mig att Live Nation samarbetar med ett så ruttet företag.

Catharina K
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Ticketmaster är det värsta företag man kan tänka sig. Hur kan man få vara ett företag som inte tar något ansvar gentemot kunderna. Teatern ställs in pga Covid restriktioner, den flyttas till ett datum 10 månader senare, jag meddelar att jag då vill ha pengar tillbaka för jag kan inte det nya datumet som jag fick. Det tar 4 veckor att få pengarna, sedan drar dom dessutom 270:- utan någon som helst förklaring. Ett rån!!! Kommer inte fram till kundservice!! Kan man inte köpa biljetter utan att behöva använda detta pinsamma företag??

MARTINA Å
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Bokade 4 st biljetter och lade till Avbeställningsförsäkring. Men den hade jag kunnat skippa... För så länge jag inte ligger inlagd på akuten, fått spetälska (bekräftad av läkare) eller avlidit får jag inte mina pengar tillbaka. Vilket i detta fall är 2920 kr. USELT Ticketmaster, gå och skäms! Mig ser ni aldrig mer som kund...

Roger Birger E
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Bokade biljetter till Lasse Stefans konsert den 10 jan i Linköping, trotts flera kontakter med supporten. kom inga biljetter . Klarna skickade faktura samma dag som konserten , men biljetterna uteblev. Jag handlar i fortsättningen biljetterna direkt av arrangören i de fall det är möjligt. annars är det bara att avstå från eventet.!!!!!!

Martin Roger J
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Det här bolaget har nog den vidrigaste personuppgiftspolycin jag någonsin läst! De kan dela ALLA DINA UPPGIFTER med alla sina partners. Som i sin tur kan göra vad fan som helst med dem. Då har dom ju ingen kontroll längre. Då dom ofta är de enda företag som säljer till vissa evenemang så utnyttjar dom sin monopolposition genom att tvinga till sig våra personuppgifter. Vilket är vidrigt då det inte är dem man egentligen ville vara kund hos utan de evenemang man vill gå på. Räkna med skräpmejl, reklamutskick (inte från dem...

Amanda E
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Ett företag som har som enda uppgift att sälja biljetter borde ju vara proffs på just detta, eller hur? Men man skall icke låta sig luras, Ticketmaster är helt fascinerande dåliga på det enda de faktiskt behöver och ska vara bra på. Fullständig katastrof!

Anne marie P
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Dreadful company! Terrible website when trying to use our voucher - we tried to use it several times the last year and finally we got through to a telephone operator and the voucher had just expired 3 weeks before!!!! They had no good will at all and the telephone operator was so rude! We wont even go to any event now if we have to buy the tickets through ticket master as you have no come back or help when things go wrong

Joel B
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Helt värdelös hemsida och minst lika värdelös support med otrevliga anställda. VARNING FÖR DETTA FÖRETAG

Ian B
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Ticket master har fel i sitt system, men skyller på andra Ticket master har fel i sitt system, och ber mig vid upprepade gånger försöka igen. La säkert ner 6 dagar på att få biljetterna som jag skulle ha. Sedan skyller man på att det är någon annans fel, i stället för att ta sitt ansvar och åtminstone efterskänka sin kostnad. Men det var dom för snåla för... Sista gången jag köper genom dom om det går att undvika och en varning för ett riktigt strulföretag som inte tar ansvar mot konsument eller dom som beställer uppdrag!!! VARNING FÖR DOM, HELT OSERIÖSA OCH TAR INTE ANSVAR!!!

Hanna S
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Biljetterna hann bli slutsålda då inloggningen strulade. Fick temp, lösenord via mail som ej fungerade och kunde därför inte komma in. Synd att resultat av deras fallerade system blev att jag ej fick se artisten på Sverigeturné. Och nej, inget "gubb-fel" från min sida typ stavfel el likn., temp lösenorden fungerade inte.

Fredrik  D
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Förvirrande hemsida gör det lätt att klicka fel, gör du det har du ingen möjlighet till ångerrätt och vi vart bemött av en mycket otrevlig support som sade sig vara VD för företaget och tyckte att vi kunde skylla oss själva trots att vi ringde 2 minuter efter beställning var slutförd. Bedrövligt ! Akta er för det här företaget !

Henrik H
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Jättedåligt. Att köpa med det presentkort jag fick funkade inte alls. Ringde supporten och hamnade i en evighetskö som konstant hänvisade till deras icke-informativa hemsida. Väl framme hos supportpersonen blev jag snabbt hänvisad till en email-adress (kunde inte den stått på hemsidan?) dit jag mailade. Det tog hela 7 dagar innan jag blev hänvisad till nästa människa som meddelade att de inte kunde hjälpa mig utan att jag skickade mina kontouppgifter via mail. Mycket märkligt och besviken över en dålig service. Jag kommer göra mitt bästa för att hålla mig ifrån dessa i fortsättningen.

Lasse L
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

VARNING. Gränsar till bedrägeri. När du skapar ditt konto är rutan "jag vill prenumerera på nyhetsbrevet" förkryssad. Även om du kryssar ur den, börjar de skicka tio nyhetsbrev om dagen. Du måste manuellt gå in och avbeställa på sajten. Dessutom säljs din mailadress, jag började på enorma mängder spam dagen efter att ha registrerat kontot. Radera kontot? Lycka till att hitta den funktionen på sajten. Jag ångrar så hårt att jag skapade kontot, men det var tyvärr enda sättet att köpa biljetter till just den konserten. Nästa gång stannar jag hellre hemma. USELT.

Mr Foo B
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Riktigt skitföretag. Börjar pumpa ut nyhetsbrev varje dag. Stod säkert nått om det i avtalet men riktigt fult ändå. Behöver logga in på kontot för att avregistrera, när man tillslut orkat göra det fortsätter det ändå. Finns som tidigare talare inga vettiga kontaktvägar heller. Undvik!

Lasse L gillar detta
Gundolf S
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Ticketmaster har ingen personlig kundtjänst. Som hjälp finns bara svar från en databas. Jag kunde inte hitta varken telefonnummer, mejladress eller hemadress på deras websida. Får du problem med biljetten eller föreställningen kan du blir blåst. Köp dina biljetter där det finns en fungerande kundtjänst.

Viktor J
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Beställde biljetter för utskrivning, och så är biljetterna fyllda med en massa reklam-trams, alltså VÄLDIGT mycket reklam. Otroligt larvigt och oseriöst! Biljetterna krävde därför extremt mycket mer bläck än de rimligen borde behöva. Och sedan då, när man vill skriva ett email för att gnälla, så har de givetvis inget email utan man måste ringa dem. Någon sann äcklig sadist måste vara chef för detta företag. Wtf håller ni på med?

Joakim B
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Bodde utomlands när jag köpte biljetter till Rihannas konsert i Stockholm som hemflyttpresent åt min flickvän. Tyvärr blev det inställt vilket var tråkigt nog. Det minsta man kunde begära var att få pengarna tillbaka. Problemet är att de betalar ut pengar till det kort/konto som de köptes med. Men vad händer när kontot/kortet är stängt? Jag har försökt få svar från Ticnet men de slutade svara på mina mail efter det första mailet där de sa sig ha betalat ut till det nämnda kontot. Mig veterligen så skall det vara...

Gustaf E

nej

Karin S
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Förutom det redan kända, att hemsidan är rörig och svår att förstå tar det vansinnigt lång tid att få tag på en levande människa som kan svara på frågor. Denna människa är dessutom inte sällan ganska otrevlig (om det inte gäller att sälja något, då). Ticnet skor sig dessutom på både privatpersoner och kulturarrangörer genom att ha orimligt korta giltighetstider på sina presentkort (ett år) och konsekvent vägra att lösa in eller förlänga dessa. I praktiken betyder det alltså ren vinst för ticnet, förlust för privatpersonen samt inga bokade biljetter och inga pengar till kulturarrangörerna.

Ingela N
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Jag skulle boka biljetter och föll mitt i bokningen för en tjusig bild på mat. Inga övriga villkor för måltiden gavs vid handen på den berörda bokningssidan och när jag betalat, fick jag veta att måltiden (en trerätters) skulle intas två timmar före föreställningen (som började kl 16)! Jag äter inte middag så tidigt och hävdade att bokningsförfarandet varit vilseledande. Ticnet vill inte ta reklamationen utan hänvisar till Götalejon, som inte svarar på mail eller telefonen! Forts...sent omsider hörde Götalejon av sig och sa att biljettinformationen var felaktig - och skulle ändra den...

Marcus A
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Har ett presentkort på Ticnet, ett presentkort som tydligen inte går att använda. Försök själv att lösa in ett presentkort då du ska köpa ett par biljetter på sidan. Helt omöjligt. När man ska betala så är det röriga och konstiga regler kring vilket uthämtningsställe som accepterar vad - bland annat fick jag intrycket av att Ticnet-utlämningsställena inte accepterar annat än American Express. Jag undrar också varför man måste uppge om man är man eller kvinna (ganska ovidkommande) och varför man inte kan e-posta kundservice....

Micke K
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Kackig webbplats där användarvänligheten är noll. Jag tänkte boka biljetter till Le Clique, men äter hellre mask än sponsrar Ticnet efter den madrömslika upplevelsen. Att de sen har mage att ta 25 spänn av mig i avgift för att jag ska skriva ut mina egna biljetter är ett hån.

Martin P och Nikke L gillar detta
Mats T
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

-Rörig webbplats, gammaldags och inte användarvänlig - man måste t ex logga in för att se platstillgång. - Arrangören lägger in info utan kvalitetskontroll. Sedan kan Ticnet skylla på dem när det inte funkar. - Ingen ångerrätt. Har man gjort ett felköp är det kört.

Niklas A
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Jag köpte två biljetter till Operan och skulle få dem mejlade. Det fick jag inte. När jag mejlade om det, så fick jag veta att jag kunde skriva ut dem på mina sidor. Det gick inte. När jag mejlade om det, så fick jag svaret att det hade uppstått ett tekniskt problem, och att de skulle återkomma när det var åtgärdat. Det gjorde de inte. Till sist ringde jag Ticnets kundtjänst och fick veta att jag inte kunde få hjälp just då, men vi bestämde en tid, då de skulle ringa upp mig om problemet. Det gjorde de inte. När jag ringde...

Ami H
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Vilken befrielse att man slipper telefonköerna från förr! Ticnet är en suverän sida där du snabbt kan hitta vad du söker och enkelt betala. Sen bara att knata iväg till närmaste ombud för att hämta ut. Den hade fått 5 recos om det inte varit för kaoset som uppstår när de riktigt "heta" artisterna kommmer. Själv satt jag beredd inför förra årets Metallicakonsert och höll på att missa pga att sidan laggade ur.... Men, fyran får behållas eftersom jag fick mina biljetter!

Emma J
Skrev om Ticketmaster Sverige AB

Min favoritsida på nätet! Vad skulle jag göra utan Ticnet? Alla konserter och festivaler bokar jag här igenom. Bokar i stort sett aldrig på något annat sätt, inga telfonköp ellet butiker här längre. Det är bra och säkert att handla här. Informationen om plats och tillgång är tillräcklig och det finns bra möjligheter att välja vart man vill hämta ut sina biljetter.