Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag26 omdömen om Ticketmaster Sverige AB
-
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Köpte biljett till Tomas Ledin för 2 år sedan och nu när konserten äntligen blir av så kan jag inte få ut mina biljetter måste hämtas ut hos ombud men några ombud finns inte meddela det på deras hemsida. E-biljetter funkar inte heller tydligen. Efter 14 dagar väntar jag fortfarande på svar från deras så kallade kundservice.... Tror tyvärr att dom har för avsikt att blåsa mig på både biljetter och pengar. Förvånar mig att Live Nation samarbetar med ett så ruttet företag.
-
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Ticketmaster är det värsta företag man kan tänka sig. Hur kan man få vara ett företag som inte tar något ansvar gentemot kunderna.
Teatern ställs in pga Covid restriktioner, den flyttas till ett datum 10 månader senare, jag meddelar att jag då vill ha pengar tillbaka för jag kan inte det nya datumet som jag fick. Det tar 4 veckor att få pengarna, sedan drar dom dessutom 270:- utan någon som helst förklaring. Ett rån!!!
Kommer inte fram till kundservice!!
Kan man inte köpa biljetter utan att behöva använda detta pinsamma företag?? -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Bokade 4 st biljetter och lade till Avbeställningsförsäkring. Men den hade jag kunnat skippa... För så länge jag inte ligger inlagd på akuten, fått spetälska (bekräftad av läkare) eller avlidit får jag inte mina pengar tillbaka. Vilket i detta fall är 2920 kr. USELT Ticketmaster, gå och skäms! Mig ser ni aldrig mer som kund...
-
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Bokade biljetter till Lasse Stefans konsert den 10 jan i Linköping, trotts flera kontakter med supporten. kom inga biljetter . Klarna skickade faktura samma dag som konserten , men biljetterna uteblev. Jag handlar i fortsättningen biljetterna direkt av arrangören i de fall det är möjligt. annars är det bara att avstå från eventet.!!!!!!
-
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Det här bolaget har nog den vidrigaste personuppgiftspolycin jag någonsin läst!
De kan dela ALLA DINA UPPGIFTER med alla sina partners. Som i sin tur kan göra vad fan som helst med dem. Då har dom ju ingen kontroll längre. Då dom ofta är de enda företag som säljer till vissa evenemang så utnyttjar dom sin monopolposition genom att tvinga till sig våra personuppgifter. Vilket är vidrigt då det inte är dem man egentligen ville vara kund hos utan de evenemang man vill gå på. Räkna med skräpmejl, reklamutskick (inte från dem kanske men från deras partner eller partners partner) eller rent av telefonsamtal/sms.
Snacka om att utnyttja sin ställning! Skäms! -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Ett företag som har som enda uppgift att sälja biljetter borde ju vara proffs på just detta, eller hur? Men man skall icke låta sig luras, Ticketmaster är helt fascinerande dåliga på det enda de faktiskt behöver och ska vara bra på. Fullständig katastrof!
-
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Dreadful company! Terrible website when trying to use our voucher - we tried to use it several times the last year and finally we got through to a telephone operator and the voucher had just expired 3 weeks before!!!! They had no good will at all and the telephone operator was so rude! We wont even go to any event now if we have to buy the tickets through ticket master as you have no come back or help when things go wrong
-
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Helt värdelös hemsida och minst lika värdelös support med otrevliga anställda.
VARNING FÖR DETTA FÖRETAG -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Ticket master har fel i sitt system, men skyller på andra
Ticket master har fel i sitt system, och ber mig vid upprepade gånger försöka igen.
La säkert ner 6 dagar på att få biljetterna som jag skulle ha.
Sedan skyller man på att det är någon annans fel, i stället för att ta sitt ansvar och åtminstone efterskänka sin kostnad.
Men det var dom för snåla för...
Sista gången jag köper genom dom om det går att undvika och en varning för ett riktigt strulföretag som inte tar ansvar mot konsument eller dom som beställer uppdrag!!!
VARNING FÖR DOM, HELT OSERIÖSA OCH TAR INTE ANSVAR!!! -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Biljetterna hann bli slutsålda då inloggningen strulade.
Fick temp, lösenord via mail som ej fungerade och kunde därför inte komma in.
Synd att resultat av deras fallerade system blev att jag ej fick se artisten på Sverigeturné.
Och nej, inget "gubb-fel" från min sida typ stavfel el likn., temp lösenorden fungerade inte. -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Förvirrande hemsida gör det lätt att klicka fel, gör du det har du ingen möjlighet till ångerrätt och vi vart bemött av en mycket otrevlig support som sade sig vara VD för företaget och tyckte att vi kunde skylla oss själva trots att vi ringde 2 minuter efter beställning var slutförd. Bedrövligt ! Akta er för det här företaget !
-
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Jättedåligt.
Att köpa med det presentkort jag fick funkade inte alls.
Ringde supporten och hamnade i en evighetskö som konstant hänvisade till deras icke-informativa hemsida.
Väl framme hos supportpersonen blev jag snabbt hänvisad till en email-adress (kunde inte den stått på hemsidan?) dit jag mailade.
Det tog hela 7 dagar innan jag blev hänvisad till nästa människa som meddelade att de inte kunde hjälpa mig utan att jag skickade mina kontouppgifter via mail.
Mycket märkligt och besviken över en dålig service.
Jag kommer göra mitt bästa för att hålla mig ifrån dessa i fortsättningen. -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
VARNING. Gränsar till bedrägeri. När du skapar ditt konto är rutan "jag vill prenumerera på nyhetsbrevet" förkryssad. Även om du kryssar ur den, börjar de skicka tio nyhetsbrev om dagen. Du måste manuellt gå in och avbeställa på sajten. Dessutom säljs din mailadress, jag började på enorma mängder spam dagen efter att ha registrerat kontot. Radera kontot? Lycka till att hitta den funktionen på sajten.
Jag ångrar så hårt att jag skapade kontot, men det var tyvärr enda sättet att köpa biljetter till just den konserten. Nästa gång stannar jag hellre hemma.
USELT. -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Riktigt skitföretag. Börjar pumpa ut nyhetsbrev varje dag. Stod säkert nått om det i avtalet men riktigt fult ändå. Behöver logga in på kontot för att avregistrera, när man tillslut orkat göra det fortsätter det ändå. Finns som tidigare talare inga vettiga kontaktvägar heller. Undvik!
-
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Ticketmaster har ingen personlig kundtjänst. Som hjälp finns bara svar från en databas.
Jag kunde inte hitta varken telefonnummer, mejladress eller hemadress på deras websida.
Får du problem med biljetten eller föreställningen kan du blir blåst. Köp dina biljetter där
det finns en fungerande kundtjänst. -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Beställde biljetter för utskrivning, och så är biljetterna fyllda med en massa reklam-trams, alltså VÄLDIGT mycket reklam. Otroligt larvigt och oseriöst! Biljetterna krävde därför extremt mycket mer bläck än de rimligen borde behöva.
Och sedan då, när man vill skriva ett email för att gnälla, så har de givetvis inget email utan man måste ringa dem. Någon sann äcklig sadist måste vara chef för detta företag. Wtf håller ni på med? -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Bodde utomlands när jag köpte biljetter till Rihannas konsert i Stockholm som hemflyttpresent åt min flickvän. Tyvärr blev det inställt vilket var tråkigt nog. Det minsta man kunde begära var att få pengarna tillbaka.
Problemet är att de betalar ut pengar till det kort/konto som de köptes med. Men vad händer när kontot/kortet är stängt?
Jag har försökt få svar från Ticnet men de slutade svara på mina mail efter det första mailet där de sa sig ha betalat ut till det nämnda kontot.
Mig veterligen så skall det vara stängt och då skall pengarna studsa men det verkar stört omöjligt att få ett svar. Nu såg jag att de har en registrerad address inte långt från vart jag bor så kanske krävs det att man staplar in där i egen hög person för att få någon respons :) -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
nej
-
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Förutom det redan kända, att hemsidan är rörig och svår att förstå tar det vansinnigt lång tid att få tag på en levande människa som kan svara på frågor. Denna människa är dessutom inte sällan ganska otrevlig (om det inte gäller att sälja något, då). Ticnet skor sig dessutom på både privatpersoner och kulturarrangörer genom att ha orimligt korta giltighetstider på sina presentkort (ett år) och konsekvent vägra att lösa in eller förlänga dessa. I praktiken betyder det alltså ren vinst för ticnet, förlust för privatpersonen samt inga bokade biljetter och inga pengar till kulturarrangörerna.
-
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Jag skulle boka biljetter och föll mitt i bokningen för en tjusig bild på mat. Inga övriga villkor för måltiden gavs vid handen på den berörda bokningssidan och när jag betalat, fick jag veta att måltiden (en trerätters) skulle intas två timmar före föreställningen (som började kl 16)! Jag äter inte middag så tidigt och hävdade att bokningsförfarandet varit vilseledande. Ticnet vill inte ta reklamationen utan hänvisar till Götalejon, som inte svarar på mail eller telefonen!
Forts...sent omsider hörde Götalejon av sig och sa att biljettinformationen var felaktig - och skulle ändra den... -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Har ett presentkort på Ticnet, ett presentkort som tydligen inte går att använda. Försök själv att lösa in ett presentkort då du ska köpa ett par biljetter på sidan. Helt omöjligt.
När man ska betala så är det röriga och konstiga regler kring vilket uthämtningsställe som accepterar vad - bland annat fick jag intrycket av att Ticnet-utlämningsställena inte accepterar annat än American Express.
Jag undrar också varför man måste uppge om man är man eller kvinna (ganska ovidkommande) och varför man inte kan e-posta kundservice. Eftersom det inte går att skicka åsikterna direkt till Ticnet så får jag skicka min hälsning den här vägen. Det som kallas "kundservice" är bara ett hjälp-dig-själv-center där du får leta upp svaren själv, bäst du kan.
Vad man än klickar på (som till exempel villkoren, för att få se hur hög "serviceavgiften" är) gör att hela ditt formulär töms. När du äntligen har skrivit in allt igen så är biljetterna slutsålda.
Det här är uselt, och min tvåa är mycket mycket svag. Blir det något mer strul nu så blir ettan lika svag.
En serviceavgift (som man kan läsa om i hjälp-avdelningen som man slussas iväg till från sin bokning - som man bara har fem minuter på sig att genomföra innan den -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Kackig webbplats där användarvänligheten är noll. Jag tänkte boka biljetter till Le Clique, men äter hellre mask än sponsrar Ticnet efter den madrömslika upplevelsen. Att de sen har mage att ta 25 spänn av mig i avgift för att jag ska skriva ut mina egna biljetter är ett hån.
-
skrev om Ticketmaster Sverige AB
-Rörig webbplats, gammaldags och inte användarvänlig - man måste t ex logga in för att se platstillgång.
- Arrangören lägger in info utan kvalitetskontroll. Sedan kan Ticnet skylla på dem när det inte funkar.
- Ingen ångerrätt. Har man gjort ett felköp är det kört. -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Jag köpte två biljetter till Operan och skulle få dem mejlade. Det fick jag inte. När jag mejlade om det, så fick jag veta att jag kunde skriva ut dem på mina sidor. Det gick inte. När jag mejlade om det, så fick jag svaret att det hade uppstått ett tekniskt problem, och att de skulle återkomma när det var åtgärdat. Det gjorde de inte. Till sist ringde jag Ticnets kundtjänst och fick veta att jag inte kunde få hjälp just då, men vi bestämde en tid, då de skulle ringa upp mig om problemet. Det gjorde de inte. När jag ringde igen, så fick jag veta att jag kunde hämta biljetterna på Operan, och de försäkrade att den här gången skulle det fungera. När vi kom till Operan, så var platserna dubbelbokade.
Kort sagt, de klarar inte av att åtgärda ett fel under nästan två veckor. De hävdar flera gånger att de ska återkomma, utan att göra det. Och i slutändan får jag ändå inte platserna jag har betalt, trots all den enorma tid jag har lagt ned på det. Ticnet är det sämsta företag jag någonsin har haft att göra med. Punkt. -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Vilken befrielse att man slipper telefonköerna från förr! Ticnet är en suverän sida där du snabbt kan hitta vad du söker och enkelt betala. Sen bara att knata iväg till närmaste ombud för att hämta ut. Den hade fått 5 recos om det inte varit för kaoset som uppstår när de riktigt "heta" artisterna kommmer. Själv satt jag beredd inför förra årets Metallicakonsert och höll på att missa pga att sidan laggade ur....
Men, fyran får behållas eftersom jag fick mina biljetter! -
skrev om Ticketmaster Sverige AB
Min favoritsida på nätet! Vad skulle jag göra utan Ticnet? Alla konserter och festivaler bokar jag här igenom. Bokar i stort sett aldrig på något annat sätt, inga telfonköp ellet butiker här längre. Det är bra och säkert att handla här. Informationen om plats och tillgång är tillräcklig och det finns bra möjligheter att välja vart man vill hämta ut sina biljetter.