Alla kategorier Turistservice Stockholms län Stockholm Kungsholmen Marieberg Ticketmaster Sverige AB

Ticketmaster Sverige AB

Rålambsvägen 17, 112 59 Stockholm — Visa karta

Läs vad 12 kunder tycker om Ticketmaster Sverige AB

• Gundolf S
    Gundolf S skrev om Ticketmaster Sverige AB
    Ticketmaster har ingen personlig kundtjänst. Som hjälp finns bara svar från en databas.
    Jag kunde inte hitta varken telefonnummer, mejladress eller hemadress på deras websida.
    Får du problem med biljetten eller föreställningen kan du blir blåst. Köp dina biljetter där
    det finns en fungerande kundtjänst.
  • Viktor J
    Viktor J skrev om Ticketmaster Sverige AB
    Beställde biljetter för utskrivning, och så är biljetterna fyllda med en massa reklam-trams, alltså VÄLDIGT mycket reklam. Otroligt larvigt och oseriöst! Biljetterna krävde därför extremt mycket mer bläck än de rimligen borde behöva.

Och sedan då, när man vill skriva ett email för att gnälla, så har de givetvis inget email utan man måste ringa dem. Någon sann äcklig sadist måste vara chef för detta företag. Wtf håller ni på med?
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Ticketmaster Sverige AB
    Bodde utomlands när jag köpte biljetter till Rihannas konsert i Stockholm som hemflyttpresent åt min flickvän. Tyvärr blev det inställt vilket var tråkigt nog. Det minsta man kunde begära var att få pengarna tillbaka.

Problemet är att de betalar ut pengar till det kort/konto som de köptes med. Men vad händer när kontot/kortet är stängt?

Jag har försökt få svar från Ticnet men de slutade svara på mina mail efter det första mailet där de sa sig ha betalat ut till det nämnda kontot.

Mig veterligen så skall det vara stängt och då skall pengarna studsa men det verkar stört omöjligt att få ett svar. Nu såg jag att de har en registrerad address inte långt från vart jag bor så kanske krävs det att man staplar in där i egen hög person för att få någon respons :)
  • Gustaf E
    Gustaf E skrev om Ticketmaster Sverige AB
    nej
  • Karin S
    Karin S skrev om Ticketmaster Sverige AB
    Förutom det redan kända, att hemsidan är rörig och svår att förstå tar det vansinnigt lång tid att få tag på en levande människa som kan svara på frågor. Denna människa är dessutom inte sällan ganska otrevlig (om det inte gäller att sälja något, då). Ticnet skor sig dessutom på både privatpersoner och kulturarrangörer genom att ha orimligt korta giltighetstider på sina presentkort (ett år) och konsekvent vägra att lösa in eller förlänga dessa. I praktiken betyder det alltså ren vinst för ticnet, förlust för privatpersonen samt inga bokade biljetter och inga pengar till kulturarrangörerna.
  • Ingela N
    Ingela N skrev om Ticketmaster Sverige AB
    Jag skulle boka biljetter och föll mitt i bokningen för en tjusig bild på mat. Inga övriga villkor för måltiden gavs vid handen på den berörda bokningssidan och när jag betalat, fick jag veta att måltiden (en trerätters) skulle intas två timmar före föreställningen (som började kl 16)! Jag äter inte middag så tidigt och hävdade att bokningsförfarandet varit vilseledande. Ticnet vill inte ta reklamationen utan hänvisar till Götalejon, som inte svarar på mail eller telefonen!
    Forts...sent omsider hörde Götalejon av sig och sa att biljettinformationen var felaktig - och skulle ändra den...
  • Marcus A
    Marcus A skrev om Ticketmaster Sverige AB
    Har ett presentkort på Ticnet, ett presentkort som tydligen inte går att använda. Försök själv att lösa in ett presentkort då du ska köpa ett par biljetter på sidan. Helt omöjligt.

När man ska betala så är det röriga och konstiga regler kring vilket uthämtningsställe som accepterar vad - bland annat fick jag intrycket av att Ticnet-utlämningsställena inte accepterar annat än American Express.

Jag undrar också varför man måste uppge om man är man eller kvinna (ganska ovidkommande) och varför man inte kan e-posta kundservice. Eftersom det inte går att skicka åsikterna direkt till Ticnet så får jag skicka min hälsning den här vägen. Det som kallas "kundservice" är bara ett hjälp-dig-själv-center där du får leta upp svaren själv, bäst du kan.

Vad man än klickar på (som till exempel villkoren, för att få se hur hög "serviceavgiften" är) gör att hela ditt formulär töms. När du äntligen har skrivit in allt igen så är biljetterna slutsålda.

Det här är uselt, och min tvåa är mycket mycket svag. Blir det något mer strul nu så blir ettan lika svag.

En serviceavgift (som man kan läsa om i hjälp-avdelningen som man slussas iväg till från sin bokning - som man bara har fem minuter på sig att genomföra innan den
  • Micke K
    Micke K skrev om Ticketmaster Sverige AB
    Kackig webbplats där användarvänligheten är noll. Jag tänkte boka biljetter till Le Clique, men äter hellre mask än sponsrar Ticnet efter den madrömslika upplevelsen. Att de sen har mage att ta 25 spänn av mig i avgift för att jag ska skriva ut mina egna biljetter är ett hån.
    Martin P, Nikke L gillar detta
  • Mats T
    Mats T skrev om Ticketmaster Sverige AB
    -Rörig webbplats, gammaldags och inte användarvänlig - man måste t ex logga in för att se platstillgång.
    - Arrangören lägger in info utan kvalitetskontroll. Sedan kan Ticnet skylla på dem när det inte funkar.
    - Ingen ångerrätt. Har man gjort ett felköp är det kört.
  • Niklas A
    Niklas A skrev om Ticketmaster Sverige AB
    Jag köpte två biljetter till Operan och skulle få dem mejlade. Det fick jag inte. När jag mejlade om det, så fick jag veta att jag kunde skriva ut dem på mina sidor. Det gick inte. När jag mejlade om det, så fick jag svaret att det hade uppstått ett tekniskt problem, och att de skulle återkomma när det var åtgärdat. Det gjorde de inte. Till sist ringde jag Ticnets kundtjänst och fick veta att jag inte kunde få hjälp just då, men vi bestämde en tid, då de skulle ringa upp mig om problemet. Det gjorde de inte. När jag ringde igen, så fick jag veta att jag kunde hämta biljetterna på Operan, och de försäkrade att den här gången skulle det fungera. När vi kom till Operan, så var platserna dubbelbokade.

Kort sagt, de klarar inte av att åtgärda ett fel under nästan två veckor. De hävdar flera gånger att de ska återkomma, utan att göra det. Och i slutändan får jag ändå inte platserna jag har betalt, trots all den enorma tid jag har lagt ned på det. Ticnet är det sämsta företag jag någonsin har haft att göra med. Punkt.
  • Ami H
    Ami H skrev om Ticketmaster Sverige AB
    Vilken befrielse att man slipper telefonköerna från förr! Ticnet är en suverän sida där du snabbt kan hitta vad du söker och enkelt betala. Sen bara att knata iväg till närmaste ombud för att hämta ut. Den hade fått 5 recos om det inte varit för kaoset som uppstår när de riktigt "heta" artisterna kommmer. Själv satt jag beredd inför förra årets Metallicakonsert och höll på att missa pga att sidan laggade ur....
    Men, fyran får behållas eftersom jag fick mina biljetter!
  • Emma J
    Emma J skrev om Ticketmaster Sverige AB
    Min favoritsida på nätet! Vad skulle jag göra utan Ticnet? Alla konserter och festivaler bokar jag här igenom. Bokar i stort sett aldrig på något annat sätt, inga telfonköp ellet butiker här längre. Det är bra och säkert att handla här. Informationen om plats och tillgång är tillräcklig och det finns bra möjligheter att välja vart man vill hämta ut sina biljetter.

Rålambsvägen 17, 112 59 Stockholm