TioTak AB

Snittbetyg
4.3
Ring 072-393 10 07 Dela

Om företaget

TioTak AB är en ledande expert inom takläggning för ladugårdar och lantbruk i mellan- och södra Sverige med över 20 års erfarenhet. Vi utgår ifrån våra kontor i Vaxholm och Helsingborg. Vår expertis ligger i att skapa både estetiskt tilltalande och säkra taklösningar. Med vår långa erfarenhet och dedikation till kvalitet erbjuder...

96 omdömen om TioTak AB

Sedan starten hos Reco 2019

Visar 96 omdömen med 4.3 i snittbetyg
Wibeke G
Skrev om TioTak AB

Blev mycket väl bemött av Kennet Österberg vid offertgivning mm. Trodde kanske att det skulle vara färdigt snabbare, men vädrets makter rår man inte över. Några stuprör blev monterade på fel ställe men byttes vid påpekande. Bytte tak på två stallbyggnader i vinkel. Mycket nöjd.

Svar från TioTak AB

Hej Wibeke Tack för ditt omdöme! Som sagt vi broende av vädret eftersom vid regn så kan vi inte öppna tak pga risk för vattenskador och blåser det måste vi tänka på takläggarnas säkerhet då plåten kan vara ett stort vindfång. Tråkigt med stuprören men det viktiga är att allt blev till belåtenhet när det var färdigt. Med Vänliga Hälsningar

Raftasten A
Skrev om TioTak AB

Bra bemötande av säljaren. Arbetet ser ut att ha utförts proffsigt.Materialet verkar vara av bra kvalitet.

Cecilia S
Skrev om TioTak AB

allt var utmärkt! helt enligt plan

Paul K
Skrev om TioTak AB

Det blev besked om start med kort varsel. All information gick heller inte fram från chefen och projektledare till de som skulle utföra jobbet.

Kent N
Skrev om TioTak AB

Jag skulle bytta ca: 2500 m2 tak på mina ekonomi byggnader . Efter utvärderingar av några olika förslag föll valet på Tio Tak som entreprenör för arbetet. Personalen var duktiga och vi hade bra dialog under projektets gång. Skulle jag bytta fler tak skulle jag även då kontakta Tio Tak igen för nya uppdrag.

Svar från TioTak AB

Hej Kent Tack för ditt omdöme och att du är nöjd med våra medarbetare! Vi ser fram emot att lägga om fler tak hos dig

Per K
Skrev om TioTak AB

Vi bytte fem tak av olika storlek varav två gamla eternittak. Företaget var det enda som kunde byta tak på robotladugården utan att det skulle påverka produktionen i och med att man arbetar helt och hållet utvändigt. Nästan overkligt snabbt och väl utfört, företaget är i alla led följsamt för önskemål längs projektets gång, beredvilliga med några små efterjusteringar som behövdes, rekommenderar företaget till alla som vill höra på.

Svar från TioTak AB

Hej Per Tack för ditt omdöme! Det måste vara skönt att bli av med gamla eternittak. Vi strävar alltid efter att ha en bra dialog med våra kunder från start till slut. Att vi är snabba och samtidigt håller hög kvalité får vi glädjande ofta höra.

Kjell Erik Ingvar J

TIO-TAK höll vad man lovade vid beställningen. Proffsigt och snabbt utfört, både nedplockning av eternittak och läggning av nya Jalo med falsad klickplåt. Mycket snyggt och praktiskt tak.

Svar från TioTak AB

Hej Tack för ditt omdöme ! Med den klickfalsade plåten brukar byggnader få ett fantastiskt ansiktslyft! Den är som du skriver också praktisk utan skarvar från nock till takfot och dessutom kan man montera upp solceller utan att sätta några skruvar i plåten. Med Vänliga Hälsningar

Hans-fredrik V

Bra kontakt med Kenneth vid bägge takbytena. Snabba åtgärder när det behövdes. total takyta ca. 1.400 kvm.

Svar från TioTak AB

Hej Hans-Fredrik Tack för ditt omdöme! Kenneth har jobbat med tak länge och säkerställer alltid att takbytet och eventuella frågetecken rätas ut snabbt. Med Vänliga Hälsningar

Nils Håkan P
Skrev om TioTak AB

hej snabba kunnde sit jobb negatift jag kunde inte finska dom var inte lata bra jobb nyt tak plåt det gamla eternit

Svar från TioTak AB

Hej Nils Tack för ditt omdöme! Trots språkförbistringen så är det viktiga att du blev nöjd med ditt tak och det måste vara skönt att bli av med det gamla eternittaket. Med Vänliga Hälsningar

Roland J
Skrev om TioTak AB

Lite dålig kommunikation mellan arbetarna och arbetsledare vilket innebar att fel uppstod som sedan fick rättas till vilket hade undvkits med bättre kommunikation. Lite slarvfel också pga stress annars blev taket fint

Svar från TioTak AB

Hej Roland Tack för ditt omdöme. Man kan aldrig arbeta för mycket med kommunikationen och i detta fall låter det som att att vi kunde ha gjort det bättre. Det viktigaste är att du är nöjd med slutresultatet. Med Vänliga Hälsningar

Olle A
Skrev om TioTak AB

De kom under den tid de skulle komma!

Svar från TioTak AB

Hej Olle Tack för ditt omdöme. Vi sätter en ära i att starta projektet på överenskommen tid samt att se till att det går snabbt och med hög kvalité. Allt för att verksamheten på gården ska störas så lite som möjligt. Med Vänliga Hälsningar

Bäretofta A
Skrev om TioTak AB

Takbyte som gick snabbt och smidigt, man tog hand om allt.

Svar från TioTak AB

Hej Tack för ett fint omdöme. Vi säljer alltid våra takbyten "all inclusive" för att kunden ska kunna fokusera på sin verksamhet och inte störas av ovidkommande saker.

Anton H
Skrev om TioTak AB

Snyggt utförande. Effektiva montörer. Lite dålig information om vad som ska hända och när men väligt nöjda med slutresultat.

Svar från TioTak AB

Hej Anton Tack för ditt fina omdöme! Vi jobbar ständigt med att ytterligare förbättra vår kommunikation. Fantastiskt kul att se att ni är väldigt nöjda med ert nya tak!

Susanne K
Skrev om TioTak AB

Anlitade Tiotak 2017 för att lägga om vårat tak, i år har vi vattenskada! Visar sig efter besiktning av taket att mycket är felgjort! Så nu sitter vi här med ett tak som har stora uppenbara brister som inte är gjort efter standard! Garantin gäller inte och vi får med största sannolikhet lägga nytt tak!!

Svar från TioTak AB

Hej Susanne, Vi beklagar att ni fått en vattenskada på ert villatak. TioTaks standard för omläggning av villatak var enligt framtagna och godkända konstruktionsritningar. Företaget genomgick en företagsrekonstruktion under 2022 och förutsättningen för att få den godkänd vara att lägga ned villataksdelen. Detta innebär att att garantierna för villatak gäller fortfarande men att de ersätts enligt tingsrättens beslut om ackordslikvid. Med Vänliga Hälsningar

Olof K
Skrev om TioTak AB

Bra från start till färdigställande med mindre avvikelser. Transportören missar att följa överenskommelser om att inte köra på gräsmattor. Viktiga tillrättaläggande av val av färg på plåten. Trevlig och bra kontakt. Flexibilitet.

Svar från TioTak AB

Hej Olof Tack för ditt omdöme! Tyvärr gick inte information ordentligt fram till transportören. Vi får vara ännu noggrannare i fortsättningen. Det glädjer oss att du har haft bra kontakt med oss!

Jörgen D
Skrev om TioTak AB

Trevligt och professionellt. Lever upp till förväntningar. Lösningsorienterade.

Svar från TioTak AB

Tack Jörgen Vi ska förmedla ditt omdöme till vårt Team som var hos dig. Det kommer de att uppskatta!

Jan-Anders J
Skrev om TioTak AB

Jag blev bemött väldigt bra. Arbetet fortskreds väldigt bra,men en ytterlampa slogs sönder och där har inte Tio Tak sagt något. Fakturerna kom väldigt snabbt där slutfakturan skall vara betald den 3 maj,men den håller jag inne för att allt är inte färdigställt ännu.

Svar från TioTak AB

Hej Jan-Anders, Tack för att du uppskattar hur du har blivit bemött! Naturligtvis kommer vi ersätta dig för lampan som har gått sönder och göra det sista på taket när leveransen av den detaljen kommer. Då ska också normalt sätt den sista fakturan gå ut, vi var för snabba denna gång Med Vänliga Hälsningar TioTak

Peter L

Snabba, trevliga, pålitliga ☺️

Svar från TioTak AB

Hej Peter! Tack för att du uppskattar vårt arbete. Med Vänliga Hälsningar TioTak

Jesper T
Skrev om TioTak AB

Riktigt bra folk som kom och de hade lite problem med leveranser av olika delar men i övrigt höll de uppdateringar i status och annat med jämna mellanrum vilket var riktigt bra. Bra och trevlig personal!

Svar från TioTak AB

Hej Jesper. Tack för ditt omdöme. Tyvärr råkar vi ibland ut för omständigheter vi inte kan påverka. Det viktiga då är att hålla kunden informerad. Det gläder oss att det fungerade bra i ditt projekt. Vi ska berätta för personalen att du tyckte de var trevliga och bra! Med Vänliga Hälsningar TioTak

Marcus S
Skrev om TioTak AB

Höga förväntningar, fungerade bra.

Svar från TioTak AB

Hej Marcus Tack för ditt omdöme. Det är helt rätt att du ska ha höga förväntningar på oss och det gläder oss att vi motsvarade dem! Med Vänliga Hälsningar TioTak

Ramin R
Skrev om TioTak AB

Betyg TioTak får av mig är egentligen Noll reco-märken! Jag anlitade TioTak för takbyte på mitt hus 2019. Detta efter att jag tog in offerter från många takföretag och litade på kvaliteten och garantin dem gjorde bra reklam för. Jag tog in extern besiktningsman som påtalade flera grova fel som sned nock, felinstallerad takfönster, felplacerad takstege till skorstenen för att ta några exempel! Efteråt har taket börjat låta som någon borrar i betong vid blåsigt väder p.g.a plåtar till vindskivan inte är ordentligt fastsatta...

Svar från TioTak AB

Vi beklagar att du känner att du har hamnat i kläm. Tyvärr ledde pandemin, stora prishöjningar och snabb tillväxt till att TioTak hamnade i svårigheter. Företaget stod inför två alternativ: antingen att gå i konkurs, vilket skulle innebära inga framtida utbetalningar till kunder, leverantörer eller staten, eller att genomföra en företagsrekonstruktion. Företaget valde det senare alternativet för att kunna fortsätta betala skatt, leverantörer och kunder. Tingsrätten godkände ansökan om företagsrekonstruktion under förutsättning...

Charlotte H
Skrev om TioTak AB

Proffsigt och personligt bemötande, snabba och lyhörda killar.. Det blev jättefina tak och vi är väldigt nöjda 😀 Vi kan varmt rekommendera Tio Tak

Svar från TioTak AB

Hej Charlotte. Tack för att du delar med dig av din postiva erfarenhet av TioTak Kul att du är så nöjd med ditt tak och för oss är det också väldigt viktigt att kunden också är nöjd med på vilket sätt vi gör det!

Anders O
Skrev om TioTak AB

Stalltak mitt betyg säger det mesta om Tio Tak, några små missar men annars klockrent. Anders Odell

Svar från TioTak AB

Hej Anders Tack för ditt omdöme. Vi är glada över att så nöjd över ditt ny stalltak. Vi jobbar ständigt med att förbättra oss för att även undvika småmissar. Med Vänliga Hälsningar

Johan W
Skrev om TioTak AB

Blev lite missnöjd med provsigheten Byte av tak

Svar från TioTak AB

Hej Johan Tack för ditt omdöme. Tråkigt att du inte är 100% nöjd men vi jobbar alltid med ständiga förbättringar och vi hoppas att du kontaktar oss när det blir dags för nästa tak. Så ska vi säkerställa tt du får en bättre upplevelse. Med Vänliga Hälsningar

Hans O
Skrev om TioTak AB

Bra bemötande och håller vad dom låvade

Svar från TioTak AB

Hej Hans Tack för ditt omdöme. Vi sätter en ära i att hålla det vi lovar och det hade tydligen även denna gång gjort hos dig! Med Vänlig Hälsningar

Göran K
Skrev om TioTak AB

Dom var noggranna ,snabba, korrekta , artiga . Jag fick information om när olika arbetsmoment skulle genomföras t.ex, leverans av material, ställningen skulle byggas , takarbetet skulle genomföras och när ställningen skulle tagas ned. Man plockade upp allt efter sig . Jag fick rekommendationer av en annan kund där Tio tak varit för några år sedan. Jag såg också bilder på hur arbetet genomförts. Säljaren visade också exakt hur arbetet skulle genomföras ( så blev det också). Arbetet genomfördes med precision ,arbetarna...

Svar från TioTak AB

Hej Göran Tack för ditt fina omdöme! Kul att du inte bara är nöjd med taket utan också på sättet vi gjorde det! Vi har framfört ditt tack till Anders och det gjorde honom väldigt glad. Med Vänliga Hälsningar

Göran M
Skrev om TioTak AB

arbetet bra utfört kunniga arbetare

Skånska A
Skrev om TioTak AB

Duktiga pojkar som gjorde sitt jobb , snabbt och lätt.

Fredrik L
Skrev om TioTak AB

Bra bemötande. Klart och tydligt vad som ingick i offerten. Höll tidsplanen och lämnade arbetsplatsen i fint skick

Pieter K
Skrev om TioTak AB

Jag köpte sanering av eternit, och bytte till plåttak. Jag upplevde att de var mycket professional från första kontakt till sista bygg händelse och fakturering.

Svar från TioTak AB

Hej Pieter Tack för ditt omdöme! Det måste vara skönt att bli av med eternittaket! Man blir glad när du skriver att hela processen från första kontakt till fakturering fungerar det bra. Då har vi fått vår process att fungera som den ska. Det viktigaste är dock att du är nöjd med taket Med Vänliga hälsningar

Johan C
Skrev om TioTak AB

Varning för TioTak. Det går inte att lita på dom och dom är fullständigt värdelösa på kommunikation. Vi anlitade TioTak för att lägga om vårt tak sommaren 2023. Vi avtalade bla om att dom skulle ha kvar byggnadsställningarna för att våra målare skulle använda dom. Trots stöd i avtal och bekräftelse via mail och sms så togs ställningarna ner, vilket gjorde att vi fick betala för byggnadsställningar via en annan part. När jobbet väl var klart och vintern kom, uppdagades det att TioTak inte gjort klart takluckan. Plåt på...

Emma F
Skrev om TioTak AB

Anlitade TioTak för tre tre år sedan. Veckan efter taket va klart läckte det in i ventilationen i badrummet vid regn.. åtgärdades snabbt och jag tänkte att jag hade otur! Sen började det regna in via köksfläkten, först tänkte jag kondens. Efter ett ordentligt regnväder så va de sjö på spisen.. det regnade in genom mitt nya tak! Inga problem, 50 års garanti.. men NÄ! Då har de rekonstruerat firman, och tar därför inget som helst ansvar för sitt jobb och den garanti de lämnade.. Hantverkaren som fick åtgärda problemet va...

FREDRIK V
Skrev om TioTak AB

Anlitade TioTak i våras, sisådär kvalitet på deras arbete. Nu när det visade sig att det var ett fel vid anslutningen till frånluften och jag kontaktade dom så visar det sig att de har rekonstruerat under samma namn och gör numera inte villatak. Dessutom tar de inte ansvar för de jobb som är gjorda!!!! ANLITA INTE DETTA (NYA)FÖRETAG DE FLYR SINA SKYLDIGHETER GENOM REKONSTRUKTION VILKET GÖR ATT VI KONSUMENTER INTE HAR NÅGRA GARANTIER KVAR PÅ DERAS JOBB.

Armand S
Skrev om TioTak AB

Stort varning för detta företag. Efter många månader står takbytet halv gjort och enligt företaget de har inte personal för att avsluta jobbet. Detta är en oseriös företag. Allmänna reklamation nämnden är första steget mot dem för vårt del.

AYTAN R
Skrev om TioTak AB

Takbyte avslutades i början av juli 2022 utan att plåta in 2 skorstenar. Jag fick lov att personalen skulle komma om 2 dagar och göra arbetet klart. Därefter fick jag fakturan och betalade hela beloppet på en gång. Det var mitt största misstag! Dagar förvandlades till veckor och veckor till månader. I mitten av september fick jag meddelande från VD Västerås branchen om att de inte kan avsluta jobbet och hänvisade mig att anlita nåt annat företag för att plåta in skorstenarna. Så tänk innan ni anlitar dem.

Karin Anna-Lena J

Jag har inte alls haft tur med Tio-Tak. Det började med att närTio-Tak kom för att lägga om taket på mitt hus, saknade de en arbets order. Förvirringen var total. Som tur var var min sambo hemma och kunde tala om i stor vad som skulle göras, men men...... Det slutade med plåtarbeten som ännu inte lever upp till mina förväntningarna. Nu har jag hängrännor som droppar, oetiska nödlösningar med brutna takplåtar, omålade överhäng, etc Men grannarna får sig ett gott skratt när de passerar. Kan jag sätta upp en skylt...

Carl Gustav L
Skrev om TioTak AB

Anlita inte Tio-tak, de är trevliga men gör inte sitt jobb, jag fick taket utbytt förra sommaren men de byggde taket fel vilket jag tyvärr inte upptäckte förrän i April då jag såg att det rann vatten på ställen där det inte ska rinna vatten. De hade byggt en övergång mellan två olika takvinklar och leder in vattnet under takplåten istället för ovanpå. Så fort jag upptäckt felet så reklamerade jag och fick svar att "Vi kommer självklart och fixar" sen knäpptyst en vecka tills jag hörde av mig igen och frågade när de planerar...

Tomas K
Skrev om TioTak AB

Leveranssäkert, snyggt slutresultat, dock skräpigt efter

Svar från TioTak AB

Hej Tomas, Tack för att dig tid att återkoppla till oss. Kul att höra att du är nöjd med vårt jobb. Om det fortfarande ligger kvar något runt ditt hus så mejla gärna info@tiotak.se så ser vi till att lösa det.

Bengt J
Skrev om TioTak AB

Har sätt Tio Taks arbete på Rönnbärsvägen 29,vilket gjorde mig Intresserad för en beställning till vårt hus på Rönnbärsvägen 33, som sedan ledde till att vår granne på Rönnbärsvägen 40 blev intresserad och beställde sitt tak av er. Alltså bra jobbat av Tio Tak.

Svar från TioTak AB

Hej Bengt, Tack för att du tog dig tid att återkoppla och tack för din fina feedback! Nöjda grannar är toppen, både för oss och er🙂 vi hoppas få träffa flera av era grannar framöver. Önskar er en fin sommar☀️

LARS M
Skrev om TioTak AB

Väldigt proffsigt, hade dialog med 3st olika leverantörer innan jag bestämde mig för Niklas M(säljare) och Tio-Tak. Allt ingår, borttagning av ursprunsg tak, ny läkt, nya hängrännor/stuprör, nytt falsad takplåt, bortforsling av allt material och till fast pris. Tak killarna(2st) kom på Måndag och var klar med allt på Onsdag samma vecka(3 dagar), Ok ett ganska enkelt tak på ca 145 Kvm, men ändå. Otroligt effektiva och kunniga. Kan varmt rekommendera Tio-Tak

BENGT L
Skrev om TioTak AB

Tydlig offert och ett fast pris på hela arbetet, inga övriga kostnader tillkom. Snabbt och välgjort arbete. Endast fast personal (inga underleverantörer). Alla pratade svenska!

Hans-Peter H
Skrev om TioTak AB

Jag hade sex takföretag hemma för diskussioner och offerter. Jag fastnade direkt för Tio-Tak. Bara grejen att efter takbesiktning gå in, ta en kaffe och diskutera fram offerten gemensamt, oslagbart. Det visade sig vara ett bra val, jag är så nöjd! Några av anledningarna är... - Att anpassa kvadratmeterpris efter arbetsinsats/ svårighetsgrad - Inga underleverantörer - Oslagbara gällande materialkvalite - Oslagbara gällande arbetsprocess - Oslagbara gällande arbetstid - Oslagbara gällande garantitid Dessutom har...

Svar från TioTak AB

Tack Peter, vi på Tio-Tak tackar för ditt omdömen.

PETER A
Skrev om TioTak AB

Summerat kort; - Det nya taket i sig , bra! - Kundkontakt/dialog/planering, katastrof! - Städning/omvårdnad av byggnad i övrigt, katastrof! I detalj: Säljkontakt var kanon innan vi accepterade offert. Efter accepterad offert var det tyst som i graven. Sökte Tio-Tak för att få svar kring när takrenovering skulle påbörjas flera gånger, både säljare och kontoret direkt utan resultat . Efter 3 månader, larm hemma om rörelse, ser då 3 män gå runt huset. Min första reaktion, inbrott! Visa sig vara Tio-Tak som...

ROGER B
Skrev om TioTak AB

Snabbt, proffsigt och snyggt. Genomtrevliga grabbar!

Per B
Skrev om TioTak AB

Köpte plåttak av Tiotak och är helt nöjd med arbete, bemötande, snabbhet. Toppresultat och inom utlovad tid! Tiotak rekommenderas starkt!

DAN W
Skrev om TioTak AB

Ett mycket bra arbete med att byta vårat tak! Allt har gått så smidigt från första kontakten till taklagsfesten! Känns som en mycket gedigen takfirma och kan verkligen rekommendera!

LOVE F
Skrev om TioTak AB

Professionellt bemötande och arbete från början till slut. Takbytet från betongplattor till LUJA-plåt gick snabbt och utfördes mycket kort tid efter att avtalet hade skrivits. Jag är jättenöjd.

Tack Love för fint omdöme, mvh Tio-Tak AB

MARIE-LOUISE K

Tio-Tak överträffade våra förväntningar när dom bytte vårt gamla tak på 220 kvm med betongpannor till ett plåttak. Det tog en dag att sätta upp byggställningarna, en dag att riva och forsla bort det gamla taket, en och en halv dag för ett proffsigt samverkande team att sätta upp ett komplett plåttak med inkapslad skorsten, nya plåtventiler, vindskivor samt hängrännor och stuprör. Det var rent och snyggt och undanplockat när dom lämnade. Mycket noggrant, proffesionellt och effektivt utfört. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Tio-Tak!

SIRUS H
Skrev om TioTak AB

Första gången jag har takläggare hos mig och har därför enbart erfarenhet av Tio-Tak men kan inte tänka mig att andra firmor når upp till samma höga kvalité som Tio-Tak! De jobbade fort och samtidigt försiktigt, slutresultatet blev oerhört snyggt och välgjort, och dessutom var de väldigt trevliga! Proffsiga takläggare som gör precis vad de utlovar. Kan varmt rekommendera Andreas, Phillip och övriga!

Tack för de fina omdömet. Mvh Tio-Tak

Thomas K
Skrev om TioTak AB

2019-10-28 TioTak var här och rätade till hängrännan måndagen den 21/10 På tisdagen kom de och ordnade de till skadorna som de orsakat på vinden. De lovade också att de kommer att fixa skadan på altandörren. Läs gärna hur min upplevelse med TioTak har varit genom att klicka på 'Läs mer' knappen 2019-09-30 De håller inte tiden. Säljaren sa att det skulle ta ca 1 vecka när han sålde in takbytet till oss Nu är de inne på snart 5:e veckan och först nu börjar de bli klara. Efter att ställningen kom upp tog det en vecka...

Filtrera omdömen