TioTak AB

TioTak AB

tiotak.se
  • Badge2024
4.2

TioTak AB är en ledande expert inom takläggning för ladugårdar och lantbruk i mellan- och södra Sverige med över 20 års erfarenhet. Vår expertis ligger i att skapa både estetiskt tilltalande och säkra taklösningar. Med vår långa erfarenhet och dedikation till kvalitet erbjuder vi pålitliga och professionella tjänster för att...

78 omdömen om TioTak AB

Sedan starten hos Reco 2019

Jesper T
Skrev om TioTak AB

Riktigt bra folk som kom och de hade lite problem med leveranser av olika delar men i övrigt höll de uppdateringar i status och annat med jämna mellanrum vilket var riktigt bra. Bra och trevlig personal!

Marcus S
Skrev om TioTak AB

Höga förväntningar, fungerade bra.

Ramin R
Skrev om TioTak AB

Betyg TioTak får av mig är egentligen Noll reco-märken! Jag anlitade TioTak för takbyte på mitt hus 2019. Detta efter att jag tog in offerter från många takföretag och litade på kvaliteten och garantin dem gjorde bra reklam för. Jag tog in extern besiktningsman som påtalade flera grova fel som sned nock, felinstallerad takfönster, felplacerad takstege till skorstenen för att ta några exempel! Efteråt har taket börjat låta som någon borrar i betong vid blåsigt väder p.g.a plåtar till vindskivan inte är ordentligt fastsatta...

Svar från TioTak AB

Vi beklagar att du känner att du har hamnat i kläm. Tyvärr ledde pandemin, stora prishöjningar och snabb tillväxt till att TioTak hamnade i svårigheter. Företaget stod inför två alternativ: antingen att gå i konkurs, vilket skulle innebära inga framtida utbetalningar till kunder, leverantörer eller staten, eller att genomföra en företagsrekonstruktion. Företaget valde det senare alternativet för att kunna fortsätta betala skatt, leverantörer och kunder. Tingsrätten godkände ansökan om företagsrekonstruktion under förutsättning...

Charlotte H
Skrev om TioTak AB

Proffsigt och personligt bemötande, snabba och lyhörda killar.. Det blev jättefina tak och vi är väldigt nöjda 😀 Vi kan varmt rekommendera Tio Tak

Anders O
Skrev om TioTak AB

Stalltak mitt betyg säger det mesta om Tio Tak, några små missar men annars klockrent. Anders Odell

Johan W
Skrev om TioTak AB

Blev lite missnöjd med provsigheten Byte av tak

Hans O
Skrev om TioTak AB

Bra bemötande och håller vad dom låvade

Göran K
Skrev om TioTak AB

Dom var noggranna ,snabba, korrekta , artiga . Jag fick information om när olika arbetsmoment skulle genomföras t.ex, leverans av material, ställningen skulle byggas , takarbetet skulle genomföras och när ställningen skulle tagas ned. Man plockade upp allt efter sig . Jag fick rekommendationer av en annan kund där Tio tak varit för några år sedan. Jag såg också bilder på hur arbetet genomförts. Säljaren visade också exakt hur arbetet skulle genomföras ( så blev det också). Arbetet genomfördes med precision ,arbetarna...

Göran M
Skrev om TioTak AB

arbetet bra utfört kunniga arbetare

Skånska A
Skrev om TioTak AB

Duktiga pojkar som gjorde sitt jobb , snabbt och lätt.

Fredrik L
Skrev om TioTak AB

Bra bemötande. Klart och tydligt vad som ingick i offerten. Höll tidsplanen och lämnade arbetsplatsen i fint skick

Pieter K
Skrev om TioTak AB

Jag köpte sanering av eternit, och bytte till plåttak. Jag upplevde att de var mycket professional från första kontakt till sista bygg händelse och fakturering.

Johan C
Skrev om TioTak AB

Varning för TioTak. Det går inte att lita på dom och dom är fullständigt värdelösa på kommunikation. Vi anlitade TioTak för att lägga om vårt tak sommaren 2023. Vi avtalade bla om att dom skulle ha kvar byggnadsställningarna för att våra målare skulle använda dom. Trots stöd i avtal och bekräftelse via mail och sms så togs ställningarna ner, vilket gjorde att vi fick betala för byggnadsställningar via en annan part. När jobbet väl var klart och vintern kom, uppdagades det att TioTak inte gjort klart takluckan. Plåt på...

Emma F
Skrev om TioTak AB

Anlitade TioTak för tre tre år sedan. Veckan efter taket va klart läckte det in i ventilationen i badrummet vid regn.. åtgärdades snabbt och jag tänkte att jag hade otur! Sen började det regna in via köksfläkten, först tänkte jag kondens. Efter ett ordentligt regnväder så va de sjö på spisen.. det regnade in genom mitt nya tak! Inga problem, 50 års garanti.. men NÄ! Då har de rekonstruerat firman, och tar därför inget som helst ansvar för sitt jobb och den garanti de lämnade.. Hantverkaren som fick åtgärda problemet va...

FREDRIK V
Skrev om TioTak AB

Anlitade TioTak i våras, sisådär kvalitet på deras arbete. Nu när det visade sig att det var ett fel vid anslutningen till frånluften och jag kontaktade dom så visar det sig att de har rekonstruerat under samma namn och gör numera inte villatak. Dessutom tar de inte ansvar för de jobb som är gjorda!!!! ANLITA INTE DETTA (NYA)FÖRETAG DE FLYR SINA SKYLDIGHETER GENOM REKONSTRUKTION VILKET GÖR ATT VI KONSUMENTER INTE HAR NÅGRA GARANTIER KVAR PÅ DERAS JOBB.

Armand S
Skrev om TioTak AB

Stort varning för detta företag. Efter många månader står takbytet halv gjort och enligt företaget de har inte personal för att avsluta jobbet. Detta är en oseriös företag. Allmänna reklamation nämnden är första steget mot dem för vårt del.

AYTAN R
Skrev om TioTak AB

Takbyte avslutades i början av juli 2022 utan att plåta in 2 skorstenar. Jag fick lov att personalen skulle komma om 2 dagar och göra arbetet klart. Därefter fick jag fakturan och betalade hela beloppet på en gång. Det var mitt största misstag! Dagar förvandlades till veckor och veckor till månader. I mitten av september fick jag meddelande från VD Västerås branchen om att de inte kan avsluta jobbet och hänvisade mig att anlita nåt annat företag för att plåta in skorstenarna. Så tänk innan ni anlitar dem.

Karin Anna-Lena J

Jag har inte alls haft tur med Tio-Tak. Det började med att närTio-Tak kom för att lägga om taket på mitt hus, saknade de en arbets order. Förvirringen var total. Som tur var var min sambo hemma och kunde tala om i stor vad som skulle göras, men men...... Det slutade med plåtarbeten som ännu inte lever upp till mina förväntningarna. Nu har jag hängrännor som droppar, oetiska nödlösningar med brutna takplåtar, omålade överhäng, etc Men grannarna får sig ett gott skratt när de passerar. Kan jag sätta upp en skylt...

Carl Gustav L
Skrev om TioTak AB

Anlita inte Tio-tak, de är trevliga men gör inte sitt jobb, jag fick taket utbytt förra sommaren men de byggde taket fel vilket jag tyvärr inte upptäckte förrän i April då jag såg att det rann vatten på ställen där det inte ska rinna vatten. De hade byggt en övergång mellan två olika takvinklar och leder in vattnet under takplåten istället för ovanpå. Så fort jag upptäckt felet så reklamerade jag och fick svar att "Vi kommer självklart och fixar" sen knäpptyst en vecka tills jag hörde av mig igen och frågade när de planerar...

Tomas K
Skrev om TioTak AB

Leveranssäkert, snyggt slutresultat, dock skräpigt efter

Svar från TioTak AB

Hej Tomas, Tack för att dig tid att återkoppla till oss. Kul att höra att du är nöjd med vårt jobb. Om det fortfarande ligger kvar något runt ditt hus så mejla gärna info@tiotak.se så ser vi till att lösa det.

Bengt J
Skrev om TioTak AB

Har sätt Tio Taks arbete på Rönnbärsvägen 29,vilket gjorde mig Intresserad för en beställning till vårt hus på Rönnbärsvägen 33, som sedan ledde till att vår granne på Rönnbärsvägen 40 blev intresserad och beställde sitt tak av er. Alltså bra jobbat av Tio Tak.

Svar från TioTak AB

Hej Bengt, Tack för att du tog dig tid att återkoppla och tack för din fina feedback! Nöjda grannar är toppen, både för oss och er🙂 vi hoppas få träffa flera av era grannar framöver. Önskar er en fin sommar☀️

LARS M
Skrev om TioTak AB

Väldigt proffsigt, hade dialog med 3st olika leverantörer innan jag bestämde mig för Niklas M(säljare) och Tio-Tak. Allt ingår, borttagning av ursprunsg tak, ny läkt, nya hängrännor/stuprör, nytt falsad takplåt, bortforsling av allt material och till fast pris. Tak killarna(2st) kom på Måndag och var klar med allt på Onsdag samma vecka(3 dagar), Ok ett ganska enkelt tak på ca 145 Kvm, men ändå. Otroligt effektiva och kunniga. Kan varmt rekommendera Tio-Tak

BENGT L
Skrev om TioTak AB

Tydlig offert och ett fast pris på hela arbetet, inga övriga kostnader tillkom. Snabbt och välgjort arbete. Endast fast personal (inga underleverantörer). Alla pratade svenska!

Hans-Peter H
Skrev om TioTak AB

Jag hade sex takföretag hemma för diskussioner och offerter. Jag fastnade direkt för Tio-Tak. Bara grejen att efter takbesiktning gå in, ta en kaffe och diskutera fram offerten gemensamt, oslagbart. Det visade sig vara ett bra val, jag är så nöjd! Några av anledningarna är... - Att anpassa kvadratmeterpris efter arbetsinsats/ svårighetsgrad - Inga underleverantörer - Oslagbara gällande materialkvalite - Oslagbara gällande arbetsprocess - Oslagbara gällande arbetstid - Oslagbara gällande garantitid Dessutom har...

Svar från TioTak AB

Tack Peter, vi på Tio-Tak tackar för ditt omdömen.

PETER A
Skrev om TioTak AB

Summerat kort; - Det nya taket i sig , bra! - Kundkontakt/dialog/planering, katastrof! - Städning/omvårdnad av byggnad i övrigt, katastrof! I detalj: Säljkontakt var kanon innan vi accepterade offert. Efter accepterad offert var det tyst som i graven. Sökte Tio-Tak för att få svar kring när takrenovering skulle påbörjas flera gånger, både säljare och kontoret direkt utan resultat . Efter 3 månader, larm hemma om rörelse, ser då 3 män gå runt huset. Min första reaktion, inbrott! Visa sig vara Tio-Tak som...

JOHAN S gillar detta
ROGER B
Skrev om TioTak AB

Snabbt, proffsigt och snyggt. Genomtrevliga grabbar!

Per B
Skrev om TioTak AB

Köpte plåttak av Tiotak och är helt nöjd med arbete, bemötande, snabbhet. Toppresultat och inom utlovad tid! Tiotak rekommenderas starkt!

DAN W
Skrev om TioTak AB

Ett mycket bra arbete med att byta vårat tak! Allt har gått så smidigt från första kontakten till taklagsfesten! Känns som en mycket gedigen takfirma och kan verkligen rekommendera!

LOVE F
Skrev om TioTak AB

Professionellt bemötande och arbete från början till slut. Takbytet från betongplattor till LUJA-plåt gick snabbt och utfördes mycket kort tid efter att avtalet hade skrivits. Jag är jättenöjd.

Tack Love för fint omdöme, mvh Tio-Tak AB

MARIE-LOUISE K

Tio-Tak överträffade våra förväntningar när dom bytte vårt gamla tak på 220 kvm med betongpannor till ett plåttak. Det tog en dag att sätta upp byggställningarna, en dag att riva och forsla bort det gamla taket, en och en halv dag för ett proffsigt samverkande team att sätta upp ett komplett plåttak med inkapslad skorsten, nya plåtventiler, vindskivor samt hängrännor och stuprör. Det var rent och snyggt och undanplockat när dom lämnade. Mycket noggrant, proffesionellt och effektivt utfört. Vi är mycket nöjda och kan varmt rekommendera Tio-Tak!

SIRUS H
Skrev om TioTak AB

Första gången jag har takläggare hos mig och har därför enbart erfarenhet av Tio-Tak men kan inte tänka mig att andra firmor når upp till samma höga kvalité som Tio-Tak! De jobbade fort och samtidigt försiktigt, slutresultatet blev oerhört snyggt och välgjort, och dessutom var de väldigt trevliga! Proffsiga takläggare som gör precis vad de utlovar. Kan varmt rekommendera Andreas, Phillip och övriga!

Tack för de fina omdömet. Mvh Tio-Tak

Thomas K
Skrev om TioTak AB

2019-10-28 TioTak var här och rätade till hängrännan måndagen den 21/10 På tisdagen kom de och ordnade de till skadorna som de orsakat på vinden. De lovade också att de kommer att fixa skadan på altandörren. Läs gärna hur min upplevelse med TioTak har varit genom att klicka på 'Läs mer' knappen 2019-09-30 De håller inte tiden. Säljaren sa att det skulle ta ca 1 vecka när han sålde in takbytet till oss Nu är de inne på snart 5:e veckan och först nu börjar de bli klara. Efter att ställningen kom upp tog det en vecka...

Jouni V
Skrev om TioTak AB

Tio tak fixade ett nytt tak snabbt till ett bra pris.Rekommenderas!

Nina L
Skrev om TioTak AB

Supernöjd med takjobbet, trevlig personal och vår hus blev som nytt

Tomas Henrik L

Mycket nöjda med byta tak på vårt hus från 1905. Proffsiga, håller exakt allt dem lovar och väldigt snabba. Man kan lätt luta sig tillbaka utan oro. Rekommenderas starkt!

Svar från TioTak AB

Hej Tomas, tack så mycket för ditt omdöme.

Monique d
Skrev om TioTak AB

They renewed our roof and did a good job...however the companies they work with ( container and scaffold ) font csre about the costumers. The container distroyed a part of the lawn, while they could put it on the gravel instead....they said they were not responsable csuse we said to put it on the grass...we werent home thst day !! The scaffold was drilled in the facade, leaving holes ofcourse....how are they going to solve this ? So TIOTAK did a good job but the others are @$#%$#%

Peter H
Skrev om TioTak AB

Om ni har hittat hit så kan ni sluta leta nu. Ekologiskt mögelbehandlat trä. Dubbel luftspalt. EXTREMT förmånligt pris, och ett troget gäng som ger allt till jobbet är klart.

Klas A
Skrev om TioTak AB

Bra svarstider, bra samtal före och under arbetstiden. Fint resultat av det falsade taket. Tillmötesgående personal. //Klas augusti, 2019

Leif M
Skrev om TioTak AB

Vi skulle byta vårt tegel tak på 400kvm och kontaktade flera företag. Redan i offertstadiet så utmärkte sig TioTak. Noggrann genomgång samt återkommande möten för att klarlägga vad man levererade. Arbetet påbörjades tidigare än utlovat. Arbetet utfördes mycket professionellt, från borttagande av existerande tak till sista moment på det nya taket. Under hela arbetet höll man rent och snyggt, personalen mycket trevlig, och som man arbetade metodiskt och effektivt. Är extremt nöjd med resultatet. Rekommenderar TioTak alla dar i veckan.

Romeo I
Skrev om TioTak AB

Takbyte. Vi är nöjda med arbetet i sin helhet. Trevligt bemötande och arbetet utfört i tid! Fint tak! 😊 Hälsningar Romeo och Gun-Marie

Lise-Lotte S
Skrev om TioTak AB

vi fick tak lekage så vi kontaktade tiotak dom kom dagen efter o visade deras tak ett myckte proffsigt bemötade så vi bestämde oss att vi kör på deras konsept vi är mycket nöjda med dom kan verkligen rekommendera dom när dom började så var det städat o klart på tre dagar

Simon S
Skrev om TioTak AB

Jag fick stort förtroende av säljaren och offert direkt. Jag valde Jalo stålplåttak. Det blev jätte fint. Först monterades ställning. Sen kom Hans o en finsk kille hit. Och dem var helt suveräna. Jag blev helt nöjd med ressulatet. Rekommenderas. Mvh Simon

Åke W
Skrev om TioTak AB

Nytt tak på vår villa. Vi valde TioTak utifrån 5st offerter från olika takföretag. TioTak var inte den billigaste men av dessa 5 entrepenörer var dom den enda som gav en utförlig beskrivning över material och utförande. TioTak var dessutom den enda som inspekterade vårt tak både utifrån och inne på vinden. Dom höll den utlovade tiden för att påbörja jobbet. Oerhört trevlig och kommunikativ personal som villigt svarade på frågor och var lyhörda för åsikter om kompletteringar som utfördes utan prispåslag. Arbetet blev...

Michael S
Skrev om TioTak AB

Vi fick takläkage så vi ringde till TIO-TAK.dom kom dagen efter undersökte taket utvändigt.vi pratade med en mycket kunnig säljare.dom fixade vårat tak.på 2.dagar.när materialet var på plats.dom levde upp mer än förväntningarna. Micke o Lise-Lotte.

Ann S
Skrev om TioTak AB

Jag har lagt nytt tak på en villa. Det blev snabbt och väl genomfört. Jag blev också bra bemött av samtliga jag pratade med.

Bertil K
Skrev om TioTak AB

Såsom förberedelse för en bra solcellinstallation anlitade vi Tiotak att byta vårt gamla betongpannetak till LUJA plåttak. En solig tisdag i början på Mars togs de gamla betongpannorna bort och taket reglades upp och vattensäkrades med det nya gortex underlaget. Resten av veckan var det växlande väder med regn/snö omvartannat. Innan veckan var slut, var taket klart och vi är 100% nöjda med Tiotaks skickliga taklägare och slutresultatet.

Roger F
Skrev om TioTak AB

Vi bytte vårt gamla betongpannetak till ett plåttak förra hösten. Jobbet utfördes på utsatt tid. Mycket trevligt bemötande samt ett väl utfört arbete. Vi är nöjda och kan varmt rekommendera Tio Tak Mvh Roger

Fredrik H
Skrev om TioTak AB

Proffsigt bemötande, bra arbete, leverans i tid! Jag rekommenderar tio-tak👍

Attila K
Skrev om TioTak AB

TioTak är bäst! Vi fick vårt gamla tegeltak på 416kvm omlagt på landet till ett elegant och tidsenligt falsat plåttak. Allt detta på ca två veckor! Hela processen från planering till färdigställande sköttes exemplariskt och killarna gjorde ett fantastiskt jobb och höll rent och snyggt omkring sig! TioTak säljer in högsta kvalitet och de levererar det de utlovar till fullo! I särklass de bästa takläggarna jag någonsin varit i kontakt med! Vi ger de våra allra bästa rekommendationer!

Anna Lena T
Skrev om TioTak AB

- Byte av tak - Proffsigt mottagande - De levde upp till alla förväntningar, jobbade extremt snabbt och effektivt i en värme som var olidlig fast man satt i skuggan med en paraplydrink - väl genomfört arbete med kvalite, rekommenderas!