Tio-Tak AB

Rallarvägen 21, 184 40 Åkersberga — Visa karta

Välkommen till Tio-Tak AB!

Är det dags att byta tak? Har du fått en vattenläcka eller behöver ditt tak bara en nystart. Hos oss på Tio-Tak AB tillhandahåller vi tillförlitliga takrenoveringar till ditt hus. Låt någon av våra experter utföra en kostnadsfri skriftlig kalkyl som du tar del av. För att sedan skräddarsy takrenoveringen helt efter dina behov och önskemål. I samband med takbyte kan vi även erbjuda dörrbyte med dörrar som tillverkats i Finland av högsta kvalitet.

Vårt team leds av seriösa arbetsledare som är snabba och effektiva i sitt arbete. Med många år i branschen vet vi hur vi tar ditt tak till nästa nivå. Välkommen att höra av dig till oss på Tio-Tak AB för mer information om hur vi kan hjälpa dig med ditt tak.

Läs vad 48 kunder tycker om Tio-Tak AB

• 2019-11-24

SIRUS H skrev om Tio-Tak AB
    Första gången jag har takläggare hos mig och har därför enbart erfarenhet av Tio-Tak men kan inte tänka mig att andra firmor når upp till samma höga kvalité som Tio-Tak! De jobbade fort och samtidigt försiktigt, slutresultatet blev oerhört snyggt och välgjort, och dessutom var de väldigt trevliga! Proffsiga takläggare som gör precis vad de utlovar. Kan varmt rekommendera Andreas, Phillip och övriga! Läs mer
    2019-11-24 Kenneth Ö svarar SIRUS H
    Tack för de fina omdömet.
    Mvh Tio-Tak
  • 2019-09-30

Thomas K skrev om Tio-Tak AB
    2019-10-28
    TioTak var här och rätade till hängrännan måndagen den 21/10
    På tisdagen kom de och ordnade de till skadorna som de orsakat på vinden.
    De lovade också att de kommer att fixa skadan på altandörren.
    Läs gärna hur min upplevelse med TioTak har varit genom att klicka på 'Läs mer' knappen

2019-09-30
    De håller inte tiden. Säljaren sa att det skulle ta ca 1 vecka när han sålde in takbytet till oss
    Nu är de inne på snart 5:e veckan och först nu börjar de bli klara.
    Efter att ställningen kom upp tog det en vecka till innan de dök upp och det var efter att jag ringt och frågat vart de tagit vägen
    De kan inte skylla på regn för det har varit relativt regnfritt.
    De har idag en anslutning till hängränna kvar att göra som de glömt samt att ta ned ställningen och att ordna till allt de har skadat.
    Får se när de dyker upp och ordnar det sista.

Nedanstående har de haft sönder
    * Vår nya bil genom att repa sönder tak och höger övre bakdel på den. Bilen har stått lite bredvid på uppfarten och vi hade fått ok från projektledaren att det var ok att ha bilen stående där.
    TioTak lämnade inte någon lapp eller informerade oss om att de skadat bilen utan vi upptäckte detta själv :(. Under hela tiden så har bilen stått på sin plats och vi har inte kört med den.
    * Vår relativt nylagda asfalt genom att sätta vass stång till ställningen direkt mot asfalten vilket har gjort flera hål i asfalten eftersom de flyttat om stången ett flertal gånger under tiden.
    * Altandörren har de kört in något i så att det har blivit ett hål

De har nu skickat faktura utan att jag godkänt jobbet och innan de är helt klara med allt. :(
    Fakturan skickade de på hela beloppet fastän projektledaren sa att min självrisk på bilen skulle dras av på fakturan.

Det positiva som gör att de får en 2:a (2,5 ifall man kunde ge det) i betyg är de förövrigt har gjort ett bra jobb samt att de städat undan efter sig. :)

Jag rekommenderar dem om man orkar med väntan och med att de har sönder väldigt mycket.

Uppdaterat 2019-10-03
    Nu har de ordnat med ersättningen för självrisken på bilen.
    Ställningen är nedtagen.
    Anslutningen hängränna fixad
    De har bett om ursäkt för de problem som blivit samt den långa leveranstiden.
    Därför höjer jag upp till en 3:a i omdöme
    De har som sagt gjort ett väldigt bra jobb.

Uppdaterat 2019-10-09
    Upptäckte i helgen att hängrännan fram var fylld med vatten, ca 3-4 centimeter djupt och då har det ändå dunstat undan lite.
    Tog ett foto och drog en linje mellan ytterdelarna.
    Hängrännan hänger som ett U i mitten.
    När det regnade förra veckan såg jag även att det strilar vatten i ytterkanten av hängrännan på baksidan.
    Jag har skickat mail till säljaren och sms:at projektledaren i helgen om detta samt även skickat bilder på mängd vatten och hur sned hängrännan är.

Idag 2019-10-09 har jag fortfarande inte hört ett ljud från dem.
    Jag har ringt projektledaren två gånger idag och han har bara klickat ned samtalen och inte hört av sig.
    Fortsättning följer.....

2019-10-15
    Jag fick meddelande igår att de varit här och fixat hängrännan
    Idag var jag ute och kontrollerade resultatet och det har nog faktiskt minskat någon centimeter vatten, nu är djupet bara 2cm på djupaste stället :(
    De har faktiskt lyckats få till att rännan ser ut som ett riktigt U nu.
    Förut kunde man skönja att det var nedsjunket i mitten, men nu syns det ordentligt.
    Fortsättning följer...

2019-10-18
    Fortfarande ingen respons från dem så jag ringde projekt ledaren i förrgår och frågade hur status var och han sa att de ska komma och fixa hängrännan. Frågan är när det kommer att bli? Nu är det helg igen och ännu en vecka har gått.
    Jag var uppe på vinden igår och upptäckte att de gjort ett flertal stora hål i mitt gamla innertak.
    Vårt hus är byggt på 70 talet och de har då lagt oljeskivor under takpannorna och TIOTAK har haft sönder dessa så att det är minst 3 stora hål på minst 1/2 kvm per hål och ett mindre hål och det ser förfärligt ut.
    Jag önskar man kunde lägga upp bilder här så man kunde visa hur det ser ut.

Tyckte i början att det gjort ett bra jobb men ju mer man tittar och samtidigt ser hur mycket de har sönder så kanske inte allt är jättebra.
    Så om ni funderar på Tiotak så fundera ett par gånger till.
    Mitt råd är att välj en annan takläggare.
    Fortsättning följer..... Läs mer
  • 2019-09-26

Jouni V skrev om Tio-Tak AB
    Tio tak fixade ett nytt tak snabbt till ett bra pris.Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-09-11

Nina L skrev om Tio-Tak AB
    Supernöjd med takjobbet, trevlig personal och vår hus blev som nytt Läs mer
  • Tomas Henrik L

2019-09-06

Tomas Henrik L skrev om Tio-Tak AB
    Mycket nöjda med byta tak på vårt hus från 1905. Proffsiga, håller exakt allt dem lovar och väldigt snabba. Man kan lätt luta sig tillbaka utan oro. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2019-09-08 Kenneth Ö svarar Tomas Henrik L
    Hej Tomas, tack så mycket för ditt omdöme.
  • Monique d

2019-09-02

Monique d skrev om Tio-Tak AB
    They renewed our roof and did a good job...however the companies they work with ( container and scaffold ) font csre about the costumers.
    The container distroyed a part of the lawn, while they could put it on the gravel instead....they said they were not responsable csuse we said to put it on the grass...we werent home thst day !!
    The scaffold was drilled in the facade, leaving holes ofcourse....how are they going to solve this ?

So TIOTAK did a good job but the others are @$#%$#% Läs mer
  • Peter H

2019-08-30

Peter H skrev om Tio-Tak AB
    Om ni har hittat hit så kan ni sluta leta nu. Ekologiskt mögelbehandlat trä. Dubbel luftspalt. EXTREMT förmånligt pris, och ett troget gäng som ger allt till jobbet är klart. Läs mer
  • 2019-08-23

Klas A skrev om Tio-Tak AB
    Bra svarstider, bra samtal före och under arbetstiden. Fint resultat av det falsade taket. Tillmötesgående personal.
    //Klas
    augusti, 2019 Läs mer
  • 2019-08-08

Leif M skrev om Tio-Tak AB
    Vi skulle byta vårt tegel tak på 400kvm och kontaktade flera företag. Redan i offertstadiet så utmärkte sig TioTak.
    Noggrann genomgång samt återkommande möten för att klarlägga vad man levererade. Arbetet påbörjades tidigare
    än utlovat. Arbetet utfördes mycket professionellt, från borttagande av existerande tak till sista moment på det nya taket.
    Under hela arbetet höll man rent och snyggt, personalen mycket trevlig, och som man arbetade metodiskt och effektivt.
    Är extremt nöjd med resultatet. Rekommenderar TioTak alla dar i veckan. Läs mer
  • 2019-06-08

Romeo I skrev om Tio-Tak AB
    Takbyte.
    Vi är nöjda med arbetet i sin helhet. Trevligt bemötande och arbetet utfört i tid! Fint tak!
    😊
    Hälsningar Romeo och Gun-Marie Läs mer
  • Lise-Lotte S

2019-06-07

Lise-Lotte S skrev om Tio-Tak AB
    vi fick tak lekage så vi kontaktade tiotak dom kom dagen efter o visade deras tak ett myckte proffsigt bemötade så vi bestämde oss att vi kör på deras konsept vi är mycket nöjda med dom kan verkligen rekommendera dom när dom började så var det städat o klart på tre dagar Läs mer
  • 2019-06-06

Simon S skrev om Tio-Tak AB
    Jag fick stort förtroende av säljaren och offert direkt. Jag valde Jalo stålplåttak. Det blev jätte fint. Först monterades ställning. Sen kom Hans o en finsk kille hit. Och dem var helt suveräna. Jag blev helt nöjd med ressulatet. Rekommenderas. Mvh Simon Läs mer
  • Åke W

2019-05-04

Åke W skrev om Tio-Tak AB
    Nytt tak på vår villa.
    Vi valde TioTak utifrån 5st offerter från olika takföretag.
    TioTak var inte den billigaste men av dessa 5 entrepenörer var dom den enda som gav en utförlig beskrivning över material och utförande.
    TioTak var dessutom den enda som inspekterade vårt tak både utifrån och inne på vinden.
    Dom höll den utlovade tiden för att påbörja jobbet.
    Oerhört trevlig och kommunikativ personal som villigt svarade på frågor och var lyhörda för åsikter om kompletteringar som utfördes utan prispåslag.
    Arbetet blev klart inom den beräknade tiden även fast ett par felmätningar försenade det med någon dag.
    Städningen under och efter jobbet skötes perfekt.
    Vi fick ett fast pris som skulle betalas när jobbet var klart och då ingick även eventuella fel som inte upptäckts vid takinspektionen.
    Sammanfattningsvis kan vi varmt rekommendera TioTak då vi är mycket nöjda.
    Åke och Margareta i Mälarhöjden. Läs mer
  • 2019-04-10

Michael S skrev om Tio-Tak AB
    Vi fick takläkage så vi ringde till TIO-TAK.dom kom dagen efter undersökte taket utvändigt.vi pratade med en mycket kunnig säljare.dom fixade vårat tak.på 2.dagar.när materialet var på plats.dom levde upp mer än förväntningarna. Micke o Lise-Lotte. Läs mer
  • Ann S

2019-04-04

Ann S skrev om Tio-Tak AB
    Jag har lagt nytt tak på en villa. Det blev snabbt och väl genomfört. Jag blev också bra bemött av samtliga jag pratade med. Läs mer
  • Bertil K

2019-04-04

Bertil K skrev om Tio-Tak AB
    Såsom förberedelse för en bra solcellinstallation anlitade vi Tiotak att byta vårt gamla betongpannetak till LUJA plåttak.
    En solig tisdag i början på Mars togs de gamla betongpannorna bort och taket reglades upp och vattensäkrades med det nya gortex underlaget.
    Resten av veckan var det växlande väder med regn/snö omvartannat.
    Innan veckan var slut, var taket klart och vi är 100% nöjda med Tiotaks skickliga taklägare och slutresultatet. Läs mer
  • Roger F

2019-03-23

Roger F skrev om Tio-Tak AB
    Vi bytte vårt gamla betongpannetak till ett plåttak förra hösten.

Jobbet utfördes på utsatt tid.
    Mycket trevligt bemötande samt ett väl utfört arbete.

Vi är nöjda och kan varmt rekommendera Tio Tak

Roger Läs mer
  • 2019-03-17

Fredrik H skrev om Tio-Tak AB
    Proffsigt bemötande, bra arbete, leverans i tid!
    Jag rekommenderar tio-tak👍 Läs mer
  • Attila K

2019-03-15

Attila K skrev om Tio-Tak AB
    TioTak är bäst! Vi fick vårt gamla tegeltak på 416kvm omlagt på landet till ett elegant och tidsenligt falsat plåttak. Allt detta på ca två veckor! Hela processen från planering till färdigställande sköttes exemplariskt och killarna gjorde ett fantastiskt jobb och höll rent och snyggt omkring sig! TioTak säljer in högsta kvalitet och de levererar det de utlovar till fullo! I särklass de bästa takläggarna jag någonsin varit i kontakt med! Vi ger de våra allra bästa rekommendationer! Läs mer
  • Anna Lena T

2019-03-09

Anna Lena T skrev om Tio-Tak AB
    - Byte av tak
    - Proffsigt mottagande
    - De levde upp till alla förväntningar, jobbade extremt snabbt och effektivt i en värme som var olidlig fast man satt i skuggan med en paraplydrink
    - väl genomfört arbete med kvalite, rekommenderas! Läs mer
  • 2019-03-09

Heikki A skrev om Tio-Tak AB
    Jag är nöjd med nya taket. Arbetet utfördes snabbt. Läs mer
  • 2019-03-09

Kari S skrev om Tio-Tak AB
    Mycket nöjda med slutresultatet. Läs mer
  • 2019-03-07

Gustav J skrev om Tio-Tak AB
    Trevligt och proffsigt bemötande från både säljare och takläggare ! Supernöjd med mitt nya tak ! Läs mer
  • 2019-03-07

Arman A skrev om Tio-Tak AB
    Bra kvalité, bra pris, professionella , trevliga personal. Har rekommenderat tiotaket till mina vänner och bekanta Läs mer
  • Paavo H

Paavo H skrev om Tio-Tak AB
    Vi beställde takbyte från TioTak. Killarna jobbade snabbt och professionellt. De tog ner och fraktade bort gamla takpannor. Innan takläggningen städade de allt gammalt skräp som flög ner från gamla taket och under det. Mycket imponerande!
    Alla kontakter med företaget har varit mycket trevliga. De håller verkligen vad de lovar! Försäljaren agerade lugnt och sakligt, förklarade oss olika alternativ osv. Hela samtalet gav oss positivt intryck till skillnad från en annan försäljare från ett annat företag som var ganska påträngande och bara pressade oss att skriva under avtalet. TioTak gav oss tid att tänka över i lugn och ro. Eftersom deras bud och pris var mycket bättre och bemötande mycket trevligare skrev vi under. Vi blev jättenöjda med taket och TioTaks arbetsstil, har inte ångrat för en sekund att vi anlitade dem! Läs mer
  • Magnus E

Magnus E skrev om Tio-Tak AB
    Tiotak har med en fantastisk kvalitet levererat ett snyggt grönt plåttak.
    Snabbt och snyggt Läs mer
  • Leif L

Leif L skrev om Tio-Tak AB
    Vi köpte ett helt nytt tak
    Vi vart väldigt bra bemött både av arbetarna o chef.
    Dom gjorde ett toppen jobb
    Våra förväntningar vi hade infriades och vi är nöjda med allt .
    Så dom var snabba o noggranna. Läs mer
  • 2019-03-04

Matts B skrev om Tio-Tak AB
    Snabbt och väl utfört takbyte. Hög kvalitet i material och utförande Läs mer
  • 2019-03-04

Pascal L skrev om Tio-Tak AB
    Snabb och bra. Bra service, bra kvalitet. Tio-Tak teamet är trevlig och effektiv. Utmärkt teknik med bra pris. Tio-tak har byggt tre tak hos oss. Vi är jätte nöjda. Läs mer
  • Sven Inge D

2019-03-04

Sven Inge D skrev om Tio-Tak AB
    jag köpte komplett omläggning av ett mansardtak på mitt lantställe.
    jag fick ett väldigt bra bemötande, företaget höll utlovad leveranstid och utförde jobbet snabbt och proffsigt.
    Jag kan verkligen rekommendera tio tak för denna typ av arbete. Läs mer
  • 2019-03-03

Cyrille B skrev om Tio-Tak AB
    Mycket professionelt jobb, bra pris, trevligt team! Jag rekommenderar dem ! Läs mer
  • Nicklas N

2019-02-27

Nicklas N skrev om Tio-Tak AB
    Vi beställde nytt plåttak med tillhörande underarbete. Jättetrevlig och kunnig säljare som förklarade hur allt skulle gå till och varför. Själva arbetet sköttes klanderfritt av duktiga, trevliga och snabba hantverkare. Vi upptäckte lite brister efteråt som rättades till utan problem. Även nu efter första vintern( snart ett år efter arbetet) dök ett problem upp. Efter ett telefonsamtal var även detta löst. Ett företag jag verkligen kan rekommendera. Läs mer
  • 2019-02-27

Jan Y skrev om Tio-Tak AB
    Nytt plåttak, mycket bra service.
    Mina förväntningar uppfylldes med råge, då arbetslaget jobbade snabbt och rationellt.
    Jag rekommenderar företaget.
    Mvh Jan Olson Läs mer
  • 2019-02-27

Ewa B skrev om Tio-Tak AB
    Nytt tak, hängrännor och stuprör.

Vi blev mycket nöjda med arbetet och blev mycket bra bemötta.

Arbetet utfördes snabbt och alla gamla takpannor och övrigt forslades bort.

Kan verklligen rekommendera TioTak. Läs mer
  • 2019-02-26

Kerstin G skrev om Tio-Tak AB
    Köpte tak till mitt kedjehus 1/2 plan.
    Blev mycket trevlig bemött av försäljare och alla som arbetade här med taket.
    Fick fortlöpande information hur arbetet löpte på.
    Jag hade höga förväntningar att allt skulle fungera bra vilket det också gjorde.
    Rekommenderar andra att anlita Tio tak. Läs mer
  • Harish B

2019-02-25

Harish B skrev om Tio-Tak AB
    Är jättenöjd med mitt tak.
    Effektivt och noga skött arbete.
    Trevlig och samarbetsvillig gäng.
    Rekommenderas varmt till andra. Läs mer
  • 2019-02-25

Carina S skrev om Tio-Tak AB
    Vi behövde byta tak på vår villa då det läckte in i det gammal. Vi hade plåttak och ville ha det även på det nya taket. Hittade Tio-Taks annons i villaägarnas tidning och ringde. Fick ett väldigt bra och proffsigt bemötande. Lite väntetid på att jobbet skulle utföras, men när Tio-Tak väl började va hela taket färdigt på endast tre dagar! Väldigt nöjd med det nya taket! (Väntar dock på att ett missljud som uppstår när det blåser ska åtgärdas.)
    /Carina Läs mer
  • David O

2019-02-25

David O skrev om Tio-Tak AB
    Vi har enplansvilla som vi lät Tiotak lägga på ett plåttak med skorstens huv, steg för sotaren, snöras skydd osv.. Vi blev väldigt nöjda med resultatet.

Jag och min sambo tycker att Tiotak gav ett trevligt och proffsigt bemötande, tydlig offert, tidsplanen höll, och det blev snyggt också. Läs mer
  • 2019-02-25

Hans-erik L skrev om Tio-Tak AB
    Nytt tak för 2 år sedan fritidshus och vedbod. Nu försäkringsskada pga stormen Allfrida. Bra och snabb hantering av båda ärenden, bra återkopplingar under projektens gång, inga överraskningar på kostnadssidan, jfr med lämnad budget. Bra produkter med 10 års garantier. Läs mer

Leif S skrev om Tio-Tak AB
    Omläggning garagetak och huvudbyggnad.
    Bra bemötande och allt utfördes som vi hade kommit överens om.
    Slutstädning helt ok
    Allt klart på ca en vecka.
    Mycket nöjd kund
    Leif Söderström
    Hallstavik Läs mer

Lars B skrev om Tio-Tak AB
    Anlitade TioTak AB för byte av tak och panel. Proffesionellt agerande från början til slut. Läs mer

Tommy M skrev om Tio-Tak AB
    Lade nytt plåttak.
    Oerhört trevlig och professionell säljare/ kontaktman. Arbetet utfört med största belåtenhet. Snabbt och kunnigt, stort arbetsmiljötönk. Bra kontinuerlig kontakt under byggtiden. Snabb återkoppling och åtgärd vid hjälp efter avslutat arbete.
    Högsta betyg till 10-Tak. Läs mer

Eva B skrev om Tio-Tak AB
    Jag blev rekommenderad företaget av min väns son, som är i byggbranchen, och som i sin tur rekommenderar sina kunder detta bolag mär det gäller takomläggning. Jag blev mycket nöjd och personalen var också trevlig. Läs mer
  • Ann G

2019-02-22

Ann G skrev om Tio-Tak AB
    Byte av tak på hus, från ett korrugerat plåttak till ett nytt falsat.
    Mycket proffesionellt bemötande före, under och även efter arbetet (faktura etc efter arbetet). Arbetet gick snabbt och där det behövdes fördes en diskussion om bästa lösningen. Vi ör mycket nöjda med utfört arbete och rekommenderar gärna Tio- tak till andra ev kunder. Läs mer
  • Kent G

2019-02-22

Kent G skrev om Tio-Tak AB
    Perfekt bemötande, från första kontakt, offert, genomförande och uppföljning! Förväntningarna överträffades med råge! Läs mer

Peter S skrev om Tio-Tak AB
    Installerat nytt tak på min 1.5 plansvilla.
    Snyggt arbete och gjort på den tiden som vi kom överens om. Proffsig plåtslagare som gjorde snygga lösnnngar runt skorsten mm. Städade och höll ordning på uppfarten. Läs mer

Jonas P skrev om Tio-Tak AB
    Ett företag som håller vad dom lovar. Proffsigt bra och smidigt att anlita Tio-Tak.
    Rekommenderar verkligen dom! Läs mer
  • 2018-08-31

Tommy J skrev om Tio-Tak AB
    Jag kan inte rekommendera Tiotak som takfirma. De orsakade en stor vattenläcka i samband med takbyte på min villa i början av sommaren.
    Tiotak lämnade dessutom över ansvaret att lösa uppkomna problem på mig som kund, detta innebär att jag tvingats avsätta väsentlig tid nu i sommar för att få in besiktningsman, fuktmätning och hantverkare.
    Hela sommaren förstörd... Läs mer

Rallarvägen 21, 184 40 Åkersberga