Toppreno

Toppreno

toppreno.se
  • BadgeThreeYears

Varmt välkommen till Toppreno - bygg & renovering i toppklass! Vi är en totalentreprenad som prioriterar kundnöjdhet, kvalitet och punktlighet. Tack vare över 15 års erfarenhet inom branschen besitter vi bred kompetens och att vi kan hjälpa dig oavsett vad du vill ha hjälp med. Vi genomför renoveringar, tillbyggnationer, ombyggnationer...

35 omdömen om Toppreno

Sedan starten hos Reco 2015

Simona D
Skrev om Toppreno

Inga överraskningar och alltid punktliga! Renoveringen utfördes planenligt, alltid ordning och reda i lägenheten samt rent och städat i trapphuset. Rekommenderas varmt!

Johan N
Skrev om Toppreno

Tydlig, flexibel och trevlig! Vår uppdatering av vår källare blev över vår förväntan. Ett företag som är måna om sina kunder och försöker och lyckas överträffa förväntningarna

Mikael N
Skrev om Toppreno

Vi hade behov av ett ganska stor renovering av vårt hus. Dränering, putsning av fasad och bygga ny altan med tillhörande utgrävning av marken under altanen för att skapa mer rum för utemöbler och vinterförråd. Toppreno hade gjort andra jobb hos grannarna så vi hade höga förväntningar på kvalitet och färdigt resultat. Våra förväntningar var till vår förväntan. Toppreno är väldigt bra på att kommunicera innan under och efter arbetet är klart. Alla dess arbetare respekterar huset och familjen som bor där. Dom är skötsamma...

Jesper E
Skrev om Toppreno

Jag kontaktade fyra företag för offert för två badrum under 2022. Toppreno gav bäst intryck och offererade också det lägsta priset. Jag är väldigt nöjd med resultatet och jobben gjordes enligt tidplan.

Allie C
Skrev om Toppreno

We wanted to do a total renovation of our kitchen and bathroom. We contacted Toppreno to make an appraisal for the project. They were very engaging and walked us through the entire process from beginning to finish. We are beyond pleased! They did a fantastic job. Toppreno has very knowledgeable and professional staff. They are courteous, efficient and above all very punctual. I HIGHLY RECOMMEND TOPPRENO!

Feng W

Professionellt och trevligt. On budget och on time. Väldigt nöjd. Wan

Inger H
Skrev om Toppreno

Ett trevligt första möte med Mike och hans kollega för genomgång och planering av renoveringen av mitt lilla badrum. Resultatet blev precis som jag önskade och jag kan varmt rekommendera företaget.

Svar från Toppreno

Tack Inger för dina varma ord :) Det är skönt att höra att vi lyckats. Det är alltid härligt att få leverera en bra service, inte bara mottagaren utan även givaren mår bra av det. Vi får passa på att tacka dig för att du är så underbar att göra med. På återseende :)

Paul P
Skrev om Toppreno

Supertrevliga medarbetare, noga utfört arbete och snabba på att fixa problem som uppstår.

Svar från Toppreno

Tack Paul för ett toppbetyg och en härlig kommentar. Tack vare er vänlighet och tydliga genomgångar har jobbet hos er varit som en dans på rosor :) Tack för att ni anlitat Toppreno och vi ser fram emot att kunna vara behjälpliga i framtiden.

Lin N
Skrev om Toppreno

Vi är väldigt nöjda med Toppreno och kommer att använda dem vid fler projekt.

Toppreno gillar detta
Svar från Toppreno

Tack Lin för den härliga recensionen. Det glädjer oss oerhört mycket att ni varit nöjda med våra insatser. Vi tar gärna hand om era kommande uppdrag.

Ida L
Skrev om Toppreno

Jag är så nöjd med Toppreno som utförde renoveringen av mitt badrum och hall. Mike är lätt att kommunicera med, mycket lyhörd, kunnig och noggrann. Jag skulle rekommendera Toppreno till alla jag känner :)

Toppreno gillar detta
Svar från Toppreno

Tack Ida för dina varma ord och möjligheten vi fick för att uppdatera ditt hem. För oss är det extremt viktigt med både ett perfekt resultat och att renoveringen ska kännas som en härlig upplevelse, något som man gärna ser fram emot att göra om. Tack vare din härliga inställning har både jag och mina kollegor haft stor arbetsglädje under resans gång och vi ser fram emot att hjälpa dig och dina bekantar längre fram. Mike och Teamet

Monica F
Skrev om Toppreno

Mycket pålitlig firma som återkommer när de har lovat och levererar i tid. De var även mycket flexibla när vår tidsplanering behövde ändras pga problem med bygglov. Vi har nu använt firman vid tre olika tillfällen under en tidsperiod av 15 år och alla var relativt stora renoveringar. Vi kan varmt rekommendera Toppreno.

SOFIE F
Skrev om Toppreno

Jag hade höga förhoppningar om detta bolag baserat på deras recensioner. Jag skapade offert, en okänd person kontaktade mig omgående via sms (med signatur Toppreno därav okänt namn). Jag återkopplade med foton och vad jag ville ha. Därefter har INGEN från företaget ens hört av sig. Så jag vill inte ens tänka på hur dom kan gå under jorden också mitt under pågående arbete. Så inget jag rekommenderar till någon.

Svar från Toppreno

Hej Sofie, Det är tråkigt så klart med missnöjda individer oavsett orsak eller vems fel det kan vara. Det känns att du har byggt up din uppfattning och ilska pga felaktiga grunder, och jag vet inte om jag kan göra något för att ändra din bild om oss. Vi fick din offertförfrågan den 3e okt, och vi återkom till dig samma dag. (Vi är ALLTID SNABBA med återkopplingar). Dagen därpå skrev du att du var på resande fot och skulle återkomma till oss. Sedan dess har vi inte hört något från dig. Vi har fått varken några bilder eller...

Andrea O
Skrev om Toppreno

Fick bra hjälp vad jag kunde ha i badrummet och duktiga hantverkare som renoverade badrummet.

Svar från Toppreno

Stort tack för omdömet! Allt från planering till färdigställt arbete flöt på bra och slutresultatet blev exakt det vi hoppats på.

Florian G
Skrev om Toppreno

Mycket bra kvalitet. Mike och Martin är måna om kundens behov och det är lätt att bolla nya idéer

Svar från Toppreno

Tack Florian! Gästtoaletten blev riktigt bra. Det ska bli kul att få jobba med din utbyggnad.

André W
Skrev om Toppreno

Punktliga, Tillmötesgående och flexibla. Vi är mycket nöjda med Toppreno och använt firman för 3:gången.

Svar från Toppreno

Tack för omdömet André! Vi ser framemot ert nästa byggprojekt.

Jael T
Skrev om Toppreno

Supernöjd med vår badrumsrenovering utförd av Toppreno. Mike är tydlig, tillgänglig och pålitlig. Arbetet flöt på under hela perioden utan onödiga uppehåll. Slutresultatet blev väldigt fint och proffsigt.

Svar från Toppreno

Stort tack för omdömet! Renoveringen av ert badrum gick supersmidigt och processen flöt på bra samtidigt som slutresultatet blev riktigt fint.

Pia F
Skrev om Toppreno

Toppreno har gjort mitt badrum så fint! Deras bemötande, service och tid för återkoppling på mina frågor har fungerat alldeles utmärkt.

Svar från Toppreno

Tack för det 5-stjärniga omdömet, Pia! Badrummet i din lägenhet blev riktigt fint och optimerat. Stort tack för att du anlita Toppreno till renoveringen.

Claes L
Skrev om Toppreno

TopReno gjorde omdaningen av vår gård och vi är mycket nöjda. Anläggarna var mycket skickliga, snabba och löste snabbt och fint de problem som uppstod. Vi fick ett mycket bra bemötande och snabba återkopplingar. Vi kan stark rekommendera TopReno!

Svar från Toppreno

Tack Claes, det var ett nöje att få uppgradera innergården på er Brf på Södermalm. Alltifrån stenläggningen av Ölandsstenar ihop med kantstenar och granittrapporna samt den skräddarsydda spaljén blev riktigt snyggt! Vi hoppas att er BRF och era medlemmar anlitar Toppreno för kommande projekt oavsett utvändiga uppdrag eller invändiga såsom lägenhetsrenovering. Tack ännu en gång för att ni anlitat Toppreno AB!

Fredrik E
Skrev om Toppreno

Vi anlitade Toppreno efter en översvämning i källaren på vår villa. Vi hade redan från början en bra kommunikation om projektets omfattning och kostnader. De saker som förändrades under projektet (saker vi ville beställa som tillkommande eller saker som upptäcktes vid rivning etc) kommunicerades tydligt och prissattes separat efter överenskommelse. Alla inblandade i arbetet; byggare, elektriker etc var trevliga, duktiga och måna om att resultatet skulle bli bra. Vi är väldigt nöjda med hur väl utfört alla arbeten har...

Svar från Toppreno

Tack för det välformulerade omdömet Fredrik! Resultatet från arbetet blev riktigt bra. Vi vill även passa på att tacka för att du har rekommenderat Toppreno till dina bekanta! Vänliga hälsningar,

Alexander S
Skrev om Toppreno

Vi är en bostadsrättsförening i Bromma som har anlitat Toppreno AB vid flera tillfällen genom åren. Toppreno har bland annat hjälpt oss med renovering av innergården med markstensläggning, upprustning av uteplatser med bänkar och gårdsbelysning, murning, större lägenhetsrenoveringar samt senast med återställning av sex lägenheter efter fuktskador. Mike och teamet gör alltid ett utmärkt arbete och de levererar alltid bra resultat, god service och är punktliga. Vi rekommenderar Toppreno till andra bostadsrättsföreningar i Stockholm som söker ett pålitligt byggföretag.

Svar från Toppreno

Hej Alexander, Det har varit ett nöje att få arbeta med er härliga BRF under dessa år och vi hoppas fortsätta samarbetet även i framtiden!

Anna-lena G
Skrev om Toppreno

Toppreno renoverade mitt badrum i Bro. Arbetet de gjorde var välgjort och enligt tidsplanen. De var lätta att planera med och lyssnade på mina önskemål. Slutresultatet blev fantastisk!

Svar från Toppreno

Tack för det fina och uppriktiga omdömet! Hoppas att du njuter av det nya badrummet.

Majlis R
Skrev om Toppreno

Vi gjorde en badrums renovering. Samtliga kontakter med företaget var utmärkta. Männen som arbetade hos oss var både trevliga och kunniga. De gjorde ett utmärkt arbete. Vi har bott i vårt hus ca 40 år och anlitat flera firmor i olika sammanhang och har haft flera besvikelser. Denhär gången blev vi positivt överraskade. Tack för ett utmärkt arbete.

Svar från Toppreno

Det var jätteroligt att få renovera ert badrum och ännu roligare att höra att ni blev nöjda med resultatet! Vi hoppas att ni väljer att anlita oss för era framtida byggprojekt hemma hos er. Vänliga hälsningar,

Inkan L
Skrev om Toppreno

Professionellt bemötande hela vägen från första kontakt, genomförande till avslutat projekt. Duktiga hantverkare vill speciellt nämna Deivis alltid glad, pigg, kunnig och hjälpsam, Robin rörmokare för sin yrkeskunskap och förslag på lösningar, Pär elektriker skicklig yrkesman som fixade elen till full belåtenhet. Får inte glömma att nämna Mike arbetsledare som höll ihop hela projektet väldigt bra, lätt att diskutera lösningar med under hela arbetets gång och höll mig informerad genom hela renoveringen. Ytterligare...

Svar från Toppreno

Tack för det fina omdömet, Inkan! Det var jätteroligt att få arbeta med din badrumsrenovering och kul att du blev så pass nöjd. Hela Toppreno-teamet tackar dig för dina fina ord.

Magnus A
Skrev om Toppreno

Toppreno renoverade mitt badrum och jag var väldigt nöjd med resultatet och imponerande över deras bemötande som både var professionellt och pålitligt. Nu när vi har flyttat till hus är Toppreno dom första vi kontaktat för renoveringsprojekt.

Svar från Toppreno

Tack för lovorden, Magnus! Vi ser verkligen framemot att hjälpa er att renovera huset.

Alina O
Skrev om Toppreno

Vi anlitade företaget för ett renoverings projekt. Vi blev bemöta av lyhörd personal med kreativa lösningar som brydde sig om våra önskemål. Punktlighet och bra arbete bemärker deras jobb.

Svar från Toppreno

Tack för de fina orden, Alina!

Rudolf T
Skrev om Toppreno

Vi har anlitat Toppreno sen vi totalrenoverade vårt hus i Enskede för 10 år sen kontinuerligt för om- och tillbyggnad. Idag jobbar dom med vår sommarboende på Gotland, säger väl allt om hur nöjda vi är. Mike och hans Toppreno har alltid levererat och varit otroligt smidiga att jobba med.

Hej Rudolf! Det är alltid ett nöje att få arbeta med dig! Vänliga hälsningar,

Sofia C
Skrev om Toppreno

Fem av fem Möjliga stjärnor till bolaget Toppreno. Snabb och bra kommunikation, bolagets arbetare kommer i tid och jobbar hela 8 timmar. Det är inte de vanliga strö timmar som vanligtvis byggfirmor jobbar med. Jobbet blir klart i tid. Detta är 3:e gången jag anlitar bolaget, jag har renoverat badrum samt byggt om två hela kök. Med vänlig hälsning, Fia

Svar från Toppreno

Tack för omdömet, Sofia! Det är alltid ett nöje att få jobba med dina projekt. Bästa hälsningar,

Stig L
Skrev om Toppreno

Vi fick hjälp av Topreno för första gången för mer än 10 år sedan med installationen av nya fönster till vårt hus - med utmärkt resultat. Yrkeskunnigheten tillsammans med lyhördhet för våra önskemål gjorde att vi önskade fortsatt hjälp med de arbeten som behövs vid renovering av vårt 70-talshus. Därefter har vi fått hjälp med: - uterum med tillhörande uteplats i skiffer och arrangemang av upphöjda bäddar i trädgården  - tilläggsisolering och byte av tak till ett 25 kvm förråd - rivning av 8 meter "lutande"...

Svar från Toppreno

Tack för de fina orden Stig! Vi uppskattar att du valt oss för dina byggprojekt under de senaste 10 åren. Vi ser framemot ett fortsatt bra samarbete tillsammans med er, Ann och Stig!

Desiree A
Skrev om Toppreno

Proffsigt och prisvärt. Bäst service, punktlig och trevligt bolag. Rekommenderar varmt

Svar från Toppreno

Tack för din recension, Desiree! Det gläder oss alltid att höra hur nöjda vår kunder är med det resultat vi levererar. Varma hälsningar,

Ulf B
Skrev om Toppreno

Vi kontaktadeToppreno när det var dags att få våra två badrum renoverade. Vi kom överens om att dels installera golvvärme, helkakla väggar och golv samt installera dusch med glasväggar. Resultatet blev till vår fullaste belåtenhet varför vi kan rekommendera Toppreno till det bästa.

Svar från Toppreno

Hej Ulf, ja badrummen blev riktigt bra och det är kul att höra att du är tillfredsställd med resultatet! Stort tack för betyget och rekommendationen. Hälsningar,

Tina F
Skrev om Toppreno

En kvalitetsmässig och ansvarsfull firma som alltid tänker på kundens bästa samt ger alltid goda råd och idéer. Det är ett företag som man kan lita på. Jag är mycket nöjd med lägenhetsrenoveringen och utbyggningen på landet som Toppreno gjort under de åren. Stor tack!

Svar från Toppreno

Tack för komplimangerna, Tina! Vi ger gärna våra kunder idéer och förslag för att de ska bli riktigt nöjda. Stort tack att du anlitat oss för dina byggärenden! Bästa hälsningar,

Margareta B
Skrev om Toppreno

Alltid bra bemötande o snabb återkoppling på frågor kring offert o andra åtgärder. Bra utfört jobb inom tidplan o under arbetet alltid städat o bortplockat. Jag har använt företaget/Toppen under många år i små o stora projekt o kan verkligen rekommendera dom.

Svar från Toppreno

Tack Margareta för lovorden! Det är jättekul att du är nöjd med de arbeten vi utfört och att du är en återkommande kund. Vänliga hälsningar,

Roger A
Skrev om Toppreno

Vi har använt oss av Toppreno vid ett flertal tillfällen. De har hjälpt oss med att bygga ett trädäck, stensättning av delar av tomten, målning av huset, insättning av fönsterdörrar, höjning av grund till fristående förrådshus, samt montering och inkoppling av element i huset - allt detta på ett professionellt, pålitligt och prisvärt sätt och till vår fulla belåtenhet. Vi kan varmt rekommendera Toppreno! Catrin o Roger

Svar från Toppreno

Stort tack Catrin och Roger! Det värmer att höra att ni är nöjda med samtliga moment, alltifrån pålitlighet till pris. Vänliga hälsningar,

Bodil H
Skrev om Toppreno

Fick min lägenhet renoverad professionellt och smidigt. Micke visade sin kunnighet i branschen med förslag på förändringar som gjort min lägenhet unik! Tackar! Killarna som jobbade i lägenheten var trevliga och kunniga.

Svar från Toppreno

Tack för det fantastiska betyget och dina fina ord, Bodil! Vi är otroligt glada att höra att du blev nöjd med lägenheten samt att du gillade vår personals insats. Allt gott!

Peter L
Skrev om Toppreno

Vi bytte golv i vår nya lägenhet där tidsramen var väldigt tight. Gamla parkettgolv och golvmattor skulle rivas och bortforslas medan nytt linoleumgolv och parkettgolv skulle läggas i hela lägenheten på endast ett par dagarn. Killarna på Toppreno fixade det galant och vi är toppnöjda med resultatet. Dessutom gick Mike verkligen över vad man kan förvänta sig av en hantverkare då han åkte runt och letade trösklar som skulle passa med nya golvet. Då han inte hittade någon som passade nyansmässigt och storleksmässigt så slipade...