Torkab Entreprenad AB

Torkab Entreprenad AB

Välkommen till Torkab Entreprenad AB!

Har du varit med om en brand, vattenläcka eller inbrott? Vi på Torkab Entreprenad AB har varit med i branschen sedan 1986 och har därför en gedigen yrkeskunskap inom området. Under årens lopp har vi hunnit med så många som 5000 återställningsuppdrag efter vattenskada, inbrott eller brand. Det kan handla om allt från ett vattenskadat parkettgolv till ett nedbrunnet hus.

Vi riktar oss till dig som försäkringsbolag, hyresgäst och fastighetsägare. Varmt välkommen att kontakta oss för en besiktning av din skada.
Du kontaktar oss genom att klicka på knappen här ovan.

Läs vad 10 kunder tycker om Torkab Entreprenad AB 2

2021-02-11
    Varning för detta företag som egentligen inte bryr sig om recensioner och vad kunder tycker om de eftersom de blir anlitade av försäkringsbolag som inte heller verka bry sig om sina kunder. Jag fick kontakt med Torkab via bostadsrättsföreningens försäkringsbolag. De skulle bara torka en vattenskada och återställa stommen. Det slutade med att hela lägenheten behövde saneras pga bristfällig täckning. De lämnade kvar sanden (som används som isolering) och satte igång en fläkt utan att täcka för dörrar och köksskåp, fläkt etc var bristfälligt täckta. Bifogar bild. Lägenheten var full av sand efter två veckor med fläkten i fullgång. De lovade städning men hörde aldrig av sig så jag fick städa allt själv.
    Under arbetets gång förstördes flera skåpsluckor, mitt smeg kyl/frys och diskmaskin. De hävdade användningsslitage på mitt kyl/frys fastän man tydligt kunde se märken efter oaktsam hantering. Den ena köksluckan skickades för lackning och fick en helt annan färg och när jag påtalade det så var svaret från företag att vi avvaktar ett halvt år och se om det sker en förändring.
    Det blev ett hål i avloppsröret på diskmaskinen och jag fick nästan en ny vattenskada på grund av det. Jag var tvungen att köpa ett nytt kyl/frys och diskmaskin.
    Summa summarum, undvik det här oseriösa företaget. De är riktiga klåpare utan yrkesstolthet och moral. De är anmälda till ARN och hoppas att de på det sättet hindras från att ställa till det för fler.
    2020-06-03
    Tog ansvar, var tydliga, kommunicerade väl med oss, våra drabbade medlemmar och försäkringsbolaget. Reparerade skadan på ett bra sätt. Bra redovisning av kostnader och fördelning.
  • NILS W
    2020-05-27
    Torkab gjorde återställning efter en vattenskada samt renovering i anslutning till detta. Både projektledare och hantverkare från Torkab och deras underleverantörer var mycket professionella och punktliga. Vi fick gjort allt som avtalats, på utsatt tid och resultatet blev utmärkt.
    2020-05-27
    Tydligt och transparent i arbetsrapport. Trevligt bemötande. Ingen kritik att framföra.
  • Per
    2019-11-28
    Blev anlitade i samband med en fuktskada i min lägenhet. Gjorde allt från golvrivning, fuktsanering återställning samt även nytt golv och tapetsering. En handfull hantverkare passerade revy, alla mkt trevliga och skickliga. Höll god ordning och städade efter varje moment. Bra kommunikation genom hela processen. Kan verkligen inte klaga på någonting.
    2019-11-17
    Återställande efter vattenskada i lägenhet.
    Lyhörd och behjälplig personal under hela arbetets gång.
    Försäkringsbolaget hade Torkab på sin entreprenörslista och allt har förlöpt mycket väl.
    Under arbetets gång utvecklades en god relation som bygger på ömsesidig respekt
  • Calle B
    2019-11-14
    1. Renovering av fuktskadat kök
    2. Robin Järvinen har varit bra att arbeta med
    3. Jag upplever att det hela fungerat bra trots en besvärlig
    hyresgäst
    4. Proffsiga
    2019-11-14
    Torkab blev anlitade av vårt försäkringsbolag vi en vattenskada i 4 lägenheter och dom har gjort ett mycket bra jobb med trevlig personal.
    2019-05-24
    Att undvika till varje pris. Ett arbete (reparation av fuktskada) som skulle ha tagit max tre månader tog drygt sex månader. Torkab brydde sig inte åt att identifiera och avhjälpa orsaken till fuktskadan (vilket var en trasig diskmaskin) utan återinstallerade diskmaskinen vilket ledde till en ny fuktskada och ytterligare två månaders reparation. Den andra fuktskadan ville de först inte ta ansvar för, utan detta endast efter påtryckningar. Bristfällig kommunikation, otroligt oproffsig arbetsledning och total brist på affärsmoral.
    2019-01-22
    Absolut sämsta kontakten jag haft med någon entreprenör. De svarar inte på mail eller sms och ringer inte upp på missade samtal. Enbart tur att man får tag på dem. De ljuger om vad som utförts och inte utförts. De avtalar tider men kommer inte och hör inte heller av sig om att de fått förhinder. Eftersom de arbetar mot försäkringsbolag så mjölkar de timmar och tid utan ansvar mot slutkund. Det tog dem uppskattningsvis 40 timmar att riva ca en kvadratmeter golv hos mig. Arbetet de utfört hittils är dessutom riktigt dåligt gjort och jag har fått åtgärda flera saker själv. Hela nedervåningen var täckt med damm när de var färdiga.
    Snart sex månader efter att fuktskadan upptäcktes är det fortfarande mögel kvar under diskbänken.
    Så mitt tips är att undvika detta företag om du kan! Och om du har ett försäkringsärende så be att få en annan entreprenör.
    Misstänker och hoppas att detta är den sorts företag som kommer rensa ut sig själv under kommande lågkonjunktur.

Första kontakten var trevlig dock men resten skrämmande dåligt.

De har ett par bra reviews på google, den ena från en som lämnar 5stjärnor och några tummar upp till allt och den andra misstänker jag var den rivare som var här en hel arbetsdag och fick bort tre kvadratdecimeter golv på fel ställe.

UNDVIK!