Torkab Entreprenad AB

Torkab Entreprenad AB

www.torkab.se
  • Badge2023
4.0

Välkommen till Torkab Entreprenad AB! Har du varit med om en brand, vattenläcka eller inbrott? Vi på Torkab Entreprenad AB har varit med i branschen sedan 1986 och har därför en gedigen yrkeskunskap inom området. Under årens lopp har vi hunnit med så många som 5000 återställningsuppdrag efter vattenskada, inbrott eller brand....

35 omdömen om Torkab Entreprenad AB

Sedan starten hos Reco 2019

Kjell R
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Vi anlitade Torkab efter en vattenskada där de fick lägga nytt golv och tapetsera. Vi är mycket nöjda med hur de presenterade sig och gav oss en seriös och lättförståelig offert. Vi kan rekommendera detta företag som gjorde ett mycket bra jobb när vi var bortresta.

Rebecca K
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Vi fick torkab tilldelade oss i samband med en vattenskada i vår lägenhet. Min partner och jag har renoverat ett par lägenheter med hjälp av entreprenader förut så vi har erfarenhet så det är inget nytt för oss, men det oproffessionella beteendet från vår projektledare (härmed P) var däremot det: - P slutar plötsligt svara på mail och svarar väldigt sällan i telefon - Vid nedmontering av vårt vattenskadade kök skadades vissa stommar, när vi lyfte detta till P blev han väldigt otrevlig och tvär. Vi backade då i och med...

Rebecca K gillar detta
Mats W
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Arbetet är mycket väl utfört. All personal har uppträtt mycket trevligt och korrekt. Torkab har mer än väl levt upp till våra förväntningar.

Sylvia-Annette R
Skrev om Torkab Entreprenad AB

De gjorde arbeten för en bostadsrättsföreningen. De kom fort på plats och var tydliga med hur allt skulle gå till. De fixade det som ålades de att göra och skickade tydliga protokoll.

Lars S
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Bra återkoppling och tydlig redovisning av utfört arbete

Bo Sören G

Kommer på utsatt tid Bra kommunikation Ordning på arbetsplatsen

Putte G
Skrev om Torkab Entreprenad AB

mycket nöjd, bra återkoppling!

Oskar A
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Proffsigt bemötande från första kontakt till slutförande. Tydlig kommunikation med slutkund.

Emma L
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Tydliga svar på alla frågor. Gjorde jobbet. Trevliga.

Charlotte V

Kompetenta och håller tidsplanerna

Jan-erik B
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Torkab som utsetts av vårt försäkringsbolag att sanera källare- och garageutrymmen efter vattenskada, genomförde arbetet på ett professionellt, och korrekt sätt. Kontakter följdes snabbt upp, med ett från all personal trevligt och tillmötesgående sätt.

Delagott  F
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Vi är ett förvaltningsbolag som jobbar med bostadsrättsföreningar och då har vi visa tjänster internt men sedan tillhandhåller vi duktiga under leverantörer externt. Torkab Entreprenad AB är en av dessa leverantörer. Riktig duktig personal, utför arbeten med riktigt bra utfall, och återrapporterar alltid när ett arbetet är klart. Väldigt snabba på att återkoppla dessutom! Jag som förvaltare behöver inte tänka på så mycket, vilket är riktigt skönt. Inte enkelt och hitta duktiga leverantörer, men när man väl hittar dessa...

ELLEN B
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Bra kontakt, snabba på svar, riktigt bra jobb!

Jonny Peter J
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Total katastrof. Undvik dem. Överskred tiden med flera veckor. Entreprenören vägrade ta över efter Torkab. Besiktningen hade tio anmärkningar. Inte ens återställandet var godkänt. Dålig täckning, hela lägenheten täckt med damm.

Svar från Torkab Entreprenad AB

Hej, det är beklagligt att ni är missnöjd med vår hantering och vårt mål är alltid att hantera skadorna så skyndsamt och effektivt som möjligt. Vår beställare i uppdraget var er förening och innefattade friläggning, torkning och återställning av stommen. Utöver detta beställdes ett partiellt stambyte. Vi kan konstatera efter slutförandet att kommunikationen till er som drabbad medlem inte fungerat som önskat. Detta är kritik som vi tar med oss för framtiden i strävan mot att alltid bli bättre. Anmärkningarna åtgärdades...

Krista K
Skrev om Torkab Entreprenad AB

föreningen anlita Torkab för att fixa en fuktskada. Två lägenheter berördes. Rivning, torkning och återställning beställdes på båda lägenheter. De hävdar att arbetet är slutfört, men den ena bostaden saknar fullständigt badrum och den andra fick anlita annan entreprenör för att slutföra arbetet. Det arbete som utförts var under all kritik och amatörmässigt. Projektledaren på Torkab var inte bara otrevlig men vägrade dessutom svara på frågor. Trots att offert begärts så vägrade de lämna en. Sammanfattningsvis var de oprofessionella, amatörmässiga och nonchalanta.

Svar från Torkab Entreprenad AB

Hej Krista, er Kritik och upplevelse av oss tar vi på största allvar. Det är alltid tråkigt när man drabbas av en vattenskada och vårt mål är alltid att hantera skadorna skyndsamt och effektivt utan att tumma på kvalitén. Gällande hanteringen av ansvarsfördelningen delar vi inte samma bild kring ärendet. Er förening var beställare i uppdraget som omfattade friläggning, avfuktning och återställning stomme. Ytskikten hanteras via er hemförsäkring vilket tydligt kommunicerades vid startmötet samt i efterkommande startmail....

Björn B
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Efterarbetet till våra två vattenskador har skötts oklanderligt sv Torkab!!!

Brf Sjöportalen 1 B
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Lägger tyngd på ordning i projektet. Varje steg tar sin tid. Bra information tidigt i ett projekt. Ifall jobbet drar ut på tiden är det inte klart att husägaren blir informerad. Har utförare med erfarenhet som gör att de kan vara självgående, med god kvalitet.

Svar från Torkab Entreprenad AB

Tack för bra feedback, vi tar till oss av det. Vi bedriver ett arbete för att få informationen att nå ut effektivare till alla intressenter i en skada. Jag hoppas vi ska se resultat av det under hösten. MVH Staffan

Jan L
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Bra på alla sätt och vis. Kanske kan de lyssna lite mer på kundens synpunkter. Nu argumenterar de för sina lösningar som jag i och för sig inte har några invändningar mot.

Bo L
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Det var andra gången inom ett knappt år Torkab var där så kontakten var färsk och jag bemöttes lika bra som vid det första skadetillfället

Hotel Gamla Stan Stockholm Ab H
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Proffsiga, strukturerade och enkla att kommunicera med.

Magnus L
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Mycket väl bemött. Långsiktigt god kvalitet och hållbarhet. Torkab motsvarade den förväntan. Arbetena tog alldeles för lång tid. Hade kunnat göras dubbelt så fort. Orsaken är den starka subsepcialiseringen, som givetvis delvis är nödvändig. A reser, parkerar, bedömer och gör förberedande arbetet 4 timmar. B. kommer efter två dagar ocha abatar 3 timar. C kommer efter 5 dagar och arbetar en timme. Samordnare kommer bedömer och beslutar. Etc under 5 månader. Arbetstiden styckas. Res- och kommunikationstiden är osedvalnligt...

Monica I
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Ordning och redo. Mycket bra bemötande. Duktiga hantverkare. Känns tryggt!!!

Staffan S
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Toppen på alla sätt! Snabbt och effektivt

Carina H
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Är så nöjd,! Alla var så professionella , kunniga och trevliga ! Efter allt tråkigt som hände i samband med Vatten läckaget så kändes det extra bra och tryggt att TorkAB tog hand om reparationen och återställandet. Ej att glömma all information , rapporter med mera jag fick om allt som åtgärdades och som jag sedan kunde bifoga till försäkringsbolaget. Stor tack ! Bästa hälsningar Carina Hubeny

Mårten B
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Hantverkare med yrkesbevis, som uppfyller de krav som ställs på komplicerade uppdrag och ombyggnationer.

ARAMIA Z
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Varning för detta företag som egentligen inte bryr sig om recensioner och vad kunder tycker om de eftersom de blir anlitade av försäkringsbolag som inte heller verka bry sig om sina kunder. Jag fick kontakt med Torkab via bostadsrättsföreningens försäkringsbolag. De skulle bara torka en vattenskada och återställa stommen. Det slutade med att hela lägenheten behövde saneras pga bristfällig täckning. De lämnade kvar sanden (som används som isolering) och satte igång en fläkt utan att täcka för dörrar och köksskåp, fläkt etc...

Hans
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Tog ansvar, var tydliga, kommunicerade väl med oss, våra drabbade medlemmar och försäkringsbolaget. Reparerade skadan på ett bra sätt. Bra redovisning av kostnader och fördelning.

NILS W
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Torkab gjorde återställning efter en vattenskada samt renovering i anslutning till detta. Både projektledare och hantverkare från Torkab och deras underleverantörer var mycket professionella och punktliga. Vi fick gjort allt som avtalats, på utsatt tid och resultatet blev utmärkt.

Marianne W
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Tydligt och transparent i arbetsrapport. Trevligt bemötande. Ingen kritik att framföra.

Per
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Blev anlitade i samband med en fuktskada i min lägenhet. Gjorde allt från golvrivning, fuktsanering återställning samt även nytt golv och tapetsering. En handfull hantverkare passerade revy, alla mkt trevliga och skickliga. Höll god ordning och städade efter varje moment. Bra kommunikation genom hela processen. Kan verkligen inte klaga på någonting.

Staffan M och Staffan M gillar detta
John W
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Återställande efter vattenskada i lägenhet. Lyhörd och behjälplig personal under hela arbetets gång. Försäkringsbolaget hade Torkab på sin entreprenörslista och allt har förlöpt mycket väl. Under arbetets gång utvecklades en god relation som bygger på ömsesidig respekt

Calle B
Skrev om Torkab Entreprenad AB

1. Renovering av fuktskadat kök 2. Robin Järvinen har varit bra att arbeta med 3. Jag upplever att det hela fungerat bra trots en besvärlig hyresgäst 4. Proffsiga

Roger, S
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Torkab blev anlitade av vårt försäkringsbolag vi en vattenskada i 4 lägenheter och dom har gjort ett mycket bra jobb med trevlig personal.

Charlotte H
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Att undvika till varje pris. Ett arbete (reparation av fuktskada) som skulle ha tagit max tre månader tog drygt sex månader. Torkab brydde sig inte åt att identifiera och avhjälpa orsaken till fuktskadan (vilket var en trasig diskmaskin) utan återinstallerade diskmaskinen vilket ledde till en ny fuktskada och ytterligare två månaders reparation. Den andra fuktskadan ville de först inte ta ansvar för, utan detta endast efter påtryckningar. Bristfällig kommunikation, otroligt oproffsig arbetsledning och total brist på affärsmoral.

Kjell K
Skrev om Torkab Entreprenad AB

Absolut sämsta kontakten jag haft med någon entreprenör. De svarar inte på mail eller sms och ringer inte upp på missade samtal. Enbart tur att man får tag på dem. De ljuger om vad som utförts och inte utförts. De avtalar tider men kommer inte och hör inte heller av sig om att de fått förhinder. Eftersom de arbetar mot försäkringsbolag så mjölkar de timmar och tid utan ansvar mot slutkund. Det tog dem uppskattningsvis 40 timmar att riva ca en kvadratmeter golv hos mig. Arbetet de utfört hittils är dessutom riktigt dåligt...