Torkab Entreprenad AB

Speditionsvägen 15, 142 50 Skogås — Visa karta

Välkommen till Torkab Entreprenad AB!

Har du varit med om en brand, vattenläcka eller inbrott? Vi på Torkab Entreprenad AB har varit med i branschen sedan 1986 och har därför en gedigen yrkeskunskap inom området. Under årens lopp har vi hunnit med så många som 5000 återställningsuppdrag efter vattenskada, inbrott eller brand. Det kan handla om allt från ett vattenskadat parkettgolv till ett nedbrunnet hus.

Vi riktar oss till dig som försäkringsbolag, hyresgäst och fastighetsägare. Varmt välkommen att kontakta oss för en besiktning av din skada.
Du kontaktar oss genom att klicka på knappen här ovan.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 6 kunder tycker om Torkab Entreprenad AB

• 2019-11-28

Per skrev om Torkab Entreprenad AB
    Blev anlitade i samband med en fuktskada i min lägenhet. Gjorde allt från golvrivning, fuktsanering återställning samt även nytt golv och tapetsering. En handfull hantverkare passerade revy, alla mkt trevliga och skickliga. Höll god ordning och städade efter varje moment. Bra kommunikation genom hela processen. Kan verkligen inte klaga på någonting. Läs mer
    Torkab Entreprenad AB, Torkab Entreprenad AB gillar detta
  • 2019-11-17

John W skrev om Torkab Entreprenad AB
    Återställande efter vattenskada i lägenhet.
    Lyhörd och behjälplig personal under hela arbetets gång.
    Försäkringsbolaget hade Torkab på sin entreprenörslista och allt har förlöpt mycket väl.
    Under arbetets gång utvecklades en god relation som bygger på ömsesidig respekt Läs mer
  • Calle B

hyresgäst
    4. Proffsiga Läs mer
  • 2019-11-14

Roger, S skrev om Torkab Entreprenad AB
    Torkab blev anlitade av vårt försäkringsbolag vi en vattenskada i 4 lägenheter och dom har gjort ett mycket bra jobb med trevlig personal. Läs mer
  • 2019-05-24

Charlotte H skrev om Torkab Entreprenad AB
    Att undvika till varje pris. Ett arbete (reparation av fuktskada) som skulle ha tagit max tre månader tog drygt sex månader. Torkab brydde sig inte åt att identifiera och avhjälpa orsaken till fuktskadan (vilket var en trasig diskmaskin) utan återinstallerade diskmaskinen vilket ledde till en ny fuktskada och ytterligare två månaders reparation. Den andra fuktskadan ville de först inte ta ansvar för, utan detta endast efter påtryckningar. Bristfällig kommunikation, otroligt oproffsig arbetsledning och total brist på affärsmoral. Läs mer
  • 2019-01-22

Kjell K skrev om Torkab Entreprenad AB
    Absolut sämsta kontakten jag haft med någon entreprenör. De svarar inte på mail eller sms och ringer inte upp på missade samtal. Enbart tur att man får tag på dem. De ljuger om vad som utförts och inte utförts. De avtalar tider men kommer inte och hör inte heller av sig om att de fått förhinder. Eftersom de arbetar mot försäkringsbolag så mjölkar de timmar och tid utan ansvar mot slutkund. Det tog dem uppskattningsvis 40 timmar att riva ca en kvadratmeter golv hos mig. Arbetet de utfört hittils är dessutom riktigt dåligt gjort och jag har fått åtgärda flera saker själv. Hela nedervåningen var täckt med damm när de var färdiga.
    Snart sex månader efter att fuktskadan upptäcktes är det fortfarande mögel kvar under diskbänken.
    Så mitt tips är att undvika detta företag om du kan! Och om du har ett försäkringsärende så be att få en annan entreprenör.
    Misstänker och hoppas att detta är den sorts företag som kommer rensa ut sig själv under kommande lågkonjunktur.

Första kontakten var trevlig dock men resten skrämmande dåligt.

De har ett par bra reviews på google, den ena från en som lämnar 5stjärnor och några tummar upp till allt och den andra misstänker jag var den rivare som var här en hel arbetsdag och fick bort tre kvadratdecimeter golv på fel ställe.

UNDVIK! Läs mer

Speditionsvägen 15, 142 50 Skogås