Toxa International Import

Björkholmsvägen 194, 132 52 Saltsjö-boo — Visa karta

2.3 i betyg av av 3 omdömen

Vi säljer produkter mot skadedjur och skadeinsekter samt trädgårdsprodukter

Läs vad 3 kunder tycker om Toxa International Import

• 2019-12-23

MATS L skrev om Toxa International Import
    Varning!! Varning!! Varning""
    Det här är ett bedrägeriföretag!!
    Köpte 3 Upgglor som skulle skrämma fåglar men har efter 2 månader ännu inte fått de.
    Men betalt det tog de via Klarna. Har klagat hos klarna men det verkar segt att få rätt
    Varning!! Varning!! Varning!!

Varning, varning varning!!
    Det här det sämsta företaget ever. Beställde 3 ugglor för att skrämma bort fåglar och leverans skulle ske efter 3 dagar men efter 1½ månad har ännu inga ugglor kommit. De svarar varken på otaliga telefon eller mail men betalt tog de via klarna.
    Hävde beställningen efter 1½ månad men tror ni jag fick tillbaka några pengar? Nä,nä.....
    Polisanmälde honom för bedrägeri (tog en helg att skriva ihop) men Harry Haffa la ner utredningen på en gång och sa att det var ett konsumentärende. Vände mig till den lokala konsumentvägledningen men de kunde inte hjälpa till sa de och hänvisade till ARN. Gjorde en anmälan till ARN (tog ytterligare en helg i anspråk) men i skrivande stund har ARN inte gjort något.
    Efter 3 månader stämmer jag TOXA-shop inför Stockholms Tingsrätt och detta tog ytterligare flera dagar i anspråk med bifogande av mail, polisanmälan, anmälan till ARN mm. Har nog lagt ned över 60 timmar på det här f-bannade företaget.
    Först då betalar den jäveln Johan Kjellman tillbaka pengarna och jag förlorade därmed i Tingsrätten och fick betala 900:- i ansökningsavgift + 1404:- i advokatkostnader för TOCA-shops jävla advokat + 20 mils resa till Stockholms Tingsrätt + dyr parkering en halv dag.
    Det här är vad som väntar om ni handlar av TOXA-shop mfl namn (skadedursfri, rådjursfri) på nätet (eg. ägare Nordic Pest Products AB).
    Varning, varning, varning!!!. Handla inte här!!! Läs mer
  • Marianne H

2015-07-09

Marianne H skrev om Toxa International Import
    Köpte en AMT mygg-maskin 2014 som inte räckte till för våra behov. Vi var för snåla då helt enkelt.

Nu har vi köpt en Mosquito Magnet Patriot som vi har stora förväntningar på! Jag läste mycket på hemsidan om maskinerna, leveranstid och rabatt innan vi bestämde oss. Ringde sen upp och fick veta att det var mer eller mindre kö på att köpa maskinerna eftersom de har det lägsta priset.

Vår maskin skickades och levererades så snabbt som det bara gick, knappt en v. innan Toxa fått hem nya till lagret och 2 dagar hem till oss. Då hann jag även ändra på min första order och lägga till fler varor. Servicen och frakten var riktigt bra även 10 % rabatt på redan låga priser!

Jag förstår fullkomligt varför man inte vill sälja garner i samma webbshop som säljer trädgårdsprodukter mm! När jag ringde så frågade Johan Kjellman vilken webbshop det gällde. Inga som helst otydligheter!

Mycket nöjda kunder som inte är nöjda med all Knott och Mygg

/ Jonas och Marianne Hammarberg
    Värnamo Läs mer
  • Hyrfiske M

2015-06-18

Hyrfiske M skrev om Toxa International Import
    Beställde en myggdödare för 7990 på söndagen och valde speciellt ut denna leverantör då det stod att de fanns i lager, för att hinna få den före midsommar till ett kundevent. Jag betalade 349:- extra för att få den dagen efter med företagspaket. Då den ej kommit på onsdagen ringde jag upp varpå Johan Kjellman bedyrade att den skulle komma på torsdagen. Då jag på torsdagen går in på tracking ser jag att den står för leverans Måndag! Efter midsommar! Jag har ringt igen och de säger fortfarande att paketet skall komma idag (Torsdag) På posten säger två av varandra oberoende att det är måndag. Antingen blåljuger dom på toxa eller ...Förövrigt har de flera hemsidor varav en där man blir utkastad av mc affe på grund av virusrisk! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte