Alla kategorier Museum Skåne Helsingborg Toy World

Toy World

Kullagatan 12, 252 20 Helsingborg — Visa karta

miniWorld Stockholm (fd Leksaksland) - en interaktiv minivärld av leksaker!

Upplev en världsunik samling av leksaker. Välkända teman såsom Playmobil, Star Wars, Barbie, Disney, Smurfarna, Tintin, James Bond, Lundby dockskåp, McDonald's-leksakerna och mycket mer. Vi är varken ett lekland för barn eller traditionellt historiskt leksaksmuseum. Här kan du uppleva verklighetstrogna och fantasifulla världar såväl som upptäcka och återupptäcka de välkända figurerna från böckernas och filmernas klassiska värld. Vi är unika både med vad som ställs ut och på sättet det görs och vi vill ge varje besökare, oavsett ålder, en totalupplevelse. Vi håller till i en grottliknande miljö med fantastiska valv i bottenplanet av ett hus från 1890-talet. Kom och sugs in i ett häftigt eldorado av magi, fantasi, glädje och nostalgi. För alla åldrar - mitt i stan!
Mån-Tis: Stängt
Ons-Sön: 11:00-17:00

Läs vad 4 kunder tycker om Toy World

• Aure v
    Aure v skrev om Toy World
    Det var ett superbra ställe!!!Det var jätte snygg och stor samling med leksaker!!SÅ,HIPP HIPP HURRA FÖR LEKSAKSLAND!!!!
    Cajsa J gillar detta
  • David B
    David B skrev om Toy World
    Kul
  • Anna O
    Anna O skrev om Toy World
    En lugn oas för barn och vuxna! På ett enkelt sätt visas du runt bland många generationers leksaker.
  • Alexandra G
    Alexandra G skrev om Toy World
    Upplevelsemuseet Leksaksland är ett väldigt roligt och lärorikt museum. De visar inte gamla tråkiga leksaker, utan sånt man kommer ihåg och nya leksaker. Det är både roligt för vuxna och barn, så jag rekommenderar att du tar med dig hela familjen, både föräldrar och barn.

Kullagatan 12, 252 20 Helsingborg