Trädakuten AB

Trädakuten AB

Vi hjälper er att beskära och ta ned träd säkert och snabbt. Med hjälp av många års erfarenhet, den senaste tekniken och ett stort intresse för miljö och träd arbetar vi effektivt med trädfällning och beskärning.

Våra duktiga arborister klättrar och beskär enkelt i träd som står trångt, nära bostäder eller andra byggnader eller är gamla och sköra. Kan träden fällas från marken är det smidigt, men annars tar vi säkert ned trädet bit för bit.

Genom att beskära ett träd kan ni öka dess livslängd och dessutom skapa en trevligare samexistens mellan träd och människor. En proffsig beskärning ger trädet nytt liv och kan bidra till att minska olycksrisk och andra problem för er!

Vi hjälper självklart också till med bortforsling och stubbfräsning efter fällning eller beskärning. När vi forslar bort material återvinns det i värmekraftverk.

Läs vad 1594 kunder tycker om Trädakuten AB 2

2022-11-25 Verifierad kund
    Snabbt, proffsigt och bra pris! Använt Trädakuten flera gånger senaste åren
    2022-11-24 Verifierad kund
    4 st fruktträd blev klippta efter påminnelse så där finns inget att säga. Överenskommet pris, 8000:- plus etablering 300:- höll han. Jobbet tog två timmar men någon tid var inte avtalat, bara priset. Summeringen blir att han tar fyra.tusen kr i timmen plus etablering eller tvåtusen per fruktträd. klippet körde vi bort själva. Ett lass i personbilen. Under 45 års trädgårdsskötsel har jag aldrig haft någon som klippt så snabbt eller dyrt.
    Rekommenderas INTE !!! Det är alldeles för dyrt.
    Blev väl bemött.
    Uppdraget utfördes helt enligt plan.
    Enda negativa var att det tog rätt lång tid mellan beställning och utförande.
    Tjänsten omfattande klippning av två träd
    De var profetionelt , och korrekt, Vi är hel nöjda
    2022-11-20 Verifierad kund
    Mycket bra första bemötande.
    Lite strul innan vi fick tid för utförande bekräftat.
    Superbra och snabbt utförande av träfällningen.
    Vi är mycket nöjda med utfört arbete och vänligt bemötande.
  • Lennart O
    skrev om Trädakuten AB
    2022-11-19 Verifierad kund
    Det var utfört till full belåtenhet
    2022-11-14 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda med arbetet, som löpte friktionsfritt och snabbt. Vid behov kommer vi säkert att använda firman igen.
    2022-11-14 Verifierad kund
    Trevlig och saklig redan vid första träff, fick mycket goda råd hur man ska ta hand om träd och natur.
    Mycket fint och prydlig utfört arbete. Det var inte " bara" trädfällning och beskärning utan vackert gjort. Rekommenderas högst.
    2022-11-14 Verifierad kund
    Åh ! Killarna var jätteduktiga .
    Jag är så nöjd över deras beskärning av min halvdöda björk .
    I år ska den Prydas med ljus .
    2022-11-13 Verifierad kund
    Professionellt utfört arbete med bra resultat. Tog lite lång tid innan de kunde komma.
    2022-11-11 Verifierad kund
    Snabbt trevligt professionellt bemötande o bedömning. Har tyvärr inte kunnat se resultatet (beskärning av päronträd) eftersom vi är i Stockholm nu och återkommer till vårt sommarhus till våren. Men vi hoppas på det bästa!
    2022-11-10 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och allt blev med gott resultat plus att det var städat och fint i trädgården
    2022-11-07 Verifierad kund
    Bra bemötande, proffsig personal. Gjorde ett bra arbete.
    2022-11-06 Verifierad kund
    Trevligt och personligt bemötande. Proffsigt utförande av trädbeskärning.
    2022-11-06 Verifierad kund
    Har bara lovord. Fällde 7 större o delvis besvärliga träd. Snabbt, proffsigt o effektivt.Mycke trevligt bemötande.
    2022-11-05 Verifierad kund
    Kanon trevliga och proffsiga killar rakt igenom.
    Kan varmt rekommenderas och kommer att använda dom igen när jag behöver i framtiden
    2022-11-03 Verifierad kund
    På ett sätt som man kan förvänta sig dvs utan anmärkning.

Mina förväntningar på Trädakuten var att de har betydligt bättre kunskap än vad jag själv har ifråga om trädklippning.
    2022-10-30 Verifierad kund
    De svarade direkt och kom hit och tittade innan. Resultatet blev bra.
    2022-10-29 Verifierad kund
    Trevlig personal som tog ner ett stort träd på min tomt. Tog hand om ris och grenar. Rent och snyggt efteråt
    2022-10-29 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande och utförande av arbetet.
    2022-10-29 Verifierad kund
    Det var noen små døde grener rett ved den store de fjernet, de kunne de kuttet ned.
    2022-10-26 Verifierad kund
    Jättebra bemötande i ett svårt uppdrag med negativa grannar. Fint jobb och trevliga och professionella medarbetare. .
    2022-10-26 Verifierad kund
    Snabba och effektiva rakt igenom! Vi kommer definitivt ringa detta härliga gäng fler gånger och rekommenderar dem till alla vi känner!
    Väldigt kompetent bemötande.

Företaget var transparenta och tydliga.

Vi köpte tjänsten nedtagning av ett stort antal träd.
    2022-10-25 Verifierad kund
    Formklippning av gammal apel.

Mycket vänligt och professionellt bemötande, både via telefon och på plats hos oss.
    2022-10-24 Verifierad kund
    Bra bemötande av alla, både de som utförde jobbet och kvinnan på kontoret.
    Det var också fint, att få en offert och en bestämd dag för arbetet samt att det var snyggt bortplockat. Det var en stor tall och en björk, som sågades ner och delvis sågades upp.
    2022-10-24 Verifierad kund
    Beställde beskärning av japanskt körsbärsträd. Blev mycket fint bemött och trots ont om tid ordnades det snabbt av kunniga trevliga killar.
    2022-10-22 Verifierad kund
    10 poäng av 10,
    Toppen!Proffsigt kranförare, trevlig, snabb,
    Kommer rekommendera Trädakuten,
    2022-10-22 Verifierad kund
    Trevliga killar, vi beställde beskärning av ett bigarråträd och en stor blodbok. Bigarråträdet blev jättefint men blodboken hade vi velat ha lite mindre i omkrets, ena sidan av trädet skulle nog behövts minskas något.

MVH
    Sture Svensson
    2022-10-19 Verifierad kund
    Tycker att Trädakuten gjorde ett jättebra jobb med att beskära vårt stora körsbärsträd. Proffsigt från början till slut.

Snabbt svar på vår förfrågan och personligt möte bokades in och genomfördes tämligen omgående. Offerten kom nästan direkt, och väntetiden på att arbetet skulle bli utfört blev kortare än vad vi trodde.

Det känns som att Trädakuten är måna om sina kunder! Vi är helnöjda! Kan rekommendera dem!
    2022-10-19 Verifierad kund
    Nedtagning av 30 m hög björk
    Proffsigt bemötande och utförande.
    Snabbt och bra arbete
    2022-10-17 Verifierad kund
    Beställde hjälp i juli, 8 veckor innan utförande i september. Godkände kostnadsförslag i vändande post, inga problem. Skulle bli kontaktad längre fram.

Fick påpeka flera gånger senare om planerad tid. Gav förslag på senaste vecka och fick ändå påminna och fråga.
    Reagerade till kontaktperson, då allt blev ’i sista momangen’ innan hemresa.

Tre rara arborister kom i god tid sedan och utförde allt enligt önskan, på ett bra sätt enligt vad vi kan se.

Men kanske planering och kontakt skulle kunna ordnas på ett något mer ’tryggt’ sätt.
    Hade liknande erfarenheter de andra två gångerna med viss osäkerhet om ’när och hur’…

Vi har fått hjälp med hamling 2ggr och beskärning av äppelträd.

Vänligen Ewa Lundgren Jore Udde Fjällbacka
    2022-10-16 Verifierad kund
    Trevligt bemött och lätta att få kontakt med.
    Gav tips som vi ej hade hade tänkt på, bra.
    När dom kom var dom effektiva och gjorde ett utmärkt arbete.
    Nedtagning,klyvning samt flisning av 15 träd, varav några stod nära byggnader.
    2022-10-15 Verifierad kund
    Felle et stort tre mellom noen uthus. Kom som avtalt, og fjernet alt, som avtalt.
    2022-10-14 Verifierad kund
    Första kontakten var bra och informativ.

Utförandet var inte enligt överens kommit. ni kommer till baks och gör om, klipper enbart ner på höjden så att trädet ser helt platt ut. Det medför att jag nu klipper trädet själv, som jag inte ville göra för att jag inte ansåg mig ha de kunskaper. Det ni har bevisat så klarar jag detta själv för det kan inte bli sämre än detta.

Tony Andersson
    2022-10-13 Verifierad kund
    Trevliga telefonsamtal. Ordnade allt med snabba svar o viljan att det skulle passa oss.
    Offert som var saklig och höll hela vägen.
    Proffs som kom och tog ner alla svåra träd mellan berget och förrådstält.
    Snabba och trevliga .
    Trädakuten överträffade alla våra förväntningar .Fantastiskt att se hur skickligt de tog ner träden
    2022-10-13 Verifierad kund
    Beställde klippning av 2 fruktträd. De hade lite att göra men höll mig informerad. Helt OK
  • Martin B
    skrev om Trädakuten AB
    2022-10-13 Verifierad kund
    Superbra hantering - snabbt och lätt kontakt och vips var trädet borta!

En begränsningslina till robotklipparen råkade stryka med (lätt hänt förstås!) men Bjarki hörde av sig dagen efter och erbjöd sig att reparera - snyggt hanterat. Självklart fixade jag det själv.

Rekommenderar!
    2022-10-13 Verifierad kund
    Har anvendt Treakutten to ganger. Veldig fornøyd begge gangene. De som kom var veldig hyggelige. Gjorde en veldig god jobb 👍
    2022-10-12 Verifierad kund
    Trevliga, arbetar på, svarar på frågor o kommer med förslag.
    2022-10-12 Verifierad kund
    Trevligt och kunnigt bemötande. Trots mycket arbete fick vi hjälp med att beskära en stor hängbok på en söndag. Utmärkt utfört arbete.
    /Roger
    2022-10-10 Verifierad kund
    Trevlig, bra och effektiv nedtagning av träd. Rekommenderas varmt.
    2022-10-10 Verifierad kund
    Proffsig och trevlig kontakt. Ville ha några träd fällda och några gallrade. Arbetet utfördes av duktiga, effektiva och trevliga arborister. Även bortforslingen
    fungerade perfekt. Mycket nöjd
    2022-10-07 Verifierad kund
    Snabb service och trevlig personal
    2022-10-05 Verifierad kund
    Arbeidet ble utført meget profesjonelt. Ingen skader på hus, hage eller annen infrastruktur. Eneste minus var at arbeidet ble utført senere enn avtalt.
    2022-10-04 Verifierad kund
    Bra och snabb service från start till slut.
    2022-10-04 Verifierad kund
    Det vi bett om blev gjort. (Vi var inte hemma när arbetet utfördes) Dock glömde man att t bort en död gren som fallit från ett träd och fastnat i en buske. För mig (86 år) blev det en stor ansträngning att få bort halva grenen, oländig terräng.
    2022-10-02 Verifierad kund
    verkade proffsiga och arbetet gick snabbt
    2022-10-01 Verifierad kund
    Snyggt, snabbt och proffsig utfört arbete.
    2022-09-28 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande, snabb respons, pigga killar, utförde mer i uppdraget än vad som var överenskommet, Lysande. Beställde nedtagning av 5 träd varav 3 lite besvärligare, utföll till full belåtenhet