Trädakuten AB

Gössby 224, 444 93 Spekeröd — Visa karta

Vi hjälper er att beskära och ta ned träd säkert och snabbt. Med hjälp av många års erfarenhet, den senaste tekniken och ett stort intresse för miljö och träd arbetar vi effektivt med trädfällning och beskärning.

Våra duktiga arborister klättrar och beskär enkelt i träd som står trångt, nära bostäder eller andra byggnader eller är gamla och sköra. Kan träden fällas från marken är det smidigt, men annars tar vi säkert ned trädet bit för bit.

Genom att beskära ett träd kan ni öka dess livslängd och dessutom skapa en trevligare samexistens mellan träd och människor. En proffsig beskärning ger trädet nytt liv och kan bidra till att minska olycksrisk och andra problem för er!

Vi hjälper självklart också till med bortforsling och stubbfräsning efter fällning eller beskärning. När vi forslar bort material återvinns det i värmekraftverk.

Läs vad 350 kunder tycker om Trädakuten AB

• Yvonne R
    Yvonne R skrev om Trädakuten AB
    Jättebra killar ...o en tjej som klättrade i träden själv Snabbt o Enkelt
    Tack
    Från en nöjd kunf Läs mer
  • Nancy H
    Nancy H skrev om Trädakuten AB
    De personer som utförde arbetet gjorde det bra. Trevliga och effektiva. Läs mer
  • Siv O
    Siv O skrev om Trädakuten AB
    Vi blev väldigt nöjda med ert arbete, proffsigt och bra utfört. Jobbet avsåg nertagning och bortforsling av en fura med två stammar o ca 25 m hög. Personalen bestod av 4 st o var fantastiskt duktiga o trevliga. Vi kan rekommendera trädakuten på det varmaste. Läs mer
  • Linn R
    Linn R skrev om Trädakuten AB
    Vi har beställt fällning och bortforsling av en stor gran på vår tomt av trädakuten. Vi är mycket nöjda! Lätt att få kontakt, proffsig rådgivning och snyggt skött jobb på rätt tid. Läs mer
  • Ulf V
    Ulf V skrev om Trädakuten AB
    Bra service och bemötande. Kunnig personal men dåliga på att passa tider. På det stora hela är jag mycket nöjd och kommer att anlita Trädakuten igen. Ulf Careland Läs mer
  • Helena Z
    Helena Z skrev om Trädakuten AB
    Beskärning av träd och buskar Läs mer
  • Leif B
    Leif B skrev om Trädakuten AB
    Toppen! Snabbt svar på förfrågan. Inspektion skedde snart därefter. Bra förslag på att lyfta ekkronan i st f att ta ner några stammar. Och fyllningen av ett krikonträd gick galant. Trevligt bemötande och rask levererans av jobbet. Mycket prisvärt! Läs mer
  • Johan F
    Johan F skrev om Trädakuten AB
    Full pott! Snabb och snygg nedtagning utan problem. Rätt ok pris med.
    Inom 24h var träden nere och bortforslade och de tog t.o.m. den sly som vi själva hade tagit ner innan och lagt på hög 😁 Läs mer
  • Mats K
    Mats K skrev om Trädakuten AB
    Från beställning till utfört arbete gick det som på räls.
    Trädfällning i villa område. Fällning, kvistning lastning och städat område, tog 30 minuter.
    Kan med varm hand rekommendera Trädakuten. Läs mer
  • Ulf T
    Ulf T skrev om Trädakuten AB
    Samtalen med Trädakuten har varit bra och de har hållit vad de lovat. Trädakuten har fällt 2 jättebokar som stod riskabelt till med tanke på omgivande bebyggelse på min tomt utan att ha skadat överhuvudtaget någonting. Dessutom plockat med sig alla grenar och stockar och gjort ett fantastiskt jobb. Vi är jättenöjda! Läs mer
  • Brf H
    Brf H skrev om Trädakuten AB
    Fick hjälp med två träd, utfördes fint och den tiden som va sagt. Kunde varit bättre återkoppling till kund i början och kommunikation mellan kollegorna. Annars bra. Läs mer
  • Sven G
    Sven G skrev om Trädakuten AB
    Jag fick hjälp att ta ner en stor tall utan att skada huset och dessutom tog de med sig allt från tallen och rensade bort alla rester från den.Bra bemötande vid samtal dessutom en en bra offert innan jag bestämde mig att ta ner tallen. Läs mer
  • Richelle W
    Richelle W skrev om Trädakuten AB
    Bra bemötande från företaget. De gjorde bra jobb med trädgården och jobbet precis hur jag önskade. Läs mer
  • Kristina S
    Kristina S skrev om Trädakuten AB
    Lång väntetid men sedan föredömligt snabbt och snyggt gjort! Läs mer
  • Bo T
    Bo T skrev om Trädakuten AB
    Fick hjälp med att ta ner 3 st granar.
    Ett proffsigt jobb och bemötande rakt igenom. Läs mer
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Trädakuten AB
    De var jätteduktiga, skickliga, effektiva och orädda bland trädkronorna. Helt enkelt ett toppen jobb.

Det som drar ner betyget är att vi efter flera veckor fortfarande väntar på att stubbfräsning en skall bli gjord. Det känns som om ni har glömt oss. Läs mer
  • Siv L
    Siv L skrev om Trädakuten AB
    Trevlig och kunnig personal som visste vad han höll på med. Klippte två äppelträd som rådjuren hade ätit på men han fick till dom mycket bra. Läs mer
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om Trädakuten AB
    Nöjd kund......................... Läs mer
  • Knut H
    Knut H skrev om Trädakuten AB
    Hej! Både jag och frugan är jättenöjda med all hjälp vi fick. Hatten av för den kunniga och trevliga person som var här. Läs mer
  • Hans C
    Hans C skrev om Trädakuten AB
    Bra."......................................................... Läs mer
  • Oskar J
    Oskar J skrev om Trädakuten AB
    Mycket bra! Bra i telfonen och trevliga killar som kom. Bra jobb! Läs mer
  • Veronika N
    Veronika N skrev om Trädakuten AB
    Det gick bättre att ringa T denna gång, lättare att få kontakt. T gräsklippare är jätteduktiga och noggranna. Vi har fått mer frukt i våra träd efter det att T började att "ta hand om" dem. Läs mer
  • Berit M
    Berit M skrev om Trädakuten AB
    Gott och proffsigt bemötande hela vägen. Snabb och korrekt information. Snabba åtgärder också. Jag hade också en del frågor som jag fick svar på. Träden, en kastanj och en bok, blev jättefina! Läs mer
  • Hans R
    Hans R skrev om Trädakuten AB
    Fällning och bortforsling av stor björk mellan två hus, och fällning av några tallar. Mycket bra utfört arbete , från offert genomgång till färdigställt arbete. Kan verkligen rekommendera trädakuten. Läs mer
  • Brf H
    Brf H skrev om Trädakuten AB
    Den var toppen! Bra service Mvh Birgitta. Läs mer
  • Magnus Ö
    Magnus Ö skrev om Trädakuten AB
    Fick hjälp med att ta ned en gran i svårt läge, är mycket nöjd med jobbet. Läs mer
  • Hans-erik J
    Hans-erik J skrev om Trädakuten AB
    Snabbt anbud. Nedtagning av 3 träd kapade i vedlängder, hamling av en bok och stubbfräsning. Allt utfördes enligt våra förväntningar av trevliga människor och vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • Karin L
    Karin L skrev om Trädakuten AB
    Jag beställde nedtagning av några sjuka träd, beskärning av ett par stora träd, samt bortforsling av stammar, grenar och ris. Trädakuten genomförde jobbet, men utförarna verkade inte ha läst offerten så noga. Eftersom jag var på plats under arbetet kunde jag instruera dem på nytt om de önskemål jag framfört vid beställningen. Informationsflödet inom trädakuten från den sim tig upp beställningen till de som utförde jobbet kunde alltså varit bättre. Jag känner mig dock på det hela taget nöjd med resultatet, även om det krävdes mer bevakning från min sida än jag väntat. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Trädakuten AB
    När vi kontaktade Trädakuten visste vi egentligen ingenting om det företaget, vi valde det helt enkelt för att det låg i vår hemmiljö.
    En kvinna svarade, när jag ringde, att jag skulle bli uppringd av den som skulle titta på trädet om ca en vecka, eftersom de hade väldigt mycket att göra. Hon sa också att det nog skulle dröja ca fem veckor innan de kunde utföra jobbet. Jag tyckte det lät länge, men tog erbjudandet ändå. Förklarade dock att det vore bra om det kunde bli innan löven föll av trädet, eftersom det då borde vara lättare att se vilka grenar som skulle bort.
    Efter ca två veckor ringde en kille och bad att få komma och titta på trädet, vilket han gjorde efter ca 10 minuter. Han fick då veta att vi har en pil, vars grenar hänger över både taket och vägen och dessutom har en del döda grenar. Dessa ville vi ha bort utan att trädet tappar sin form alltför mycket.
    På kvällen mailade han oss en offert, som vi accepterade samma kväll. Han meddelade att det kunde dröja upp till fem veckor innan jobbet kunde utföras.
    Två veckor senare, på kvällen, fick vi ett samtal att de nästa morgon kunde komma, eftersom de hade fått en lucka.
    Klockan åtta kom två killar och jobbade effektivt till halv elva. Då var alla grenar både nedtagna och borttagna. Det syntes inte ett spår på marken efteråt!
    Vi är jättenöjda med både bemötande och utfört arbete!!!
    Alla som vi var i kontakt med var jättetrevliga! Läs mer
  • Sven S
    Sven S skrev om Trädakuten AB
    Snabbt smidigt och kompetent, tack Läs mer
  • Tony T
    Tony T skrev om Trädakuten AB
    Snabbt och proffsigt utfört. Bra respons från säljare Läs mer
  • Deysi A
    Deysi A skrev om Trädakuten AB
    Väldigt nöjd med arbetet, riktigt duktig personal Läs mer
  • Pamela W
    Pamela W skrev om Trädakuten AB
    Henrik är mycket kunnig och uppför sig professionellt. Enda möjliga anmärkning är de långa väntetiderna som beror på att Trädakutens är flitigt anlitat! Läs mer
  • Tomas J
    Tomas J skrev om Trädakuten AB
    Det gick snabbt och lätt när vi kom i kontakt. Något som man kanske kan önska är att få snabbare återkoppling via mail eller tfn efter att jag tog kontakt/ gjorde förfrågan. Läs mer
  • Josefin P
    Josefin P skrev om Trädakuten AB
    Fantastiskt effektiva och snabba killar! Läs mer
  • Laila W
    Laila W skrev om Trädakuten AB
    Tog ner träd på tomten. Fick även hjälp med att forsla bort träd som vi själva tagit ner. Mycket trevligt bemötande och diskussion vid framtagande av offert. Läs mer
  • Ulrika W
    Ulrika W skrev om Trädakuten AB
    De jobbade snabbt och effektivt. Gjorde ett bra jobb och rensade upp efter sig. De hade ett bra bemötande. Jag var helt nöjd. Läs mer
  • Karl T
    Karl T skrev om Trädakuten AB
    Jag har fått hjälp med att fälla, forsla bort och därefter stubbfräsning av en ca 10 m hög gran. Detta har fungerat helt felfritt från första kontakten till att arbetet var klart och tjänsten betald.
    Den mesta kontakten var via sms vilket också fungerade bra. Läs mer
  • Leif S
    Leif S skrev om Trädakuten AB
    Nedtagning av en stor Björk
    Jag blev bemött på ett mycket bra sätt och alla min förväntningar uppfylldes Läs mer
  • Lisbeth O
    Lisbeth O skrev om Trädakuten AB
    Jag heter inte LISBETH...Ni skickar till fel person!!! Vill definitivt inte ha fler meddelanden från en firma jag inte har anlitat!!
    Hälsn. Inger Öberg Läs mer
  • Gustav Z
    Gustav Z skrev om Trädakuten AB
    Snabbt utfört arbete, lämnade fint efter sig. Lite svårt med kommunikationen kring när de skulle komma. Men allt som allt positivt. Läs mer
  • Karl O
    Karl O skrev om Trädakuten AB
    Trädakuten med koppling till aboristerna var en fantastisk upplevelse att se hur de angrep problemet på ett proffsigt sätt.
    Trevliga och artiga grabbar tack för all hjälp.
    Calle o Annika Läs mer
  • Björn J
    Björn J skrev om Trädakuten AB
    Hade en björk som hade vuxit sig alldeles för stor. Anlitade Trädakuten för att ta bort den. Björken stod besvärligt till, så den fick monteras ner gren för gren. Killarna gjorde ett helt suveränt jobb. Inte ett missöde. Jobbet var klart på en och en halv timme inklusive upprensning av gräsmattan från björkrester.
    Jag kan varmt rekommendera Trädakuten! Läs mer
  • Brf S
    Brf S skrev om Trädakuten AB
    Hej
    Fantastiskt bemötande och service
    Har anlitat Trädakuten vid flera tillfällen
    För neddragning av träd och gallring

Mvh Kent brf sandlyckan Läs mer
  • Boel M
    Boel M skrev om Trädakuten AB
    Bra föstakontakt men sedan flera missar i kommunikationen. Fick en månad efter kontakt ingen offert, vid påstötning fick jag veta att hösten var fullbokad.
    Sedan fick jag telsamtal att de var på väg till oss samma dag.
    Då kapades träd o bortforslades mycket proffsigt och enligt förväntan. Fick också bra råd ang att inte beskära kärleken mer. Läs mer
  • Eva J
    Eva J skrev om Trädakuten AB
    Det fungerade jättebra. De var flera man, det gick fort och de gjorde det som jag bett dem om. Räkningen kom också snabbt som den bör. Läs mer
  • Lisbeth J
    Lisbeth J skrev om Trädakuten AB
    Trevligt bemötande och snabbt utfört arbete. Läs mer
  • Ragnar E
    Ragnar E skrev om Trädakuten AB
    Fungerade helt ok förutom att de inte kunde göra arbetet på utsatt dag. Läs mer
  • Jan-erik S
    Jan-erik S skrev om Trädakuten AB
    Bra bemötande. Fått hjälp med trädfällning med mycket bra resultat. Läs mer
  • Rune M
    Rune M skrev om Trädakuten AB
    Jag har fått hjälp att ta bort ett körsbärsträd.
    Det utfördes till min fulla belåtenhet Läs mer

Gössby 224, 444 93 Spekeröd