Trädakuten AB

Trädakuten AB

Vi hjälper er att beskära och ta ned träd säkert och snabbt. Med hjälp av många års erfarenhet, den senaste tekniken och ett stort intresse för miljö och träd arbetar vi effektivt med trädfällning och beskärning.

Våra duktiga arborister klättrar och beskär enkelt i träd som står trångt, nära bostäder eller andra byggnader eller är gamla och sköra. Kan träden fällas från marken är det smidigt, men annars tar vi säkert ned trädet bit för bit.

Genom att beskära ett träd kan ni öka dess livslängd och dessutom skapa en trevligare samexistens mellan träd och människor. En proffsig beskärning ger trädet nytt liv och kan bidra till att minska olycksrisk och andra problem för er!

Vi hjälper självklart också till med bortforsling och stubbfräsning efter fällning eller beskärning. När vi forslar bort material återvinns det i värmekraftverk.

Läs vad 1363 kunder tycker om Trädakuten AB 2

2021-10-22
    Trevligt bemötande och proffiga
    2021-10-21
    Riktigt trevliga killar som utförde beskärning av två fula askar. Proffsiga och noga med säkerhet. Klockrent val!
    2021-10-21
    Proffsigt och pålitligt företag kan rekommenderas
    Trädbeskärning utfördes
    2021-10-20
    De kom til oss når vi ikke var tilstede for å utføre oppdraget

Vi hadde forventninger til at arbeidet ble utført som vi hadde snakket om, men det var en liten mangel da en gren ikke var tatt ned.

Vi ba de ta den grener og tretopper
    2021-10-19
    De kom som avtalt, ga pristilbud på stedet, og gjennomførte jobben som avtalt
    2021-10-19
    Är mycket nöjd med Trädakuten och kommer att rekommendera dem!
    2021-10-19
    Snabbt och trevligt bemötande, prisvärd offert.
    Jobbade snabbt och bra. Mycket nöjd med allt
    2021-10-14
    Positivt bemötande och trevlig personal som svara på alla frågor. Mycket snabba med bokningen så det blev gjort inom önskad tid. De tog ner vårt stora träd som stod nära huset utan problem. vi är mycket nöjd både med utförandet arbetet, personalen och hanteringen av materialet. Snabbt enkelt och effektivt.
    2021-10-14
    Bra rakt igenom - kom såg(ade) och röjde klart - snyggt jobb.
    2021-10-14
    Väldigt bra. Trevliga och kunniga. Handskades bra med min granne också som ville ha någon gren nedsågad. Tjänsten vi köpt var att såga ner grenar och träd i vår sommarstuga.
    2021-10-12
    Mycket snabbt och effektivt arbete. De lämnade tomten i bra skick och tog med allt spill.
    2021-10-11
    Bra bemött.
    Höll tiderna.
    Gjorde ett proffsigt jobb.
    2021-10-11
    Jättebra bemötande på plats och i telefon.

Va lite si och så med planeringen av jobbet hos oss. Jobbet skulle göras under JAS perioden fick inbokat jobbet i grevens tid under september.

Särskilt teamet som var här och utförde jobbet hos oss. Riktigt bra service och bemötande. Vi köpte beskärning av 2 rödbokar
    2021-10-10
    Det gjelder prosjektet Edholmsvägen 5, Strömstad.
    Trädakuten sitt team var meget dyktig, teamlederen var lett tilgjengelig og veldig kooperativ. Det måtte felles et stort eiketre for byggeplass, og en del grener måtte fjernes. Oppgavene ble utført raskt og meget profesjonelt.
    I tillegg hadde jeg flere ønsker på stedet som ble håndtert meget tilfredsstillende.
    Vår Entreprenør Oskar Gundersen var imponert over hvor ryddig byggeplassen var etter at dere i Trädakuten har gjort jobben.
    Vi kommer gjerne tilbake når byggeprosjektet er ferdig.
    2021-10-10
    Trevliga och effektiva! Resultatet blev bra!
    2021-09-30
    Bra bemötande.
    Företaget har levt upp till mina förväntningar.

Klippning av björkhäck.
    2021-09-30
    Vi ville ha en rejäl beskärning av vår lind och det fick vi, plus löfte om att den kommer att hämta sig fint och det tror vi på. Företagets företrädare gav ett kunnigt och seriöst intryck. Bemötande var mycket bra både från mannen som kom och gjorde en besiktning och från kvartetten som gjorde jobbet - och bjöd både oss och grannar på en halsbrytande show. Även mejl- och telefonkontakter har varit mycket bra.
    mvh
    Uno och Ann-Katrin, Tjärnö
    2021-09-29
    Grabbarna var trevliga, glada och hjälpsamma. Det var ju fruktträd som klipptes och det blev massor av äpplen på marken som de hjälpsamt krattade ihop i högar . De var tydliga med att de inte kunde ta med sig frukten .det var bra. Vi hade väntat oss lite lägre höjd på träden men de förklarade orsaken och att det kan ordnas till våren.
    Vi är väldigt nöjda med resultatet, bemötandet och informationen. Ser fra mot våren.
    2021-09-28
    Bra jobbat om än något lite stressigt i personalen
    2021-09-26
    Trevliga och kompetenta och bra priser. Rekommenderas verkligen!
  • Anders T
    skrev om Trädakuten AB
    2021-09-25
    Supersnabb och proffsig hjälp när en asp hade knäckts och hotade braka in i huset/altanen. Jag ringde på morgonen och skickade ett par kort på situationen. Inom ett par timmar var dom där och tittade och innan dagen var slut hade de löst situationen.

Rekommenderas!

/Anders
    2021-09-24
    Bemötandet var perfekt. Nedtagningen av stora hängbjörken gjordes på bästa möjliga sätt. Jag kommer att rekommendera Trädakuten till alla.
    2021-09-20
    Har fungerat bra, de åren vi använt deras tjänster.
    2021-09-13
    Proffsiga, enkla och snabba. Återkopplar och komer när dom skall komma. Proffs helt enkelt!
    2021-09-12
    Nersågning av en stor tall.

Misstänker att vi blev lite bortglömda i kön i början av sommaren men sedan gick allt enl våra önskningar.

Vi satt i bil när vi blev uppringda på fm och vi ändrade våra resplaner, åkte till Långövägen 45, där tallen skulle tas ner.
    En stund senare kom tre glada, trevliga unga herrar och en stund senare låg jättetallen på marken. Ytterligare en ung man kom och vi bjöd på kaffe i trädg. .Nästa dag forslades allt bort.
    Allt till vår belåtenhet.
    2021-09-11
    Jeg var veldig nøyd med arbeidet. Det tok kanskje litt lang tid før de kom, men de gjorde et flott arbeid.
    2021-09-10
    I samband med uppdrag hos en granne frågade vi om vi kunde få hjälp med ett mindre uppdrag hos oss vilket Trädakuten utförde direkt efter att arbetet hos grannen var avslutat.
    2021-09-09
    I allt: bra. Trevliga, arbetsamma och kunniga.
    2021-09-08
    Snabb och enkelt!! Bra jobbat och trevligt bemötande
    2021-09-08
    Mycket bra bemötande på alla sätt.
    Fick förslag att ta bort delar av ett stort träd.
    Detta gjordes snabbt och snyggt och allt forslades bort.
    Arboristerna var duktiga och snabba. Kändes trygga.
    2021-09-08
    Snabbt, effektivt, kompetent och imponerande utfört arbete (trädfällning) samt trevligt bemötande och rimligt pris.
    2021-09-03
    Väldigt bra bemötande .
    De som var hos oss tog ner hela träd och glesade ur andra träd. Vi upplevde att de var väldigt kunniga inom sitt yrke. Och dessutom väldigt trevliga.
    2021-09-01
    Utförandet är vi väldigt nöjda med men kommunikationen inför besök och avtalad tid skulle kunna bli bättre än vad vi upplevt dessa två gånger.

Hösten 2020 Hamling av stor o gammal Alm

Våren 2021 Önskan om beskärning av två gamla äppelträd, Jan- mars, där tiderna ändrades o aldrig blev av…
    Augusti 2021 bestämdes gallring av dessa äppelträd, vilket utfördes enligt önskan.
    2021-09-01
    Snabb respons,mycket proffsigt bemötande och snabbt utförande av nedtagning och bortforsling av 2 st träd som var lite knepigt placerade nära hus o väg. Rekommenderas!!
    2021-08-25
    hyggelig og profesjonelle og vi ble veldig fornøyd med jobben
    2021-08-22
    Snabb respons efter kontakt och hembesök med kalkyl. Arbetet utfördes av personal vi inte träffat utan hade telefonkontakt med. De gjorde nog ungefär det vi kommit överens om med den förste kontakten, de kunde kanske tagit lite mer men det är svårt att beskriva exakta önskemål per telefon. Snyggt och prydligt i trädgården, med överenskommen bortförsel av det bortklippta materialet. Vi är nöjda, och kan tänka oss ett återkommande avtal.
    2021-08-22
    Utomordentligt och sympatiskt på alla tänkbara sätt! ♥️
    2021-08-12
    Bra bemötande, kunnig, säker och snabb personal. Arbetet med att fälla träd + rensa ur ett annat träd utfördes på ett mycket bra sätt.
    Kommer att rekommendera företaget till andra personer.
    2021-08-11
    Mycket nöjd med vad som gjordes.
    2021-08-11
    Fick snabbt kontakt. Och kort därefter besök och kostnadsförslag.
    Resultatet av jobbet blev t o m bättre än förväntat.
    2021-08-11
    Enkelt det tog kort tid från min kontakt tills arbetet var genomfört
    Trevlig personal
    Bra arbete fina träd efter
    2021-08-11
    Allt blev precis som jag förväntade mig. Dom var: kunniga, många, disciplinerade, snabba, glada. 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺
    2021-08-09
    Ikke fornøyd med at detkom krav fra inkasso to ganger,tiltross for at vi hadde betalt på forfall!!
  • Hanna L
    skrev om Trädakuten AB
    2021-08-01
    Kontaktade Trädakuten för fällning och bortforsling av en väldigt stor gran nära vår bostad.
    Fick fint bemötande från första telefonkontakt, offertförslag på plats och slutligen fällningen.
    Alla tog sig tid och svara på det frågor vi hade, både före och i samband med arbetet.
    Arbetet utfördes effektivt, tryggt och proffsigt, och gräsmattan lämnades krattad och fin.

Extra stort plus i kanten att alla från Trädakuten var så underbart bra och tålmodiga med våra två nyfikna och pratglada barn :-)

Rekommenderar varmt Trädakuten för alla som behöver hjälp med trädfällning, beskärning eller liknande jobb.
    2021-08-01
    Röjning av träd och enbuskar. Effektivt arbete, 6 man kom och var klara på en timme.
    2021-07-30
    Behövde ta ner en hög alm på tomten. Snabbt svar och likaså snabbt besök med efterföljande tydlig offert. Arbetet utfördes på kort tid av ett professionellt team som dessutom hade den goda smaken att inte lämna några spår efter sig.
    2021-07-22
    Bra bemötande. Trevlig, kunnig personal gällande beställningen av trädfällning och bortforsling (städning). Supernöjd
    2021-07-22
    Bemötande: Utmärkt
    Förväntningar: Överträffade
    Sammanfattning: Trevliga, professionella, glada, snabba, effektiva team.
    Rent och snyggt efter även stora jobb som fällande och bortforslande av 5 stora furor.
    Om något gått snett åtgärdar man det skadade omgående och utan en massa snack.
    Lika effektivt, snabbt och kostnadseffektivt jobb varje gång. Jag har anlitat Trädakuten ett femtal gånger med start när firman var nystartad.
    2021-07-21
    Ett fantastiskt fint bemötande.

Ett mycket proffsigt utfört arbete

Att plocka ner en stor fura som stod nära flera byggnader.
    2021-07-20
    Trevlig personal som arbetade snabbt och effektivt.
    Redan rekommenderat era tjänster till vänner.