Trädakuten AB

Gössby 224, 444 93 Spekeröd — Visa karta

Vi hjälper er att beskära och ta ned träd säkert och snabbt. Med hjälp av många års erfarenhet, den senaste tekniken och ett stort intresse för miljö och träd arbetar vi effektivt med trädfällning och beskärning.

Våra duktiga arborister klättrar och beskär enkelt i träd som står trångt, nära bostäder eller andra byggnader eller är gamla och sköra. Kan träden fällas från marken är det smidigt, men annars tar vi säkert ned trädet bit för bit.

Genom att beskära ett träd kan ni öka dess livslängd och dessutom skapa en trevligare samexistens mellan träd och människor. En proffsig beskärning ger trädet nytt liv och kan bidra till att minska olycksrisk och andra problem för er!

Vi hjälper självklart också till med bortforsling och stubbfräsning efter fällning eller beskärning. När vi forslar bort material återvinns det i värmekraftverk.

Läs vad 1132 kunder tycker om Trädakuten AB

• 2020-09-22

Lena E skrev om Trädakuten AB
    Supersnabba och lämnade nästan inte ett ”spår” efter sig när de tog ner 7 tallar!! Läs mer

Reine M skrev om Trädakuten AB
    Vi anlitade Trädakuten för att ta ner två stora granar på vår tomt.
    De var väldigt professionella i alla led från prisuppskattning, via nedtagning "bit för bit", bortforsling, städning till väl specificerad faktura via e-post. Kostnaderna tydligt nedbrutna och uppgifterna markerade med vilka som berättigade respektive inte berättigade till Rut-avdrag.
    Nedtagningen, som gjordes "bit för bit", utfördes snabbt och såg säkert ut. När de lämnade tog de med sig allt som de tagit ner och städade av platsen där granarna stått.
    Vi är totalt sett mycket nöjda med arbetet och hur det genomfördes. Läs mer

Per W skrev om Trädakuten AB
    Beställde beskärning av två fruktträd. Proffsigt bemötande och snabbt och smidigt hanterat från beställning, beskärning till betalning. Prisvärt dessutom. Läs mer

Kenny J skrev om Trädakuten AB
    Trimning av träd samt stubbfräsning. Alla var jättetrevliga! Läs mer

Ann J skrev om Trädakuten AB
    Otroligt bra service!
    Högsta betyg på allt!
    Fantastisk kommunikation från början till slut.
    Utförandet av arbetet var 100% korrekt och gjordes av ett otroligt supereffektivt team till ett häpnadsväckande bra pris.
    De får mina varmaste rekommendationer! Läs mer

Anita M skrev om Trädakuten AB
    Bra bemötande och jobbet utfördes snabbt och bra.
    Det tog dock lång tid innan de kom.
    Namnet Trädakuten är kanske inte det bästa. Vi fick vänta mer än en månad innan besöket blev av. Läs mer

Bengt E skrev om Trädakuten AB
    Fällning och bortforsling av ett 12 m högt lärkträd. Allt skedde på ett mycket proffesionellt sätt. Läs mer
  • 2020-09-18

Jacob N skrev om Trädakuten AB
    Ansa trädkronan på en stor ek.
    Bra på plats inspektion.
    Väl överrenskommet scope och väl genomfört.
    Mkt bra bemötande Läs mer
  • 2020-09-17

Angelica H skrev om Trädakuten AB
    Trevligt bemötande och noga.
    Nöjd med allt! Läs mer

Erika J skrev om Trädakuten AB
    Vi fällde träd och beskar en ek. Bra bemötande av kunnig och professionell personal. svarade på alla de frågor vi hade som hjälpte oss mycket Läs mer

Lars O skrev om Trädakuten AB
    Jag blev besviken på trädakuten
    Jag ville beskära mitt träd så mycket det gick utan att förstöra trädet.
    Fick en offert på 6,500kr
    Efter en timma var dom klara.(2personer)
    De hade bara klippt trädet nertill och lite mot huset.
    Det kallar jag inte en beskärning av ett träd
    Bra timpeng 3000/timme
    Nästa gång anlitar jag en seriös arborist eller gör dt själv. Läs mer

Bernt-arne M skrev om Trädakuten AB
    Trädansning. Mycket snabbt och bra utfört. Kunnig personal. Har anlitat er förut och varit mycket nöjda och vi kommer att anlita er igen.
    Bernt-Arne Magnusso Läs mer
  • 2020-09-14

Göran B skrev om Trädakuten AB
    Nedtagning av tre träd. Nedsågning av diverse grenar, beskärning av ett äppelträd och ett persikoträd. Bortforsling.
    Allt gjordes på ett professionellt sätt och ett trevligt bemötande!
    Tyckte dock att priset var lite högt. Tror att det hade varit bättre om jag hade haft löpande räkning istället för fastprisavtal! Läs mer
  • 2020-09-14

Lars L skrev om Trädakuten AB
    Trädakuten tog ner en björk i min trädgård. Mycket proffsigt och effektivt arbete. Björken togs ner, stammen och strörre grenar sågades upp i vedlängder och allt ris bortforslades. Allt klart på en timma! Läs mer
  • 2020-09-13

Christina M skrev om Trädakuten AB
    Beskärning av en Hängbok.
    Ett bra bemötande Läs mer
  • 2020-09-12

Anna-greta M skrev om Trädakuten AB
    för oss fixade dom allt på ett väldigt proffsigt sätt. Vi är nöjda med dom. Läs mer

Övergårds S skrev om Trädakuten AB
    Fällningen av träd , ansning och bortforsling. Helt enligt överenskommelse. Snabbt och effektivt. Läs mer

Inez M skrev om Trädakuten AB
    De tog ner ett träd och forslade bort allt. Jag är mycket nöjd gick snabbt och fint städat. Trevliga killar som berättade hur de skulle göra. Tog hänsyn till andra växtligheter inget blev skadat Läs mer

Börje K skrev om Trädakuten AB
    Klippning av häck ,fruktträd och buskar.
    Vi är återkommande kunder och det är väl ett tecken på att vi var nöjda de gånger som vi anlitat företaget tidigare.
    Lång väntetiderna från första kontakt till den dag då det beställda arbetet utfördes .Jag tog kontakt flera gånger för att förvissa mig om att vi inte var bortglömda.
    Snabbt och effektivt när vi fick klippningen utförd.
    Samma arbetsledare som varit här tidigare,vi var inte riktigt överens. Kände att jag ställde krav att få hjälp,( och att detta låg utanför beställningen, )på att få buskar klippta . Läs mer

Britt-mari O skrev om Trädakuten AB
    Mer än vad vi förväntade oss. Vi beställde fällning av gran och fick bortforsling på köpet som en fin service gest. Snabbt arbetat och bra återkoppling. Kommer absolut använda mig själv av detta företag i framtiden samt rekommendera det till vänner och bekanta. Läs mer

Johan A skrev om Trädakuten AB
    Nedtagning av död tall. Mycket bra bemötande. Tyvärr tog det längre tid mellan godkännande av offert och utförande än vad som sas i offerten. Kan troligen förklaras med semestertider och corona. Städade snyggt efter utfört arbete. Läs mer

Anna J skrev om Trädakuten AB
    Trädbeskärning.

Bra gjort men då de inte nådde övre delen v äppelträden så beskars inte den delen. Och det hade behövts Läs mer

Helena J skrev om Trädakuten AB
    Behövde hjälp med kraftig beskärning av en förvuxet träd/ympad buske. Snabba, trevliga och kunniga! Trädet beskars till rimlig storlek och grenar forslades bort - allt till en rimlig kostnad. Kan varmt rekommendera! Läs mer

David M skrev om Trädakuten AB
    Enkla att ha att göra med, rimligt pris. Läs mer

Lennart L skrev om Trädakuten AB
    Ansning av två stora lindar.
    Snabbt och perfekt utfört,
    Finns inget att anmärka på. Läs mer
  • 2020-09-08

Haris M skrev om Trädakuten AB
    Fick hjälp med beskärning av ett träd.
    Bra bemötande, trevlig personal, proffsigt arbete. Läs mer
  • 2020-09-05

Kristina J skrev om Trädakuten AB
    Jag fick en gran nerhuggen, vilket gick väldigt fort och lätt.
    Det blev väldigt bra och jag kan starkt rekommendera det till alla.
    Att använda trädakuten. Läs mer
  • 2020-09-05

Gerth L skrev om Trädakuten AB
    Snabb och bra hjälp med att ta ned ett träd som blivit för högt i min trädgård. Läs mer
  • 2020-09-03

Pernilla B skrev om Trädakuten AB
    Mycket proffsiga, trevliga och snabba killar som var hos oss och fällde ett stort träd. Läs mer
  • 2020-09-02

Jessica N skrev om Trädakuten AB
    Trädakuten beskar en ek i vår trädgård. De var snabba, mycket professionella och hade ett mycket trevligt bemötande. Vi skulle absolut anlita dem igen. Läs mer

Lars L skrev om Trädakuten AB
    Beskärning av överstort körsbärsträd. Professionellt bemötande och förklarade väldigt bra vad som borde/kunde göras. Är väldigt nöjd med resultatet. Läs mer

Helena W skrev om Trädakuten AB
    Tjänst; beskära träd
    Min reflektion;
    Snabbt och professionellt genomfört
    Kunniga
    Genomgång av vilka träd som skulle beskäras innan och dialog om det varför och hur det skulle göras
    Städade rent efteråt
    Så jag komemr att återkomma som kund nästa gång det är dags Läs mer

Katarina L skrev om Trädakuten AB
    Stubbfräsning och beskärning av fruktträd somt nedtagning av ett mindre träd. Mkt väl bemött, trevliga och ficksnabbt offert. De var flexible när jag vill ändra på ordern. Noggranna då de ville ha ett foto på vilket träd som skulle ner för att undvika fel. Det enda var väl att de inte kom under de veckor vi pratat om utan knappt 2 månader senare och de hörede inte av sig om detta. Vi var inte hemma så gjorde ingen större skillnad för oss men ett litet minus för det. Läs mer

Ulrika S skrev om Trädakuten AB
    Hej,
    Vi köpte gallring och klippning av träd. Vi blev väl bemötta och de ville verkligen komma, men de hade så mycket att göra, så de fick skjuta på besöket ganska många veckor. Det gjorde inte oss så mycket, men jag hoppas de är snabbare till dem som behöver snabb hjälp.
    Det var trevliga och duktiga killar som kom. De var snabba och, tror jag, duktiga. I alla fall fick de hyfsat till träden lite. Läs mer
  • 2020-08-29

Lars N skrev om Trädakuten AB
    Hej,
    Jag köpte avverkning av träd med avseende på att etablera bättre utsikt.
    Ett oväntat snabbt och effektivt jobb med fint bemötande. Läs mer
  • 2020-08-27

Åsa U skrev om Trädakuten AB
    Proffsigt och snabbt. Fick dock vänta länge från beställning till utförande. Läs mer
  • 2020-08-26

Staffan A skrev om Trädakuten AB
    Bemötande, utfört arbete och snabbhet. Allt var jättebra! Läs mer
  • 2020-08-24

Fredrik B skrev om Trädakuten AB
    Snabba, väl utfört arbete och trevlig personal. Använde dem till att ta ner en tall samt stubbfräsning. Läs mer
  • ANDERS JOHAN B

2020-08-22

ANDERS JOHAN B skrev om Trädakuten AB
    Anlitade Trädakuten för att beskära 3st frukträd! Det blev kanonfint! Ordning och reda och mycket trevliga och engagerade tjejer. Vi kommer absolut anlita dom nästa år igen. Läs mer
  • 2020-08-07

Daniel S skrev om Trädakuten AB
    De kom på överenskommen tid. Tog ner vår stora björk och fräste bort stubben. De gjorde arbetet snabbt och smidigt och visade stor hänsyn till trädgården i övrigt. Kvar var bara en fint samlad hög med barkmull (flisen från stubben) och en nöjd kund. Läs mer

Bertil K skrev om Trädakuten AB
    Trädfällning

Mycket bra

Att två granar skulle fällas. Definitivt

De arbetade snabbt, var mycket proffsiga, trevliga och lättsamma, var imponerad av deras kunnighet och nertagning av träden, borttagning av grenar och att det var städat efter dom. Anlitar dom gärna när nästa träd ska ner. Läs mer

Elisabeth W skrev om Trädakuten AB
    Jag har fått hjälp med:
    - Fälla stor gran samt tre rönnar
    - Beskärning av 4 fruktträd
    - Bortforsling

De har varit trevliga men är väldigt bristande i sin kommunikation. Tog mycket längre tid än planerat och hörde inget under detta. Lämnade kvar saker utan att delge när det skulle hämtas etc.

Fällning och beskärning i sådan är jag mycket nöjd med!

Jag kommer inte att anlita dem igen om inte deras kommunikation förbättras. Väldigt enerverande att försöka få tag på dem för att be om en planering, uppföljning etc. Läs mer

Lennart D skrev om Trädakuten AB
    Tog ner och körde bort ett träd som stod trångt till. Städade noggrant upp efter sig.
    Utmärkt samråd om tid och jobb.
    Kan verkligen rekommendera företaget. Läs mer

Dan F skrev om Trädakuten AB
    Ett fantastiskt proffsionellt team som gjorde ett mycket bra jobb. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-07-27

Tore N skrev om Trädakuten AB
    Gallring av 80-årig tall.
    Trevlig personal som gav vårt träd en ansiktslyftning. Läs mer
  • 2020-07-26

Ove H skrev om Trädakuten AB
    Bra bemötande, bra jobb, kom på utsatt tid! Läs mer
  • 2020-07-17

Sofia W skrev om Trädakuten AB
    Nedtagning och stubbfräs av två töjahäckar. Tyvärr strulade allt från början. Killen som var och rekade glömde meddela att det fanns en vägbro, så lastbilen kom inte under. Träden fick ligga på tomten tills veckan därpå. Dom flisade och tog stammar. Sen fick vi vänta ca 1.5 v till på fräsning, fick dock inget samtal om att dom skulle komma, grannen meddelade att dom varit här. Sen visade det sig att dom glömt fräsa häften av snubbarna. Jag fick ringa igen, ny väntan. Förväntade mig inte att det skulle ta flera veckor och fick info att det skulle vara snabbt gjort. Nu har jag fått påminnelse på en faktura som inte synts till per post eller via mall. Hade plan att sätta pallkragar där träden stått och börja odla, men i och med det utdragna förloppet är odling uteslutet i år vilket känns jättetråkigt då jag lovat min nu mycket ledsna son att vi skulle odla och skörda i år. Känner mig inte alls nöjd och är lite upprörd med hur detta uppdrag utförts. Läs mer
  • 2020-07-17

Mia C skrev om Trädakuten AB
    Bra bemötande från första till sista mötet. Allt väldigt proffsigt och väl utfört. Läs mer
  • 2020-07-16

Sarnet T skrev om Trädakuten AB
    Proffsigt uppträdande, kompetenta, våghalsiga under kontroll. Beskärning av hundraårig ek. Trädakuten rekommenderas för dylika jobb. Läs mer
  • 2020-07-16

E & skrev om Trädakuten AB
    Nedtagning och bortförsel av 8 stora tallar i villaområde! Allt från service, arbete och säkerhet fungerade perfekt!
    Trevliga att ha och göra med och arbetet genomfördes effektivt! Jag kan varmt rekommendera Trädakuten! Läs mer

Gössby 224, 444 93 Spekeröd