Trädakuten AB

Gössby 224, 444 93 Spekeröd — Visa karta

Vi hjälper er att beskära och ta ned träd säkert och snabbt. Med hjälp av många års erfarenhet, den senaste tekniken och ett stort intresse för miljö och träd arbetar vi effektivt med trädfällning och beskärning.

Våra duktiga arborister klättrar och beskär enkelt i träd som står trångt, nära bostäder eller andra byggnader eller är gamla och sköra. Kan träden fällas från marken är det smidigt, men annars tar vi säkert ned trädet bit för bit.

Genom att beskära ett träd kan ni öka dess livslängd och dessutom skapa en trevligare samexistens mellan träd och människor. En proffsig beskärning ger trädet nytt liv och kan bidra till att minska olycksrisk och andra problem för er!

Vi hjälper självklart också till med bortforsling och stubbfräsning efter fällning eller beskärning. När vi forslar bort material återvinns det i värmekraftverk.

Läs vad 405 kunder tycker om Trädakuten AB

• Christina A
    Christina A skrev om Trädakuten AB
    •Tog ned en gran och en tuja.
    •Ert koncept är perfekt och mycket genomtänkt. Och vi kom överens en vecka innan på plats om vad som skulle göras och priset, med andra ord var allt bestämt innan genomförandet!
    •Bemötandet var trevligt och proffesionellt och ni var lika trevliga i verkligheten som i telefon!
    •Förväntningarna motsvarade helt resultatet. Allt genomfördes perfekt!
    Det enda som var en besvikelse var att inte mitt barnbarn och jag kunde vara med. Jag blev sjuk. Vi hade sett fram emot detta äventyr!
    •Vore jätteroligt att få vara med en annan gång och få uppleva äventyret på ett annat ställe! Kan jag ringa och vi hittar en tid!

Jag kan verkligen rekommendera er! Jag fick ju er rekommenderade!
    Tack så mycket!
    Hälsningar!
    Christina Almqvist Läs mer
  • Anders J
    Anders J skrev om Trädakuten AB
    Nedtagning av ett riktigt stort och klurigt träd som utgjorde fara för byggnader.
    Bra jobb och jag kan rekommendera företaget.

Allt bra! Läs mer
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Trädakuten AB
    Driven och duktig personal som ger ett gott förtroende. Håller vad dom lovar. Läs mer
  • Carl H
    Carl H skrev om Trädakuten AB
    Lätta att ha o göra med, kunniga +++++++ Läs mer
  • Kjell Å
    Kjell Å skrev om Trädakuten AB
    Mycket proffsigt arbete och bemötande! Läs mer
  • Britta V
    Britta V skrev om Trädakuten AB
    Jag ville ha hjälp med beskärning av äppelträd. Jag fick ett snabbt och trevligt
    svar på min förfrågan. Killarna kom och
    fixade mitt äppelträd proffsigt och dom var
    så trevliga!
    Kan tänka mig att anlita dom igen. Läs mer
  • Ragne C
    Ragne C skrev om Trädakuten AB
    Mina erfarenheter av Trädakuten AB är odelat positiva. Ända från den första telefonkontakten, det personliga mötet med prisuppgifter och slutligen till ett väl utfört jobb, visade företaget prov på god kompetens och bra service. Läs mer
  • Göran Z
    Göran Z skrev om Trädakuten AB
    Utmärkt bemötande från början -jag beställde fällning av en förvuxen björk på liten radhustomt med bortforsling - allt fixat inom några timmar utan några komplikationer i stil med skador på omgivningen etc. Dessutom klart billigare än väntat. Ger 10 poäng av 10 möjliga.
    Göran Zöger Läs mer
  • Leif N
    Leif N skrev om Trädakuten AB
    Två fällda träd. Snabbt och effektivt! Läs mer
  • Veikko M
    Veikko M skrev om Trädakuten AB
    Trädakuten AB har hjälpt oss bl.a med fällning av fyra stycken silvergranar. Allting har fungerat mycket bra. Mycket bra bemötande, de kommer i tid och jobbar effektivt. Vi kan verkligen rekommendera detta företag. Läs mer
  • Karin B
    Karin B skrev om Trädakuten AB
    Gott bemötande, jobbet gjordes den överenskomma dagen på ett mycket proffsigt sätt. Läs mer
  • Kjell G
    Kjell G skrev om Trädakuten AB
    Fällning av ett stort träd och bortforsling gick fantastigt snabbt och bra. Läs mer
  • Jan L
    Jan L skrev om Trädakuten AB
    Enbart positiv , snabbt på plats och inspekterade jobbet och när jobbet gjordes oxå hög effektivitet.
    Mycket bra
    Janne Läs mer
  • Bror L
    Bror L skrev om Trädakuten AB
    Trevligt, snabbt, proffsigt och prisvärt. Läs mer
  • Amanda
    Amanda skrev om Trädakuten AB
    Trädet blev fällt men var lite struligt med kommunikationen och tog längre tid än planerat. Läs mer
  • Solveig A
    Solveig A skrev om Trädakuten AB
    Sökte snabbt kontakt med oss,redan dagen efter, besökte oss och planera i trädgården.
    Snabbt svar på offerten.
    Inom en vecka var allt klart.
    nedtagning av större träd, utgallring av döda grenar i större träd ,mindre träd och buskar nertagna.
    Bortforslat och stubbfräst. Läs mer
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Trädakuten AB
    Fått hjälp att fälla flera träd samt borttransport. Jag har haft kontakt med Nils, Andrew och Oskar.
    Jag har fått ett alldeles utmärkt bemötande! Samtliga jag varit i kontakt med har varit trevliga, tillmötesgående, hjälpsamma.
    Arbetet utfördes snabbt och effektivt med allt ris mm borttransporterat. Kunde inte varit bättre. Det var samma sak när vi anlitade Trädakuten för lite drygt ett år sedan. Därför tog vi kontakt när vi behövde hjälp igen. Läs mer
  • Eva I
    Eva I skrev om Trädakuten AB
    Mycket snabb återkoppling, med förslag och priser Allt sköttes mycket proffsigt enligt vad vi kommit överens om Läs mer
  • Britten I
    Britten I skrev om Trädakuten AB
    En björk har tagits mer. Det gick fort och bra.
    Jag är mycket nöjd. Bra bemötande. Läs mer
  • Christine E
    Christine E skrev om Trädakuten AB
    Snabbt och proffsigt utfört arbete Läs mer
  • Karin A
    Karin A skrev om Trädakuten AB
    Skickligt och kunnigt arbete med att ”plocka ner” och ta hand om min kära stora lönn. Ren akrobatik bland grenarna. Tack för väl utfört arbete. (Karin) Anita Läs mer
  • Christer B
    Christer B skrev om Trädakuten AB
    Hej!
    Ni har fällt nio stora granar åt mig och rensat ut och forslat bort allt på ett föredömligt sätt. Stot Tack!
    Vänliga hälsningar,
    Christer Blomstrand
    Spekeröds Röd 139
    44493 Spekeröd! Läs mer
  • Cecillia I
    Cecillia I skrev om Trädakuten AB
    Snabbt smidigt och proffsigt. Mitt lilla plommonträd fick en smäll, men annars är jag mycket nöjd! Läs mer
  • Lena M
    Lena M skrev om Trädakuten AB
    Trevligt och proffsigt från start till mål då vi önskade få ett högt äppleträd beslutet i Delsjökolonin. Läs mer
  • Lena A
    Lena A skrev om Trädakuten AB
    Proffsigt, snyggt, snabbt!!!
    Mycket nöjd!
    Har redan rekommenderat er till andra. Läs mer
  • John N
    John N skrev om Trädakuten AB
    Ett stort tack o eloge för ett jättebra job p för nedtagning av en hög tall på beväringsgatan. Allt gick så smärtfritt trots snö o blåst.. Läs mer
  • Paulus S
    Paulus S skrev om Trädakuten AB
    Bra avtal, kommer i tid. Se bra ut och städat bra också. Bra job !! Läs mer
  • Ola M
    Ola M skrev om Trädakuten AB
    Ett snabbt och bra bemötande och ett väl utfört jobb med att lägga omkull ett oönskat träd.
    Anlitade dem för ett större jobb för några år sedan och var då väldigt nöjd med utförandet och priset.
    Denna gången var utförandet bra men något dyrt enl mig. Därav inte högsta betyget. Läs mer
  • Leif R
    Leif R skrev om Trädakuten AB
    Tycker det fungerade bra.
    Bra bemötande och utfört arbete Läs mer
  • Erika M
    Erika M skrev om Trädakuten AB
    Trevliga och kunniga.
    Tog ner 3 stora träd i vår trädgård. Läs mer
  • Per F
    Per F skrev om Trädakuten AB
    Fällning av förvuxen hägg 8 st stammar ca 10 m höga Jättebra bemötande och service Läs mer
  • Christina G
    Christina G skrev om Trädakuten AB
    Jag önskade besiktning av gamla mer än 150-åriga askar. Fick sakkunnig förklaring på varför en av dem blåst ner och information om adkskpttsjuka.
    Vänligt och trevligt bemötande! Läs mer
  • Kjell L
    Kjell L skrev om Trädakuten AB
    Hej, ett snabbt o bra utfört arbete. Läs mer
  • Brf. H
    Brf. H skrev om Trädakuten AB
    Trädakuten är på alla sätt duktiga på det de gör . De har hjälpt oss beskära , bedömma och nu senast ta ner ett stort träd . Vi är väldigt nöjda . Hälsn Lena Läs mer
  • Kjell S
    Kjell S skrev om Trädakuten AB
    Bra service, hyfsade priser, höll utlovad leveranstid Läs mer
  • Claes J
    Claes J skrev om Trädakuten AB
    Trädfällningen gick mycket bra!
    Jag är nöjd med hela arbetet som
    killarna utförde. Inga skador på omgivningen. 👍😜 Läs mer
  • Öckerö H
    Öckerö H skrev om Trädakuten AB
    Jobbet var helt ok utfört. Förutom att se inte minskade kronan i det stora trädet i gräsmattan utan bara tog de döda grenarna. Läs mer
  • Lennart O
    Lennart O skrev om Trädakuten AB
    Jag var tyvärr inte närvarande när jobbet utfördes men vi hade kommit överens om att miska ner kronan i det trädet som stod längst ner i trädgården men där blev bara döda grenar sågade. I övrigt är vi fullt nöjda med utvfört jobb. Läs mer
  • Jan E
    Jan E skrev om Trädakuten AB
    Bra offert efter besiktning. Utmärkt fällning av 6 träd och sedan kapat i 30 cm långa vedkubbar. Allt utfördes på bästa sätt. Kvalitet genomgående. Jag ger bästa rekommendationer. Helnöjd kund med andra ord. Läs mer
  • Kerstin F
    Kerstin F skrev om Trädakuten AB
    Bra bemötande vid första telefonkontakt med Trädakuten.
    Vi har två stora lindar som arborristerna tog bra hand om, sågade och klippte tills de blev riktigt snygga.
    Dessutom fick vi mycket bra information om vad vi ska tänka på i fortsättningen , när det gäller våra stora 🌳 träd.
    Proffsigt bemötande /Kerstin o Lennart Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Trädakuten AB
    Fällning och bortforsling avvek större Björk vid fritidshus. Läs mer
  • Hans S
    Hans S skrev om Trädakuten AB
    Bra utfört arbete, trädfällning och bortforsling.,men dyrt.
    M.V.H. Hans Svensson Läs mer
  • Sven-olof A
    Sven-olof A skrev om Trädakuten AB
    Jättetrevligaoch kunniga. Snabbt och smidigt. Rekommenderas varmt Läs mer
  • Inger B
    Inger B skrev om Trädakuten AB
    Allt från första mötet via Rubb o Stubb har varit genom proffsigt. Omtanke och hög kunskap och kompetens inom området upplevde vi. Eftersom inte det sista steget är genomfört ännu , hämtning av riset och timret så hoppas vi deras löfte håller ända in i mål. Läs mer
  • Nils W
    Nils W skrev om Trädakuten AB
    Hej ! Då arbetet inte är färdigställt är det svårt att göra en bedömning Läs mer
  • Karin L
    Karin L skrev om Trädakuten AB
    Vi är mycket nöjda.
    Arbetet utfördes proffsigt av trevlig personal efter överenskommelse.
    Kommer att anlita företaget igen. Läs mer
  • Solveig S
    Solveig S skrev om Trädakuten AB
    Det var andra gången jag anlitade dem. Första gången tog de ner en stor alm och senast en stor gran. De är professionella, effektiva, mycket trevliga och snyggar till efter sig. Kommer att anlita dem fler gånger!
    Mvh Lillemor Läs mer
  • Malin B
    Malin B skrev om Trädakuten AB
    Vi har anlitat trädakuten flera gånger nu.
    Supernöjd med jobbet de utförde. Kan varmt rekommendera detta företag. Läs mer
  • Brf A
    Brf A skrev om Trädakuten AB
    Kan egentligen inte säga så mycket.
    Ni har gjort ett fantastiskt jobb, proffsigt och snabb.
    Förstår att ni är ett ungt team som arbetar mycket.
    Vi kommer rekommendera er varmt.

Bostadsrättsföreningen/Ahrenbergsgatan 13.
    Annie Balatresi. Läs mer
  • Eva I
    Eva I skrev om Trädakuten AB
    Mycket nöjd med bemötandet och att arbetet kunde utföras så snabbt efter att jag ringt. Nedtagning av två höga träd inkl uppsågning. Arbetet utfördes effektivt, snabbt och skickligt, snabbare än jag förväntat. Läs mer

Gössby 224, 444 93 Spekeröd