Trädspecialisten AB

Välkommen till Trädspecialisten - din arborist i Dalarna!

Trädspecialisten AB åtar sig alla sorters uppdrag som involverar träd och trädvård. Beskärning och trädfällning förstås, men även plantering, trädflyttning, förbättrande åtgärder för trädens rotmiljö, besiktningar och avancerad sektionsfällning av träd som inte går att fälla hela från marken.
Allt trädvårdsarbete sker genom klättring, vilket är skonsamt för trädet, kostnadseffektivt och gör det lätt att komma åt att beskära i hela kronan.

Vi har över 20 års erfarenhet av trädvård och arbetar på trädens villkor med kunden i fokus. Inget jobb är för litet, för stort eller för komplicerat för oss. Kontakta oss så berättar vi mer!

204 omdömen om Trädspecialisten AB

Sedan starten hos Reco 2017
    2022-11-14 Verifierad kund
    Bra o väl utfört arbete!
    Det enda jag kan uttrycka missnöje över är att det skulle vara ”hanterbara” bitar!
    Fler nästan 2m bitar med diameter 30 cm är inte hanterbart utan kran.
    I övrigt väl utfört!
    Vi erbjuder oss att kapa allt i vedkubbar. Budgetalternativ är hanterbara bitar, dvs att det går att flytta/rulla bitarna inte att de går att bära.
    När vi kapar till hanterbara bitar gör vi bedömningen att vi själva ska kunna förflytta bitarna.

Med vänlig hälsning, Trädspecialisten AB
    Tobias Fischer
    2022-11-11 Verifierad kund
    Trevlig och yrkes kunnig personal!
    De förväntningar jag hade stämde med uppdraget.
    Tjänsten jag köpte handlade om att såga ner ett problemträd som stod illa till. Nära en väg och nära en fastighet.
    2022-11-11 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Snabbt gensvar på intresseanmälan.
    Väl genomfört arbete med någon mindre miss.
    2022-11-10 Verifierad kund
    Tog mindre på trädet av vi önskade, med välgrundade motiv. Men ändå samma belopp på fakturan.
    Det jobb som ändå gjordes var 5+.
    2022-11-10 Verifierad kund
    mycket bra info vid första besöket. vi fick fina råd vad vi skulle ta bort för träd och vilka vi skulle beskära. när dom kom hit så var det smidigt och gick med en jäkla fart. dom levde absolut upp till våra förväntningar
    2022-11-10 Verifierad kund
    Fällning och bortforsling av sönderblåst träd.
    2022-11-10 Verifierad kund
    Väldigt trevligt och proffsigt bemötande.
    Superproffsig utfört arbete
    Jag är helt nöjd och kan rekommendera er
    Lena
    2022-11-10 Verifierad kund
    Jätte trevligt bemötande från bokning till beskärning.
    Proffsigt arbete. Snabbt jobbat.
    2022-11-03 Verifierad kund
    Behövde hjälp av en arborist med att få ett stort päronträd gallrat och urklippt. Sökte på nätet - fann en trevlig annons och ringde upp. Trevligt bemötande och snabbt fick jag hjälp med trädet av två duktiga yrkesutövare. Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fick. (Det enda jag "hickat till av" är digitaliseringen med faktura och den här omdömesförfrågan som måste sjunka in för att jag skall greppa. Min ålder är några över 80 och allt får inte gå för fort. Därav sent svar).
    Digital hicka är det bästa ord jag någonsin hört!
    Tack för förtroendet att vårda ditt 100 åriga päronträd!
    2022-11-03 Verifierad kund
    Ett riktigt seriöst bemötande fick man. Kunniga på sitt yrke.
    Trädbeskärning.
    Tack för fina ord! Riktigt roligt att få hjälpa er med ert stora t6rädbestånd. Hör av er om ni vill ha hjälp med att ta fram en plan för fortsatt vård av era träd! Trädspecialisten AB
    2022-10-28 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande från företaget,Seriöst, Rekommenderas på det varmaste
    2022-10-28 Verifierad kund
    Lätt att få kontakt. Informativ hemsida. Trevligt bemötande. Proffsigt utfört arbete. Beställt jobb var: lyft av kronan på en gammal och stor Alm (som vi är väldigt rädd om). Beskärning av flera äppelträd och ett päronträd. Bortforsling av trädgrenar. Vi är mycket nöjda med jobbet.
    2022-10-28 Verifierad kund
    Ett trevligt bemötande och ett väl utfört jobb. Det drog ut på tiden lite men det får man väl acceptera i corona-tider.
    Hej!
    Ibland har vi mycket att göra, men vi gör alltid vårt bästa för att hjälpa alla våra kunder så fort som möjligt och ibland så vill vi vänta tills det är en optimal tid för att utföra åtgärder på träden.
    2022-10-28 Verifierad kund
    Träden fick önskat utseende. Bort forsling av nedtagna grenar gick fort och efterstädningen var bra. I stort var bemötandet mycket gott.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Trädspecialisten hjälpte oss att beskära våra äppelträd. Vi fick ett väldigt trevligt bemötande och ett snabbt och proffsigt jobb gjort.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Proffsigt och snabbt utfört arbete.
    2022-09-30 Verifierad kund
    Trädspecialisten har alltid varit tillmötesgående, flexibla och service-minded med professionella råd och utmärkta resultat. Vi har anlitat Trädspecialisten för frihöjdsbeskärning av biotopskyddad allé och resultatet är en vacker, bildskön och välmående allé på 1km. Vi har även anlitat Trädspecialisten för frihöjdsbeskärning av övriga träd när det blev lite bråttom, och det löste de professionellt, snabbt och elegant! Vi återkommer garanterat!
    Tack för fina ord! Är ni nöjda är vi nöjda. Trädspecialisten AB
  • Mia G
    skrev om Trädspecialisten AB
    2022-09-30 Verifierad kund
    Alltid trevligt och engagerat bemötande. Snyggt jobb!
    2022-09-29 Verifierad kund
    Positivt och proffsigt.
    Beskärningen av mina träd hade inte kunnat göras utan duktiga arborister pga omgivande trafik och byggnader.
    2022-09-28 Verifierad kund
    Bra bemötande. Lätt att få kontakt. Väl utfört arbete. Ja, kort sagt: Bra företag som jag kan rekommendera.
    2022-09-28 Verifierad kund
    Bra genomfört arbete. Rent och snyggt efteråt
    2022-09-28 Verifierad kund
    Beskar vara två pilträd. Vi är mycket nöjda.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Bra genomfört arbete. Kunnig och duktig personal. Jobbet utfört i tid.
    2022-09-09 Verifierad kund
    Snabb återkoppling från hemsidan och trevligt bemötande. Bra genomfört jobb till bra pris
    2022-09-09 Verifierad kund
    Mycket effektivt och väl utfört arbete!
    2022-09-09 Verifierad kund
    Bra bemött.Hade förväntningar att få två träd utklippta och det blev bra gjort.
    Mycket nöjd.
    2022-08-15 Verifierad kund
    Nedtagningar av björkar. Bemötandet var berömligt. Väldigt trevliga arbetare lämnade inget ogjort. Rekommenderar verkligen företaget.
    2022-08-14 Verifierad kund
    Köpte en fällning/nertagning av en något svårt placerad cembratall för att därefter själv ta hand om veden och transportera bort kvistar till tippen.
    Trädspecialisten utförde arbetet proffessionellt till en skälig kostnad. Vi är jättenöjda..
    Tack för förnyat förtroende att hjälpa er med era trädåtgärdsbehov! Trädspecialisten AB
    2022-08-14 Verifierad kund
    Glatt bemötande.
    På proffs har man höga förväntningar. De uppfylldes.
    Vi hoppades på självgående, kloka råd och snabbhet. Allt bra,
    2022-08-13 Verifierad kund
    Upplevde att jag var lågprioriterad . Det tog lång tid från att jag beställt tills de kom och klippte mina två äppelträd.
    Vi försökte boka in beskärningen hos er i samband med arbete i närheten. Detta tackade ni nej till då ni ville vara hemma. På våren när arbetsbelastningen är hög är det svårt att hinna med om vi inte kan minimera restiden och då kan det bli lite väntetid tills vi är i samma område igen. Att hinna med alla beskärningar av fruktträd innan bladutspring är högprioriterat vilket vi gjorde även hos er. Tråkigt att du inte kände dig prioriterad, det är så klart oavsiktligt och inget illa menat. Vi gör så gott vi kan för att hålla vad vi lovar och hjälpa alla våra kunder så fort som möjligt. Trädspecialisten AB
    2022-08-13 Verifierad kund
    Allt funkade klockrent från förfrågan om trädfällning till slutfört arbete. Professionella och otroligt kunniga.
    2022-08-13 Verifierad kund
    Behövde ta ner en 100-årig gran vid husknuten.
    Bra bemötande o kunnighet.
    Inledningsvis önskat något snabbare respons.
    Själva Arbetet utfördes med perfektion och tryggt.
    Kommer anlita dem igen vid behov.
    Hej!
    Tyvärr är det så att det är ojämnt i inflödet av förfrågningar och tidvis har vi långa svarstider. Vi gör alltid så gott vi kan för att leverera bästa service!

Med vänlig hälsning, Trädspecialisten AB Tobias Fischer
    2022-08-12 Verifierad kund
    Trevligt och proffesionellt. Fick stort förtroende för Tobias Fischer när han bedömde träden nära vårt hus. Kände att han bryr sig om skogen och de djur som lever där. En hög tall togs ner med elegans!
    2022-08-12 Verifierad kund
    Vänligt och professionellt bemötande.
    Visade stor kompetens vid första hembesök, ingav stort förtroende.
    Förväntade mig ett gott resultat av uppdraget. Och det införlivades med råge.
    Är supernöjd. Vi fick även goda råd med andra frågor som inte hade med uppdraget att göra.
    Trädspecialistens uppdrag vara att ansa en ek. Det blev en komplettering med att även skapa förutsättningar för eken att må bättre. Flisläggning runt eken (samt på en nyplanterad häck, extra arbete). Snyggt gjort arbete.
    2022-08-11 Verifierad kund
    Positivt och effektivt från början till slut. Vi är mycket nöjda!
    2022-08-11 Verifierad kund
    Proffsigt,seriöst bemötande och utmärkt utfört arbete.Trädfällning, grengallring.Enda minus att dom glömde flismaskinen på vår tomt den blev stående i 4veckor.
    😂 Ja, när semesterhjärnan kopplar på och en inte saknar maskinen…. Trädspecialisten AB
    2022-08-11 Verifierad kund
    Professionell, trevligt ärligt och bra bemötande. Snabba och enkla kontakter med direkt prisförslag (bra pris!). Vi behövde fälla ett trä nära huset och garaget och det blev gjort in om några minuter utan skada till varken strukturer eller trädgården. Snabbt och smidigt bortförandet av trädet.
    Mycket nöjd!
    2022-08-11 Verifierad kund
    Jag vill gärna att de kommer igen!
    2022-08-11 Verifierad kund
    Proffsigt och med djuren i fokus (fåglar och insekter)
    2022-07-22 Verifierad kund
    Mycket nöjd med trädfällningen som Trädspecialisten gjorde. Snabbt och bra utfört med god kommunikation hela vägen. Rekommenderar starkt!
    2022-06-26 Verifierad kund
    Snabb återkoppling när jag skrev för att boka tid.
    Bra bemötande båda av den jag hade telefonkontakt mewd och de som fixade trädet
    2022-06-22 Verifierad kund
    Allting var positivt från första kontakten till den stora björken var nedtagen o bortforslad. Blev imponerad hur fort o smidigt allt avlöpte.
    2022-06-22 Verifierad kund
    Kunniga och gjorde det jobb de lovade.
    Kan varmt rekommendera dem.
    2022-05-30 Verifierad kund
    Alltid trevligt bemötande och nöjd ned trädbeskärningen.

Det som gör att det inte blir maxbetyg är att man alltid får veta i sista sekunden när de kommer. Hade varit bra med mer framförhållning.
    2022-05-29 Verifierad kund
    Jag har inte sett slutresultatet ännu men eftersom jag
    mailbombas av reco.se skickar jag ett omdöme ivarjefall
    hej då!
    2022-05-27 Verifierad kund
    Riskbedömning av träd samt beskärning. Trevligt bemötande, kompetent utfört arbete och prisvärd!
    2022-05-27 Verifierad kund
    Frågade om dom kunde ta ner en björk åt oss, när dom var hos grannen. Inga problem dom tog ner den direkt. Så snabbare service kan man inte få.

Rekommenderar dom varmt, trevliga, noggranna och plockade ihop grenarna i en hög, lämnade inget skräp efter sig.👍👍
    Anton och Main tackar för de fina orden! Trädspecialisten AB
    2022-05-20 Verifierad kund
    Jag fick hjälp att inventera ett antal stora träd på tomt inför nybyggnation + hjälp att ta bort dem.
    Lätt att få kontakt med.
    Professionella.
    Ingen åverkan på mark,
    Bra återkoppling till mig som kund/lyhörda.
    De ryckte även ut "akut" med kort varsel för att ta bort grenar inför att en byggställning skulle på plats. Uppskattades - bor ca 3 timmars bilfärd från platset där uppdraget utfördes.
    Tack för beröm! Det är klart vi försöker lösa det när det kör ihop sig i ett projekt! Trädspecialisten AB
    2022-05-19 Verifierad kund
    Proffsiga och trevligt bemötande!
    2022-05-18 Verifierad kund
    Min fru och jag blev trevligt bemötta av en yrkesman med stor kunskap

Vi förväntade oss få våra vackra äppelträd bra klippta.

Företaget skickade två specialister som gjorde ett mycket bra arbete. Vi är mycket nöjda och vi vill anlita företaget åter om 2-3 år när det är dags för ny klippning av träden.