Trädspecialisten AB

Omdömen totalt
Snittbetyg
4.8

Om företaget

Välkommen till Trädspecialisten - din arborist i Dalarna! Trädfällning, Trädvård, Beskärning, Bortforsling och Stubbfräsning i Dalarna sedan 2002. Trädspecialisten AB åtar sig alla sorters uppdrag som involverar träd och trädvård. Beskärning och trädfällning förstås, men även plantering, trädflyttning, förbättrande åtgärder...

218 omdömen om Trädspecialisten AB

Sedan starten hos Reco 2017

Visar 218 omdömen med 4.8 i snittbetyg
Stina G
Skrev om Trädspecialisten AB

Kunnig, ödmjuk och mycket bra på det de håller på med.

Aapo A

Inget konstighet. professionellt!

Lars-Åke L
Skrev om Trädspecialisten AB

En stor björk skulle fällas bland andra stora och små träd, mellan ett par uthus. Det blev sektionsfällning där grenar och delar av trädet transporterades på stålvajer ner till marken. Riset placerades i en hög och trädet kapades i 30 cm bitar. Allt genomfördes snabbt, effektivt och med hög yrkesmässig kompetens.

Svar från Trädspecialisten AB

Tack för det! Är du nöjd, är vi nöjda. Med vänlig hälsning, Trädspecialisten AB Tobias Fischer

Christina S
Skrev om Trädspecialisten AB

Företaget svarade snabbt på förfrågan och kom och tittade vad som skulle göras. Fick offert inom några få dagar.. Inom en vecka från första kontakt var jobbet utfört. . Trädspecialisten utförde allt mycket professionellt och snabbt och till största belåtenhet. Arbetet bestod i hamling av en pil+nedtagning av en ca 10 m hög pil.. Företaget rekommenderas varmt.

Tack för fina ord! Med vänlig hälsning, Trädspecialisten AB Tobias Fischer

Marina E
Skrev om Trädspecialisten AB

Proffsiga och snabbt jobbat , jätte nöjd !!

Lars L
Skrev om Trädspecialisten AB

Bra bemötande. Snabbt svar på sms. Mina förväntningar att få trädbeskärning gjord hösten -22 fick ändras. Fick bra förklaring att det skulle funka lika bra under våren Lönn och äppelträd beskurna proffsigt.

Peter W
Skrev om Trädspecialisten AB

Kommunikationen fungerade klockrent och arbetet blev utfört som man hade önskat sig. Kan varmt rekommendera denna entreprenör.

Britta F
Skrev om Trädspecialisten AB

Blev väldigt bra bemött av företaget. Fick hjälp med beskärning av några träd och är väldigt nöjd med resultatet

Siljans A
Skrev om Trädspecialisten AB

Vänligt bemötande och bra kommunikation. De har levt upp till våra förväntningar med råge och varit mkt tillmötesgående. Vi har köpt trädvårds tjänster och täckmaterial av dem och kan varmt rekommendera Trädspecialisten med Tobias Fisher i spetsen!

Svar från Trädspecialisten AB

Tack för det Hans! Vi gör så gott vi kan :-)

Hans H
Skrev om Trädspecialisten AB

Snabb och bra service. Fixade allt och lite till.

Leif B
Skrev om Trädspecialisten AB

Hej, Trevligt bemötande och proffsigt utförande. Fruktträden står nu i full blom och kommer säkert att ge en god skörd. Kommer att anlita Trädspecialisten även nästa år.

Emma S
Skrev om Trädspecialisten AB

Bra och snabb service av Tobias! Beställde stubbfräsning. Han missade en stubbe men var tillbaka samma kväll och ordnade den också. Kanonbra service.

Bo L
Skrev om Trädspecialisten AB

Snabb respons på min förfrågan. Arbetet utfördes till full belåtenhet vid den avtalade tidpunkten. Platsen för trädfällningen/stubbfräsningen lämnades välstädad och helt enligt överenskommelse.

Lise-Lotte A
Skrev om Trädspecialisten AB

Proffsiga, pålitliga och mycket trevlig personal. Håller vad dom lovar. Vi har använt Trädspecialisterna ett flertal gånger och kan varmt rekommendera dessa killar 👍

TOBIAS F gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Trädspecialisten AB

Tack för ditt fina omdöme. Vi kan inte få ett bättre omdöme än när ni kunder återkommer och anlitar oss igen!

Stig U
Skrev om Trädspecialisten AB

Bra o väl utfört arbete! Det enda jag kan uttrycka missnöje över är att det skulle vara ”hanterbara” bitar! Fler nästan 2m bitar med diameter 30 cm är inte hanterbart utan kran. I övrigt väl utfört!

Svar från Trädspecialisten AB

Vi erbjuder oss att kapa allt i vedkubbar. Budgetalternativ är hanterbara bitar, dvs att det går att flytta/rulla bitarna inte att de går att bära. När vi kapar till hanterbara bitar gör vi bedömningen att vi själva ska kunna förflytta bitarna. Med vänlig hälsning, Trädspecialisten AB Tobias Fischer

Sven T
Skrev om Trädspecialisten AB

Trevlig och yrkes kunnig personal! De förväntningar jag hade stämde med uppdraget. Tjänsten jag köpte handlade om att såga ner ett problemträd som stod illa till. Nära en väg och nära en fastighet.

Bo K
Skrev om Trädspecialisten AB

Trevligt bemötande. Snabbt gensvar på intresseanmälan. Väl genomfört arbete med någon mindre miss.

Nils M
Skrev om Trädspecialisten AB

Tog mindre på trädet av vi önskade, med välgrundade motiv. Men ändå samma belopp på fakturan. Det jobb som ändå gjordes var 5+.

Jan-Erik D
Skrev om Trädspecialisten AB

mycket bra info vid första besöket. vi fick fina råd vad vi skulle ta bort för träd och vilka vi skulle beskära. när dom kom hit så var det smidigt och gick med en jäkla fart. dom levde absolut upp till våra förväntningar

Maija T
Skrev om Trädspecialisten AB

Fällning och bortforsling av sönderblåst träd.

Lena M
Skrev om Trädspecialisten AB

Väldigt trevligt och proffsigt bemötande. Superproffsig utfört arbete Jag är helt nöjd och kan rekommendera er Mvh Lena

Margareta M
Skrev om Trädspecialisten AB

Jätte trevligt bemötande från bokning till beskärning. Proffsigt arbete. Snabbt jobbat.

Kerstin E
Skrev om Trädspecialisten AB

Behövde hjälp av en arborist med att få ett stort päronträd gallrat och urklippt. Sökte på nätet - fann en trevlig annons och ringde upp. Trevligt bemötande och snabbt fick jag hjälp med trädet av två duktiga yrkesutövare. Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fick. (Det enda jag "hickat till av" är digitaliseringen med faktura och den här omdömesförfrågan som måste sjunka in för att jag skall greppa. Min ålder är några över 80 och allt får inte gå för fort. Därav sent svar).

Svar från Trädspecialisten AB

Digital hicka är det bästa ord jag någonsin hört! Tack för förtroendet att vårda ditt 100 åriga päronträd!

Örjansgården B
Skrev om Trädspecialisten AB

Ett riktigt seriöst bemötande fick man. Kunniga på sitt yrke. Trädbeskärning.

Svar från Trädspecialisten AB

Tack för fina ord! Riktigt roligt att få hjälpa er med ert stora t6rädbestånd. Hör av er om ni vill ha hjälp med att ta fram en plan för fortsatt vård av era träd!

Nils-Gustaf A
Skrev om Trädspecialisten AB

Mycket bra bemötande från företaget,Seriöst, Rekommenderas på det varmaste

Eva C
Skrev om Trädspecialisten AB

Lätt att få kontakt. Informativ hemsida. Trevligt bemötande. Proffsigt utfört arbete. Beställt jobb var: lyft av kronan på en gammal och stor Alm (som vi är väldigt rädd om). Beskärning av flera äppelträd och ett päronträd. Bortforsling av trädgrenar. Vi är mycket nöjda med jobbet.

Hanna C
Skrev om Trädspecialisten AB

Ett trevligt bemötande och ett väl utfört jobb. Det drog ut på tiden lite men det får man väl acceptera i corona-tider.

Svar från Trädspecialisten AB

Hej! Ibland har vi mycket att göra, men vi gör alltid vårt bästa för att hjälpa alla våra kunder så fort som möjligt och ibland så vill vi vänta tills det är en optimal tid för att utföra åtgärder på träden.

Bostadsrättsföreningen V
Skrev om Trädspecialisten AB

Träden fick önskat utseende. Bort forsling av nedtagna grenar gick fort och efterstädningen var bra. I stort var bemötandet mycket gott.

Anna S
Skrev om Trädspecialisten AB

Trädspecialisten hjälpte oss att beskära våra äppelträd. Vi fick ett väldigt trevligt bemötande och ett snabbt och proffsigt jobb gjort.

Ulrika H
Skrev om Trädspecialisten AB

Proffsigt och snabbt utfört arbete.

Långhag-Solvarbo V
Skrev om Trädspecialisten AB

Trädspecialisten har alltid varit tillmötesgående, flexibla och service-minded med professionella råd och utmärkta resultat. Vi har anlitat Trädspecialisten för frihöjdsbeskärning av biotopskyddad allé och resultatet är en vacker, bildskön och välmående allé på 1km. Vi har även anlitat Trädspecialisten för frihöjdsbeskärning av övriga träd när det blev lite bråttom, och det löste de professionellt, snabbt och elegant! Vi återkommer garanterat!

Svar från Trädspecialisten AB

Tack för fina ord! Är ni nöjda är vi nöjda.

Mia G
Skrev om Trädspecialisten AB

Alltid trevligt och engagerat bemötande. Snyggt jobb!

Ing-Mari K
Skrev om Trädspecialisten AB

Positivt och proffsigt. Beskärningen av mina träd hade inte kunnat göras utan duktiga arborister pga omgivande trafik och byggnader.

Ingela E
Skrev om Trädspecialisten AB

Bra bemötande. Lätt att få kontakt. Väl utfört arbete. Ja, kort sagt: Bra företag som jag kan rekommendera.

Per U
Skrev om Trädspecialisten AB

Bra genomfört arbete. Rent och snyggt efteråt

Johan E
Skrev om Trädspecialisten AB

Beskar vara två pilträd. Vi är mycket nöjda.

Ethel M
Skrev om Trädspecialisten AB

Bra genomfört arbete. Kunnig och duktig personal. Jobbet utfört i tid.

Hans Ö
Skrev om Trädspecialisten AB

Snabb återkoppling från hemsidan och trevligt bemötande. Bra genomfört jobb till bra pris

Pär N
Skrev om Trädspecialisten AB

Mycket effektivt och väl utfört arbete!

Kerstin M
Skrev om Trädspecialisten AB

Bra bemött.Hade förväntningar att få två träd utklippta och det blev bra gjort. Mycket nöjd.

Anna-Britta K
Skrev om Trädspecialisten AB

Nedtagningar av björkar. Bemötandet var berömligt. Väldigt trevliga arbetare lämnade inget ogjort. Rekommenderar verkligen företaget.

Ingvar H
Skrev om Trädspecialisten AB

Köpte en fällning/nertagning av en något svårt placerad cembratall för att därefter själv ta hand om veden och transportera bort kvistar till tippen. Trädspecialisten utförde arbetet proffessionellt till en skälig kostnad. Vi är jättenöjda..

Svar från Trädspecialisten AB

Tack för förnyat förtroende att hjälpa er med era trädåtgärdsbehov!

Bengt E
Skrev om Trädspecialisten AB

Glatt bemötande. På proffs har man höga förväntningar. De uppfylldes. Vi hoppades på självgående, kloka råd och snabbhet. Allt bra,

Helga M
Skrev om Trädspecialisten AB

Upplevde att jag var lågprioriterad . Det tog lång tid från att jag beställt tills de kom och klippte mina två äppelträd.

Svar från Trädspecialisten AB

Vi försökte boka in beskärningen hos er i samband med arbete i närheten. Detta tackade ni nej till då ni ville vara hemma. På våren när arbetsbelastningen är hög är det svårt att hinna med om vi inte kan minimera restiden och då kan det bli lite väntetid tills vi är i samma område igen. Att hinna med alla beskärningar av fruktträd innan bladutspring är högprioriterat vilket vi gjorde även hos er. Tråkigt att du inte kände dig prioriterad, det är så klart oavsiktligt och inget illa menat. Vi gör så gott vi kan för att hålla vad vi lovar och hjälpa alla våra kunder så fort som möjligt.

Christina M
Skrev om Trädspecialisten AB

Allt funkade klockrent från förfrågan om trädfällning till slutfört arbete. Professionella och otroligt kunniga.

Thérèse V
Skrev om Trädspecialisten AB

Behövde ta ner en 100-årig gran vid husknuten. Bra bemötande o kunnighet. Inledningsvis önskat något snabbare respons. Själva Arbetet utfördes med perfektion och tryggt. Kommer anlita dem igen vid behov.

Svar från Trädspecialisten AB

Hej! Tyvärr är det så att det är ojämnt i inflödet av förfrågningar och tidvis har vi långa svarstider. Vi gör alltid så gott vi kan för att leverera bästa service! Med vänlig hälsning, Trädspecialisten AB Tobias Fischer

Kristella H
Skrev om Trädspecialisten AB

Trevligt och proffesionellt. Fick stort förtroende för Tobias Fischer när han bedömde träden nära vårt hus. Kände att han bryr sig om skogen och de djur som lever där. En hög tall togs ner med elegans!

Margaretha L
Skrev om Trädspecialisten AB

Vänligt och professionellt bemötande. Visade stor kompetens vid första hembesök, ingav stort förtroende. Förväntade mig ett gott resultat av uppdraget. Och det införlivades med råge. Är supernöjd. Vi fick även goda råd med andra frågor som inte hade med uppdraget att göra. Trädspecialistens uppdrag vara att ansa en ek. Det blev en komplettering med att även skapa förutsättningar för eken att må bättre. Flisläggning runt eken (samt på en nyplanterad häck, extra arbete). Snyggt gjort arbete.

Britt Elisabeth S
Skrev om Trädspecialisten AB

Positivt och effektivt från början till slut. Vi är mycket nöjda!

Ulf O
Skrev om Trädspecialisten AB

Proffsigt,seriöst bemötande och utmärkt utfört arbete.Trädfällning, grengallring.Enda minus att dom glömde flismaskinen på vår tomt den blev stående i 4veckor.

Svar från Trädspecialisten AB

😂 Ja, när semesterhjärnan kopplar på och en inte saknar maskinen….

Filtrera omdömen