Trädspecialisten AB

Trädspecialisten AB

Välkommen till Trädspecialisten - din arborist i Dalarna!

Trädspecialisten AB åtar sig alla sorters uppdrag som involverar träd och trädvård. Beskärning och trädfällning förstås, men även plantering, trädflyttning, förbättrande åtgärder för trädens rotmiljö, besiktningar och avancerad sektionsfällning av träd som inte går att fälla hela från marken.
Allt trädvårdsarbete sker genom klättring, vilket är skonsamt för trädet, kostnadseffektivt och gör det lätt att komma åt att beskära i hela kronan.

Vi har över 20 års erfarenhet av trädvård och arbetar på trädens villkor med kunden i fokus. Inget jobb är för litet, för stort eller för komplicerat för oss. Kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 150 kunder tycker om Trädspecialisten AB 2

2022-01-10 Verifierad kund
    Tagit ner ett träd, och nu väntar vi på att få tre träd som skymmer solpaneler borttagna. Utmärkt bemötande.
    2022-01-03 Verifierad kund
    Bra dialog
    kunniga
    Bra upplägg och effektiva.
    Trädvård enligt vår Trädvårdsplan
    2021-12-13 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.
    Företaget levde helt upp till mina förväntningar.
    Jag köpte nedtagning av två stora hasselträ Det skedde snabbt och professionellt.
    2021-12-09 Verifierad kund
    Tobias på Trädspecialisten AB är en mycket erfaren och kompetent samarbetspartner. Han har en väldigt hög kunskapsnivå som man inte hittar hos alla i branschen. Det är ett nöje och en trygghet att arbeta tillsammans med honom.

Ricardo Sanchez, arborist
    RS Trädtjänst & yrkesklättring
    2021-11-24 Verifierad kund
    Riktigt bra utfört jobb, och trevligt bemötande.
    2021-11-22 Verifierad kund
    Jag är helnöjd med besöket. Bara gott att säga. Tack Margareta.
    2021-11-19 Verifierad kund
    Kompetenta, trevliga o roliga! Kan verkligen rekommenderas!
    2021-11-19 Verifierad kund
    Trädspecialisten har utfört de uppdrag vi har anlitat dom för på ett prydligt och proffsigt sätt. Gagnefs Kommun
    2021-11-19 Verifierad kund
    Mycket kompetent. Snabb service. Trevligt.
    Bra bemötande.
    Klippte våra äppelträd, samlade ihop grenar och kvistar.
    Snyggt och proffsigt utfört arbete.
    2021-11-18 Verifierad kund
    Vänlig
    Professionell
    Snabb
    Tillgänglig
    2021-11-02 Verifierad kund
    Positivt, snabbt bemötande, bra service…
    2021-11-01 Verifierad kund
    Kunnig och professionell hjälp.
    2021-10-15 Spontant omdöme
    Tack för att ni förlängde livet på vår drygt 100-åriga jättelönn. Utöver det bedömning av vår stora björk, som också verkar frisk för sin ålder.
    Verkligen nöjd med ert arbete högt uppe i trädkronorna. Tack!
    Tack för förtroendet! Är ni nöjda är vi nöjda. Trädspecialisten AB
    2021-10-03 Verifierad kund
    Mkt trevligt bemötande och ett alldeles utmärkt genomfört arbete
    2021-10-03 Verifierad kund
    Kunnig personal, seriöst bemötande. Vi kände oss delaktiga i planeringen av jobbet med att gallra våra gamla präktiga lindar.
    2021-10-02 Verifierad kund
    Allt till största belåtenhet. Hamling av Lennart borttagning av grenar på en jättelång för att få mer ljusinsläpp.
    Ingen som helst åverkan på marken runt trädet som stod långt in på tomten.
    2021-10-02 Verifierad kund
    Supertrevliga proffsiga Tobias!
    2021-10-01 Verifierad kund
    Bra och trevligt bemötande.
    Förväntningarna uppfylldes.
    Jag fick hjälp med att glesa ur en ek som står nära mitt hus.
    2021-10-01 Verifierad kund
    Vi tog hjälp av er att ta ner en stor björk, när ni var hem och tittade kom vi överens om att ni skulle lämna en högstubbe men när ni var klara var hela trädet borta. Det var synd men svårt att åtgärda i efterhand, i övrigt fungerade det bra.
    Ånej! Vi ber så hemskt mycket om ursäkt, det blev en miss där. Vi pratade ju lite fram och tillbaka om att lämna en naturvprdstubbe. Trädspecialisten AB
    2021-09-25 Verifierad kund
    Tobias på Trädspecialisten är mycket trevlig och professionell inom sitt område. Vi är mycket nöjda och vi kan varmt rekommendera Trädspecialisten.
    Äntligen fick vi bort våran stora gran.
    2021-07-15 Verifierad kund
    Bra bemötande och hög kompetens. Har hittills motsvarat våra förväntningar.
    Vi beställde 3 alleträd och vi är nöjda med tjänsten.
  • Micke S
    skrev om Trädspecialisten AB
    2021-05-14 Verifierad kund
    Riktigt proffsiga, trevliga och snabba. De klippte ner sju stora träda varav fem stod nära mitt hus. De lade ner dom på hög. Väl på plats gick de även igenom övriga träd och kom med tips. Supernöjd! /Micke
    2021-04-22 Verifierad kund
    Fällde trädet då att det slog sönder en förädlad syrénbuske.
    Ibland sker det olyckor, men att säga att den av er nedklippta ädelsyrenen är sönderslagen är lite väl hårt sagt. Det var två grenar som skadades, vilka vi renskar så att busken kommer klara sig. Vi sökte dig flera gånger på telefon för att berätta och erbjuda kompensation. Vi återhörde aldrig något och fick inga synpunkter på fakturan heller. Trädspecialisten AB
    2021-04-12 Verifierad kund
    Fällning av träd i trädgård. trevligt och bra bemötande. Träden fälldes som förväntat.
    2021-04-12 Verifierad kund
    Fick hjälp att beskära 16st Pelaralmar. Kunnig och engagerad personal. Bra rådgivning för fortsatt skötsel.
    2021-04-12 Verifierad kund
    Nedtagning av träd vid fritidsfastighet
    Bemötandet var vänligt, profssigt och effektivt
    Genomförandet levde upp till alla mina förväntningar.
    Jag skulle gärna rekommendera företaget till andra
    2021-04-08 Verifierad kund
    Rekommenderar aborist Tobias Fischer med högsta betyg!
    Trevlig, kunnig, 100% proffs. Världens bästa aborist!
    2021-04-08 Verifierad kund
    Bra kommunikation med Tobias om trädet som vi behövde få fällt. Väl utfört. Kommer rekommendera till vänner.

/M
    2021-04-08 Verifierad kund
    Gallring av stor lind. Arbetet blev väl utfört men de kom tre månader efter utlovat datum efter flera påstötningar.
    Vi ber återigen om ursäkt för att det tog tid för er att få hjälp. Trädspecialisten AB
  • Eva W
    skrev om Trädspecialisten AB
    2021-03-10 Verifierad kund
    Proffsigt och effektivt utfört arbete bestående av fällning av 3 jättestora granar och en stor björk. Imponerande! Jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera dem. Trevligt bemötande.
    2021-03-08 Verifierad kund
    Gallra bort grenar från en Ek på tomten.
    2020-12-17 Verifierad kund
    Kapning av grenar högt upp i asp och nedtagning av torr björk med högstubbe lämnad.
    Mycket bra jobb. Stor sakkunskap och trevligt bemötande.
    2020-12-17 Verifierad kund
    De kom hit för att beskära en stor lind med över 100 år på nacken... de var så proffsiga, seriösa och effektiva. Vi blev riktigt imponerade. Det är inget snack om att de är trädspecialister. När vi ställde en fråga så tog de sig tid att besvara ordentligt så att även vi kunde förstå trädets växegenskaper.
    2020-12-12 Verifierad kund
    Vi beställde rådgivning gällande gallring av sommarstugetomt. Flera tallar hade törskatesvamp och vi diskuterade vilka som var angripna och hantering.
    Vi fick väldigt snabb och smidig kontakt med bra rådgivning.
    2020-12-10 Verifierad kund
    Vi hade behov av att glesa ut träd på vår tomt och tog hjälp av Trädspecialisten med detta. Vi fick råd och stöd om vilka träd som skulle behållas utifrån sol och skugga samt för att bevara växt och djurliv . En uppskattad inställning istället för att bara titta på vilka träd som skulle fällas.
    Trädspecialisten var noggrann med att berätta om försäkringar och säkerställa att grannar hade gett sitt godkännande. De fällda träden placerades och kapades enligt övrenskommelse. Grenar flisades och kom till nytta i grannes rabatter. Win-win.
    Tack för ett mycket proffessionellt genomfört jobb!
    /Mycket nöjd kund :)
    Jag köpte fruktträdsbeskärning.
    Och blev mycket bra bemött.
    Förväntningarna på arbetet och kommunikationen uppfylldes väl.
    2020-12-07 Verifierad kund
    Vi har en gammal Drummondii lönn på gården som inte hade blivit beskuren sedan den sattes för över 50 år sedan.

Vi hittade Trädspecialisten på nätet och tog kontakt. En gratis konsultation genomfördes där det blev väldigt tydligt att Tobias Fischer är en äkta arborist av den gamla stammen med modern kunskap, oerhört trevlig också.

Tobias studerade vårt träd och förklarade tydligt vad man skulle behöva göra och varför på ett pedagogiskt vis. Det var uppenbart att han utgick från trädets behov och inte för att hitta på så mycket som möjligt för att kunna ta betalt.

Resultatet blev att trädet beskars betydligt mindre än vi trodde skulle behövas. Resultatet blev kanonbra. Dessutom ordnade Trädspecialisten med RUT-avdraget så att vi fick en faktura där avdraget redan var gjort. Väldigt nöjda!

Vi ger Tobias Fischer och Trädspecialisten 10/10 i omdöme!
    2020-12-07 Verifierad kund
    Beställde beskärning av träd. Mycket positivt bemötande och kompetent genomförande.
    2020-12-04 Verifierad kund
    Behövde hjälp att ta bort en jättehög björk. Arbetet utfördes galant och snabbare än utlovat. Trevligt bemötande och smidigt utfört arbete. Kan tänka mig att anlita företaget igen.
    2020-12-04 Verifierad kund
    trevliga och lätta att göra med,inget krångel .
    2020-12-03 Verifierad kund
    Fällning av fem hasselträd. Jobbet gjordes snabbt och professionellt. Blev mycket trevligt bemött, gott och väl efter förväntningarna. Sammanfattning: Ett mycket bra arbete ur alla synpunkter.
    2020-12-03 Verifierad kund
    Anlitade företaget för att fälla träd som stod trångt till mellan byggnader och utan fri fällriktning. Det fixade dom utan problem.
    Fick offert dagen efter kontakt på deras hemsida och fick även svar på sms frågor en lördag kväll.
    Betyg på utfört arbete = PROFFS.
    Slyröjning i älvbacke Adelborgsvägen
    Suveränt jobb genom hela kontakten.
    Trevligt bemötande informativt personlig touch.
    2020-12-02 Verifierad kund
    Fällning av tallar samt kapning till ca 30 cm bitar, allt korrespondens har gjorts via telefon och sms och har fungerat helt perfekt. Uppdraget var vid min sommarstuga och under rådande omständigheter så har jag inte kunnat varit där. Har haft en granne som bor där som har intygat att allt är perfekt.
    Tack för fina ord! Vi försöker att erbjuda bästa service under dessa märkliga tider. Trädspecialisten AB
    Trädfällning
    Mycket tre lift bemött
    Proffsigt utfört arbete inklusive glidning
    Skogen återställd i fint skick efter arbetet
    Mina förväntningar överträffades
    Vi är mycket nöjda och kommer att använda deras tjänster igen om det behövs
    Tack för der! Lite osäker på vad autocorrect översatt till glidning dock... Trädspecialisten AB
    2020-12-02 Verifierad kund
    Bra hjälp och råd vid fortsatt trädbehandling. Vi är väldigt nöjda!
    2020-12-02 Verifierad kund
    We received a very reasonably priced quote and services. They were quick and tidy and friendly. Great job. Thanks!
    2020-11-30 Verifierad kund
    Beskärningen av våra lindar skedde snabbt och proffessionellt! De ser mycket gladare och friskare ut efter Trädspecialistens hantering.
    Bemötandet är alltid vänligt och bjuder på mer än man efterfrågar - på ett positivt sett! Nöjd!
    Alltid en stor glädje att få vårda Kyrkans träd, nu blir entrén välkomnande och träden pryder återigen sin plats! Trädspecialisten AB
    2020-11-30 Verifierad kund
    Behövde ta ner lite träd som kunde vara farliga. Jag blev väldigt trevligt bemött och uppskattade mycket att prata med någon som inte ville ta ner träd i onödan bara för sakens skull. Detta gjorde att jag fick förtroende för firman. Jag blev också väldigt nöjd med resultatet sant de förslag jag fick angående hur man kunde göra istället för att frakta bort träden efteråt för ytterligare kostnad. Jag gillar också att göra något som blir bra för insekter och fåglar.

Mycket nöjd!
    Lotten