Trädspecialisten AB

Trädspecialisten AB

Välkommen till Trädspecialisten - din arborist i Dalarna!

Vi tar alla sorters uppdrag som innefattar träd och trädvård. Bland våra tjänster hittar du allt från beskärning till flyttning eller förbättrande åtgärder för rotmiljöer. När vi jobbar gör vi det genom klättring, en metod som är mycket skonsam för trädet och inte medför några skador.

Vi har hela 20 års erfarenhet av trädvård och jobbar alltid modernt med starka värderingar. Inget jobb är för litet, för stort eller för komplicerat för oss. Kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 126 kunder tycker om Trädspecialisten AB 2

2021-04-12
    Fällning av träd i trädgård. trevligt och bra bemötande. Träden fälldes som förväntat.
    2021-04-12
    Fick hjälp att beskära 16st Pelaralmar. Kunnig och engagerad personal. Bra rådgivning för fortsatt skötsel.
    2021-04-12
    Nedtagning av träd vid fritidsfastighet
    Bemötandet var vänligt, profssigt och effektivt
    Genomförandet levde upp till alla mina förväntningar.
    Jag skulle gärna rekommendera företaget till andra
    2021-04-08
    Rekommenderar aborist Tobias Fischer med högsta betyg!
    Trevlig, kunnig, 100% proffs. Världens bästa aborist!
    2021-04-08
    Bra kommunikation med Tobias om trädet som vi behövde få fällt. Väl utfört. Kommer rekommendera till vänner.

/M
    2021-04-08
    Gallring av stor lind. Arbetet blev väl utfört men de kom tre månader efter utlovat datum efter flera påstötningar.
    Vi ber återigen om ursäkt för att det tog tid för er att få hjälp. Trädspecialisten AB
  • Eva W
    2021-03-10
    Proffsigt och effektivt utfört arbete bestående av fällning av 3 jättestora granar och en stor björk. Imponerande! Jag är mycket nöjd och kan varmt rekommendera dem. Trevligt bemötande.
    2021-03-08
    Gallra bort grenar från en Ek på tomten.
    2020-12-17
    Kapning av grenar högt upp i asp och nedtagning av torr björk med högstubbe lämnad.
    Mycket bra jobb. Stor sakkunskap och trevligt bemötande.
    2020-12-17
    De kom hit för att beskära en stor lind med över 100 år på nacken... de var så proffsiga, seriösa och effektiva. Vi blev riktigt imponerade. Det är inget snack om att de är trädspecialister. När vi ställde en fråga så tog de sig tid att besvara ordentligt så att även vi kunde förstå trädets växegenskaper.
    2020-12-12
    Vi beställde rådgivning gällande gallring av sommarstugetomt. Flera tallar hade törskatesvamp och vi diskuterade vilka som var angripna och hantering.
    Vi fick väldigt snabb och smidig kontakt med bra rådgivning.
    2020-12-10
    Vi hade behov av att glesa ut träd på vår tomt och tog hjälp av Trädspecialisten med detta. Vi fick råd och stöd om vilka träd som skulle behållas utifrån sol och skugga samt för att bevara växt och djurliv . En uppskattad inställning istället för att bara titta på vilka träd som skulle fällas.
    Trädspecialisten var noggrann med att berätta om försäkringar och säkerställa att grannar hade gett sitt godkännande. De fällda träden placerades och kapades enligt övrenskommelse. Grenar flisades och kom till nytta i grannes rabatter. Win-win.
    Tack för ett mycket proffessionellt genomfört jobb!
    /Mycket nöjd kund :)
    Jag köpte fruktträdsbeskärning.
    Och blev mycket bra bemött.
    Förväntningarna på arbetet och kommunikationen uppfylldes väl.
    2020-12-07
    Vi har en gammal Drummondii lönn på gården som inte hade blivit beskuren sedan den sattes för över 50 år sedan.

Vi hittade Trädspecialisten på nätet och tog kontakt. En gratis konsultation genomfördes där det blev väldigt tydligt att Tobias Fischer är en äkta arborist av den gamla stammen med modern kunskap, oerhört trevlig också.

Tobias studerade vårt träd och förklarade tydligt vad man skulle behöva göra och varför på ett pedagogiskt vis. Det var uppenbart att han utgick från trädets behov och inte för att hitta på så mycket som möjligt för att kunna ta betalt.

Resultatet blev att trädet beskars betydligt mindre än vi trodde skulle behövas. Resultatet blev kanonbra. Dessutom ordnade Trädspecialisten med RUT-avdraget så att vi fick en faktura där avdraget redan var gjort. Väldigt nöjda!

Vi ger Tobias Fischer och Trädspecialisten 10/10 i omdöme!
    2020-12-07
    Beställde beskärning av träd. Mycket positivt bemötande och kompetent genomförande.
    2020-12-04
    Behövde hjälp att ta bort en jättehög björk. Arbetet utfördes galant och snabbare än utlovat. Trevligt bemötande och smidigt utfört arbete. Kan tänka mig att anlita företaget igen.
    2020-12-04
    trevliga och lätta att göra med,inget krångel .
    2020-12-03
    Fällning av fem hasselträd. Jobbet gjordes snabbt och professionellt. Blev mycket trevligt bemött, gott och väl efter förväntningarna. Sammanfattning: Ett mycket bra arbete ur alla synpunkter.
    2020-12-03
    Anlitade företaget för att fälla träd som stod trångt till mellan byggnader och utan fri fällriktning. Det fixade dom utan problem.
    Fick offert dagen efter kontakt på deras hemsida och fick även svar på sms frågor en lördag kväll.
    Betyg på utfört arbete = PROFFS.
    Slyröjning i älvbacke Adelborgsvägen
    Suveränt jobb genom hela kontakten.
    Trevligt bemötande informativt personlig touch.
    2020-12-02
    Fällning av tallar samt kapning till ca 30 cm bitar, allt korrespondens har gjorts via telefon och sms och har fungerat helt perfekt. Uppdraget var vid min sommarstuga och under rådande omständigheter så har jag inte kunnat varit där. Har haft en granne som bor där som har intygat att allt är perfekt.
    Tack för fina ord! Vi försöker att erbjuda bästa service under dessa märkliga tider. Trädspecialisten AB
    Trädfällning
    Mycket tre lift bemött
    Proffsigt utfört arbete inklusive glidning
    Skogen återställd i fint skick efter arbetet
    Mina förväntningar överträffades
    Vi är mycket nöjda och kommer att använda deras tjänster igen om det behövs
    Tack för der! Lite osäker på vad autocorrect översatt till glidning dock... Trädspecialisten AB
    2020-12-02
    Bra hjälp och råd vid fortsatt trädbehandling. Vi är väldigt nöjda!
    2020-12-02
    We received a very reasonably priced quote and services. They were quick and tidy and friendly. Great job. Thanks!
    2020-11-30
    Beskärningen av våra lindar skedde snabbt och proffessionellt! De ser mycket gladare och friskare ut efter Trädspecialistens hantering.
    Bemötandet är alltid vänligt och bjuder på mer än man efterfrågar - på ett positivt sett! Nöjd!
    Alltid en stor glädje att få vårda Kyrkans träd, nu blir entrén välkomnande och träden pryder återigen sin plats! Trädspecialisten AB
    2020-11-30
    Behövde ta ner lite träd som kunde vara farliga. Jag blev väldigt trevligt bemött och uppskattade mycket att prata med någon som inte ville ta ner träd i onödan bara för sakens skull. Detta gjorde att jag fick förtroende för firman. Jag blev också väldigt nöjd med resultatet sant de förslag jag fick angående hur man kunde göra istället för att frakta bort träden efteråt för ytterligare kostnad. Jag gillar också att göra något som blir bra för insekter och fåglar.

Mycket nöjd!
    Lotten
    2020-11-08
    Beställt trädfällning. De kom mycket tidigare än vad det var sagt de hade fått en lucka. Fantastiskt jobb knappt synligt att det kört på tomten med skogsmaskiner. Varma rekommendationer av Trädspecialisten!
    Ja vi blev ju lite oroliga att det skulle dra in först regn och sedan sedan snö för att bli en vinter med otjälad mark.... stort jobb i liten trädgård med 40 granar. Då hade det blivit leråker av hela tomten. Vi prioriterade om för att klara gräsmattan från skador. Bra att ni är nöjda med resultatet! Trädspecialisten AB
    2020-10-28
    Uppdraget gällde nedtagning+ bortforsling av
    4 gamla björkar. Utfördes snabbt o. smidigt ,
    med minimal påverkan på gräsmattan.
    2020-10-28
    Tjänsten bestod av att ta bort stora träd på en kulturlämning. Arbetet krävde försiktighet för att inte skada lämningen.
    Strålande bra bemötande och genomförande av uppdraget.
    2020-09-23
    Vi beställde beskärning av lönnträd, syren. Så fint det blev! Vi är supernöjda. Tobias och hans personal var trevliga, snabba och får högsta betyg från oss.
    2020-09-17
    Mycket trevligt bemötande och professionellt genomfört uppdrag. Vi fick äntligen vår ek beskuren och många bra tips och råd på köpet. Rekommenderas!
    Tack för fina ord! Träd är vår passion och profession Trädspecialisten AB
  • Mia G
    2020-09-08
    Tack för ett fint jobb, proffsigt och omtänksamt genomfört. Det svider i hjärtat att få höra att gårdens ögonsten, den jättestora gamla björken så småningom måste tas ner, men Tobias F har nu förberett oss så skonsamt som möjligt. Så om några år hörs vi nog igen… Det var lätt att få kontakt med Tobias och priset kändes helt rimligt. Jag vill varmt rekommendera Tobias F på Trädspecialisten!
    Hej Mia! Tack för förtroendet att ännu en gång får vårda er drottning på gården! En fantastisk björk med så mycket karaktär. Det är sannerligen och synnerligen ett ovanligt träd, som tyvärr åldern börjar ta ut sin rätt på. Tack för fint omdöme Trädspecialisten AB
    2020-09-02
    Kunnig, ger bra råd, ärlig, noggrann och snabb
    2020-09-02
    Allt funkar bra, och enligt beställningen. Väl utfört.
    2020-08-31
    Gjorde en komplex trädfällning involverande kranbil m.m. Lite långsam kommunikation under sommaren innan jobbet utfördes, men bra svar när vi väl pratades vid. Själva trädfällningen utfördes väldigt bra och lämnade efter sig ett välstädat resultat. Smidig hemsida med struktur i pappershanteringen. Kan rekommenderas!
    2020-08-31
    Fick hjälp att beskära fruktträd.Trevlig och professionell personal.
    2020-08-31
    Vi fick ett prydnadsträd uppgrävt och bortforslat.
    Dessutom planterade arboristen
    ett äppelträd.
    Vi fick lätt kontakt med företaget och kommunikationen fungerade bra tills arbetet var klart.
    Arbetet blev proffsigt utfört. Vi är mycket nöjda med företaget.
    2020-08-31
    Tog ner grenar från en hög tall, tog nernpgra mindre träd. Fick mkt bra råd och trovärdig bedömning av vad som var lämpligt att göra.
    Mycket bra bemötande, prisofferten stämde!
    Tack// Britt-Mari
    2020-08-30
    Nedtagning och bortforsling av en tall.
    Bra bemötande vid första kontakt och inför att arbetet skulle göras.
    Nedtagningen gick utmärkt och vi har inte något att klaga på.
    Tråkigt att det pris vi fick besked om inte sedan överensstämde med fakturan, men vi orkar inte tjafsa. Skillnaden var 500 kr, så det var inte något stort belopp.
    Bortforslingen omfattade tydligen inte allt. Det låg kvar väldigt mycket ris på marken. Det framgick inte i förväg att bortforslingen inte skulle omfatta allt. Vi hade inte förväntat oss att precis allt skulle tas bort, men inte heller att så mycket ris skulle lämnas.
    För övrigt är mitt tilltalsnamn inte Anna, vilket ni som undersökningsföretaget hade haft bättre koll på om Trädspecialisten hade kommunicerat bättre internt och med er, vilket uppenbarligen inte är fallet och vilket också visar sig genom att det överenskomna priset inte hölls.
    Kerstin Löfroth
    Hej, Vad tråkigt att ni inte är 100% nöjda, vilket vi alltid strävar efter att våra kunder ska vara. Det hade varit en stor hjälp för oss om ni hade hört av er med era synpunkter till oss tidigare, så att vi hade fått chansen att rätta till felaktigheter. Lastbilsfirman som vi anlitar brukar alltid lämna arbetsplatsen välstädad, med undantag för lite småskräp som inte går att lyfta med kranen. Hade vi fått en signal om att det var orimligt mycket kvar hade vi kommit förbi med släpvagn och städat mer, vilket vi givetvis fortfarande kan göra om ni vill? Vad gäller priset så rättar vi till det så klart om det blivit fel. Vi ber även om ursäkt om det automatiska utskicket använt fel namn ur folkbokföringsregistret och tar med oss det i förbättringsarbetet av våra rutiner. Med vänlig hälsning, Trädspecialisten AB Tobias Fischer Trädspecialisten AB
  • Love F
    Fällning av en asp
    Riktigt bra och trevlig samt snabb även rimligt pris
    Rekommenderas varmt
    2020-08-28
    Snabbt utfört jobb, rimligt pris.
    2020-08-28
    Professionellt och vänligt bemötande från alla vi var i kontakt med.
    Vårt mycket stora träd kom ner på ett säkert sätt. Vi är mycket nöjda.
    2020-08-11
    Vi tycker att dom gjorde ett bra arbete, och trevligt bemötande, imponerande.
    2020-08-10
    Nedtagning av drönare från högt träd
    2020-08-10
    proffsigt ända upp till trädkronorna
    2020-07-24
    Beskärning av äppelträd och nedtagning av några träd. Mycket proffsigt utfört och trevligt bemötande. Jag kan varmt rekommendera Tobias och Anna på Trädspecialisten!
    2020-07-13
    De tog ner en stor rönn, kapade i braslängder.

Bra bemötande.
    Skickligt utfört arbete!

Mats Höjer
    2020-05-11
    Ett jättebra bemötande o serviceminded
    O ett stort engagemang och intresse om naturen o djuren! 10 av 10 poäng👍🤗 Tusen tack.
    Annica
    2020-04-30
    Ett modernt företag med mycket kompetent och trevlig personal och som jag kommer att anlita igen, eftersom det arbete de uförde stämde väl överens med mina förväntningar, och som dessutom var mycket prisvärt.
    Mvh Helena
    2020-04-30