Trädspecialisterna

Vi på Trädspecialisterna i Väst arbetar i hela Västra Götaland och Halland med utgångspunkt i Kungsbacka. Vi är seriösa i allt vi tar oss för och vårt mål är alltid hög säkerhet och kvalitet.

Trädfällning, stubbfräsning, beskärning, bortforsling, trädvård...vi hjälper till med allt som rör dina träd oavsett om du är privatperson, företag, väg- eller bostadsrättsförening.

Vi har lång erfarenhet i yrket, företaget hette tidigare Trädfällnings-specialisten och vi har varit aktiva sedan 1990. Idag är vi fyra trädfällare och arborister i bolaget och vi har tillsammans mycket erfarenhet av arbete med träd i både privat och offentlig miljö.

Välkommen!

Läs vad 99 kunder tycker om Trädspecialisterna 2

2022-04-27 Spontant omdöme
    Fantastiska killar, snabba, effektiva och trevliga.
    Prisöverenskommelse innan påbörjat arbete.
    Städar och gör rent efter sig.
  • KURT A
    2022-04-16 Spontant omdöme
    Fällning av ett träd och bortforsling kostar 7800 kr när vi bad om hjälp när de var på plats hos våra grannar. Oförskämt dyrt. Efter samtal med företaget och korrigering av priset så framstår de som seriösa och måna om sina kunder.
    2022-04-14 Spontant omdöme
    Duktiga grabbar när det gäller avverkning. Tyvärr också svart bälte i fakturering. 18 000:-/h för två gubbar och en flismaskin är i saftigaste laget. Man får många riktiga arborister för det priset.

Se till att få ett skrivet anbud på exakt vad som gäller!
    Hej Anders.
    Du kontaktade mig och ville ha ett pris på en årsklippning gällande en berberishäck. (taggbuskhäck)
    Årsklippning är det en häck växer under ett år.
    Jag tittar på arbetet o lämnar pris till dig.
    3300 kr ink moms, ink bortforsling o RUT avdragen.
    Du tackar Ja till denna muntliga offert.
    Vi hade tänkt påbörja detta arbete efter ca en vecka tillsammans med en släpkärra för bortforsling av riset.
    Efter ett par dagar kontaktar du mig och vill ha häcken föryngrad istället för en årsklippning.
    Föryngra en häck innebär att man sågar av den vid marken.
    Detta är en bra metod när vissa häckar vuxit sig för stora/gamla.
    Man får då en ”ny häck” när den återigen växer upp.
    Du fick vid detta tillfälle besked om att det blir ett rimligt pristillägg för detta tilläggsarbete.
    Vi utförde arbetet tillsammans med vår lastbil/ flismaskin.
    Detta ekipage kostar 1.250.000 kr.
    Denna maskin ”äter upp” stora otympliga häckar/grenar som tar mycket plats.
    Du fick en faktura på 4500 kr istället för 3300 kr för tilläggsarbetet.
    Inkl moms, bortforsling o RUT avdragen.
    Du kontaktar mig och tycker det är för dyrt, du tycker det ska kosta 3300 kr med tanke på hur fort arbetet gick.
    Jag lyssnar på vad du säger och du får vid detta tillfälle besked av mig att jag vill att du ska vara så nöjd kund som möjligt så jag drar av 600 kr på fakturan.
    Ditt slutliga pris blir då 3900 kr istället för 3300 kr.
    Detta pris är mycket rimligt med tanke på arbetet vi utförde för dig Anders.

Jimmy Billkrantz
    Trädspecialisterna i väst AB
    2022-04-03 Insamlad av företaget
    Bra trevliga fällning av död alm
    Tack Iréne för detta fina omdömme! Trädspecialisterna
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Otroligt proffsiga och effektiva. De var verkligen kunniga och kunde med stor precision ta ner en stor ek i bostadsområdet. Ingen växtlighet runt omkring kom till skada. Trevligt gäng var det också.
    Underbart att höra Björn, hjärtligt tack för ditt fina omdöme, på återseende! Trädspecialisterna
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och snabb service. Hörde av mig på måndagen och på torsdagen var jobbet gjort. Tydlig kommunikation.
  • THOMAS E
    2022-02-10 Spontant omdöme
    Arborister från Trädspecialisterna i Väst (www.tradspecialisterna.se) klättrade med motorsågar i vår ca 15 meter höga bok och tog ned den sektionsvis under ledning av Jimmy Billkrantz. Boken stod illa till, inklämt mellan boningshuset och en friggebod, med flera byggnader inom riskavstånd. Dessutom var logistiken en utmaning (boken stod på baksidan av huset) med minimalt utrymme för flisning av grenar och bortforsling av flis och stambitar, men Jimmy och hans medarbetare lyckades genomföra uppdraget på mindre tid än en full arbetsdag utan att skada sig själva eller byggnader. Dessutom såg de till att fordonstrafiken på gatan (inklusive sophämtningen) kunde passera utan klagomål. Vi är så nöjda med Trädspecialisterna i Västs arbete, från start till slut. Bilder och filmer på deras förträffliga arbete finns på min facebook: www.facebook.com/story.php?story_fbid=10224483300683176&id=1027032523
    Wow, tack Thomas för ditt fantastiskt fina omdöme. Underbart att höra att du är så nöjd med vår insats, på återseende! Trädspecialisterna
    2021-12-17 Insamlad av företaget
    Skönt gäng från början till slut! Löste jobbet galant. Men lite oklart hur prissättning sker. Men skulle ändå anställa dem igen.
    Hej Johannes,

Tråkigt att du upplevde att prissättningen va oklar. Vi lämnar alltid fasta priserna i våra offerter. I de fall vi inte kommer och tittar på jobbet innan, så ger vi kunden ett ungefärligt pris - mellan tumme och pekfinger. I ditt fall så mottog vi en bild på det träd som jobbet gällde och vi svarade med ett ungefärligt pris på 3.000-3.500 kr inkl moms, bortforsling och med RUT avdragen.

Du förmedlade via telefon att vi kunde fälla trädet direkt över en buske, men detta kändes inte bra för oss då vi inte ville förstöra busken utan valde istället att "klättra ned trädet" - därav landade slutpriset på 3.500 kr.

Eftersom din granne bad om att få veden så valde vi att ge bort detta gratis. Bära stambitar till grannens tomt istället för upp på vår lastbil har ingen påverkan på priset.

Tack för ditt omdöme och berömmet. Hoppas jag och gubbarna får möjlighet att jobba för dig igen!

Önskar dig en riktigt god jul!

Mvh,
    Jimmy Billkrantz
    2021-12-17 Insamlad av företaget
    Mycket professionella. Arbetar snabbt och snyggt. Har anlitat dom ett antal gånger.
    Har fått hjälp med trädfällning, stubbfräsning och trädbeskärning. Mycket bra företag!
    Underbart att höra Eva, tusen tack för det fantastiskt fina omdöme! Trädspecialisterna
  • Birgitta M
    2021-12-16 Insamlad av företaget
    Mycket professionellt bemötande av företaget.
    Som levde upp till våra förväntningar av fällning av träd. Kunniga, noggranna, killar. Kan varmt rekommendera Trädspecialisterna.
    Birgitta
    Tackar ödmjukast för ditt fina omdöme, kul att du är så nöjd! Trädspecialisterna
    2021-12-15 Insamlad av företaget
    Ja kära nån kl 7:15 full rulle i trädgården! 6 duracellkaninensnabba killar och chefen. Bort med barrande Tujor. Själv filmade jag det hela. Ett minne som heter duga. Snabba, effektiva och trevliga. Vilket gäng. Får av mig högsta betyg. Rekommenderar till alla jag känner. Tack Trädspecislisterna
    Helt underbart, tusen tack för ditt hjärtliga och fantastiskt fina omdöme! Trädspecialisterna
    2021-12-15 Insamlad av företaget
    Fick väldigt bra hjälp med att fälla flertal träd ute på min tomt. Trevlig och kunnig personal.
    Vi blir så glada av att höra att du är nöjd Viktor, tack för ditt fina omdöme! Trädspecialisterna
    Utmärkt bemötande
    Hjälpte oss med hur träden skulle beskäras på ett bra sätt. Gjorde sen ett snyggt jobb!
    Rekommenderas varmt!
    Härligt att höra Tommy, tusen tack för din fina betygsättning! Trädspecialisterna
    Väldigt bra bemötande!
    Arbetet utfört helt enligt min beställning.
    Vet sedan tidigare att de har gjort bra jobb så därför har jag anlitat det även denna gång.
    Tusen tack Arne för ditt fina omdöme! Trädspecialisterna
    Allt till det bästa
    Vi är mycket nöjda med hela arbetet klippning och borttransport samt företagets bemötande
    Vi blir så glada av att höra detta Eivor. Tusen tack för ditt fina omdöme! Trädspecialisterna
  • 2021-11-19 Insamlad av företaget
    Trädansning på högsta nivå. Helt enligt vår smak å med ett flexibelt genomförande.
    Så roligt att höra Klas, tusen tack för dina fina ord! Trädspecialisterna
    2021-11-18 Insamlad av företaget
    Bemötandet väldigt bra. Utförandet super proffsigt.
    Vad glada vi blir att höra detta. Tack för fina ord! Trädspecialisterna
    2021-11-18 Insamlad av företaget
    Kom som vi kom överens om, fick offert på plats. Meddelade dag och ringde före ankomst.
    Trevliga snabba och gjorde ett bra jobb, krattade och gjorde snyggt efter sig
    Kan verkliga rekommendera Trädspecialisterna
    Härligt, så glada vi blir att ni är nöjda med vår insats. Tusen tack för fina och välvalda ord! Trädspecialisterna
    2021-11-18 Insamlad av företaget
    Trevligt och korrekt bemötande. Levde upp till mina förväntningar
    Nertagning av död Alm
    Justering av lågt växande grenar på ek Fin form på trädet
    Tusen tack för dina fina ord, det glädjer oss att du är så nöjd med vårt arbete! Trädspecialisterna
    2021-11-18 Insamlad av företaget
    Mycket snabbt och effektivt fast det var tämligen mörkt.
    Kul att höra, lite mörker låter vi inte påverka vår arbetsinsats eller slutresultatet. Tack för fina ord! Trädspecialisterna
    2021-11-18 Insamlad av företaget
    Snabb och effektiv trädfällning inklusive borttransport. Trevligt bemötande. Jag ä r helnöjd.
    Vad glada vi blir att höra detta, tusen tack för fina ord! Trädspecialisterna
    2020-12-19 Insamlad av företaget
    Beskärning av 2 stora,gamla fruktträd.
    Det blev bra, lite som jag tänkt mig.
    De var lätta att ha att göra med.
    Kommer att anlita dem igen.
    2020-12-17 Insamlad av företaget
    Kom på utsatt tid och stämde av arbetet när de vsr klara.
    2020-12-17 Insamlad av företaget
    Finns inga bättre. Rekommenderar Trädspecialisterna till alla som behöver hjälp med att ta bort ett träd!
    2020-12-06 Insamlad av företaget
    Köpte trädfällning med bortforsling. Supersnabbt genomfört arbete och kanontrevligt bemötande gör att jag varmt kan rekommendera företaget.
    2020-12-04 Insamlad av företaget
    Snabbt svar, kort inställesetid, punktliga, utmärkt utfört arbete, ordentligt efterstädat.
    Kan verkligen rekommendera.
    2020-11-06 Insamlad av företaget
    Trädfällning samt stubbfräsning. Motsvarade mina förväntningar.
    2020-11-06 Insamlad av företaget
    Puts av tujahäck. Snabbt ordnat med bra resultat. Väl städat efteråt. Trevlig personal.
    2020-11-04 Insamlad av företaget
    Bra, snabb service. Lämnade trädgården i mycket bra skick efter fällning av tre stora träd. Kan varmt rekommendera.
  • Niklas D
    2020-11-04 Insamlad av företaget
    Otroligt professionella och duktiga. Löste uppgiften exemplariskt och kommer kontakta företaget igen när det behövs.
    2019-12-20 Insamlad av företaget
    Vi hade ett stort träd med en stor gren som hotade taket vid blåst och storm. Ville ta bort denna gren samt göra hela trädet mindre, men ändå så fint som möjligt (som alternativ till att ta bort hela trädet, vilket skulle vara för tråkigt!).
    Jättenöjd med resultatet. Hoppas det kommer löv och blir fint till våren.
    Blev mycket fint bemött av företaget.
    De var lyhörda och arbetet blev gjort enl. våra önskemål.
    Kan absolut rekommenderas.
    Vid framtida liknande arbeten kommer vi att anlita detta företag igen!
    Danielle Rubinstein
  • Ingvar S
    2019-12-15 Insamlad av företaget
    Hej
    Snabbt och bra hanterat, snyggt efter jobb.
    2019-12-14 Insamlad av företaget
    Bidrag av 12m Ek på vår tomt. Allt från offert erbjudande till ner sågning av Eken gick otroligt smidigt. Bemötandet av personal samt utförandet av arbetet gjordes väldigt proffsigt. kan väl rekommenderas. Tack för hjälpen.
    2019-12-13 Insamlad av företaget
    Blev mycket bra bemött!
    Snabb leverans av tjänsten, och mycket bra jobb.
    Kommer att rekommendera dom vidare.
  • Marion G
    2019-12-12 Insamlad av företaget
    Nedtagning av två stora träd och stubbortagning. Vi är väldigt nöjda både med personal och utförande
    2019-12-12 Insamlad av företaget
    Fick hjälp att ta ner ett träd bit för bit.
    Jag blev mycket trevligt bemött!
    Var lite orolig för att skulle bli mycket att städa upp i trädgården. Men så var inte fallet. Allt bortforslat och helt snyggt.
    Utmärkt jobb. Snabbt och snyggt!
    2019-12-12 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Trädspecialisterna för att få hjälp med att beskära ett kastanjeträd och buskar. Vi träffades för att gå igenom vad vi behövde hjälp med. De är trevliga och professionella, vi känner oss mycket nöjda med deras arbete hos oss.
    Snabbt proffsigt prisvärt snyggt
    2019-12-06 Insamlad av företaget
    Raka besked om pris och innehåll. Utförde jobbet snabbt enligt överenskommelse. Utmärkt!
    2019-12-06 Insamlad av företaget
    Great! They had worked for me before and they did excellent work!
    2019-12-05 Insamlad av företaget
    Beskärning av Blodbok. Trevligt bemötande av företaget. Höll vad de lovade. Nöjd med arbetet.
    Köpte trädfällning
    Blev vänligt och seriöst bemött
    Hade förväntat att dom kunde sitt jobb, fälla träd snabbt och enkelt vilket dom åxså gjorde, helt perfekt.
    Sammanfattningsvis är jag helt nöjd bra jobb rimligt pris och mycket bra bemötande
    2019-12-05 Insamlad av företaget
    Ni fällde 3 träd och kapade del av kronorna på 3 andra. Perfekt bemötande. Snabbt jobb. Fyllde helt mina förväntningar hälsar och tackar Ulf Gustavsson vid Lygnern
    2019-12-05 Insamlad av företaget
    En stor Björk behövdes sågas ner. Blev snabbt uppringd, fick ett pris efter hembesök. Vi kom överens om när björken skulle sågas ned. Arbetet utfördes på ett mycket bra sätt av trevlig personal.
    Kan varmt rekommendera Trädspecialisten/ Mons
    2019-04-25 Spontant omdöme
    Snabbt och professionellt arbete av trevliga killar!
    2018-03-28 Insamlad av företaget
    Snabb leverans tid och effektiva killar.
    2018-03-28 Insamlad av företaget
    Beskärning av träd och buskar sarmt borttransport av grenar. Lätta att komma i kontakt med, inga långa väntetider på när uppdraget skulle utföras och väl utfört jobb. Mycket nöjd och kommer absolut anlita dem igen.
  • Jonas S
    2018-03-28 Insamlad av företaget
    Jag skickade in en offertförfrågan kl 8 på en lördag om fällning av några träd, 2 timmar senare hör dom av sig,kommer och kollar/lämnar offert på söndagen och lovar att det ska vara klart senast onsdag men när jag kommer hem efter jobbet på måndag så ligger alla träd snyggt å prydligt fällda på baksidan helt enligt överenskommelse.
    Sammanfattning så är jag nöjd över förväntan. Billigt pris, proffsigt från första samtalet och grymt snabba. Trädspecialisterna får 6/5 motorsågar i betyg
  • Tomas Å
    2018-03-28 Insamlad av företaget
    Trädfällningen utfördes snabbt och på ett bra sätt.
    Hej
    Jag är nöjd med jobbet som gjordes omgående och bra
    Dock fick jag ingen prisuppgift innan start
    Jag räknar med att det inte blir dyrare än jobbet i höstas då ni klippte vattenskot