Trädspecialisterna

Faktorvägen 17, 434 37 Kungsbacka — Visa karta

Vi på Trädspecialisterna i Väst arbetar i hela Västra Götaland och Halland med utgångspunkt i Kungsbacka. Vi är seriösa i allt vi tar oss för och vårt mål är alltid hög säkerhet och kvalitet.

Trädfällning, stubbfräsning, beskärning, bortforsling, trädvård...vi hjälper till med allt som rör dina träd oavsett om du är privatperson, företag, väg- eller bostadsrättsförening.

Vi har lång erfarenhet i yrket, företaget hette tidigare Trädfällnings-specialisten och vi har varit aktiva sedan 1990. Idag är vi fyra trädfällare och arborister i bolaget och vi har tillsammans mycket erfarenhet av arbete med träd i både privat och offentlig miljö.

Välkommen!

Läs vad 61 kunder tycker om Trädspecialisterna

• 2019-12-06

Åke B skrev om Trädspecialisterna
    Raka besked om pris och innehåll. Utförde jobbet snabbt enligt överenskommelse. Utmärkt! Läs mer
  • 2019-12-06

Theodor G skrev om Trädspecialisterna
    Great! They had worked for me before and they did excellent work! Läs mer

Kerstin R skrev om Trädspecialisterna
    Beskärning av Blodbok. Trevligt bemötande av företaget. Höll vad de lovade. Nöjd med arbetet. Läs mer

Dag L skrev om Trädspecialisterna
    Köpte trädfällning
    Blev vänligt och seriöst bemött
    Hade förväntat att dom kunde sitt jobb, fälla träd snabbt och enkelt vilket dom åxså gjorde, helt perfekt.
    Sammanfattningsvis är jag helt nöjd bra jobb rimligt pris och mycket bra bemötande Läs mer

Ulf G skrev om Trädspecialisterna
    Ni fällde 3 träd och kapade del av kronorna på 3 andra. Perfekt bemötande. Snabbt jobb. Fyllde helt mina förväntningar hälsar och tackar Ulf Gustavsson vid Lygnern Läs mer

Mona S skrev om Trädspecialisterna
    En stor Björk behövdes sågas ner. Blev snabbt uppringd, fick ett pris efter hembesök. Vi kom överens om när björken skulle sågas ned. Arbetet utfördes på ett mycket bra sätt av trevlig personal.
    Kan varmt rekommendera Trädspecialisten/ Mons Läs mer
  • 2019-04-25

Maryna R skrev om Trädspecialisterna
    Snabbt och professionellt arbete av trevliga killar!
    Rekommenderas varmt! Läs mer

Jan-erik R skrev om Trädspecialisterna
    Snabb leverans tid och effektiva killar. Läs mer

Maria P skrev om Trädspecialisterna
    Beskärning av träd och buskar sarmt borttransport av grenar. Lätta att komma i kontakt med, inga långa väntetider på när uppdraget skulle utföras och väl utfört jobb. Mycket nöjd och kommer absolut anlita dem igen. Läs mer
  • Jonas S

2018-03-28

Jonas S skrev om Trädspecialisterna
    Jag skickade in en offertförfrågan kl 8 på en lördag om fällning av några träd, 2 timmar senare hör dom av sig,kommer och kollar/lämnar offert på söndagen och lovar att det ska vara klart senast onsdag men när jag kommer hem efter jobbet på måndag så ligger alla träd snyggt å prydligt fällda på baksidan helt enligt överenskommelse.
    Sammanfattning så är jag nöjd över förväntan. Billigt pris, proffsigt från första samtalet och grymt snabba. Trädspecialisterna får 6/5 motorsågar i betyg Läs mer
  • Tomas Å

2018-03-28

Tomas Å skrev om Trädspecialisterna
    Trädfällningen utfördes snabbt och på ett bra sätt. Läs mer

Bengt-erik N skrev om Trädspecialisterna
    Hej
    Jag är nöjd med jobbet som gjordes omgående och bra
    Dock fick jag ingen prisuppgift innan start
    Jag räknar med att det inte blir dyrare än jobbet i höstas då ni klippte vattenskot Läs mer

Lars A skrev om Trädspecialisterna

Erik A skrev om Trädspecialisterna
    Utmärkt hela vägen från offert till utförande. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-03-27

Kjell A skrev om Trädspecialisterna
    Jag kan inte klaga på nånting.. allt var toppen.. glada.trevliga och hjälpsamma.. många ++++ Läs mer

Annmari L skrev om Trädspecialisterna
    Trädfällning stubbfräsning
    Trevligt bemötande
    Proffsiga & engagerade Läs mer

Peder J skrev om Trädspecialisterna
    Blir inte bättre! Snabbt o proffsigt, rekomenderar helhjärtat Trädspecialisterna. Läs mer

Eva-lena R skrev om Trädspecialisterna
    Enkelt, effektivt med hög kvalitet i genomförandet. Väldigt nöjd 😊 Läs mer

Sven B skrev om Trädspecialisterna
    Fantastiskt utfört arbete. Rekommenderar dom gärna. Läs mer

Kajsa J skrev om Trädspecialisterna
    Frukt trädbeskätning. Jag hade kontaktat fler företag. Ni svarade snabbast och var väldigt trevliga. Återkpplade snabbt. Kom överens om pris och när arbetet skulle utföras enligt mitt önskemål. Allt gjordes snabbt och väldigt smidigt. Stort tack jag är väldigt nöjd hittills. Går dock se hur träden mår när våren kommer. Läs mer

Anna-lena B skrev om Trädspecialisterna
    Klippning av häck och fällning av träd.
    Allt sköttes på ett mycket bra sätt.
    Anlitar dom gärna igen. Läs mer

Martin K skrev om Trädspecialisterna
    Kanonbra och proffsiga. Tog ner och styckade 7 stora träd på bara ett par timmar. Läs mer

Kerstin W skrev om Trädspecialisterna
    Bra! Får kontakt, kommer på avtalad tid och stämmer av vad som skall göras. Hel nöjd! Läs mer
  • 2018-02-26

Evy D skrev om Trädspecialisterna
    Har använt företaget vid tre tillfällen och alltid blivit nöjd Läs mer
  • 2018-02-19

Annika J skrev om Trädspecialisterna
    Proffsiga och snabba. 24 timmar efter beställning var träden ner, bortforslade och marken städad. Samt trevligt bemötande och ett bra pris gör att jag absolut kan rekommendera dem Läs mer
  • 2018-02-13

Marianne O skrev om Trädspecialisterna
    Allt fungerade bra fram tills dess arbetet var slutfört. Men..
    Jag har tidigare anlitat trädspecialisterna två gånger och det har fungerat väldigt bra. Denna gången hade inte grabbarna som utförde arbetet samma känsla som de tidigare för hur man lämnar arbetsplatsen. Stora grena utanför tomten och riktiga
    "bröt" av stora grenar. Konkurrensfördelen som de hade gentemot den konkurrent som jag även anlitat försvann i ett nafs,
    för det var just så här som konkurrenten lämnade arbetsplatsen, och som jag inte var nöjd med. Läs mer
  • 2018-02-11

Pål A skrev om Trädspecialisterna
    Snabb och proffsig hjälp att ta ned ett träd som lutade in över grannens altan. Bra tjänst med bortforsling av hela trädet. Trevligt bemötande, enkel och smidig kommunikation om offert och utförande. Rekommenderas väl för att ta ner träd som står nära ditt eller grannens hus. Läs mer
  • 2018-02-11

Kent B skrev om Trädspecialisterna
    jag är helnöjd med bemötandet från företaget. Allt som skulle göras, borttagning och klippning av träd är gjort på ett utmärkt sätt..

Brf Svanehöjd Läs mer

Jeanette F skrev om Trädspecialisterna
    Fick ett otroligt bra bemötande av företaget från början till slut.
    Fick hjälp med att såga ner en jätte stor ädelgran fick hjälp så snabbt .
    Det är sällan man får ett så trevligt bemötande . Talar om det för alla jag träffar . Tack Läs mer

Monica J skrev om Trädspecialisterna
    Snabb service. Tog ner träd och det var klart inom några dagar. Snyggt jobb och rent och fint efteråt. Trevligt bemötande av den unga personalen. Inga problem när jag ville utöka med några buskar. Enda nackdelen att första chauffören inte behärskade att backa in till mig utan att ge ett spår i gräsmattan. De erbjöd sig genast att åtgärda det.

Jag är helt nöjd! Läs mer

Per H skrev om Trädspecialisterna
    Trevlig och kunnig personal
    Bra råd känner sig aldrig lurad
    Arbetar mycket snabbt och effektivt
    Och rent Läs mer

Tommy S skrev om Trädspecialisterna
    Kan verkligen rekomendera Trädspecilisterna. Fungerade hur bra som helst.😀👍 Läs mer

Fredrik P skrev om Trädspecialisterna
    Trevligt och proffsigt. Är mycket nöjd. Läs mer

Jan C skrev om Trädspecialisterna
    Snabbt och bra jobbat.
    Kompetenta och jysta killar. Läs mer
  • 2018-01-31

Kerstin B skrev om Trädspecialisterna
    Trevliga personer som var här hos oss arbetade proffsigt och intensivt skönt att få bort riset blev lite fundersam när det kom en kille dagen eftr i regnet o blåsten o på kvällen men trädstammar fick han med sig på en kärra tack. Läs mer
  • Mikael P

2018-01-30

Mikael P skrev om Trädspecialisterna
    Snabbt och smidigt.
    Mailade en söndag kom en kille efter någon timme samma dag och tittade.
    Kom överens om ett pris som stämde och dagen efter när jag kom hem från jobbet var träden bort.
    (2 stora björkar)
    Har andlitat dom en gång tidigare när vi köpte tomten för röjning av alla träd.
    Det kändes som en vildvuxen skog men allt togs ner på en dag och fraktades bort någon dag efter.
    Förvårnadsvärt enkelt för mig som kund alla tummar upp. Läs mer
  • 2018-01-11

Lotta W skrev om Trädspecialisterna
    Nedtagning av svårt träd sköttes proffsigt o med ett leende, rekommenderar gärna dem framöver. Läs mer
  • 2018-01-09

Thomas G skrev om Trädspecialisterna
    Fällning av ett träd och omhändertagande av ris och grenar. Läs mer
  • 2018-01-09

Dennis J skrev om Trädspecialisterna
    Mycket bra service ! Snabbt och bra kommunikation mellan båda parter. Läs mer

Solgerd S skrev om Trädspecialisterna
    Det var kanon från start till arbetet var klart. Beskärning av hängalmen och barrväxten efter husfasaden. Läs mer

Christopher V skrev om Trädspecialisterna
    Mycket bra bemötande. Vi fick hjälp med trädfällning på tomten. Inga växter eller hus i närheten blev skadade, trots att de stod väldigt nära. Vi är mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera Trädspecialisterna. Läs mer

Reine A skrev om Trädspecialisterna
    Ett väldigt proffsigt och trevligt bemötande. Fick hjälp att ta ner ett träd som stod väldigt trångt. Jobbet gick snabbt o säkert. Läs mer
  • 2017-09-18

Åsa T skrev om Trädspecialisterna
    Bra bemötande och många goda råd om frågor vi hade. Fick hjälp med en Stor lönn , som fick en glesare krona, plus hjälp med resten av grenarna som tyngde trädet. Vi är så nöjda med hjälpen. Läs mer
  • 2017-02-17

Andreas H skrev om Trädspecialisterna
    Snabbt svar och tydlig leverans. Tog lite tid att få bort resterna, men det gjorde inget. Läs mer
  • 2017-02-10

Lars H skrev om Trädspecialisterna
    Ni skötte er bra. Trevligt att ha med er att göra. Och ni lämnade arbetsplatsen väldigt prydligt städad. Läs mer
  • 2017-02-09

Mats G skrev om Trädspecialisterna
    Mycket nöjd med Trädspecialisterna. Proffsig service. Läs mer
  • Lars-Göran H

2017-02-08

Lars-Göran H skrev om Trädspecialisterna
    Kompetenta och snabba trevligt bemötande Läs mer

Niklas M skrev om Trädspecialisterna
    Duktiga och visste vad dom gjorde. Kan rekommenderas Läs mer

Benny B skrev om Trädspecialisterna
    Ett bra jobb utfört av trevlig och proffsig personal.
    Fyra oxlar och en tall nedtagna och kapade i hanterbara längder. Priset var dessutom det bästa bland tillfrågade
    Kan varmt rekommenderas :-D Läs mer

Claes G skrev om Trädspecialisterna
    Proffsiga säkra snabba trevliga ett bra företag att få hjälp av Läs mer

Faktorvägen 17, 434 37 Kungsbacka