Tranquilo

3.6

19 omdömen om Tranquilo

Emma B
Skrev om Tranquilo

Inte så bra som vissa skriver. Drinkarna är OK men väldigt dålig akustik i lokalen. Speciellt när högmusik spelas, hela lokalen blir som en enda eko-låda.

Maycon C
Skrev om Tranquilo

Dont go, you will regret!!!bad food , bad drinks!!! Nothing that you as a customer deservs. Rude staff, really bad but a really bad service. If you want to have a nice visit in Gothenburg please go some other place, Tranquilo is not the place you want to go to!!!

Sandra s

Oh, vilka drinkar!

Jonas P
Skrev om Tranquilo

Bästa fisksoppan ever! Trevlig personal och härlig atmosfär

Anna U
Skrev om Tranquilo

Väldigt goda drinkar och härlig stämning :)

Sharilene S
Skrev om Tranquilo

Underbara Pinchos,den grill tallriken dom har är ett måste om man inte har testat den.Drinkarna är vidunderliga och atmosfären en kväll i juli, kan inte bli bättre...älskar Tranquilo

Olle O
Skrev om Tranquilo

Torr hamburgare, vidbränt bröd, sunkig sallad. Drickat kom när maten var uppäten. Desserten efter en halvtimme. Kanske Ok att bara hänga i baren, men äta där. Nja, det blir ingen mer gång för mig.

Renée L
Skrev om Tranquilo

God mat, mycket folk, härlig musik. Modern inredning bra personal. Säkert bra drag på kvällen.

Farid K
Skrev om Tranquilo

grymt uteställe...DJ ALEX JAVE regerar dansgolvet. latin house är bäst.

Maja N
Skrev om Tranquilo

Fantastiskt trevlig bar med grymt kompetent personal. Kanske stans bästa drinkar!! Stämningen är alltid glad och här flödar dansandet!!

Sofi P
Skrev om Tranquilo

Åt en fantastisk middag på tranquilo i lördags, ankan var PERFEKT tillagad, och mangoguacamolen (vilken lustig grej!) var så god att jag inte kunde löåta bli att be om mer! Servisen var oklanderlig och stället i sig jättemysigt och inbjudande! cerkligen prisvärt, om man vill ha en annorlunda mat och drinkupplevelse! Rekommenderas VARMT! Tack!

Gurra
Skrev om Tranquilo

Utifrån min erfarenhet som gäst på tranquilo så är detta ett av de sämre erfarenheter jag gjort i göteborg. Köttet var torrt och överlagat, salladen som serverades till hamburgaren var rutten och sandig. Tillbehören hade en lätt sur eftersmak som ofta uppstår efter ett par dagar i kylen. Jag presenterade denna kritiken för servitrisen som jag närmast tyckte synd om. Hennes reaktion var att systematiskt undvika vårat bord så det till och med blev svårt att få betala.

Marcel S gillar detta
Marcel S
Skrev om Tranquilo

Hade bokat bord för 5 middagsgäster. Börjar dåligt med att de vill ha betalt för garderoben och inte vill sätta upp det på notan (förmodligen för att de vill ha garderoben svart.) Vi får snabbt beställa något att dricka innan vi beställer maten men sedan tar det låååång tid innan vi lyckas beställa efter att jag ropat på servitrisen då hon gick förbi vårt bord. Det tar också låååång tid innan maten kommer. Ungefär 45 minuter från det att vi satte oss. En i sällskapet beställde en sallad men tyckte det var för lite guacamole...

Frida
Skrev om Tranquilo

Härligt, avslappnat ställe med skönt folk! Restaurang och bar. God mat och goda drinkar (prova Chili-mojito!) Även bra lunchbuffé. På helger kan du svänga loss till brasilianska rytmer!

O R
Skrev om Tranquilo

Hanna i baren där uppe gör Göteborgs bästa Mojitos! Väl värt ett besök, framförallt om man gillar lationtakter.

David K
Skrev om Tranquilo

Är du i Göteborg men vill ha en typisk internationell känsla så är Tranquilo värt ett besök. Maten håller en hyfsat god standard, dock rekomenderar jag stället "nattlivs mässigt". Mycket professionella bartenders som gör varje drink/coctail till en upplevelse. Perfekt att starta kvällen på.

Ulf E
Skrev om Tranquilo

God atmosfär, man får "utomlandskänsla", goda drinkar mycket bra service fräscha lokaler och mycket god mat som kanske kunde ha varit i lite större portioner. Va alltså inte helt tom på magen om ni ska hit! Annars helt strålande!

Emilie L
Skrev om Tranquilo

Ett härligt litet hangout i Göteborg som tar dig bort till andra breddgrader. En underbar oas mitt i stan som erbjuder allt från luncher till latinomusik och nattklubb kvälltid. Bra mat som förvånar smaklökarna med sina intressanta korsningar. Kanske stans bästa mojitos också!

Emma A
Skrev om Tranquilo

Det är en härlig atmosfär, god mat och bra musik på tranquilo. Stället ger helt klart vibbar av Syd Amerika! På kvällarna är Tranquilo en het nattclub med härlig latinoinspirerad musik. Som club är det dock ganska trångt med ett litet dansgolv och en bar på övervåningen och sittplatser plus två barer på nedervåningen. Det är ofta kö till nattklubben men den brukar vara kortare än till många andra ställen som ligger på Avenyn. Tranquilo ligger mycket centralt beläget på Kungstorget, precis vid Kungsportsplatsen. Det är lätt...