Tranquilo

Kungstorget 14, 411 10 Göteborg — Visa karta

Restauranger nära Tranquilo:

Kyrkogatan 11, GÖTEBORG
Välkommen att boka bord, komma förbi på drop-in eller beställa hem vällagad amer... Läs mer ›
Anna-lena M:
Bemötandet var väldigt bra. Positivt och glatt. Var själv där med 3 barn och alla var så nöjda. Goda hamburgare, milkshake och pommes.

Drakegatan 1, GÖTEBORG
Matsmak står för god mat, hög kvalitet och smakkänsla. Vi strävar efter att allt... Läs mer ›
Monica E:
Bra bemötande, vi beställer enbart catering, och de brukar vara ok! Som kund hos er upplever jag snabbt svar på mail och fin service.

Prinsgatan 3, Göteborg
Kom förbi på ett glas, eller fem, och lite härlig rå-mat, en sallad eller kanske... Läs mer ›
Lotta B:
Bra mat, goda viner och trevligt bemötande utan krusiduller med den bästa vardagsrumskänsla!

Läs vad 18 kunder tycker om Tranquilo

• Maycon C
    Maycon C skrev om Tranquilo
    Dont go, you will regret!!!bad food , bad drinks!!! Nothing that you as a customer deservs. Rude staff, really bad but a really bad service. If you want to have a nice visit in Gothenburg please go some other place, Tranquilo is not the place you want to go to!!!
  • Sandra s
    Sandra s skrev om Tranquilo
    Oh, vilka drinkar!
  • Jonas P
    Jonas P skrev om Tranquilo
    Bästa fisksoppan ever! Trevlig personal och härlig atmosfär
  • Anna U
    Anna U skrev om Tranquilo
    Väldigt goda drinkar och härlig stämning :)
  • Sharilene S
    Sharilene S skrev om Tranquilo
    Underbara Pinchos,den grill tallriken dom har är ett måste om man inte har testat den.Drinkarna är vidunderliga och atmosfären en kväll i juli, kan inte bli bättre...älskar Tranquilo
  • Olle O
    Olle O skrev om Tranquilo
    Torr hamburgare, vidbränt bröd, sunkig sallad. Drickat kom när maten var uppäten. Desserten efter en halvtimme.
    Kanske Ok att bara hänga i baren, men äta där. Nja, det blir ingen mer gång för mig.
  • Renée L
    Renée L skrev om Tranquilo
    God mat, mycket folk, härlig musik. Modern inredning bra personal. Säkert bra drag på kvällen.
  • Farid K
    Farid K skrev om Tranquilo
    grymt uteställe...DJ ALEX JAVE regerar dansgolvet. latin house är bäst.
  • Maja N
    Maja N skrev om Tranquilo
    Fantastiskt trevlig bar med grymt kompetent personal. Kanske stans bästa drinkar!! Stämningen är alltid glad och här flödar dansandet!!
  • Sofi P
    Sofi P skrev om Tranquilo
    Åt en fantastisk middag på tranquilo i lördags, ankan var PERFEKT tillagad, och mangoguacamolen (vilken lustig grej!) var så god att jag inte kunde löåta bli att be om mer! Servisen var oklanderlig och stället i sig jättemysigt och inbjudande! cerkligen prisvärt, om man vill ha en annorlunda mat och drinkupplevelse! Rekommenderas VARMT! Tack!
  • Gurra
    Gurra skrev om Tranquilo
    Utifrån min erfarenhet som gäst på tranquilo så är detta ett av de sämre erfarenheter jag gjort i göteborg. Köttet var torrt och överlagat, salladen som serverades till hamburgaren var rutten och sandig. Tillbehören hade en lätt sur eftersmak som ofta uppstår efter ett par dagar i kylen.

Jag presenterade denna kritiken för servitrisen som jag närmast tyckte synd om. Hennes reaktion var att systematiskt undvika vårat bord så det till och med blev svårt att få betala.
    Marcel S gillar detta
  • Marcel S
    Marcel S skrev om Tranquilo
    Hade bokat bord för 5 middagsgäster. Börjar dåligt med att de vill ha betalt för garderoben och inte vill sätta upp det på notan (förmodligen för att de vill ha garderoben svart.) Vi får snabbt beställa något att dricka innan vi beställer maten men sedan tar det låååång tid innan vi lyckas beställa efter att jag ropat på servitrisen då hon gick förbi vårt bord. Det tar också låååång tid innan maten kommer. Ungefär 45 minuter från det att vi satte oss. En i sällskapet beställde en sallad men tyckte det var för lite guacamole till så frågade om hon kunde få lite mer och det gick bra, en annan i sällskapet ville ha ketchup till sin hamburgare men de hade istället en jättegod salsa han kunde få. Maten var god och ångande varm, jättebra! Mindre bra var att den extra dressingen på ett litet fat bredvid och salsan till hamburgaren gick på 75kr!?! Att sedan en 33cl öl kostar 52kr känns också riktigt schneket av en enkel restaurang.

Sammanfattat: God mat, usel service och allmänt schnekna.
  • Frida
    Frida skrev om Tranquilo
    Härligt, avslappnat ställe med skönt folk! Restaurang och bar. God mat och goda drinkar (prova Chili-mojito!) Även bra lunchbuffé. På helger kan du svänga loss till brasilianska rytmer!
  • O R
    O R skrev om Tranquilo
    Hanna i baren där uppe gör Göteborgs bästa Mojitos! Väl värt ett besök, framförallt om man gillar lationtakter.
  • David K
    David K skrev om Tranquilo
    Är du i Göteborg men vill ha en typisk internationell känsla så är Tranquilo värt ett besök. Maten håller en hyfsat god standard, dock rekomenderar jag stället "nattlivs mässigt". Mycket professionella bartenders som gör varje drink/coctail till en upplevelse. Perfekt att starta kvällen på.
  • Ulf E
    Ulf E skrev om Tranquilo
    God atmosfär, man får "utomlandskänsla", goda drinkar mycket bra service fräscha lokaler och mycket god mat som kanske kunde ha varit i lite större portioner. Va alltså inte helt tom på magen om ni ska hit! Annars helt strålande!
  • Emilie L
    Emilie L skrev om Tranquilo
    Ett härligt litet hangout i Göteborg som tar dig bort till andra breddgrader. En underbar oas mitt i stan som erbjuder allt från luncher till latinomusik och nattklubb kvälltid. Bra mat som förvånar smaklökarna med sina intressanta korsningar. Kanske stans bästa mojitos också!
  • Emma A
    Emma A skrev om Tranquilo
    Det är en härlig atmosfär, god mat och bra musik på tranquilo. Stället ger helt klart vibbar av Syd Amerika! På kvällarna är Tranquilo en het nattclub med härlig latinoinspirerad musik. Som club är det dock ganska trångt med ett litet dansgolv och en bar på övervåningen och sittplatser plus två barer på nedervåningen. Det är ofta kö till nattklubben men den brukar vara kortare än till många andra ställen som ligger på Avenyn. Tranquilo ligger mycket centralt beläget på Kungstorget, precis vid Kungsportsplatsen. Det är lätt att ta sig hit med spårvagn eller buss och restaurangen är absolut värd ett besök.

Kungstorget 14, 411 10 Göteborg