Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Kungsholmen Stadshagen Hi3g Holdings AB

Hi3g Holdings AB

Läs vad 27 kunder tycker om Hi3g Holdings AB

• Fredrik A
    Fredrik A skrev om Hi3g Holdings AB
    Tre, jag hatar er!
    Pissigaste och bedrägligaste telecomföretaget på marknaden. Blev pålurad ett mobilt bredband som skulle vara 4G, täckningen skulle finnas och allt skulle fungera. När jag plockar upp utrustningen ser jag att signalstyrkan är jättelåg och ringer till en fruktansvärt otrevlig och okunnig support och får där veta att någon 4G finns inte på många mils avstånd.
    Utrustningen har inte fungerat någon gång sedan starten och Tre vägrar backa och reklamera. Jag sitter fast i skiten och får dras med ett dyrt abonnemang och en internetuppkoppling som går upp å ner.
    Tre har besegrat mig, efter otaliga bråk med supporten och andra avdelningar på Tre finner jag ingen annan lösning än att dras med skiten tills abonnemangstiden gått ut. Då ska jag med glädje slå sönder deras utrustning på garageuppfarten.
  • pasi o
    pasi o skrev om Hi3g Holdings AB
    hej på er Sveriges opålitligaste företag med anställda som ljuger mot ansikte.Löften som inte håller,pengar på autogiro.... ni drar dubbelt och lovar fixa till nästa räkning.
    Hur avslutar man autogiro , kan man polisanmäla er, ni stjäl ju mina pengar via autogiro.
    Bytte abonnemang till tre total 5 gb i höstas.ni fortsatte debitera för mobilsurf max + smsflat .istället för 399 drar ni nästan 700,för tjänster som man inte har nån nytta med nya abonnemang.
    Ringde i december och pratade med en tjej som lovade justera fakturan.hände aldrig...får faktura i januari för samma summa ringer och den blir justerat.Får faktura februari igen på närmare 700, ringer upp igen och pratar med kundtjänsten som först tyckte att det var mitt ansvar att justera autogiron??????Skulle nog ligga hos kronofogden idag om jag lydde eras råd.till slut kom vi överens att istället för att returnera pengar skulle jag tillgodo till mars månadens faktura.lät ju ok tills jag såg mars fakturan som ligger närmare 700 kronor.TROTS löfte att jag slipper kontakta tre igen angående feldebiteringar.helst skulle jag slippa er helt och hållit men har precis förnyat och förbundit mitt abonnemangJag förväntar dock att ni returnerar mina pengar som ni snott från mig.Mänsklig fel kan man knappast kalla härvan efter flera löften .Jag tar gärna kompensation för mitt missade kvalitetstid med familjen när jag måste tjafsa med er.
    Har haft kontakt med antal kundtjänster men ni tar absoluta vinsten som kundtjänst som ljuger,okunskap och ren dumhet kan jag stå med men inte oärlighhet.
    Ni har precis skaffat en ambassadör som sprider info till alla vänner och bekanta om erat företag , och dom sprider garanterat infon vidare.
    rejält besviken på er .
  • Noll V
    Noll V skrev om Hi3g Holdings AB
    Usel service. Dålig information. Hemsidan ett fall för internet-akuten. Dålig teckning.
  • Linda
    Linda skrev om Hi3g Holdings AB
    Dålig uppkoppling på mitt internet på mobilen.
    Räcker ju inte ens till 10 dagars youtube surfande.
  • Marie
    Marie skrev om Hi3g Holdings AB
    Flexibla telefontjänster för småföretagare som mig själv!
    Rekommenderas, även om jag tycker att deras kundcenter består av väldigt många unga "säljinriktade" personer. Lite för mycket ibland.
  • Jörgen D
    Jörgen D skrev om Hi3g Holdings AB
    absolut sämsta kundservicen i Sverige, värre än telia * 100.
    ringer och en Nikki på uppsägning svarar och sen klickar mig i örat??
    vad är det för support.

Dom har gjort en beställning på mitt namn som jag ADLRIG beställt om ett löpande ab. Fick hem en upplysning om en kreditkontroll på något jag aldrig beställt.

Polisanmält ärendet nu och mejlat UC för vidare hantering.

När jag bad om att få tala med en chef var det omöjligt
  • Carl
    Carl skrev om Hi3g Holdings AB
    Usel kundservice ifall du är företagare och har företagsbehov för din telefoni.
    Varje gång vi ringt upp är det någon 18 åring halvvirrig kundtjänsthandläggare som tar samtalet och inte förstår ett smack av företagstermer och behov som man kan tänkas ha.
  • Rickard S
    Rickard S skrev om Hi3g Holdings AB
    Efter ett år som kund har jag läget klart för mig. 3G fungerar skapligt med min ipad, men inte alls i Italien. Men ibland sjunker hastigheten på min hemort, för mycket. Det är då man tvingas ringa deras support (mejla går ju inte), då kan man hamna hos någon 14-åring på Cypern som påstår att allt fungerar som det ska. Då lägger man ner mer tid och till slut åtgärdar dom felet, men erkänner aldrig felet.
    Man har vapnet att man avslutar abonnemanget, alltså ingen bindningstid, självklart inte, ha aldrig abonnemang med bindningstid! Inte med Tre!
    Detta var dom goda nyheterna, deras Pocket-Wifi är fullständigt usel, det är så dåligt så att man måste nypa sig i armen. Jag ska gå ur detta i vår, jag har ett sådant abonnemang också nämligen, utan bindningstid, det är en av fördelarna med ålder. Man måste ha "ryggen fri", det lär man sig.
    Slingrig support skrev någon, applåder för det utlåtandet, det stämmer otroligt bra! Deras driftstatussida är också lika levande som TV:s testbild på 60-talet! Jag verkar befinna mig i gott sällskap här kan man konstatera, inte mycket applåder för Tre precis...
  • FlyttGiganten F
    FlyttGiganten F skrev om Hi3g Holdings AB
    Håller inte vad de lovar gäller båda försäljning och kundservice!
    Natt dröm om man använder mobillen utomlands, det är alltid nånting som funkar inte med tre och sen när man kommer tillbacka det ändå du själv som kommer att stå för alla kostnader!
  • Markus H
    Markus H skrev om Hi3g Holdings AB
    Hade Tre valt att lägga pengar på att bygga ut nätet i stället för all denna tv-reklam hade täckningen varit toppen! När jag pratade med en säljare hos Tre hänvisade han till deras täckningskarta när jag frågade om mobilt bredband. Denna säger "upp till 6 Mbit/s och 3 Mbit/s på vissa ställen" för mitt område. Jag har ALDRIG varit uppe i hastigheter över 1,27 Mbit/s, men oftast är det under 0,60 Mbit/s. Jag har testat både med min iPhone 4 och med mobilt bredband med tillhörande modem. Flera gånger varje timma bryts även uppkopplingen, vilket är pinsamt.

När Tre ringde mig FLERA DAGAR I RAD, trots att jag tackat nej första gången, för att försöka binda upp mig i ytterligare 24 månader fick jag nog. Kampen för nöjdare kunder fortsätter? Hah! Jag har varit kund sedan 2004 och jag är långt i från nöjd. Nu byter jag!
  • Daniel  J
    Daniel J skrev om Hi3g Holdings AB
    Oseriöst företag som ljuger och förhalar, nätet låg nere i drygt 4 veckor, när jag ringde och påpekade detta sa jag samtidigt att jag inte vill bli fakturerad, inga problem svarade kundtjänst arbetaren, men du får återkomma när nätet är uppe igen så vi vet för hur lång tid du skall få ersättning för. Kundtjänst medgav samtidigt att dom hade stora problem på min ort och inte visste när det skulle vara löst men att de jobbade på att lösa det. Ringde idag upp för att få min ersättning, fick tillsvar att nätet har inte alls haft problem och någon ersättning kan därför inte utgå..
    Ville i samma samtal få igenom reseersättning då jag fått lämna in telefonen för garanti reparation, reseersättningen gäller 16mil, en fick till svar att hon kan inte se att min telefon har varit inlämmnad och att jag inte hade rätt till ersättning då det var en garantirep.. Yeah right...!
    Helt j*vla otroligt vad dålig koll dom har på konsumentköpslagen....
  • Martin A
    Martin A skrev om Hi3g Holdings AB
    Njaaaaaaa! Har haft problem med dem flera gånger.. Senaste problemet var att dom inte svarade på mina mail. Deras "svar inom 48 timmar" policy fungerar inte alls. Jag var tvungen att maila dem igen för att få svar. Dom skickar även tråkiga räkningar till mig ;)
  • Håkan G
    Håkan G skrev om Hi3g Holdings AB
    Vilket otroligt sk*tföretag! Jag kom inflygande till Sverige och beställde i mycket god tid för att ha ett mobilt bredbandspaket väntande när jag anlände. Fungerade inte, kom flera dagar för sent. Paketet fungerade inte när det väl kom. Efter besök på lokala Trebutiken konstaterades att Tre måste "aktivera" abonnemanget (har aldrig behövts med Telia eller Telenor). Där gick ytterligare en tid. När jag skulle förlänga abonnemanget (efter den fria vecka som ingick) så fungerade det inte (drabbade tydligen alla kunder under en period). Jag kunde inte vara utan mobilt bredband (jobbet) så jag var tvungen att byta leverantör. Men Tre vägrade hjälpa till, vägra återbetala det jag betalat men ej kunnat använda. Summa summarum brände jag runt 1000 kronor på ett sk*tpaket som aldrig fungerade. Det tar för lång tid att sätta ihop en dokumentation till Allmänna Reklamationsnämnden och för mycket kraft att stämma företaget. Och det vet man förstås och behandlar kunderna ostraffat som avfall.

Numera är jag hos Telenor (med "obegränsad" datamängd). Har fungerat i stort sett bra.
  • Anders K
    Anders K skrev om Hi3g Holdings AB
    Har haft tre under ett par år nu och det funkar. Själva telefonin och datan fungerar, de tjänster jag använder (3-kontorsnummer) gör det dom skall till ett billigt pris. Jag tycker att säljarna som jag vart i kontakt (butiken Partille) med är hyffsat trevliga och hjälpsamma. Däremot så när jag skulle flytta abonnemang från ett företag till ett annat, då strulade det och det tog nästan fyra månader att flytta abonnemangen, det tappades bort ärenden och det strulade hela tiden. Dom lägger fortfarande e-faktura till mig som privatperson varje månad trots att det kommer en likadan pappersfaktura till företaget abonnemanget står på fortfarande. Lite mer ordning i systemen hade nog vart till fördel för Tre!
  • daniel l
    daniel l skrev om Hi3g Holdings AB
    Jag var inne i butiken och försökte säga upp abonnemanget. Det gick inte däremot gick det att förlänga abonnemanget. Väl hemma försökte jag ringa för att säga upp abonnemanget och när jag äntligen kom fram gick det inte att säga upp abonnemanget heller eftersom den avdelningen inte hade samma tider som övriga företag. Som grädde på moset fick jag ett usb sticka som inte fungerade. När jag ville byta tog de inte emot mitt klagomål utan det var att gå till butiken och köpa en ny usb-dosa som fungerade utmärkt.
  • Joergen K
    Joergen K skrev om Hi3g Holdings AB
    För att inleda snällt, Tre är det sämsta företaget jag någonsin haft att göra med. Jag har haft deras mobila bredband under 2 år. När jag till slut "orkat" säga upp mitt abonnemang får jag tilläggsavgifter på VARJE faktura. Dem kallar det för "påminnelseavgifter" bland annat, även att jag ALLTID betalat mina fakturera mer eller mindre direkt. SKAFFA ALDRIG TRE!
  • Sophia
    Sophia skrev om Hi3g Holdings AB
    Nu är jag riktigt trött på tre. Det började när jag skaffade en mobil plus abonnemang, de tog två-tre dagar innan simkortet aktiverades,jag fick dessutom ringa till kundtjänst massor av gånger. För att först fråga varför det inte gick att ringa och en till gång för att fråga om de åtgärdar det på något sätt och när det skulle böjra fungera och en gång till för att fråga hur det egentligen går. Tog aslång tid.
    När jag blev uppringd några månader efteråt av en person från tre som ville sälja ett mobilt bredbandsabonennmang till mig skulle jag inte ha nappat. Det var ett stort misstag. När jag använder mig av modemet händer det att min dator hänger sig helt utan förklaring, det hände inte tidigare när jag använde vanligt trådlöst. Så det måste vara modemet. Har ringt till kundtjänst, de sa att jag skulle gå till en tre butik och få ett nytt simkort, vilket jag gjorde. Men det har inte hjälpt. Så nu får jag kanske gå dit igen och ta med mig hela datorn för att se vad det är.
    Så här mycket trubbel har jag aldrig varit med om när jag har bytt operatör tidigare.
    Var fullkomligt nöjd innan, med comhem och djuice.
  • Lukas N
    Lukas N skrev om Hi3g Holdings AB
    Nu är jag trött på 3! Inget bra alls!
    Sophia gillar detta
  • Jakob N
    Jakob N skrev om Hi3g Holdings AB
    Okunniga snorvalpar i butikerna utan någon form servicekänsla och oförmögna eller förhindrade från att ta beslut.

Dryg och omständig "kundtjänst" som också de är helt oförmögna att ta beslut.

Den omständigaste reklamationsproceduren jag någonsin har skådat. Helt omöjligt att få tag i någon, nej, i bästa fall kan du efter tjat få en postadress dit du kan skicka skriftliga klagomål, mail eller telefonsamtal går inte.

Att inte kunna leverera mobiltäckning i Stockholm när man skryter om att ha Sveriges bästa är skrämmande.

Dessutom är de dyra. Nej tack, välj något annat!
    Rickard S, Sophia gillar detta
  • klas a
    klas a skrev om Hi3g Holdings AB
    Hej har väntar på en laddare sen den 2010-10-05 den gick sönder efter 2 dagar en kund tjänst som lägger på när man ringer vad är detta för företag butiken i kista är ett jävla hån mot kunder mvh
  • Elin H
    Elin H skrev om Hi3g Holdings AB
    Svårt att rekommendera ett företag som jobbar med mobilnät - när de inte levererar någon teckning i hela landet!
  • Johan C
    Johan C skrev om Hi3g Holdings AB
    För två år sedan skaffade jag mig ett mobilt bredbandsabonnemang från Tre som jag band på 24 månader. I o m att jag knappt använde det (kopplar upp mig via telefonen när det behövs) så koktaktade jag dem i somras för att höra mig för hur jag säger upp mitt abonnemang. Mitt första misstag var att lägga ord i kundtjänstpersonens mun och frågade om det är tre månaders uppsägningstid som gäller? Jag fick ett ”ja” till svar. Jag fick även veta att dessa tre månader räknas fr o m att min bidningstid gått ut i november. Eftersom jag tyckte detta lät lite konstigt så tittade jag efter samtalets slut i abonnemangsavtalet och där står det att det är 30 dagars uppsägningstid som gäller samt att det går att säga upp avtalet senaste 30 dagar före bindginstidens slut.

En smula irriterad ringde jag tillbaka och fick prata med en annan person, denne var artig och sa att jag mycket riktigt kunde säga upp mitt abonnemang redan nu så att jag inte får några flera fakturor efter november. Jag sa att jag ville göra just det och fick veta att jag skulle få en bekräftelse på detta i november när bindningstiden gick ut. Misstaget jag gjorde här var att jag inte skrev ner datum och klockslag samt namnet på personen jag pratade med.

Häromdagen fick jag en faktura som såg lite konstig ut, den förhöjda månadsavgiften betalade jag fram till den 21:a då bindningstiden gick ut men för själva abonnemanget så tog de ut full avgift för hela månaden. Jag kontaktade Tres fakturaavdelning och fick där veta att mitt abonnemang inte alls var avslutat och jag blev kopplad till abonnemangsavdelningen. Där hade de stängt (man kan ju tycka att personen som kopplade mig borde vetat det).

Nästa dag (2010-11-18) ringde jag igen, till rätt avdelning. Då fick jag veta att det inte fanns någon som helst uppgift om mina samtal från tidigare på året och att mitt abonnemang gällde tills vidare. Om jag sa upp det nu så skulle jag ändå få en till faktura. Ville jag bestrida detta var jag tvungen att skriva ett snigelbrev till Tres reklamationsavdelning.

Jag tycker att det är lite konstigt att det, enligt Tre, verkar ligga på mig att kontrollera och se till att det som de åtar sig att göra verkligen utförs. Är det så att jag måste spela in samtalen och för att försäkra mig om att saker och ting blir utförda?

Det är när problem uppstår som det märks hur ett företag egentligen behandlar sina kunder. Här får Tre underkänt på samtliga punkter. Självklart är detta första och sista gången jag är kund hos Tre och mitt råd till er andra är att tänka till både en och två gånger innan ni binder upp er hos dem. En annan fråga är varför man måste skicka in ett pappersbrev för att göra en reklamation, jag får känslan att Tre hoppas att detta extra arbete gör att många låter bli att klaga.

Uppdatering 2010-11-23: Efter att jag postat på Fairshopping fick jag svar av Tre som nu har löst problemet vilket jag såklart är nöjd med.

Frågar mig dock varför det inte blev rätt första gången samt hur stort mörkertalet är, hur många som får betala extra för att Tre brister i rutiner och system?
    Rickard S, Björn gillar detta
  • Roger T
    Roger T skrev om Hi3g Holdings AB
    Jättebra företag. Jag är med i 3First och måste sga att den personalen är superbra med en utmärkt hög servicegrad. Nätet är superbra med stor täckning och bra tryck i det mobila nätverket! Mycket nöjd kund!
  • Robin A
    Robin A skrev om Hi3g Holdings AB
    Detta företag har ett oförståerligt opålitlig datasystem och slingrig kundsupport. Deras hemsidas front-end (det som vi kunder ser) beställer helt fel saker åt dig och visar inga bekräftelser. Deras back-end (det som de anställda använder) är tydligen fyllt med buggar eftersom det inte lyssnar på kommandon!

Jag beställde t.ex. 3Bredband Plus och fick när jag tryckte på "Beställ" endast se en sida med deras mobiltelefoner och fick alltså inte någon bekräftelse eller e-mail om det jag beställt. Jag ringer kundsupport och beställer 3Bredband Plus via telefon istället. Tjejen jag snackar med säger att de har problem på sidan idag eftersom de uppgraderar till ett "bättre" system.

En vecka senare får jag ett brev från 3 som innehåller ett sim-kort för 3Bredband KONTANT. Dvs tjejen har inte lyckats ta bort denna fel-beställning som gjorts på mig via deras skräp till hemsida bara 15 minuter tidigare.

Några dagar efter det får jag ett till brev som innehåller sim-kortet för Plus abonnemanget.

Jag börjar använda tjänsten och upptäcker snabbt att de 20GB de tillåter per månad är alldeles för lite. Efter en vecka är det redan slut och jag ringer upp för att avbeställa. Killen jag får snacka med säger att eftersom jag avbeställer inom 14 dagar så räknas det som ångerrätt och tre-månaders bindningstiden alltså inte gäller.

En månad senare får jag en faktura. En månad efter det får jag en till. En månad efter det får jag ytterligare en. Jag loggar in på "mitt tre" och ser att det fortfarande står att jag har 3Bredband Plus som abonnemang och ringer då upp er igen och frågar varför. Killen säger att abonnemanget INTE har avslutats och ber mig ringa upp i morgon för att snacka med abonnemangsaveldningen.

Uppdatering: Ringde upp abonnemangsavdelningen. Tjejen sa att hon skulle snacka med den kollega som inte lyckades avsluta mitt abonnemang från början och ringa tillbaka nästa dag. Men inte fasen blev jag uppringd!

Någonting annat som är skumt är att jag inte längre kan logga in på mitt tre eftersom det står att mitt konto inte finns längre. Jag undrar om inte detta betyder att all min kundhistorik kommer att vara borta om jag ringer upp kunsupportern igen. Skulle ju varit ett helt perfekt con-job om de lyckats seal the deal med att avlägsna alla bevis för att jag varit kund överhuvudtaget!

Jakten på rättvisa pågår...

Så låt oss sammanfatta:

- Hemsidan beställer fel varor åt dig utan att säga till.

- Kundtjänstens data-system är fullständigt oförmöget att avbeställa någonting, och detta efter att de uppgraderat till något som de anser är BÄTTRE än deras förra system!?

- Medarbetarna tycker om att slingra sig genom att be dig att ringa upp en annnan dag, att ringa en annan avdelning och att säga åt dig att de skall ringa upp dig men inte gör det!

Slutomdöme: Fullständig katatstrof. Om detta företag verkligen har över en miljon kunder kommer de att förlora hälften efter att de "fixat till" sina datasystem.
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Hi3g Holdings AB
    Körde Tele2:s mobila bredband förut och det var hela tiden en massa diffust strul. Uppkopplingen var seg trots att alla hastighetstester visade hyfsade värden. Jag fattade aldrig vad som var problemet.

Jag bytte till 3. I Stockholm är hastigheten fantastisk och den stiger vartefter månaderna går. Säljaren var dessutom så vänlig att han tyckte att jag INTE skulle ta deras 3Bredband MAX eftersom det ändå inte gav så bra hastigheter. Men ... så fort du kommer utanför Stockholm är hastigheten helt obegripligt låg oavsett vad täckningskartan visar. I Kiruna ska det vara 3G-täckning, men ändå är hastigheten 0.3 mbit/s, om du lyckas koppla upp dig vill säga. Och då får jag ändå veta att jag är nära 3 st master. Och när jag vill bryta abonnemanget får jag veta att bredbandet ska fungera på avtalsadressen, ingen annanstans. Tack för det MOBILA bredbandet, morons. Den ena snubben säger att alla master ska fungera, nästa säger att de har haft problem just där. Och så vidare.

Det som också drar ned betyget är deras nya obegripliga bindningstider. Har du inte ett modem tvingas du att binda dig minst 12 månader och du kan alltså inte köpa ett modem kontant. Att det sedan tar 20 min att komma fram till kundtjänst gör inte saken bättre. Deras tekniska support består i att skicka ut nya sim-kort om det inte fungerar samt smarta råd som att "gå någon annanstans för att prova" och smarta uttalanden som att "det kan ju vara tjocka väggar hos dig".
  • Joakim R
    Joakim R skrev om Hi3g Holdings AB
    Beställde en Iphone 4 kl 00:01 samma natt den släpptes av tre.
    På förmiddagen dagen efter ringer jag till deras kundtjänst och får tala med en trevlig kille som säger att ordern finns där och att dom kommer bearbeta dom i rätt turordning.

När jag fortfarande inte hört mer idag måndag så ringer jag igen för att kontrollera och får då tala med en tjej som säger "oroa dig inte din order finns här och kommer skickas ut idag eller senast imorgon".
    Nu för en stund kommer ett mail från dom där det står att dom pga tekniskt fel har dom slarvat bort min order och att jag nu inte kan få en iphone 4 förrän i nästa leverans.

Jag satt uppe och bokade direkt efter kl 12 av en anledning men det skiter 3 i.
    Att jag dessutom har ett dyrt abbonemang bryr dom sig inte heller om.
    Sämsta kundservicen jag varit med om i hela mitt liv.
    Dom kunde åtminstone bemödat sig att ringa upp till drabbade kunder.
    Och att man inte erbjuder någon form av kompensation i stil med en eller ett par månader gratis är också pinsamt.

Vad mer än beställa, få en bekräftelse och t.om ringa dom 2 gånger för att dubbelkolla ska man behöva göra för att vara säker på att sin order finns?
  • Hasse S
    Hasse S skrev om Hi3g Holdings AB
    Tre uppgraderade nätet så mobilen lade av

Operatöre tre(3) uppgraderade sitt nät, så min gamla 3G telefon en Motorola A925 med tre's logga, med kontantkort får ingen kontakt längre. Jag tänkte att jag ringer kundtjänst och kollar läget. När samtalet kopplas fram sitter det en ung tjej och flamsar med kollegor eller någon annan i telefon efter ett tag svara hon på mitt samtal.

Jag beskriver problemet och att jag hade ett par hundralappar på luren. -"Mmm.... jaaa så är det i alla fall,är det en tre telefon, är det 3's logga på den?" Ja vi har nog ingen support den är för gammal..." och si och så. men skicka ett nytt simkort som klarar det nya nätet föreslog jag. -"testa med en annan tre telefon sök andra nät" osv...men jag har inte tillgång till en annan tre-telefon och vad gör jag med pengarna och numret?

Det är inte pengarna utan principen. :-| /Hasse
    Morten K gillar detta