Treza Solutions AB

Välkommen till Treza Solutions!

Vi erbjuder luftvärmepumpar av flera kända kvalitetsvarumärken som Daikin, Mitsubishi och Fujitsu. Du hittar ett brett utbud i vår webbshop.

Det unika med Treza Solutions är att vi har våra egna lokala kyltekniker runtom i Sverige, vilket gör att vi kontrollerar hela ledet från kundkontakt till installation. Vi vet alla hur mycket det underlättar att ha att göra med ett och samma företag.

Det har gått med raketfart från start till där vi är idag och tack vare våra underbara kunder kan vi fortsätta växa!

972 omdömen om Treza Solutions AB

Sedan starten hos Reco 2021
    2023-03-21 Verifierad kund
    Snabba och trevliga som tusan.
    Daikin luftluft
    2023-03-20 Verifierad kund
    Bra säljare och bra installatör
    Tack för din återkoppling samt för toppbetyget, Rickard! Treza Solutions AB
    2023-03-19 Verifierad kund
    Snabb & smidig installation. Personalen på Treza och installatörer va väldigt trevliga.
    Tack för ditt omdöme Daniel, visst har vi grym personal i Treza-teamet :) Vi tackar för att vi fick hjälpa dig genom hela ledet till färdig installation! Treza Solutions AB
    2023-03-18 Verifierad kund
    Snabba mejlsvar och trevligt bemötande över telefon! Ok pris jämfört med andra. Önskvärt vore mer teknisk support inför installationen (att bara hänvisa till elektriker funkar inte när han vill veta vissa specifikationer). Haft värmepumpen i 3-4 månader och den verkar bra, men kan inte uttala mig så mycket om den än. Själva installationen gick snabbt och smidigt.
    2023-03-17 Verifierad kund
    Super bra service och smidig installation.
    Tack Henrik för de fina orden och för att vi fick installera hos dig! Treza Solutions AB
    2023-03-17 Verifierad kund
    Sååå trevlig, duktig och noggrann installatör! Jätte trevlig kontakt för bolaget. Helt igenom superfin upplevelse🙏🙏🙏 tack
    Vad fint att höra, Susanne! Vi ser till att Filip som installerade hos dig får ta del av de varma orden. :) Tack för att vi fick installera hos dig. Önskar dig en trevlig helg! Treza Solutions AB
    2023-03-16 Verifierad kund
    Helt underbara. Snabb återkoppling och installation på bara ett par dagar. Rekommenderar varmt/ Åsa
    Tack Åsa för att du tog dig tid att kommentera och för att vi fick installera hos dig! Härligt att du är nöjd med hela processen, installationen och samtliga inblandande. Det värmer i våra Treza-hjärtan! Treza Solutions AB
    2023-03-15 Verifierad kund
    Montören var mycket trevlig, jobbade snabbt med gott resultat. Kan på det varmaste rekommendera detta företag för utbyte, inkoppling av ny luft luft värmepump.
    Vi på Treza tackar det varmaste för rekommendationen och för att vi fick installera hos dig, Rolf!
    Ser även till att montören William får ta del av de varma orden om honom. :)
    2023-03-15 Verifierad kund
    Vi fick ett bra bemöttande, snabb leverans och installation av luftvärmepumpen "Daikin Solo II XRH25".
    Mycket trevlig & kunnig installatör som kom hit!
    Tack för att du tog dig tiden att återkoppla till oss, Sven! Vi ser till att Filip som installerade hos dig får ta del av de fina orden om honom! Treza Solutions AB
    2023-03-14 Verifierad kund
    Snabb leverans och installation. Bytte ut existerande pump på snyggt sätt (inga onödiga nya hål etc). Fakturaposter enligt överenskommelse
    Tack för ditt omdöme samt för fullpotten, Roland! Vi på Treza tackar för att vi fick hjälpa dig med installationen, och hoppas att den nya pumpen kommer väl till nytta framöver! Treza Solutions AB
    2023-03-13 Verifierad kund
    Köpte en Panasonic luftvärmepump.Mycket trevligt bemött.Snabb installation av en trevlig montör
    Vi på Treza tackar för att vi fick hjälpa dig med installationen av din nya Panasonic- pump, och önskar dig många varma år framöver. Tack för att du tog dig tiden att dela med dig, Ulf! Treza Solutions AB
    2023-03-13 Verifierad kund
    Felicia fixade (efter påminnelse) allt bra innan installationen. Fick en mkt snabb intro av basala saker (rengöring o fjärrkontroll) samt vilka element jag skulle stänga av. Men nu står jag frågande till hur jag gör med resterande element o golvvärme?
    Tack för att du tog dig tiden att berätta om din upplevelse med oss på Treza, Inga! Vid frågor får du gärna kontakta oss på 042- 300 94 40 eller info@treza.se, alternativt hör av dig till Felicia som du haft kontakt med tidigare. Vi hoppas att din nya pump kommer väl till nytta framöver! Treza Solutions AB
    2023-03-12 Verifierad kund
    Snabb och, som vi upplevde det kunnig, offertgivning och rådgivning. Utlovad leveranstid och tidpunkt fungerade perfekt och installation utfördes av tillsynes kunnig installatör.
    Vi köpte Panasonic HZ25XKE, som vi hoppas, och tror, kommer att fungera perfekt i vårt ”andraboende” både när vi är på plats och när vi vistas på annan plats och vill distansstyra värmepumpen för underhållsvärme mm.
    Tack Lars för din återkoppling! Vi önskar er många varma år tillsammans med den nya Panasonic-pumpen, och hoppas att den uppfyller era önskningar. Tack för att vi fick installera hos er! Treza Solutions AB
    2023-03-10 Verifierad kund
    Trevligt bemött. Vi upplevde montören som kunnig och kompetent
    Treza-teamet tackar för toppbetyget, Anders! Treza Solutions AB
    2023-03-10 Verifierad kund
    Rördragning monterades snett.effter montering stannade pumpen efter ca30 minuter.kontakten felmonterad fasen hade läppt.
    Tack för din återkoppling, Benita! Hör gärna av dig till oss på 042- 300 94 40 eller info@treza.se för att utveckla ditt resonemang ytterligare. Vi hoppas att du i slutändan är nöjd med pumpen och att den kommer väl till nytta framöver! Treza Solutions AB
    2023-03-10 Verifierad kund
    duktig försäljare som hade bra kunskaper om produkten o duktig installatör.
    Tack för ditt toppbetyg och för att vi fick installera hos dig Ulla-Britt! Vi ser till att säljare Ivana och montören Kalle får ta del av de fina orden! Treza Solutions AB
    2023-03-09 Verifierad kund
    Allt funkade perfekt med kontakt, beställning, planering och installation!
    Rekommenderar till 100%
    Underbart att höra om din positiva upplevelse med Treza-teamet, Fredrik! Vi tackar för rekommendationen för för att vi fick hjälpa dig från start till mål! Treza Solutions AB
    2023-03-09 Verifierad kund
    Tjänsten och beskrivningen som vi bemöttes var bra Sammy trevlig personal.
    Tack för att du delar med dig och för fullpotten, Stjepan! Treza Solutions AB
    2023-03-09 Verifierad kund
    Proffesionellt bemötande både av installatören Richard och säljaren Sebastian i Helsingborg

Värmepumpen funkar klockrent!
    Och vi kommer anlita dem när det är dags för ovanvåningen att få en pump.

Stort tack till Treza Solutions
    Tack för att du tog dig tiden att berätta om din positiva upplevelse med oss på Treza, Kim! Vi ser till att både Rickard och Sebastian får ta del av de fina orden.
    Varmt välkommen åter till oss när det är dags för ovanvåningen så står vi redo att hjälpa dig! :)
    2023-03-09 Verifierad kund
    Det bästa bemötande man k an tänka sig Förväntningarna var värme i huset och det infriades Jag köpte en värmepump
    Tusen tack för ditt omdöme och för att vi fick installera hos dig, Gunilla!
    Visst har vi grymma säljare och montörer på Treza :) Vi önskar dig många varma år med din nya pump!
  • Peter F
    skrev om Treza Solutions AB
    2023-03-09 Verifierad kund
    Allt ifrån första kontakt till slutmontering har varit kanon. Seriösa samt trevligt bemött:)
    Härligt att du är nöjd genom hela ledet, Peter! Vi är glada att vi fick hjälpa dig! Tack för att vi fick installera hos dig. Treza Solutions AB
    2023-03-08 Verifierad kund
    Blev bemöt med stor vänlighet och uppfyller Alle mina förväntningar, nya cowrum var mycket bra. Montören som sate OP värmepumpen er mycket erfaren och snabb. Alt samman en trevlig upplevelse, till ett bra pris
    Vad härligt att din upplevelse med oss på Treza levde upp till dina förväntningar, Leif! Tack för att du delar med dig och för att vi fick installera hos dig. Treza Solutions AB
    2023-03-08 Verifierad kund
    Bra bemött.
    Allt funkat bra, fått bra support vid frågor.
    Härligt, Björn! Tack för att du tog dig tiden att dela med dig av din upplevelse med oss på Treza! Treza Solutions AB
    2023-03-07 Verifierad kund
    Perfekt service. Inom 24h efter order hade vi två nya värmepumpar installerade och igång. Högsta betyg.
    Tack Robert för de mycket fina orden om oss på Treza! Önskar dig många varma dagar med dina nya pumpar! Treza Solutions AB
    2023-03-06 Verifierad kund
    Bemötande
    Affärsmässigt ,,, ok.
    Förväntningar
    Hade förväntat mig mer aktivt deltagannde om ett optimalt val av värmepump samt dess placering , vilket jag inte fick.
    Val av pump och placering fick jag göra helt på egen hand.
    Sammanfattning.
    Trodde att installatören skulle vara en fristående entreprenör som Treza anlitade , men det visade sig att installatören var anställd på företaget , vilket upplevs av mig som mer seriöst och bra.
    Med ett liv i närstående branch så kunde jag dessutom se att imannen som utförde installationen gjorde ett omsorgsfullt och kvalitativt arbete .
    För att ge ett omdöme om Treza totalt sett behöver jag veta hur Treza beter sig i service och ev garantiärenden ,, vilket jag inte kan uttala mig om ännu .
    Hälsar
    Sven Sundgren
    Hej Sven!

Vårt mål är att i samråd med kund alltid ha en dialog om bästa placering av pumpen, såväl val av märke och modell - för att tillgodose just dina behov för att det ska bli så bra som möjligt i slutändan, för just dig.
    Du får gärna kontakta oss på 042- 300 94 40 eller info@treza.se för att utveckla ditt resonemang ytterligare. Vi jobbar alltid på att bli bättre och din feedback är viktig för oss.

I övrigt så tackar Treza-teamet så hjärtligt för att du tog dig tiden att dela med dig av din upplevelse på ett utförligt och varmt sätt! Vi önskar dig många varma år med din nya pump och tackar för att vi fick installera hos dig.
    2023-03-04 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.
    Snabbt från att jag bestämde att jag vill köpa en Daikin tills att den var uppsatt och igång.
    Vi önskar dig många härliga år med din nya Daikin-pump, Christina! Tack för de fina orden och för att vi fick installera hos dig! Treza Solutions AB
    2023-03-03 Verifierad kund
    Installation av luftmärmepump skedde på utsatt dag och montör var effektiv och städade upp efter sig.
    Tack Erik för att du tog dig tiden att dela med dig av din upplevelse med oss på Treza! Treza Solutions AB
    2023-03-03 Verifierad kund
    Vi fick väldigt snabbt återkoppling när vi hörde av oss med en intresseanmälan, och snabbt kom vi tillsammans fram til vilken lösning som passar oss bäst. Förvånandsvärt kort leverans/installationstid bokades in, och installatören kom på utsatt dag med rätt utrustning. Trevligt bemötande och snygg installation av installatören.
    Tack snälla Göran för din utförliga, fina recension. Det gläder i våra Treza-hjärtan att du är så nöjd genom hela ledet. Vi önskar dig många varma år med din nya pump! Treza Solutions AB
    2023-03-03 Verifierad kund
    Mycket kunnig montör. Trevligt och sakligt bemötande. Mycket nöjd med utfört arbete. Värmepumpen tycks vara mkt effektiv så nöjd med den också. Rekommenderar varmt Treza Solutions.
    Tack för ditt fina omdöme och för rekommendationen, Esa! Vi på Treza tackar för att vi fick installera hos dig! Treza Solutions AB
    2023-03-03 Verifierad kund
    Jag beställde en luftvärmepump i januari och fick förslag på installationsdatum redan den första mars. All kommunikation med Treza har fungerat fantastiskt bra från första kontakt till avklarad installation. Informationen om kostnader och vad som ingår har varit solklar. Jag och installationsteknikern hade en mycket bra dialog innan och under installationsarbetet och allt blev till största belåtenhet. Efter ett professionellt bemötande redan från start så var mina förväntningar höga även i fråga om fortsättningen och dessa uppfylldes till fullo.
    Då det nu, efter några dagar med den nya anläggningen, har visat sig att placeringen blev ännu mer optimal än vi vågat hoppas på så är det ytterligare ett plus.
    Kort sagt, ett mycket lätt beslut att rekommendera Treza och dess trevliga och kompetenta medarbetare.
    Stort tack Peter för din utförliga och fina recension, men också för att vi fick installera hos dig. Vi hoppas att pumpen kommer väl till användning framöver och att du får njuta av härlig värme! Treza Solutions AB
    2023-03-03 Verifierad kund
    Helt ok från köp till färdig montering.
    Tack för din återkoppling, Sture! Treza Solutions AB
    2023-03-03 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, galet snabb leverans och installation. Jag köpte en Diakin Stylish varmluftpump.
    Tack Sara för att du delar med dig av din positiva upplevelse med oss på Treza! Vi hoppas att din nya Daikin pump kommer väl till användning framöver. Trevlig helg! Treza Solutions AB
    2023-03-01 Verifierad kund
    Lätt att prata med. Trevliga säljare och tekniker
    Tack för din återkoppling, Sassan! Treza Solutions AB
    2023-03-01 Verifierad kund
    Jag fick en snabb och proffsig installation , kunde varit en bättre genomgång av funktioner på pumpen. Svår att koppla upp mot Wifi.
    Tack för din återkoppling Tommy. Kontakta gärna oss på 042- 300 94 40 eller info@treza.se med dina funderingar, så hjälper vi dig! Vi tackar för att vi fick hjälpa dig med installationen och hoppas att pumpen kommer väl till nytta framöver! Treza Solutions AB
    2023-02-28 Verifierad kund
    Snabba på att svara på frågor såväl innan som efter installation. Installationen är snyggt utförd, även om städningen efteråt lämnade lite att önska med rester av såväl vägg med isolering som kabelbitar och tillklippta plastdelar liggandes utspritt på tomten.
    Tack för din återkoppling, Lukas! Vi hoppas att du är nöjd överlag trots att material låg kvar efter slutförd installation. Din feedback är viktig för oss och du är varmt välkommen att kontakta oss på 042- 300 94 40 eller info@treza.se för att utveckla ditt resonemang ytterligare. Vi önskar dig en trevlig helg! Treza Solutions AB
    2023-02-27 Verifierad kund
    proffsigt hela vägen! Service på Luftvärmepump..
    Tack för att vi fick hjälpa dig med service av din luftvärmepump, Mikael!
    Vi på Treza önskar dig fortsatt många varma år med din pump.
    2023-02-27 Verifierad kund
    snabb och smidig leverans och montage.
    Tack för ditt betyg Åke, och för att vi fick installera hos dig! Treza Solutions AB
    2023-02-27 Verifierad kund
    Bra service, trevlig personal, bra utfört arbete.
    Tack Joakim för de fina orden om gänget på Treza. Tack för att vi fick installera hos dig! Treza Solutions AB
    2023-02-27 Verifierad kund
    Bra bemötande lika som tidigare beställning. Levde upp till förväntningar med besked.

Professionell leverans och bemötande, välstädat.
    Härligt att vi levde upp till dina förväntningar ännu en gång, Sven! Önskar dig en varm tid framöver med din nya pump. Treza Solutions AB
    2023-02-26 Verifierad kund
    Enkelt, bra bemötande. Lätt att samarbeta med och ett bra utfört jobb.
    Tack för din recension och för att vi fick installera hos dig, Johan! Treza Solutions AB
    2023-02-25 Verifierad kund
    Hade inga förväntningar om företaget, aldrig hört talas om deteller sett deras logga. Anlitades genom Stigs Elon i Örkeljunga. Trevlig personal, arbetade snabbt och effektivt. Upplevde det som ett positivt bemötande
    Fint att höra, Eva! Tack för din återkoppling. Treza Solutions AB
    2023-02-24 Verifierad kund
    Bra från början till färdig installation!
    Tack Lars-Åke för din återkoppling! Det gläder oss att du är nöjd från start till mål med oss på Treza. Trevlig helg! Treza Solutions AB
    2023-02-24 Verifierad kund
    Proffs rakt igenom, rekommenderas!
    Tusen tack för rekommendationen och för att du valde oss på Treza, Gustav! Vi önskar dig en trevlig helg! Treza Solutions AB
    2023-02-23 Verifierad kund
    Mycket gott bemötande!
    Snabb leverans och installation! av värmeluftspump.
    Jag är väldigt nöjd!
    Det värmer i våra hjärtan, Ann-Christine! Tack för att vi fick installera hos dig! Treza Solutions AB
    2023-02-23 Spontant omdöme
    Hej Treza,
    Mycket trevligt bemötande både av säljare och Installatör Kalle👍
    Snabb och smidig installation.
    Överhuvudtaget mycket nöjd med Treza och min nya Daikin luftvärmepump 👍👍👍
    /Aykan G
    Hej Aykan! Härligt att du är nöjd med installationen av vår grymma montör Kalle och samtliga inblandande.
    Vi tackar så hjärtligt för toppbetyget och för att vi fick hjälpa dig!
    2023-02-22 Verifierad kund
    Jag blev väl bemött. Företaget levde upp till mina förväntningar. Min upplevelse är positiv gällande den luftvärmepump Mitsubishi Hero som Treza Solutions levererade.
    Härligt att vi levde upp till dina förväntningar, Birger! Tack för att du tog dig tiden att dela med dig av din upplevelse med oss på Treza. Hoppas att din nya pump kommer väl till användning framöver! Treza Solutions AB
  • Catharina R
    skrev om Treza Solutions AB
    2023-02-22 Verifierad kund
    Bättre pris och snabbare leveranstid jämfört med andra företag jag fick offerter från.
    Bra och snabb kommunikation. Tillmötesgående med önskemål. Smidig installation. Toppen på alla sätt!
    Jag rekommenderar Trezs varmt (i dubbel bemärkelse då det blev så varmt och skönt hemma).
    Stort tack Catharina för din fina recension, men också för att vi fick installera hos dig. Vi hoppas att pumpen kommer väl till användning framöver och att du får njuta av härlig värme! Treza Solutions AB
    2023-02-22 Verifierad kund
    Jag köpte en luftvärmepump med installation.
    Leverans och installation genomfördes på avtalad dag och tid. Montören Noa var trevlig och kunnig.
    Jag vill varmt rekommendera Treza solutions AB.
    Conny Granzell
    Tack för rekommendationen och för toppbetyget, Conny! Vi har sett till att vår montör Nahom som var och installerade hos dig har fått ta del av dina ord. Önskar dig en varm tid framöver med din nya pump! Treza Solutions AB
    2023-02-20 Verifierad kund
    Beställde luftvärmepump. Köp och montering fungerade utan problem.
    Tack för ditt omdöme, Richard! Treza Solutions AB
    2023-02-20 Verifierad kund
    Mycket positivt bemötande samt snabbt och
    väl utfört arbete!
    Fantastiskt att höra, Anne-Marie! Vi på Treza tackar för att vi fick installera hos dig! Treza Solutions AB