Tryggsam

Hästholmsvägen 28 12tr, 131 30 Nacka — Visa karta

Smarta tjänster för din vardagssäkerhet

Tekniken utvecklar och förändrar världen omkring oss. I huvudsak i en positiv riktning, men de som vill stjäla och bedra har tyvärr också bytt plattform. Sedan 2013 har vi specialiserat oss på identitetsbevakning och den personliga säkerheten på internet och idag är vi ett av Sveriges snabbast växande teknikbolag. Våra 50
medarbetare i Stockholm hjälper dagligen närmare 40 000 kunder.

Att känna sig trygg är centralt för välbefinnandet, och vi vill att du ska må bra. Med vårt unika bevakningssystem Monitum i ryggen kan vi ge dig lugn och ro i vardagen, både hemma och på jobbet.

Det var nyfikenhet och innovation som satte oss på kartan. Idag är drivkraften att ge fler en enkel helhetslösning för bevakning av sina personuppgifter. Samma kraft driver oss idag - att skapa smarta lösningar för en trygg vardag.

Läs mer om hur vi kan hjälpa dig till en säkrare vardag på vår hemsida! Välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 759 kunder tycker om Tryggsam

• 2020-09-16

Marielle W skrev om Tryggsam
    Blev hjälpt av Martin på kundtjänst. Han förklarade för mig vad tjänsten innebär och räddade upp situationen. Säljaren som ringde mig uttryckte sig konstigt och gjorde mig förvirrad på vad tjänsten innebär men Martin förklarade bättre och det är tack vare honom som jag inte avslutade tjänsten Läs mer
    2020-09-17 Tryggsam svarar Marielle W
    Hej Marielle,
    Tack så mycket för din feedback. Vad skönt att höra att Martin kunde hjälpa dig och att du är nöjd!

• 2020-09-14

Rikard S skrev om Tryggsam
    Blev väldigt bra bemött och omhändertagen av Olivier. Läs mer
    2020-09-15 Tryggsam svarar Rikard S
    Hej Rikard,

• 2020-09-12

Lena A skrev om Tryggsam
    Charlotte är en väldigt trevlig och hjälp sam person Läs mer
    2020-09-15 Tryggsam svarar Lena A
    Hej Lena,

• 2020-09-11

Susanne Å skrev om Tryggsam
    Jag hade fått fel summa på min faktura, och dom ändrade summan. Jag blev väldigt bra bemött av företaget. Dom levde verkligen upp till mina förväntningar.
    Toppenbra helt enkelt. Läs mer
    2020-09-14 Tryggsam svarar Susanne Å
    Hej Susanne,
    Tack så mycket för din feedback. Vad skönt att höra att ni löste det och att du är nöjd med servicen!

• 2020-09-11

Helen G skrev om Tryggsam
    Matias som jag pratade med kunde ge ett förslag som var mycket bra så jag tog det. Läs mer
    2020-09-14 Tryggsam svarar Helen G
    Hej Helen,

• 2020-09-09

Eva-britt A skrev om Tryggsam
    Fick ett väldigt bra bemötande av en Oliver (?) Den ska ni hålla hårt i. Läs mer
    2020-09-10 Tryggsam svarar Eva-britt A
    Hej Eva-britt,
    Tack så mycket för din feedback. Det glädjer oss att höra att du är nöjd med servicen du fick av Oliver!

Med vänliga hälsningar, vi på kundtjänst
  • 2020-09-09

Simone W skrev om Tryggsam
    Martin gav ett trevligt bemötande och gav ett tydligt och bra svar på mina frågor. Väldigt nöjd med hjälpen jag fick! Läs mer
    2020-09-09 Tryggsam svarar Simone W
    Hej Simone,
    Tack så mycket för din feedback, det glädjer oss att höra!

• 2020-09-08

Thomas H skrev om Tryggsam
    Martin var mycket hjälpsam och trevlig! Läs mer
    2020-09-08 Tryggsam svarar Thomas H
    Hej Thomas,
    Tack så mycket för din feedback. Vad kul att höra att du är nöjd med servicen du fick av Martin.

• 2020-09-01

Gudrun N skrev om Tryggsam
    Mycket vänligt och professionellt bemött av Martin. Anledningen var att säga upp mitt ID- skydd. Fortsätter prenumerationen efter att ha fått vissa klargöranden och dessutom ett sänkt månadsbelopp. Läs mer
    2020-09-02 Tryggsam svarar Gudrun N
    Hej Gudrun,
    Tack så mycket för din feedback. Vad skönt att höra att du fick förklarat om tjänsten ordentligt och att ni kom fram till ett bra erbjudande! Vi är glada att du stannar som kund hos oss.

• 2020-09-01

Yvonne C skrev om Tryggsam
    Mycket bra o vänligt bemötande Läs mer
    2020-09-02 Tryggsam svarar Yvonne C
    Hej Yvonne,
    Tack så mycket för din feedback, vad skönt att höra!

• 2020-08-30

Anders G skrev om Tryggsam
    Trevligt bemötande av supportpersonalen gentemot mig och min sambo. Läs mer
    2020-08-31 Tryggsam svarar Anders G
    Hej Anders,

Lars-göran B skrev om Tryggsam
    All kontakt trevlig mycket bra kundtjänst Oliver var mycket trevlig jag var nöjd fick svar på mina frågor. Trevligt bemötande...
    Bra bättre bäst ________\\\. BÄST!!!!! Jag köpte ID skydd !!! Läs mer
    2020-08-26 Tryggsam svarar Lars-göran B
    Hej Lars-göran,
    Tack så mycket för din feedback. Det glädjer oss att höra att du är nöjd!

Amie G skrev om Mobilt brandlarm en del av Tryggsam
    Jag har inga speciella kommentarer här. Någon från tryggsamt ringde och övertalade mig att man kan inte vara utan detta.
    Vågade inte annat än att köpa, för då skulle det väl börja brinna i mitt hus?
    Jag stekte i pannan på spisen häromdagen och hade fläkten på och larm reagerade. Det var ju bra. Jag var på plats och kunde tala om hur läget var. hoppas inte jag behöver betala extra för det. Läs mer
    2020-08-26 Tryggsam svarar Amie G
    Hej Amie,
    Tack så mycket för din feedback. Vad skönt att det inte var något allvarligt när larmet gick och att du var på plats. Du kommer inte behöva betala extra.

Kristina J skrev om Mobilt brandlarm en del av Tryggsam
    Mobilt brandlarm är toppen för du tjuter det och sen får man ett sms sen ringer larmcentralen upp. så himla smidigt Läs mer
    2020-08-26 Tryggsam svarar Kristina J
    Hej Kristina,

• 2020-08-25

Anita F skrev om Tryggsam
    Jag har ID-skydd.
    Blivit mycket bra bemött, särskilt av Charlotte.
    Anita Frylertz Läs mer
    2020-08-25 Tryggsam svarar Anita F

Lena N skrev om Tryggsam
    Jag fick svar direkt på min fråga och är mycket nöjd med hur jag bemöttes. Läs mer
    2020-08-25 Tryggsam svarar Lena N
    Hej Lena,

• Mia S

2020-08-24

Mia S skrev om Tryggsam
    Världens härligaste bemötande så trevligt och stor tack för all hjälp 😃 så super nöjd ! Läs mer
    2020-08-25 Tryggsam svarar Mia S
    Hej Mia,
    Tack så mycket för din feedback. Vad kul att höra att du fick den hjälpen du sökte och att du är nöjd!

Marianne V skrev om Tryggsam
    Jag pratade med Charlotte och hon hjälpte mig att hitta en bra lösning. Mycket trevligt bemötande. Läs mer
    2020-08-24 Tryggsam svarar Marianne V
    Hej Marianne,
    Tack så mycket för din feedback. Det glädjer oss att du är nöjd med servicen du fick av Charlotte!

Tryggsam gillar detta

Anneli L skrev om ID-Skydd en del av Tryggsam
    Id-skydd av Charlotte bra bemötande
    Förväntningarna är väll att skyddet ska fungera om det blir aktuellt Läs mer
    2020-08-24 Tryggsam svarar Anneli L
    Hej Anneli,
    Tack så mycket för din feedback. Det stämmer!

Anita K skrev om Mobilt brandlarm en del av Tryggsam
    Mobilt brandlarm, fungerar väldigt bra, känns tryggare då det finns en synskadad i hushållet. Läs mer
    2020-08-24 Tryggsam svarar Anita K
    Hej Anita,
    Tack så mycket för din feedback. Det glädjer oss att ni känner er trygga och är nöjd med tjänsten!

• 2020-08-22

Richard A skrev om Tryggsam
    Bemötandet och hjälpen var mycket bra Läs mer
    2020-08-24 Tryggsam svarar Richard A
    Hej Richard,
    Tack så mycket för din feedback, det glädjer oss att höra!

• HANNES O

2020-08-21

HANNES O skrev om Tryggsam
    Vilseledande försäljning.

Jag blev idag kontaktad av Tryggsam med ett erbjudande om ID-skydd. Ordinarie pris var 169kr för tjänsten men eftersom jag är under 30 år skulle jag få en rabatt på 40% vilket innebar att jag endast skulle behöva betala 99kr/månaden. Jag sa då att jag önskade att kolla på Tryggsams hemsida om tjänsten för att i lugn och ro ta del av vad tjänsten erbjuder och sedan återkomma med besked. Säljaren förklarar då för mig vad som ingår i tjänsten och säger att rabatten bara gäller om jag tar del av erbjudandet nu och gäller inte via hemsidan.

Under hela samtalet har jag suttit på Tryggsams hemsida för att jämföra med vad säljaren erbjuder, då jag vet att det förekommer vilseledande försäljning. Kostnaden för att teckna tjänsten via hemsidan är 99kr, precis samma kostnad som säljaren erbjuder. Det finns ingenting som kostar 169kr. Jag behöver absolut inte teckna avtalet nu för att ta del av priset som säljaren uppger under samtalet. När jag konfronterar säljaren med uppgifterna säger han att hemsidan inte är uppdaterad och att kostnaden kommer att bli högre när jag klickar mig vidare på hemsidan. Kostanden blir aldrig högre och nu flera timmar efter samtalet är det fortfarande 99kr som gäller på hemsidan.

Med tanke på vilka tjänster Tryggsam erbjuder då det syftar till att hjälpa till vid bedrägerier och andra brott tycker jag att det är tråkigt att det förekommer en sån vilseledande försäljning från företaget. Det handlar inte om något större belopp men just att försäljningen går till på detta sätt och att informationen är absolut vilseledande gör mig frustrerad då jag vet att många personer inte är uppmärksamma på detta, framförallt äldre personer. Läs mer
    2020-08-24 Tryggsam svarar HANNES O
    Hej Hannes,
    Tack för din feedback. Vi vill även tacka för ett trevligt samtal du hade med oss på kundtjänst efter!

• 2020-08-17

Agneta E skrev om Tryggsam
    Hade en fråga gällande den faktura jag fått.
    Olliver tog emot och jag känner mig mycket nöjd både med svaret o de bemötande jag fick.
    Agneta Läs mer
    2020-08-18 Tryggsam svarar Agneta E
    Hej Agneta!
    Tack för din feedback! Det glädjer oss verkligen att du är nöjd med Olivers bemötande.

Jon H skrev om Tryggsam
    Charlotte vemötte mig otroligt bra och hon var hemskt trevlig genom hela samtalet. Jag är mycket nöjd med hjälpen jag fick Läs mer
    2020-08-18 Tryggsam svarar Jon H
    Hej Jon
    Tack så mycket för din feedback, va kul att höra att du är nöjd med bemötandet samt hjälpen du fick av Charlotte.

Tony D skrev om Tryggsam
    Bra bemötande trevlig personal Läs mer
    2020-08-18 Tryggsam svarar Tony D
    Hej Tony
    Tack för din feedback, var du missnöjd med något får du gärna kontakta oss då du satt betyg 1.

PETER K skrev om Tryggsam
    Nu har de förstått bättre hur man ska hantera sina kunder. Ni har bra tjänster men ni måste se över era försäljningsrutiner och framförallt vara lyhörda mot kunderna. Vill ge beröm till killen på kundtjänst som ringde upp och bad om ursäkt. Tack Läs mer
    2020-08-13 Tryggsam svarar PETER K
    Hej Peter,
    Tack för din feedback. Vi uppskattar att du kontaktade oss så vi kunde rätta till allt.
  • 2020-08-12

Anna E skrev om Tryggsam
    Behövde information..Charlotte hjälpte mig..vänligt och proffsigt..Mycket bra. Läs mer
    2020-08-12 Tryggsam svarar Anna E
    Hej Anna,
    Tack för din feedback, hoppas du är nöjd med hjälpen du fick av Charlotte.
  • Elaine S

2020-08-11

Elaine S skrev om ID-Skydd en del av Tryggsam
    Charlotte hjälpte mig så att jag kunde ha möjlighet att ha de kvar tryggsam.mycket trvligt bemötande. Läs mer
    2020-08-12 Tryggsam svarar Elaine S
    Hej Elaine,
    Tack för din feedback, va kul att höra att du är nöjd med Charlottes bemötande.
  • 2020-08-11

Cecilia E skrev om Tryggsam
    Bra kundservice och trevlig personal Läs mer
    2020-08-12 Tryggsam svarar Cecilia E
    Hej Cecilia,
    Tack för din feedback det glädjer oss att höra.

• 2020-08-06

Eivor Ann-louise G skrev om Tryggsam
    Mobiltbrandlarm jag blev fint bemött och mycket med hjälp Läs mer
    2020-08-07 Tryggsam svarar Eivor Ann-louise G
    Hej Eivor,

• 2020-08-04

Anne-marie L skrev om Tryggsam
    Oliver tack för hjälpen o vänligt bemött, o trevligt samtal , det är värt mycket vi hade trevligt samtal. O jag berättade saker. O jag delade med mej som 76 åring snart, o kul man bara deitar snälla o trevliga männ. Det är kul att skämta lite. Det ger så glatt humör, till alla. Stort tack.. Läs mer
    2020-08-07 Tryggsam svarar Anne-marie L
    Hej Anne-Marie,
    Tack så mycket för din fina feedback. Vad kul att höra att ni hade ett bra samtal och att Oliver gav en sån bra service!

• 2020-08-04

Mats Bertil O skrev om Tryggsam
    Vänligt och hjälpsamt.

Jag fick erbjudandet om gratis provår och inser fördelarna nu Läs mer
    2020-08-04 Tryggsam svarar Mats Bertil O
    Hej Mats,
    Tack så mycket för din feedback. Skönt att ni kom fram till ett erbjudande du blev nöjd med!

• 2020-08-02

Inger N skrev om Tryggsam
    Fick hjälp med nytt autogiro hade av misstag tagit bort det mycket trevligt bemötande Läs mer
    2020-08-03 Tryggsam svarar Inger N
    Hej Inger,
    Tack så mycket för din feedback. Vad skönt att höra att du fick den hjälpen du sökte!

• 2020-07-30

Tord N skrev om Mobilt brandlarm en del av Tryggsam
    Företaget är ok. Uppringande försäljare inte lika bra. Läs mer
    2020-07-30 Tryggsam svarar Tord N
    Hej Tord,
    Tack så mycket för din feedback. Du får gärna kontakta vår kundtjänst om det är något som inte känns bra så kan vi hjälpa dig med det. Du kan nå oss på 0771404505 eller kundservice@tryggsam.se

• 2020-07-29

Olivia S skrev om Tryggsam
    Jag fick superbra hjälp och stöd att reda ut mitt ärende! Läs mer
    2020-07-29 Tryggsam svarar Olivia S
    Hej Olivia!

Eva-kristin E skrev om Tryggsam
    blev bemött jättebra. Köpte idkollen så att dom kan spärra om jag blir idkapad. Läs mer
    2020-07-29 Tryggsam svarar Eva-kristin E
    Hej Eva-Kristin,
    Tack så mycket för din feedback. Det glädjer oss att höra att du är nöjd!

Mia J skrev om Tryggsam
    Jag ville utöka mitt id skydd så att mina barn också har det. Jag kom fram snabbt och fick trevligt och vänlig bemötande av oliver. Jag ville utöver mitt id skydd och det fick jag som jag önskade mig. Så nu har även mina tre barn det och det känns tryggt. Det hela gick lungt och smidigt utan krongel. Så jag är nöjd. Tack så mycket. Läs mer
    2020-07-29 Tryggsam svarar Mia J
    Hej Mia,
    Tack så mycket för din feedback. Det glädjer oss att höra att du är nöjd med hjälpen du fick av Oliver, och att dina barn är med i skyddet!

Alexander S skrev om Tryggsam
    Grym service, allt går smidigt under samtal med dom, inga överdrivna väntetider, snabb service, bra säkerhet, man får verkligen verifiera sig så ingen annan kan ringa i ditt namn. Utöver det är deras telefonister väldigt trevliga och hjälpsamma. Läs mer
    2020-07-29 Tryggsam svarar Alexander S
    Hej Alexander,
    Tack så mycket för din feedback. Det glädjer oss att du är nöjd med servicen samt tjänsten!

• 2020-07-24

Annika C skrev om Tryggsam
    Fick klart allt jag ville:
    Familjepaketet vilka namn

Hej Annika,

Trevlig helg!

• 2020-07-24

Anita O skrev om Tryggsam
    En kvinna från id-safe ringde om försök att ide-kapa mina konton men kunde inte ge närmare besked.
    Efter samtal med Oliver hos tryggsam konstaterades att ingen kreditupplysning gjorts vilket gjorde mig lugn.
    MVh Anita Olofsson Läs mer
    2020-08-03 Tryggsam svarar Anita O
    Hej Anita,
    Tack så mycket för din feedback. Vad skönt att inget allvarligt hade hänt och att du känner dig lugn nu efter att du pratat med Oliver.

• 2020-07-23

Eva V skrev om Tryggsam
    Mobilt brandlarm. Trevligt bemötande av Charlotte. Några förväntningar hade jag inte. Blev positivt överraskad. Läs mer
    2020-07-23 Tryggsam svarar Eva V
    Hej Eva,

• 2020-07-22

Lisskulla Janet Carina S skrev om Tryggsam
    Ringde för att jag ångrade mitt beslut det hade gått över med 4 dagar ångerveckorna för jag kollade med min bank och mitt försäkringsbolag som jag kände mig trygg med därför ville jag inte ta detta erbjudande och dessutom ville jag inte ha autogiro men pratade med en Oliver som var väldigt tillmötesgående och förklarade att det inte gick att avsäga mig detta och han talade om hur det fungerade vad jag fick för denna försäkring från er om någon skulle göra ett försök att använda mitt personnr mycket trevlig person och jag ville ha det som efaktura men det kunde jag ändra själv när jag skulle betala första fakturan berättade också vad han kunde höra om jag sa upp mig redan nu så kunde jag få 3 mån utan att betala,helt suverän Oliver tack därför blev jag så nöjd🌷 Läs mer
    2020-07-23 Tryggsam svarar Lisskulla Janet Carina S
    Hej Lisskulla,
    Tack så mycket för din feedback, Vad skönt att höra att du är nöjd med servicen du fick av Oliver och att allt löste sig!

• 2020-07-22

Alice Mariann G skrev om Tryggsam
    Mobilt brandlarm, blev underbart bemött tycker att företaget lever upp till förväntningarna. Mycket nöjd fantastisk personal. Mvh Marianne Läs mer
    2020-07-23 Tryggsam svarar Alice Mariann G
    Hej Alice,

• 2020-07-19

Peter W skrev om Tryggsam
    Jag får lov att säga, att samtalet med Tryggsam (Kristian) var mycket positivt.
    Jag hade ett problem med en faktura som jag ville ha hjälp av Tryggsam att lösa.
    Kristian lösteproblemet omgående men sa att den faktura som jag erhållit måste jag betala.
    Han sa sedan att de pengarna som jag satte in skulle gå till Barncancerfonden.

Bra Tryggsam
    M V H P Wieland Läs mer
    2020-07-22 Tryggsam svarar Peter W
    Hej Peter,
    Tack så mycket för din feedback! Det glädjer oss att höra att allt löste sig bra!

• AMANDA F

2020-07-16

AMANDA F skrev om Tryggsam
    Extremt bra bemötande! Vill verkligen ge eloge till er telefonförsäljare, Maria Nilsson. Även fast jag inte har råd med ett ID-skydd från er just för tillfället, så kan jag definitivt säga att jag kommer hålla Tryggsam i bakhuvudet tills omständigheterna förändras. Detta tack vare en extremt trevlig, entusiastisk och informativ anställd! Läs mer
    2020-07-16 Tryggsam svarar AMANDA F
    Hej Amanda!
    Tack så mycket för din fina feedback! Du är varmt välkommen i framtiden!

• 2020-07-15

ERIK J skrev om Tryggsam
    Har använt ID-skydd, funka bra. Läs mer
    2020-07-17 Tryggsam svarar ERIK J
    Hej Erik.
    Tack så mycket för din feedback. Och tack för ett trevligt samtal!
    Trevlig helg.

• 2020-07-14

Anna-lena J skrev om Tryggsam
    Hej!
    Säljaren jag hade först var Erik Oscarsson som var kunnig, vänlig och var uppriktigt intresserad av det uppdrag/arbete som han har ådragit sig genom sitt arbete på Tryggsam.
    Jag hade 14 dagars ångerrätt och kunde då inom den tid säga upp idstöldkontraktet.
    Jag kontaktade mitt försäkringsbolag som också talade om för mig att de hade bra hjälp och stöd om något skulle hända som t.ex idéstöld.
    De sa också att idstölderna var uppförstorade.
    Jag ringde tillbaka till er den 14/7 för att som sagt ångra mitt köp.
    Det var Charlotte som tog emot samtalet och sade att det var ok att ångra, men informerade att jag kunde kolla upp ännu mer om just id-stöldkapning.
    Jag kollade upp med polisen och Charlotte, säljare hos er hade alldeles rätt.
    Ni kan vara stolta att ni har så kunniga och engagerade säljare/kolleger.
    Hundra procent tummen upp.
    Tack till Charlotte och Oscar för er er proffsighet, vänligt och gott bemötande.
    Med vänliga hälsningar Anna-Lena Jonsson 0703757386 Läs mer
    2020-07-15 Tryggsam svarar Anna-lena J
    Hej Anna-lena,
    Tack så mycket för din fina feedback! Vi blir superglada av att höra detta!

• 2020-07-09

Katinka T skrev om Tryggsam
    Tålmodigt och trevligt telefonsamtal Läs mer
    2020-07-09 Tryggsam svarar Katinka T
    Hej Katinka,

• Anna R

2020-07-06

Anna R skrev om Mobilt brandlarm en del av Tryggsam
    Har köpt mobilt brandlarm. Den har aktiverats en gång p g a bränt smör. Samtalet från larmcentralen kom snabbt och jag kände mig väl bemött. Hittills har allt gått som förväntat.
    Jag är nöjd.
    Anna Läs mer
    2020-07-08 Tryggsam svarar Anna R
    Hej Anna,
    Tack så mycket för din feedback. Skönt att höra att det inte var något allvarligt och att du är nöjd!

• 2020-07-01

Vanessa B skrev om Tryggsam
    Ja la till min famljen på id kappare tryghet Läs mer
    2020-07-06 Tryggsam svarar Vanessa B
    Hej Vanessa,
    Tack så mycket för din feedback! Hoppas att du blir nöjd med vårat skydd.

Hästholmsvägen 28 12tr, 131 30 Nacka