Tryggsam

Smarta tjänster för din vardagssäkerhet

Tekniken utvecklar och förändrar världen omkring oss. I huvudsak i en positiv riktning, men de som vill stjäla och bedra har tyvärr också bytt plattform. Sedan 2013 har vi specialiserat oss på identitetsbevakning och den personliga säkerheten på internet och idag är vi ett av Sveriges snabbast växande teknikbolag. Våra 50
medarbetare i Stockholm hjälper dagligen närmare 40 000 kunder.

Att känna sig trygg är centralt för välbefinnandet, och vi vill att du ska må bra. Med vårt unika bevakningssystem Monitum i ryggen kan vi ge dig lugn och ro i vardagen, både hemma och på jobbet.

Det var nyfikenhet och innovation som satte oss på kartan. Idag är drivkraften att ge fler en enkel helhetslösning för bevakning av sina personuppgifter. Samma kraft driver oss idag - att skapa smarta lösningar för en trygg vardag.

Läs mer om hur vi kan hjälpa dig till en säkrare vardag på vår hemsida! Välkommen!

Läs vad 910 kunder tycker om Tryggsam 2

• 2021-10-18
    Blev vänligt bemött, fick svar på mitt problem, har ID skydd premium
  • 2021-10-15
    Blivit pålurad 1 års värdelös tjänst då en säljare skulle ”skicka ut information” men då band mig på 12 månaders tjänst, som för det första är ett vidrigt försäljningknep. När jag nu accepterat att jag blev bunden och betalat i 1 år så har jag ringt flera gånger för att avsluta tjänsten. Tredje gången jag pratade med en säljare sa hon att en blankett ska skickas ut som krävs för att säga upp avtalet. Enligt FAL ska det i det här fallet inte krävas en uppsägningsblankett så jag kommer inte betala något mer. Det är synd när det egentligen hade kunnat vara en bra produkt men man förstör det genom dåliga villkor och dåliga säljknep. Kommer behöva varna alla jag känner om det här företaget
    2021-10-10
    Jag har ingen erfarenhet av ID- skydd tidigare men är väldigt tacksam över att jag har det nu. Jag blev väldigt bra bemött och har inget att klaga på, tycker bara att det är så fantastiskt att det finns. Det känns bra.
    Hej Kristina
    Tack för er feedback! Vad härligt att du är nöjd med både tjänst och bemötande!
    2021-10-10
    Skit bra.
    Man får sms varje gång när nån använder bank id eller personnummer vilket är jätte bra id skydd
    Hej Jesper
    Tack för er feedback! Härligt att du är nöjd med tjänsten! Har du frågor kring hur den kan hjälpa dig är du välkommen att kontakta våran kundtjänst på 0771-404 505 eller kundservice@tryggsam.se
    2021-10-09
    Jag är fortfarande inne på ”Prova på Bas, men det verkar bra, prisvärt!!
    Hej Görel
    Tack för er feedback! Kul att tjänsten lever upp till dina förväntningar!
    2021-10-08
    Trevligt, fint bemötande!
    Är IDkapad så behövde deras tjänster.
    Hej Anneli
    Tack för er feedback! Skönt att tjänsten kan hjälpa dig i din nuvarande situation!
    2021-10-08
    Höga förväntningar. Dålig verklighet.
    Hej Anton
    Tack för er feedback! Du får jättegärna kontakta våran kundservice på 0771-404 505 eller kundservice@tryggsam.se så vi kan hjälpa dig att reda ut det som blivit fel!
  • 2021-10-08
    Någon från Tryggsam ringde och erbjöd min son att vinna 10 000kr om han lyssnade på lite information om Tryggsam. De frågade om de fick skicka information om id kapning, han sa ja till att de fick skicka information. Han låg då mycket sjuk på sjukhus . När brevet kom stod det att om han inte svarade var han bunden till ett avtal på ett år.
    Han är nu bunden till ett avtal om Skydd mot id kapning under ett års tid. Har inte skrivit på något.
    Vi har ringt Tryggsam, de säger att eftersom han tackade ja till att få information och det här brevet gäller avtalet.
    De har inte ens skickat ett uppsägningskontrakt som vi bett om. Tryggsam svarar inte på våra mejl till om klagomål.
    Skitföretag som lurar/ lockar unga med att vinna pengar!
    Hej Susanne
    Tack för din feedback! Det hela är väldigt beklagligt och får be om ursäkt för eventuella missförstånd! Självklart ska man inte vara bunden eller betala något som man ej beställt. Har man tecknat avtal är det absolut något man har rätt att ta del av och som vi kan skicka ut, kontakta gärna våran kundtjänst på 0771-404 505 eller kundservice@tryggsam.se så vi kan hjälpa er att reda ut situationen!
  • 2021-10-07
    Jag vet inte vad företaget heter ? Jag är glad att jag har det Skulle gärna veta ?
    Vet att det fungerar när de ringer Kan vara en dag jag inte är hemma Då finns larmet TACK
    Hej Eva-Britt, tack för er feedback! Skönt att tjänsten fungerar som den ska! Har du frågor eller funderingar får du gärna kontakta oss på Tryggsam! Telefon: 0771-404 505 E-post: kundersvice@tryggsam.se. Med vänliga hälsningar, vi på Kundtjänst Mobilt brandlarm
  • 2021-10-07
    Mobilt brandlarm i brandvarnare. Bra dialog och bemötande.
    Hej Kent och tack för er feedback! Det glädjer oss att du är nöjd med bemötandet! Med vänliga hälsningar, vi på Kundtjänst! Mobilt brandlarm
  • 2021-10-06
    Samtalet kom väldigt snabbt. Det var första gången för mig så jag blev nöjd.
    Hej Lena, tack för er feedback! Vad bra att du blev nöjd! Med vänliga hälsningar, vi på Kundtjänst! Mobilt brandlarm
  • 2021-09-27
    Har bra uppföljning från larmcentralen, både sms och samtal. Bra bemötande från företaget vid frågor.
    Hej Lena
    Tack för er feedback! Kul att höra att tjänsten fungerar som den ska!

Med vänliga hälsningar, vi på kundtjänst
  • 2021-09-17
    Jag kommer inte ihåg på vilket sätt jag kom i kontakt med Tryggsam
    Hej Lars,
    Tack så mycket för din feedback. Du får gärna kontakta vår kundtjänst på 0771404505 eller kundservice@tryggsam.se så kan vi hjälpa dig att kolla upp det.

2021-09-17
    Funkar bra för mig!
    Jag rekommenderar den här artikeln.
    Hej Tony,
    Tack så mycket för din feedback. Vad skönt att höra att allt funkar som det ska och att du är nöjd!

2021-09-15
    Fått meddelande om något inte stämt.
    Hej Ellen,
    Tack så mycket för din feedback. Det glädjer oss att höra att tjänsten fungerar som den ska!

• 2021-09-15
    Jag har köpt brickor till nyckel 🙏
    Hej Elsy,
    Tack så mycket för din feedback. Hoppas att du blir lika nöjd som våra andra kunder!

• 2021-09-15
    Har inget negativt att säga. Beställningen gick bra. Har därefter inte använt mig av tjänsten men tar förgivet att den skulle funka om det krävs.
    Hej Anna,
    Tack så mycket för din feedback. Vad skönt att höra, vi kommer göra vårt yttersta för att hjälpa dig om det skulle behövas.

• 2021-09-15
    Jag blev bra bemött av er,annars skulle jag vara med
    Hej Ann-kristin,
    Tack så jätte mycket för din feedback!

• 2021-09-15
    Bara hur nöjd som helst! Bra info och bra kundtjänst! Super nöjd.
    Hej Victor,
    Tack så mycket för din feedback. Det glädjer oss att höra att du är nöjd med oss!

• 2021-09-14
    Jättebra 🐄 kontakt med Trygg-Hansa
    Hej Pål,
    Tack för din feedback. Vad skönt att du är nöjd med servicen du fått hos oss på Tryggsam.

• 2021-09-13
    Rent och snyggt frukost värdinna var skön men är det ägg på flaska till frukosten
    Hej Claes,
    Tack för att du tog dig tid att besvara, men jag tror att du tänker på ett annat bolag när du besvarade omdömet.

2021-09-13
    Bra bemötande, mån om sina kunder.
    Hej Johanna,
    Tack så mycket för din feedback. Det glädjer oss att höra att du är nöjd!

• 2021-09-12
    Trevligt bemötandenas hade goda förväntningar om bemötandet
    Hej Ulla,
    Tack så mycket för din feedback. Vad skönt att höra att du är nöjd med servicen!

• 2021-08-25
    Jag har ett brandlarm. Som funger hur bra som hels. Blir uppringd om det skulle vara teknisk fel eller om batteriet är slut. Mm
    Har alltid blivit mycket väl bemött.
    Hej Kristina,
    Tack så mycket för din feedback. Vad kul att höra att allt fungerar som det ska och att du är nöjd med servicen!

• 2021-08-19
    Jag hade ett mycket bra samtal med Charlotte som hjälpte mig med de frågor jag ställde. En anledning till att jag kontaktade er var att jag ville ångra mitt abonnemang med er, men efter samtalet med Charlotte, så blev det inte så.
    /Roman Berg
    Hej Roman och tack för ert omdöme! Vad kul att höra att du är nöjd med hjälpen som du fick av Charlotte och ni vill vara kund hos oss!

• 2021-07-31
    Mycket bra! Hade inga förväntningar eftersom det bara var stekos!
    Hej Rose-marie,
    Tack så mycket för din feedback. Vad skönt att det bara var stekos!

• 2021-07-30
    Jag fick bra hjälp med mitt ärende
    Hej Patric,

• 2021-07-28
    Mycket nöjd ++++++++++++++++×
    Hej Jan-erik
    Tack så mycket för din feedback, vad kul att höra att du är nöjd!
    Med vänliga hälsningar vi på kundservice.
  • 2021-07-19
    Perfekt! Ger bra trygghetskänsla!
    Hej Bo,
    Tack för din feedback, vad härligt att du känner dig trygg! Precis som det ska vara.
  • 2021-07-19
    Bemötandet var utmärkt.
    Snabbt svar på larmet som var falsk.
    Hej Vivi,
    Tack för din feedback, vad skönt att höra att det inte var något allvarligt som hänt.
  • 2021-07-09
    Fu kar bra, ringer alltid vid larm, även om det är falsklarm från systemet
    Hej Yvonne,
    Tack så mycket för din feedback. vad skönt att tjänsten fungerar som den ska!

• 2021-07-09
    Mycket bra. Den är väldigt känslig (vilket är bra) då min granne röker inne. Så den piper lite då o då.
    Hej Sandra,
    Tack så mycket för din feedback. Vad skönt att höra, då kan du känna dig trygg!

• 2021-07-08
    Jag tycker de är trevliga och man blir bemötande av tryggsam
    Hej Kol,
    Tack så mycket för din feedback. Det glädjer oss att höra!

• 2021-07-05
    Trevligt bemötande. Snabbt och tryggt. Har id och automat larm
    Hej Mona,
    Tack så mycket för din feedback. Det glädjer oss att höra att du är nöjd.

• 2021-07-02
    Hej har mobilt brandlarm å det fungerar perfekt tar bara några minuter innan dom ringer om man har för varmt på nån platta fler dyligt trygghet Mvh carin frej
    Hej Karin,
    Tack så mycket för din feedback, Vad skönt att höra att allt fungerar som det ska och att du är nöjd!

Med vänliga hälsningar, vi på kundtjänst
  • 2021-06-23
    Har bara gott att säga vänligt bemött alla dagar👍
    Hej Torkel,
    Tack så mycket för din feedback, Det glädjer oss att höra att du är nöjd!

• 2021-06-22
    Mobilt brand LARM. Mycket bra BEST there is.
    Hej Steinar,
    Tack så mycket för din feedback. Vad skönt att höra att du är nöjd!

• 2021-06-21
    Bra bemötande när brandlarmet gått på vid matlagning
    Hej Marianne,

• 2021-06-21
    Tryggsam fungerar alldeles utmärkt
    Hej Veronica,
    Tack så mycket för din feedback. Det glädjer oss att höra att du är nöjd!

• 2021-05-31
    Kollade en faktura. Nöjd. Kom fram snabbt i växel
    Hej Bo,
    Tack så mycket för din feedback. Vad skönt att höra att du är nöjd och fick den hjälpen du sökte!

• 2021-05-26
    Jag fick svar på mina frågor.
    Bra bemötande.

• 2021-05-24
    Jag köpte id-skydd och brandskydd. Bemötandet har varit trevligt och affärsmässigt. Mina förväntningar är att id-skydd och brandskydd fungerar och att jag kan känna mig trygg med hur Tryggsam hanterar det. Allt har fungerat utmärkt!
    Hej Ellinor,
    Tack så mycket för sin feedback. Det glädjer oss att höra att du är nöjd!

• 2021-05-24
    Mycket bra service som alltid ringer inom någon minut.
    Hej Anders,
    Tack så mycket för sin feedback!

• 2021-05-13
    skitdåligt fick hem alarmet tryckte på knappen kvart i 5 fick sms om att larmcentral en skulle ringa upp det gjorde dom aldrig klockan 10 dan efter ringde jag och anmälde dom skull upprätta ett ärende och höra av sig ringde igen på eftermiddagen inget nytt nu är det en dag till utan återkoppling om det varit ett riktigt larm skulle jag inte haft något hus oseriösa
    Hej Peter,
    Tack för din feedback. Det var väldigt tråkigt att höra. Vi har försökt kontakta dig gällande ditt ärende. Du får gärna kontakta vår kundtjänst igen så att vi kan lösa detta.

• 2021-05-11
    Jag hade av misstag ingått avtal med dem utan att fatta det medans jag gjorde research om jag behövde id skydd, upptäckte att jag redan hade ett id skydd förmycket och därmed inte ville ha ett tredje. Tyvärr var jag försen med att ringa in och tacka nej så abonnemanget var aktiverat och ouppsägbart på 15 månader framåt, men efter att ha pratat med dem en gång ringde dem upp och sa att det var okej ändå att avsluta det eftersom dem förstod att jag missförstått villkoren. Det var ett sjyst sätt av dem att agera, och jag blev väldigt glad att dem gjorde på det viset. Fick ett moget och lugnt bemötande av handläggaren och tycker i efterhand såhär att det va rätt bra service även om jag inte köpt något av dem till slut!
    Hej David,
    Tack så mycket för din feedback. Det var tråkigt att höra det var otydligt från vår sida i början. Men vad skönt att allt löste sig och att du är nöjd.
    Du är varmt välkommen tillbaka i framtiden!

• 2021-05-07
    Kort väntetid för att komma fram i telefon, trevligt bemötande. Snabba, tydliga svar på mina frågor.
    Hej Jack,

• 2021-04-28
    Jag fick ett vänligt bemötande...
    Jag känner mig nöjd med Tryggsam...
    Hej Carita,
    Tack så mycket för din feedback. Det glädjer oss att höra!

• 2021-04-20
    Larmet är högljutt i alla fall.
    Hej Emil,
    Tack så mycket för din feedback. Ja det är viktigt att det hörs ordentligt.

• 2021-04-20
    Det funkar bra eftersom man blir uppringd med en gång.
    Hej Karin,
    Tack så mycket för din feedback, Vad skönt att höra att du tycker att tjänsten funkar bra !

• 2021-04-09
    Identitetsskydd, Martin förklarade det jag var osäker på på ett bra sätt
    Hej Sebastian,,
    Tack så mycket för din feedback. Vad skönt att du är nöjd med servicen du fick av Martin!