Thure Söderquist Begravningsbyrå

Mariatorget 1, 118 48 Stockholm — Visa karta

Vi på Thure Söderquist Begravningsbyrå har som mål att du ska känna att du fått det avsked du vill ha. Vår främsta uppgift är att se till att du får det stöd och den hjälp du behöver, oavsett om det gäller hela eller delar av begravningen.

På vår hemsida hittar du som ska gå på begravning information om klädsel och annat viktigt och du kan även anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser. Ska du planera en begravning kan vår hemsida också vara till hjälp. Du kan beställa allt själv online eller komplettera med ett besök hos oss, det är helt upp till dig. Vi arbetar med samma respekt och noggrannhet oavsett.

Utöver våra ordinarie öppettider har vi jour dygnet runt och träffas övriga tider enligt överenskommelse.

Vi finns även på Ringvägen 46, 133 35 SALTSJÖBADEN. Välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:30-16:30
Fre: 08:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 176 kunder tycker om Thure Söderquist Begravningsbyrå

• 2020-02-19

Christina P skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag fick ett mycket professionellt och omtänksamt bemötande. Läs mer
  • 2020-02-18

Claes E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag upplevde en saklig , välbalanserad och ett mycket proffsigt bemötande.
    Allt sköttes till punkt och pricka.
    Hade inga direkta förväntningar i och med att situationen var ny för mig. Läs mer
  • 2020-02-17

Margareta U skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket kunniga personer, väldigt stötande i en svår stund. Vi är väldigt nöjda och kan med stolthet rekommendera detta företag. Läs mer
  • 2020-02-02

Astrid H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande!
    Kände mig väl omhändertagen! Läs mer
  • 2020-01-31

Gunilla K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bra bemötande genom alla steg. Fantastisk service och en genomtänkt process. Stoet tack! Läs mer
  • Per F

2020-01-27

Per F skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket duktiga och tar hand om allt det praktiska på ett bra sätt och upplevs som mycket pålitliga och erfarna kring allt som uppstår runt en begravning. När min far gick bort kontaktade vi Thure Söderquist och de tog hand om allt på ett mycket bra sätt. När min mor gick bort sex månader senare valde vi därför Thure Söderquist igen, och det gick lika bra även denna gång. Kan varmt rekommendera den här begravningsbyrån till andra. Läs mer
  • 2020-01-27

Cecilia H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravningshjälp
    Fantastiskt bemötande, trevligt och omtänksamt
    De levde upp till alla förväntningar. Läs mer
  • 2020-01-22

Ola J skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi är mycket nöjda med informationen före begravningen och hur begravningen sedan genomfördes. Jag har redan rekommenderat byrån till andra.
    Ola Johansson Läs mer
  • 2020-01-18

Gösta A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Väl bemött. Kände att min sorg var respekterad. Allt löpte väl. Läs mer
  • 2020-01-16

Stella T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning
    Perfekt, varenda gång!
    Kunde inte varit bättre, så lyhörda och serviceinriktade!
    Rekommenderas! Läs mer
  • Per K

2020-01-16

Per K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Min mors begravning planerades och genomfördes mycket bra av Thure Söderquist Begravningbsbyrå. Allt sköttes professionellt och tryggt. Läs mer
  • 2020-01-02

Sören C skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Väldigt trevligt o professionellt bemötande till en vettig kostnad. Läs mer
  • 2019-12-22

Åsa S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi blev väldigt väl och proffsigt guidade i samband med vår mammas bortgång. Vi kan varmt rekommendera Thure Söderquist begravningsbyrå som hjälpte oss i vår stora sorg. Läs mer
  • 2019-12-19

Staffan B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Ett otroligt professionellt och mänskligt bemötande när man som mest behöver det. Läs mer
  • 2019-12-12

Nelly T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bra första kontakt och det fortsatte så under hela processen. Trevligt och varmt bemötande där vi var i nära kontakt för att vi som kund skulle få, och fick, det vi önskade. TACK! Läs mer
  • 2019-12-04

Hans S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning.
    Professionellt bemötande. Mycket personligt och trevligt engagemang. Läs mer
  • 2019-12-03

Olof S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravningsjäst

Myset gott bemötande

Företaget var mycket inlyssnande och förgående och hjälpte till att hitta bra lösningar

Mycket nöjd Läs mer
  • 2019-11-18

Lars L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi fick ett mycket bra omhändertagande och omtänksamt bemötande i en svår stund. Fick mycket bra hjälp med alla frågor vi hade samt en professionell rådgivning från företaget. Allt gick mycket smidigt. Vi kan varmt rekommendera Thure Söderqvist. Läs mer
  • 2019-11-12

Maria N skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket professionellt - skickligt utförande under prekära omständigheter. Jag kände stort förtroende. Tack! Läs mer
  • 2019-11-11

Bardhyl K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Det var begravning. Ulrika var jätte duktig. Mycket professionellt. Läs mer
  • 2019-11-07

Helena T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Ett bra och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-11-07

Ann H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Kunde inte önska bättre bemötande, återkopplade snabbt på alla frågor, fick många bra tips, fint begravningsprogram och så vackert ordnat i kyrkan. Carina har dessutom ett hjärta av guld❤️ Vårt varma tack för att vår mamma fick en så fin begravning.
    Ann @ Katarina Läs mer
  • 2019-11-06

Pål B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Ett djupt och empatiskt bemötande och ett personligt engagemang från alla medarbetarna. Både i möten, på mail och på telefon. Läs mer
  • 2019-11-06

Charlotte H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag fick hjälp med begravning, minnesstund samt minnesgudstjäns och allt däremellan.
    Väldigt empatisk och inkännande personal med ett dynamiskt sätt att arbeta. Dom har hjälpt till och kunnat bemöta proffesionellt även när jag har ändrat saker eller inte orkat svara pga otröstlig sorg.

Jag rekommenderar dessa varmt. Läs mer
  • 2019-11-05

Bo A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    De var lätta att ha att göra med. Vi var många som hade önskemål och de var många som hjälpte oss. Ingenting stötte på motstånd. Inte så formella som vi hade väntat oss. Läs mer
  • 2019-10-21

Per T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Lyhörda, förstående, trevlig attityd och servicemindiga Läs mer
  • 2019-10-15

Fredrik B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Trevlig personal. Inga problem med någonting. Arbetet utfört snyggt och prydligt och på överenskommen tid. Läs mer
  • 2019-09-08

Annica L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Oerhört professionellt och trevligt bemötande av samtliga på byrån. Vi kände oss helt trygga under hela tiden fram till begravningen och även därefter. Vi kan varmt rekommendera byrån och Carina med medarbetare. Läs mer
  • 2019-09-08

Lovisa K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Använde deras tjänster för att ordna med en närståendes begravning. Mycket professionellt och taktfullt bemötande. Andra gången vi anlitade dem, och jag rekommenderar Carina varmt! Läs mer
  • 2019-09-06

Yvonne L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    -begravning
    -mycket bra
    -höga förväntningar som uppfylldes fullt ut

Jag är mycket nöjd med det proffsiga och vänliga bemötande som vi har fått i samband med min fars begravning. Jag har känt mig helt trygg med att våra önskemål skulle tillgodoses och att allt skulle fixas till det bästa. Skönt att ha någon som vet hur allt ska planeras. Tack Carina och alla ni andra. Läs mer
  • 2019-08-22

Petra G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Efter rekommendationer valde vi att ta hjälp av Söderquist begravningsbyrå för att begrava min pappa. Ingen av oss anhöriga är proffs på att hantera en begravning med allt som kommer därtill och vi var lätt förvirrade av sorg och alla tusen frågor en har i ett sånt läge. Första kontakten när jag ringde dit för att kolla om det fanns tider till ett möte var betyg nog för att vi valde denna firma. Jag började storgråta innan jag ens hade sagt mitt ärende men Ulrika var lugn, klok, proffsig och tog sig tid. Och all senare kontakt var likadan, från personliga möten till all telefonkontakt och även stöd av Cecilia under begravningen. Det var mitt i sommaren med semestrar så vi hade kontakt och tog hjälp av alla på firman men det gick utmärkt eftersom alla var lika vänliga och proffsiga och hade koll på vårt ärende. Vi valde en mer okonventionell begravning. Borgerlig, med urna och i en hyrd lokal i stället för i ett kapell och det var inga som helst problem. Stort plus också för att de var tydliga och transparenta med olika kostnader och tjänster så att vi hela tiden kunde göra val som passade oss. Läs mer
  • Claes R

2019-08-19

Claes R skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Köpte begravning av min hustru.
    Jag blev mycket bra bemött. De är proffsiga, vänliga och tar sig tid. Mycket hjälpsamma, lätt att ha att göra med. Kort sagt toppenbyrå!
    För mig var denna byrå okänd men levde upp till allt som en begravningsbyrå förväntas kunna. Extremt nöjd!!
    Kommer i förekommande fall att rekommendera den. Läs mer
  • 2019-06-24

Agneta W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hjälp med begravning av min mamma. Mycket fint bemötande med värme, fantastisk tillgänglighet och stor kunnighet. Kunde inte ha fått ett bättre bemötande! Läs mer
  • 2019-06-20

Jan B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    - Erfarna
    - Mycket bra att sammarbete med.
    - Snabb återkoppling Läs mer
  • 2019-06-20

Anette W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket kompetenta! Bra bemötande av människor i sotg Läs mer
  • 2019-05-30

Britt-Marie E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    De uppfyllde med råge våra förväntningar och har ett bra kontaktnät för kringtjänster som vi nyttjar Läs mer
  • 2019-05-29

Eva L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning, trevligt och proffesionellt bemötande både på begravningsbyrån och vid begravningen. Läs mer
  • 2019-05-29

Jacob P skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bra och personlig service och allt funkande väldigt bra Läs mer
  • 2019-05-16

Ann E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi bad Thure Söderquist Begravningsbyrå ordna begravningen för vår mamma.
    Vi vart väldigt väl mottagna och fick jättebra service på alla sätt.
    Vi kunde helt slappna av och vi kände oss väldigt trygga.
    Begravningen blev liten men väldigt personlig.

Vi kan varmt rekommendera dom! Läs mer
  • 2019-05-09

Maria C skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket trevligt, varmt, omtänksamt, professionellt och effektivt bemötande, planering samt genomförande av begravning. Läs mer
  • 2019-05-02

Majlene L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Två begravningar, två dödsfall inom en månad
    Har varit förskonad från detta förut i livet och visste i stort sett inget om hur saker och ting skulle gå till. Blev informerad om detta och jsvar på mina frågor, mycket väl bemött av de jag varit i kontakt med på begravningsbyrån. De har skött allt på ett mycket bra sätt och jag har kunnat slappna av när det gäller begravningarna, de har skött allt till full belåtenhet. Begravningarna har blivit fina minnen.
    Vill tacka så mycket! Läs mer
  • 2019-04-30

Eva T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Allt har funkat toppenbra gällande allt runt begravningen Läs mer
  • 2019-04-18

Inger E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag fick hjälp med begravningen av min mamma. Allt fungerade bra och det kändes personligt och tryggt. Jag fick ett mycket trevligt bemötande och svar på mina frågor snabbt.
    Kan varmt rekommendera denna Begravningsbyrå. Läs mer
  • 2019-04-16

Sven-Ingvar S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    proffsigt, personligt och utmärkt på alla sätt. Läs mer
  • 2019-04-15

Monika L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Köpte en begravning till min man. Vi fick ett fint bemötande. Företaget levde gott och väl upp till våra förväntningar.
    Hjälpsamma och snabba. Läs mer
  • 2019-04-14

Birgitta A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    En trygghet med utmärkt hjälp med att utforma

begravning och minnesstund samt trevligt bemötande. Läs mer
  • Tina T

2019-04-13

Tina T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Trevliga och familjära, bra service. Läs mer
  • 2019-04-12

Ozzy W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Allt till belåtenhet. Bra och korrekt bemötande Läs mer
  • Johan B

2019-03-29

Johan B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vänligt och proffesionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-03-28

Agneta B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mammas begravning blev precis så fin och vacker som vi önskade.
    Möte, telefonsamtal, mail - allt fungerade helt perfekt.
    Carina är så trevlig och bra att samarbeta med, alltid beredd att lyssna, ställa upp för att allt ska bli bra. Ett proffs helt enkelt. Läs mer

Mariatorget 1, 118 48 Stockholm