Thure Söderquist Begravningsbyrå

Mariatorget 1, 118 48 Stockholm — Visa karta

Vi på Thure Söderquist Begravningsbyrå har som mål att du ska känna att du fått det avsked du vill ha. Vår främsta uppgift är att se till att du får det stöd och den hjälp du behöver, oavsett om det gäller hela eller delar av begravningen.

På vår hemsida hittar du som ska gå på begravning information om klädsel och annat viktigt och du kan även anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser. Ska du planera en begravning kan vår hemsida också vara till hjälp. Du kan beställa allt själv online eller komplettera med ett besök hos oss, det är helt upp till dig. Vi arbetar med samma respekt och noggrannhet oavsett.

Utöver våra ordinarie öppettider har vi jour dygnet runt och träffas övriga tider enligt överenskommelse.

Vi finns även på Ringvägen 46, 133 35 SALTSJÖBADEN. Välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:30-16:30
Fre: 08:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 219 kunder tycker om Thure Söderquist Begravningsbyrå

• 2020-11-24

Torgny L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag köpte begravningstjänster och fick snabbt en tid för genomgång av de olika tjänster som vi ville ha utförda.
    Byråns medarbetare skötte beställningen på ett professionellt sätt och lämnade de råd vi önskade. Vi fick i samband med mötet också en preliminär prisuppgift som i stort sett stod sig fram till fakturering.
    På det hela taget är vi mycket nöjda med att vi vände oss till Thure Söderquist begravningsbyrå. Läs mer
  • 2020-11-24

Berit S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravningstjänst. Snabbt och korrekt.
    Jag visste sedan gammalt att företaget var bra efter många år i Maria Magdalena.
    Det enda litet som jag har att anmärka på är att inbetalning av
    begravningskostnader hade förtur. Det trodde jag endast gällde begravningskostnader och inte andra fakturor som kommit efter dödsfallet. Nu har den avlidna Nordea och där kan man belasta kontot efter dödsfallet om man använder sig av deras tjänst.
    Då hade inte jag behövt att lägga ut pengar på den avlidnes fakturor. Jag får igen dem när bouppteckningen är klar.
    Det var jag som hört fel och läst fel så jag tar missförståndet helt på mig.
    Mycket bra och jag hoppas att mina barn får anlita dem igen. Läs mer
  • 2020-11-16

Thomas S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket positiv erfarenhet. Lugnt och kunnigt bemötande. Hjälpsam utan att vara påträngande. Allting flöt väldigt bra från första förberedelser till genomförande och avslut av begravning. Byrån höll ordning på allt som behövde göras och var till ett mycket värdefullt stöd i en tid där vi sörjande var lite vimsiga och ur balans, men vi bemöttes med förståelse och respekt. Det blev ett värdigt och vackert farväl. Läs mer
  • 2020-10-22

Ingemar P skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande och väldigt snabb återkoppling Läs mer
  • 2020-10-21

Bengt E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning för min syster.
    Bemötande under hela processen var 100%
    Jag visste av tidigare erfarenheter (två begravningar av närstående) att allt ska klaffa.
    Jag kan helt rekommendera denna begravningsbyrå utan att känna tveksamheter. Läs mer
  • 2020-09-20

Inger H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    sedvanlig vid begravning annons ordnande av kista smyckning i församlingshemmet och mycket mer.

Blev väldigt trevligt bemött och välinformerad.

Har anlitat begravningsbyrån tidigare och blev även då
    som ovan. Läs mer
  • 2020-08-30

Monica T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi är jättenöjda, för fin och omsorgsfullt service, ingenting kunde varit bättre. Så vackert i kyrkan, så många stödjande samtal, Allt så bra. Tack Läs mer
  • 2020-08-28

Jeanette G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vänligt bemötande. Bra service. Läs mer
  • 2020-08-18

Malou S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Proffsigt bemötande, tålamod och lyhördhet Läs mer
  • 2020-08-13

Catharina S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hjälp att organisera begravning, allt gjordes mycket proffsigt och omtänksamt, vi kunde inte fått bättre hjälp. Läs mer
  • 2020-08-13

Gunvor H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket fint bemötande vid planering av begravning. Hjälpsamma och professionella. Mycket bra samarbetspartners kransar/blommor, musiker, förtäring. Läs mer
  • 2020-08-12

Alexandra M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravningsuppdrag.
    Vi blev mycket väl bemötta, alla inblandade. Professionella, snabba, empatiska , lyhörda och kloka.
    Vi är mycket tacksamma för det fina bemötandet, som ju är så väsentligt i stund av sorg.
    Smidigt och enkelt genomfört med service av bästa slag.
    TACK Carina. Läs mer
  • 2020-08-12

Annika S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Lugnt och professionellt
    Dyrt - Men der är det väl på alla ställen.
    Vänligen
    Annika Setterquist Läs mer
  • 2020-07-27

Johan Ä skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bra rak & enkel kommunikation utan att bli "daltande".
    Inga problem att be om hjälp & att få svar- Läs mer
  • 2020-07-27

Håkan O skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning av min gamla moster. Personligt bemötande, goda råd och smidig hantering av mina önskemål. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-07-26

Daniel B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag hade inga förväntningar utan var ganska förutsättningslös, vilket jag tror många är åtminstone första gången man tar hjälp av en begravningsbyrå.
    Jag blev väldigt trevligt bemött och fick allt kring rutiner och upplägg tydligt förklarat. Mycket serviceminded personal.
    I mitt fall handlade det om en begravning och några olika detaljer inför. Läs mer
  • 2020-07-26

Ann-marie M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Proffsigt engagerat tillgängligt vänligt Läs mer
  • 2020-06-20

Cecilia B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Söderquists ordnade det fina avsked vi önskade. Proffsigt, tryggt och vänligt. Våra varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2020-06-16

Andreas J skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Personlig och trygg hjälp med att ordna begravning och allt som hör därtill. Bra nätverk runtomkring beträffande catering och familjejurist. Läs mer
  • 2020-06-12

Maria B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning för våra föräldrar som gick bort med en veckas mellanrum med allt vad det innebär. Min syster och jag fick ett väldigt bra bemötande och hantering av begravning, annons mm.
    Stort tack! Läs mer
  • 2020-06-10

Ebba H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Fint och lugnt bemötande , lite omtumlande när våra föräldrar gick bort inom en vecka. Lyhörda för våra önskemål och hela begravningen blev fin. Alltid snabb och bra återkoppling vid frågor och godkännande av texter. Läs mer

Christine L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Kontaktade Thure Söderquists Begravningsbyrå efter rekommendation och har varit mycket nöjd med all hjälp jag fått. Fick snabbt inbokat ett första möte och information inför denna. Mötet på begravningsbyrån var mycket professionell med tid att fundera igenom val samt goda råd- alla önskemål tillgodosågs. Vidare erhöll jag snabb återkoppling på frågor och uppföljning av gjorda val. Efter begravningen följde de upp hur allting hade varit. Jag kan varmt rekommendera Thure Söderquists Begravningsbyrå! Läs mer

Christina H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning med jordfästning.
    Jag blev bra bemött. för några år sedan skötte de en begravning och tack vara att den dokumentationen fanns kvar blev det mycket lättare med den här begravningen.
    Strukturen på samtalet underlättar och att det finns bilder på blommor och kistor.
    Nöjd med min upplevelse. Läs mer

Eva Maria K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Det är andra begravningen i familjen som anordnats av Thure Söderquist begravningsbyrå.
    En begravning i kyrka med efterföljande mottagning i hemmet och en borgerlig begravning i Kristinehovs Malmgård.
    Mycket bra och professionellt bemötande, förstående och deltagande. Vi fick många bra förslag och snabba svar på frågor som vi hade. Allt ordnades snabbt och vi kunde känna oss trygga med upplägget hela vägen. Begravningarna blev mycket fina. Läs mer
  • 2020-05-29

Lennart L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravningen gicksnabbt och genomfördes enligt överenskommelse. Helt nöjd. Läs mer
  • 2020-05-28

Bo S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag tycker att Carina Söderquisr anordna en fin minnesceremoni för min hustru. Jag och mina barn är mycket nöjda. Det här var första gången som jag var i den här situationen. Jag kände mig därför osäker. Men jag blev vänligt ochprofessionellt bemött.
    Sammanfattningsvis är jag helt nöjd med begravningsbyråns arbete. Läs mer
  • 2020-05-27

Mia B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jätte fint bemötande, lugna och fina.
    Väldigt nöjd med hjälpen inför, under och efter för min make och fars begravning. Läs mer
  • 2020-05-26

Lotta C skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi har köpt begravningstjänst och vi är mycket nöjda med begravningsbyrån. De uppfyllde mycket väl våra förväntningar och vi fick ett mycket professionellt, engagerat och vänligt bemötande. Jag kan varmt rekommendera dem till andra. Läs mer
  • Susanne A

2020-04-30

Susanne A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Allt var bra.Begravningsbyrån gjorde ett mkt bra Jon. Läs mer
  • 2020-04-14

Therese I skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi anlitade begravningsbyrån för vår mammas begravning och fick ett mycket fint bemötande av Carina med kollegor, och utmärkt hjälp i en svår stund. Läs mer
  • 2020-04-12

Susanne M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    1:a ggn jag tog kontakt med med en begravningsbyrå.. bra bemött..
    vet inte vad jag hade förväntningar... men fick hjälp och det kostar så mkt pengar ....
    nöjd !! Läs mer
  • 2020-04-09

Magnus V skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vår fars begravning
    Proffesionellt, personligt och vänligt bemötande av all personal.
    Hade blivit rekommenderad denna begravningsbyrå och var väldigt nöjd. Läs mer

Stefan G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket kunniga och vänligt bemötande från först stund. Deakatiga i hela processen, och gav oss samtliga stort stöd. Läs mer

Lars R skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Thure Söderquist genomförde begravningen av min dotter den 28 februari på ett föredömligt sätt. Jag blev bemött på ett utomordentligt vis. Mina förväntningar var mycket höga men de infriades. Läs mer

Annika A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravningstjänst.
    Jag blev fint bemött.
    Allting fungerade bra. Tack Läs mer

Carina B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Väldigt tillmötesgående och nöjd med allt upplägg! Läs mer
  • 2020-03-07

Monica J skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Trevligt och proffesionellt bemötande vilket bidrog till att en svår stund kommer att minnas som en fin och svår stund♥️. Läs mer
  • 2020-03-06

Wanna S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket trevligt bemötande. Tillgängliga. Omedelbar återkoppling på alla frågor. Mycket positiv upplevelse trots omständigheterna. Läs mer
  • 2020-03-04

Kjell H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Sammantaget ett mycket professionellt och kompetent handhavande kring det som rörde min kärestas bortgång Läs mer
  • 2020-03-03

Thomas T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag har fått professionell hjälp i en svår stund då man inte riktigt vet hur man ska gå till väga. Jag kan varmt rekommendera Söderquist begravningsbyrå! Läs mer

Anita G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Kunde inte vara mera nöjd. Har fått all tänkbar hjälp och har redan rekommenderar Thure Söderquist Begravningsbyrå till flera av mina vänner. Läs mer

Christine I skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Fick hjälp att ordna med allt runt avskedet av min far
    Vi fick ett otroligt fint bemötande från första stund,främst av Josefina ,men besöket hos dem var otroligt fint.
    Jag hade varit där och fått hjälp för ca 10 år sedan och har bara positivt även då att säga.
    Jag hoppas att slippa ha så kontrakt på mycket mycket länge men den dagen då det behövs är ingen tvekan om vart jag ska vända mig
    STORT tack för otrolig fin hjälp och stöd i jobbig stund Läs mer

Roland B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Inkännande och helt kundfokuserat bemötande som avlastar familjen mitt i den tunga sorgen.
    Känns rätt att ha kontakt med Söderquists Läs mer
  • 2020-02-19

Christina P skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag fick ett mycket professionellt och omtänksamt bemötande. Läs mer
  • 2020-02-18

Claes E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag upplevde en saklig , välbalanserad och ett mycket proffsigt bemötande.
    Allt sköttes till punkt och pricka.
    Hade inga direkta förväntningar i och med att situationen var ny för mig. Läs mer
  • 2020-02-17

Margareta U skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket kunniga personer, väldigt stötande i en svår stund. Vi är väldigt nöjda och kan med stolthet rekommendera detta företag. Läs mer
  • 2020-02-02

Astrid H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande!
    Kände mig väl omhändertagen! Läs mer
  • 2020-01-31

Gunilla K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bra bemötande genom alla steg. Fantastisk service och en genomtänkt process. Stoet tack! Läs mer
  • Per F

2020-01-27

Per F skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket duktiga och tar hand om allt det praktiska på ett bra sätt och upplevs som mycket pålitliga och erfarna kring allt som uppstår runt en begravning. När min far gick bort kontaktade vi Thure Söderquist och de tog hand om allt på ett mycket bra sätt. När min mor gick bort sex månader senare valde vi därför Thure Söderquist igen, och det gick lika bra även denna gång. Kan varmt rekommendera den här begravningsbyrån till andra. Läs mer
  • 2020-01-27

Cecilia H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravningshjälp
    Fantastiskt bemötande, trevligt och omtänksamt
    De levde upp till alla förväntningar. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte