Alla kategorier Begravningsbyrå Stockholms län Stockholm Södermalm Thure Söderquist Begravningsbyrå

Thure Söderquist Begravningsbyrå

Mariatorget 1, 118 48 Stockholm — Visa karta

Vi på Thure Söderquist Begravningsbyrå har som mål att du ska känna att du fått det avsked du vill ha. Vår främsta uppgift är att se till att du får det stöd och den hjälp du behöver, oavsett om det gäller hela eller delar av begravningen.

På vår hemsida hittar du som ska gå på begravning information om klädsel och annat viktigt och du kan även anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser. Ska du planera en begravning kan vår hemsida också vara till hjälp. Du kan beställa allt själv online eller komplettera med ett besök hos oss, det är helt upp till dig. Vi arbetar med samma respekt och noggrannhet oavsett.

Utöver våra ordinarie öppettider har vi jour dygnet runt och träffas övriga tider enligt överenskommelse.

Vi finns även på Ringvägen 46, 133 35 SALTSJÖBADEN. Välkommen!
Mån-Tor: 08:30-16:30
Fre: 08:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 149 kunder tycker om Thure Söderquist Begravningsbyrå

• 2019-09-08

Annica L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Oerhört professionellt och trevligt bemötande av samtliga på byrån. Vi kände oss helt trygga under hela tiden fram till begravningen och även därefter. Vi kan varmt rekommendera byrån och Carina med medarbetare. Läs mer
  • 2019-09-08

Lovisa K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Använde deras tjänster för att ordna med en närståendes begravning. Mycket professionellt och taktfullt bemötande. Andra gången vi anlitade dem, och jag rekommenderar Carina varmt! Läs mer
  • 2019-09-06

Yvonne L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    -begravning
    -mycket bra
    -höga förväntningar som uppfylldes fullt ut

Jag är mycket nöjd med det proffsiga och vänliga bemötande som vi har fått i samband med min fars begravning. Jag har känt mig helt trygg med att våra önskemål skulle tillgodoses och att allt skulle fixas till det bästa. Skönt att ha någon som vet hur allt ska planeras. Tack Carina och alla ni andra. Läs mer
  • 2019-08-22

Petra G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Efter rekommendationer valde vi att ta hjälp av Söderquist begravningsbyrå för att begrava min pappa. Ingen av oss anhöriga är proffs på att hantera en begravning med allt som kommer därtill och vi var lätt förvirrade av sorg och alla tusen frågor en har i ett sånt läge. Första kontakten när jag ringde dit för att kolla om det fanns tider till ett möte var betyg nog för att vi valde denna firma. Jag började storgråta innan jag ens hade sagt mitt ärende men Ulrika var lugn, klok, proffsig och tog sig tid. Och all senare kontakt var likadan, från personliga möten till all telefonkontakt och även stöd av Cecilia under begravningen. Det var mitt i sommaren med semestrar så vi hade kontakt och tog hjälp av alla på firman men det gick utmärkt eftersom alla var lika vänliga och proffsiga och hade koll på vårt ärende. Vi valde en mer okonventionell begravning. Borgerlig, med urna och i en hyrd lokal i stället för i ett kapell och det var inga som helst problem. Stort plus också för att de var tydliga och transparenta med olika kostnader och tjänster så att vi hela tiden kunde göra val som passade oss. Läs mer
  • Claes R

2019-08-19

Claes R skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Köpte begravning av min hustru.
    Jag blev mycket bra bemött. De är proffsiga, vänliga och tar sig tid. Mycket hjälpsamma, lätt att ha att göra med. Kort sagt toppenbyrå!
    För mig var denna byrå okänd men levde upp till allt som en begravningsbyrå förväntas kunna. Extremt nöjd!!
    Kommer i förekommande fall att rekommendera den. Läs mer
  • 2019-06-24

Agneta W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hjälp med begravning av min mamma. Mycket fint bemötande med värme, fantastisk tillgänglighet och stor kunnighet. Kunde inte ha fått ett bättre bemötande! Läs mer
  • 2019-06-20

Jan B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    - Erfarna
    - Mycket bra att sammarbete med.
    - Snabb återkoppling Läs mer
  • 2019-06-20

Anette W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket kompetenta! Bra bemötande av människor i sotg Läs mer
  • 2019-05-30

Britt-Marie E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    De uppfyllde med råge våra förväntningar och har ett bra kontaktnät för kringtjänster som vi nyttjar Läs mer
  • 2019-05-29

Eva L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning, trevligt och proffesionellt bemötande både på begravningsbyrån och vid begravningen. Läs mer
  • 2019-05-29

Jacob P skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bra och personlig service och allt funkande väldigt bra Läs mer
  • 2019-05-16

Ann E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi bad Thure Söderquist Begravningsbyrå ordna begravningen för vår mamma.
    Vi vart väldigt väl mottagna och fick jättebra service på alla sätt.
    Vi kunde helt slappna av och vi kände oss väldigt trygga.
    Begravningen blev liten men väldigt personlig.

Vi kan varmt rekommendera dom! Läs mer
  • 2019-05-09

Maria C skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket trevligt, varmt, omtänksamt, professionellt och effektivt bemötande, planering samt genomförande av begravning. Läs mer
  • 2019-05-02

Majlene L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Två begravningar, två dödsfall inom en månad
    Har varit förskonad från detta förut i livet och visste i stort sett inget om hur saker och ting skulle gå till. Blev informerad om detta och jsvar på mina frågor, mycket väl bemött av de jag varit i kontakt med på begravningsbyrån. De har skött allt på ett mycket bra sätt och jag har kunnat slappna av när det gäller begravningarna, de har skött allt till full belåtenhet. Begravningarna har blivit fina minnen.
    Vill tacka så mycket! Läs mer
  • 2019-04-30

Eva T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Allt har funkat toppenbra gällande allt runt begravningen Läs mer
  • 2019-04-18

Inger E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag fick hjälp med begravningen av min mamma. Allt fungerade bra och det kändes personligt och tryggt. Jag fick ett mycket trevligt bemötande och svar på mina frågor snabbt.
    Kan varmt rekommendera denna Begravningsbyrå. Läs mer
  • 2019-04-16

Sven-Ingvar S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    proffsigt, personligt och utmärkt på alla sätt. Läs mer
  • 2019-04-15

Monika L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Köpte en begravning till min man. Vi fick ett fint bemötande. Företaget levde gott och väl upp till våra förväntningar.
    Hjälpsamma och snabba. Läs mer
  • 2019-04-14

Birgitta A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    En trygghet med utmärkt hjälp med att utforma

begravning och minnesstund samt trevligt bemötande. Läs mer
  • Tina T

2019-04-13

Tina T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Trevliga och familjära, bra service. Läs mer
  • 2019-04-12

Ozzy W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Allt till belåtenhet. Bra och korrekt bemötande Läs mer
  • Johan B

2019-03-29

Johan B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vänligt och proffesionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-03-28

Agneta B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mammas begravning blev precis så fin och vacker som vi önskade.
    Möte, telefonsamtal, mail - allt fungerade helt perfekt.
    Carina är så trevlig och bra att samarbeta med, alltid beredd att lyssna, ställa upp för att allt ska bli bra. Ett proffs helt enkelt. Läs mer
  • 2019-03-27

Pia K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Familjärt och proffsigt. Lugnt och systematiskt. Hjälpsamma och närvarande.

I en svår stund när man ska fatta beslut vid sorg och delvis chock så var det väldigt skönt att luta sig mot personer som vet och kan. Som också var både inkännande och hörsamma.

Ett stort tack för att ni finns! Läs mer
  • PER U

2019-03-25

PER U skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket nöjda med allt. Ett genomgående proffsigt agerande.
    Stort Tack ! Läs mer
  • 2019-03-25

Rickard A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    I en väldigt svår tid fick vi jättebra hjälp att ordna en ceremoni som blev precis så fin och värdig som vi ville. Läs mer
  • Kerstin T

2019-03-21

Kerstin T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Ordnade min mammas begravning på ett ypperligt sätt. Allt över telefon och mail. Jättetrevligt bemötande. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-03-21

Aili M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket nöjd med all hjälp jag och min bror fick med att organisera vår pappas begravning .
    Deras varma bemötande samt profersionella hjälp gör att vi gärna skulle rekommendera dem till andra . Läs mer
  • 2019-03-03

Dan L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag fick hjälp av Ulrika på Söderquist med att ordna min mammas begravning och det blev helt perfekt. Fantastiskt fint bemötande, snabb återkoppling på allt och väldigt bra lyhördhet för mina önskemål. Toppen! Tack! Läs mer
  • 2019-02-28

Elisabet W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Thure Söderquist Begravningsbyrå ordnade en vacker och stämningsfull begravning till minne av min mor för några år sedan. Det var därför naturligt för mig att anlita samma bryrå nu när maken också lämnat jordelivet.
    Jag bemöttes på samma professionella och medkännande sätt denna gång och gick stärkt därifrån med en känsla av att jag, i den sorgesamma situation jag befinner mig, blivit otroligt vänligt och väl omhändertagen.
    Elisabet Winerdal Läs mer
  • 2019-02-18

Lars L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi beställde smörgåsbakelse, kaffe och kaka och allting var precis så som vi hade önskat och det där lilla extra ovanpå det. Super!
    Söderquist Begravningsbyrå hjälpte till så att vi fick den absolut finaste begravning man kan tänka sig. Otroligt proffsigt och det bästa bemötandet, fantastiskt fint arrangerat.
    Vi är supernöjda.

Hälsningar Lars Letterhag Läs mer
  • 2019-02-16

Johanna L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Proffsigt bemötande från första kontakten och hela vägen till begravningen, för min man. Alla kan svara på alla frågor vilket göra att jag kände mig trygg genom hela denna tuffa process. Tack! Läs mer
  • 2019-02-13

Lena G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravningstjänst
    Otroligt bra bemötande, proffsiga och kunniga inom sitt område. "Är så nöjd"
    Stort Tack för all hjälp! Läs mer
  • 2019-02-06

Eva B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravningstjänst. Inga förväntningar eftersom det var första gången. Mycket trevligt bemötande o det kändes som väldigt proffsigt. Klara instruktioner o alltid väl bemött. Läs mer
  • 2019-02-04

Gunnar E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hänsynstagande, perfekt utförande och mycket seriösa. Läs mer
  • 2019-01-26

Tack för bra hjälp :) Läs mer
  • 2019-01-24

Dacke F skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Beställning av begravning
    Jag blev bemött på ett utmärkt och trevligt sätt
    Företaget överträffade mina förväntningar Läs mer
  • Hans B

2019-01-23

Hans B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Fantastisk fint ordnat under ceremonin för min mamma med ett mycket professionellt och sympatiskt bemötande. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Jan E

2019-01-23

Jan E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Ordnade min hustrus begravning på ett mycket bra sätt. Trevlig personal som såg till att vi tänkt på allt som behövde förberedas och det praktiska genomförandet var perfekt. Läs mer
  • 2019-01-20

Eva J skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hela upplevelsen blev bra trots det svåra med att begrava ens mamma. Läs mer
  • 2019-01-20

Anders A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning.

I alla delar är jag nöjd med de tjänster T S Begravningsbyrå levererade.

Jag kan varmt rekommendera alla att använda byråns tjänster

Anders Asplund Läs mer
  • Mikael N

2019-01-16

Mikael N skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravningsgudstjänst
    Mycket bra mottagande
    Företaget levde upp till våra förväntningar med hög och god servicenivå.
    Helhetsintrycket är likt omdömet här ovan utmäsrkt- Läs mer
  • 2019-01-14

Bengt E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket snabbt, trevligt och medmänskligt omhändertagande vid både planeringsbesök och begravningen. Läs mer
  • 2019-01-14

Hans O skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Personligt, korrekt och engagerat bemötande i en svår stund i livet. Läs mer
  • 2018-12-30

Hans Erik B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Har fått Thure Söderquist Begravningsbyrå rekommenderad av tidigare klient vars lovord i alla avseenden t.o.m. överträffats av den verklighet jag mött. Kunskap och engagemang i rationell paketering med personlig värme.

Varma hälsningar

Hans Erik Börjeson Läs mer
  • 2018-12-05

Karin F skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi är mycket nöjda med den fina hjälp vi fått av Cecilia och Carina Söderquist-Meyer. Ett fantastiskt fint avsked till Bosse! Kunde inte vara bättre!
    Tack! Läs mer
  • 2018-12-05

Ronnie B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Trevligt och kunnigt bemötande i en jobbig stund. Läs mer
  • 2018-11-23

Caroline J skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Eftersom vi närstående bor i olika delar av landet var det viktigt för oss att planeringen av begravningen gick att genomföra på distans. Tack vare att alla val gick att se på nätet samt med en personlig och proffsig direktkontakt via telefon och mail med Ulrika på byrån kände vi oss trygga med våra val och begravningen blev ett fint och ljust minne. Läs mer
  • 2018-11-20

Lisa R skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå