Alla kategorier Begravningsbyrå Stockholms län Stockholm Södermalm Thure Söderquist Begravningsbyrå

Thure Söderquist Begravningsbyrå

Mariatorget 1, 118 48 Stockholm — Visa karta

Vi på Thure Söderquist Begravningsbyrå har som mål att du ska känna att du fått det avsked du vill ha. Vår främsta uppgift är att se till att du får det stöd och den hjälp du behöver, oavsett om det gäller hela eller delar av begravningen.

På vår hemsida hittar du som ska gå på begravning information om klädsel och annat viktigt och du kan även anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser. Ska du planera en begravning kan vår hemsida också vara till hjälp. Du kan beställa allt själv online eller komplettera med ett besök hos oss, det är helt upp till dig. Vi arbetar med samma respekt och noggrannhet oavsett.

Utöver våra ordinarie öppettider har vi jour dygnet runt och träffas övriga tider enligt överenskommelse.

Vi finns även på Ringvägen 46, 133 35 SALTSJÖBADEN. Välkommen!
Mån-Tor: 08:30-16:30
Fre: 08:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 48 kunder tycker om Thure Söderquist Begravningsbyrå

• Kinna G
    Kinna G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Har haft kontakt tidigare vid min fars bortgång. Mycket trevligt bemötande, proffsigt och personligt. Läs mer
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag har fått ett rakt igenom gott bemötande och god hjälp med allt som har med begravningen att göra - såsom annonser, bokningar, blomdekoration, program och musik.
    Jag är nöjd kund i en situation när man behöver hjälp och stöd. Läs mer
  • Tony G
    Tony G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket bra bemötande, trevlig personal, dom levde verkligen upp till mina förväntningar. Från start till mål. Jag kan varmt rekommendera Thure Söderquist begravningsbyrå. Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Byrån arrangerade min fars begravning, allt det praktiska- Vi ordnade själva med minnesstund. Eftersom en av sönerna till den avlidne skulle resa bort på längre tid var det mycket brådskande med arrangemanget. Vi träffade byråns representant en fredag och begravningen ägde rum påföljande fredag. Trots detta upplevde jag inte någon stress eller slarv från byråns sida allt flöt, trots en hel del kontakter, på mycket bra och ceremonin var mycket välordnad.

Jag kan varmt rekommendera byrån när det gäller att ordna en begravning./Peter Enander Läs mer
  • Margareta B
    Margareta B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vänligt, professionellt och empatiskt bemötande.Mötet fick en "trivsam" och näst intill "gemytlig" karaktär. Kort sagt ett
    informativt och trevligt möte. Vi var relativt säkra på vad vi ville ha hjälp med. Under " resans" gång ändrade vi oss på vissa punkter. De var hela tiden mkt förekommande och hjälpte på ett försynt och kompetent sätt till att lösa "problemen".
    Sammanfattning
    professionella, empatiska, förekommande och mkt mkt vänliga. Läs mer
  • Katrin V
    Katrin V skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi fick ett vänligt och professionellt bemötande från första stund. Vi fick tid samma dag mamma dog och under 1,5 timme gick vi igenom och beslutade allt som hade med dödsfallet och begravningen att göra. efter det hade vi bara mejlkontakt om begravningen, mest sånger mm.

jag kan varmt rekommendera Söderqvist begravningsbyrå i en stund av sorg och saknad. Läs mer
  • Margareta E
    Margareta E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Ett väldigt fint och proffsigt bemötande. Vi fick en jättefin hjälp med allt som ingår i begravning.. dödsannons..blommor..kista..m.m. Vi kände oss väldigt nöjda
    med all fin hjälp. Jag kan varmt rekommendera den här begravningsbyrån. Läs mer
  • Andrea N
    Andrea N skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    I en fruktansvärt tung period av livet har vi fått all hjälp vi behövt och så mycket mer vid kontakten med Söderquists begravningsbyrå. Vi har fått ett väldigt förtroendeingivande och professionellt bemötande, samtidigt som processen fram till ceremonin varit väldigt strukturerad och smidig, vilket har avlastat oss enormt.
    Tack så mycket för hjälpen med att ordna en väldigt vacker och framför allt personlig ceremoni som hedrade minnet av vår pappa/make till fullo. Det hade ej kunnat bli bättre än såhär, och vetskapen om det gör det lättare för oss att gå vidare. Läs mer
  • Karin A
    Karin A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag blev mycket bra bemött hela tiden.
    Fick hjälp med hela begravningen inkl.musik
    och catering Läs mer
  • Heléne S
    Heléne S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    100 % nöjda med allt. Proffsigt på alla plan.kan verkligen rekomenderas Läs mer
  • Sonja K
    Sonja K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Har två gånger fått hjälp av Ulrika med enklare men fina begravningar av mina föräldrar. Snabbt, korrekt och proffsigt. Precis som jag ville ha det! Mina vänner som anlitat henne var lika nöjda. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket bra. Trevligt bemötande. Har hjälp till med mycket extra. Super profsiga. Läs mer
  • Solgärd F
    Solgärd F skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vänligt och proffsigt bemötande från första mötet. Att få hjälp att komma ihåg allt vad som behöver göras i samband med en anhörigs död och med begravningsförberedelserna känns väldigt skönt och avlastande. De levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Øyvind D
    Øyvind D skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket bra bemötande från början till slut. Behjälpliga med allt man kan tänka sig behöva hjälp med i samband med en begravning.
    Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • Malin W
    Malin W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vänligt och bra bemötande. Carina, som jag och min syster hade som kontaktperson var fantastiskt duktig, erfaren och professionell. Alla frågor om både ceremoni och varor fick vi hjälp med och även planeringen, så vi är jättenöjda. Läs mer
  • Sven H
    Sven H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Kanske är det viktigaste vid en nära anhörigs bortgång är diskretion och professionalism, de har varit helt genomsyrande för dem.
    Allt ifrån de första telefonsamtalet till sluträkningen, hel proffsigt. Läs mer
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Rekommenderas. Kalasbra. Tack för allt. Läs mer
  • Susan G
    Susan G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Otroligt fint bra bemötande ifrån början till slut med andra ord hela vägen
    Det blev bättre än mina förväntningar
    jag har svårt med det här att skriva ner med ord.
    Ett mycket generöst bemötande med mycket värme
    Betyget ska vara UTMÄRKT
    Lite svårt att tyda dessa cirklar råkar man komma åt den första
    får man inte bort den när man vill trycka på den sista Läs mer
  • Lars H
    Lars H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Har inte tid med detta. Det funkade bra.
    L Läs mer
  • Maire E
    Maire E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Det var ett bra bemötande och det var lätt att samarbeta med dem. Läs mer
  • Torsten Å
    Torsten Å skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket gott och snabbt bemötande. Hög service-anda. Ordnade allt i samband med begravning; musik, förtäring, blommor,dödsannons, förmedling juridisk tjänst. allt på en faktura. Mycket bra agerande under begravningen. Har bara positivt att säga Läs mer
  • Eva O
    Eva O skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bemötandet var jättefint från första sekund. Det kändes självklart att välja Söderquist Begravningsbyrå. De förstod på en gång hur vi ville ha det och mötte oss där med bra förslag och finkänslighet. Allt var möjligt och de var verkligen där för att stötta oss. Ett stort plus för tillgängligheten! Begravningen blev precis som vi önskat och lite till. Allt från kista till blomsterarrangemang var toppen. Läs mer
  • Agneta L
    Agneta L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hjälp med planering av begravning.
    Jag är mycket nöjd med proffessionellt bemötande, bra tillgänglighet.
    Uppskattar oxå deras lokala förankring och med det god kunskap o kännedom om vad som gäller på vår ort.
    Positivt att kunna lotsa oss vidare till jurist för bouppteckning
    Agneta Lindroos Läs mer
  • Tiit W
    Tiit W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Väldigt professionellt och tillmötesgående.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Inger B
    Inger B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi har anlitat samma byrå många gånger i släkten ända seda Ture Söderqvist själv iträdde sig all olika roller. Senaste gångerna har det varit Cecilia som är både trevlig, saklig och duktig. Läs mer
  • Anna Å
    Anna Å skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag tog kontakt med Thure Söderquist Begravningsbyrå då Carina hjälpte oss med min mammas begravning på ett så fint sätt. Även denna gång har allt varit helt utmärkt. Snabb återkoppling, 100 % tillgänglighet trots semestertider, ordning och reda. Vi har fått hjälp med kyrkval, kontakt med musiker, blomarrangemang, mottagningslokal med catering, kista, urna, annonsering, programtryck, värdskap vid ceremonin. Det hela avslutades med en mycket fin minnespärm med dokumentation och fina bilder från ceremonin. Jag kan varmt rekommendera Thure Söderquist till andra. Läs mer
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag är mycket nöjd med all kontakt och allt stöd i samband med min makes begravning.
    Etiskt förhållningssätt som behövs i dessa situationer. Tack.
    Susanne Läs mer
  • Wilhelm D
    Wilhelm D skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Med stor värdighet och hög yrkeskunskap utfört uppdrag. Jag är mycket nöjd med hur jag blev bemött och mitt ärende löstes. Läs mer
  • John T
    John T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    - Korrekt bemötande
    - Smidig kontakt Läs mer
  • Mats L
    Mats L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi hade blivit rekommenderade Söderquists och de har till fullo uppfyllt våra önskemål och förhoppningar. Vänligt men sakligt och proffsigt bemötande i en jobbig situation, bra råd och vägledning och bra tips om hur det går till. Läs mer
  • Hiroshi T
    Hiroshi T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bra personligt och engagerat bemötande. Snabb återkoppling på alla frågor. Tillhandahöll en mycket duktig officiant som i sin tur löste musikerfrågan mitt i sommaren. Läs mer
  • Birgitta S
    Birgitta S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    1. Snabbt tid för första besöket.
    2. Proffsigt bemötande och utvecklande svar på svåra frågor i en sådan
    situation.
    3. Erhöll ett mycket bra kompendium som innehöll det mesta av det
    man behöver veta.
    4. Kan därför rekommendera denna beg.byrå. Läs mer
  • Lisa T
    Lisa T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag är jättenöjd med den hjälp jag har fått med att ordna begravning och kan varmt rekommendera byrån till andra. Läs mer
  • Anne B
    Anne B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Är mycket nöjd med bemötandet och allt praktiskt utförande.
    Vi behövde hjälp med allt vad en begravning innebär och allt sköttes mycket smidigt och effektivt. Personligt, snabb återkoppling.

Detta är 3;e gången jag har använt Er Begravningsbyrå och lika nöjda är vi denna gång.

Med vänlig hälsning/Anne Berg Läs mer
  • Astrid Ann-cathrine U
    Astrid Ann-cathrine U skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Perfekt! Vänliga människor som hjälpt till med allt vid begravningen. Snabba svar på alla möjliga frågor. Läs mer
  • Peter O
    Peter O skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bemötandet och servicen har från allra första början varit helt fantastisk, med varmt och hederligt engagemang, professionell och gedigen skötsel, goda råd och med den omsorg som gör att man känner sig väl omhändertagen i den svåra stund när allt skall ordnas på bästa sätt inför sin käraste livskamrats begravning.

Vi kände de rätta vibbarna direkt och fann varandra omedelbart när vi första gången steg in genom dörren till Thure Söderquist Begravningsbyrå. Läs mer
  • Janet C
    Janet C skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket trevligt bemötande och utmärkt service! Läs mer
  • Mats B
    Mats B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Fantastiskt bra att ha att göra med. Läs mer
  • Elisabeth W
    Elisabeth W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Familjära. Serviceminded. Omtänksamma.

Kände oss trygga som kund. Läs mer
  • Ann Katrin J
    Ann Katrin J skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag är nöjd med bemötande , information och arbete. Snabbt effektivt och proffsigt utfört. Annons och begravning ordnades snabbt. Blommorna var vackra och fräscha. Allt gick smidigt. Läs mer
  • Erik A
    Erik A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Allt hanterades prefekt. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Maija K
    Maija K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag blev bemött med vänlighet och värdighet. Hon var kunnig och vänlig. Jag köpte hela begravningen: kista, urna hjälp av präst mm. Allt har fungerat bra. Om jag undrade något så ringde jag och de återkom snabbt.jag var väldigt nöjd med själva begravnings allen och minnesstunden. De har hjälp bra med kontakterna med kyrkogård förvaltningen. Sedan har gravstenen också blivit klar efter att de har kontaktat stenhuggeriet. Är mycket nöjd med företaget och kan gärna rekommendera de till andra. Läs mer
  • Sif F
    Sif F skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Carina har varit helt underbar och har hjälpt mig att få min mans begravning så vacker hela firman får högsta betyg glad midsommar önskar sif flory Läs mer
  • Tomas H
    Tomas H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Har fått otroligt bra hjälp från första kontakten.
    Och fick bra hjälp med allting runt hela processen.
    Och begravningen vart väldigt vacker,
    Mycket proffsigt skött! Läs mer
  • Jenny G
    Jenny G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Trevligt, professionellt och sakligt Läs mer
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag och min syster hade ingen avtalad tid utan gick in på byrån och fick hjälp direkt.

Vi satt i lugn och ro och planerade ceremonin.

Jag och min syster fick snabb återkoppling när vi hade nya frågor och uppdateringar vart efter på sådant som vi skulle veta om.

Båda jag och min syster är nöjda med bemötande och service. Mvh Åsa Wengelin Läs mer
  • Olle S
    Olle S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Fantastiskt bemötande från start till mål. Vi valde en borglig begravning och vi fick en fantastisk officient, så allt klaffade perfekt. Vi blev rekommenderade av bekanta som oxå var väldigt nöjda .Tack för allt Läs mer
  • Catharina T
    Catharina T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Kände mig trygg och omhändertagen i en tung situation som det var vid första mötet med en begravningsbyrå efter min pappas bortgång. Kunnig personal som gjorde allt för att underlätta för oss. Dessutom alltid tillgängliga vid frågor. Jag rekommenderar dem varmt! Läs mer

Mariatorget 1, 118 48 Stockholm