Alla kategorier Begravningsbyrå Stockholms län Stockholm Södermalm Thure Söderquist Begravningsbyrå

Thure Söderquist Begravningsbyrå

Mariatorget 1, 118 48 Stockholm — Visa karta

Vi på Thure Söderquist Begravningsbyrå har som mål att du ska känna att du fått det avsked du vill ha. Vår främsta uppgift är att se till att du får det stöd och den hjälp du behöver, oavsett om det gäller hela eller delar av begravningen.

På vår hemsida hittar du som ska gå på begravning information om klädsel och annat viktigt och du kan även anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser. Ska du planera en begravning kan vår hemsida också vara till hjälp. Du kan beställa allt själv online eller komplettera med ett besök hos oss, det är helt upp till dig. Vi arbetar med samma respekt och noggrannhet oavsett.

Utöver våra ordinarie öppettider har vi jour dygnet runt och träffas övriga tider enligt överenskommelse.

Vi finns även på Ringvägen 46, 133 35 SALTSJÖBADEN. Välkommen!
Mån-Tor: 08:30-16:30
Fre: 08:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 67 kunder tycker om Thure Söderquist Begravningsbyrå

• Håkan M
    Håkan M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande. Allt ordnades snabbt och till full belåtenhet Läs mer
  • Lasse S
    Lasse S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Utmärkt stöd och hjälp och stöd i en av livets svåra skeden, en begravning. Hos Thure Söderquists begravningsbyrå möter jag både medkänslan ikring det som hänt, en närståendes död och begravning, och samtidigt det proffsiga sättet att ta itu med frågor som val av kista, blommor, annons och allt annat. Fin närvaro också vid själva begravningsgudstjänst. Så som en riktig begravningsbyrå ska vara. Läs mer
  • Bo M
    Bo M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vänligt och seriöst bemötande. Empatisk genomgång av proceduren. Mycket bra och trevlig hjälp före, under och efter cermonin i kyrkan. Läs mer
  • Karolina B
    Karolina B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Personligt. Stor kunnighet. Bra ledsagning under en period som redan är svår. Då vill man ha med en kompetent och personlig byrå att göra. Läs mer
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hjälp vid begravningen av vår moder.
    Planering
    Annonsering
    Program
    Kontakt med kyrkan, närvaro vid begravningen.
    Kontakt med catering.
    Rek av advokatfirma
    Omhändertagande av gäster och deras gåvor
    Kista, transport av kista och urna.
    Söderquist begravningsbyrå levde verkligen upp till våra förväntningar;
    Vi blev mycket väl och vänligt emottagna/hjälpta
    Allt sköttes korrekt och effektivt.
    Vi kommer att rekommendera Söderquist begravningsbyrå vid uppkomna tillfällen! Läs mer
  • Ewa-Britt A
    Ewa-Britt A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag fick ett varmt bemötande i en svår situation. De var tydliga med sina tjänster och priser, inte på något sätt påträngande. De gjorde också ett utmärkt "after-sales"jobb.
    Detta var den tredje begravningsbyrån som jag har erfarenhet av och i särklass den bästa. Läs mer
  • Gunilla M
    Gunilla M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hjälp med begravning i kapellet och samvaro på Vår Gård
    Mycket bra möte i en svår stund
    Det var som jag hade förväntat mig. Läs mer
  • Stefan N
    Stefan N skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Allt vid begravningen fungerade utan problem Läs mer
  • Sussanne F
    Sussanne F skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bra professionellt bemötande. Bra återkoppling och information under hela processen. Läs mer
  • Peeter A
    Peeter A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hej!

Beställde en traditionell begravning i kyrka med efterföljande minnesstund.
    Bemötandet var på alla vis professionellt och behagligt/trevligt.
    Alla förväntningar infriades med råge. Byrån tog hand om alla detaljer från "ax till limpa" och återkopplade ofta.
    Byrån har anlitats i flera generationer och det är inte utan skäl.

Bättre kan det inte bli!

Med vänlig hälsning
    Peeter Aspe Läs mer
  • Monica G
    Monica G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Alltid tillgängliga, jag ändrade musik till begravningen och det var inte problem. Jag var dessutom sen när det gällde programmet till begravningen, ingenting var någonsin problem.

Helt fantastisk begravningsbyrå tycker jag utan att ha så stor erfarenhet av begravningar och begravningsbyråer. Läs mer
  • Jan A
    Jan A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning Skogskyrkogården
    Mycket bra bemött under hela tiden.
    Företaget levde verkligen upp till mina högt ställda förväntningar.
    Kan verkligen rekommendera andra att välja Thure Söderqvist Begravningsbyrå.
    10 poäng på en tio-gradig skala !!!! Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi köpte begravning och gravsättning av vår pappa.
    Vi blev mycket väl bemötta, snabb initial respons, god handledning genom alla val, fortsatt snabb respons på frågor och önskemål.
    Tydlig och tidig information om vad tjänsterna skulle kosta, inga överraskningar.
    Man kan säga att detta är förväntat, men det är positivt när höga förväntningar infrias. Läs mer
  • Maj-Lis H
    Maj-Lis H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vänligt och trevligt bemötande.
    Ingenting var omöjligt.
    En bra upplevelse i en tråkig stund. Läs mer
  • Margareta Ö
    Margareta Ö skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Från början till slut blev vi mycket väl bemötta då vi vände oss till Carina på Söderquist Begravningsbyrå sedan vår dotter avlidit.
    Då vår dotter skrivit ner sina önskemål om borgerlig ceremoni, musik mm kunde vi planera ceremonin inom familjen men fick ovärderlig hjälp med allt det praktiska som följer ett dödsfall. Det kändes tryggt att anlita en byrå med lång erfarenhet och som dessutom finns i vår närhet.

Margareta Örtegren Läs mer
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Ett vänligt och kunnigt bemötande ända från första samtalet. En god stöttning och ett perfekt genomförande. Professionellt och varmt rakt igenom vilket gjorde att begravningen blev precis som vi ville ha den. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket servicevänliga och med ett proffsigt genomförande. Läs mer
  • Olov E
    Olov E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Första gången gick jag in oanmäld. Det var ingen annan kund där, så vi kom snabbt och bra igång. Andra gången hade vi en överenskommen tid, då jag också hade en dotter med mig. Därutöver har vi haft ett antal kortare kontakter. Genomgående har jag/vi blivit lugnt, vänligt och mycket väl behandlade.
    Till att börja med kom vi överens om att byrån skulle ansvara för kroppen, vi diskuterade kista, urna, annons, blommor, program och själva begravningsakten. Vi visste att vi ville ha en vanlig kyrklig begravning och fick saklig information om vad det innebar, vad vi behövde ta ställning till etc. Vi kunde utan stress bestämma oss för på vilken nivå vi ville lägga oss och hur det skulle se ut. I flertalet val fick vi veta att ”det är aldrig för sent att bestämma sig”. Så alla våra val var till sist väl genomtänkta och det finns ingenting, som vi efteråt har ångrat eller beklagat oss över. Tvärtom.
    Det gäller också i kyrkan. Det var mycket vackert och fungerade perfekt. Sammantaget fick min hustru en begravning, som inte kunde ha varit finare. Den uppfattningen tror jag att alla, som var där, delade.
    Olov Läs mer
  • Mats P
    Mats P skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Från första kontakten till dess uppdraget slutförts har Begravningsbyrån skött sin uppgift på ett synnerligen utmärkt sätt! Alltså, hösta möjliga betyg, utmärkt!

Vänligen

Mats Paulson Läs mer
  • Kinna G
    Kinna G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Har haft kontakt tidigare vid min fars bortgång. Mycket trevligt bemötande, proffsigt och personligt. Läs mer
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag har fått ett rakt igenom gott bemötande och god hjälp med allt som har med begravningen att göra - såsom annonser, bokningar, blomdekoration, program och musik.
    Jag är nöjd kund i en situation när man behöver hjälp och stöd. Läs mer
  • Tony G
    Tony G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket bra bemötande, trevlig personal, dom levde verkligen upp till mina förväntningar. Från start till mål. Jag kan varmt rekommendera Thure Söderquist begravningsbyrå. Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Byrån arrangerade min fars begravning, allt det praktiska- Vi ordnade själva med minnesstund. Eftersom en av sönerna till den avlidne skulle resa bort på längre tid var det mycket brådskande med arrangemanget. Vi träffade byråns representant en fredag och begravningen ägde rum påföljande fredag. Trots detta upplevde jag inte någon stress eller slarv från byråns sida allt flöt, trots en hel del kontakter, på mycket bra och ceremonin var mycket välordnad.

Jag kan varmt rekommendera byrån när det gäller att ordna en begravning./Peter Enander Läs mer
  • Margareta B
    Margareta B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vänligt, professionellt och empatiskt bemötande.Mötet fick en "trivsam" och näst intill "gemytlig" karaktär. Kort sagt ett
    informativt och trevligt möte. Vi var relativt säkra på vad vi ville ha hjälp med. Under " resans" gång ändrade vi oss på vissa punkter. De var hela tiden mkt förekommande och hjälpte på ett försynt och kompetent sätt till att lösa "problemen".
    Sammanfattning
    professionella, empatiska, förekommande och mkt mkt vänliga. Läs mer
  • Katrin V
    Katrin V skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi fick ett vänligt och professionellt bemötande från första stund. Vi fick tid samma dag mamma dog och under 1,5 timme gick vi igenom och beslutade allt som hade med dödsfallet och begravningen att göra. efter det hade vi bara mejlkontakt om begravningen, mest sånger mm.

jag kan varmt rekommendera Söderqvist begravningsbyrå i en stund av sorg och saknad. Läs mer
  • Margareta E
    Margareta E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Ett väldigt fint och proffsigt bemötande. Vi fick en jättefin hjälp med allt som ingår i begravning.. dödsannons..blommor..kista..m.m. Vi kände oss väldigt nöjda
    med all fin hjälp. Jag kan varmt rekommendera den här begravningsbyrån. Läs mer
  • Andrea N
    Andrea N skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    I en fruktansvärt tung period av livet har vi fått all hjälp vi behövt och så mycket mer vid kontakten med Söderquists begravningsbyrå. Vi har fått ett väldigt förtroendeingivande och professionellt bemötande, samtidigt som processen fram till ceremonin varit väldigt strukturerad och smidig, vilket har avlastat oss enormt.
    Tack så mycket för hjälpen med att ordna en väldigt vacker och framför allt personlig ceremoni som hedrade minnet av vår pappa/make till fullo. Det hade ej kunnat bli bättre än såhär, och vetskapen om det gör det lättare för oss att gå vidare. Läs mer
  • Karin A
    Karin A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag blev mycket bra bemött hela tiden.
    Fick hjälp med hela begravningen inkl.musik
    och catering Läs mer
  • Heléne S
    Heléne S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    100 % nöjda med allt. Proffsigt på alla plan.kan verkligen rekomenderas Läs mer
  • Sonja K
    Sonja K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Har två gånger fått hjälp av Ulrika med enklare men fina begravningar av mina föräldrar. Snabbt, korrekt och proffsigt. Precis som jag ville ha det! Mina vänner som anlitat henne var lika nöjda. Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket bra. Trevligt bemötande. Har hjälp till med mycket extra. Super profsiga. Läs mer
  • Solgärd F
    Solgärd F skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vänligt och proffsigt bemötande från första mötet. Att få hjälp att komma ihåg allt vad som behöver göras i samband med en anhörigs död och med begravningsförberedelserna känns väldigt skönt och avlastande. De levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Øyvind D
    Øyvind D skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket bra bemötande från början till slut. Behjälpliga med allt man kan tänka sig behöva hjälp med i samband med en begravning.
    Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • Malin W
    Malin W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vänligt och bra bemötande. Carina, som jag och min syster hade som kontaktperson var fantastiskt duktig, erfaren och professionell. Alla frågor om både ceremoni och varor fick vi hjälp med och även planeringen, så vi är jättenöjda. Läs mer
  • Sven H
    Sven H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Kanske är det viktigaste vid en nära anhörigs bortgång är diskretion och professionalism, de har varit helt genomsyrande för dem.
    Allt ifrån de första telefonsamtalet till sluträkningen, hel proffsigt. Läs mer
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Rekommenderas. Kalasbra. Tack för allt. Läs mer
  • Susan G
    Susan G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Otroligt fint bra bemötande ifrån början till slut med andra ord hela vägen
    Det blev bättre än mina förväntningar
    jag har svårt med det här att skriva ner med ord.
    Ett mycket generöst bemötande med mycket värme
    Betyget ska vara UTMÄRKT
    Lite svårt att tyda dessa cirklar råkar man komma åt den första
    får man inte bort den när man vill trycka på den sista Läs mer
  • Lars H
    Lars H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Har inte tid med detta. Det funkade bra.
    L Läs mer
  • Maire E
    Maire E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Det var ett bra bemötande och det var lätt att samarbeta med dem. Läs mer
  • Torsten Å
    Torsten Å skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket gott och snabbt bemötande. Hög service-anda. Ordnade allt i samband med begravning; musik, förtäring, blommor,dödsannons, förmedling juridisk tjänst. allt på en faktura. Mycket bra agerande under begravningen. Har bara positivt att säga Läs mer
  • Eva O
    Eva O skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bemötandet var jättefint från första sekund. Det kändes självklart att välja Söderquist Begravningsbyrå. De förstod på en gång hur vi ville ha det och mötte oss där med bra förslag och finkänslighet. Allt var möjligt och de var verkligen där för att stötta oss. Ett stort plus för tillgängligheten! Begravningen blev precis som vi önskat och lite till. Allt från kista till blomsterarrangemang var toppen. Läs mer
  • Agneta L
    Agneta L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hjälp med planering av begravning.
    Jag är mycket nöjd med proffessionellt bemötande, bra tillgänglighet.
    Uppskattar oxå deras lokala förankring och med det god kunskap o kännedom om vad som gäller på vår ort.
    Positivt att kunna lotsa oss vidare till jurist för bouppteckning
    Agneta Lindroos Läs mer
  • Tiit W
    Tiit W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Väldigt professionellt och tillmötesgående.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Inger B
    Inger B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi har anlitat samma byrå många gånger i släkten ända seda Ture Söderqvist själv iträdde sig all olika roller. Senaste gångerna har det varit Cecilia som är både trevlig, saklig och duktig. Läs mer
  • Anna Å
    Anna Å skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag tog kontakt med Thure Söderquist Begravningsbyrå då Carina hjälpte oss med min mammas begravning på ett så fint sätt. Även denna gång har allt varit helt utmärkt. Snabb återkoppling, 100 % tillgänglighet trots semestertider, ordning och reda. Vi har fått hjälp med kyrkval, kontakt med musiker, blomarrangemang, mottagningslokal med catering, kista, urna, annonsering, programtryck, värdskap vid ceremonin. Det hela avslutades med en mycket fin minnespärm med dokumentation och fina bilder från ceremonin. Jag kan varmt rekommendera Thure Söderquist till andra. Läs mer
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag är mycket nöjd med all kontakt och allt stöd i samband med min makes begravning.
    Etiskt förhållningssätt som behövs i dessa situationer. Tack.
    Susanne Läs mer
  • Wilhelm D
    Wilhelm D skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Med stor värdighet och hög yrkeskunskap utfört uppdrag. Jag är mycket nöjd med hur jag blev bemött och mitt ärende löstes. Läs mer
  • John T
    John T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    - Korrekt bemötande
    - Smidig kontakt Läs mer
  • Mats L
    Mats L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi hade blivit rekommenderade Söderquists och de har till fullo uppfyllt våra önskemål och förhoppningar. Vänligt men sakligt och proffsigt bemötande i en jobbig situation, bra råd och vägledning och bra tips om hur det går till. Läs mer
  • Hiroshi T
    Hiroshi T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bra personligt och engagerat bemötande. Snabb återkoppling på alla frågor. Tillhandahöll en mycket duktig officiant som i sin tur löste musikerfrågan mitt i sommaren. Läs mer

Mariatorget 1, 118 48 Stockholm