Thure Söderquist Begravningsbyrå

Thure Söderquist Begravningsbyrå

Vi på Thure Söderquist Begravningsbyrå har som mål att du ska känna att du fått det avsked du vill ha. Vår främsta uppgift är att se till att du får det stöd och den hjälp du behöver, oavsett om det gäller hela eller delar av begravningen.

På vår hemsida hittar du som ska gå på begravning information om klädsel och annat viktigt och du kan även anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser. Ska du planera en begravning kan vår hemsida också vara till hjälp. Du kan beställa allt själv online eller komplettera med ett besök hos oss, det är helt upp till dig. Vi arbetar med samma respekt och noggrannhet oavsett.

Utöver våra ordinarie öppettider har vi jour dygnet runt och träffas övriga tider enligt överenskommelse.

Vi finns även på Ringvägen 46, 133 35 SALTSJÖBADEN. Välkommen!

Läs vad 277 kunder tycker om Thure Söderquist Begravningsbyrå 2

2022-06-30 Insamlad av företaget
    Blev väldigt bra bemött och proffsig personal.Väldigt nöjd!!!!
    2022-06-28 Insamlad av företaget
    Very polite , human and very effective
    2022-06-22 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande. Kändes tryggt, engagerat och professionellt.
    Alla förväntningar på mottagandet i kyrkan, musiken och blomdekorationer uppfylldes med råge.
    Det blev en mycket fin begravning. Tack.
    2022-06-18 Insamlad av företaget
    Kan inte önska mig ett bättre bemötande och hantering av mammas begravning.
    Mycket empatisk och proffsig personal i en svår stund.
    Många rosor och hjärtan till dem.
    Kommer att rekommendera byrån till andra.
    ❤️🌺
    2022-06-14 Insamlad av företaget
    Vi fick rekommendation av en bekant att anlita Ulrika Kyhle i samband med min mors bortgång och det det har vi inte ångrat. Vi blev varmt mottagna och allt har fungerat mycket smidigt och bra. Jag kan starkt rekommendera Ulrika och Söderquist Begravningsbyrå!
    2022-06-02 Insamlad av företaget
    Allt var till full belåtenhet.
    Tack Annika, det gläder oss mycket. Thure Söderquist Begravningsbyrå
    2022-05-31 Insamlad av företaget
    Bra och professionellt bemötande
    2022-05-12 Insamlad av företaget
    Allt var mycket väl arrangerat och med trevligt bemötande
    2022-05-10 Insamlad av företaget
    De hjälpte oss med det vi behövde och var väldigt förstående och hjälpsam under hela processen.
    2022-05-06 Insamlad av företaget
    Mkt fint bemött, företaget levde upp till våra förväntningar,
    Begravningen blev fin!
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Vänligt och omsorgsfullt bemött. Alla våra önskningar blev lyssnade på.
    jag ville att min mors begravning skulle bli personlig och ljus i vårt minne så småningom och så blev det. Jag regisserade och fick ett härligt och omtänksamt stöd på vägen fram till begravningen.

Vi är överens om. att ni gjorde ett fantastiskt arbete för oss och för vår mor!
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Begravningsakten i Skogsö kapell blev ljus och mycket värdig. det var så vackert! Samarbetet med Söderquists begravningsbyrå gick smidigt och våra önskemål tillgodosågs på bästa sätt. Vi fick ett professionellt och ändå mycket personligt bemötande. Det stöd och de goda råd jag fick av representanten för byrån, små SMS-meddelanden nästan varje dag, var till stor hjälp för att föra projektet i hamn. Allt var över förväntan.
    2022-03-28 Insamlad av företaget
    Professionellt, seriöst och vänligt bemötande.
    2022-03-07 Insamlad av företaget
    Lungt och proffsigt mottagande. Hade ingen erfarenhet av begravningar tidigare, men blev lotsad genom processen på ett fint sätt.
    2022-02-22 Insamlad av företaget
    Anlitade begravningsbyrån för min systers begravning. De fungerade bra o var snabba med återkoppling.
    2022-02-22 Insamlad av företaget
    Det var jättefint att kunna lämna över allt som skulle ordnas med mammas begravning. Ulrika gjorde ett fantastiskt effektivt och bra jobb! Stort tack och vi recommendera varmt söderkvists begravningsbyrå.
    Fantastiskt bemötande.
    Blommor musiken kunde inte vara bättre.
    söka var helnöjda.
    2022-02-20 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och ställde upp och ordnade det vi efterfrågade på ett snabbt och smidigt sätt.
    2022-02-16 Insamlad av företaget
    Så bra bemötande för någon så rådvill som jag! Tusen tack, så varmt och trevligt!
    2022-01-29 Insamlad av företaget
    Vänligt, proffsigt bemötande.
    Jag och mina närmaste var mycket nöjda med hur begravning och ärendet i övrigt handhades.
    Helt enligt våra förväntningar.
    2022-01-28 Insamlad av företaget
    Vi bemöttes på ett mycket bra sätt av våra två kontaktpersoner
    Man kan inte önska sig mer
    Vi kommer absolut kontakta samma byrå när behov uppstår samt självklart rekommendera dem
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    En varm och proffsig relation hela vägen!
    Tack!!
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    Tydligt och professionellt bemötande. Min pappas begravning blev ett fint avsked.
    2022-01-19 Insamlad av företaget
    Vi i familjen Fredell kan varmt rekommendera Söderquists Begr.byrå .Carina var ett fantastiskt stöd och hjälpte oss genom en svår process med värme,kunskap och generositet.Det som kunde ha blivit en tung dag för mig och barnen blev ett ljust och värdigt farväl till min älskade man Jan. Mvh Eva Fredell
    2022-01-12 Insamlad av företaget
    Vi blev mycket vänligt bemött och allt har hanterats med stor effektivitet och helt enligt våra önskemål. Vi har även fått proaktiva förslag i samband med begravningsceremonin som var mycket uppskattade.

Bouppteckningen hanterar vi på egen hand så där kan vi inte ge några omdömmen.

Det enda man kan ha synpukter på är att det kanske var lite sent i processen som vi fick en uppfattning över kostnaderna men i vårt fall prioriterade vi tydligt en utmärkt leverans framför kostnaderna och det har vi fått.
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    Mycket empatisk och trevlig personal som ordnade minnesstund/begravning av min make och gjorde detta till ett fint minne.
    2021-11-09 Insamlad av företaget
    Otroligt trevligt och värdigt bemötande!
    Vi fick all hjälp vi behövde och allt har fungerat perfekt. Inom släkten har vi anlitat Carina till flera begravningar och alltid uppskattat hur allt har hållits ihop. Stort tack!
  • Kristina P
    2021-11-09 Insamlad av företaget
    När man, som i mitt fall, förlorat sin man, är man i ett mycket nedtyngt tillstånd. Den empati och samtidigt svar på alla mina frågor som jag möttes av genom Carina, betydde oerhört mycket för mig. Samtidigt hennes kunskap och erfarenhet av människor i djup sorg, gjorde att hon gav skriftliga svar då hon visste att jag förmodligen, med rätta, glömt allt när jag kom hem.
    Jag har sedan i alla sammanhang kunnat ta kontakt med henne och hon har alltid ställt upp. En underbar medmänniska på rätt plats i arbetslivet.
    Det hela gällde min mans begravning och allt runt detta.
    2021-11-09 Insamlad av företaget
    Söderquists, med Ulrika i spetsen, var utomordentligt hjälpsamma, kunniga, och vänliga. Ulrika påminde när man inte levererat underlag i tid, vilket var uppskattat.
    2021-11-09 Insamlad av företaget
    Ulrika är en otroligt fantastisk och professionell person, som bemöter en på ett fint och respektfullt sätt. Hon har varit ett enormt stöd för mig på alla sätt genom flera sorger.
    2021-10-04 Insamlad av företaget
    Lungt och betydelsefullt bemötande.
    Fick det stöd och hjälp vi behövde, fanns för oss när vi hadde frågor och funderingar.
    Kan Varmt rekomendera denna byrå
    2021-10-04 Insamlad av företaget
    ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
    2021-09-02 Insamlad av företaget
    Fantastiskt mottagande. Allt fungerade perfekt och blev den fina begravning som jag önskade för min pappa.
    Kan varmt rekommendera dem.
    2021-09-02 Insamlad av företaget
    Ulrika och hennes kollegor tog han om oss på ett fantastiskt fint sätt. Med en ängels tålamod lotsade hon oss igenom alla steg av begravningen av vår 16-årige son. Arrangemangen blev till sist precis som vi önskade oss. Vi blev rekommenderade Söderquists mitt i vårt värsta trauma och är mycket tacksamma för det.

Hade vi själva letat efter begravningsbyrå hade vi valt bort Söderquists omedelbart. Hemsida, samt alla digitala och grafiska tjänster lämnar allt för mycket att önska. Minnesrummet och anmälningsförfarande är alldeles för svårt att hantera, bildkvaliteten alldeles för låg.

Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda med bemötandet och de mänskliga insatserna, inget hade kunnat göras bättre i det avseendet. Men som sagt, hela den digitala delen behöver uppdateras till nutid.
    2021-09-01 Insamlad av företaget
    Väldigt fint bemötande.
    Utmärkt hjälp och råd med att snabbt hitta rätt och förmedla nödvändiga kontakter. Det blev en fin begravning av min pappa.
    Det är tredje gången vi anlitar Söderqvists.
    2021-05-11 Insamlad av företaget
    God och lyhörd. Har inget mer att säga men säger det för att komma upp till 30 tecken (vilket är idiotiskt krav)
  • EVA-LOTTE B
    2021-05-10 Insamlad av företaget
    Begravning av maken. Mycket bra bemötande; inkännande, påhittiga, värdigt.
    Bra förslag, underlättande och snälla. Fint!
  • Ulla-Lene Ö
    2021-05-10 Insamlad av företaget
    Jag hade, på rekommendation, vänt mig till Thure Söderquist
    Begravningsbyrå för att få hjälp med min mammas borgerliga
    begravning.
    Jag fick ett fantastiskt stöd av UIrika och mycket bra hjälp med vacker lokal till begravningsceremonin.
    Vi hade problem i familjen och begravningen måste skjutas upp,
    men det ordnades på bästa sätt av begravningsbyrån!
    Som officiant fick vi, genom begravningsbyrån, Jan Kyhle.
    Han hade inget lätt uppdrag.
    Men resultatet blev vackert och värdigt.
    Jag kände mig trygg med Thure Söderquists Begravningsbyrå.
    Jag - och min familj - fick ett fint minne.
    2021-05-01 Insamlad av företaget
    Blev mycket trevligt bemött av kunnig personal. Allt fungerade perfekt och blev precis den fina begravning som jag önskade min pappa. Kontakten under hela planeringen var mycket bra.
    2021-05-01 Insamlad av företaget
    Hjälp med begravning
    Trevligt bemötande
    Levde mycket väl upp till mina förväntningar
    2021-04-30 Insamlad av företaget
    Lätta att samarbeta med och förklarar på ett pedagogiskt sätt allt man måste tänka på.
  • Lena W
    2021-04-28 Insamlad av företaget
    Proffsigt, vänligt, och tillmötesgående på alla sätt.
    2021-03-20 Insamlad av företaget
    Vår mammas begravning blev precis så fin som vi hoppades på. Vi anlitade Thure Söderquist Begravningsbyrå efter rekommendation från vänner. De hjälpte oss med allt vi önskade och är mycket nöjda .
    2021-03-19 Insamlad av företaget
    Vi bokade en minnesstund för min bror som försvann från ett LSS boende och hittades avliden 3 dygn senare.

Vi var alla i chock vilket underlättades av den fantastiska och förstående Josefina Henryson, från Thure Söderquists Begravningsbyrå.

Hon erbjöd sig att komma hem till oss för att presentera och planera minnesstunden.

Josefina tog god tid på sig och förklarade vad det fanns för olika alternativ för att göra minnesstunden på ett personligt och passande sätt.
    Mycket kunnig, trevlig hörsam och hjälpsam.

Hittade en fin och för oss perfekt passande officiant. Jan Kyhle, som även han kom hem, och hörde sig för om hur min brors liv hade sett ut . Han tog sig god tid och pratade med familjen för att ta reda på så mycket som möjligt om hur vårat liv tillsammans hade varit.
    Då min bror bodde i ett LSS boende tog Jan sig även tid att kontakta dem för att höra hur livet sett ut där de 7 år han bott hos dem. Ringde även en till släkting för att få en så sann bild som möjligt av den avlidna.

Vi hade ett sjuårigt barn med på begravningen som Jan tog emot innan minnesstunden och förklarade vad som skulle ske och svarade på frågor. Det var mycket värdefullt.

Då jag hade en del frågor och kontaktade Begravningsbyrån var de snabba att kontakta mig och ge utförliga och tydliga svar.
    Fick hjälp att kontakta en fantastisk Jurist som kommer att hjälpa mig med bodelning!

Familjen har återkommit ett flertal gånger och berömt samt varit tacksamma över det fantastiska avsked som personalen på Thure Söderquist Begravningsbyrå hjälpte oss med!

Vi är så tacksamma och nöjda som någon kan vara. Finner inte ord att beskriva den tacksamhet vi känner!

Vänligen

Lena Lidman m familj
  • Mikael B
    2021-03-18 Insamlad av företaget
    Vi blev bemötta med erfarenhet, trygghet och på ett personligt men aldrig påträngande sätt.
    Väldigt tacksamma för allt.
    2021-03-18 Insamlad av företaget
    Andra gånger jag har anlitat begravningsbyrån och är väldig nöjd med såväl bemötande som utförande.
    Turid Möllerström
    2021-03-16 Insamlad av företaget
    Begravning av en nära avliden.
    Jag blev mycket bra bemött. Kunde inte vara bättre.
    Jag kände stöd och fick all hjälp av Carina.
    Fantastisk hjälp och bemötande mitt i all bedrövelse.
    2021-03-16 Insamlad av företaget
    Varmt deltagande och engagemang vid planering och utförande inför min pappas begravning och praktiskt arbete runt den.
  • MAGNUS SEBASTIAN A
    2021-03-07 Spontant omdöme
    Fantastiskt bra, trevligt och proffsigt bemötande.
    Löste begravning och allt därtill helt perfekt!
    2021-01-20 Insamlad av företaget
    Vi kunde inte ha fått ett bättre bemötande! Från första stund kunde vi slappna av och få svar på alla frågor vi hade.
    Carina fanns där för oss hela tiden, t.o.m på helgen. Alltid så vänlig, varm och tydlig!
    Kistan, blommorna, prästen, restaurangen, programmet, annonsen och juristen var perfekt.
    En begravningsbyrå att rekommendera!