Thure Söderquist Begravningsbyrå

Mariatorget 1, 118 48 Stockholm — Visa karta

Vi på Thure Söderquist Begravningsbyrå har som mål att du ska känna att du fått det avsked du vill ha. Vår främsta uppgift är att se till att du får det stöd och den hjälp du behöver, oavsett om det gäller hela eller delar av begravningen.

På vår hemsida hittar du som ska gå på begravning information om klädsel och annat viktigt och du kan även anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser. Ska du planera en begravning kan vår hemsida också vara till hjälp. Du kan beställa allt själv online eller komplettera med ett besök hos oss, det är helt upp till dig. Vi arbetar med samma respekt och noggrannhet oavsett.

Utöver våra ordinarie öppettider har vi jour dygnet runt och träffas övriga tider enligt överenskommelse.

Vi finns även på Ringvägen 46, 133 35 SALTSJÖBADEN. Välkommen!
Öppet just nu
Mån-Tor: 08:30-16:30
Fre: 08:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 202 kunder tycker om Thure Söderquist Begravningsbyrå

• 2020-06-20

Cecilia B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Söderquists ordnade det fina avsked vi önskade. Proffsigt, tryggt och vänligt. Våra varmaste rekommendationer! Läs mer
  • 2020-06-16

Andreas J skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Personlig och trygg hjälp med att ordna begravning och allt som hör därtill. Bra nätverk runtomkring beträffande catering och familjejurist. Läs mer
  • 2020-06-12

Maria B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning för våra föräldrar som gick bort med en veckas mellanrum med allt vad det innebär. Min syster och jag fick ett väldigt bra bemötande och hantering av begravning, annons mm.
    Stort tack! Läs mer
  • 2020-06-10

Ebba H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Fint och lugnt bemötande , lite omtumlande när våra föräldrar gick bort inom en vecka. Lyhörda för våra önskemål och hela begravningen blev fin. Alltid snabb och bra återkoppling vid frågor och godkännande av texter. Läs mer

Christine L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Kontaktade Thure Söderquists Begravningsbyrå efter rekommendation och har varit mycket nöjd med all hjälp jag fått. Fick snabbt inbokat ett första möte och information inför denna. Mötet på begravningsbyrån var mycket professionell med tid att fundera igenom val samt goda råd- alla önskemål tillgodosågs. Vidare erhöll jag snabb återkoppling på frågor och uppföljning av gjorda val. Efter begravningen följde de upp hur allting hade varit. Jag kan varmt rekommendera Thure Söderquists Begravningsbyrå! Läs mer

Christina H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning med jordfästning.
    Jag blev bra bemött. för några år sedan skötte de en begravning och tack vara att den dokumentationen fanns kvar blev det mycket lättare med den här begravningen.
    Strukturen på samtalet underlättar och att det finns bilder på blommor och kistor.
    Nöjd med min upplevelse. Läs mer

Eva Maria K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Det är andra begravningen i familjen som anordnats av Thure Söderquist begravningsbyrå.
    En begravning i kyrka med efterföljande mottagning i hemmet och en borgerlig begravning i Kristinehovs Malmgård.
    Mycket bra och professionellt bemötande, förstående och deltagande. Vi fick många bra förslag och snabba svar på frågor som vi hade. Allt ordnades snabbt och vi kunde känna oss trygga med upplägget hela vägen. Begravningarna blev mycket fina. Läs mer
  • 2020-05-29

Lennart L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravningen gicksnabbt och genomfördes enligt överenskommelse. Helt nöjd. Läs mer
  • 2020-05-28

Bo S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag tycker att Carina Söderquisr anordna en fin minnesceremoni för min hustru. Jag och mina barn är mycket nöjda. Det här var första gången som jag var i den här situationen. Jag kände mig därför osäker. Men jag blev vänligt ochprofessionellt bemött.
    Sammanfattningsvis är jag helt nöjd med begravningsbyråns arbete. Läs mer
  • 2020-05-27

Mia B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jätte fint bemötande, lugna och fina.
    Väldigt nöjd med hjälpen inför, under och efter för min make och fars begravning. Läs mer
  • 2020-05-26

Lotta C skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi har köpt begravningstjänst och vi är mycket nöjda med begravningsbyrån. De uppfyllde mycket väl våra förväntningar och vi fick ett mycket professionellt, engagerat och vänligt bemötande. Jag kan varmt rekommendera dem till andra. Läs mer
  • Susanne A

2020-04-30

Susanne A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Allt var bra.Begravningsbyrån gjorde ett mkt bra Jon. Läs mer
  • 2020-04-14

Therese I skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi anlitade begravningsbyrån för vår mammas begravning och fick ett mycket fint bemötande av Carina med kollegor, och utmärkt hjälp i en svår stund. Läs mer
  • 2020-04-12

Susanne M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    1:a ggn jag tog kontakt med med en begravningsbyrå.. bra bemött..
    vet inte vad jag hade förväntningar... men fick hjälp och det kostar så mkt pengar ....
    nöjd !! Läs mer
  • 2020-04-09

Magnus V skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vår fars begravning
    Proffesionellt, personligt och vänligt bemötande av all personal.
    Hade blivit rekommenderad denna begravningsbyrå och var väldigt nöjd. Läs mer

Stefan G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket kunniga och vänligt bemötande från först stund. Deakatiga i hela processen, och gav oss samtliga stort stöd. Läs mer

Lars R skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Thure Söderquist genomförde begravningen av min dotter den 28 februari på ett föredömligt sätt. Jag blev bemött på ett utomordentligt vis. Mina förväntningar var mycket höga men de infriades. Läs mer

Annika A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravningstjänst.
    Jag blev fint bemött.
    Allting fungerade bra. Tack Läs mer

Carina B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Väldigt tillmötesgående och nöjd med allt upplägg! Läs mer
  • 2020-03-07

Monica J skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Trevligt och proffesionellt bemötande vilket bidrog till att en svår stund kommer att minnas som en fin och svår stund♥️. Läs mer
  • 2020-03-06

Wanna S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket trevligt bemötande. Tillgängliga. Omedelbar återkoppling på alla frågor. Mycket positiv upplevelse trots omständigheterna. Läs mer
  • 2020-03-04

Kjell H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Sammantaget ett mycket professionellt och kompetent handhavande kring det som rörde min kärestas bortgång Läs mer
  • 2020-03-03

Thomas T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag har fått professionell hjälp i en svår stund då man inte riktigt vet hur man ska gå till väga. Jag kan varmt rekommendera Söderquist begravningsbyrå! Läs mer

Anita G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Kunde inte vara mera nöjd. Har fått all tänkbar hjälp och har redan rekommenderar Thure Söderquist Begravningsbyrå till flera av mina vänner. Läs mer

Christine I skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Fick hjälp att ordna med allt runt avskedet av min far
    Vi fick ett otroligt fint bemötande från första stund,främst av Josefina ,men besöket hos dem var otroligt fint.
    Jag hade varit där och fått hjälp för ca 10 år sedan och har bara positivt även då att säga.
    Jag hoppas att slippa ha så kontrakt på mycket mycket länge men den dagen då det behövs är ingen tvekan om vart jag ska vända mig
    STORT tack för otrolig fin hjälp och stöd i jobbig stund Läs mer

Roland B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Inkännande och helt kundfokuserat bemötande som avlastar familjen mitt i den tunga sorgen.
    Känns rätt att ha kontakt med Söderquists Läs mer
  • 2020-02-19

Christina P skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag fick ett mycket professionellt och omtänksamt bemötande. Läs mer
  • 2020-02-18

Claes E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag upplevde en saklig , välbalanserad och ett mycket proffsigt bemötande.
    Allt sköttes till punkt och pricka.
    Hade inga direkta förväntningar i och med att situationen var ny för mig. Läs mer
  • 2020-02-17

Margareta U skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket kunniga personer, väldigt stötande i en svår stund. Vi är väldigt nöjda och kan med stolthet rekommendera detta företag. Läs mer
  • 2020-02-02

Astrid H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande!
    Kände mig väl omhändertagen! Läs mer
  • 2020-01-31

Gunilla K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bra bemötande genom alla steg. Fantastisk service och en genomtänkt process. Stoet tack! Läs mer
  • Per F

2020-01-27

Per F skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket duktiga och tar hand om allt det praktiska på ett bra sätt och upplevs som mycket pålitliga och erfarna kring allt som uppstår runt en begravning. När min far gick bort kontaktade vi Thure Söderquist och de tog hand om allt på ett mycket bra sätt. När min mor gick bort sex månader senare valde vi därför Thure Söderquist igen, och det gick lika bra även denna gång. Kan varmt rekommendera den här begravningsbyrån till andra. Läs mer
  • 2020-01-27

Cecilia H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravningshjälp
    Fantastiskt bemötande, trevligt och omtänksamt
    De levde upp till alla förväntningar. Läs mer
  • 2020-01-22

Ola J skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi är mycket nöjda med informationen före begravningen och hur begravningen sedan genomfördes. Jag har redan rekommenderat byrån till andra.
    Ola Johansson Läs mer
  • 2020-01-18

Gösta A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Väl bemött. Kände att min sorg var respekterad. Allt löpte väl. Läs mer
  • 2020-01-16

Stella T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning
    Perfekt, varenda gång!
    Kunde inte varit bättre, så lyhörda och serviceinriktade!
    Rekommenderas! Läs mer
  • Per K

2020-01-16

Per K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Min mors begravning planerades och genomfördes mycket bra av Thure Söderquist Begravningbsbyrå. Allt sköttes professionellt och tryggt. Läs mer
  • 2020-01-02

Sören C skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Väldigt trevligt o professionellt bemötande till en vettig kostnad. Läs mer
  • 2019-12-22

Åsa S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi blev väldigt väl och proffsigt guidade i samband med vår mammas bortgång. Vi kan varmt rekommendera Thure Söderquist begravningsbyrå som hjälpte oss i vår stora sorg. Läs mer
  • 2019-12-19

Staffan B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Ett otroligt professionellt och mänskligt bemötande när man som mest behöver det. Läs mer
  • 2019-12-12

Nelly T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bra första kontakt och det fortsatte så under hela processen. Trevligt och varmt bemötande där vi var i nära kontakt för att vi som kund skulle få, och fick, det vi önskade. TACK! Läs mer
  • 2019-12-04

Hans S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning.
    Professionellt bemötande. Mycket personligt och trevligt engagemang. Läs mer
  • 2019-12-03

Olof S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravningsjäst

Myset gott bemötande

Företaget var mycket inlyssnande och förgående och hjälpte till att hitta bra lösningar

Mycket nöjd Läs mer
  • 2019-11-18

Lars L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi fick ett mycket bra omhändertagande och omtänksamt bemötande i en svår stund. Fick mycket bra hjälp med alla frågor vi hade samt en professionell rådgivning från företaget. Allt gick mycket smidigt. Vi kan varmt rekommendera Thure Söderqvist. Läs mer
  • 2019-11-12

Maria N skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket professionellt - skickligt utförande under prekära omständigheter. Jag kände stort förtroende. Tack! Läs mer
  • 2019-11-11

Bardhyl K skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Det var begravning. Ulrika var jätte duktig. Mycket professionellt. Läs mer
  • 2019-11-07

Helena T skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Ett bra och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-11-07

Ann H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Kunde inte önska bättre bemötande, återkopplade snabbt på alla frågor, fick många bra tips, fint begravningsprogram och så vackert ordnat i kyrkan. Carina har dessutom ett hjärta av guld❤️ Vårt varma tack för att vår mamma fick en så fin begravning.
    Ann @ Katarina Läs mer
  • 2019-11-06

Pål B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Ett djupt och empatiskt bemötande och ett personligt engagemang från alla medarbetarna. Både i möten, på mail och på telefon. Läs mer
  • 2019-11-06

Charlotte H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag fick hjälp med begravning, minnesstund samt minnesgudstjäns och allt däremellan.
    Väldigt empatisk och inkännande personal med ett dynamiskt sätt att arbeta. Dom har hjälpt till och kunnat bemöta proffesionellt även när jag har ändrat saker eller inte orkat svara pga otröstlig sorg.

Jag rekommenderar dessa varmt. Läs mer

Mariatorget 1, 118 48 Stockholm