Alla kategorier Begravningsbyrå Stockholms län Stockholm Södermalm Thure Söderquist Begravningsbyrå

Thure Söderquist Begravningsbyrå

Mariatorget 1, 118 48 Stockholm — Visa karta

Vi på Thure Söderquist Begravningsbyrå har som mål att du ska känna att du fått det avsked du vill ha. Vår främsta uppgift är att se till att du får det stöd och den hjälp du behöver, oavsett om det gäller hela eller delar av begravningen.

På vår hemsida hittar du som ska gå på begravning information om klädsel och annat viktigt och du kan även anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser. Ska du planera en begravning kan vår hemsida också vara till hjälp. Du kan beställa allt själv online eller komplettera med ett besök hos oss, det är helt upp till dig. Vi arbetar med samma respekt och noggrannhet oavsett.

Utöver våra ordinarie öppettider har vi jour dygnet runt och träffas övriga tider enligt överenskommelse.

Vi finns även på Ringvägen 46, 133 35 SALTSJÖBADEN. Välkommen!
Mån-Tor: 08:30-16:30
Fre: 08:30-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 90 kunder tycker om Thure Söderquist Begravningsbyrå

• Yvonne E
    Yvonne E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi behövde hjälp med en begravning.
    Bemötandet var mycket proffesionellt och hjälpsamt.
    Vi fick den hjälp vi behövde och det resulterade i en fin begravning och en minnesstund med god mat.
    Vi är mycket nöjda med Thure Söderquist Begravningsbyrå. Läs mer
  • Fia L
    Fia L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Alltid proffesionellt och vänligt bemötande. Allt går att ordna. Läs mer
  • Kerstin J
    Kerstin J skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Min mor har gått bort, då vände jag mig till Thure Söderquist Begravningsbyrå för hjälp med kremering och plats i minneslund. Blev mycket väl bemött och fick en fin hjälp med allt. Läs mer
  • Joel S
    Joel S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning. Vänligt och proffsigt bemötande och genomförande. Behjälpliga och tålmodiga med de val som behöver göras. Läs mer
  • Maria
    Maria skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag fick hjälp med allt det praktiska kring min brors begravning. Bemötandet var väldigt professionellt och vänligt. Vi fick snabb återkoppling vid frågor via mejl och telefon.

Jag har anlitat dem tidigare och blev nöjd den gången så det var en självklarhet att ta dem till hjälp igen. Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag fick otroligt god professionell hjälp vid planering av begravning; detta trots att all kontakt och alla förberedelser sköttes på distans. Alla övriga aktörer de rekommenderade höll också väldigt god kvalitet. Läs mer
  • Anita G
    Anita G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Borgerlig begravning i kapell med blomsterleveranser, hjälp med musik + minnesstund.
    Blev väldigt fint bemött, kunde ringa (ringde!) när som helst och fråga om olika saker.
    Det var många komponenter till den här dagen och begravningsbyrån var en av dem. De levererade till 100 % (och mer). Läs mer
  • Teres A
    Teres A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Respektfullt och kunnigt bemötande. De verkade i kulisserna för att se till att min mor, och inte minst vi de sörjande, fick en fin avslutning. Läs mer
  • Yvonne F
    Yvonne F skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi anlitade Carina på Söderquist Begravningsbyrå i samband med vår mammas begravning. I en sådan situation där man är både ledsen och okoncentrerad är det ovärderligt att ha någon som guidar en igenom allt som skall bestämmas. Vill på det starkaste rekommendera dom, så lyhörda, hjälpsamma. Snabba med olika svar och lätt att få kontakt med både per telefon och mail. Carina hade vi mest att göra med, men dom gånger vi hade kontakt med någon av hennes kollegor var det också väldigt positivt. Läs mer
  • Susanne D
    Susanne D skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Fantastiskt bemötande från kontakt. Alla förväntningar på begravning, ”mingel” och samtal. Rekommenderar verkligen. Läs mer
  • Eva M
    Eva M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi har från första stund blivit väldigt vänligt och proffesionellt bemötta! Begravningen kunde genomföras med personlig touch tack vare innovativa och kunniga medarbetare.
    Vi fick mycket bra guidning genom alla de val som en begravning innebar. Från tips om musik till förslag på tackkort! Jag kan verkligen rekommendera denna begravningsbyrå å det varmaste!
    Eva & Gunnar Läs mer
  • Hans H
    Hans H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Profesionellt och trevligt bemötande Läs mer
  • Samuel A
    Samuel A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    En av den best jag vart med om Läs mer
  • Kristina N
    Kristina N skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi är mycket nöjda med Thure Söderquist Begravningsbyrå, allt ifrån första kontakt och genom hela processen. Vi har fått professionell och personlig service på alla nivåer och de externa kontakter som vi blivit introducerade till har alla hällt samma höga nivå. Stort tack! Läs mer
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Carina med kollegor hjälpte oss så bra igenom alla förberedelser och själva begravningen. Vi kan bara rekommendera. Läs mer
  • Per N
    Per N skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi blev väldigt bra bemötta. De tog hand om allt så vi behövde bara godkänna. Rekommenderar gärna vänner o bekanta. Läs mer
  • Jennie A
    Jennie A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bra bemött, kunnig personal. Hade koll på allt och ringde om det minsta lilla. Kände mig väl omhändertagen hela tiden. Läs mer
  • Jan M
    Jan M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Köpte hjälp med en begravning.

Blev väl bemött med omtanke, kunskap, gott bemötande och tät kommunikation.

Fick en mycket bra hjälp i en svår situation. Läs mer
  • Marika R
    Marika R skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hej
    Har redan lämnat ett positivt omdöme,,,!!

Trevligt bemötande, vänligt och de levde upp till förväntningarna. Läs mer
  • Sven L
    Sven L skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    I samband med begravningen av min mamma fick jag mycket god hjälp av Thure Söderquist Begravningsbyrå. Personligt, vänligt och korrekt bemötande. Rekommenderas! Läs mer
  • Johanna C
    Johanna C skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hänsynsfullt, vänligt och mycket professionellt bemötande. Läs mer
  • Lisa B
    Lisa B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag är oerhört nöjd med den service och det bemötande jag fick. I en situation där en nära gått bort så behöver man hjälp med att tänka, det fick vi verkligen med alla detaljer, stort som smått, på ett otroligt proffsigt, snabbt och vänligt sätt. Jag skulle verkligen rekommendera hjälp av denna begravningsbyrå! Läs mer
  • Peter A
    Peter A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Alldeles ny upplevelse men ett himla bra mottagande
    VI fick hjälp med begravning,kista,bokning av kapell och begravningskaffe mm.
    Det flöt på bra med allt skulle jag vilja säga

/Peter Läs mer
  • Håkan M
    Håkan M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Trevligt bemötande. Allt ordnades snabbt och till full belåtenhet Läs mer
  • Lasse S
    Lasse S skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Utmärkt stöd och hjälp och stöd i en av livets svåra skeden, en begravning. Hos Thure Söderquists begravningsbyrå möter jag både medkänslan ikring det som hänt, en närståendes död och begravning, och samtidigt det proffsiga sättet att ta itu med frågor som val av kista, blommor, annons och allt annat. Fin närvaro också vid själva begravningsgudstjänst. Så som en riktig begravningsbyrå ska vara. Läs mer
  • Bo M
    Bo M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vänligt och seriöst bemötande. Empatisk genomgång av proceduren. Mycket bra och trevlig hjälp före, under och efter cermonin i kyrkan. Läs mer
  • Karolina B
    Karolina B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Personligt. Stor kunnighet. Bra ledsagning under en period som redan är svår. Då vill man ha med en kompetent och personlig byrå att göra. Läs mer
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hjälp vid begravningen av vår moder.
    Planering
    Annonsering
    Program
    Kontakt med kyrkan, närvaro vid begravningen.
    Kontakt med catering.
    Rek av advokatfirma
    Omhändertagande av gäster och deras gåvor
    Kista, transport av kista och urna.
    Söderquist begravningsbyrå levde verkligen upp till våra förväntningar;
    Vi blev mycket väl och vänligt emottagna/hjälpta
    Allt sköttes korrekt och effektivt.
    Vi kommer att rekommendera Söderquist begravningsbyrå vid uppkomna tillfällen! Läs mer
  • Ewa-Britt A
    Ewa-Britt A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag fick ett varmt bemötande i en svår situation. De var tydliga med sina tjänster och priser, inte på något sätt påträngande. De gjorde också ett utmärkt "after-sales"jobb.
    Detta var den tredje begravningsbyrån som jag har erfarenhet av och i särklass den bästa. Läs mer
  • Gunilla M
    Gunilla M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hjälp med begravning i kapellet och samvaro på Vår Gård
    Mycket bra möte i en svår stund
    Det var som jag hade förväntat mig. Läs mer
  • Stefan N
    Stefan N skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Allt vid begravningen fungerade utan problem Läs mer
  • Sussanne F
    Sussanne F skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Bra professionellt bemötande. Bra återkoppling och information under hela processen. Läs mer
  • Peeter A
    Peeter A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Hej!

Beställde en traditionell begravning i kyrka med efterföljande minnesstund.
    Bemötandet var på alla vis professionellt och behagligt/trevligt.
    Alla förväntningar infriades med råge. Byrån tog hand om alla detaljer från "ax till limpa" och återkopplade ofta.
    Byrån har anlitats i flera generationer och det är inte utan skäl.

Bättre kan det inte bli!

Med vänlig hälsning
    Peeter Aspe Läs mer
  • Monica G
    Monica G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Alltid tillgängliga, jag ändrade musik till begravningen och det var inte problem. Jag var dessutom sen när det gällde programmet till begravningen, ingenting var någonsin problem.

Helt fantastisk begravningsbyrå tycker jag utan att ha så stor erfarenhet av begravningar och begravningsbyråer. Läs mer
  • Jan A
    Jan A skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Begravning Skogskyrkogården
    Mycket bra bemött under hela tiden.
    Företaget levde verkligen upp till mina högt ställda förväntningar.
    Kan verkligen rekommendera andra att välja Thure Söderqvist Begravningsbyrå.
    10 poäng på en tio-gradig skala !!!! Läs mer
  • Anders B
    Anders B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi köpte begravning och gravsättning av vår pappa.
    Vi blev mycket väl bemötta, snabb initial respons, god handledning genom alla val, fortsatt snabb respons på frågor och önskemål.
    Tydlig och tidig information om vad tjänsterna skulle kosta, inga överraskningar.
    Man kan säga att detta är förväntat, men det är positivt när höga förväntningar infrias. Läs mer
  • Maj-Lis H
    Maj-Lis H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vänligt och trevligt bemötande.
    Ingenting var omöjligt.
    En bra upplevelse i en tråkig stund. Läs mer
  • Margareta Ö
    Margareta Ö skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Från början till slut blev vi mycket väl bemötta då vi vände oss till Carina på Söderquist Begravningsbyrå sedan vår dotter avlidit.
    Då vår dotter skrivit ner sina önskemål om borgerlig ceremoni, musik mm kunde vi planera ceremonin inom familjen men fick ovärderlig hjälp med allt det praktiska som följer ett dödsfall. Det kändes tryggt att anlita en byrå med lång erfarenhet och som dessutom finns i vår närhet.

Margareta Örtegren Läs mer
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Ett vänligt och kunnigt bemötande ända från första samtalet. En god stöttning och ett perfekt genomförande. Professionellt och varmt rakt igenom vilket gjorde att begravningen blev precis som vi ville ha den. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket servicevänliga och med ett proffsigt genomförande. Läs mer
  • Olov E
    Olov E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Första gången gick jag in oanmäld. Det var ingen annan kund där, så vi kom snabbt och bra igång. Andra gången hade vi en överenskommen tid, då jag också hade en dotter med mig. Därutöver har vi haft ett antal kortare kontakter. Genomgående har jag/vi blivit lugnt, vänligt och mycket väl behandlade.
    Till att börja med kom vi överens om att byrån skulle ansvara för kroppen, vi diskuterade kista, urna, annons, blommor, program och själva begravningsakten. Vi visste att vi ville ha en vanlig kyrklig begravning och fick saklig information om vad det innebar, vad vi behövde ta ställning till etc. Vi kunde utan stress bestämma oss för på vilken nivå vi ville lägga oss och hur det skulle se ut. I flertalet val fick vi veta att ”det är aldrig för sent att bestämma sig”. Så alla våra val var till sist väl genomtänkta och det finns ingenting, som vi efteråt har ångrat eller beklagat oss över. Tvärtom.
    Det gäller också i kyrkan. Det var mycket vackert och fungerade perfekt. Sammantaget fick min hustru en begravning, som inte kunde ha varit finare. Den uppfattningen tror jag att alla, som var där, delade.
    Olov Läs mer
  • Mats P
    Mats P skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Från första kontakten till dess uppdraget slutförts har Begravningsbyrån skött sin uppgift på ett synnerligen utmärkt sätt! Alltså, hösta möjliga betyg, utmärkt!

Vänligen

Mats Paulson Läs mer
  • Kinna G
    Kinna G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Har haft kontakt tidigare vid min fars bortgång. Mycket trevligt bemötande, proffsigt och personligt. Läs mer
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Jag har fått ett rakt igenom gott bemötande och god hjälp med allt som har med begravningen att göra - såsom annonser, bokningar, blomdekoration, program och musik.
    Jag är nöjd kund i en situation när man behöver hjälp och stöd. Läs mer
  • Tony G
    Tony G skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Mycket bra bemötande, trevlig personal, dom levde verkligen upp till mina förväntningar. Från start till mål. Jag kan varmt rekommendera Thure Söderquist begravningsbyrå. Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Byrån arrangerade min fars begravning, allt det praktiska- Vi ordnade själva med minnesstund. Eftersom en av sönerna till den avlidne skulle resa bort på längre tid var det mycket brådskande med arrangemanget. Vi träffade byråns representant en fredag och begravningen ägde rum påföljande fredag. Trots detta upplevde jag inte någon stress eller slarv från byråns sida allt flöt, trots en hel del kontakter, på mycket bra och ceremonin var mycket välordnad.

Jag kan varmt rekommendera byrån när det gäller att ordna en begravning./Peter Enander Läs mer
  • Margareta B
    Margareta B skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vänligt, professionellt och empatiskt bemötande.Mötet fick en "trivsam" och näst intill "gemytlig" karaktär. Kort sagt ett
    informativt och trevligt möte. Vi var relativt säkra på vad vi ville ha hjälp med. Under " resans" gång ändrade vi oss på vissa punkter. De var hela tiden mkt förekommande och hjälpte på ett försynt och kompetent sätt till att lösa "problemen".
    Sammanfattning
    professionella, empatiska, förekommande och mkt mkt vänliga. Läs mer
  • Katrin V
    Katrin V skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Vi fick ett vänligt och professionellt bemötande från första stund. Vi fick tid samma dag mamma dog och under 1,5 timme gick vi igenom och beslutade allt som hade med dödsfallet och begravningen att göra. efter det hade vi bara mejlkontakt om begravningen, mest sånger mm.

jag kan varmt rekommendera Söderqvist begravningsbyrå i en stund av sorg och saknad. Läs mer
  • Margareta E
    Margareta E skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    Ett väldigt fint och proffsigt bemötande. Vi fick en jättefin hjälp med allt som ingår i begravning.. dödsannons..blommor..kista..m.m. Vi kände oss väldigt nöjda
    med all fin hjälp. Jag kan varmt rekommendera den här begravningsbyrån. Läs mer
  • Andrea N
    Andrea N skrev om Thure Söderquist Begravningsbyrå
    I en fruktansvärt tung period av livet har vi fått all hjälp vi behövt och så mycket mer vid kontakten med Söderquists begravningsbyrå. Vi har fått ett väldigt förtroendeingivande och professionellt bemötande, samtidigt som processen fram till ceremonin varit väldigt strukturerad och smidig, vilket har avlastat oss enormt.
    Tack så mycket för hjälpen med att ordna en väldigt vacker och framför allt personlig ceremoni som hedrade minnet av vår pappa/make till fullo. Det hade ej kunnat bli bättre än såhär, och vetskapen om det gör det lättare för oss att gå vidare. Läs mer

Mariatorget 1, 118 48 Stockholm