Thure Söderquist Begravningsbyrå

Thure Söderquist Begravningsbyrå

Vi på Thure Söderquist Begravningsbyrå har som mål att du ska känna att du fått det avsked du vill ha. Vår främsta uppgift är att se till att du får det stöd och den hjälp du behöver, oavsett om det gäller hela eller delar av begravningen.

På vår hemsida hittar du som ska gå på begravning information om klädsel och annat viktigt och du kan även anmäla dig till minnesstund och läsa publicerade dödsannonser. Ska du planera en begravning kan vår hemsida också vara till hjälp. Du kan beställa allt själv online eller komplettera med ett besök hos oss, det är helt upp till dig. Vi arbetar med samma respekt och noggrannhet oavsett.

Utöver våra ordinarie öppettider har vi jour dygnet runt och träffas övriga tider enligt överenskommelse.

Vi finns även på Ringvägen 46, 133 35 SALTSJÖBADEN. Välkommen!

Läs vad 242 kunder tycker om Thure Söderquist Begravningsbyrå 2

2021-05-11
    God och lyhörd. Har inget mer att säga men säger det för att komma upp till 30 tecken (vilket är idiotiskt krav)
    2021-05-10
    Begravning av maken. Mycket bra bemötande; inkännande, påhittiga, värdigt.
    Bra förslag, underlättande och snälla. Fint!
  • Ulla-Lene Ö
    2021-05-10
    Jag hade, på rekommendation, vänt mig till Thure Söderquist
    Begravningsbyrå för att få hjälp med min mammas borgerliga
    begravning.
    Jag fick ett fantastiskt stöd av UIrika och mycket bra hjälp med vacker lokal till begravningsceremonin.
    Vi hade problem i familjen och begravningen måste skjutas upp,
    men det ordnades på bästa sätt av begravningsbyrån!
    Som officiant fick vi, genom begravningsbyrån, Jan Kyhle.
    Han hade inget lätt uppdrag.
    Men resultatet blev vackert och värdigt.
    Jag kände mig trygg med Thure Söderquists Begravningsbyrå.
    Jag - och min familj - fick ett fint minne.
    2021-05-01
    Blev mycket trevligt bemött av kunnig personal. Allt fungerade perfekt och blev precis den fina begravning som jag önskade min pappa. Kontakten under hela planeringen var mycket bra.
    2021-05-01
    Hjälp med begravning
    Trevligt bemötande
    Levde mycket väl upp till mina förväntningar
    2021-04-30
    Lätta att samarbeta med och förklarar på ett pedagogiskt sätt allt man måste tänka på.
  • Lena W
    2021-04-28
    Proffsigt, vänligt, och tillmötesgående på alla sätt.
    2021-03-20
    Vår mammas begravning blev precis så fin som vi hoppades på. Vi anlitade Thure Söderquist Begravningsbyrå efter rekommendation från vänner. De hjälpte oss med allt vi önskade och är mycket nöjda .
    2021-03-19
    Vi bokade en minnesstund för min bror som försvann från ett LSS boende och hittades avliden 3 dygn senare.

Vi var alla i chock vilket underlättades av den fantastiska och förstående Josefina Henryson, från Thure Söderquists Begravningsbyrå.

Hon erbjöd sig att komma hem till oss för att presentera och planera minnesstunden.

Josefina tog god tid på sig och förklarade vad det fanns för olika alternativ för att göra minnesstunden på ett personligt och passande sätt.
    Mycket kunnig, trevlig hörsam och hjälpsam.

Hittade en fin och för oss perfekt passande officiant. Jan Kyhle, som även han kom hem, och hörde sig för om hur min brors liv hade sett ut . Han tog sig god tid och pratade med familjen för att ta reda på så mycket som möjligt om hur vårat liv tillsammans hade varit.
    Då min bror bodde i ett LSS boende tog Jan sig även tid att kontakta dem för att höra hur livet sett ut där de 7 år han bott hos dem. Ringde även en till släkting för att få en så sann bild som möjligt av den avlidna.

Vi hade ett sjuårigt barn med på begravningen som Jan tog emot innan minnesstunden och förklarade vad som skulle ske och svarade på frågor. Det var mycket värdefullt.

Då jag hade en del frågor och kontaktade Begravningsbyrån var de snabba att kontakta mig och ge utförliga och tydliga svar.
    Fick hjälp att kontakta en fantastisk Jurist som kommer att hjälpa mig med bodelning!

Familjen har återkommit ett flertal gånger och berömt samt varit tacksamma över det fantastiska avsked som personalen på Thure Söderquist Begravningsbyrå hjälpte oss med!

Vi är så tacksamma och nöjda som någon kan vara. Finner inte ord att beskriva den tacksamhet vi känner!

Vänligen

Lena Lidman m familj
  • Mikael B
    2021-03-18
    Vi blev bemötta med erfarenhet, trygghet och på ett personligt men aldrig påträngande sätt.
    Väldigt tacksamma för allt.
    2021-03-18
    Andra gånger jag har anlitat begravningsbyrån och är väldig nöjd med såväl bemötande som utförande.
    Turid Möllerström
    2021-03-16
    Begravning av en nära avliden.
    Jag blev mycket bra bemött. Kunde inte vara bättre.
    Jag kände stöd och fick all hjälp av Carina.
    Fantastisk hjälp och bemötande mitt i all bedrövelse.
    2021-03-16
    Varmt deltagande och engagemang vid planering och utförande inför min pappas begravning och praktiskt arbete runt den.
  • MAGNUS SEBASTIAN A
    2021-03-07
    Fantastiskt bra, trevligt och proffsigt bemötande.
    Löste begravning och allt därtill helt perfekt!
    2021-01-20
    Vi kunde inte ha fått ett bättre bemötande! Från första stund kunde vi slappna av och få svar på alla frågor vi hade.
    Carina fanns där för oss hela tiden, t.o.m på helgen. Alltid så vänlig, varm och tydlig!
    Kistan, blommorna, prästen, restaurangen, programmet, annonsen och juristen var perfekt.
    En begravningsbyrå att rekommendera!
    2021-01-20
    Mycket fint och kunnigt bemötande. Kan varmt rekommendera dem.
    2021-01-20
    Jätte trevligt bemötande och väldigt hjälpsamma. Rekommenderar varmt.
    2021-01-18
    Begravning för min man. Vänligt och värdigt bemötande. Fint lotsad genom den för mig o ehagliga upplevelsen att välja kista och annat. Fin arrangerad begravning.
    Jag är glad att vi valde denna begravningsbyrå.
    2021-01-18
    Mycket professionellt bemötande. Ulrika är fantastiskt skicklig i sitt bemötande och i sitt sätt att ta hand om alla i en svår situation.
    2020-12-06
    Vänlig, tillmötesgående och snabb handläggning av allafrågor kring dödsfall och planering av begravning. Konstruktiva förslag vackert minnesalbum.
    2020-12-05
    Vänligt, proffsigt och flexibelt.
    2020-12-04
    Det var min mors vilja att jag skulle kontakta Thure Söderqvist begravningsbyrå. Ångrar inte att jag kontaktade dem. Mjukt bemötande under en svår tid. Kan varmt rekommendera dom

Maria
    2020-11-30
    Mina förväntningar på en begravningsbyrå stämde till 100 %
    Allt kring min mans begravning har fungerat mycket bra!
    Bra bemötande och bra dialog när det gällde våra önskemål!
    Tack! Nu går livet vidare!
    Maj Holmkvist
    2020-11-24
    Jag köpte begravningstjänster och fick snabbt en tid för genomgång av de olika tjänster som vi ville ha utförda.
    Byråns medarbetare skötte beställningen på ett professionellt sätt och lämnade de råd vi önskade. Vi fick i samband med mötet också en preliminär prisuppgift som i stort sett stod sig fram till fakturering.
    På det hela taget är vi mycket nöjda med att vi vände oss till Thure Söderquist begravningsbyrå.
    2020-11-24
    Begravningstjänst. Snabbt och korrekt.
    Jag visste sedan gammalt att företaget var bra efter många år i Maria Magdalena.
    Det enda litet som jag har att anmärka på är att inbetalning av
    begravningskostnader hade förtur. Det trodde jag endast gällde begravningskostnader och inte andra fakturor som kommit efter dödsfallet. Nu har den avlidna Nordea och där kan man belasta kontot efter dödsfallet om man använder sig av deras tjänst.
    Då hade inte jag behövt att lägga ut pengar på den avlidnes fakturor. Jag får igen dem när bouppteckningen är klar.
    Det var jag som hört fel och läst fel så jag tar missförståndet helt på mig.
    Mycket bra och jag hoppas att mina barn får anlita dem igen.
    2020-11-16
    Mycket positiv erfarenhet. Lugnt och kunnigt bemötande. Hjälpsam utan att vara påträngande. Allting flöt väldigt bra från första förberedelser till genomförande och avslut av begravning. Byrån höll ordning på allt som behövde göras och var till ett mycket värdefullt stöd i en tid där vi sörjande var lite vimsiga och ur balans, men vi bemöttes med förståelse och respekt. Det blev ett värdigt och vackert farväl.
    2020-10-22
    Trevligt bemötande och väldigt snabb återkoppling
    2020-10-21
    Begravning för min syster.
    Bemötande under hela processen var 100%
    Jag visste av tidigare erfarenheter (två begravningar av närstående) att allt ska klaffa.
    Jag kan helt rekommendera denna begravningsbyrå utan att känna tveksamheter.
    2020-09-20
    sedvanlig vid begravning annons ordnande av kista smyckning i församlingshemmet och mycket mer.

Blev väldigt trevligt bemött och välinformerad.

Har anlitat begravningsbyrån tidigare och blev även då
    som ovan.
    2020-08-30
    Vi är jättenöjda, för fin och omsorgsfullt service, ingenting kunde varit bättre. Så vackert i kyrkan, så många stödjande samtal, Allt så bra. Tack
    2020-08-28
    Vänligt bemötande. Bra service.
    2020-08-18
    Proffsigt bemötande, tålamod och lyhördhet
    2020-08-13
    Hjälp att organisera begravning, allt gjordes mycket proffsigt och omtänksamt, vi kunde inte fått bättre hjälp.
    2020-08-13
    Mycket fint bemötande vid planering av begravning. Hjälpsamma och professionella. Mycket bra samarbetspartners kransar/blommor, musiker, förtäring.
    2020-08-12
    Begravningsuppdrag.
    Vi blev mycket väl bemötta, alla inblandade. Professionella, snabba, empatiska , lyhörda och kloka.
    Vi är mycket tacksamma för det fina bemötandet, som ju är så väsentligt i stund av sorg.
    Smidigt och enkelt genomfört med service av bästa slag.
    TACK Carina.
    2020-08-12
    Lugnt och professionellt
    Dyrt - Men der är det väl på alla ställen.
    Vänligen
    Annika Setterquist
    2020-07-27
    Bra rak & enkel kommunikation utan att bli "daltande".
    Inga problem att be om hjälp & att få svar-
    2020-07-27
    Begravning av min gamla moster. Personligt bemötande, goda råd och smidig hantering av mina önskemål. Rekommenderas.
    2020-07-26
    Jag hade inga förväntningar utan var ganska förutsättningslös, vilket jag tror många är åtminstone första gången man tar hjälp av en begravningsbyrå.
    Jag blev väldigt trevligt bemött och fick allt kring rutiner och upplägg tydligt förklarat. Mycket serviceminded personal.
    I mitt fall handlade det om en begravning och några olika detaljer inför.
    2020-07-26
    Proffsigt engagerat tillgängligt vänligt
    2020-06-20
    Söderquists ordnade det fina avsked vi önskade. Proffsigt, tryggt och vänligt. Våra varmaste rekommendationer!
    2020-06-16
    Personlig och trygg hjälp med att ordna begravning och allt som hör därtill. Bra nätverk runtomkring beträffande catering och familjejurist.
    2020-06-12
    Begravning för våra föräldrar som gick bort med en veckas mellanrum med allt vad det innebär. Min syster och jag fick ett väldigt bra bemötande och hantering av begravning, annons mm.
    Stort tack!
    2020-06-10
    Fint och lugnt bemötande , lite omtumlande när våra föräldrar gick bort inom en vecka. Lyhörda för våra önskemål och hela begravningen blev fin. Alltid snabb och bra återkoppling vid frågor och godkännande av texter.
    2020-06-01
    Kontaktade Thure Söderquists Begravningsbyrå efter rekommendation och har varit mycket nöjd med all hjälp jag fått. Fick snabbt inbokat ett första möte och information inför denna. Mötet på begravningsbyrån var mycket professionell med tid att fundera igenom val samt goda råd- alla önskemål tillgodosågs. Vidare erhöll jag snabb återkoppling på frågor och uppföljning av gjorda val. Efter begravningen följde de upp hur allting hade varit. Jag kan varmt rekommendera Thure Söderquists Begravningsbyrå!
    Begravning med jordfästning.
    Jag blev bra bemött. för några år sedan skötte de en begravning och tack vara att den dokumentationen fanns kvar blev det mycket lättare med den här begravningen.
    Strukturen på samtalet underlättar och att det finns bilder på blommor och kistor.
    Nöjd med min upplevelse.
    2020-06-01
    Det är andra begravningen i familjen som anordnats av Thure Söderquist begravningsbyrå.
    En begravning i kyrka med efterföljande mottagning i hemmet och en borgerlig begravning i Kristinehovs Malmgård.
    Mycket bra och professionellt bemötande, förstående och deltagande. Vi fick många bra förslag och snabba svar på frågor som vi hade. Allt ordnades snabbt och vi kunde känna oss trygga med upplägget hela vägen. Begravningarna blev mycket fina.
    2020-05-29
    Begravningen gicksnabbt och genomfördes enligt överenskommelse. Helt nöjd.
    2020-05-28
    Jag tycker att Carina Söderquisr anordna en fin minnesceremoni för min hustru. Jag och mina barn är mycket nöjda. Det här var första gången som jag var i den här situationen. Jag kände mig därför osäker. Men jag blev vänligt ochprofessionellt bemött.
    Sammanfattningsvis är jag helt nöjd med begravningsbyråns arbete.
    2020-05-27
    Jätte fint bemötande, lugna och fina.
    Väldigt nöjd med hjälpen inför, under och efter för min make och fars begravning.