tuxer.se

tuxer.se

TUXER.SE
I snart 30 år har vi utvecklat kläder för en aktiv livsstil. Du hittar oss på skidåkare, fjällvandrare och andra som behöver funktionella kläder som tål tuffa tag. Men vi gör också kläder för mer vardagliga äventyr. Som hundpromenaden i regnet, cykelturen till jobbet och utflykten med familjen. För oavsett vem du är och vad du gör så ska det finnas Tuxerkläder som håller dig varm och komfortabel. Kläder som håller vad de lovar.

Vi vill inte bara vara ett företag som tillverkar sport- och fritidskläder för alla. Självklart är det en viktig del av vilka vi är och vad vi gör. Drömmen om att tillverka ditt nya favoritplagg genomsyrar allt vi gör, och vi jobbar hårt för att skapa produkter av hög kvalitet och snygg design. Men vi vill aldrig att det ska ta ut sin rätt på naturen och våra medmänniskor.

På Tuxer är vi noga med att all vår produktion sker på ett så miljövänligt sätt som möjligt. Vi arbetar endast med miljöcertifierade fabriker som dessutom uppfyller kraven på arbetsförhållanden

Läs vad 522 kunder tycker om tuxer.se 2

2021-08-04
    Jag upplever att turer är ett seriöst företag med kvalitetskläder.
    Lätt att beställa varor. Okomplicerat att returnera en vara.
    Ändamålsenliga kläder.
    2021-08-02
    Köpte en kjol med innerbyxa att ha vid promenad och vandring. Fungerade bra allt Frakt kontakter och betalning!
    2021-08-02
    Får väl se hur det fungerar, har skickat varan i retur då den var väldigt tajt i modellen och passade då inte mig….
    2021-08-01
    Jag är supernöjd med vandringskjolen som jag köpte hos er.😊
    2021-07-30
    Snabb leverans, inga problem att byta produkt. Kvalitetskläder.
    2021-07-30
    Har en jacka från Tuxer tidigare och har var mycket nöjd med den därför valde jag att köpa en ny i en annan färg. Mycket snabb leverans!
    2021-07-29
    Jag blev besviken att sedan jag beställt varan så var den utsatt på rea efter några dagar. Jag vill ha reapris annars sänder jag till baka varan./Lise-Lotte Wallin
    2021-07-29
    Köpte en kjol som motsvarade förväntningarna, snabb leverans och smidig betalning.
    2021-07-28
    Köpte en kjol, lite synd att inte innershortsen var mörka. Min var vit.
    Snabb leverans
    Inspirerande hemsida! Enkelt att beställa och mycket snabb leverans 😁
    2021-07-28
    Helt ok går snabbt att få det man beställt o lätt att skicka tillbaka om det ej passar köpte en kjol med shorts i den första var trasigt den nya för liten fast det var samma storlek
    2021-07-26
    Snabb leverans av superskön kjol, nöjd!
    2021-07-25
    Snabb leverans och bra kläder
    Bra priser
    Vettigt att stödja något bra ändamål
    2021-07-24
    Fick snabbt svar av kundtjänst i ett ärende. Lätt göra retur. Köpte en Fin Tuxer kjol med bra passform.
  • Lena H
    skrev om tuxer.se
    2021-07-23
    Bra produktbeskrivning o snabb leverans.
    2021-07-22
    Har enbart shopar via näten , sänt i retur . Första gången jag handlar här. Funkar super bra då här långt . Tänker handla igen om jag behöver något Med vänlig hälsning, inger
    2021-07-22
    Fina praktiska kläder , fort leverans
    2021-07-22
    Väldigt smidigt och skicka efter och min retur blev snabbt behandlad. Tack så mycket! Kan varmt rekomendera Er. Kommer säkert att handla hos er igen.
    2021-07-22
    Köpte två skorts! Supernöjd, en svart och en grön. Dock så trodde jag att den gröna var grå enligt bild. Behöll den ändå. Helt sjukt snabb leverans! 😳 😂 Beställde ena dan hade skortsen nästa dag! 👍🏼
    Köpte 2 Hollie kjolar. Passade perfekt
    Beställde på fm ena dagen dom var hos mig nästa eftermiddag 👏🏼
    Mycket nöjd
    2021-07-22
    Köpte kjol m shorts. Funkar hyfsat. Benen på shortsen är för korta/tighta för mej, så de glider upp o gör inte den nyttan som det är tänkt.
    2021-07-22
    Ingen kontakt, beställt via web. Köpte en kjol med innerbyxa. Kjolen har en bra passform, innerbyxan mkt dålig passform.
    2021-07-20
    Bra informationen gällande produkt.
    Perfekt passform helt enligt måttabell på hemsida
    Snabb leverans
    Handlade 2 sports
    Mycket nöjd
    2021-07-20
    Fick en felaktig vara (stort utan fickor innanför dragkedjan), men inga problem att returnera och vänligt bemötande.
    Jag beställde, Colorado Pirate - 52, putty
    Men var alldeles för liten i storlek.
    Finns ingen större storlek att beställa?
    Inte alls nöjd
    Jesper
    Hej Per, Tråkigt att du inte är nöjd. Vi fyller på så mycket vi kan men tyvärr tar produkter slut ibland. Hyatt pirat är en annan modell som är populär kanske kan den passa istället? Hälsningar Andreas på Tuxer tuxer.se
    2021-07-19
    Jag beställde en kjol. Fick efter nån dag mail om att den var slut i lager trots att den stod som tillgänglig på hemsidan. Jag blev erbjuden 10% om jag gjorde en ny beställning i annan färg, jag hade utnyttjat nybeställningsrabatt 15% vid köpet så tyckte det var ett dåligt erbjudande.
    Blev ingen beställning.
    Inte nöjd med mitt försök till köp.
    Mailet jag fick var trevligt och vänligt skrivet.
    2021-07-19
    Köpt två kjolar, väldigt snabb leverans.
    2021-07-19
    Otroligt snabb leverans och jättefina kläder. VI är väldigt nöjda med både shortsen och kjolen.
    2021-07-11
    Toppen bemötande!
    Jag köpte kjol med inbyggda shorts och ett par vanliga shorts. De är fantastiska att ha på sig! Lagom stretch som gör tyget skönt. Denna nya bekantskap i garderoben är det enda jag använder!!! Sååå bra!!!
    2021-07-11
    Jag köpte en kjol och hade ingen ytterligare kontakt en beställningen.
    2021-07-10
    Beställde ett par byxor och ett par shorts, men paketet innehöll endast shortsen och enligt följesedeln skulle bägge varit med.
    Mailade direkt till kundtjänst och fick snabbt svar att något blivit fel och byxorna skickades omgående till mig.
    Jag är jättenöjd med bemötandet och den snabba servicen.
    Enda besvikelsen var att jag ville ha byxorna med mig på en resa vilket jag nu inte kunde ha eftersom de inte var med i första leveransen.
    2021-07-10
    Plaggen passade perfekt. Bra passform och bra kvalitet. Snabb leverans.
    2021-07-10
    Snabb leverans. Enkel retur om det varit aktuellt.
    2021-07-08
    Enkelt och bra köp, nöjd med bemötande och vara.
    2021-07-08
    Köpte en kjol och gillar den jättemycket. Snabbt gick det stt få hem den också.
    2021-07-08
    Snabb leverans, toppen, rätt vara
    2021-07-08
    Hög kvalitet och konkurrenskraftiga priser.
    Har handlat flera ggr av Tuxer.
    2021-07-08
    Har flera byxor från Tuxer och tycker de är toppen. Därför beställde jag nya och de passade perfekt och materialet är jättebra. Snabb leverans, inget att klaga på, 5 av 5 möjliga.
    2021-07-08
    Dom är skickade retur , passade inte ska beställa nya ! Stora storlekar.
    2021-07-07
    Enkel och bra webbshop, bra storleksguide. Bra kvalitet och passform på det plagg jag köpte.
    2021-07-06
    Mycket bra kundtjänst. De löste mitt problem på ett mycket bra sätt..
    2021-07-05
    Snabba leveranser och prisvärda.
    2021-07-05
    Mycket snabb och effektiv orderhantering och leverans. Bra produkter. Har köpt en till av en av produkterna och rekommenderat vänner att köp. Bra relevanta storlekar. Det enda som är tråkigt är att den kjol jag köpt 2 av inte finns i den gröna färg jag i också vill ha i min storlek.
    Kommer kolla tuxer när jag härnäst har behov av fritidskläder!
    2021-07-05
    Jag har blivit bra bemött. Fått svar snabbt. Varan en "Flexi skort skirt " uppfyller mina förväntningar. Om det ska vara något att gnälla över så är det storleksguiden. Den stämde inte. Enligt den skulle jag välja stl 40 men den var alldeles för stor men det gick bra att byta.
    2021-07-05
    Snabb leverans. Har dock bara provat plaggen, inte använt dem.
    2021-07-05
    Jag fick de som beställdes med snabb leverans. Inget Kronzell.
    2021-07-05
    Jag beställde över nätet, via Tuxers hemsida: ett par skorts och ett par vandringsbyxor (stl 42). Det gick lätt och smidigt, storlekarna var perfekta och allt satt bra! Försändelsen fanns att hämta ut efter bara ett par dagar.

Jag beställer gärna från Tuxer igen efter den här positiva upplevelsen. :-)
    2021-07-05
    Snabb leverans, storleken stämde bra med guiden.
    2021-07-04
    Snabb hantering av online-order. Tydlig info. Produkt stämmer med beskrivning.
    2021-07-04
    Bra beställde via hemsidan. Jag köpte en sport kjol till sommaren. Den kommer helt klart bli en favorit. Känns bra med innefordral som korta shorts.