Totalt värdelösa, det är alltid något problem med deras leveranser. Denna gången; Begär att få hämta paketet på min vanliga service point. Får avisering att det finns att hämta, men när jag kommer dit säger de att det legat så länge att de skickat tillbaka det (jag åkte dit dagen efter aviseringen). Får ingen mer avisering, men söker man på numret så finns paketet nu på en annan service point. Försöker hämta, men paketet finns inte där heller. Har nu reklamerat det som borttappat.
United Parcel Service Sweden AB
11 omdömen om United Parcel Service Sweden AB
Ute för leverans. Någon gång innan dagens slut. Kl 19.30 står det att paketet finns på säker anläggning. På samma ställe som de kör ut från. Där var en heldag hemma försvunnen. Fullständigt inkompetent.
Sämst. Skickar avisering om att paket finns att hämta på helt annan ort än dit det skulle levererats. Kundtjänsten ljuger gång på gång på gång. Påstår att försändelser är borta, ändå ser de ut att vara skannade. Påstår att de bokar hämtning fast de inte gör det. Påstår att man begärt saker man inte har. Väntar fortfarande på en försändelse jag skulle fått för två veckor sedan.
UPS Järfälla ljuger upprepat om leveransförsök trots att familjemedlemmar varit hemma alla påstådda leveranstillfällena. Kundtjänsten i Indien(?) säger att dom ska meddela UPS Sverige och att jag kommer att bli uppringd inom en timme - vilket inte skedde.
Utlovad leveran idag, men UPS valde att lämna kvar mitt paket i Järfälla då det inte fick rum på bilen. Vid kontakt med kundtjänst så blir man lovad att bli uppringd inom två timmar, händer inte. Man får ringa upp igen för att dra ur dom svaren . UPS spårningstjänst kan dom lägga ner när dom ändå inte har koll på sina leveranser.
Säger att dom försökt leverera trots att man varit hemma hela dagen. Oseriösa.
By far the worst spedition company in Sweden, nothing else is even close in the amount of incompetence and laziness. Every other delivery service in Sweden is eons better in timely delivery, customer support, handling, information and customer service. Stay far, far away from them. But you already know this from reading all the reviews on here 😅
Av någon anledning så lyckas UPS alltid att strula till det när de ska leverera till mig. Senaste gången så vet jag inte riktigt vad som hände. Jag blev utlovad leverans mellan 14 och 16 men inget paket kom. Då ringde jag till UPS vid 18-tiden för att fråga vad som hänt och då sa de att mitt paket inte lämnat Bromma flygplats. Nästa dag ringde jag för att be om leverans till jobbet istället, något oväntat sa de att budet försökt leverera till mig vid 19-tiden kvällen före men inte kommit in pga portkoden. Det blev märkligare....
Det går fort när en paket hanteras av UPS. Att kunna följa paketet online är ett stort plus. Saker som drar ner betyget är att de har sina terminaler ganska off. Det innebär om man inte är hemma så kan det bli en lång biltur om man inte kan vänta tills nästa dag. Annars så känns det som de är rädda om paketen, aldrig några märken på dem som hos vissa konkurrenter. Deras hemsida är helt ok. Vissa konkurrenters kräver karta och kompass.
Har tidigare bara haft possitivt att säga om UPS, men de har precis rasat i trovärdighet hos mig. Skulle skicka ett brev till utlandet som var tvunget att vara framme inom 3 dagar. Jag betalade 800kr för det. Nu tre veckor efter försent har dom fortfarande inte levererat brevet och de kan inte heller ge något bra svar på varför. Skärpning!
Till skillnad från en annan "leverantör" jag skrivit om, är jag nöjd med UPS. Har även här aldrig anlitat UPS personligen, utan fått leverans av dem i samband med köp av produkt. Det går snabbt, enkelt och smidigt att följa sin "leverans" via hemsidan. Så snabbt att jag vid 1 tillfälle upptäckte via deras hemsida att jag missat ta emot en "order". "Ordern" var planerad att levereras en dag senare, men UPS var snabba. Ringde kundtjänst och frågade om detta ställde till med problem för mig (jag är van vid det). Absolut inte...