Upplands Bilmekaniska AB

Upplands Bilmekaniska AB

Välkommen till Upplands Bilmekaniska AB!

På Gnistagatan 9 i Uppsala hittar du Upplands Bilmekaniska. Vi är en Godkänd Bilverkstad som innebär att vi har hårt ställda krav på oss vad det gäller fackmässighet, kvalitet och leverans.
  • Ett års vägassistans vid service
  • Nybilsgaranti även efter service
Tjänster: Bilservice, reparation, AC-service, däckhotell, oljebyte och mycket mer.

När du servar din bil hos oss får du alltid 3 års garanti på reservdelar och givetvis en stämpel i serviceboken. Detta gör att din bil behåller sitt värde längre. Ta ett första steg mot ett enklare billiv. Välkommen till Upplands Bilmekaniska!

Läs vad 411 kunder tycker om Upplands Bilmekaniska AB 2

2021-07-22
    Jag ville ha min AC på service innan semestern.
    Det var lätt att boka tid via nätet. Det stod klart och tydligt vad som ingick i servicen.
    På plats blev jag väl bemött av personalen på kundservice.
    ACn är nu i toppskick!
    Snabbt och smidigt. Bra pris!
    2021-07-21
    Snabb o smidig service, bra hantering.
    2021-07-20
    När de fått delarna så har det fungerat fantastiskt snabbt och bra.
    2021-07-11
    Supertrevligt bemötande. De förklarade utförligt vad de hade upptäckt vid felsökningen. Då de inte kunde fixa allting och släcka den tvåa jag fick på besiktningen (de trodde det kunde vara ett garantiärende och rekommenderade att jag skulle ta bilen tillbaka till återförsäljaren) så gav de mig rabatt på det utförda arbetet. Himla fin bonus!
    2021-07-06
    Bra och effektivt bemötande
    Bra kommunikation
    Trevliga
    2021-07-05
    Jättebra förutom dessa mejl som kommer nu. Mejl med frågor om min upplevelse försämra min upplevelse avsevärt.
    2021-07-03
    Inget att klaga på förutom att det blev lite senare än vad det blev sagt att få bilen.
    2021-07-02
    Proffsigt bemötande. Kostnadsförslag på reparationen innan och det va vad jag betala efter, inga konstiga tillägg och dolda avgifter osv.
    2021-06-30
    Bra jobbat! Tack för att ni mötte upp mig och hjälpte mig av med släpet som jag inte kunde och sedan på med det igen utanför när vi hämtade den. Det var väldigt trångt där inne så det var lite svårt att köra in med en stor bil och släp.
    2021-06-28
    Det va jättebra inget att klaga på
    2021-06-25
    Väldigt bra bemötande, fick tid med kort varsel så att jag kunde fira midsommar!
    Dom fixade och tricksade på alla möjliga sätt! Stort tack! 👌🏻

//Christofer
    2021-06-24
    Snabbt och bra bemötande. Reparation av bilen var utmärkt.
    2021-06-16
    Ett jättebra bemötande , snabbt och tydligt besked om tid för reparation av vår släpkärra. Snabbt gick det och enkel uthämtning
    2021-06-16
    Inga speciella förväntningar men överask ing över vänligheten från personalen och snabbheten av genomförandet av reparationen
    2021-06-15
    Snabbt och enkelt, från offert till slutfört arbete
    2021-06-14
    Bemötande 100%
    Utfört arbete 100%
    Kaffet 100%
    2021-06-12
    Noggrant o kunnigt, hjälpsamt.
    2021-06-12
    Vänligt och professionellt bemötande och bra utfört arbete. Är helt nöjd med verkstadens arbete.
    2021-06-12
    Trevligt! Bra jobb, bra bemötande, bra kommunikationer!
    2021-06-04
    Jag hade fått ett erbjudande med post om att åtgärda besiktningsanmärkningar och tänkte att jag nog varit lättlurad, med jag blev trevligt och generöst bemött, fick ett från början till slut seriöst intryck och kände ömsesidigt förtroende. Slutpriset blev lägre än jag befarat och resultatet bra.
    2021-06-04
    Bara bra. Bilen fungerar bättre!
    2021-06-03
    Reparation, gick snabbt att få bilen klar! Trevligt bemötande. Nöjd med allt.
    2021-06-02
    Service, byte bromsrör och fixade handbroms. Fick lånebil och ett års assistansförsäkring.
  • Tim Erik Reinhold K
    skrev om Upplands Bilmekaniska AB
    2021-05-30
    Har lämnat in bägge mina bilar här för att laga olika saker och för att byta olja. Det har rört sig om trasig baklucka, stenskott, fjädrar med mera. Jag är mycket nöjd med resultatet. Ett trevligt bemötande också! Det enda negativa är att jag ett par gånger inte fått något meddelande eller samtal när bilen är klar, vilket resulterat i att jag inte kunnat planera när jag ska hämta den. Det har löst sig varje gång, med lite tur, men det är lite irriterande. Jag kommer ändå att anlita dem igen, helt klart.
    2021-05-29
    Trevligt och kompetent bemötande på bilverkstan
    2021-05-27
    Efterbesiktning handbroms.
    Blev även nya bromsar vilket var behövligt och bra.
    Mycket trevlig mekaniker.
    Dåligt med tiden bilen skulle vara klar på.
    Dåligt att jag inte fick tillbaka pengarna jag var tvungen att tanka lånebilen som var helt tom med.
    Hej Eva, Kul att du är nöjd med ditt besök hos oss. Angående tankning av lånebilen så är det tyvärr så att kund får tanka lånebilen då den är gratis att låna. Ska vi erhålla med bränsle så behöver vi i sådana fall även ta ut en ersättning för lånebil. Det försöker vi alltid förmedla till kund innan vi lånar ut våra lånebilar. Upplands Bilmekaniska AB
    2021-05-27
    Bra service, tillgång till lånebil utan att betala extra. (Endast bränsle) lite dyrt men rekommenderar.
    2021-05-26
    Trevligt bemötande och snabba besked..
    2021-05-24
    Snabba svar på mail, bra utfört arbete och överkomlig kostnad.
    2021-05-21
    Plus för bra service och bemötande.
    Minus för saker gjorda som vi ej kommit överens om.
    2021-05-21
    Snabb och bra service till ett bra pris
    2021-05-21
    Vatten i vänster framdörr. Fick omgående tid. Snabbt fixat och tydlig faktura. Mycket nöjd. Kommer serva våra bilar på Upplands Bilmekaniska fortsättningsvis. Mycket bra!!
    2021-05-18
    Jättefint att tom bli kontaktad med ett bra erbjudande när min bil fick anmärkning på besiktningen, Jag fick rabbat på arbetskostnaden och ombesiktning inkluderad. Vänligt bemötande och snabb hantering. Att det blev bra tar jag för givet. Britta Löfstrand.
    2021-05-16
    vad Bilprovningen hade underkänt t ex bromsslang, lycktor
    2021-05-12
    Fick följdproblem efter reparationen då alla delar inte satt ordentligt. Efter att ha rättat till detta ville verkstaden varken erkänna, be om ursäkt eller betala ersättning. Mycket besviken över bemötandet, kan inte rekommendera.
    Hej Lucas, Vill först och främst be om ursäkt över att du har fått problem efter ditt besök hos oss. Vi jobbar varje dag för att slutkund ska uppleva sitt besök som positivt hos oss. Jag har försökt hitta dig och ditt ärende i vårt system utan framgång. Kan du vara vänlig och maila mig på asse@uppbilmek.se så ska vi självklart se över vad som har hänt och rätta till det så att du blir nöjd. Ser fram emot svar ifrån dig! Upplands Bilmekaniska AB
    2021-05-11
    Fixade bilen precis som avtalat.
    2021-05-08
    Bra snabb service, trevligt bemötande när man kom och hämtade bilen.tacksamm för att ni släckte mina tvåor på besikningsprotokollet.
    Supernöjd.
    Mvh Roger
    2021-05-05
    Fixade en ny startmotor till bra pris till min gamla Chrysler Voyager. Bra bemötande och moderna lokaler.
    2021-05-01
    Trevligt enkelt snabbt och professionellt
    2021-04-27
    Snabb service, bra jobb och trevlig personal!
  • 2021-04-24
    Snabbt och bra hanterad bilservice.
    2021-04-22
    Byte av bromsbelägg och klossar.

Mycket bra bemött.

Jag fick tid snabbt och återkopplingen om vad som behövde göras.

Mycket nöjd.
    2021-04-21
    Skulle aldrig tibaks ditt eller rekommendera för nogån.
    Hej Mahin, Tråkigt att du upplever ditt besök hos oss som mindre bra. Vad jag kan se så har du varit hos oss flera gånger under ett par år. Hur kommer det sig att du inte är nöjd med den hjälpen som du har fått av oss? Maila mig gärna på asse@uppbilmek.se så ska vi självklart reda ut vad som har hänt. Ser framemot svar av dig. Upplands Bilmekaniska AB
    2021-04-16
    Däckbyte. Hjälp medkonditionering
    2021-04-15
    Bytte däck på bilen och fick snabbt tid. Smidigt med däckhotell också. Trevlig och hjälpsam personal!
    2021-04-12
    Mkt bra bemötande och fixade parkeringsbromsen med galans. Återkommer def. Nästa gång jag får ngt problem med bilen.
    2021-04-11
    Bra och rak dialog. Lite osäker på om priset blev högt eller lågt till sist. Känns ändå som att det är seriöst och väl utfört arbete.
    2021-04-06
    Trist då samma fel uppstod när jag kom hem efter 5 mil och en verkstad hemma gjorde felsökning och fann felet. Känns som att jag kastade bort pengarna som jag betalade hos er.
    Hej Gerd, Tack för din recension, tråkigt att reparationen inte har fungerat. Jag söker i vårt system men kan inte hitta dig. Vänligen maila mig på asse@uppbilmek.se så ska vi självklart se över vad som har hänt. Upplands Bilmekaniska AB
    2021-04-05
    Ganska oengagerad tjej i receptionen/kassan . Det kändes som att hon inte alls ville vara där.
    Jobbet utfördes dock utan anmärkning.
    Hej Charlotte, Tråkigt att du upplevde Isabell som oengagerad, olyckligtvis så var detta hennes första vecka på jobbet. Vi jobbar på att bli bättre! Kul att du är nöjd med arbetet. Upplands Bilmekaniska AB
    2021-04-03
    NNE201: Byte av kamrem och montage av ny generatorrem.
    Lampa som lyste 24/7 för reg nr skylt åtgärdades.
    Trevligt bemötande och tjänsterna redan klara dagen efter- utmärkt bra service.
    Tack Yngve, Dessa ord värmer, du är alltid välkommen tillbaka! Upplands Bilmekaniska AB