Läs vad 330 kunder tycker om Upplands Bilmekaniska AB 2

• 2020-12-25
    Servade, bytte bromsskivor och klossar i bak, + hel recond.
    Trevligt bemötande och bilen klar i tid trots snäv tidsram.
    Andra bilen skall in för service 4/1
    Hos er, och troligtvis även i fortsättningen.
  • 2020-12-24
    Skulle byta halvljuslampa. Fick hjälo på en gång, det var mycket bra.
  • 2020-12-22
    Besiktningsanmärkningar
    Bra bemötande
    Dyrt endast för felsökning på nedslag
    Helt ok om man är rik!
    Hoppades på hjälp men fick avböja pga kostnaden. Andra verkstäder är billigare.
  • 2020-12-20
    I am very dissapointed with my first experience with Mekonomen. Actually, I checked few companies to compare the price. When I called them asking for the price, they said the besikning roof price is 1500 SEK, while other company 500-700 SEK (even official dealer like Toyota only charge for 500 SEK). Finally, I chose Mekonomen as it is also recommemded by friend. I put my car in the workshop at 08.30, they said they will call me back. I was waiting for the call, but I had not yet received anything. At 1 pm, I called them, they said that they didn’t check my car. They will call me back. At 16:50, they called me, but I was away from my phone, so I couldn’t receive their call. When I called them back at 17:00, it was closed. The day after, I called back in the morning, they said currently the besikning price is 750 SEK. They said if they continue the check that day the roof price is becoming 2250 SEK. However, I said I will discuss it first with my spouse and call you back to continue the besikning. After, I discussed with my spouse, I called them back and decided not to continue the besikning, they said the price is 1500 SEK. Woww, that’s was really unprofessional. I complained your colleague said 750 SEK, he said he will discuss with his friend and call me back. After he discuss with his friend, he call me back said the price is 750 SEK.

Here are my concerns:
    1. It was little suspicious if they were really work from 13:00 to 17:00, it means only 4 hours checking minus fika time and maybe other break time. So, the reasonable price should be 4x150 = 650 SEK.

2. When I called them first the roof price, they told me is 1500 SEK. But they said after conducting the first besikning, the roof price is 2250 SEK. This is a simple logic and common sense. The roof price is the roof price, the maximum price that can be reach, if the roof price always can go up, you cannot called roof price anymore. And if you mentioned it in the beginning, it would be fair.

3. There is no consistency between different person. The first person said the total my besikning is 750 SEK, while the other 1500 SEK. It was really really unprofessional.

In Summary, I was really really disappointed with Mekonomen. Imaging if you were me, you will feel the same. It was not fair, not professional, and not consistent.
  • 2020-12-20
    Byte av kupefläktmotor, bromsskivor och bromsbelägg fram. Fick en tid snabbt (har varit kallt att köra bil med fönstren ner pga trasig fläkt😔) och det blev snabbt åtgärdat. Tillmötesgående personal. Är helhetsnöjd.
  • 2020-12-18
    Fick hjälp med punktering, bra mottagande, snabb hjälp. Kunniga personal. Allt var bra.
  • 2020-12-17
    Fick hjälp med akut byte av bilbatteri.
    Väldigt bra.
  • 2020-12-17
    Bilservice.
    Ingen uppdatering på telefon om bilen var klar.
    Bra personal på plats och även på kundservice.
    De fixade problemet och det var skönt att slippa ombesiktning då de kunde släcka 2:an direkt.
  • 2020-12-16
    Bra och informativ process med en strulig bil. Bra och tydliga offerter. Bra kommunikation.
  • 2020-12-16
    Snabb och smidig hjälp, lite dyrt men det var det värt!
  • 2020-12-14
    Dåligt bemötande och håller inte vad vi kom överens om
  • 2020-12-13
    Felsökning på en amarok. Bra bemötande. Snabb service
  • 2020-12-12
    Lagade ACn. Bra service. Helt okej pris. Mycket nöjd allt som allt.
  • 2020-12-10
    Helservice av bil. Jag fick en lånebil under dagen och personalen var trevlig och serviceminded.
  • 2020-12-10
    Reparation av bil. Underkänd på besiktningen, men också en felsökning med följande reparation. Är väldigt nöjd! Jag fick serviceminded bemötande i telefon och vid disk, fick förklarat för mig vad som var problemet, fick alternativa lösningsförslag (need to have, nice to have) och en ärlig diskussion om det (valde nice to have men säljaren lät mig förstå att även need to have mest sannolikt skulle räckt-en sån ärlighet väger mkt tungt för mig), fick sedan som pricken över i luften påfylld i däcken som bara en schysst grej för det såg lite lite ut tyckte jag. Bra!

Som tipsfeedback till Mekonomen är bara att uppdatera telefonsvararen så det inte säger på en fredag 15.30 att det är öppet till 17 utan att nån svarar. :)

Feedback till reco : vänligen bestäm er för grammatisk form i marknadsföringen. Antingen skänker ni pengar - eller så har ni skänkt pengar till välgörenhet! Jag vill inte lockas med falska löften om att mitt bidrag ska leda till bidrag till cancerfonden för att när jag klickar på länken få veta att ni de senaste åren HAR skänkt pengar till dem! Det är ju en jätteskillnad! Känns som clickbate. Inte snyggt!
  • 2020-12-09
    Jättebra. Kanon fixat kopplingen jättebra, jobb nöjd
  • 2020-12-09
    Mycket bra bemötande och snabb service! Kommer återkomma när bilen kräver det!
  • 2020-12-09
    Bra bemötande och väldigt bra service. Kan verkligen rekommendera verkstaden.
  • 2020-12-06
    Har bytt bromsskivor och och bromsbelägg.
    Bra bemötande av personal.
    Bra pris!
    Är nöjd !
  • 2020-12-06
    Service.
    Bra bemötande.
    Förväntade att få bilen servade. Förväntningarna uppfylldes.
    Bra service.
  • 2020-12-04
    Det är aldrig kul med extra utgifter. Särskilt inte inför jul. Men efter att ha fått raka svar, snabb service och pressade priser (mycket lägre priser jämfört med andra närliggande verkstäder) så är jag helt klart nöjd. Min bil också, som fått livsviktiga åtgärder av bromsar och bromssystem samt div ålderskrämpor. Tex ny drivrem så jag slipper bli ståendes
    Däckhotell, jag är nöjd!
    .....................................
  • 2020-12-04
    Servade bilen och bytte däck, nöjd o glad men ett poängavdrag över lite slarv då man hade glömt beställa de muttrar som enligt min bokningsorder skulle bytas.
  • 2020-12-03
    Det var ett trevligt och bra bemötande. Jag kände mig sedd och uppskattad som kund.
  • 2020-12-02
    Ett jäkla trevligt och tillmötesgående gäng som bryr sig om sina kunder och hellre reparerar än bara byter ut saker som krånglar. Tumme upp!
  • 2020-12-02
    Jag blev trevligt bemött.
    Företaget levde upp till mina förväntningar.
    Jag skulle kolla min bil för att motorlampan lyste gult, men det var inget fel på bilen kom de fram till. Jag tyckte det var lite dyrt för att inte ha gjort ngt med bilen mer än att bara konstatera att det inte var något fel. Annars var jag nöjd.
    Bra tillmötesgående
    Och snyggt jpbb
  • 2020-12-02
    Gick snabbt att få tid. Smidigt att hämta o lämna.
  • 2020-12-01
    Mindre Reparation fläkt o stag helt ok
  • 2020-12-01
    Servade bilen. Fick tid snabbt och ett vänligt bemötande i kundmottagningen.
    Långsam behandling.
    Felmonterad pckning i avgassystemet.
  • 2020-11-30
    Bytte bokat en spindelled. Under det jobbet upptäcktes ett bromsfel, som det var lätt att per telefon godkänna åtgärd för. Jag åkte därifrån nöjd med en lagad bil.
  • 2020-11-29
    Bra information, snabb återkoppling och avhjälpande av fel.
  • 2020-11-27
    En riktigt bra verkstad med trevlig personal
  • 2020-11-26
    Service på min bil
    Utmärkt och mycket trevligt bemötande.
    Priset för servicen blev lägre än uppgiften jag fick vid beställningen.
    Totalt sett är jag mycket nöjd.
  • 2020-11-24
    Snabb service. Även på oväntade fel.
  • 2020-11-24
    Bra med lånebil.
    Prisuppgift var korrekt!
  • 2020-11-23
    Den var bra tycker jag.
    Felsökning och för att släcka 2or
  • 2020-11-21
    Lämnade in bilen för service och byte av bromsskivor. Bra service och trevlig personal. Ett plus att man kunde låna en bil.
  • 2020-11-20
    Bra bemötande och allt funkar som det ska.
  • 2020-11-19
    Rak, ärlig och trevlig personal. Priserna är rimliga.
  • 2020-11-19
    Bytte till vinterdäck. Jättebra service, trevlig och tillmötesgående personal. Under tiden de bytte fanns kaffe, olika sorter. Jag tog dubbel espresso.
    Stor, luftig lokal att vänta i. Handsprit fanns tillgängligt vid flera ställen.
  • 2020-11-18
    Fick ombesiktning för dålig handbroms. Vid besiktning ett år tidigare fel på färdbroms bak som behövde ganska omfattande renovering. Felet nu tyckte jag skulle ge en viss rabatt på åtgärden och intyget att bilen nu var OK. Till min förvåning behövde jag inte betala alls. Ett bra sätt att visa aty man bryr sig!
  • 2020-11-13
    Fick snabbt en tid och de fixade så vi fick lånebil. Toppenbra!
  • 2020-11-13
    Utmärkt bra mottagande och tydlighet.
    Bra kunskap och proffsigt beteende.
    Fullständigt nöjd med utförandet.
    Bästa rekommendationer.
  • 2020-11-11
    Jag hade svårt att hämta bilen sent på eftermiddagen, så de såg till att bilen blev klar i god tid. Hade den på service, som var drygt 2.000:- billigare än på leasingföretaget.
  • 2020-11-10
    Beställde felsökning i samband med nedslag vid besiktningen. De inte bara felsöker utan åtgärdade även felet (och släckte besiktningsprotokollet) för samma summa. Inget krångel. Återkommer!
  • 2020-11-09
    Gott, inga misstag/missförstånd, uppdrag utfört, bra kommunikation, pris enligt förväntan, utfört i tid = som det skall vara
  • 2020-11-09
    Mycket bra service, smidigt att boja tid och bra pris 😁
  • 2020-11-09
    Bra service, till rimlig kostnad
    skrev om Upplands Bilmekaniska AB

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte