Alla kategorier Taxi Uppsala Uppsala Uppsala Taxi AB

Uppsala Taxi AB

Gamla Uppsalagatan 46, 754 25 Uppsala — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Uppsala Taxi AB

• Hedvig S skrev om Uppsala Taxi AB
    Jag blev ordentligt utnyttjad en sen kväll i början av september. När jag bokade taxin berättade personen i växeln att de har ett fastpris från Uppsala till Almunge (som jag skulle till) på 520kr men att det skulle bli ”lite dyrare” då jag ville bli upplockad i Sunnersta. Jag fick betala 1050 kr!!!! Det är betydligt mer än vad det hade kostat om jag hade tagit en taxi från Sunnersta in till stan, hoppat ur och tagit en ny taxi från stan till Almunge. Till råga på allt mailade jag två gånger till deras kundtjänst efteråt och klagade och INGEN har hört av sig! ALDRIG MER Uppsala Taxi! Läs mer
  • Lottis B skrev om Uppsala Taxi AB
    Boka inte detta företag!
    De bommade förbeställd taxi från Arlanda sent en kväll för äldre kvinna.
    Otrevligt bemötande både hos telefonist då ny taxi behövdes och hos ansvarig person dagen efter.
    Det hade räckt långt med ett enkelt beklagande. Läs mer
  • Malin
    Malin skrev om Uppsala Taxi AB
    En av deras chaufförer (DQ) lurade oss (ett sällskap på åtta personer) på 1000:- vid en långkörning. Vid kontakt med deras kundtjänst lovar de att återkomma så fort de fått tag på chauffören (för att höra hans version). Efter en månad har de inte hört av sig, och när jag hör av mig igen så får jag ett otroligt nonchalant svar.
    Som tidigare Uppsalabo som har många bekanta kvar i stan är Uppsala Taxi inte ett bolag jag vågar åka med, både pga chaufförens uppträdande och företagets bemötande efter incidenten. Läs mer
    Lottis B, Mary gillar detta
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Uppsala Taxi AB
    Det första som slår mig är just bemötandet när vi kliver in i bilen från Uppsala Taxi. Chauffören möter oss med himlande ögon eftersom vi är några minuter sena. Taxametern är uppe på 100 SEK innan vi har åkt en meter och under resan på några kilometer möts vi bara av korthuggna sura svar.

Så snart vi kliver ur taxin utbrister min medresande: Vilken sur chaufför! Men det är lugnt, alla kan ha en dålig dag och vi ringer samma bolag när vi ska hem under natten.

Vi får veta att taxin är framme om 10 minuter och vi går ut för att möta bilen, 30 minuter senare har bilen fortfarande inte dykt upp, efter flera samtal dyker det till slut ut upp en taxi som tar oss hem. Läs mer
    Lottis B, Mary, Nikke L gillar detta
  • Lovisa E skrev om Uppsala Taxi AB
    Enligt mig det bästa taxibolaget i Uppsala. Trevligaste chafförerna som inte lurar en, som vissa andra bolag. Studentrabatt, även om det inte handlar om stora pengar. Oftast väldigt korta väntetider, förutom på riktigt stora helger då alla taxibolag har långa väntetider. Läs mer