Urban Outfitters i Sverige AB

3.4

28 omdömen om Urban Outfitters i Sverige AB

Magnus B
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Ett hatobjekt på kanten av den röda mattan som stundvis kläder Bilblioteksgatan. Här behandlar man personalen lika illa som tillverkarna av kläderna som torgförs behandlar sömmerskorna i tredje land. Stället får betyget; en rostig strumpsticka rakt upp i rektum.

Marcus R
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Bojkott! Företag som inte kan sköta sig mot sina anställda förtjänar inga kunder.

Marcus L
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Jag tänker inte handla där mer. Om de här i Stockholm sparkar alla anställda när de kräver något så basalt som kollektivavtal vad kan man få tro att de har för kontroll längre ut i produktionskedjan, där kläderna och prylarna görs. Arbetsvilkor, löner, arbetsmiljö och säkerhet? Tror liksom inte de kör på Corporate Social Responsibility eller något sådant. Nope - blir inte mer där!

Limpan B
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Häng med i samhällsdebatten... Urban Outfitters får en etta för sin katastrofala personalpolicy... #Fail

Snuff T
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Urban Outfitters sparkar all sin personal för att personalen vill ha kollektivavtal. Istället ska affären gå via bemanningsföretag (så att de kan slänga ut dem som säger något). Vem vill handla i en sådan butik? Inte jag.

Limpan B gillar detta
Caroline A
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Ah, jag älskar ju den här kedjan! Blandningen av kläder, inredning, böcker & musik är klockren. Just den här butiken är häftigt inredd i gamla Röda kvarns biosalong.

Art V
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Jag vet inte om jag bara haft otur, jag har köpt två plagg där, båda har gått sönder INNAN jag ens hunnit tvätta plagget. Usel kvalitet! Verkligen inte prisvärt. Annars tycker jag att det är stockholms mest inspirerande butik, dom säljer även inredninggrejer som är jättefina och annorlunda. Kanske Stockholms bästa present butik? Men jag kommer nog aldrig mer att köpa kläder där.

Mårten T
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Rätt bra men "spretigt". Ibland frånvarande service. En del grejer helt unika och prsvärda vintage-fyd, en del grejer märkligt dyrt för oklar kvalitetsnivå. Limited edition räcker inte som koncept.

Ann-Marie K
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Urban outfitters har en fantastisk butik.. rekommenderar urban outfitters.. att bara strosa runt och titta på alla coola plagg är verkligen trevligt.. snyggt snyggt :) Vid provrummen är personalen otroligt trevlig och hjälper till - BRA!

Cecilia Å
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

En butik med trevlig personal och cool inredning. Kläder och accessoarer i härliga färger och former som är lite över de vanliga. Utländska märken som man har svårt att hitta på andra ställen!

Mathias W

Allting är TOP NOTCH!

John H
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

En av dom coolaste klädbutikerna i världen (I alla fall i min värld) Butiken är värd ett besök även fast man hatar kläder, kollektion eller annat krimskrams som går att hitta där. Sannolikheten att gå ut från butiken är väldigt liten om man inte totalt barskrapad för allt där inne kostar allt pengar. Men inte mer pengar än för liknande saker någon annanstans. Dock så tycker jag att det är lite fattigt att ha en inslagningsdisk där man måste slå in paketen själv i en premiumbutik.

pontus W
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

superduper snygga kläder till ofta reco pris

Caroline T
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Stockholm snyggaste klädbutik! Här låg Bio Röda Kvarn tidigare, men när Urban Outfitters fyttade in behöll de mycket av inredningen bl.a takmålningarna. Kan gå dit även när jag inte har pengar bara för att kunna ströva runt och testa alla coola kläder. Alla plagg är inte superdyra så även vi fattiga studenter kan hitta guldkorn.

Anna S
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Orginell butik med allt ifrån inredning och små-prylar till smycken, kläder och skor. Servicen är toppen där och personalen är alltid lika trevliga och hjälpsamma när man kommer. Priserna som kanske ligger lite över medel är överkommliga med tanke på vilka guldkorn man kan hitta där.

Jasmin A
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Jag upptäckte Urban Outfitters i USA där jag helt enkelt blev kär och aldrig nånsin ville lämna affären igen. Nu har de även öppnat en butik i Stockholm och den är helt klart godkänd, men tyvärr inte mer. Butikens design är nästan bättre än kläderna de tar in, men självklart hittar man guldkorn. Priserna är tyvärr tillräckligt höga för att man ska vara rädd för att hitta nånting fint, men att gå runt och kolla räcker långt.

Victor R
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Stockholms klart bästa klädaffär med ett otroligt utbud av snygga och moderna kläder. Lika bra till vardag som till fest. Ett extra plus för deras billiga och snygga herrskor de sålde under sommaren i många färger. Blev att antal par för mig.

f
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Klädaffär som är minst lika värd att besöka tack vare de fantastiska lokalerna som de fina kläderna och roliga prylarna. Urban Outfitters ligger i en ombyggd biograf, vars charm och uppbyggnad har fått stanna kvar i affären. I den gamla biosallongen kan man nu köpa kläder och på scenen där förut filmer visades provar man nu kläder i de mangefika spegelklädda provrummen. Vid provrummen är personalen trevlig och hjälper gärna till, ibland lite för mycket, det finns en gräns för hur mycket hjälpsamhet man behöver. Tyvärr...

Anna
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Just gotta love it! Helt grym affär!

klara r
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

snygga kläder och möbler, bra service av trevlig personel, helt ok priser och grymma lokaler

Marie B
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Även om saknaden efter biografen Röda Kvarn är stor är ändå Urban Outfitters Stockholms coolaste butik- främst vad det gäller lokal och inredning, men även utbudet. Schyssta kläder, accessoarer, prylar, personal o.s.v. Dock känns priserna ibland rätt överdrivna för en studentplånbok... tyvärr.

Johanna T
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Skitsnygga kläder, proffsig personal, härligt utbud med accesoarer och roliga prylar, tyvärr väldigt dyrt. Tycker lokalen är otroligt fin och helheten blir trendig och köpframkallande.

Leon
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Man går inte till Urban Outfitters för att köpa killkläder, om man inte är ute efter t-shirtar med retromotiv. För mig är denna butik en “novelty store” med trevlig atmosfär och inredning, samt en massa coola böcker och prylar. Perfekt för presenter, mindre bra för riktig klädshopping. Musikhyllan är intressant, för här hittade jag en Nouvelle Vague-compilation som jag inte sett någon annanstans.

Emma L
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Mycket rolig butik som lyckats blanda kläder, accessoarer och inredning med rena tramsprodukter utan att det blir fånigt. Udda och intressant sortiment av kläder, dock ligger Urban Outfitters efter gällande sina smycken: det som finns i Stockholm är det som kedjan sålt i ett halvår i sina butiker utomlands vilket känns trist. Den personal som finns är väldigt trevlig - det känns bara som om de ständigt är underbemannade.

Emma J
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Det är alltid ett rent nöje att gå in i den här butiken. Roligt utbud av kläder, accesoarer, böcker m.m. Gillar deras smycken extra mycket! Hjälpsam personal när jag frågat efter något. Perfekt om man vill få tag på någon udda och rolig present! Butiken är en av de snyggaste jag varit inne i, det är absolut ett plus!

Amanda E
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Jag hade höga förväntningar när Urban Outfitters öppnade i Stockholm, men tyvärr blev jag besviken. Urban Outfitters i USA och England har alltid en massa fint till bra pris, men butiken i Stockholm tar sanslösa överpriser på det mesta och kläderna är inte heller så speciella, vilket är jättetråkigt! Dock tycker jag man ska kika in, för lokalen är riktigt pampig!

Emilie L
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Urban Ourfitters är en guldgruva för dig som söker en present till en person som har allt.. förutom kläder från olika designers finner du här även roliga böcker, accessoarer och plojgrejer..

Nils v
Skrev om Urban Outfitters i Sverige AB

Modernt trendutbud i synnerligen attraktiva lokaler - luftiga och nyskapande. Utbudet är bättre på motsvarande butiker i andra storstäder men håller en hög genomgående klass. Erbjuder bl.a. Pepe Jeans och Junk Deluxe uppblandat med second hand, inredning och "trendprylar".