Alla kategorier Restaurang Stockholms län Haninge Utö Värdshus AB

Utö Värdshus AB

Gruvbryggan, 130 56 Utö — Visa karta

Utö Värdshus på Utö i Stockholms skärgård är utsett till Skärgårdens Bästa Krog 2001, 2002 och 2004. En hotell- och konferensanläggning med gourmetrestaurang, där den genuina skärgårdsatmosfären bevarats med fingertoppskänsla.
Djurgårdsbrunnsvägen 68, 11525, STOCKHOLM
Djurgårdsbrunn
Christina K:
Vi, min man och jag, var lite försenade, ringde och sa det, mycket trevligt, varmt och glatt bemötande! Hade önskningar på plats om ny bor...

Läs vad 4 kunder tycker om Utö Värdshus AB

• Patrik R
    Patrik R skrev om Utö Värdshus AB
    Maten höll toppklass och servicen var riktigt bra. Hit kommer vi tillbaka
  • Jeppe L
    Jeppe L skrev om Utö Värdshus AB
    Cappucinon var kall och hovmästaren slet menyn vi bara ville titta i ifrån oss. Dock jättefin lokal och läge. Barnen var supernöjda med pannkakorna.
  • Rebecka S
    Rebecka S skrev om Utö Värdshus AB
    Jag har tyvärr haft flertalet tråkiga upplevelser med Värdshusets bokningspersonal, särskilt Titti och hotellchefen Malin. Bokning har skett på fel datum och flera gånger har bokningsbekräftelse skickats med ett pris, men sedan vill de ha mer betalt och försöker på olika sätt hävda att bokningens pris inte gäller.

Nedan ser ni delar av mailkonversationen. Det Mailn refererar till är att vi förra året frågade om vi kunde få låna en duk samt extra galgar. Vi önskade omstädning då det var skräp ovanpå några av sängarna.

Hej Rebecka

Jag har fått förmedlat från Titti ang ert samtal häromdagen, innan ditt mail kom. Liksom jag fått förmedlat från receptionspersonalen från en vistelse under förra sommaren då vi städade ert vandrarhemsrum två gånger ytterligare (det som alltså tidigare gäst städar efter sig enl vandrarhemsstandard), liksom jag fått förmedlat från husfru om önskemål om extrautrustning på rummet som inte tillhör ordinarie vandrarhemsstandard, önskemål som vi uppfyllde utan extra kostnad. Så visst är du hågkommen som stamgäst!

Ang prisättning Vandrarhem så är grundpriset det som gäller för medlemmar i STF, för övriga tillkommer sk gästmedlemsskap om 50:- per natt, det handlar alltså inte om rabatt för medlemmar utan ett tillägg för icke medlemmar, därav bekräftelsens utformning. I bokningssamtal så ställs alltid frågan och det är inget kännt problem hos oss att det uppstår några missförstånd. Hur det gått till i ert bokningssamtal finns ingen inspelning på men muntligt avtal gäller också. I detta fallet så har ju Titti gett er priset utan tillägg för gästmedlemskap. Jag skummade snabbt igenom era bokningar från förra året och där har ni betalat gästmedlemsskapet så rutinen kan inte vara ny för er.

För övrigt så kommer jag ihåg utcheckningen för några år sedan när du propsade på att betala ett belopp utan moms, fastän bekräftelsen uttryckte att den var skriven ex moms. Jag släppte det den gången eftersom jag uppfattade obehag från gäster som stod och väntade på sin utcheckning.

Hoppas ni får en trevlig midsommar, ni kommer att känna igen er och det mesta är enl vanlig rutin och en himla massa folk som vanligt. Köket på Vandrarhemmet är dock renoverat i vinter...

Med vänliga hälsningar

Till: "Receptionen" <receptionen@utovardshus.se>
    Datum: 2011-06-08 18:25
    Ämne: Re:

Hej Titti!

Vi har i många olika grupperingar varit på Utö i flera år och verkligen trivts toppen! Utö Värdshus har en jättebra kombination av riktigt bra mat, varierat boende, jättebra personal och en närhet till ytterskärgården. Det har varit kul att se att samtlig personal på Värdshuset alltid levererat hög service.

Jag tycker därför att det känns jättetråkigt när du vårat senaste samtal säger att jag "alltid strular" gällande pris och bokningar. Vi har i sommar två bokningar. Den ena är gjord till midsommar där vi mottagit en bokningsbekräftelse, se bifogad fil. Där har vi fått ett pris, vilket är det pris jag angett till mina vänner. När du sedan på telefonen i vad jag uppfattar som ganska sur ton framför att priset 350:- per person och natt förutsätter att man ska vara medlem i Svenska Turistföreningen är det ny information för mig. Det framkom inte vid bokningen och står inte i bekräftelsen. Jag har aldrig angett det, detta då det bara skulle innebära trassel eftersom jag inte är medlem och inte kommer bli medlem, vilket skulle visa sig vid utcheckning. Ett förslag kanske kan vara att ni skriver ut om det pris som anges förutsätter något så man som kund slipper det bemötande jag sist fick av dig, vilket jag inte alls tycker går i linje med Utö Värdshus i övrigt.

Den andra bokningen gjordes i slutet av förra sommaren och vi bad då om att få boka första helgen i augusti 2011. Den personen som då gjorde reservationen tittade i 2010 års kalender och bokade därför felaktiga datum då de inte inföll på en helg. Detta är givetvis olyckligt och vi är så klart jättetacksamma för att detta gick att ordna, men jag har svårt att se att det är vårat ansvar att bokningspersonalen tittar i fel kalender.

I övrigt har vi haft ett tillfälle då vi vid utcheckningen skulle betala ett högre pris än vad som angetts. Vi hade då med oss bokningsbekräftelsen och den missen som då var gjord var att ni i bokningsbekräftelsen angett pris utan moms, vilket inte är brukligt vid bekräftelse till privatperson.

Jag ser fram emot din respons gällande detta.

Vänligen Rebecka
  • John B
    John B skrev om Utö Värdshus AB
    Det är här det händer på Utö, deras nattklubb ligger bakom värdshuset och det är ett jäkla drag här.

Gruvbryggan, 130 56 Utö