Reco logotype För företag

Vad söker du?

Reco logotype

Anicura

Omdömen totalt

50

Snittbetyg

3.0
Låg
Skriv ett omdöme

50 omdömen om Anicura

Sedan starten 2007
Visar 50 omdömen med 3.0 i snittbetyg
Pehrnilla Carina Beatrice S
Skrev om AniCura Djursjukhuset i Hässleholm AB Ej verifierat företag

Anicura i Hässleholm, vilken mardröm! Vår älskade hund på 6,5 år gick från att vara pigg och glad till död inom loppet av 3 veckor. Han diagnostiserades med perinealbråck, som skulle opereras. Operationen var inbokad, men han fick svårt att bajsa så vi fick åka till Anicura i Hässleholm för att tömma tarmen. Han hade så ont och kunde knappt gå. Redan här gjordes den första missen. Operationen skulle tidigarelagts. En vecka senare återvänder vi. Jag får vänta 10 timmar i ett rum utan att någon hjälper oss eller ens tittar till oss. Då är det bara 4 dagar kvar tills operationen och vi ber att han ska få läggas in, så att han kan få hjälp att tömma tarmen. Det blev vi nekade och fick åka hem igen med ett lavemang. Nästa dag var det dags igen. Happy skrek, kunde inte stå på benen. Vi ringde och blev uppmanade att ge lavemanget innan vi fick komma. Att ge en hund ett klyx är verkligen inte lätt. Vi ringde igen. Nej, vi var inte välkomna utan att lavemanget var avklarat. Till slut gick det. Något hände där och då. Happy skrek avgrundsdjupa skrik, kräktes klättrade på oss. När vi ringde blev vi mycket otrevligt bemötta och kände oss inte välkomna. Vi kastade oss in i bilen och körde de 8 milen i ilfart. Det var fruktansvärt. Så mycket bajs, kräk och skrik. När vi kommer fram tas vi inte på allvar. Vi får vänta i väntrummet säkert 1,5 timme. Andra djur väljs före. Väl inne får vi vänta ytterligare. (Vill tillägga att det fina triagerummet som det så fint står om på hemsidan, dit alla djur ska få en bedömning för sin status av hur akut det är. I det rummet var inte Happy en enda gång.) Jag ber om en filt till Happy, som nu skakar av smärta, men blir nonchalerad. När det blir vår tur, undersöker inte ens veterinären Happy. Han står vid dörren och säger att då får han läggs in fram till operationen. Vi lämnar över honom och kör hem. Inte trodde vi att det då var sista gången vi skulle få se honom. Kl 2.30 ringer de och säger att Happy blivit kraftigt försämrad och en stor operation måste göras. Vi säger att det får kosta vad det vill. Vi vill rädda vår fina vän. Kl 12.30 dagen efter fattar vi det svåra beslutet att Happy måste få somna in. Då har han redan haft två hjärtstopp och kan inte andas själv. Vårdpersonalen som tog hand om Happy hans sista timmar var helt fantastiska. Så ödmjuka och respektfulla. Men vi avråder å det bestämdaste Anicura i Hässleholm. Så tragiskt! Det hade kunnat sluta bättre om man lyssnat på oss djurägare som känner vårt djur bäst av alla. Tänk efter innan ni väljer denna klinik.

Maria D
Skrev om AniCura Kalmar Djurklinik Ej verifierat företag

Fruktansvärt nonchalanta bryr sig inte om djur överhuvudtaget, ställer fel diagnos på våran hund pga att dem vägrar att göra ett ultraljud som dem först sa att dem skulle göra och som hade gett rätt diagnos. När hunden sen blir sämre tar dem inte emot han🤬 skulle inte rekommendera någon att gå till anicura kalmar. Värt att åka över landet å få underbar vård till våran hund.

Jennie Kristina A
Skrev om Anicura Sweden AB - Anicura Värmdö Djurklinik Ej verifierat företag

Ringde för att boka en tid för min hund. Fick en ledig tid samma dag. När jag sedan såg fakturan i min mail så har dom debiterat 900kr för en akuttid. Men. Ingen upplyste mig vid bokningen att det var fråga om akuttid, som dessutom skulle kosta 900kr. Då hade jag utan tvekan väntat till nästa lediga tid. Mitt ärende var inte akut. Nu ska någon chef ringa mig tydligen efter att jag ringde upp. Återstår att se om pengarna betalas tillbaka

Maja-louisa G
Skrev om Anicura Västra Djursjukhuset AB Ej verifierat företag

Fruktansvärd upplevelse och bemötande av kvinnlig veterinär! När man jobbar som veterinär så bör man behärska sympati, empati och vänlighet vilket inte fanns hos den här veterinären. Det var fruktansvärt! Aldrig hos er igen!! Veterinärens jobb är att hjälpa till och få ditt djur att må bättre igen. Veterinären har också ett ansvar att vara trevlig och lugna ägaren…inte hota och skuldsätta på ett väldigt inhumant sätt när ägaren är extremt stressad och kommer in bärandes på sitt sjuka djur.

Andreas M
Skrev om AniCura Kalmar Djurklinik Ej verifierat företag

Vår hund är 14 år gammal. Hon har två inflammerade tänder och har ont. På grund av detta går hon just nu snabbt ner i vikt. Vi bad om en tid, men fick svaret att det inte gick. Vi ombads istället att ringa igen nästa morgon klockan 08:00 för att få en akuttid. Det gjorde vi – och fick en tid klockan 15:00. Vi körde två timmar för att få vår hund behandlad. Väl på plats visade det sig att ingen tog någon som helst notis om oss. Efter tre timmars väntan hade fortfarande ingen veterinär tittat på vår hund – medan andra djur utan tidsbokning togs in direkt. När vi efter klockan 18 vänligt frågade hur det låg till med vårt ärende, blev vi otrevligt bemötta. Det fanns knappt någon personal kvar att prata med. Vi fick beskedet att man inte visste när vi kunde få hjälp – det kunde lika gärna bli klockan 22 – trots att vi nu var ensamma kvar i väntrummet. När vi påpekade detta fick vi till svar att det nu skulle komma in fall som var “betydligt mer akuta” än vår gamla tik. Då valde vi att åka hem – med tydlig insikt om att vi inte kunde förvänta oss någon hjälp här. Ytterligare två timmars resa – helt i onödan. Det bemötande vi fick från kliniken och personalen är inget vi känner igen från Sverige. Vi är bestörta. Vårt råd: Undvik denna klinik till varje pris.

Jenny B
Skrev om AniCura Regiondjursjukhuset Bagarmossen Ej verifierat företag

De jobbar med ren utpressning. Antingen avliva hunden eller utföra en operation i ett kritiskt läge — och det till en kostnad av 100 000 kr. Hunden behövde egentligen bara antibiotika, men det vägrade de ge. istället ville de först ta nya labbprover. När provsvaren sedan kom tillbaka kunde de inte tyda dem, och vi var tvungna att vänta ytterligare en dag. Dessutom ville de att hunden skulle läggas in hos dem för att de skulle kunna ge honom vätska, trots att det inte var något problem att ge honom vatten själva. Vi sökte sedan en second opinion och det visade sig att de hade tagit fel och alldeles för få blodprover för att kunna ställa rätt diagnos. Dagen därpå, när nya prover visade att det var en infektion, fick vi till slut antibiotika — men det dröjde ända till klockan 16.00 innan den första dosen gavs. Vi valde då att avsluta all kontakt. Två dagar in i antibiotikabehandlingen började hunden bli bättre. Gör vad du kan för att undvika det här djursjukhuset. Det är lönlöst att diskutera eftersom de alltid backar upp varandra. Vi fick sedan en räkning på 18 000 kr — och det för en behandling som var både ofullständig och felaktig, vilket en annan veterinär sedan kunde konstatera. Som tur var lämnade vi i tid och lät dem inte avliva hunden.

Karin M
Skrev om AniCura Regiondjursjukhuset Bagarmossen Ej verifierat företag

Gå ALDRIG hit! Vår älskade lilla hund var tvungen att avlivas och en fruktansvärd upplevelse har satt sig kvar i minnet. Vi fick gå in till hundens behandlings ”bur” och fick sitta på golvet vid den sjuka hunden. Vi frågade om plastkragen kunde tas av innan själva avlivningen (borde väl kommit från dem) I den fruktansvärda situationen när sprutan skulle ges så kommer de fram med ett papper där vi skulle fylla i hur hundens kvarlevor skulle tas vara på ( kunde inte ens se vad det stod). Vår lilla hund har varit där flera gånger och de har minsann tagit betalt. Denna gång ” sista gången” med en övernattning gick notan på över 50 000. Vår upplevelse var, okänslighet och löpande bandet principen. Saknaden är outhärdlig efter vår fina vän och tyvärr ett trauma efter denna ”sista gång” på Bagarmossen.

Olof Andreas L
Skrev om Anicura Västra Djursjukhuset AB Ej verifierat företag

Ringde för att boka tid åt min fina Olle som snart fyller 9 år, eftersom han hade problem med magen på alla sätt natten innan. Den trevliga tjejen i telefonen analyserade min beskrivning på ett bra sätt och kopplade mig till akuten. Väl inne på akuten, så möts jag av den trevligaste killen i receptionen, blev därefter hänvisad till ett rum. Efter en minut knackar en sköterska på, så himla gullig och det kändes att hon verkligen bryr sig på riktigt och hur hon pratade med Olle under den första checken var imponerande. Hon förklarade att veterinären kommer så snart hon bara kan. Efter typ två minuter knackar det igen. In kommer den mest ljuvliga veterinär, Karin Hård. Den absolut bästa veterinär som jag någonsin har träffat under mina 18 år som hundägare. OTROLIGT kompetent, lugn. förtroendeingivande, saklig och ärlig. Olle fick bästa hjälpen, råd, och en fin plan framåt. Har varit på många kliniker genom åren, detta var något annat, tack fina ni! Rekommenderas varmt! Hälsningar Andreas Lundberg

Weronika F
Skrev om AniCura Regiondjursjukhuset Bagarmossen Ej verifierat företag

Ville att vi skulle betala 25000:- i förskott, vägrade ta emot oss annars. Trots försäkring, sedan gjorde de en anmälan till djurskyddet om att vi inte hade ekonomi. Bara för att vi inte betala 25000kr. De ville också att vi skulle avliva katten. Dagen efter började katten äta och dricka. Är nu fullt frisk

Ladda fler omdömen

Platser 36

Visar: 35 av 36
Ladda fler platser

Om dessa omdömen

För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Anicura har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen

Trovärdighet
Låg

Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.

Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.

Dessa nivåer finns på Reco:
  1. Mycket Bra
  2. Bra
  3. Ok
  4. Låg

Detta är Reco

Oberoende omdömen från riktiga kunder
Vi jobbar hårt för att kontrollera att de som lämnar ett omdöme finns på riktigt och faktiskt har köpt den vara eller tjänst de skriver om. Det sker bland annat genom BankID och noggranna kontroller mot företagens kundregister.
Vi lever som vi lär
Vi tillåter inte att företag erbjuder någon slags betalning i utbyte mot omdömen, och på samma sätt tillåter vi inte oss själva att ta bort negativa omdömen för att ett företag vill eller erbjuder betalning för det. Hos oss går trovärdighet och din tillit alltid först.
Reco logotype Omdömen du kan lita på

Kategorier

Filtrera omdömen

Betyg & tidpunkt: