Anicura i Hässleholm, vilken mardröm! Vår älskade hund på 6,5 år gick från att vara pigg och glad till död inom loppet av 3 veckor. Han diagnostiserades med perinealbråck, som skulle opereras. Operationen var inbokad, men han fick svårt att bajsa så vi fick åka till Anicura i Hässleholm för att tömma tarmen. Han hade så ont och kunde knappt gå. Redan här gjordes den första missen. Operationen skulle tidigarelagts. En vecka senare återvänder vi. Jag får vänta 10 timmar i ett rum utan att någon hjälper oss eller ens tittar till oss. Då är det bara 4 dagar kvar tills operationen och vi ber att han ska få läggas in, så att han kan få hjälp att tömma tarmen. Det blev vi nekade och fick åka hem igen med ett lavemang. Nästa dag var det dags igen. Happy skrek, kunde inte stå på benen. Vi ringde och blev uppmanade att ge lavemanget innan vi fick komma. Att ge en hund ett klyx är verkligen inte lätt. Vi ringde igen. Nej, vi var inte välkomna utan att lavemanget var avklarat. Till slut gick det. Något hände där och då. Happy skrek avgrundsdjupa skrik, kräktes klättrade på oss. När vi ringde blev vi mycket otrevligt bemötta och kände oss inte välkomna. Vi kastade oss in i bilen och körde de 8 milen i ilfart. Det var fruktansvärt. Så mycket bajs, kräk och skrik. När vi kommer fram tas vi inte på allvar. Vi får vänta i väntrummet säkert 1,5 timme. Andra djur väljs före. Väl inne får vi vänta ytterligare. (Vill tillägga att det fina triagerummet som det så fint står om på hemsidan, dit alla djur ska få en bedömning för sin status av hur akut det är. I det rummet var inte Happy en enda gång.) Jag ber om en filt till Happy, som nu skakar av smärta, men blir nonchalerad. När det blir vår tur, undersöker inte ens veterinären Happy. Han står vid dörren och säger att då får han läggs in fram till operationen. Vi lämnar över honom och kör hem. Inte trodde vi att det då var sista gången vi skulle få se honom. Kl 2.30 ringer de och säger att Happy blivit kraftigt försämrad och en stor operation måste göras. Vi säger att det får kosta vad det vill. Vi vill rädda vår fina vän. Kl 12.30 dagen efter fattar vi det svåra beslutet att Happy måste få somna in. Då har han redan haft två hjärtstopp och kan inte andas själv. Vårdpersonalen som tog hand om Happy hans sista timmar var helt fantastiska. Så ödmjuka och respektfulla. Men vi avråder å det bestämdaste Anicura i Hässleholm. Så tragiskt! Det hade kunnat sluta bättre om man lyssnat på oss djurägare som känner vårt djur bäst av alla. Tänk efter innan ni väljer denna klinik.
Anicura
Omdömen totalt
Snittbetyg
Fruktansvärt nonchalanta bryr sig inte om djur överhuvudtaget, ställer fel diagnos på våran hund pga att dem vägrar att göra ett ultraljud som dem först sa att dem skulle göra och som hade gett rätt diagnos. När hunden sen blir sämre tar dem inte emot han🤬 skulle inte rekommendera någon att gå till anicura kalmar. Värt att åka över landet å få underbar vård till våran hund.
Ringde för att boka en tid för min hund. Fick en ledig tid samma dag. När jag sedan såg fakturan i min mail så har dom debiterat 900kr för en akuttid. Men. Ingen upplyste mig vid bokningen att det var fråga om akuttid, som dessutom skulle kosta 900kr. Då hade jag utan tvekan väntat till nästa lediga tid. Mitt ärende var inte akut. Nu ska någon chef ringa mig tydligen efter att jag ringde upp. Återstår att se om pengarna betalas tillbaka
Fruktansvärd upplevelse och bemötande av kvinnlig veterinär! När man jobbar som veterinär så bör man behärska sympati, empati och vänlighet vilket inte fanns hos den här veterinären. Det var fruktansvärt! Aldrig hos er igen!! Veterinärens jobb är att hjälpa till och få ditt djur att må bättre igen. Veterinären har också ett ansvar att vara trevlig och lugna ägaren…inte hota och skuldsätta på ett väldigt inhumant sätt när ägaren är extremt stressad och kommer in bärandes på sitt sjuka djur.
Vår hund är 14 år gammal. Hon har två inflammerade tänder och har ont. På grund av detta går hon just nu snabbt ner i vikt. Vi bad om en tid, men fick svaret att det inte gick. Vi ombads istället att ringa igen nästa morgon klockan 08:00 för att få en akuttid. Det gjorde vi – och fick en tid klockan 15:00. Vi körde två timmar för att få vår hund behandlad. Väl på plats visade det sig att ingen tog någon som helst notis om oss. Efter tre timmars väntan hade fortfarande ingen veterinär tittat på vår hund – medan andra djur utan tidsbokning togs in direkt. När vi efter klockan 18 vänligt frågade hur det låg till med vårt ärende, blev vi otrevligt bemötta. Det fanns knappt någon personal kvar att prata med. Vi fick beskedet att man inte visste när vi kunde få hjälp – det kunde lika gärna bli klockan 22 – trots att vi nu var ensamma kvar i väntrummet. När vi påpekade detta fick vi till svar att det nu skulle komma in fall som var “betydligt mer akuta” än vår gamla tik. Då valde vi att åka hem – med tydlig insikt om att vi inte kunde förvänta oss någon hjälp här. Ytterligare två timmars resa – helt i onödan. Det bemötande vi fick från kliniken och personalen är inget vi känner igen från Sverige. Vi är bestörta. Vårt råd: Undvik denna klinik till varje pris.
De jobbar med ren utpressning. Antingen avliva hunden eller utföra en operation i ett kritiskt läge — och det till en kostnad av 100 000 kr. Hunden behövde egentligen bara antibiotika, men det vägrade de ge. istället ville de först ta nya labbprover. När provsvaren sedan kom tillbaka kunde de inte tyda dem, och vi var tvungna att vänta ytterligare en dag. Dessutom ville de att hunden skulle läggas in hos dem för att de skulle kunna ge honom vätska, trots att det inte var något problem att ge honom vatten själva. Vi sökte sedan en second opinion och det visade sig att de hade tagit fel och alldeles för få blodprover för att kunna ställa rätt diagnos. Dagen därpå, när nya prover visade att det var en infektion, fick vi till slut antibiotika — men det dröjde ända till klockan 16.00 innan den första dosen gavs. Vi valde då att avsluta all kontakt. Två dagar in i antibiotikabehandlingen började hunden bli bättre. Gör vad du kan för att undvika det här djursjukhuset. Det är lönlöst att diskutera eftersom de alltid backar upp varandra. Vi fick sedan en räkning på 18 000 kr — och det för en behandling som var både ofullständig och felaktig, vilket en annan veterinär sedan kunde konstatera. Som tur var lämnade vi i tid och lät dem inte avliva hunden.
Gå ALDRIG hit! Vår älskade lilla hund var tvungen att avlivas och en fruktansvärd upplevelse har satt sig kvar i minnet. Vi fick gå in till hundens behandlings ”bur” och fick sitta på golvet vid den sjuka hunden. Vi frågade om plastkragen kunde tas av innan själva avlivningen (borde väl kommit från dem) I den fruktansvärda situationen när sprutan skulle ges så kommer de fram med ett papper där vi skulle fylla i hur hundens kvarlevor skulle tas vara på ( kunde inte ens se vad det stod). Vår lilla hund har varit där flera gånger och de har minsann tagit betalt. Denna gång ” sista gången” med en övernattning gick notan på över 50 000. Vår upplevelse var, okänslighet och löpande bandet principen. Saknaden är outhärdlig efter vår fina vän och tyvärr ett trauma efter denna ”sista gång” på Bagarmossen.
Ringde för att boka tid åt min fina Olle som snart fyller 9 år, eftersom han hade problem med magen på alla sätt natten innan. Den trevliga tjejen i telefonen analyserade min beskrivning på ett bra sätt och kopplade mig till akuten. Väl inne på akuten, så möts jag av den trevligaste killen i receptionen, blev därefter hänvisad till ett rum. Efter en minut knackar en sköterska på, så himla gullig och det kändes att hon verkligen bryr sig på riktigt och hur hon pratade med Olle under den första checken var imponerande. Hon förklarade att veterinären kommer så snart hon bara kan. Efter typ två minuter knackar det igen. In kommer den mest ljuvliga veterinär, Karin Hård. Den absolut bästa veterinär som jag någonsin har träffat under mina 18 år som hundägare. OTROLIGT kompetent, lugn. förtroendeingivande, saklig och ärlig. Olle fick bästa hjälpen, råd, och en fin plan framåt. Har varit på många kliniker genom åren, detta var något annat, tack fina ni! Rekommenderas varmt! Hälsningar Andreas Lundberg
Önskar ej kommentera den dåliga upplevelsen. Det är mellan mig och djursjukhuset.
Ville att vi skulle betala 25000:- i förskott, vägrade ta emot oss annars. Trots försäkring, sedan gjorde de en anmälan till djurskyddet om att vi inte hade ekonomi. Bara för att vi inte betala 25000kr. De ville också att vi skulle avliva katten. Dagen efter började katten äta och dricka. Är nu fullt frisk
Blev mycket besviken när jag fick vänta nästan en hel timme på min faktura. Sen va det en praktikant som va oförskämd. Som inte kunde göra sitt jobb.
Bemötte mina djur på ett så fint sätt. De var kunniga fick även mig som ägare att känna mig lugn.
Har just fått avlivat min 14-åriga Elsa på Västra, Gbg. Vi blev så väl mottagna av personalen, så denna hemska situation blev trots allt något fint.
Underbar personal som tog väl hand om min svårt sjuka chabos sista timmar. Husse och Matte är så tacksamma
Tack för den fina avslutning av vår kära gamla Calypso. Allting var verkligen jätte fin ordnat med blommor och ljuslykta. Särskilt tack för den lugna miljön och den dämpade belysningen och ert fantastiska bemötande Pierre
Fick den hjälp vi behövde för våran Molly.
Lockar folk med ett lågt pris på telefon (1800kr) men när man väl kommer dit och höra det man hört förr och säger att ”din plan du har för din hund är bra”, så vill dom ha 5700kr.
Veterinären rekommenderade avlivning alldeles för tidigt, vi hade tur som vågade kritisera veterinären och byta vet. Nu har vi fått rätt hjälp och rätt medicin och vår Lilla Lucas får leva vidare och mår toppen. Anicura har ett uppenbart vinstintresse, akta er för ”återbesök” och korta svar vid besök. Få ut så mycket av besöken som möjligt och var kritiska! Ställ frågor, mycket frågor, och nöj er inte med låga doser och onödiga omkostnader. Gör en sökning på nätet innan och lita er inte blint på allt. Är så glad att ja vågade tänka kritiskt, de räddade livet på min hund.
Risken är stor att du kommer hem med djuret i en kartong om du lyssnar på Anicura. be alltid om en second opinion hos en annan vet.
Bra bemötande, men ett flertal åter besök pga av att man missade att Truls hade en tandbit i sitt ben efter en bitskada i december. Först i februari efter ett antal återbesök uppfäcktes tanden. Truls haft tratt, medicin och fått vara inomhus i stort sett två månader. Han har mått dåligt psykiskt pga detta. Förväntar mig större kunskap av ett djursjukhus.
Kom in med en mycket sjuk Love på torsdagen den 19/10 och var rädd att han inte skulle överleva. Möts av en helt underbar personal som ger oss trygghet både för Love och oss ägare. På lördagen den 21/10 fick vi hänts en glad hund som viftade på svansen och var sig själv igen. Ni är änglar i mina ögon och vi är så glada att ni räddade på älskade Love.
Var med våran 17-åriga katt Catweazeel akut då hon knappt kunde gå och såg att hon hade smärtor .Vi misstänkte artros. Hon blev undersökt hjärta lät bra ej överviktig togs blodprov som senare visade sej helt ok på njurstatus och blodvärden.Men de märkte att hon hade ont mest i ländryggen och fick spruta i nacken.Skrevs ut två olika mediciner fick med fyra sprutor som skulle tas i mun tandkött.Fick utskrivet Metacam och Gapapentin.Gapapentinen blev hon jättedålig av helt snurrig vinglig ramlade ner från sängen orkeslös förvirrad.Den tog jag bort på en gång hemskt hur dålig hon blev.Fortsätter med metacam. Eftersom min katt hade sådana smärtor i ländryggen och mer så har hon inte kunnat bajsa fick rådet att ge miralax som min hankatt har som medicin.När vi säger att hon inte kunnat bajsa på ca tre dagar (vi är upprörda oroliga över vår lilla katt) så tänker inte vi på att hon skulle ha fått en microlax för sin förstoppning.När vi säger att hon inte på tre dagar har kunnat fått ut någon avföring. Vitt jag vet och tagit reda på är att ju tidigare man ger en sådan i rumpan rektal lösning desto lättare blir det att förstoppningen släpper.Pratade med Veterinären igår och hon säger då att vi måste ge våran katt rektal lösning .Går och köper det försöker på bästa sätt ge henne en sådan ingenting händer hon är lika förstoppad självklart mer hon får miralax ingenting händer nu är hon så dålig också på grund av förstoppningen ska försöka igen det blir ju hårdare torrare ju längre tiden går. Varför gav ni inte henne rektal lösning när vi var där det fattar jag inte kanske förstoppningen hade släppt nu har vi en så dålig kisse som har artros och med svår förstoppning ni vet ju som veterinärer att ni borde ha gett henne då vi var där i 7 timmar Är förtvivlad vi får ju inte bukt med förstoppning eller artrosen Hjälp är förtvivlad !!!
Mindre roligt för bulldoggen Fonzie med kronisk tarmsjukdom sedan många år tillbaka där AniCura numera inte vill förnya receptet utan dyra veterinärbesök.Tråkigt men sant så får väl Fonzie istället lida hädanefter med sin sjukdom när varken Fonzie eller husse längre vill vara med på denna utpressning efter ca 75 000:- i redan betalda Svenska kronor i veterinärskostnader för Fonzie på AniCura i Hässleholm. Bedrövligt så tummen ned och skäms om ni har förstånd till det AniCura.👎
Man gör inget försök till att göra en undersökning utan påstår att ens hund ska läggas in för undersökning. Vägrade det då dom för ett par år sen tyckte att en avlivning skulle vara en lösning när min hund låg inlagd. Men han blev frisk efter lite kortison. Några tusenlappar senare och morfin som gjorde allt värre, tyckte dom det var dags för oss att åka hem, med utskriven medicin som min hund inte tål, som dessutom stod i journalen som veterinärerna inte kollade i. Fick hjälp dagen efter hos en annan veterinärklinik som dessutom tog 3000kr mindre. Åker aldrig tillbaka till Bagarmossen.
Efter ett litet antal bizsrra upplevelser på Bsgarmossen är jag mycket nöjd kund hos Årsta Veterinärklinik. Efter jag lämnat Bagarmossen som kund fick jag en ful eftersläng - anmälan till Länstyrelsen Djurskyddsenhet för misstänkt vanvård. Anmälan ströks av handläggaren efter 3 min telsamtal. Fullständigt uselt ledarskap av ansvarig chef på Bagarmossens Djursjukhus.
Hurra, ni är bäst. Änglar finns !!!!!! Jagger, matte och husse vill tacka för ett fantastiskt bemötande och omhändertagande från början till slutet på Jaggers inneliggande vistelse i helgen på Anicura Västra Djursjukhuset. Vov, Vov kram från Jagger ❤️❤️
Hade en tid hos ortoped för min hund som röntgades. Ortopeden var en timme och femton minuter sen vilket berodde på mänskliga faktorer så det har jag förståelse för. Dock kunde företaget ha ringt och påtalat att veterinären försovit sig istället valde de att berätta om det när jag redan var på plats och kallades in i ett rum. När jag frågade om varför de inte ringde tidigare sa sköterskan att hon inte visste då hon hade just börjat sitt pass och bara fått informationen. Alla konstigheter svarades med samma resonemang "jag vet inte det är bara vad jag fått veta". Kostnaden landade på 10.000 kr och jag hade att välja mellan att Anicura skötte kontakten med försäkringen eller att betala 45 kr till Svea ekonomi som kunde ge mig 30 dagar att betala fakturan. Väljer man att Anicura sköter kontakten så tar de dels 200 kr i avgift för det, vilket jag gick med på MEN då ville de att vi skulle sitta och vänta 30 min tills deras administration av fakturan var klar så att man kunde betala självrisken på plats. Detta trots att vi redan hade väntat 3 timmar på kliniken, varav drygt 1 timme p.g.a. försening från deras sida. Med en trött och förvirrad hund som just vaknat upp efter bedövning ville jag inte sitta ytterligare en halvtimme. Så jag valde att betala 45 kr till Svea ekonomi för att köpa mig 30 dagar att betala fakturan. MEN även här överraskar Anicura då de inte på något sätt påtalade att Svea ekonomi kommer göra en kreditupplysning. En annan konstighet hände vid röntgentillfället. Jag stod då utanför röntgenrummet då sköterskan ropade in mig till rummet för hjälp att hålla hunden. Utan att fråga mig om jag var villig att hjälpa till eller om jag var gravid eller inte. Efter en halvtimme bad jag de att istället tillkalla en av sina kollegor som befann sig utanför rummet och som gärna kunde få hjälpa till istället för mig. Själva veterinären var trevlig och kändes kunnig. Men Anicura verkar väldigt pengardriven. Är dåliga på att ge all information som är nödvändig och har ingen kundkänsla när det gäller kompensation för saker de brister i samtidigt som de tvingar kunden till straffavgifter om man inte kan lägga ut summor som 10.000 kr på en gång!
Blandat omdöme, en del av personalen är är trevlig en del inte så mycket ( lite känslokalla.) Min hund behövde akutopereras, operationen gick bra, räkningen ganska hög dock, men har hört att en del djursjukhus tar det dubbla i pris just för samma operation. Återbesöket var omöjlig för mig (klockslaget, och har ej bil)att hinna till i.o.m. det var helgtider kunde jag inte avboka inom 24 tim. vilket blev en räkning för det trots vädjan på utsatt dag, så lite surt av dom. Behöver ta ett till banklån för betala resten av vad försäkringen inte täcker, vilket dom är snabba på att hjälpa till med (det gäller ju pengar.) för öv. samarbetar dom med SVEA när det gäller lån för räkningen.
Tog vår hund på en undersökning här och fick remiss till en ct-scan. Sen dess har de inte hört av sig trots att jag ringt 5-6 gånger under två års tid. Nu är vår hund mycket sämre och kanske måste avlivas. Katastrof. Besök veterinärkliniken på franska vägen istället. Skamligt och oproffsigt. Undvik.
Ett extremt dyrt ställe som suger ut dina sista kronor. 5029 kr för att kräka min hund akut. PLUS att de var så pass inkompetenta att de väntade hur länge som helst med kräksprutan så att föremålet min hund hade svalt var inte längre kvar i magsäcken. Hade de gett honom sprutan när vi kom in (inom 2 timmar) så hade han kräkts upp det. Han åt föremålet framför mina ögon och det påtalade jag till veterinären, ändå så skrev hon i journalen att inget främmande föremål fanns i honom. Vilket ledde till att Agria inte ersatte besöket, pengar som jag verkligen behövde få tillbaka. Rekommenderas inte pga de hutlösa priserna och deras inkompetens! Sedan har de också mage att ta 20 kr/min (om inte mer) för att ringa till receptionen på obekväma tider inför ett aktubesök. Det går heller inte att ringa dem från ett telefonkontantkort, bara om man har ett telefonabonnemang.
Platser 36
AniCura Regiondjursjukhuset Bagarmossen
2.2 av 15 omdömenAnicura Västra Djursjukhuset AB
4.5 av 8 omdömenAniCura Djursjukhuset i Hässleholm AB
2.9 av 7 omdömenAniCura Djursjukhuset i Jönköping
3.8 av 4 omdömenAniCura Kalmar Djurklinik
1.0 av 4 omdömenAnicura Strängnäs Djurklinik AB
4.0 av 3 omdömenAniCura Landskrona Smådjursklinik
5.0 av 2 omdömenAnicura Sweden AB - Anicura Värmdö Djurklinik
3.0 av 2 omdömenAniCura Erikslust Veterinärklinik
2.5 av 2 omdömenAniCura Läckeby Djursjukhus
5.0 av 1 omdömenAniCura Falu Djursjukhus
1.0 av 1 omdömenAnicura veterinärmottagning i Bromölla AB
2.0 av 1 omdömenAniCura Arboga Djurklinik AB
0.0 av 0 omdömenDjursjukhuset i Jägarvallen
0.0 av 0 omdömenAnicura Nybro Djurklinik
0.0 av 0 omdömenAniCura Djurdoktorn i Linköping
0.0 av 0 omdömenAnicura Norsholms Djursjukhus AB
0.0 av 0 omdömenAniCura Kumla Djursjukhus
0.0 av 0 omdömenAniCura Borlängekliniken
0.0 av 0 omdömenAniCura Aros Veterinärcentrum
0.0 av 0 omdömenAniCura Bohusläns Djursjukhus
0.0 av 0 omdömenAniCura Djurkliniken i Katrineholm
0.0 av 0 omdömenAniCura Ludvikakliniken
0.0 av 0 omdömenAniCura Nässjö Djurklinik
0.0 av 0 omdömenAniCura Animalen Södertälje
0.0 av 0 omdömenRoslagens Smådjursklinik
0.0 av 0 omdömenJourkliniken Hund & Katt i Örebro Län AB - Hund Och Kattkliniken i Bista
0.0 av 0 omdömenAniCura Kungskliniken
0.0 av 0 omdömenBlekinge Smådjursklinik
0.0 av 0 omdömenAnicura Värmdö Djurklinik AB
0.0 av 0 omdömenAniCura Torsås Djurklinik
0.0 av 0 omdömenGärdets Djurklinik
0.0 av 0 omdömenAniCura Djursjukhuset Albano
0.0 av 0 omdömenAniCura Veterinärhuset Ängelholm
0.0 av 0 omdömenAniCura Borgholms Djurklinik
0.0 av 0 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Anicura har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg