Världens bästa Chafför 🤩👌! Levererar min medicin var 14::e dag! ALLTID i tid, ALLTID glad och service minded. Imponerad av denna man som är döv/stum och alltid gör sitt yttersta för att leverera en god service 😊! Inspirerande!!!
Best Transport
Omdömen totalt
Snittbetyg
216 omdömen om Best Transport
Nu kom leveransen 2 timmar för sent och föraren kan ju inte ens läsa utan till råga på allt kunde han inte läsa utan mina paket hamnade utanför granndörren med ett helt annat namn än på mina paket. Fy fasiken sådant uselt företag 👎👎
Måste vara det absolut sämsta leveransföretaget och de borde byta namn till Worst !! Ser ju hur de stannar vid pizzerian och bara står där och flyttar fram tiden. Samma sak förra ggn då de hade unga fnittrande brudar i lastbilen när de ringde mig och bad om kod till min port trots att det redan stod i infot. De totalt värdelösa förarna borde få sparken enligt mig !!
Ser att många haft problem med dem... En förare från Best Transport (registreringsnummer LCL93G) blockerade medvetet och utan hänsyn utfarten från ett äldreboende i Stockholm. Trots att han hade hinder på sin sida av vägen (och därmed väjningsplikt enligt trafikförordningen) valde han att ställa bilen mitt i vägen, kliva ur och börja leverera paket – utan minsta försök att släppa förbi någon. Jag och en passagerare blev helt blockerade Hela händelsen är dokumenterad via dashcam och jag har kontaktat Best Transport, men i skrivande stund har de inte tagit något ansvar. Detta var inte bara trafikfarligt, det kunde ha förhindrat utryckningsfordon från att nå fram till äldreboendet. Ett mycket allvarligt och nonchalant agerande från ett företag som borde veta bättre. Jag avråder starkt från att anlita Best Transport tills de tar ansvar för sina förares beteende. 📽️ Dokumentation finns och kan uppvisas vid behov.
Okänsligt, ingen känsla för vad som skulle levereras. Man kände inte ens till att porten öppnas från lägenheten. Onödigt lidande med anledning av utebliven leverans av hjälpmedel inom sjukvården. BOTTEN! Och det har hänt förut.
Har väntat 10 dagar på paket, betalat för "Express", aldrig mer Best Transport.
Skulle enligt sms från Best få medicinpaket från Region Sthlm idag ca kl 11. Vi följde transportbilen på kartan på mobilen och såg att den kom till vår gata kl 11.55. Och sedan försvann kartan och det stod att paketet var levererat. Men vi har inte fått något paket! Försökt ringa det tfn-nummer som Best skrivit på mobilen - men "Numret finns inte!" Best är omöjiga att nå!
Jag har nästan fått leverans idag via er. Beställning hos Stockholmsregionen är gjord med villkoret leverans till lägenhetsdörren en trappa upp. Som vanligt är kartongen inkastad innanför entrédörren och jag som är 84 år och handikappad kan inte ta upp den för trapporna. Det får vara slut med det här nu. Jag kommer att kräva av leverantören (Regionen) att få leverans med annan befraktare då det inte finns någon hiss i det här huset.
Chauffören körde till fel adress. Skickade en bild på någon annans port och meddelade att levereransen misslyckats. Tog kontakt med kundtjänst, där trafikledningen sa att de skulle skicka tillbaka chauffören och de bekräftade leverans, även om den kunde bli sen. Väntade halva natten. Bilen försvann från spårningssidan, men inget meddelande om att någon leverans inte skulle komma att ske. Detta har även hänt förut.
Alltid problem med dessa klopare! Senast tappade dem bort mitt paket och denna gången fick jag det stulet! Fick en bild kl 19:30 att paketet var levererat han ringde inte på dörren eller något ca kl 19:35 öppnade jag dörren och den var inte där! Paketet vägde 18,5kg och jag tror knappast att någon utan en rullvagn har hunnit stjäla den på den korta tiden. Är helt säker på att föraren tog den. Det värsta är att jag tror att jag kommer få betala för fanskapet även om jag inte fick paketet.
Byt namn till Worst Transport, inte Best. Förare som inte ens försöker ta sig in trots korrekt portkod. Ringer EN signal och lägger på, sen står det att de inte fick tag på kunden. Det här har hänt flera gånger, och varje gång säger kundtjänst bara samma sak: ”Föraren fick inte tag på dig.” Ett skämt till företag. Rekommenderas inte till någon, använd aldrig Best Transport.
Ändrade leveransen 3 gånger och sen skickade tillbaks till leverantören. Otrevlig kundtjänst. Aldrig mer best transport.
Be att ni även stänga grinden efter sig om ni lämnar nåt, den var öppen så hundarna smet ut.
Oftast bra upplevelser men vid höga arbetstoppar så skjuts leveransen upp dag för dag (upp till fem gånger) och det enda beskedet är att det är hög arbetsbelastning. De borde ju kunna se belastningen och planera in fordon och personal därefter, kan man tycka...
Min leverans har nu blivit ombokad 4 var av en av dessa hörde de inte av sig satt och väntade på leverans fram till 23.00. Efter kontakt dagen efter fick jag ny datum för leverans även den ombokades. Har inget som helst förtroende kvar för detta bolag.
inge bra företag var är servicen om man beställer hem leverans och betalar för den då kräver chaffören att man ska komma och hämta den inte ok.det är inte första gången detta händer en gång lämnade dom i fel port fel person letade i flera timmar
Jag är fruktansvärt arg! Usel serivice! Har tagit ledigt från jobbet flera kvällar för att passa leverans och fick nu ett sms för TREDJE gången att min leverans är uppskjuten till en annan dag!!! Och det går inte att ringa. Får bara nåt färdigt standardsvar i chatten. Neej, aldrig mer Best!
Fick meddelande från butiken att min leverans hade packats och väntade på upphämtning av Best. Tre dagar senare har Best fortfarande inte hämtat upp leveransen, använder de häst och vagn? Fick kontakt med deras kundtjänst som menar att min leverans befinner sig mellan butik och deras upphämtningsterminal… Välj absolut inte Best!
Värsta leveransföretaget jag någonsin haft att göra med! Har haft fyra leveranser – tre av dem med livsviktig medicin som snart var slut. Valde BEST eftersom de utlovade snabbast leverans, och jag valde därför hemleverans istället för att gå till apoteket – då jag bara hade några dagar kvar av min medicin. Vid VARJE tillfälle av dessa tre, fick jag besked om försening till senast kl 23.00. Jag stannade uppe för att ta emot leveransen – eftersom legitimering krävs vid medicin – men ingen dök upp. Inte en enda gång. Det hände fyra gånger i rad vid samtliga tre leveranser!!!! Detta är inte bara oprofessionellt – det är rent ansvarslöst. På grund av detta satt jag utan medicin, eftersom uttaget redan registrerats som uthämtat. Jag kunde alltså inte gå till apoteket istället. Att misslyckas med att leverera medicin är en allvarlig brist. BEST borde inte få hantera medicinleveranser alls. Mailade deras kundtjänst om dessa händelser men de bemödade sig inte ens att svara!!! Den fjärde gången kom samma sms igen - vi är försenade…. Men ingen leverans kom, utan levererades först ett dygn senare. Katastrof!
Beställt varor, anlitade best, ironiskt namn....skulle få varor i fredags, dyk inte upp...sedan på lördagen, väntade hemma, men de hände ng så leveransen funkade inte heller i lördags, inget på söndagen. Varor väntades på måndagen, jag va inte hemma, porttelefon får då användas och hoppades på att dem kunde ringa försiktigt till en granne som kunde hjälpa till att öppna entredörren ( vi i huset kan öppna entren med mobilen) men det gick inte. Nu ska varorna anlända på tisdag, sägs det !! Inge bra service
Bought something online, they had a free home delivery option which happened to be with this company. My mistake for assuming they would attempt to deliver it to my apartment. Instead, i get a wide window of delivery between 17-22. I get 0 texts, 0 phone calls while patiently waiting for them, then my phone buzes and says "Vi har försökt leverera dina varor från xxxxxxxxx, men inte lyckats." Basicially saying they attempted to deliver (which is a lie). They attach a cute picture of my entrance with a tiny box (i have a big order). I contact cusomter service, they said they would try and contact the driver, and see if they can come back (obviously didnt). Delivery scheduled for next day. I wait. This time I am sharp and ready. Same thing. They didnt call nor text. But I get the failed to deliver text. I sprint outside and there is not a single vehicle in my street. Contact customer service again (useless). Biggest failure of a delivery company. 0/5. Never select them as an option.
Fungerade bra. Kom tidigt så jag slapp att gå ner och hämta varorna själv vi porten. Funkade bra.
Väntade hemma två kvällar 17-22 för att ta emot en leverans. Den kom inte första kvällen. Fick kontakta dem och fråga varför. Morgonen efter sa de att den skulle komma samma kväll. Satt och väntade. Hörde av mig till dem när den inte kom och de hade missat att boka paketet till leverans IGEN. Himla sugen på att vänta hemma en tredje kväll nu och se vad som händer.
Skulle få paket, men får istället ett sms som säger "kunde inte leverera" bor i lghn så jag sitter ju några meter från dörren. Chauffören har varken ringt på (vilket jag markerat) eller knackat på dörren utan han tog bara en bild och stack. När man sen pratar med kundservice får man känslan av att dem slänger upp händerna och säger jag kan inte göra något. Om du inte kan göra något va sitter du där för? Uppdatering: Fick just ett sms som säger att Best inte kommer att leverera idag heller pga förseningar. Vet inte om jag ska skratta eller gråta över detta skämt till företag.
Dom skulle lämna paket utanför min dörr på våning 2. Fyllde i allt korrekt men istället för ett paket fick man en bild på våran olåsta port om att dom inte kunde leverera. Absolut sämsta företaget och kommer aldrig mer att välja dom.
Önskar att man kunde sätta minusbetyg. Best har en affärsmetod som gör ut på över promise and under deliver. Vad de gör är att de säger att de kan leverera ditt paket en viss dag. Ofta en dag snabbare än andra fraktalternativ. Men när dagen kommer så får man ett SMS om att en oförutsedd händelse gjort att man inte kommer få sitt paket och man får ett nytt datum då det ska levereras. När den dagen kommer får man ett nytt SMS och så kan det pågå en vecka eller mer. Det är ett bedrägligt beteende och deras taktik vid konfrontation är att copy pasta standardvar tills man tröttnar. Man gör best i att helt undvika Best. Även om det ser lockande ut när deras alternativ lovar leverans 1-2 dagar och nästa alternativ säger 2-3 dagar. De kommer inte leverera inom den tiden ändå. När man väl har sitt paket i gisslan hos Best så finns det inget längre man kan göra. Man kan inte hämta det själv. Det ända alternativet är att kolla med e-handlaren om man kan reklamera köpet och beställa på nytt med en annan leverantör, vilket inte alltid går utan kostnad. Då har man sina saker i gisslan på en terminal där de inte vet när eller om man kommer få det. Om man kontaktar de och klagar så kommer de se till att det tar ytterligare dagar som hämnd. Best är ett vedervärdigt företag med urusel customer service.
Kundservice som svarade aldrig på telefon under helger. Inga kontaktuppgifter till budbärare på leverans sida. Omöjligt att göra retur på avbeställde varor under helger.
Otroligt dålig leveransupplevelse. Mitt paket skulle levereras kl. 19, men tiden sköts fram med 30 minuter i taget hela kvällen utan någon riktig uppdatering. Vid 21.45 fick jag ett sms om att paketet "eventuellt" inte skulle levereras alls. När jag försökte kontakta kundtjänst via chatten fick jag sitta i kö i 15 minuter, bara för att få ett automatiskt meddelande om att chatten stänger kl. 22 och att jag ska återkomma dagen efter. Att låta kunderna sitta fast i ovisshet hela kvällen, med falska förhoppningar om en leverans som aldrig kommer, är under all kritik. Och att stänga supporten utan att hantera pågående ärenden gör det ännu värre. Om ni vet att en leverans inte kommer ske, kommunicera det i tid så att kunder kan planera därefter! Det var sista gången jag bokade en leverans med Best Transport. Undvik detta fraktbolag!
Värdelös service. Leverans som sköts upp från 1 dags leverans till 2 dagar, till 3 dagar och trots att bilen var i mitt område missades min leverans och fick nu sms att leverans blir uppskjutet ytterligare. Dålig service i både telefon och chat. Värdelöst!!
Oj vad jag ångrar valen av Best, medicin som skulle komma mellan 17-22 ( vilket kräver signatur ) och jag höll mig uppe och får SMS om att om de inte hinner innan 23 återgår paketet. Trots att chauffören cirkulerat runt i mitt område redan vid 21 var han 1 timma senare i en annan kommun och självklart kom inget så höll mig uppe sent ( till 23 ) helt i onödan. Sista gången jag väljer det alternativet hos apotea. Kul att de har mycket jobb, men kanske dumt att åta sig mer än man mäktar med.
Jag väntade på viktig medicin. Jag är handikappad och går långsamt med rullator/rullstol och jag hade meddelat att dom skulle ringa en stund innan dom var framme. Jag fick meddelande på webben att dom skulle komma 17.30. 17.15 ringde det på dörren. 17.17 öppnade jag och hörde hur hissdörren slog igen Jag ropade utan svar. Jag satt sedan i en chat i 45 minuter. 18.15 ringde det på dörren Jag öppnade och frågade varför han inte ringde innan. Han pekade på munnen och öronen och visade att han var dövstum. Han var säkert analfabet då han inte läst instruktionen. Det är bra att han har jobb och gör sitt bästa trots sitt handikapp... Best borde dock säkerställa kunskapsnivå på chauförrerna. Hade medicinen gått i retur till Apotea skulle den förstöras enligt rutin och jag hade blivit tvungen att kontakta läkare för nytt recept och bekosta det igen ( ≈ 1750:- ) Om jag blivit sämre utan mina mediciner var enda allternativet att åka till akuten med färdtjänst med trapplättrare. Jag anlitar aldrig BEST igen !! BEST är SÄMST
Allt bra men jag fick gå ut ta emot via mobil, men var redo pga live uppdate, så det var okej. Snabbt som attan, beställde apotek inatt!
Leveransen försenad 2 dygn. Under dessa dygn kalasade möss o råttor på leveransen, de hade gnagt stort hål i ytterförpackningen och gnagt sig igenom innerförpackningen och ätit av maten som jag beställt.
Aldrig varit med om sämre. Misslyckas med en leverans. Jag skall få en ny, misslyckas igen. Ombokar,ombokar, ombokar är de enda de gör. Med tanke på konkurrensen idag inom bud och leverans kommer ni snart vara arbetslösa.
Uppdelad leverans. Första leveransen så hör jag hur chauffören dumpar ner mitt paket i golvet, fick leverans utanför dörren och undrade hur mkt av mina varor som gått sönder. Andra leveransen blev ombokad till dagen efter, ställd 1 våning ner och det är 3 tunga lådor i ett hyreshus utan hiss. Varpå jag får ett sms där det står att jag fått leverans utanför min dörr. Tack men nejtack, finns andra firmor som bryr sig om sina kunder.
Skulle aldrig som företag ens tänka mig att anlita Best Transport som leveranssätt, katastrofal service. Utebliven leverans varje gång. Denna gången slår alla rekord när chaffören ska leverera en fredag, är på plats och tar foto för att sedan vända och åka iväg. får sedan sms "vi kunde inte leverara", men dom har inte försökt ringa eller få tag på mig trots att dom har mitt telefonnummer och jag har fått bekräftat av kundtjänsten att det är korrekt telefonnummer. Jag får nytt datum idag 13/1, när jag har kontakt med kundtjänst ber dom om ursäkt för försening och nytt leveransdatum är 14/1, trots att i deras sms står det 13/1, dom hänvisar till att dom har mycket på terminalen. katastrof företag.
Väntade aviserad leverans i fredags fram till 23.00. De lyckades inte hinna. Ny väntan ikväll efter avisering att de var på väg med mitt apotekspaket. Klockan 22:15 befinner sig bilen några hundra meter från min bostad. Den kör därefter till Kallebäck och där står bilen vad det verkar parkerad . Inget meddelande om att de inte kunnat komma ikväll heller. Urusel attityd att inte leverera som utlovat. Aldrig mer denna budfirma🤬
Riktigt uselt. En vecka efter förväntat leveransdatum och dom fortsätter att flytta fram leverans pga förseningar.
Det i särklass absolut sämsta leveransbolaget ni kan använda er av. Jag ångrar mig att jag inte läste alla recensioner innan jag valde detta totalt IQ-befriade leveransbolag. För det första lovas en leverans innan 22, vilken man då självklart stannar uppe till. Leveransen innehöll något jag absolut behövde den kvällen. Men, igen, detta totalt värdelösa bolag levererade ej och jag fick då vänta hela helgen innan jag kunde ta kontakt med dom. Kompensation efterfrågades, men fick man sådan. ABSOLUT INTE. Jag säger det igen, HÅLL ER UNDAN DETTA BOLAG!!! I
"Allt gick som förväntat, smidigt 😊"
Utebliven leverans igen så jävla trött på best 2min kvar till mig och avbokade va fan händer jag ringer säljaren på måndag och häver köpet då slipper ni lite jobb Från Peter sandberg skitförbannad
Sämsta leverans företaget man blir ombokad hela tiden och Klarar inte av att leverera enligt överenskommelse . varan skulle komma i fredags den 6 dec , sen bokades det om till måndag och sen till tisdag. Just nu har jag försökt spåra min beställning men det funkar inte .
Riktigt jävla urusel tjänst. De ombokar, avbokar, min medicin är 12 dagar sen
Att de ens får uppdrag, måste vara Sveriges sämsta åkeri, bokar av körningen för femte gången, hoppas de går i konkurs så man slipper det här skitföretaget
min beställning gjordes på en torsdag leverans skulle bli på måndagen efter helgen men... först blir min leverans fel sorterad och så den blir ombokad, till tisdagen, väntar på leverans får ett nytt sms där man skriver att man inte kan leverera pga den är försenad och att de vet inte när de kan leverera, men jag ska få ett sms när de kan OK!?, så kommer ett sms på onsdagen att det blir på onsdag, YEAY!! bekräftar detta via länken där det står att de ska leverera den angivna dagen... ok vi väntar kl21:50 igen leverans så jag kollar länken igen och då har man ändrat vi leverera imorgon dvs på torsdag WTF ! chattar med Kundsupport WOW frågar om det är säkert att jag får min leverans idag torsdag, Svar: först så blev det felsorterat men nu ligger den på en körplan eller wtf ORKA !! Så ikväll får vi se om det blir någon leverans eller inte, kommer nog inte använda mig av deras tjänster igen om jag kan undvika det.
Under all kritik. Säger att de ej kunnat leverera ett paket utan att ens höra av sig till oss först. Det här är ren lathet och klantighet från chaufförens sida och oerhört genomskinligt. Kundtjänsten är ett kapitel för sig. En hopplös AI-chatt som bara snurrar runt frågan och ingen information om vilka telefontider de har. Vi har haft plats 1 i kön i 30 minuter nu.. det här är ett skämt till företag och alla som kan ska bara undvika att anlita dessa klappträn!
Sämsta tänkbara transportfirma. Stor skandal att man inte kan leverera som utlovat. Har väntat på leverans från apoteket sedan i fredags som troligen kanske kommer på tisdag. Såg bilen irra omkring i området i fredags utan att leverera. Urdåligt, respektlöst mot mig som kund! Varning!
"Jag beställde vin från Best och wow, vilken fantastisk leveransupplevelse! Först skulle de komma i fredags mellan 17-22, så jag satte mig och njöt av att vänta i flera timmar. När det äntligen var min tur, så drog chauffören bara. Nytt försök, den här gången kom han men vände och drog och kom sen tillbaka efter 15minuter, som om han hade glömt något viktigt. Jag menar, vem behöver vin när man har så spännande leveransäventyr? Best, ni har verkligen en unik service!"
Kort och gott, använd inte Best hemleverans när ni beställer online. Förarna här i Stockholm verkar ha satt i system att göra allt för att inte behöva gå upp till dörren när de levererar till lägenhetshus. De ringer istället och ber kunden komma ner trots att portkod, våning och namn på dörren är specifierat i appen /ordern. Missar du att svara markeras ordern som misslyckad, skickar en bild på porten och hävdar att portkoden inte funkar. Vilket är direkt lögn då jag varje gång gått ner och dubbelkollat inte något är fel. Efter två "misslyckade" försök av dem att leverera "tappades" mitt paket bort av Best och Apotea i detta fall fick skicka ut en ersättningsorder. Nedan från Apotea: " x - Apotea 2024-11-06 14:26:13 Hej, Tack för din beställning! Jag måste tyvärr meddela att fraktbolaget för tillfället inte lyckas lokalisera eller kommer kunna leverera ditt paket. Jag är hemskt ledsen för detta samt den försening det orsakar din leverans. Önskar du att jag skapar upp en ersättningsorder till dig eller vill du hellre bli krediterad för din order/att vi makulerar fakturan? Vänligen återkom i ett vändande mejl så kan jag hjälpa dig vidare. Tack på förhand! Med vänlig hälsning, x Kundservice Fraktansvarig Även kundservice på Best medger att deras chaufförer inte sköter sig och skapar upp en "avvikelse". Nedan uttrag ur chatten. 10:04:20 Best-e: Vill du chatta med en handläggare? [ Chatta med en handläggare ] 10:04:21 user: Chatta med en handläggare 10:04:22 Best-e: Kollar om någon finns tillgänglig... 10:04:22 Best-e: Du är nu placerad i kö. Vi hjälper dig så snart vi kan! [ Lämna kön | Visa köplats ] 10:04:26 user: Visa köplats 10:04:26 Best-e: Du har plats 1 i kön! 🚚 10:04:26 system: Chatten hanteras nu av agent. 10:04:30 agent: Hej, vad kan jag hjälpa dig med? 10:06:20 user: Hej. Är lite nyfiken på vad som hände med leverans XXXXXXXXX. Fick notis om att den var misslyckad med en bild på min port. Portkod, våning och namn på dörren var specifierad i leveransen. Gick till och med ner efter jag fick notisen för att dubbelkolla att det inte var något fel med dörren. Det var det inte. 10:06:20 Best-e: Tack för att du ser till att leveransen till dig blir så smidig som möjligt! Du kan endast ändra/lägga till portkoden i vår spårningsportal (som du når via länken i det SMS vi skickar till dig). 10:06:27 system: Chatten hanteras nu av agent. 10:06:32 agent: Ska kika på din order 10:07:09 agent: Ser att vi har fått bra information från dig så leveransen ska inte misslyckas, jag kan skapa en avvikelse om detta på chauffören och boka in den för ikväll igen, om du vill 10:07:36 user: Toppen, tack! Det blir perfekt 10:07:46 agent: Toppen, trevlig dag! 10:07:51 user: Detsamma! 10:07:54 system: agent har lämnat chatten. Avgör själva om ni tycker de bedriver seriöst verksamhet. Det gör iallfall inte jag.
Snabb leverans 👍👍👍👍👍 Är mycket nöjd
Jag tycker att det bästa vore om detta fraktbolag togs bort som leverans alternativ då man beställer grejer. 4 ggr av 5 har dom inte ens lyckats att leverera den dagen som du valt leverans, alltid försenade!! Riktiga skojare!
Fantastiskt vacker bukett! Trots lite väntan var det en mycket bra upplevelse! Otroligt väl förpackning så allt var perfekt!
Sämsta frakt bolag! Välj aldrig hemleverans mellan 17-22 om det finns som val av leverans vid beställning hos din e-handlare. Har haft flertal gånger med Best att göra för hemleverans mellan 17-22 och aldrig, och då menar jag verkligen aldrig, 10 av 10 gånger har leveransen inte dykt upp. Vi behöver inte äns gå in på att tiden inte överstämmer, leveransen den dagen uteblir. Får till svars att det kommer dagen efter men det händer inte heller. Utan leveransen kommer om du har tur 3 dagar efter första bekräftelsen. Vill du ha huvudvärk, dålig service, bortförklaringar och osäker leverans då är Best ditt bästa val.
Jag valde expressleverans och betalade extra för att få leverans dagen efter. Den blev uppskjuten två gånger så det tog tre dagar.
Opålitligt företag som inte tar ansvar alls och skyller ifrån sig på kund. Haft flertalet struliga leveranser senaste året. Idag körde budet rakt förbi mig utan att stanna. Det var 8e dagen som de misslyckats med samma paket. Undvik det här företaget.
Absolutely horrid delivery service. On every single level of the company it seems broken. You get a day for the delivery, you have to arbitrarily wait from 17 to 22, they'll give you a preliminary time and they will without fail keep pushing it back until it's past 22 and send a message saying "maybe" they'll be late even when you can see on the tracker the driver has long since stopped driving your way. If you're lucky you'll get it the next day after going through the process again. Costumer service is just a facade too, there's absolutely no support of any value to be had, they'll just says they can't do anything, which I guess at least isn't a lie. Avoid at any cost if possible.
Världelös hantering av min försändelse. Skulle levereras igår, sköts upp till idag. Stod enligt uppgift att det var en leverans kvar innan mig och sen får jag sms om att den är uppskjuten till måndag. Fick ingen större hjälp av kundservice.
Väntat 8 dgr på paket. Fick meddelande att paket är felsorterat på terminalen. Best har alltså slarvat bort ett paket från Apoteket. Jäkligt allvarligt!!!
U S E L T!!!! Ljuger om att de försökt leverera men ingen varit hemma, jag sitter och väntar och har tvn på mute för att höra dörrklockan men ingen kommer.. sen får jag sms att ingen varit hemma.. vid chatkontakt upprepar en robot samma svar åter och återigen som en papegoja.. misslyckad leverans då ej någon öppnat... är så arg nu.. en stor fet NOLLA till BEST TRANSPORT och kommer aldrig mer handla av företag som anlitar dem!!
Varför vi betalar extra ändå kommer nästa dag.
Katastrof! 4 dagar försenad leverans! Nu var dom äntligen påväg, 21:30 får jag ett meddelande att dom är försenade och om dom inte hinner leverera före 23:00, så kommer det levereras dagen efter. 21:58 är det äntligen jag som är "näst på tur"jag ser i appen att dom är i närheten, jag går ut i porten (då den låser 21:00) jag står där och väntar och ser att den vänder utanför min port och åker iväg!! 22:01 kommer ett sms "misslyckad leverans"!?
VARNING! Läs alla omdömen innan du använder dig av Best Transport Stockholm! Ett ytterst oseriöst företag. Min syster beställde sin medicin med hemleverans. En mycket viktig medicin som tyvärr endast levereras hem med just Best. Den har fortfarande inte dykt upp - 5 dagar efter förväntad tid. I kontakt med "kundsupporten" (som jag tror är en och samma människa som skriver samma svar till alla) - så får man som sagt bara standardsvar. Har skärmdumpar av chattarna. "Just nu finns det en stor efterfrågan på våra hemleveranser och det har dessvärre lett till att det uppstått försening gällandes din leverans. ..." "Vi beklagar, det finns dessvärre inget jag kan göra för att påverka detta. Är det akut behöver jag be dig kontakta Apotea" "Jag förstår din frustration och är hemskt ledsen" Detta är tyvärr inte första gången det händer, men nu har det gått för långt. Min syster har fått utsättningssymptom pga att medicinen inte levererats i tid - jag ska se på möjligheterna att anmäla företaget då detta orsakar personskada.
Håller med Christopher. Ställer in körningar tills dom har fler till samma område för att få sin affärsidé med så låga transportkostnader att gå ihop. Lägg ner istället.
Jag väntar på en leverans från Apotea som skulle anlänt mellan klockan 17:00 - 22:00 onsdagen den 14 augusti 2024. Den uteblev. Jag kontaktade Best Transport som meddelar att det var för många paket att utdela den aktuella dagen men dem försäkrade att leveransen skulle anlända nästföljande dag, torsdagen den 15 augusti 2024. Den uteblev. Jag kontaktade åter Best Transport som under fredagen den 16 augusti 2024 meddelar att paketet är levererat och kvitterat av mottagare varför mitt ärende avslutats. Jag blir förvånad och orolig med anledning av att försändelsen inte kommit fram, leverantören ska dessutom kontrollera ID vid överlämnandet vilket omöjligen har gjorts... paketet har antingen lämnats ut till fel mottagare eller blivit borttappat av leverantören. Jag kontaktar åter Best Transport och möts åter av ursäkter men samtidigt en fullständig ovilja till att lösa problemet - paketet är kvitterat och enligt dem är leveransen därmed avslutad. Jag påtalar att leverantören måste kontrollera ID i samband med överlämnandet och att dem måste undersöka var min försändelse tagit vägen. Efter en stund kommer det fram att budet "kvitterat fel kvittens" och att mitt paket finns på deras terminal. Hur detta kan inträffa övergår mitt förstånd. Jag ber dem att ordna med en expressleverans med hänsyn till innehållet i paketet och behovet som är omedelbart. Detta är inte ett alternativ enligt Best Transport, dem vill inte ta ansvar för bristerna i deras leveranstjänst. Best Transport meddelar att nästa leveranstillfälle är måndagen den 19 augusti 2024 mellan klockan 17:00 - 22:00, dem kan dock inte lämna någon garanti för att mitt paket kommer att delas ut vid detta tillfälle utan det beror av mängden paket etcetera. Vidare hälsar Best Transport att om behovet av försändelsen, som är från Apotea, verkligen är omedelbart kan jag vända mig till "en akutmottagning"... Jag kan inte beskriva Best Transport som annat än fullständigt oseriöst och avråder alla från att försöka använda deras tjänster.
Jag väntar på en leverans från Apotea som skulle anlänt mellan klockan 17:00 - 22:00 onsdagen den 14 augusti 2024. Den uteblev. Jag kontaktade Best Transport som meddelar att det var för många paket att utdela den aktuella dagen men dem försäkrade att leveransen skulle anlända nästföljande dag, torsdagen den 15 augusti 2024. Den uteblev. Jag kontaktade åter Best Transport som under fredagen den 16 augusti 2024 meddelar att paketet är levererat och kvitterat av mottagare varför mitt ärende avslutats. Jag blir förvånad och orolig med anledning av att försändelsen inte kommit fram, leverantören ska dessutom kontrollera ID vid överlämnandet vilket omöjligen har gjorts... paketet har antingen lämnats ut till fel mottagare eller blivit borttappat av leverantören. Jag kontaktar åter Best Transport och möts åter av ursäkter men samtidigt en fullständig ovilja till att lösa problemet - paketet är kvitterat och enligt dem är leveransen därmed avslutad. Jag påtalar att leverantören måste kontrollera ID i samband med överlämnandet och att dem måste undersöka var min försändelse tagit vägen. Efter en stund kommer det fram att budet "kvitterat fel kvittens" och att mitt paket finns på deras terminal. Hur detta kan inträffa övergår mitt förstånd. Jag ber dem att ordna med en expressleverans med hänsyn till innehållet i paketet och behovet som är omedelbart. Detta är inte ett alternativ enligt Best Transport, dem vill inte ta ansvar för bristerna i deras leveranstjänst. Best Transport meddelar att nästa leveranstillfälle är måndagen den 19 augusti 2024 mellan klockan 17:00 - 22:00, dem kan dock inte lämna någon garanti för att mitt paket kommer att delas ut vid detta tillfälle utan det beror av mängden paket etcetera. Vidare hälsar Best Transport att om behovet av försändelsen, som är från Apotea, verkligen är omedelbart kan jag vända mig till "en akutmottagning"... Jag kan inte beskriva Best Transport som annat än fullständigt oseriöst och avråder alla från att försöka använda deras tjänster.
Sämsta servicen någonsin! Bokad transport försenad. När inte hann svara då de bara ringde ett par signaler får jag sms att leverans ska komma dagen därpå. Försöker kontakta kundtjänst. Personen jag får chatta med är nonchalant och ointresserad av att hitta en lösning. Aldrig igen!!
Bokades om pga försening från deras sida och jag meddelade att den nya tiden inte passar. Medarbetaren på BEST var dryg och gav fel information.Servicen var urusel.
Levererade på fel ställe. Jag bor på 11a och hade skrivit det, men det hittade inte chauffören så hem lämnade av paketet på en annan gata, nummer 11. Aldrig mer!
Nej tack, aldrig mer! Har bokat om annat kul två gånger i rad nu bara för att få ett SMS (som man inte kan svara på) där de säger att det blivit en försening och att de ska återkomma med ny leveransdag. Uruselt!
Ska få saker den 2:a. Blir försenat och byts till 5:e. Då misslyckas leveransen trots att man är hemma. Bild på en ratt. Sen åker sakerna tillbaka till deras terminal och är där på morgonen den 6:e. Men tydligen blir det försenat till den 7:e. Återstår om man ens kommer få sina saker. Jävligt tröttsamt att vara hemma mellan 17-22 och inte boka något annat.
Är best Transport "hemleverans" ett dåligt skämt...!? Rekommenderas ej!
Riktigt uselt bolag när det gäller service och punktlighet. Använd annat bolag. Efter att missat sin leverans hem till mig schemalade de en ny till nästkommande dag. Då lyckades man slarva bort mitt paket och ställde in leverans trots 5h kvar på leveranstiden. Dåligt skött och jag kommer välja andra lösningar/leverantörer framöver
Välj något annat företag om ni har möjlighet! Har väntat två veckor på en leverans. Dom skickar ut sms om att dom skall leverera imorgon mellan 17-22. Sedan avbryter dom leveransen kl. 18. Samma sak har hänt tre gånger nu. Kundtjänst säger bara att dom inte kan göra något. Sämst!
Ett skämt företag! Beställde mediciner som måste ges till barn på kvällen, leveransen skulle ske mellan 17-22 enligt sms som jag fick 12:04. Får ett nytt sms 17:48 att leveransen inte kan ske! Oförskämd dåliga och kommer aldrig välja Best som leverantör igen! Jag hoppas att speciellt apotekskedjor ser över sina rutiner vad gäller Best som leverantör av deras beställningar, speciellt mediciner som kan vara livsviktiga! Mitt råd, UNDVIK Best!
Supernöjd igen, trevlig chaufför och kommer alltid vid tiden som dom sagt👍🤩😀
Platser 11
Best Transport Stockholm
1.4 av 195 omdömenBest Transport Göteborg
1.0 av 7 omdömenBest Transport Uppsala
1.0 av 4 omdömenBest Transport AB
1.0 av 3 omdömenBest Transport Malmö
1.0 av 2 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Best Transport har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg