Best Transport Stockholm

1.4 i betyg av av 31 omdömen

Läs vad 31 kunder tycker om Best Transport Stockholm

• 2020-12-01

MATS L skrev om Best Transport Stockholm
    Jag har fått flera aviseringar då inte varorna levererades. Jag har också talat med Best per telefon tidigare, före leveransen.

Idag levererades två paket samtidigt! Jag bara undrar: Varför levererades inte varorna mellan kl. 18 och 22, som det var uppgjort? Leveransen är signerad kl. 12.51 på dagen. Jag låg och sov eftersom jag är sjuk, och hörde inte era påringningar till min telefon, eller eventuell ringning på min dörrklocka.

Nu gick det bra ändå, eftersom jag bor som jag gör, och delar loftgång bara med en grannfamilj. Tack ändå för utförd leverans, eftersom jag inte kan ta mig till ett paketutlämningsställe. TACK! 👌🏻👍🏻👏🏻😊" Läs mer
  • 2020-11-25

ROGER O skrev om Best Transport Stockholm
    Dom skulle komma i Söndags mellan 18-22. Kl 23.04 fick jag ett mess att dom kommer på Måndag 18-22 ist. I Måndags fick jag ett mess att dom kommer på Tisdag,
    Idag (Tisdag) fick jag ett mess att dom kommer på Onsdag 18-22.
    I Söndags så jag att dom var 500 meter härifrån & bara 1 kund innan mej.
    Blir så less. Läs mer
  • MATTIAS L

2020-10-29

MATTIAS L skrev om Best Transport Stockholm
    Sonen väntar på sitt paket som skall komma mellan 18-21. Klockan 20:03 ser jag på sidan att leverans är gjord med någon helt annans signatur. Ingen har varit här och levererat. Riktigt uselt! Läs mer
  • 2020-10-13

LASSE S skrev om Best Transport Stockholm
    Betalar för att få leverans hem tisdag kväll. Tio minuter innan tiden är ute kommer ett sms med info att de inte hinner leverera varan. Frågar kundtjänst som ber mig vänta på uppdatering.
    Ingen info en dag senare.
    Verkar vara problem enligt många, undvik dessa Läs mer
  • MARIE-LOUISE B

2020-09-14

MARIE-LOUISE B skrev om Best Transport Stockholm
    Uppdateringar på nätet hela tiden när paketet skall lämnas.
    Kan även kolla på var bilen är och hur många leveranser som är före. Läs mer
  • Erik Cristian R

2020-09-08

Erik Cristian R skrev om Best Transport Stockholm
    Riktigt uselt företag med extremt dålig kundtjänst. Två dagar i rad har leveransen ”misslyckats”. Otroligt dåligt. Läs mer
  • 2020-06-24

MIKAELA D skrev om Best Transport Stockholm
    Är det här ett skämt? Beställer expressleverans med best via webbhallen, dom är snabba med att packa ordern och best tar över. Ska få leverans mellan 18-22. Kartan angående min leverans funkar första timmen, står då att det är 33 leveranser före mig, precis innan den lägger av 23 leveranser och förväntad leveranstid 21.15. Vid 20.11 får jag ett sms om att leveransen misslyckats!? Inte ett samtal och jag satt dessutom precis utanför porten och gjort hela eftermiddagen och det har inte varit en bil ifrån er här!!!!!!! det är ett svart foto av ”transport misslyckad”.

Har väntat i telefon för kundservice i 52(!) minuter och har i 40 av dom stått som nummer 1 i kön. Ni är ett skämt, så otroligt proffsiga och jag hoppas innerligt att ni får näringsförbud av alla kommentarer att dömma är ni totalt värdelösa.

PS. BRING levererade vid 19.18 utan konstigheter (leverans mellan 18-22 även det expressleverans) och hade exakt samma uppgifter till mig som ni har. Lustigt va? Läs mer
  • BJÖRN P

2020-05-18

BJÖRN P skrev om Best Transport Stockholm
    Sämst på logistik så hinner inte med att dela ut paket. Best bokar om leveranser med kort varsel eller ställer in mitt i en leverans.
    Väljer en annan leverantör framöver. Läs mer
  • 2020-05-13

EVA F skrev om Best Transport Stockholm
    Inte ofta en 65-åring tar ordet skitföretag i sin mun men det finns inte något mer passande ord när det gäller Best ( eller sämst). Paket som planerades för hemleverans tisd. 5/5 fanns enligt Best inte inscannat på terminalen vid kontakt torsdag o fredag 7-8/5. Jag kontaktade då firman jag köpt varan och de skickade då en ny vara. Plötsligt kl.15.15 på fredagen fanns paket nr 1 inscannat (efter 4 dagar). Paket nr 2 återkallades och Best aviserade leverans av paket 1 på måndag 11/5 kl 19.45. Leveransdagen kunde vi följa bilen via app o ser att den stannar vid huset i rätt tid. Plötsligt åker den igen utan att ha levererat. Vid kontakt på tisdagen meddelar Best att paketet var inscannat på terminal kl 19.15 o hade därmed inte varit med bilen. Ny leveransavisering till tisdag 12/5 mellan kl 18-22, denna gång går det ej att följa bilen på appen. Klockan 21.59 kommer sms om försening o att man troligen inte hinner leverera. På onsdagsmorgonen finns paketet markerat som levererat kl 23.22 o vid kontroll hittats paketet utomhus. ( var beställt som personlig överlämning senast kl 22.00.
    Aldrig mer !! Läs mer
    ROGER O, BJÖRN P gillar detta
  • KATARINA J

2020-05-13

KATARINA J skrev om Best Transport Stockholm
    Sämsta leverans företaget jag stött på! ALDRIG MER! Skickar sms att det är leverans problem samma dag paketet ska levereras -flera dagar i följd?! Man får vänta dagar på att få sitt paket man redan betalat för och varje dag får man besked att NU ska vi leverera men några timmar senare får man nytt sms att det inte blir någon leverans.Nej tacka vet jag budbee som jag av slarv i min beställning inte kryssade i som första hands väl. Läs mer
    ROGER O gillar detta
  • 2020-04-21

Johanna B skrev om Best Transport Stockholm
    Inställda leveranser vid flera tillfällen utan information. Otrevlig kundtjänst. Läs mer
  • VERONICA L

2020-04-16

VERONICA L skrev om Best Transport Stockholm
    Ni har inte lyckats leverera mitt paket vid 5 tillfällen. Era bud ringer och kan inte svenska, lägger på luren i örat och dyker inte upp. Första leveransen försökte ni leverera till min gamla adress,trots att jag uppgett min nya. Budet har min nya adress också. Blev lovad ny leverans på Måndagen men då ringer budet och står ÅTER vid min gamla adress. Paketet går i retur och jag får göra en ny beställning. Först får jag info att ni ska komma Onsdag kväll, sen Torsdag kväll men ni ändrade plötsligt till Torsdag dag. Då ringer budet och kan inte svenska eller engelska och hittar inte. Lägger på i örat och kom inte. Pratade med kundtjänst och blev LOVAD leverans ikväll. Men nu fick sms om att ni är försenade!! Böckerna jag beställt är till en tenta på MÅNDAG!! helt jäkla otroligt hur svårt det ska vara?? Tack vare ert inkompetenta sätt att arbeta på kommer jag ha 2 jäkla dagar på mig att studera till tentan. ANVÄND INTE BEST TRANSPORT!!! det går gått 2 veckor och jag har inte fått mitt paket. Dom går inte att lita på. Läs mer
    KATARINA J gillar detta
  • 2020-04-03

VALENTINO C skrev om Best Transport Stockholm
    Misslyckad leverans igår när jag var hemma. Porten var låst så jag väntade utanför huset. Ingen kom och ingen ringde heller. Var tvungen att vänta på andra försök idag och turligt nog levererades paketet. Aldrig mer Best! Läs mer
    KATARINA J gillar detta
  • 2020-03-20

ROBIN I skrev om Best Transport Stockholm
    ”Misslyckad leverans” när jag är hemma?! Skulle leverera och jag skrev tydliga instruktioner om att chauffören ska ringa mig; Har personalen svårigheter med att läsa simpla instruktioner? Fyfan. Idiot. Läs mer
    KATARINA J, VERONICA L gillar detta
  • Lise-Lott Kristina L

2019-12-19

Lise-Lott Kristina L skrev om Best Transport Stockholm
    Jag var hemma när jag fick sms om misslyckad leverans från Best. Ingen ringde och vi bor i villa! Hur lätt som helst att se att vi är hemma.
    - På hemsidan skriver de att man ska kunna följa leveransen på karta via sms-länken. Länk fanns - men ingen karta!
    - Att chauffören ringer om hen inte kommer in etc - ingen ringde!
    När jag pratade med de dagen efter fanns ett meddelande från chauffören att det var felaktig portkod! (Ingen portkod i vår villa liksom...) Helt värdelöst transportbolag! Läs mer
    KATARINA J, VERONICA L gillar detta
  • Yingying C

2019-12-12

Yingying C skrev om Best Transport Stockholm
    Smidig tjänst men blev besviken på inkompetent bemötande från kundtjänst. Läs mer
    Lise-Lott Kristina L gillar detta
  • 2019-11-17

Lisa L skrev om Best Transport Stockholm
    Betalat extra för samma-dags leverans på onsdagen från nätbutik. Får besked från nätbutiken att varan ska komma samma kväll onsdag mellan 18-22. Väntar uppe, inget kommer. Får besked sent på torsdag kväll om att leveransen kommer på fredag mellan kl 18-22. Sitter vid lägenhetsfönstret vid markplan och passar och ser en orange Best-bil på vägen framför. Då det är väldigt många hushåll längst vägen vet jag ej om det är till oss men går ut till porten och ställer upp dörren, redo att ropa och vinka in föraren till rätt port när han kommer ur bilen. Har ett barn på armen, det regnar, så går ej ut till hans bil ca fem meter bort. Föraren lämnar aldrig bilen utan vänder och kör därifrån. Får därefter ett sms om att de ej lyckats leverera. Jag ringer omedelbart upp föraren. Han säger att leveransen bokas om. Jag frågar varför han ej klev ur bilen och varför han ej kan vända, kan jag springa ikapp honom? Han låter arg och lägger på luren i örat på mig. Får sms om att leverans nu ska ske på måndag kl 18-22, fem dagar efter bokad leverans. Ringer Best huvudlager, går ej att nå. De har förövrigt sitt lager 300 meter från vår bostad upptäcker jag. Tvingas på lördagen ta mig till stan för att köpa produkten från annan butik. Läs mer
    Lise-Lott Kristina L gillar detta
  • 2019-08-26

Jörgen M skrev om Best Transport Stockholm
    värdelösa! Håller aldrig leveranstiderna. Läs mer
    KATARINA J, Gunilla S gillar detta
  • 2019-06-04

Robyn A skrev om Best Transport Stockholm
    Best = sämst. Kommer alltid sent och ofta inte alls.
    Skulle få leverans mellan 18-22 igår och fick meddelande om att de var sena. Satt uppe och väntade. Hade telefonen i handen men lyckades ändå missa samtalet (som antagligen var en ringning med påläggning direkt). Efter 5 min ser jag det missade samtalet och ringer chauffören som då vägrar att leverera. Det är tredje gången detta händer, så detta verkar vara hur de gör när de blir överbokade. Läs mer
    KATARINA J, Lise-Lott Kristina L, Gunilla S gillar detta
  • 2019-04-25

ANNELI CHRISTINA H skrev om Best Transport Stockholm
    Uruselt, oseriöst, hur kan Apotea anlita Best för sina transporter. Kommer alltid sent, eller inte alls och tittar man på deras spårning kör de kors och tvärs över hela stan, utan plan. Kundtjänsten är stängd under angiven telefontid och när man får kontakt med deras chat så är svaren så korkade att det är bara att ge upp! Läs mer
    KATARINA J, Lise-Lott Kristina L, Gunilla S gillar detta
  • 2019-04-24

Kerstin E skrev om Best Transport Stockholm
    Best transporter levererar också för Apotea. Mediciner som man räknar med att få den utlovade tiden.
    Tyvärr tar de på sig alltför många leveranser och hinner då inte leverera lovad dag, utan leveransen flyttas minst 24 timmar fram någongång till nästa kväll. Apotea som anlitar ett flertal transportföretag borde se till att de upphandlade leverantörerna också utför uppdraget. Läs mer
  • 2019-02-02

Mr Foo B skrev om Best Transport Stockholm
    Betalar dyra pengar för snabb hemleverans.
    Får först info om att paketet är ute för leverans, men bara någon timme senare att ”oförutsedda hinder har uppstått, din leverans kan ej utföras ikväll”. (Oklart hur fan dom kunde veta det efter redan 1 timme in på ett 4-timmars spann? Låter mest som nån trött chaffis som ville ta tidig kväll)

Nu är min betalda vara fast hos Best (snarare Sämst) som givetvis inte har öppet under helgen.

Ingen som helst vidare info förutom sms, man hade ju i alla fall kunnat få ett Mail med info om vad fan som händer nu...

Men hur som helst, HELT oacceptabelt att en tjänst som säljs in som ”snabb hemleverans samma dag” fallerar!

Undvik det här jävla skitförtaget till varje pris Läs mer
  • 2019-01-20

Emelie skrev om Best Transport Stockholm
    Fick ett sms om att leverans av mitt paket skulle ske mellan 18.20-18.50. Jag hade ljudet påslaget på mobilen och budbilens live-karta framme hela tiden för att vara säker på att inte missa leveransen. 19.30 när bilen befann sig ungefär 10 minuter från mig fick jag upp ”bomkörning”. Hann skicka ett meddelande på hemsidan och ifrågasätta detta. Ungefär en kvart senare kom leveransen som om inget hänt. Två dagar senare fick jag svar på mitt meddelande där det stod att chauffören fotat min porttelefon och försökt ringa angivet mobilnummer utan att få svar, men att de kunde göra ett nytt leveransförsök... Intressant att kundtjänst ljuger och inte heller har koll på att leveransen redan skett.
    Första och sista gången jag provade detta värdelösa företag. Läs mer
  • 2019-01-11

Thom S skrev om Best Transport Stockholm
    Fick leverans 21/12 2018 och skrev under allt, undrar lite varför kille lämnar paketet upp och ner stänger dörren och går in huset, vänder paketet och ser att det är fel paket till fel person. Paket med mediciner. Han är fortfarande utanför och ska backa, backar ser mig att jag vinkar på honom. Han kör iväg medveten om att han har gjort fel.

Försöker ringa kundtjänst, det är kö. Men kollar senare på deras sida att kundtjänst är stängd. Mailar dem och har fortfarande inte fått någon återkoppling, inväntar den.

2019-01-14 har pratat med Best och det har bett om ursäkt för det som har hänt. Det är sånt som händer, så det tycker jag är toppen. Har uppdaterat betyget, alla kan göra fel. Läs mer
  • Pia L

2019-01-02

Pia L skrev om Best Transport Stockholm
    Borde byta namn till "Sämst"... I de fall någon leverans överhuvudtaget sker är det 2-3 timmar senare än utlovad tid. Idag var jag bokad, via mejl, för leverans (andra försöket) mellan 18 och 22. Nu 19:55 kommer ett SMS om att leverans "ej möjlig"!?! Långa svarstider på mejlen dessutom vilket väl hänger ihop med den usla servicen. Läs mer
  • 2018-11-27

Marita W skrev om Best Transport Stockholm
    Igår var det 3dje gången Best misslyckades med en transport till min bostad! Leveransen som skulle ske 18.00 - 22.00 levererades aldrig och deras kommunikation var undermålig dvs obefintlig. Jag sände ett mail från deras hemsida vid 23-tiden och fortfarande vid 12-tiden idag hade jag inte fått någon respons från dem. Jag skulle skämmas ögonen ur mig och mitt företag skötte sig på detta sätt, men de tar det mera med en klackspark.... Det får mig att fundera på om detta är vardagsmat för dem - att misslyckas med sina leveranser alltså. Läs mer
  • 2018-11-27

Fredrik skrev om Best Transport Stockholm
    Sitter nu min tredje kväll och inväntar leverans. 18-22. 8 timmar har jag väntat hittills denna vecka och nu ytterligare 4 timmar. De skriver att man får kontakt enbart via mail men svarar inte där. Växelnummer till kundtjänst är stängd och ringer man för beställa en leverans svarar de direkt, då otroligt otrevliga och säger att de har redan 1500 mail att svara på och de har för mycket att göra med för lite personal. Ingen vill ta ansvar och de slänger på i örat på kunden. 3 samtal och 4 mail har jag fortfarande ingen vara efter 8 dagar men som skulle ta 3 dagar. De skickar bara SMS med nya leveranstider med texten ”hoppsan det gick fel men vi försöker igen”. Detta är verkligen ett företag att akta sig för! KATASTROF! Det enda de är bäst på är att vara är sämst! Läs mer
  • ANA MARIA C

2018-10-04

ANA MARIA C skrev om Best Transport Stockholm
    De heter Best fast de är inte det. Planerad leverans ung 20.30-21.00, men kom efter kl 22. Jag får ett meddelande där det står att kanske jag får en ny tid för leverans.Meddelandet kom precis 1 min innan bilen. Dålig respekt mot kunden.
    Aldrig aldrig mer. Läs mer
  • 2018-07-09

Claudia E skrev om Best Transport Stockholm
    Informationen de skickar om var transporten befinner sig stämmer inte. Transporten ska komma 18-22 men leveransen kom inte alls idag utan den bokas om. Det går inte att komma i kontakt med kundtjänst. Var i kön en timme (nr 3 i kön) och nr 1 i kön 30 min utan att komma fram. Respektlöst mot kundernas tid. Läs mer
  • 2018-07-05

Olivier B skrev om Best Transport Stockholm
    Helt värdelös, chaufförerna kan ingen svenska och åker vilse hela tiden vilket gör att det blir enorma förseningar varje gång och flera gånger har de kommit efter 22.30 trots att 22.00 är absolut senast. De skickar ett sms där man ska kunna se vart chauffören är samt hur många leveranser det är innan.... stämmer ALDRIG. Välj Budbee transport istället.... 100 ggr bättre och pålitligt Läs mer
  • 2016-02-18

Peter N skrev om Best Transport Stockholm
    funkar bra

trots inte för 99 Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte