VARNING!!! Betalade 250kr för hemleverans, men de skickade ändå till utlämningsställe en mil bort! Har ingen bil, så beställde endast då de lovat leverans! De vägrar betala tillbaka mina pengar o bordet har gått i retur.... VARNING för detta företag!!!!!!
Hemfint
Omdömen totalt
Snittbetyg
VARNING – undvik detta företag! Jag beställde en industriglasdörr med leveranstid 2–6 arbetsdagar. Efter fyra veckor av samtal fick jag slutligen ett mejl om att produkten varit slut i lager hela tiden, trots att kundservice upprepade gånger sa att den var "bokad", "skickad" eller "på väg". Hela processen har varit kaotisk, oprofessionell och full av vilseledande information. Jag fick själv jaga svar och har förlorat både tid och pengar.....
Köpte en ny cykel till min grabb. Låset kom först och cykeln kom långt senare. Cykeln var felmonterad vid leverans och gängorna i ena trampan var skadade så den lossnade. Hemfint ville jag skulle skicka bilder vilket jag gjorde men de gjorde ingenting åt det. Igår gick växelmekanismen sönder och kedjan fastnade och slet sönder allt och blev skev. Som tur var så klarade sig grabben från att råka illa ut. Jag skickade mail till hemfint men har inte fått svar. Cykeln var dessutom glapp i hjullager och känns klen och farlig att använda. Man förväntar sig att en cykel för flera tusen ska hålla mer än 3 månader. Jag har aldrig varit så missnöjd med något någonsin och detta var helt klart sista gången jag köper något här.
Hemfint skickar felaktiga varor och tar sedan inte ansvar för returer och reklamationer. Ett oseriöst företag som lockar med låga priser. De fina dörrarna på bilderna har detaljer av plast och dörrkarmarna kommer med felaktiga mått som inte passar. Trots detta tar de inte ansvar och rättar till felen. Akta Er för hemfint, det är en fakeportal. HANDLA INTE HÄR
Tyckte priset kändes rimligt men sedan förstod jag att alla dessa möbelföretag har samma ägare - bara olika namn. Med andra ord sätter de priser och kampanjer på de olika sidorna så att den sidan med kampanj för tillfället framstår som billig. Fick iaf hem en utemöbelgrupp men när jag öppnar har 2st av konstrottingstolarna "sömmar" som släppt. Bordet var väldigt fläckigt p.g.a. dålig och extremt ojämn målning. Samtliga kanter är kantstötta. Ser riktigt illa ut... Har bett om retur men får inga svar. Nu har det gått 2v och kommer vända mig till ARN. Såg i samma veva massor av ARN-ärenden mot Hemfint.se. La ut närmare 11 000 på denna utemöbelgrupp.... KÖP INTE HÄRIFRÅN! VARNING!
Köp aldrig nåt från detta skitföretag!
En månad efter att de påstod att garageporten skickats har den fortfarande inte lämnat lagret. Vägrar ge ett trackingnummer och sista beskedet var att de håller på att "ta reda på mer information". Jag gissar att porten fanns hos en underleverantör och aldrig skickades. Det krävs inte mycket fantasi för att drömma ihop potentiella anledningar till detta. Efter fyra dagar och lika många mail till kundtjänst har de äntligen bekräftat att de kommer avbeställa ordern så att jag kan köpa via en annan leverantör.
Beställde en Dumper från hemfint och 3/6 däck sprack på testkörningen (utan last). Hela mitt sommar-projekt avstannade. Även fast jag direkt reklamerade däcken så kommer bara generiska mail från dem. Oseriöst. Om det steppar upp och tar tag i detta så ändrar jag mitt omdöme. Kan verkligen inte rekommendera någon att beställa större / dyrare varor från dem.
Jag beställde en bastu den 26/6. Efter en månad, utan att ha fått min produkt, avbokade jag beställningen, bara för att några dagar senare få veta att den ”redan var skickad”, och att de skulle behålla en returavgift på 750 kr. Den 31/6 fick jag ett meddelande från transportföretaget om min pall. Jag meddelade dem att den skulle skickas tillbaka. EN MÅNAD senare, den 27/7, kontaktade jag transportföretaget och de berättade att pallen hade levererats till Hemfint för länge sedan. Men jag fick inget besked från Hemfint om mina pengar. Jag fick slutligen tillbaka mina pengar den 6/8 efter otaliga samtal till kundtjänst och transportföretaget. Kundtjänsten arbetar bara två dagar i veckan och endast två timmar per dag, och det är bara en person som svarar i telefon, vilket gör att väntetiden ofta är över en timme. Tjejen som svarade var artig men inte särskilt hjälpsam, eftersom hon inte hade information från andra avdelningar (som transport eller ekonomi). I allmänhet var det en mycket stressande upplevelse och jag rekommenderar den inte till någon. Företaget är DÅLIGT och OAUELITLIGT, och det bästa du kan göra är att HÅLLA DIG BORTA från det.
Gör inga beställningar härifrån, är ett scam-företag.
Kan vara det sämsta företaget i Sverige. Felaktig leverans, samma svar som alla andra ”ska kolla med lagret och återkomma”, sedan knäpptyst i flera månader trots påtryckningar. Jag skulle inte rekommendera min ärkefiende att köpa något från Hemfint.
Min beställning från mars 11 har inte kommit än (31 juli 2025), trots att webbplatsen anger att 13 av varorna finns i lager. Hemfint har inte svarat på mina mejl på nästan två veckor nu. Jag tror inte att bedrägeri helt kan uteslutas.
Bestöllde en cykel till dottern så hon skulle kunna ta sig till och från skolan. En MTB med dämpning. Fanns inga dämpare, bromsar tar i, tungsryrd osv osv. Som tur var tog jag det på faktura för jag har velat reklameta varan men har endast fått ett svar. Nu är det 1,5 månad sedan jag skrev till dem men inget svar......
Hemfint känns lite småskumt. Dels saknar de ett telefonnummer, deras svenska är under all kritik och jag är väldigt tveksam till om de ens finns i Sverige. De inleder varje mail med att fråga om jag är frisk vilket känns som en taskig googleöversättning från ”How are you ” Något är fel med dem.
Ett riktigt skojarföretag. Skickar en orderbekräftelse med lovad leverans inom 2-6 dagar. Första delen av två kom några dagar försenat. Fakturan betald för båda delarna. Del två har ännu inte kommit 3 månader senare. Dock ännu en faktura på del två, som ingick i första fakturan. Protesterade mot fakturan och förklarade att jag inte fått produkten. Den hade legat på Schenkers terminal i Malmö i en månad utan avisering. Returnerades. Nu har faktureringsbolaget skickat ärendet till inkasso, vilket jag också har protesterat emot. Roligt? företag: går inte att ringa till, ingen besöksadress och AI-genererade svar på mail. Akta er för detta företag.
Jag har beställt två lådcyklar i två omgångar. Allt kom fram och jag är otroligt nöjd med cyklarna. Under den andra beställningen kom ett cykelöverdrag bort med posten och trots att det var fraktbolaget DSV som slarvade bort paketet, så fick jag ett nytt skickat av Hemfint redan två dagar efter att jag hört av mig till dom via mail. Min upplevelse är att de lever upp till vad som står på hemsidan - kvalitetsprodukter till en billigare peng, snabb frakt och bra kundtjänst. Tråkigt att så många andra har en annan upplevelse.
Man kan inte nå dem på telefon då numret inte är i bruk. Man ombes reklamera via hemsidan men där får man inget svar. Mailar man dem får man till en början halvhjärtade svar om att de ska "höra med lagret och återkomma". Men något faktiskt svar eller några åtgärder kommer aldrig. Beställde utesoffa som kom med 6 av 7 kuddar. Man kan tycka det är ett enkelt fel att åtgärda om de bara skickar en kudde men inte ens det löser de. Min gissning är att de jobbar med dropshipping och knappt har något lager i sverige. Bli inte lockade av att priserna verkar låga, det är inte värt mödan. Undvik.
Beställde ett växthus i november 24, för leverans till 1:a april 2025. Hörde ingenting, men när jag hörde av mig så svarade dom per mail efter en vecka att leveransen var framflyttad till juni.... Ingen kontakt om detta, ingen ursäkt, bara att det tog 2 månader längre, och därmed att hela den här säsongens odlande gick upp i rök. URDÅLIGT!! Se upp för detta företag som bara är mellanhand, samma växthus hade kunnat köpas direkt av tillverkaren med snabb handläggning och leverans. Hemfint är ett företag med minimalt lager, när du köper av dom lägger dom sen sin order till tillverkaren, och har inte en aning om hur läng leveranstiden är. Står 1-3 dgr på hemfints sida - Borde nog stå upp till 1 år.......
handla aldrig härifrån. Jag beställde en 21 växlad vuxen cykel och får en cykel med fel storlek och utan växlar efter 2-3 veckor. Kundservicen svarar efter 2 veckor och ovilliga att hjälpa mig. Bluff företag.
Jag hade ingen bra upplevelse av hemfint. Beställde två fyrhjulingar. Hemfint hade ställt kartongerna på högkant. Vilket gjorde att fordonen hade hoppat runt i lådorna. Det fattades tyvärr delar (brickor), det var en spricka i framskärmen på en av fyrhjulingarna, läckte bensin gjorde en med, hjulen gick inte att montera korrekt. Kundtjänst ville skicka nya. Men jag kände att när båda var så dålig kvalitet så ville jag inte ha nya. Väldigt dyrt att skicka tillbaks om man ångrar sig. Kundsupporten är inget vidare heller. Behövde påminna dom att svara på ett mail jag skickat för ca två veckor sedan. Det blir inget mer för min del på hemfint.se. 1 stjärna för att jag till slut fick tillbaks mina pengar. Nästan allt iaf, då frakten tillbaka kostade 749 kr
Köp inte. Oseriöst företag. För långa leveranstider. Ingen support när dom levererar fel. Enda sättet att ta kontakt med dom är via mail som inte besvaras.. Om du har beställ från dom och är inte nöjd , anmäl direkt till ARN. En stjärna=. Riktigt uselt. Helt korrekt omdöme
KÖP INGENTING FRÅN DE, jag brukar aldrig skriva recensioner men folk borde aldrig köpa något från hemfint 1- De har ett telefonnummer på deras hemsida men saknar abonnemang. 2- Jag har skickat exakt 11 mail utan svar. 3- Det jag beställde skulle ta 6-8 arbetsdagar att levereras, nu är vi inne på 4e veckan men jag har inte fått något än. 4- Efter 11 mail står det under min orderdtatus att de har skickat växthuset jag har beställt, men det har gått mer än en vecka sedan de ändrat i orderstatus utan att vi får varan eller spårningsnunmer eller planerad leveransdag. Ge mig en enda anledning till att de ska åtminstone få en stjärna. ”Att de lyckats lura så många personer samtidigt som de fortfarande har en hemsida uppe kan vara den enda anledning att de kan få en stjärna”. Det borde vara förbjudet att låta sådana oseriösa företag drivas i Sverige. Jävligt frustrerande.
Köpte en cykel 26 tum men det kommer en cykel på 20tum. Kontaktar kundtjänst som säger att de inte gjort något fel trots att jag skickar skärmdump fr deras hemsida samt orderbekräftelse där det tydligt framgår att beställningen gäller en 26”. För att returnera cykeln så ska jag betala 749kr i hanteringsavgift trots att de marknadsför felaktigt. Oseriöst företag.
Efter sex månader och 56 mejl med såväl ARN som Svea bank indragna i loopen så har jag tillslut fått min dörr. Heeeelt hopplös kundtjänst utan möjlighet till telefonkontakt (även om de uppger ett nummer... men det är inte i bruk). Ambitionen är säkert att vara seriösa (Hemfint ägs av Bygghemma) men de får helt enkelt inte sina AI-robotar att funka. Går man in på Reco.se så har de flesta samma erfarenheter av Hemfint som jag har, går man in på Trustpilot så ger 54% Hemfint högsta betyg. Kommer jag köpa från Hemfint igen? Kan jag rekommendera Hemfint? No way! Uppriktigt sagt så har det här sugit så mycket kraft och energi ur mig och jag är så besviken på både Bygghemma och Hemfint så jag drar mig från att beställa någonting på nätet längre. Det får i fortsättningen bli till att betala ett högre pris hos den lokala bygghandlaren.
Inte ens värd en stjärna, största lurendrejeriet som finns, beställde växthus som aldrig kommer, får heller ingen återkoppling! Aldrig mer en affär med dessa och hoppas ingen annan gör det heller...
Köpte en atv! Saknade däck och hjulnav vid leverans. De svarar ej på mejl som är enda kontaktväg
Oseriöst företag. Levererar ej som utlovat utan leveransdatum flyttas fram hela tiden. Väntat 4 månader på en dörr som inte kommer. Fakturan kom dock snabbt. Nu får jag ett nytt meddelande om att varan kan levereras om ca 9 veckor. Går ej att få tag på någon kundtjänst utan endast automatiska mailsvar översatta via google. Går ej heller att avboka beställningen.
Riktigt dåligt leveranstid, inga svar och utan någon information dröjde min vara 2 veckor mer än lovat. Jag rekomenderar verkligen inte detta.
Beställde en förrådsbod som fanns i lager (stod det) med leverans på 2-6 dagar. Nu har det gått två veckor men boden lyser med sin frånvaro. Kundtjänst svarade de första två gångerna när jag undrade var leveransen tagit vägen. Nu har de slutat svara. Hopplöst företag som ingen bör handla ifrån. Jag får väl skylla mig själv som missade att kolla Reco innan beställning.
Omöjligt att få kontakt med och långa leveranstider
Platser 1
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Hemfint har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg