Hemfint.se

Läs vad 81 kunder tycker om Hemfint.se

• 2020-09-29

SANDRA A skrev om Hemfint.se
    Beställde ett skydd till lådcykel (alltså litet paket skickat med schenker). De var snabba på att skicka iväg, snabb leverans och varan i skick. Läs mer
  • Per Stefan K

2020-09-27

Per Stefan K skrev om Hemfint.se
    Väldigt snabb leverans och varan var som förväntat. Läs mer
  • 2020-09-26

Hans Erik Mattias B skrev om Hemfint.se
    Snabb och smidig leverans 👍
    Leverantören ringde i god tid innan lämning. Läs mer
  • Per Johan N

2020-09-25

Per Johan N skrev om Hemfint.se
    Smidigt att beställa och kvick, god kontakt med levererande personal som ringer o kollar att man är tillgänglig strax innan leverans. Läs mer
  • 2020-09-22

VERONICA H skrev om Hemfint.se
    Beställning funkade fint, snabbt och inga konstigheter! Läs mer
  • 2020-09-21

Måns E skrev om Hemfint.se
    Beställ aldrig något från detta företag. De är bedragare.

Jag har beställt en hel del på internet men aldrig tidigare recenserat något företag eller någon produkt, men i det här fallet så är det så anmärkningsvärt att andra konsumenter MÅSTE varnas.

Jag beställde en högtryckstvätt (Av fabrikat Hecht). På hemsidan finns det två olika beställningsval, ett lite dyrare alternativ för 2 195 SEK och ett något billigare alternativ som de kallar för Outlet som kostar 1 976 SEK. Jag blev lite fundersam varför priset skiljer sig, och sökte därför information på hemsidan vad som utmärkte en outletprodukt. Vare sig på produktsidan, under Outletsidan eller under Allmänna villkor, eller på någon annan sida framgick vad skillnaden är.

Så jag beställde högtryckstvätten för det lägre priset 1 976 SEK. Efter en knapp vecka hämtade jag ut högtryckstvätten.

Mitt första intryck var att det var konstigt att de hade skickat paketet direkt i originalkartongen, utan något extra emballage. Kartongen var dessutom rejält sliten och konstigt tejpad. Jag tänkte att det kanske var någon transportskada som någon under leveransen rättat till. Det stod även skrivet OK på kartongen.

Väl hemma så packade jag upp kartongen. I den ligger en rejält smutsig högtryckstvätt, den är så skitig så att man blir smutsig av att bara ta i den. Jag förmodade att något gått fel och kontaktade därmed kundtjänst via telefon.

Kundtjänst tyckte att det hela lät underligt, och bad mig ta ett par bilder och mejla till reklamationsavdelningen på info@hemfint.se.

Jag gjorde detta, och skrev att jag räknade med att Hemfint rättade till sitt misstag och skickade ut en ny maskin och återtog den rejält nedsmutsade högtryckstvätten.

Till svar fick jag detta:

"​Hej,
    Tack för ditt mail.

Vid en outletprodukt så betyder det att den varit hos en kund förut och blivit provad.
    Vi kan göra ett utbyte till er dock är det 2195kr den kostar.

​Hur ställer ni er? "

Nu är Hemfints problem att det framgår inte någonstans på hemsidan att en outletprodukt skulle vara en smutsig och använd produkt, i så fall hade inte jag (och förmodligen inte heller någon annan till 10% rabatt) beställt. Vilket jag självklart påtalade för reklamationsavdelningen, och jag påpekade även att outlet inte är en synonym till begagnat. Jag gav de återigen en möjlighet att rätta till sitt misstag och skicka ut en ouppackad högtryckstvätt och samtidigt hämta skrotet som de skickat till mig (då hade det ju varit ur världen för oss båda, alla kan göra misstag).

Till svar fick jag.

"Hej igen Måns,

Det är så det fungerar hos oss tyvärr.

Önskar ni en ny är det en mellanskillnad ni får stå för.

Återkom hur ni ställer er. "

Efter det så tröttnade jag på den här cirkusen och reklamerade köpet hos min kreditgivare.

Av ren nyfikenhet så provade jag den smutsiga högtryckstvätten. Inte nog med att den är smutsig den har dessutom skurit, den skriker som en gris och den har inte något tryck, det är uppenbart en trasig högtryckstvätt, förmodligen ett garantiärende, alltså en kundreklamation som de har sålt som ny. Den är dessutom rejält solblekt, något som under en längre tid har blivit exponerad för sol.

De ljuger som en häst travar, och hur man kan driva ett företag så här är för mig en gåta. Läs mer
  • 2020-09-19

Nayef Sharhan Dakhil A skrev om Hemfint.se
    utmärkt service och snabb respons och leverans innan utsatt datum Läs mer
  • 2020-09-19

Ylva Eleonora O skrev om Hemfint.se
    Enkelt och snabbt att beställa. Jag missade att ändra leveransadress vid beställningen och fick betala 400 kronor extra, för denna ändring, trots att jag meddelade ändringen direkt efter beställningen. Läs mer
  • 2020-09-18

LEANDRO D skrev om Hemfint.se
    All good. I bought a pair of inner door and got them fast and smooth. No help carrying inside though - or upstairs since I live in an apartment - probably due to Covid. As an expat living and working in Sweden, would be nice to have english as an option with alerts and emails. Not a big issue though, I’m learning it. ;) Läs mer
  • SEVASTI R

2020-09-10

SEVASTI R skrev om Hemfint.se
    Beställde hänglås. Smidigt, snabbt, enkelt! Läs mer
  • Siri Johanna Ulrika F

2020-09-09

Siri Johanna Ulrika F skrev om Hemfint.se
    Jag köpte en cykel som var enkel att montera och fungerar fint. Läs mer
  • 2020-09-06

KARL A skrev om Hemfint.se
    Extremt snabb leverans av 2 st räfsor. Läs mer
  • 2020-09-05

Iskender A skrev om Hemfint.se
    Hej,
    Jag har köpt en dusch panel.
    Tyvärr det saknade delar och det var bucklat, har väntat nästan en vecka på att få svar om ny del m har tyvärr fortfarande inte fått hjälp. Läs mer
  • FREDRIK B

2020-09-01

FREDRIK B skrev om Hemfint.se
    Blev glatt överraskad av både priset och leveranstiden. Två tummar upp från en nöjd kund 👍🏻👍🏻 Läs mer
  • 2020-09-01

Martin Peter Bertil J skrev om Hemfint.se
    Bra priser, snabb leverans, helt klart nöjd! Läs mer
  • Gustaf Bertil Tom G

2020-09-01

Gustaf Bertil Tom G skrev om Hemfint.se
    Superfin cykel, känns som den håller hög kvalitet. Är mycket nöjd! Läs mer
  • PATRIK G

2020-08-28

PATRIK G skrev om Hemfint.se
    Superfin köksblandare och snabb leverans 👍 Läs mer
  • 2020-08-21

Johan S skrev om Hemfint.se
    Fick hem en stabil och praktisk träningsbänk (HMS) som uppfyllde förväntningarna. Blixtsnabb leverans. Jättenöjd! Läs mer
  • Sara Johanna E

2020-08-20

Sara Johanna E skrev om Hemfint.se
    Snabbt och enkelt! Bra priser och smidig leverans. Läs mer
  • ERIK H

2020-08-19

ERIK H skrev om Hemfint.se
    Bra pris på produkterna och snabb leverans, kommer definitivt att beställa igen från hemfint 🌞 Läs mer
  • 2020-08-19

Per David A skrev om Hemfint.se
    Beställde ett växthus på 10 kvadratmeter, kvalitetsmässigt godkänt och frakten tog inte orimligt lång tid. Min erfarenhet av kundservice är bra, lätt att få tag i och lätta att ha att göra med.

Däremot blir betyget lågt av två anledningar:

- Instruktionsmanualen är dålig som bäst, ibland rent felaktig. Det krävs att man är lite innovativ för att få ihop det.
    - Av de automatiska fönsteröppnare som vi beställde samtidigt levererades bara en, efter kontakt med kundservice skickades en ny, dock av en annan typ. Ännu en kontakt med kundservice senare så fick vi rätt fönsteröppnare. Läs mer
  • 2020-08-15

Sven Göran S skrev om Hemfint.se
    Katastrof! Beställde ett växthus i mars 2020-03 , ställningen kom i 3 olika leveranser , jag var tvungen att vara hemma från jobbet varje gång. Väntar än idag på glasskivor i augusti 2020-08 samt en massa delar som saknas i leveransen. Enda besked jag fått är att de kanske kan komma i september och deras kundservice tar 1 vecka att svara på ett Mail eller sitta i telefonkö i ca 2 timmar.

Köp aldrig något härifrån , skandal att bolag som dessa klarar sig när de fullständigt struntar i när de gör fel. Läs mer
  • 2020-08-13

EMELIE J skrev om Hemfint.se
    Jag väntar på att cykeln ska komma fortfarande...hoppas och tror jag blir nöjd med den.
    Men erat leveransbolag DSV är de sämsta jag någonsin varit med om. Usch!
    Inne på 10e dagen nu och leveransen står fortfarande helst still på ett lager i Jönköping och det ha den gjort på samma ställe sen 7 augusti... Så se över vilka som ska leverera era produkter framöver. Tyvärr är detta sista gången jag tänker beställa av er pga den långa leveransförseningen... även om ni har mycket fint jag gärna skulle köpt!!! Läs mer
  • 2020-08-11

GORDANA K skrev om Hemfint.se
    Väl paketerad och levererad till dörren. Nöjd med vårt nya inköp av studsmatta som uppfyllde alla förväntningar. Allt fanns med och enkel att montera om man följer instruktionerna.En rejäl produkt som kommer att uppfylla många trevliga stunder till vår familj. Läs mer
  • 2020-08-10

MOA M skrev om Hemfint.se
    Det tog väldigt lång tid att få leveransen, men det var ok när den väl kom. Läs mer
  • MARKO M

2020-08-03

MARKO M skrev om Hemfint.se
    Kanonbra och smidigt gick fint.. Sybd det var första gången så man har ju inte så mkt kött på benen. Men kommer säkert beställa mer gånger Mvh Marko Mansikka Läs mer
  • MIKAEL B

2020-08-02

MIKAEL B skrev om Hemfint.se
    Snabbt o smidigt. Bra fraktalternativ. Läs mer
  • 2020-07-20

AXEL T skrev om Hemfint.se
    Snabb leverans och en produkt som uppfyllde mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-07-13

MONICA S skrev om Hemfint.se
    VARNING för Hemfint! Jag önskar SÅ att jag hade läst (de usla) omdömen som Hemfint fått här på Reco innan jag klickade hem en studsmatta. Fortfarande efter flera veckors väntan har studsmattan ännu inte kommit fram - nej, i stället har varan kommit bort på vägen/alt aldrig blivit skickad! Va??!! Lurendrejeri-företag! Jag kommer ALDRIG lägga pengarna på något från Hemfint igen! VARNING! Läs mer
  • 2020-07-12

YVONNE K skrev om Hemfint.se
    Smidigt att beställa från Hemfint. Leverans mm funkade super. När jag hade lyckats lägga fel i min order löste de detta snabbt via ett smidigt Mail! Läs mer
  • 2020-07-10

STEFAN E skrev om Hemfint.se
    Köpte ett växthus. Såg väldigt bra och stabilt ut på bilder och filmer. Då man får det var det gräsligt (väntetiden var dubbelt så lång än den som överenskommits). Både jag och frun stod helt stumma då vi öppnade emballaget. Information och filmer på hemsidan stände INTE överens med verkligheten. Rutorna är gjorda av plast som påminner om engångsförpackningar till mat. Fruktansvärt dåligt.
    Reklamerade detta. Nu vill dom ha betalt för returfrakt, TROTS att man som konsument har rätt till kostnadsfri retur, om inte produkten är vad som man som konsument med fog kan förvänta sig.

Min mor och far beställde exakt samma växthus, samtidigt. Dom reklamerade även detta samtidigt, då dom hade samma åsikter som mig. Dom krävdes också på returfrakt. Dock var summan högre (trots att dom bor på samma ort). Då mamma påpekade detta, fick dom samma summa som krävdes av mig (dom sänkte med andra ord fraktkostnaden).

Rent ut sagt ett oseriöst sk*tföretag. Förbannar den dagen jag gick in på deras hemsida. Det bästa är att inte ha med detta företag att göra. Finns seriösare aktörer! Läs mer
  • ROBERT H

2020-07-08

ROBERT H skrev om Hemfint.se
    Hemfint.se - när du inte har bråttom...
    Vi har gjort två beställningar från Hemfint.se och så här i efterhand var det två för mycket.

Positivt:
    - Kundtjänsten svarar relativt snabbt
    - Hyfsat snabb leverans på mindre varor som skickas med posten (beställde karmskruvar och de skickades omgående).

Negativt:
    - Ena beställningen som gjordes i början av februari har nu 23 veckor senare fortfarande inte levererats (skulle ha levererats i mars efter 6-9 veckor). Kanske missförstått och att det ska vara 69 veckor?!
    - Andra beställningen som gjordes i mars har inte heller kommit (skulle ha levererats i april efter 6-7 veckor, vi är nu inne på vecka 16).
    - Kundtjänsten kan inte ge någon vettig information om våra ordrar och vad status är på dem eller om de ens kommer. De har vid några tillfällen sagt att de skickas i nästa vecka (vi har dock nu månader senare fortfarande inte sett röken av vårt fönster).

Det är förvisso COVID-19 tider och en viss försening kan jag förstå men det här är den enda, av väldigt många beställningar vi gjort, som blivit försenad mer än någon vecka. Hemfint är också den enda leverantören som inte kunna ge någon förklaring eller något nytt estimat för våra leveranser.

Vi kommer snart att behöva häva köpen (borde ha gjort för längesen egentligen). Får återkomma med feedback på den hanteringen sedan, möjligtvis att de kan få en till stjärna för att de hanterar det smidigt och ger oss ersättning för de merkostnader vi haft pga försening/utebliven leverans.

I skivande stund kan jag dock inte annat än avråda från att beställa från Hemfint.se. undantaget är små varor som de kan skicka med posten, de verkar de kunna hantera rätt bra. Läs mer
  • MIKAEL L

2020-07-05

MIKAEL L skrev om Hemfint.se
    Beställde en jordfräs på måndagskväll. Kom på torsdagen.. Helnöjd Läs mer
  • 2020-07-03

ANNA H skrev om Hemfint.se
    Jag vill varna för det här företaget. Två månader sen leverans som sen kom fram kantstött och vattenskadat. När varorna packades upp var det fel tröskel och fel handtag till dörrarna som tog 3 månader att leverera trots att ”de fanns i lager”. Tröskeln fanns inte men initialt lovade de att skicka den separat senare just därför. Istället fick jag maila upprepade ggr.
    När sen varorna var fel efter den långa väntan så hjälper de inte till att hämta upp dem alt t.o.m. efterskänka varit för ett par hundralappar utan kräver att jag ska åka och lämna in dem på ngn större postterminal.
    Fortfarande 3,5 månad efter leverans och upprepade kontakter är således inte parvitrindörren på plats.
    När jag ber om att få kontaktuppgifter till närmsta chef påstår de att man inte kan göra så.
    Jag har varnat de jag känner för bolaget som dessutom inte lyft ett finger för att göra detta bra.
    Jag avråder från samtliga köp, oseriöst och icke tillmötesgående. Läs mer
  • 2020-06-29

IRINA V skrev om Hemfint.se
    Helt ok! Leverans på några dagar, har inte fått varan än. Ser framemot att få vår studsmatta! Läs mer
  • MATHIAS W

2020-06-12

MATHIAS W skrev om Hemfint.se
    Top notch, bästa pocketkarmen ever! Läs mer
  • 2020-06-11

SHAHIN M skrev om Hemfint.se
    Barnen är jätte nöjda, allt fungerade jätte bra från leverans till.o.m. montering.
    Jag rekommenderar företaget! Läs mer
  • MIKAEL N

2020-06-08

MIKAEL N skrev om Hemfint.se
    Stöter ni på företaget Hemfint, spring. Köp ingenting av det företaget. Beställde en släpvagn i oktober förra året. Kom i mars i år och är i juni fortfarande inte anmäld till transportstyrelsen för registrering trots att företaget påstår det. Riktigt, riktigt uselt företag. Kommer aldrig mer att handla av dem och säger bara. PASSA ER FÖR DET FÖRETAGET!!! Läs mer
  • PAATA D

2020-05-22

PAATA D skrev om Hemfint.se
    Rekommenderar inte!
    Vi rekommenderar inte den här företaget.
    Min företag beställde 2 innerdörrar till et stort projekt. Dörrarna kom aldrig. Efter ungefär en månad och flera hundra minuter på telefonsamtal fick vi bara en dörr och den andra dörren försvann nånstans. Vi försökte vara snälla och gav dom lite mer tid men vi fick annullerad order till slut efter nästan två månader. Ingen besked på vart den andra dörren gick. Vi naturligtvis fick problemer i våran projekt!
    Hemfint har verkligen bra sortiment på deras hemsida! WOW men... Men det spelar ingen roll om man inte får sin beställning. + Inte bra kundservice (tar otroligt lång tid) och de använder DSV leverans, som är även värre än Hemfint.
    Rekommenderar inte! tyvärr.. Läs mer
  • 2020-05-17

ANDREAS L skrev om Hemfint.se
    Tog ca 2 timmar så var leverans bokad och klar för upphämtning!
    Har inte fått varan än men det beror nog på att DSV har klappat igenom. Kan inte ens svara på om dom hämtat el ej.
    Litet minus är att jag inte kommit fram till Hemfints kundtjänst men såna är tiderna.. Läs mer
  • 2020-05-06

Kristian H skrev om Hemfint.se
    När något går fel som att varan kommer bort i transporten får man absolut ingen hjälp av deras kundsupport veckorna går och blir månad utan rättelse. De tycks tro att om man bara väntar och väntar så kanske det löser sig. Vill man backa och få pengarna tillbaka blir svaret att då får du bekosta återtransporten? Undrar vad det man skall betala eftersom man inte fått någon transport. Är det kundens fel att deras transportör har bort försändelsen. Kommer aldrig mer använda detta företag som ju uppenbarligen behandlar alla kunder som skit när något går fel.
    Det här företaget säljer en massa produkter som de själva namndöpt och lagt under ett påhittat varumärke Gardeney. Detta antagligen för att kunderna inte skall kunna göra prisjämförelser på nätet och upptäcka att priset är ca 25% högre än alla andra konkurrenters. Köpte ett trädgårdsbord som de namnsatt till Bjuråker 220 Teak, Gardeney. På den levererade lådan stod Kenya table, Venture Design. Hemfint är uppköpta av BygghemmaGroups. Bygghemma säljer bordet under namnet Klara 220, Venture design då 25% billigare än hemfint medan andra företag har det rätta namnet Kenya Table, Venture design i sina annonser också då till 25% lägre pris. Jag har handlat färdigt hos detta företag. Sånt här trodde jag bara fanns på marknaden utanför landets gränser utan konsumentskyd. Frågan är väl också hur inblandade BygghemmaGroups är som ju numer efter uppköp äger majoritet i företaget. Så min rekommendation är VARNING KÖP INGET AV DETTA FÖRETAG! Läs mer
    Kristian H gillar detta
  • JONAS E

2020-05-05

JONAS E skrev om Hemfint.se
    Varning! Handla här om ni vill vänta oändligt länge på att få rätt leverans (om man nu ens för rätt saker). De skickade fel glas till växthuset och nu en månad senare har det fortfarande inte kommit rätt saker trots att de enligt den ljugande kundtjänsten blev skickade veckan efter. Läs mer
  • Paul Anders Mikael P

2020-05-04

Paul Anders Mikael P skrev om Hemfint.se
    Trevliga och seriöst företag, bra priser Läs mer
  • THOMAS G

2020-05-03

THOMAS G skrev om Hemfint.se
    Bra sörvis, bra priser, mycket och välja på Läs mer
    THOMAS G gillar detta
  • 2020-04-28

Erik Olof A skrev om Hemfint.se
    Bra produkt snabb leverans hyfsat pris Läs mer
  • FREDRIK J

2020-04-28

FREDRIK J skrev om Hemfint.se
    Bra varor till bra pris! Ungarna kommer älska varan och vi hoppas på en fin sommar! Läs mer
  • Vinay Kumar A

2020-04-21

Vinay Kumar A skrev om Hemfint.se
    Ordered masks ,fast delivery and product quality is good Läs mer
  • 2020-04-21

Inger Zeona Emili V skrev om Hemfint.se
    Allt gick snabbt och smidigt. Fick hem en jättefin och prisvärd dörr. Läs mer
  • Ingegerd Anette S

2020-04-21

Ingegerd Anette S skrev om Hemfint.se
    Funkat bra med lev. Det som blev en överraskning var exp.avg 99:-! Står fraktfritt med det fanns en exp.avg! Läs mer
  • INGER N

2020-04-19

INGER N skrev om Hemfint.se
    Snabb lev. Bra beskrivning men det tog lite tid att få upp växthuset. Tre dagar tog det men inget stress nu i corona tider. Vi blev väldigt nöjda och nu ska vi sitta där inne och njuta i våran lounge grupp och växter. Läs mer