Köpte en cykel som var i otroligt dåligt skick. Växlarna på cykeln va dåliga och kedjan hoppar hela tiden... Fick dålig bemötande av kundtjänst som absolut inte litade på min bedömning av cykeln.

Hemfint.se
280 omdömen om Hemfint.se
Riktigt skojarföretag med noll servicekänsla, har köpt ett hus med en installerad dörr från hemfint, dock är det skador på karmen och jag vill köpa en ny, tydligen något dom inte vill bistå med eftersom jag i person inte varit kund innan. Mer oserviceminded företag har jag inte varit med om. Varnar för att köpa från detta oseriösa företag!
Ett jäkligt oseriöst företag, handla inte här. Står inte för garantier. Skojare, lurendrejare. Skitstövlar. Gynna inte detta företag. Borde inte få existera. Vi köpte en ytterdörr och den håller inte kvaliteten alls.. går inte att ringa dit utan bara mail. Har undanflykter till allt…🤬🤬🤬🤬
Beställde ett växthus (Växthus Titan - 9,2 m²) som visade sig vara sämsta skräpet. Kantstötta metalldelar och glasrutor som var täckta av nån fisluktande, vit beläggning som inte gick att få bort vare sig man använde rengöringsmedel, lösningsmedel eller skrapade. Hela lådan var hade jord i botten. Fick en ny leverans glas och det var samma visa igen. Har lagt över 20 timmar på att gå igenom allt glas och försöka få det rent, vilket inte gick. Kontaktade kundtjänst igen och inväntar fortfarande svar efter nästan två veckor....
Varnar för all form av beställning hos detta oseriösa företag!! Har en stor beställning av byggmaterial som fönster och dörrar till vårt husbygge som gjordes i maj och som ännu inte har kommit. De svarar inte på telefon. Säger i telefonsvararen att deras telefonväxel kommer vara stängd denna veckan. Samma svar sedan maj månad! Via mail kan det ta mer än en vecka-två veckor och då har de ändå inget konkret svar. Om vi lyckas få tag på dem så flyttas preliminär leveransdatum framåt och sedan ingen mer information när datumet...
ingen kontakt med företaget skall göra en reklamtion inget svar varken i telefon eller mail innte ens i deras så kalla kundkontakt finns företaget kvar eller är dom ett "luftföretag" mvh förbannad kund
Riktigt blyfföretag! Beställde en vedbod med förråd. Jag fick varan snabbt, men var inte samma produkt dom visade på hemsidan. Otroligt dålig kvalitet och näst intill omöjligt att montera ihop. Handla aldrig från dessa skojare!
Hemfint.se är ett skamföretag. Köp INTE från dom!
Jag beställde en Fatbike Scooter, efter att jag fick hem den så upptäckte jag att, den såg begagnad ut med många slitageskador., dessutom så fungerade inte Scootern, då batteriet va helt död. Jag hörde av mig till kundtjänst och idag efter ca 10 dagar de har fortfarande inte kunna hitta en lösning till detta. Jag föreslår att aldrig handla ifrån Hemfint
Beställ ej från detta automatiserade ”företag”! Ingen kundtjänst och knappt någon respons på email. Vi har fortfarande inte fått tillbaka våra pengar för en leverans som uteblev! Önskar jag hade sett recensionerna här innan jag beställde. Snabb googling på företaget visar att ägaren bor i Danderyd och äger ett 40-talet bolag. Facebooksidan har inte uppdaterats sedan okt 2020 och trots att man har telefonnummer på hemsidan är det avstängt. Detta är det nya Sverige. Bluff, båg och oseriösa människor som driver med vanligt folk. Beställ inte härifrån!
Knappast så man kan lämna ens 1 stjärna till Hemfint. Det sämsta jag varit med. Jag har gjort misstag av att beställa av dom 2 gångår med 2 års mellanrum. Båda gångarna var det fullkomligt OMÖJLIGT att komma i kontakt med deras kundtjänst, när man väl gjorde det kunde dom inte läsa och avbokade min order i stället för att ge mig en uppdaterad leveranstid. Nu har jag också väntat 10 dagar på återkoppling på mina mejl..
Det värsta varit med. Köpte ytterdörr. Går ej att montera pga. fel monterade gångjärn och färg släpp. Går ej att få kontakt med de. "Kundtjänst stängt denna vecka" hör man oavsett vilken vecka man ringer. I mer än 10 daggar står med en ytterdörr som inte går att använda d.v.s. utan dörr. Ska göra alla möjliga anmälningar! Köp aldrig från "Hemfint". Det finns ingenting fint hos dom!
Ren bedrägeri! Snälla polisanmäl om du råkat ut för dem.
Vi köpte en cykel och beställningen sa 2-8 leveransdagar. Vi väntade och ingenting hände, inte ens leveransaviseringar. Vi försökte kontakta kundsupport, men det är omöjligt. Det är alltid stängt. Vi har skrivit många mejl och inget svar. Nu kan de inte annullera beställningen eftersom de har skickat den och att om vi inte väljer ett leveransdatum med DVS måste vi betala returen. Jag vägrar! Vi ska inte betala för deras ineffektivitet. Undvik alla affärer med dem, en bluff, inte seriös. Detta bör rapporteras till myndigheterna, annars kommer de att fortsätta påverka andra.
HANDLA INTE AV DESSA! Beställde badrumsmöbler som skulle ta Max 8 dagar att få hem, när inget kom försökte jag få tag på företaget vilket var omöjligt. NU, en månad senare så ska dom skicka ut möblerna och vägrar makulera köpet då jag inte vill ha skiten längre. Skickade en faktura och slutade svara. Riktigt pajasföretag.
Katastrof!!! Först så var leveransen 1 månad sen! Sen var ett flertal delar skadade på vår pergola. Då erbjuder de oss 3.000kr (pergolan kosta 46.000:-) men pergolan går inte ens att montera pga av skadorna. Nu har de slutat svara och vi är uppe i 2 månader!!!!
Köpte ett växthus på ca 12 kvm i vintras till min fru i 50-års present. Av förklarliga skäl byggdes det inte upp förrens nu på våren. Ställde det i varmgarage under vintern och förra veckan skulle det äntligen börjad bygga. Började med stommen och skulle snart ge mig på rutorna. Öppnade den stora trälådan och till min stora skräck rasade det ut glassplitter , totalt 8 stora rutor var i kras. Kontaktade kundservice per mail och fick svar inom 1 dygn , 2 dygn senare är allt löst utan det minsta problem. Är nöjd med Hemfint...
KÖP INGET HÄRIFRÅN!! Företaget är ett skämt med en icke existerande kundtjänst. Beställde en produkt som visade sig var helt värdelös och som jag önskade returnera. Men då det inte går att få tag på kundtjänst finns ingen möjlighet till att få någon retursedel. Växel som aldrig är öppen och inga svar på mail. Avråder alla från att ha något med detta företag att göra överhuvudtaget
Synd att det inte finns minusbetyg! Säger som alla andra - KÖP INGET AV HEMFINT ELLER TRENDRUM!!! Idag var de "stängt", undrar om de kursat? Vi fick iallafall vår utegrupp men kartongerna var helt förstörda så det saknas både monteringsanvisning och skruvar... Det är väl inget annat o göra än o anmäla till konsumentverket.
STOR VARNING UTFÄRDAS! ⚠️ Detta är ett extremt oseriöst företag som går under flera olika namn (bla. Trendrum). Kundservice är icke existerande och grejerna håller en så låg kvalite att du lika gärna kan köpa dom på Wish.
För flera månader sedan köpte jag ett växthus av hemfint.se. Det borde jag aldrig gjort! Kort, att dom får hålla på med att existera är for mig en gåta. Dom levererade lucköppnare och polyester"fönster" för växthuset..Sen blev det full stopp. Svar på mejl fick jag inte, svar på telefon fick jag inte heller. Jag är mycket säker på, att Hemfint.se försöker att tröttna ut kunden. Jag arbetade med "diverse" salg och arbetade också till dels med lagstiftning i Norge (ref. Konsument / privatkonsument) innan jag flyttade hit...
Köpte två cyklar från Hemfint. Annonserades som cyklar med mindre skönhetsfel. Verkligheten var en mycket smutsig begagnad cykel med icke fungerande växlar som stått utomhus och rostat. Den andra cykeln saknade pedaler. Efter viss tvekan skickade man pedaler. Kundtjänst svarar inte på telefon och om de svarar på mail är det efter lång tid. Dessutom var utlovad leveranstid 2-8 dagar, verkligheten var 30 dagar.Kommer aldrig att köpa något mer från Hemfint!
Tog för det första lång tid att få alla delar och de kom i olika sändningar. inte den leveranstid som de utlovat även om varorna fanns i lager vid beställning. Packade upp glasen för att ställa dem i garaget tills de ska monteras under våren. Sätter ned första glaset på filtarna jag lagt ut och glaset går i 3000bitar och fortsätter gå i mindre och mindre bitar under väldigt lång tid! Anmäler detta till kundtjänst hos Hemfint då alla andra glas inte gick sönder efter samma procedur och hantering. Fick svar idag att de inte...
Hur är det möjligt att detta företag fortsatt får verka i Sverige, fullständigt bedrägeri! Köpt växthus för 12.000 sek men endast fått glasskivor levererade. Enligt order är allt levererat. DSV som är transportföretag har skriftligt meddelat att de inte mottagit alla kollin. Kundtjänst på hemfint svarar inte på telefon eller mail. Ångrar djupt att inte läst recensioner innan. VD Carl Fenson som verkar livnära sig på skumraskföretag där man strukturellt blåser och lurar kunder borde förläggas med näringsförbud. Kommer upprätta polisanmälan om bedrägeri
Har aldrig känt mig så blåst som vid det här köpet. Hemfint har inte levererat våra fönster trots löfte om leverans redan v 47, det är nu v 4 och varje vecka säger de samma sak, nu är det äntligen på väg. Vi har suttit otaliga timmar i telefonkö till kundtjänst, och när vi kommit fram har de varit otrevliga och bara fortsatt att ljuga. Vill man ha sina varor levererade skall man absolut inte beställa från dem. De pengar vi "sparade" på att beställa från hemfint har vi fått betala tusenfalt genom ett kraftigt försenat bygge,...
Köpt ytterdörr från Hemfint. Färgen flagnar efter 7 månader. Kundtjänst vill ha serienummer på den fast dom har kvittot. Det finns dock inget nr på den. Köp inget härifrån om ni inte vill ha usel kvalitet samt en kundtjänst som är totalt imbecilla.
Vet knappt vart jag ska börja. Företaget lovar snabba leveranser och trevlig kundservice, vilket skämt! Vi fick vår leverans 15 veckor efter utlovat leveransdatum. Kundtjänst verkar inte existera, svarar inte på mail eller telefon. Vi fick dessutom faktura innan vi ens fått våra varor, fakturan fick vi sedan påminnelse på samt inkassokrav. Dom är snabba med sådant men inte när de kommer till deras egna leveranser eller kundservice! Skulle inte ens rekommendera min värsta ovän att handla från hemfint.
Köpte en omonterad cykel där det saknades delar och manualen var ofullständig. Det har tagit flera veckor att få tag på någon som kan hjälpa oss med våra frågor (kundtjänst kan inte hjälpa till med det tydligen..) Vi har lagt så mycket tid och energi på att försöka reda ut köpet och ångrar djupt att vi köpte cykeln av hemfint. Flera månader efter köpten kan vi fortfarande inte använda cykeln och har inte fått hjälp.
Ingenting har varit bra. Leveransen tog flera månader,ingen återkoppling. Transporten av sakerna hem funkade inte heller. Och nu fakturan som dom gjort Så har vi fått 2 fakturor på samma order. Och än har dom inte markulerat den felaktiga. Kundtjänst verkar inte veta vad dom håller på med. Handla inte härifrån
Har fått en felaktig faktura. Trots flera veckors mailande och telefonsamtal har de inte tagit ansvar för sitt misstag. Fakturan har nu förfallit och de har fortfarande inte återkommit till mig. Riktigt uselt!
Att handla är enkelt på hemfint.se, problemen börjar när det blir fel eller om man vill returnera eller utnyttja ångerrätten. Handlade ett badrumspaket, när det anlände var två av tre emballage skadade men inplastat på ett sätt så att det inte gick att upptäcka vid leverans. När jag gick ut på hemsidan för att få telefonnumret till kundtjänsten så upptäckte jag att badrumspaketet jag köpt var en utgående modell och försäljningen upphört samtidigt hade de stor rea på 50% för aktuella produkter. När jag kontaktat kundtjänst...
Mycket strul. Beställde ett växthus 30 juli. Började efterlysa 12 september inga svar på telefon, flera obesvarade mail. Första kontakt 20/9. Skulle kontrollera, svar att det är på väg. Ny kontakt 26/9, då jag upptäcker att det inte stämmer i ordern. Mycket otrevlig i kundtjänst, det står så på orderbekräftelsen, ja jag ser men det har blivit fel, jag vill prata med någon så vi kan rätta till felet. Icke sa Nicke, här är det kundtjänst som bestämmer och det står på otderbekräftelse. Ja, men hur kan det bli så för det alternativet...
Jag har beställt innerdörrar i furu i början av juli och har fortfarande inte fått min order. Har kontaktat kundtjänsten för 2 veckor sedan och fortfarande ingen statusuppdatering. Rekommenderar ej!
Köpte en 26 ” Mountainbike för 4 tkr för drygt 1 år sedan på Hemfint. På det året har muttar börjar rosta, ramfärgen blekts, haft inne cykeln på reparation 2 ggr hos en cykelreparatör. Nu har hela växelpaketet vridit sig in i ekrarna, och p g a cykelns konstruktion så går det inte att åtgärda. Det är bara att kasta i soporna. Att sånt här får säljas !
Beställde en dörr från Hemfint, men när den kom var den i ett annat mått än beställt. Fick efter segt bemötande returnera dörren och en ny dörr med rätt mått var på väg. Men när den nya dörren kom så var den i fel modell! Hur är det ens möjligt att skicka fel dörr två gånger? Nu var det en vecka sen jag kontaktade dem om detta, men inget svar hittills om hur vi går vidare. Segare företag får man leta efter. Beställ inte härifrån om ni inte måste!
Har beställt en innerdörr från Hemfint. För det första så fick jag en faktura på dubbla beloppet av vad dörren skulle kosta vilket jag har varit i kontakt med Hemfint om nära 30ggr! Varje gång har de sagt att de ska återkoppla men har aldrig gjort det. Sen när dörren väl kommer efter flera månader så har de skickat fel dörr…. Fullständigt värdelöst företag
Avråder starkt från att handla nåt från hemfint, Köpte en cykelvagn som visade dig begagnad,har skador,saknar delar, sittsen nerspytt, dålig kvalitet och är inte anpassad till svensk marknad, vid kontakt är de är de otrevliga. handla inget från dessa skojare riktigt uselt
Mycket strul med fel vara och lång svarstid kring att lösa retur. Men till slut löste de det, men det var struligt.
Håll er långt borta från dessa skojare! Helt och hållet uselt! Vi beställde ett badkar en kväll och ringde på morgonen dagen efter för att säkerställa att det fanns i lager. Jajamän sa tjejen vi pratade med och det kommer levereras i tid fick vi också säkerställt. Det som levererades i tid var ett badkar. Fel storlek och lustigt nog så fanns badkaret som vi hade beställt (i rätt storlek) inte längre på lager utan med 6-8 veckors leveranstid. När jag ringde kundtjänst så förklarade jag att vi inte skrev på leveransen...
VARNING VARNING VARNING ⚠️ HANDLA EJ FRÅN DETTA FÖRETAG, DETTA ÄR ETT BEDRÄGERI BOLAG, NI FÅR EJ DET NI BESTÄLLER! OCH OM NI MOT FÖRMODAN FÅR DET SÅ ÄR DET LÅNGT I FRÅN DET NI TROR ATT DET ÄR, SKICK OCH KVALITETMÄSSIGT! BETALA EJ MED KORT, HELA SUMMAN DÅ BLIR NI GARANTERAT BLÅSTA, OM NI ÄR MINDRE SMARTA OCH HANDLAR AV DETTA BULVAN BOLAG, SE DÅ TILL ATT TA DET PÅ AVBETALNING, ELLER PÅ FAKTURA EFTER DET ATT NI FÅTT SAKERNA!...VILL NI SLIPPA PROBLEM OCH MISSNÖJE SÅ SKIPPA DETTA BOLAG!⛔
Hej köp ej ytterdörr från detta företag. Vi köpte en ytterdörr Oslo med glas 2018 05 21. Efter drygt 3 år har den blivet mycket ful och släpper lacken på utsidan. Tog kontakt med företaget början av mars 2022 för reklamation. Får då veta via mail att det endast är 2 års garanti. Vi erbjuds då att köpa ett nytt dörrblad för 1500 kr vilket vi ej är intresserade av då dörren blir åter ful efter ett par år. Får sedan ett mail att troligtvis är något fel på dörrbladet och kanske om vi beställer ett nytt håller det bättre....
Ville beställa en reservdel (handtag) för ett av deras massagebadkar men fick inte därför att jag inte hade köpt badkaret från dem.
Vi beställde i december en parytterdörr hos hemfint, när vi beställde stod det att varan fanns i lager men några dagar efter fick vi mail att den inte alls fanns och vi fick då frågan om vi kunde vänta på tillverkningstiden som de uppgav var ca.6 veckor. Detta var något vi tyvärr gick med på.. efter ca 3 veckor dyker det upp en leverans som innehöll 1 av de två dörrarna. Vi ringde samt mailade och fick till svar att den andra dörren skulle komma.. när 6 veckor gått började vi ringa och fråga efter leveransen men i varje...
Ja vart ska man börja. Vi la en order på en ytterdörr som tog extremt lång tid att leverera. Uppfyllde inte alls de villkor som står angivet på hemsidan avseende leverans. Efter många om och men när vi skulle få dörren levererad så var den fraktskadad. vi valde därför att inte ta emot dörren och ringde då hemfint för att diskutera eventuell kompensation då vi nu skulle få vänta ytterligare 6 veckor på en ny. Vi kastades fram och tillbaka mellan mail och telefon. Fick ringa och flytta fram fakturan flera gånger för att de...
Köp aldrig nåt härifrån. Är fortfarande, snart ett år senare, i chock över deras bemötande och hanterade. Jag har aldrig i hela mitt liv upplevt sämre service, hantering av köp, reklamation mm. Köpte en friggebod och det blev fel med beställning, köp, leverans, kommunikation mm. Det var flera fel på friggeboden och det tog tre månader att få någon kompensation. Delar har rostiga, det saknades delar mm. Kundservice svarade inte på deras telefontider, det gick inte att komma fram alls, när jag kom fram blev jag hänvisad att...
Skulle aldrig rekommendera detta bolag! Beställde två dörrar i november men har fortfarande inte hört något. I januari förklarade de att jag inte hade någon möjlighet att avbeställa, eftersom jag godkänt deras köpvillkor. Eftersom jag nu flyttar ut från lägenheten skrev jag förra vecka att jag ville avbeställa varorna och kunde göra det utan att få pengar tillbaka. Jag har ingen användning av dörrarna längre. Svaret blev: "Du har ingen rätt att avbeställa och måste ta emot varorna då vi inte kan lagervara din produkter....
VARNING! Har du NÅGOT annat alternativ, välj det!!!! Otroligt oseriöst oproffsigt företag, leveranstiden är just nu 5 ggr den avtalade och fortfarande inga varor eller besked om var de är. Fakturan kom för 3 månader sedan, och efter ca 70 kontakter med kundtjänst har vi fortfarande ingen aning om ifall vår produkt existerar ens, bara nonsenssvar, som övergår i hånfulla kommentarer om att konsumenter aldrig kan få rätt i sådana lägen. Att de kan bete sig hur de vill i praktiken. Har anmält till ARN nu.
Riktigt uselt hanterat Riktigt uselt hanterat, värre är svårt att hitta. Vi beställde innerdörr med egen kulörkod i början av oktober med 8-9 veckors leveranstid. I mitten på januari undrade vi vad som hänt och fick svaret att den fått fel ordernummer hos tillverkaren. Hmmm, sånt ska leverantören hålla koll på. Sen kom fakturan sådär för tre veckor sedan men ingen dörr. Idag kom dörren men inte med den kulör vi beställt utan standard vit. jaha då ska vi vänta ytterligare 8-9 veckor eller vad ska jag tro?
Jag har en bedrövlig upplevelse med Hemfin.se jag köpte en elsparkcykel genom E-handeln, när den kom hem så fungerade den inte, jag reklamerade, fick en nu som inte fungerade, reklamerade igen, fick en 3:e som inte fungerade. Till slut fick jag be om pengarna tillbaka. Företaget framstår som väldigt iseriöst i mina ögon. Kundservicen är dessutom högst opersonlig och bristfällig.
Vill du undvika snabb leverans av trasiga eller ICKE kompletta varor KÖP INTE AV HEMFINT.