Hemfint.se

Läs vad 222 kunder tycker om Hemfint.se 2

• 2021-09-11
    Första gången jag handlat från Hemfint och blev inte besviken, smidig hemsida och en snabb leverans av en produkt utan skador. Vad mer kan önskas.
  • 2021-09-07
    Jaha, man kanske skulle läst här på reco först innan man beställde. Det har nu gått tre veckor och det enda jag fått är en faktura. Ingen försändelse, även fast dom säger att den är skickad, inga svar från kundtjänst även fast jag fått bekräftelse att ärendet är mottaget.
  • 2021-09-06
    Vi chansade efter att läst alla kommentarer här och ångrade oss djupt. Har väntat i mer än två månader utan att få vår dörr levererad. Kundservicen är också fruktansvärt dålig och har öppet 1,5 timme om dagen och kan inte svara på frågor och återkopplar inte som lovat.
  • 2021-09-05
    Köpte fatbike som har varit i storleken för barn. Alla skrattar när jag kör den.

Batteritid funkar bara 20-30 min max av körning. De skrev att det skulle vara bra i 30 km av körning som är inte sånt tyvärr. Dåligt kvalitet och beskrivning av produkten! Never again!
  • 2021-09-01
    The worst customer service in the history of the planet. Not only they dont reply to emails but their call center only works for 1 hour a day and you have to stand in a queue for at least 45 minutes.

They never do anything unless you call them, and I had to call them 4 times to process my refund. That's approximately 3 hours of my life wasted on nothing.

I don't recommend buying from here.
  • 2021-09-01
    Undvik.
    Levererar inte produkter som utlovat.
    Mycket begränsade öppettider för sin kundtjänst. Har du tur svarar det på dit mejl.
  • 2021-08-30
    Uruselt företag. KÖP INTE AV HEMFINT. Lovar runt och håller ingenting.Oseriöst
    Grupp för missnöjda Hemfintkunder finns på facebook . Följ dem!
  • 2021-08-27
    Varning. Oseröst företag. Fick först fel produkt, sedan en inkomplett. Ändå skickade de ut faktura som gick till inkasso. Går ej att nå kundtjänst. Långsam handläggning. Att beställa från Hemfint är en chansning. Främja seriösa aktörer istället.
  • 2021-08-23
    Polisanmälan gjord. De enda goda betygen är från bolagets egna personal som tvingas logga in och sätta högre betyg för att få upp statistiken. Bolaget besvarar ej samtal eller mail, vi beställde grejer för 4 månader sedan, Inga grejer kommer och inga pengar.
  • 2021-08-23
    Snabb leverans och jättefin ytterdörr
  • 2021-08-23
    Värsta företaget jag haft att göra med. Beställde en innedörr och dörrkarm, det har nu gått 54 dagar och ingen dörr levererad, endast en transportskadad karm, Hemfint.se kommer med olika slingrande svar och återkopplar aldrig som dom lovat efter flera långa telefonköer och samtal.

Undvik detta företag helt och hållet så slipper ni mycket problem.
  • 2021-08-19
    Bra priser, snabb frakt. Inget att klaga på.
  • 2021-08-18
    Mycket bra information! Vi har ännu inte hunnit montera poolen, men av informationen att döma ska det inte bli något problem! Vi ser framemot en pool i trädgården till nästa sommar, eftersom vi inte hann med att montera den i år 😦
    314399 ordernummer
    Det är helt omöjligt att få kontakt med er per Mail eller telefon så jag hoppas ni kan återkomma till mig snarast. Jag får inget besked om när leveransen är planerad och jag har mailat er i flera veckor.
    Tack på förhand.
    Inga problem! Köpte en cykel, superfin och nöjd son 😍
  • 2021-08-17
    Riktigt skitföretag. De levererar inte som utlovat, hör inte av sig, är omöjliga att nå. När jag vill avboka vad jag köpt som jag inte fått leverans på i över tre månader nekar dem mig det. Kommer att anmäla till konsumentverket. VARNING!! Om det är något litet som de kan leverera kanske det funkar, men välj annat företag, för det är många som råkat illa ut. (Finns en facebookgrupp för "besvikna på hemfint".
  • 2021-08-07
    Snabb leverans. Och en jättefin ytterdörr som var bra att montera. Magnus
  • 2021-08-02
    Värsta företag som jag har haft att göra med. Jag beställde en Pergola den 8 Maj, men har fortfarande inte fått den. Har mailat dem upprepande gånger men inte fått något ordentligt svar (besvara er så fort som möjligt) är det enda som sägs i samtliga mail och ringa kundtjänst är nästan omöjligt att komma fram till. Jag har också fått en faktura , där det stå att jag måste betala in inom 10 dagar annars så går det till inkasso, har prata med Ecster ( de som kräver betalning) , jag får det uppskjutet till den 16/8, men måste prata med Hemfint om det, men nu har dom stängt kundtjänst V31. Jag mailade Hemfint igen, men får samma svar. Jag kommer att kontakta konsumentverket om dom inte svarar, ev. en polisanmälan, fortsättning föjer....
  • 2021-07-27
    Snabb leverans samt nöjd med köpet.
  • 2021-07-21
    snabb leverans! paketet var dock skadat men borde inte vara några problem.. annars skriver jag ett nytt omdöme ;)
  • 2021-07-21
    Snabb leverans och en prisvärd dörr.
  • 2021-07-20
    Snabb leverans samt nöjd med köpet av ytterdörr :)
  • 2021-07-19
    Ville avbeställa en produkt som slutade med att man fick betala 799kr och det är nästan omöjligt att får tag på dom på hem skit.
  • 2021-07-18
    De har konkurrenskraftiga priser, men vad hjälper det när allt annat fallerar?
    Antar att de som ger Hemfint bra omdöme är kompisar med ägarna.
    De har telefontid på hemsidan mellan 10-12 men efter 11:30 säger tel.svararen att de har lunchstängt.
    Får inte heller något svar på mina mail
    Känns bara som en tidsfråga innan det här företaget kommer stänga ner för gott.
    För info så har de även ett företag som heter Svenska dörrar (öppet 9-16) Effektdörren samt Netray Consulting. Alla med samma telefonnummer som till Hemfint - känns som ett skämt tycker jag.
  • 2021-07-15
    Fantastiskt bra! Pratade med Carl på kundtjänsten och blev rekommenderad en portabel AC. Beställde den och fick hem någon dag senare. Riktigt bra pris, jämförde med många andra sajter. Fungerar precis som beskrivningen.

Snyggt jobbat, dessutom i semestertid då många andra blir försenade och inte har tid att ta hand om sina kunder.

Kommer handla många gånger fler och eloge till Carl som tog så väl hand om mig.
  • 2021-07-14
    Snabb leverans, fin vara och bra pris
  • 2021-07-13
    Absolut värsta företag jag haft att göra med. Väntat på våra utemöbler i 1,5 månad och endast fått hälften efter 7 timmar i telefon kö. Kundtjänsten säger att dom ska återkomma men gör det ej. Jag har alltså betalat för varor och får inte tillbaka pengarna trots att jag bett om att få skicka tillbaka.
  • 2021-07-12
    Vi hittade precis vad vi sökte men inte kunnat föreställa oss. Priset var bra och leveransen snabb. Vi rekommenderar Hemfint.se
  • 2021-07-11
    Riktigt uselt!
    Hade svårt att få tag på kundtjänsten. En ny duschpanel som jag beställt hade repor och ingen instruktion/information om produkten samt montering.
    Håller på med att lämna tillbaka duschpanelen och anmält detta till kundtjänsten enligt deras instruktioner men fotfarande fick ingen återkoppling (det har gått 4 dagar nu).
    Det var första och sista gången jag beställer något via Hemfint.se
    Helt besviken.
  • 2021-07-10
    Snabb leverans, jag rekommenderar att handla på hemfint
  • 2021-07-09
    Cortenstål kruka kvadrat - 40x30x30 cm (art: 57341)
    Hög kvalitet. Snabb leverans. Levereras omonterad, vikt ca 15 kg - platt paket. Mycket kraftigt utförande. Prisvärd.
  • 2021-07-08
    Beställde en skjutdörr , väldigt snabb leverans. Allt har gått bra.
  • 2021-07-07
    Urusel leveransprecision på beställda produkter. Utlovat 2-5 dagar tog 21 dagar. Dessvärre skyller man på fraktbolaget (DSV) som fungerar sämre än sämst - när dom fungerar som allra bäst. Paketet med en ytterdörr till ett förråd levererades nästan ”oemballerat” med öppna kanter i båda ändar av paketet. En usel kombo!!!
  • 2021-07-06
    Beställde en pelarborrmaskin 26/4, den skulle komma in i lager 11/6.
    Fick ett mejl senare om att den var slut i lager och skulle komma in 11/6.
    Det visste jag redan!? Det framgick när jag beställde.
    Fick senare ett mejl där man tackade för ett trevlig samtal? Jag hade då inte ringt dem.
    Borrmaskinen är fortfarande inte i lager.
    Har försökt att ringa, alltid lång kö. Har mejlat flera gånger om att jag avbeställer orden. Inget svar.
    Har även mejlat dem som har hand om fakturor, de i sin tur har mejlat Hemfint.
    Kan INTE rekommendera dem alls.
  • 2021-07-05
    Detta företag ska man akta sig för . Det verkar vara ett riktigt skojar företag. Jag beställde i februari en bastu som var trasig vid leverans. Har varit i kontakt per Mail med en Fanny W som hela tiden säger att kon ska återkomma . Det är nu juli och mitt problem har inte klarats ännu på en defekt ny produkt som köpts av dom . Denna Fanny W har inte en enda gång återkommit till mig efter att hon lovat det utan jag har fått kontakta dom flera gånger själv och varje gång är det samma svar - vi lovar att återkomma när vi får mer svar . Jag känner mig lurad och börjar misstänka att detta är medvetet då de vet att produkten är defekt kanske därför den var på rea. Total respektlöshet gentemot sina kunder och den värsta om man ens ska kalla det service jag någonsin varit med om . Kommer ta detta vidare rättsligt nu för är trött på dessa skojare. Jag råder folk i samma sits att anmäla till Konsumentverket för desto fler anmälningar desto större chans att de granskas. Gå in på konsumentverkets hemsida och gör anmälan. Väldigt enkelt . Jag kommer gå vidare på ett annan rättsligt sätt också men det minsta man kan göra är att anmäla dom dit och till ARN , allmänna reklamationsnämnden.
  • 2021-07-02
    Leveranstid upp till åtta dagar enligt företaget. Efter 15 dagar avbeställde vi eftersom vi inte kunde vänta längre. Fick en bekräftelse på avbeställningen. Nu, nästan två veckor efter de sagt att de makulerat både beställning och faktura, och ca en månad efter att vi från början lade beställningen, hör fraktbolaget av sig och vill leverera, och fakturan på nästan 10 000 ligger kvar och ska betalas. Inget svar när man mailar och minimal telefontid med massiv telefonkö.
    Riktigt dåligt.
  • 2021-06-30
    Bra och snabb leverans och även om det behövdes komplettera en sak som gått sönder under transport så löste hemfint det med bravur!
  • 2021-06-28
    Verkligen bra kundservice och bemötande.
  • 2021-06-27
    Snabb och bra service! Rekommenderas varmt.
  • 2021-06-27
    Bra priser och snabb leverans, lättillgänglig kundtjänst som ger snabba svar
  • 2021-06-23
    Good and fast service. But some small scratches. Will see what they do? Overall good.
    Subashkaran gunaratnam.
  • 2021-06-21
    Skickar faktura utan att skicka varor. Svarar inte på mail och har en lång stillastående telefonkö.
  • 2021-06-21
    Andra gången jag beställer från Hemfint! Hemsidan är enkel att navigera på och jag är nöjd med leveransen och min dörr
  • 2021-06-20
    Bästa företaget och billigaste priset
    Fraktfritt= expeditionsavgift
    Kundtjänst= björntjänst,
    Omöjliga att nå. Emballaget öppet, häften saknas och omöjligt att komma i kontakt med kundtjänst.
  • 2021-06-17
    Uruselt företag. Växthus 1 månad försenat. I leveransen saknas alla monteringsdetaljer skruvar etc. Den efterföljande kommunikationen med kundtjänst är under all kritik. Inget händer, ingen tar ansvar, telefontider är öppen ca 1.5h per dag. Mail svarar de inte på. De lägger på luren i örat på mig när jag säger att jag inte accepterar deras kommunikation och vill veta hur länge jag kan förväntas behöva vänta på delarna. Samt vill häva köpet om de inte kan ge mig information och förbättra sin uppföljning etc. Helt otroligt, hur kan de sova på natten?
  • 2021-06-17
    Inga problem med hemfint. Väntar fortfarande på leveransen bara… -snart en månad.
  • 2021-06-16
    Snabb och smidig leverans riktigt nöjd.
  • 2021-06-16
    Har inte haft problem med hemfint men däremot med fraktbolaget (dsv) de skulle komma mellan 09-13 de hörde av sig 15.30 och då kunde vi inte ta emot varan, och kundtjänsten var stängd kl 13. Riktigt dålig kundservice
  • 2021-06-16
    Vid fråga om en produkt lämnades felaktig information. 2 samtal har 2 olika besked !