Läs vad 109 kunder tycker om Hemfint.se 2

• 2021-01-20
    Bra pris, snabb leverans. Mycket nöjd.
  • 2021-01-16
    Vill också varna för detta företag. Beställde 4 st Öland innerdörrar som beskrevs vara särskilt ljudisolerade med solid fururam. Jag höll på med våningsplan där de skulle användas och packade upp och monterade 1 dörr till badrummet som var färdigt då. Den såg bra ut och var rak och hel så jag lät de andra ligga kvar i förpackningarna för skydda dem under byggtiden. När så de tre sovrummen vara klara packades de andra dörrarna upp för att monteras. Då visar det sig att 2 är skjutdörrar och en 3:e är skev och du funkar inte. Då det gått lång tid så anser de sig inte ha något ansvar för det. De erbjuder mig 10% på nya dörrar. Jag köpte inga där utan andra dörrar från Bauhaus (som såg likadana ut men billigare). Jag behövde också montera av och på en dörr en extra gång och då släpper skruvarna från den s k solida fururamen (skitkvalitet). När slutligen allrummet mellan sovrum och badrum är klart och dörrkarmen till badrummet isolerat så märker jag att dörren från Hemfint ljudisolerar lika bra som wellpapp. De billigare dörrarna från Bauhaus, med större glipa mot tröskeln och som inte utger sig för att vara särskilt ljudisolerande, sköter det jobbet betydligt bättre. Summa summarum: fel leverans, dålig kvalitet, ingen av fyra levererade dörrar håller vad de lovar, ca 9000 spänn åt skogen och inget intresse från företaget att möta mitt missnöje. Kommer inte köpa så mycket som en blyertspenna från dem igen.
  • 2021-01-15
    VARNING!!!!!!
    VARNING!!!!!!! Handla inte från detta företag. De är helt omöjliga att ha att göra med. Jag har under 9 månader försökt att få korrekta produkter. De skickar samma, feltillverkade vara (att den är feltillverkad har de skrivit i ett mail till mig), två skjutdörrar i trä samt två karmar. Dörrarna hade två låskistehål, men bara en låskista till och karmarna hade olika färg. Jag har fått dörrar levererade tre gånger med samma fel. Det kan ta dagar utan att de svarar på mina mail och de vägrar ersätta mig ekonomiskt (jag anser att 500 kr inte är ersättning nog när produkterna kostade över 10 000 kr). De envisas med att skicka dessa feltillverkade dörrar. Det blir ARN nästa!
  • 2020-12-26
    Jätte nöjd Snabb leverans tros att det var när jul
  • 2020-12-21
    Har inte ens fått min leverans och väntar fortfarande på återkoppling, tredje veckan nu.
  • 2020-12-16
    Bra information och foton i säljannonsen, mycket bra bemötande samt saklig och relevant info vid telefonkontakt, enkel beställning via nätet och omgående bekräftelse samt därefter bra och tydlig fortgående info via e-post om order- och leveransstatus samt slutligen och sammantaget en imponerande snabb leverans ca 150 mil genom hela vårt avlånga land upp till polartrakter i Norrland trots coronapandemi och intensiv annan näthandel i juletid. Snart är en efterlängtad bastu ihopmonterad och klar att användas traditionsenligt dagen före julafton.
  • 2020-12-09
    Jag gjorde en beställning, fri frakt över 999 kr, perfekt tänkte jag. Tar ledigt från mitt jobb utomlands, hem till Sverige, transportföretaget vägrar lyfta tunga paket. Jag står mellan valet att inte ta emot eller ha fullt möblemang av ett badrum på trottoaren framför huset. Det kallades " vägran att ta emot ". Jag fick betala för transport fram och tillbaka + en expeditionsavgift. För att inte tala om otrevliga mail och telefonsamtal. Och en stor frustration över att behöva leta vidare. Väntar åsikt från konsumentverket om saken.
  • 2020-12-08
    Snabb leverans! skulle ta 8 dagar gick betydligt snabbare!
  • 2020-12-08
    Köpte 10 st yxor, måste säga att jag är positivt överraskad, bra pris o bra kvalitet vilket inte händer så ofta.
  • 2020-12-07
    Snabb leverans av det som de hade hemma. Hade även kontakt med deras kundtjänst som för mig svarade omgående på mina frågor, toppbetyg!
  • 2020-12-04
    Enkelt att beställa och snabb leverans.
    Proffsig och service-minded kundtjänst, lite svåra att få tag på men löste min skadade levereras på ett smidigt och enkelt sätt!
  • 2020-12-04
    Allt flöt på som det skulle.
    Snabb lev!
    Fredrik
  • 2020-12-03
    Har väldigt mycket till bra priser och snabba leveranser
  • 2020-12-02
    Gjorde än beställning i mars och leveranstiden skulle vara 10 veckor. Efter 9 månader har jag fortfarande inte fått min order. Det kom en uppdatering idag att den kommer i februari.
    Kan inte rekommendera någon att köpa från det här företaget
  • 2020-12-01
    Beställde ett växthus 23 juni, har ännu inte levererats, inga besked utan jag är tvungen att kontakta dom och fråga om senaste leveransbesked stämmer. Dom flyttar leveranstiden en månad i taget.
  • 2020-12-01
    Vi köpte 4 st. fönster till vårat hus. Mycket nöjda. Snabb och smidig leverans. Trevlig och bra kundservice. Petra & Mats.
  • 2020-11-28
    Hittils inget bra omdöme. Längre leveranstid än vad som sägs och de skickar länkar om att varan är skickad när den fortfarande inte lämnat lagret. Lovar alltså mer än de står för. Kommer bli spännande och se om resterande varor kommer när de sagt???
  • 2020-11-27
    Suveränt! Mycket nöjd! Mottagaren av presenten mycket nöjd.
  • 2020-11-23
    Snygg hemsida, snabb leverans, rekomenderas
  • 2020-11-18
    Hjälpsam och trevlig personal! Fick bra hjälp med att returnera en felbeställning.
  • 2020-11-09
    Trevliga och bra kundservice
    Snabba leveranser
  • 2020-11-06
    Vi beställde och fick våra dörrar men två var skadade.
    När vi anmälde detta, lovade Hemfint att skicka två nya dörrar. Omedelbart!
    Bra gjord!
  • 2020-11-06
    Fick en "Lövsug med sugslang 173 cc" levererad och allt var ok så långt. Bruksanvisningen var inte på svenska så monteringen tog lång tid :-(. Provkördes efter påfyllnad av olja och bensin och gick bra i 10 minuter, sedan tvärdog maskinen och vägrar starta igen :-( .
  • 2020-10-13
    Snabb leverans. Trasig ytterkanten som inte verkar vara transportskada, det var lite tejpat, 2 kollin lite slarvpackat kan jag tycka. Grejerna är ok när jag öppnade och kollade så det blir nog bra..hade gett full pott om inte varit för packningen. Nu ska det installeras så får vi se..
  • 2020-10-07
    Positivt: Mycket snabb leverans av den dusch som vi beställde
    Negativt: När vi hämtade paket på utlämningsställen så var paket skadat och öppet.
  • 2020-10-05
    Önskar att det lägre betyg än 1. Det skulle vara 5-7veckors leveranstid på våra fönster. Vi fick vänta 31 (!) veckor! De meddelar inte att det förekommer förseningar.

Efter 20 veckor fick vi fönster som hade skador, 19st skador räknade vi ihop det till. De beställde nya fönster och det skulle ta 6-7 veckor ytterligare, denna gång tog det 11 veckor. En förbättring ändå kan man tycka... Totalt 31 veckor!

De lät oss sköta returen av de skadade fönster där vi var tvungna att ordna med frakt och boka in hämtningar osv. När man ringer blir man bortkopplad, så de går inte att nå dem.

Jag avråder er starkt från att köpa något från Hemfint.se!
  • 2020-10-04
    Köpte en massiv innerdörr Kungsholmen med karm. Snabb leverans och dörr o karm va enligt beskrivning. Rekommenderas
  • 2020-10-03
    Beställt en dörr och en låssats vid två tillfällen. Båda leveranserna har saknat vitala komponenter. Slö kundtjänst också. Helhetsupplevelse: katastrofalt bolag.
  • 2020-09-29
    Beställde ett skydd till lådcykel (alltså litet paket skickat med schenker). De var snabba på att skicka iväg, snabb leverans och varan i skick.
  • 2020-09-27
    Väldigt snabb leverans och varan var som förväntat.
  • 2020-09-26
    Snabb och smidig leverans 👍
    Leverantören ringde i god tid innan lämning.
  • 2020-09-25
    Smidigt att beställa och kvick, god kontakt med levererande personal som ringer o kollar att man är tillgänglig strax innan leverans.
  • 2020-09-22
    Beställning funkade fint, snabbt och inga konstigheter!
  • 2020-09-21
    Beställ aldrig något från detta företag. De är bedragare.

Jag har beställt en hel del på internet men aldrig tidigare recenserat något företag eller någon produkt, men i det här fallet så är det så anmärkningsvärt att andra konsumenter MÅSTE varnas.

Jag beställde en högtryckstvätt (Av fabrikat Hecht). På hemsidan finns det två olika beställningsval, ett lite dyrare alternativ för 2 195 SEK och ett något billigare alternativ som de kallar för Outlet som kostar 1 976 SEK. Jag blev lite fundersam varför priset skiljer sig, och sökte därför information på hemsidan vad som utmärkte en outletprodukt. Vare sig på produktsidan, under Outletsidan eller under Allmänna villkor, eller på någon annan sida framgick vad skillnaden är.

Så jag beställde högtryckstvätten för det lägre priset 1 976 SEK. Efter en knapp vecka hämtade jag ut högtryckstvätten.

Mitt första intryck var att det var konstigt att de hade skickat paketet direkt i originalkartongen, utan något extra emballage. Kartongen var dessutom rejält sliten och konstigt tejpad. Jag tänkte att det kanske var någon transportskada som någon under leveransen rättat till. Det stod även skrivet OK på kartongen.

Väl hemma så packade jag upp kartongen. I den ligger en rejält smutsig högtryckstvätt, den är så skitig så att man blir smutsig av att bara ta i den. Jag förmodade att något gått fel och kontaktade därmed kundtjänst via telefon.

Kundtjänst tyckte att det hela lät underligt, och bad mig ta ett par bilder och mejla till reklamationsavdelningen på info@hemfint.se.

Jag gjorde detta, och skrev att jag räknade med att Hemfint rättade till sitt misstag och skickade ut en ny maskin och återtog den rejält nedsmutsade högtryckstvätten.

Till svar fick jag detta:

"​Hej,
    Tack för ditt mail.

Vid en outletprodukt så betyder det att den varit hos en kund förut och blivit provad.
    Vi kan göra ett utbyte till er dock är det 2195kr den kostar.

​Hur ställer ni er? "

Nu är Hemfints problem att det framgår inte någonstans på hemsidan att en outletprodukt skulle vara en smutsig och använd produkt, i så fall hade inte jag (och förmodligen inte heller någon annan till 10% rabatt) beställt. Vilket jag självklart påtalade för reklamationsavdelningen, och jag påpekade även att outlet inte är en synonym till begagnat. Jag gav de återigen en möjlighet att rätta till sitt misstag och skicka ut en ouppackad högtryckstvätt och samtidigt hämta skrotet som de skickat till mig (då hade det ju varit ur världen för oss båda, alla kan göra misstag).

Till svar fick jag.

"Hej igen Måns,

Det är så det fungerar hos oss tyvärr.

Önskar ni en ny är det en mellanskillnad ni får stå för.

Återkom hur ni ställer er. "

Efter det så tröttnade jag på den här cirkusen och reklamerade köpet hos min kreditgivare.

Av ren nyfikenhet så provade jag den smutsiga högtryckstvätten. Inte nog med att den är smutsig den har dessutom skurit, den skriker som en gris och den har inte något tryck, det är uppenbart en trasig högtryckstvätt, förmodligen ett garantiärende, alltså en kundreklamation som de har sålt som ny. Den är dessutom rejält solblekt, något som under en längre tid har blivit exponerad för sol.

De ljuger som en häst travar, och hur man kan driva ett företag så här är för mig en gåta.
  • 2020-09-19
    utmärkt service och snabb respons och leverans innan utsatt datum
  • 2020-09-19
    Enkelt och snabbt att beställa. Jag missade att ändra leveransadress vid beställningen och fick betala 400 kronor extra, för denna ändring, trots att jag meddelade ändringen direkt efter beställningen.
  • 2020-09-18
    All good. I bought a pair of inner door and got them fast and smooth. No help carrying inside though - or upstairs since I live in an apartment - probably due to Covid. As an expat living and working in Sweden, would be nice to have english as an option with alerts and emails. Not a big issue though, I’m learning it. ;)
  • 2020-09-10
    Beställde hänglås. Smidigt, snabbt, enkelt!
  • 2020-09-09
    Jag köpte en cykel som var enkel att montera och fungerar fint.
  • 2020-09-06
    Extremt snabb leverans av 2 st räfsor.
  • 2020-09-05
    Hej,
    Jag har köpt en dusch panel.
    Tyvärr det saknade delar och det var bucklat, har väntat nästan en vecka på att få svar om ny del m har tyvärr fortfarande inte fått hjälp.
  • 2020-09-01
    Blev glatt överraskad av både priset och leveranstiden. Två tummar upp från en nöjd kund 👍🏻👍🏻
  • 2020-09-01
    Bra priser, snabb leverans, helt klart nöjd!
  • 2020-09-01
    Superfin cykel, känns som den håller hög kvalitet. Är mycket nöjd!
  • 2020-08-28
    Superfin köksblandare och snabb leverans 👍
  • 2020-08-21
    Fick hem en stabil och praktisk träningsbänk (HMS) som uppfyllde förväntningarna. Blixtsnabb leverans. Jättenöjd!
  • 2020-08-20
    Snabbt och enkelt! Bra priser och smidig leverans.
  • 2020-08-19
    Bra pris på produkterna och snabb leverans, kommer definitivt att beställa igen från hemfint 🌞
  • 2020-08-19
    Beställde ett växthus på 10 kvadratmeter, kvalitetsmässigt godkänt och frakten tog inte orimligt lång tid. Min erfarenhet av kundservice är bra, lätt att få tag i och lätta att ha att göra med.

Däremot blir betyget lågt av två anledningar:

- Instruktionsmanualen är dålig som bäst, ibland rent felaktig. Det krävs att man är lite innovativ för att få ihop det.
    - Av de automatiska fönsteröppnare som vi beställde samtidigt levererades bara en, efter kontakt med kundservice skickades en ny, dock av en annan typ. Ännu en kontakt med kundservice senare så fick vi rätt fönsteröppnare.
  • 2020-08-15
    Katastrof! Beställde ett växthus i mars 2020-03 , ställningen kom i 3 olika leveranser , jag var tvungen att vara hemma från jobbet varje gång. Väntar än idag på glasskivor i augusti 2020-08 samt en massa delar som saknas i leveransen. Enda besked jag fått är att de kanske kan komma i september och deras kundservice tar 1 vecka att svara på ett Mail eller sitta i telefonkö i ca 2 timmar.

Köp aldrig något härifrån , skandal att bolag som dessa klarar sig när de fullständigt struntar i när de gör fel.