VARNING!!! Betalade 250kr för hemleverans, men de skickade ändå till utlämningsställe en mil bort! Har ingen bil, så beställde endast då de lovat leverans! De vägrar betala tillbaka mina pengar o bordet har gått i retur.... VARNING för detta företag!!!!!!
Hemfint
Omdömen totalt
Snittbetyg
VARNING – undvik detta företag! Jag beställde en industriglasdörr med leveranstid 2–6 arbetsdagar. Efter fyra veckor av samtal fick jag slutligen ett mejl om att produkten varit slut i lager hela tiden, trots att kundservice upprepade gånger sa att den var "bokad", "skickad" eller "på väg". Hela processen har varit kaotisk, oprofessionell och full av vilseledande information. Jag fick själv jaga svar och har förlorat både tid och pengar.....
Köpte en ny cykel till min grabb. Låset kom först och cykeln kom långt senare. Cykeln var felmonterad vid leverans och gängorna i ena trampan var skadade så den lossnade. Hemfint ville jag skulle skicka bilder vilket jag gjorde men de gjorde ingenting åt det. Igår gick växelmekanismen sönder och kedjan fastnade och slet sönder allt och blev skev. Som tur var så klarade sig grabben från att råka illa ut. Jag skickade mail till hemfint men har inte fått svar. Cykeln var dessutom glapp i hjullager och känns klen och farlig att använda. Man förväntar sig att en cykel för flera tusen ska hålla mer än 3 månader. Jag har aldrig varit så missnöjd med något någonsin och detta var helt klart sista gången jag köper något här.
Hemfint skickar felaktiga varor och tar sedan inte ansvar för returer och reklamationer. Ett oseriöst företag som lockar med låga priser. De fina dörrarna på bilderna har detaljer av plast och dörrkarmarna kommer med felaktiga mått som inte passar. Trots detta tar de inte ansvar och rättar till felen. Akta Er för hemfint, det är en fakeportal. HANDLA INTE HÄR
Tyckte priset kändes rimligt men sedan förstod jag att alla dessa möbelföretag har samma ägare - bara olika namn. Med andra ord sätter de priser och kampanjer på de olika sidorna så att den sidan med kampanj för tillfället framstår som billig. Fick iaf hem en utemöbelgrupp men när jag öppnar har 2st av konstrottingstolarna "sömmar" som släppt. Bordet var väldigt fläckigt p.g.a. dålig och extremt ojämn målning. Samtliga kanter är kantstötta. Ser riktigt illa ut... Har bett om retur men får inga svar. Nu har det gått 2v och kommer vända mig till ARN. Såg i samma veva massor av ARN-ärenden mot Hemfint.se. La ut närmare 11 000 på denna utemöbelgrupp.... KÖP INTE HÄRIFRÅN! VARNING!
Köp aldrig nåt från detta skitföretag!
En månad efter att de påstod att garageporten skickats har den fortfarande inte lämnat lagret. Vägrar ge ett trackingnummer och sista beskedet var att de håller på att "ta reda på mer information". Jag gissar att porten fanns hos en underleverantör och aldrig skickades. Det krävs inte mycket fantasi för att drömma ihop potentiella anledningar till detta. Efter fyra dagar och lika många mail till kundtjänst har de äntligen bekräftat att de kommer avbeställa ordern så att jag kan köpa via en annan leverantör.
Beställde en Dumper från hemfint och 3/6 däck sprack på testkörningen (utan last). Hela mitt sommar-projekt avstannade. Även fast jag direkt reklamerade däcken så kommer bara generiska mail från dem. Oseriöst. Om det steppar upp och tar tag i detta så ändrar jag mitt omdöme. Kan verkligen inte rekommendera någon att beställa större / dyrare varor från dem.
Jag beställde en bastu den 26/6. Efter en månad, utan att ha fått min produkt, avbokade jag beställningen, bara för att några dagar senare få veta att den ”redan var skickad”, och att de skulle behålla en returavgift på 750 kr. Den 31/6 fick jag ett meddelande från transportföretaget om min pall. Jag meddelade dem att den skulle skickas tillbaka. EN MÅNAD senare, den 27/7, kontaktade jag transportföretaget och de berättade att pallen hade levererats till Hemfint för länge sedan. Men jag fick inget besked från Hemfint om mina pengar. Jag fick slutligen tillbaka mina pengar den 6/8 efter otaliga samtal till kundtjänst och transportföretaget. Kundtjänsten arbetar bara två dagar i veckan och endast två timmar per dag, och det är bara en person som svarar i telefon, vilket gör att väntetiden ofta är över en timme. Tjejen som svarade var artig men inte särskilt hjälpsam, eftersom hon inte hade information från andra avdelningar (som transport eller ekonomi). I allmänhet var det en mycket stressande upplevelse och jag rekommenderar den inte till någon. Företaget är DÅLIGT och OAUELITLIGT, och det bästa du kan göra är att HÅLLA DIG BORTA från det.
Gör inga beställningar härifrån, är ett scam-företag.
Kan vara det sämsta företaget i Sverige. Felaktig leverans, samma svar som alla andra ”ska kolla med lagret och återkomma”, sedan knäpptyst i flera månader trots påtryckningar. Jag skulle inte rekommendera min ärkefiende att köpa något från Hemfint.
Min beställning från mars 11 har inte kommit än (31 juli 2025), trots att webbplatsen anger att 13 av varorna finns i lager. Hemfint har inte svarat på mina mejl på nästan två veckor nu. Jag tror inte att bedrägeri helt kan uteslutas.
Bestöllde en cykel till dottern så hon skulle kunna ta sig till och från skolan. En MTB med dämpning. Fanns inga dämpare, bromsar tar i, tungsryrd osv osv. Som tur var tog jag det på faktura för jag har velat reklameta varan men har endast fått ett svar. Nu är det 1,5 månad sedan jag skrev till dem men inget svar......
Hemfint känns lite småskumt. Dels saknar de ett telefonnummer, deras svenska är under all kritik och jag är väldigt tveksam till om de ens finns i Sverige. De inleder varje mail med att fråga om jag är frisk vilket känns som en taskig googleöversättning från ”How are you ” Något är fel med dem.
Ett riktigt skojarföretag. Skickar en orderbekräftelse med lovad leverans inom 2-6 dagar. Första delen av två kom några dagar försenat. Fakturan betald för båda delarna. Del två har ännu inte kommit 3 månader senare. Dock ännu en faktura på del två, som ingick i första fakturan. Protesterade mot fakturan och förklarade att jag inte fått produkten. Den hade legat på Schenkers terminal i Malmö i en månad utan avisering. Returnerades. Nu har faktureringsbolaget skickat ärendet till inkasso, vilket jag också har protesterat emot. Roligt? företag: går inte att ringa till, ingen besöksadress och AI-genererade svar på mail. Akta er för detta företag.
Jag har beställt två lådcyklar i två omgångar. Allt kom fram och jag är otroligt nöjd med cyklarna. Under den andra beställningen kom ett cykelöverdrag bort med posten och trots att det var fraktbolaget DSV som slarvade bort paketet, så fick jag ett nytt skickat av Hemfint redan två dagar efter att jag hört av mig till dom via mail. Min upplevelse är att de lever upp till vad som står på hemsidan - kvalitetsprodukter till en billigare peng, snabb frakt och bra kundtjänst. Tråkigt att så många andra har en annan upplevelse.
Man kan inte nå dem på telefon då numret inte är i bruk. Man ombes reklamera via hemsidan men där får man inget svar. Mailar man dem får man till en början halvhjärtade svar om att de ska "höra med lagret och återkomma". Men något faktiskt svar eller några åtgärder kommer aldrig. Beställde utesoffa som kom med 6 av 7 kuddar. Man kan tycka det är ett enkelt fel att åtgärda om de bara skickar en kudde men inte ens det löser de. Min gissning är att de jobbar med dropshipping och knappt har något lager i sverige. Bli inte lockade av att priserna verkar låga, det är inte värt mödan. Undvik.
Beställde ett växthus i november 24, för leverans till 1:a april 2025. Hörde ingenting, men när jag hörde av mig så svarade dom per mail efter en vecka att leveransen var framflyttad till juni.... Ingen kontakt om detta, ingen ursäkt, bara att det tog 2 månader längre, och därmed att hela den här säsongens odlande gick upp i rök. URDÅLIGT!! Se upp för detta företag som bara är mellanhand, samma växthus hade kunnat köpas direkt av tillverkaren med snabb handläggning och leverans. Hemfint är ett företag med minimalt lager, när du köper av dom lägger dom sen sin order till tillverkaren, och har inte en aning om hur läng leveranstiden är. Står 1-3 dgr på hemfints sida - Borde nog stå upp till 1 år.......
handla aldrig härifrån. Jag beställde en 21 växlad vuxen cykel och får en cykel med fel storlek och utan växlar efter 2-3 veckor. Kundservicen svarar efter 2 veckor och ovilliga att hjälpa mig. Bluff företag.
Jag hade ingen bra upplevelse av hemfint. Beställde två fyrhjulingar. Hemfint hade ställt kartongerna på högkant. Vilket gjorde att fordonen hade hoppat runt i lådorna. Det fattades tyvärr delar (brickor), det var en spricka i framskärmen på en av fyrhjulingarna, läckte bensin gjorde en med, hjulen gick inte att montera korrekt. Kundtjänst ville skicka nya. Men jag kände att när båda var så dålig kvalitet så ville jag inte ha nya. Väldigt dyrt att skicka tillbaks om man ångrar sig. Kundsupporten är inget vidare heller. Behövde påminna dom att svara på ett mail jag skickat för ca två veckor sedan. Det blir inget mer för min del på hemfint.se. 1 stjärna för att jag till slut fick tillbaks mina pengar. Nästan allt iaf, då frakten tillbaka kostade 749 kr
Köp inte. Oseriöst företag. För långa leveranstider. Ingen support när dom levererar fel. Enda sättet att ta kontakt med dom är via mail som inte besvaras.. Om du har beställ från dom och är inte nöjd , anmäl direkt till ARN. En stjärna=. Riktigt uselt. Helt korrekt omdöme
KÖP INGENTING FRÅN DE, jag brukar aldrig skriva recensioner men folk borde aldrig köpa något från hemfint 1- De har ett telefonnummer på deras hemsida men saknar abonnemang. 2- Jag har skickat exakt 11 mail utan svar. 3- Det jag beställde skulle ta 6-8 arbetsdagar att levereras, nu är vi inne på 4e veckan men jag har inte fått något än. 4- Efter 11 mail står det under min orderdtatus att de har skickat växthuset jag har beställt, men det har gått mer än en vecka sedan de ändrat i orderstatus utan att vi får varan eller spårningsnunmer eller planerad leveransdag. Ge mig en enda anledning till att de ska åtminstone få en stjärna. ”Att de lyckats lura så många personer samtidigt som de fortfarande har en hemsida uppe kan vara den enda anledning att de kan få en stjärna”. Det borde vara förbjudet att låta sådana oseriösa företag drivas i Sverige. Jävligt frustrerande.
Köpte en cykel 26 tum men det kommer en cykel på 20tum. Kontaktar kundtjänst som säger att de inte gjort något fel trots att jag skickar skärmdump fr deras hemsida samt orderbekräftelse där det tydligt framgår att beställningen gäller en 26”. För att returnera cykeln så ska jag betala 749kr i hanteringsavgift trots att de marknadsför felaktigt. Oseriöst företag.
Efter sex månader och 56 mejl med såväl ARN som Svea bank indragna i loopen så har jag tillslut fått min dörr. Heeeelt hopplös kundtjänst utan möjlighet till telefonkontakt (även om de uppger ett nummer... men det är inte i bruk). Ambitionen är säkert att vara seriösa (Hemfint ägs av Bygghemma) men de får helt enkelt inte sina AI-robotar att funka. Går man in på Reco.se så har de flesta samma erfarenheter av Hemfint som jag har, går man in på Trustpilot så ger 54% Hemfint högsta betyg. Kommer jag köpa från Hemfint igen? Kan jag rekommendera Hemfint? No way! Uppriktigt sagt så har det här sugit så mycket kraft och energi ur mig och jag är så besviken på både Bygghemma och Hemfint så jag drar mig från att beställa någonting på nätet längre. Det får i fortsättningen bli till att betala ett högre pris hos den lokala bygghandlaren.
Inte ens värd en stjärna, största lurendrejeriet som finns, beställde växthus som aldrig kommer, får heller ingen återkoppling! Aldrig mer en affär med dessa och hoppas ingen annan gör det heller...
Köpte en atv! Saknade däck och hjulnav vid leverans. De svarar ej på mejl som är enda kontaktväg
Oseriöst företag. Levererar ej som utlovat utan leveransdatum flyttas fram hela tiden. Väntat 4 månader på en dörr som inte kommer. Fakturan kom dock snabbt. Nu får jag ett nytt meddelande om att varan kan levereras om ca 9 veckor. Går ej att få tag på någon kundtjänst utan endast automatiska mailsvar översatta via google. Går ej heller att avboka beställningen.
Riktigt dåligt leveranstid, inga svar och utan någon information dröjde min vara 2 veckor mer än lovat. Jag rekomenderar verkligen inte detta.
Beställde en förrådsbod som fanns i lager (stod det) med leverans på 2-6 dagar. Nu har det gått två veckor men boden lyser med sin frånvaro. Kundtjänst svarade de första två gångerna när jag undrade var leveransen tagit vägen. Nu har de slutat svara. Hopplöst företag som ingen bör handla ifrån. Jag får väl skylla mig själv som missade att kolla Reco innan beställning.
Omöjligt att få kontakt med och långa leveranstider
Köpte en produkt utav dom i julklapp till mina barn , som tyvärr inte funkade har haft mailkontakt med dom då dom inte har någon kundtjänst att ringa dom dom har skickat nästan samma mail till mig nu ett flertal gånger dom låter mig bara vänta o vänta har gått 4 månader nu ! Köp inget från deras skit företag som är oseriösa !
Gick inte att avbeställa direkt efter beställning och fick svar många dagar senare att varan redan lämnat lagret och därför måste betala 749kr för att returnera. Stor varning på detta företag!!!
Beställde och betalade direkte för en studsmatta som var i lager och skulle ta 2-6arbetsdagar. Men nu efter 10arbetsdagar får jag upp att det ska komma typ två månader efter vad som står på hemsidan. Har mejlat två gånger och inte fått ett enda svar. Det står inget telefonnummer till kundservice. En riktigt stor besvikelse då detta var tänkt bli en födelsedags present och överraskning. Men nu kommer studsmattan 2månader senare än det stod på beställningssidan. Sjukt besviken.
Varning för detta oseriösa företag köp inget här levererar inte beställda varor, kundservice finns inte.
Riktig usel firma som bör läggas ner omgående. Det finns inget telefonnummer som man kan ringa och epost svarar de på först efter en vecka på och sen går det 1 vecka mellan svaren.
Varning! oseriöst förtag pga försenad leverans samt icke svar från kundtjänst. Betyg - 10 på alla sätt!
Beställde ett växthus 6,2 kvm och fick leverans idag eftersom jag först ska börja bygga det i sommar så har jag inte öppnat paketen helt utan kollade vad som var i varje. Allt mycket bra paketerat i träförpackningar, glas i en, sockeln i en och själva ramen i en. Allt har fungerat med kundtjänst eftersom fakturan från Svea kom lite för tidigt så fixade Hemfint längre betalningstid utan att jag behövde säga till. Bengt
Beställde en cykel för 20 000. Adderade tillval för 3500 som syntes i varukorgen och på priset. Betalade 23 500, men på orderbekräftelsen syntes enbart cykeln och ett lås. Fick enbart cykeln och ett lås. Nu får jag inte tag på dom och har inget bevis på att jag har köpt de här varorna annat än på priset (som skiftar hela tiden med rabatter)!
Kan bara instämma allas upplevelser. Noll återkoppling. Man får besked att det ska ske en leverans, skett 4-5 ggr. Sedan händer inget. Jag får inga svar. Jag har kontaktat dem hur många ggr som helst. de ger kryptiska svar och får inga leveransbesked. Det har gått 5 månader, skulle ta 5-6 veckor. Uppgiven!
Totalt opålitliga! Utlovad leveranstid på 7-9 veckor för en dubbeldörr blev fem månader. Oerhört svårt att få uppdateringar från kundservice som lovade att återkomma med besked - men aldrig gjorde det. När dörren väl levererades var måtten helt fel.
Beställer en innerdörr, kraftigt försenad, när dörren tillslut kommer är det en skjutdörr, jag tar bild och frågar när de kan hämta den felaktiga dörren, då säger de att jag fått det jag beställt och betalar inte tillbaka pengarna. Ytterst oseriös aktör.
Handlar aldrig mer från Hemfint! När det nya handfatet levererades var det krossat. Då upptäckte jag att Hemfint inte ens har en kundtjänst som svarar i telefon! Det tog 2-3 veckor innan då svarade på mail och verkade få inte ha läst det jag skrivit, utan frågade vilket besvär jag upplevde med produkten, det var ju krossat! När de äntligen skickade ett nytt handfat kom det till ett ombud, 18 kg... När jag bad Hemfint om hemleverans eftersom jag har betalat för det, så svarade de eftet 2 veckor stt de inte har hemleverans men att de önskade mig en trevlig dag....Så dålig kundservice, varning!
Beware of unprofessionalism at Hemfint!!! This was the worst experience ever in my life. Hopefully, this review will help someone not falling in the same trap that I did. I had ordered the front door for my house on 9th Sept 2024 with estimated delivery of 6 weeks. After not hearing any updates from Hemfint, I called them asking the status of delivery. Hemfint said there is delay from supplier so it will be delayed few more weeks. I was ok since mistakes can happen. IT TOOK FREAKING 4 months for Hemfint to finally say that the door is ready and will be delivered soon. To my further surprise, Hemfint didn’t deliver the door until today 9th Feb 2025. The reason this time was their logistic supplier DSV. They are claiming that I didn’t attend the delivery which is a complete lie. In fact, I had confirmed the delivery on 14th Jan 2025 and had received confirmation from DSV, but nobody showed up whole day. Surprise surprise…. Now, Hemfint is saying I will be charged with delivery fee to send the door which is complete unfair business practice. I that’s how Hemfint plans to make money after being sold to another big company in the market. I was expecting that Hemfint will be sorry for all this, but that didn’t happen. They started defending DSV who is not able to prove that they had attended delivery at my place. This is totally unprofessional company with bunch of impolite people who don’t understand customer experience. It feels like a Russian or Mexican company which has no business ethics in place.
Beställde ett växthus från Hemfint i höstas, Dysnomia 9,9 m2. Leveransen kom som utlovad, men det visade sig att delar fattas och att det dessutom var fel mått på växthuset. Vi blev lovade ett nytt växthus i november, leveransen kom aldrig. Nu vill man ge oss 20% av priset som "good will" för ett växthus som inte går att bygga ihop!Ett skämt! Så surt! Återstår bara att vända sig till ARN.
Beställde 3 ytterdörrar 29 Aug -24, fortfarande ingen leverans, trots att man i dag annonserar att artiklar finns i lager ! Helt omöjligt att komma i kontakt med kundtjänst för att få besked Uselt agerande, man börjar misstänka svindleri :(
VARNING! Beställ INGET från detta bolag! Jag beställde fem dörrar 240614 som skulle levereras efter 6-9 veckor. Fortfarande har jag inte sett röken av några dörrar. DET HAR ALLTSÅ GÅTT 7 MÅNADER. All kommunikation försvann för 2 månader sedan och de har t.o.m. stängt av sin telefon. Förmodligen p.g.a. överbelastning eller obetalda telefonräkningar. Vem vet? Min känsla är att de står på randen till konkurs och underleverantörerna har slutat leverera varor till Hemfint för de får inte betalt. Det är vanligt när underleverantörer inte får betalt att de börjar begära förskottsbetalning vilket är dödsstöten för ett bolag med svag eller obefintlig likviditet. Nu får vi se om de lyckas återbetala några pengar till mig. Mina förhoppningar är tyvärr lågt ställda och jag behöver leta upp dörrar hos annat företag som behöver vara lokalt med fysisk butik och fysiska människor att prata med. Tyvärr dubbelt så dyrt men å andra sidan kanske jag också får det jag beställer. Grymt besviken! Torbjörn
Företaget har fortfarande efter fyra (4!) månader inte levererat de skjutdörrar jag har beställt och betalat för. Leveranstiden angavs till ca två månader. De har inget telefonnummer och svarar inte på mejl. Bedragare som bör undvikas med andra ord.
Beställde en garageport men efter flera veckors väntan fick jag först monteringsdelarna och efter några veckor fick jag portbladen. Men det var fel storlek. Efter många mail fick jag en retursedel så jag kunde skicka tillbaka porten. Sen tog det några veckor till innan rätt monteringsdelar kom men inga portblad. Dessutom var skenorna rostiga men dom ville ha artikelnr på delarna som var rostiga men monteringsanvisningen ligger i paketet med portblad som jag inte har fått. Sen svarar dom inte mer på mina mail så man får väl åka ner till dom.
Jag köpte en viktbänk från hemfint. När vi packade upp denna var sittkudden full av mögel. Hemfint vägrar reklamera varan och ge pengarna tillbaka och hänvisar till att det gått mer än 2 veckor (det hade gått 4 veckor och vi hade förvarat kartongen i vårt hus). Detta har inget att göra med 14-dagars returrätt då det är ett reklamationsärende. Kommer aldrig mer handla något från hemfint och avråder andra att handla här.
Beställde innerdörr. Kort leveranstid. Visst.. efter ett antal påminnelser kom dörren till slut. Efter att ha packat upp den visade sig tydliga skador i ena sidan. Ett antal mail och anmälningar på deras hemsida och inga svar. Finns ingen telefon man kan nå dom på. Kommer aldrig mer att handla av dom!
Beställde ytterdörrar i slutet av Augusti, var då 6-9 veckors leverans. När det gått 9 veckor skrev jag och frågade hur det såg ut. Fick då reda på att dom var 3 veckor försenad. Efter 3 veckor hörde jag av mig igen och fick ett nytt besked att dom var ytterligare två veckor försenad. Nu, 15 veckor efter beställning har dom fortfarande inget datum när dörrarna ska levereras. Ska dock berömma dom för snabba svar via mailkontakt.
Vi beställde en dörr i augusti som skulle skickas den 16 november. Tio dagar senare hörde jag av mig för att fråga vad som hade hänt med dörren. Först då tog sig personen tid att undersöka saken. Jag fick veta att dörren skulle skickas "inom kort", men vi har fortfarande inte fått den. När man kontaktar kundtjänst via mejl är svarstiderna extremt långa, och det går inte att nå dem på telefon. De hänvisar hela tiden till orderstatus, men där finns ingen relevant information. Jag har kollat orderstatus dagligen, och det finns fortfarande inget spårningsnummer, trots att ordern påstås ha skickats. Vi kommer troligen aldrig att beställa något från det här företaget igen. Kundtjänsten är otrevlig, och vi har inte fått någon ursäkt för förseningen – men fakturan har vi redan fått.
Jag beställde en dörr från Hemfint i augusti och har sedan dess fått löfte om leverans flera gånger, men utan resultat. Kundtjänsten är svår att få tag på och ger inga tydliga svar. Jag har försökt avbeställa, men de vägrar. Mitt råd: Håll er långt borta från Hemfint!
Så svåra att få kontakt med om något är fel. Beställde ett badrumsskåp som kom med amerikansk kontakt. Går inte att använda samt ett skåp som var skadat. Man orkar inte med deras långa tid att svara på mail eller åtgärda fel. Beställ köp på annat ställe som har en kundtelefon. Aldrig mer ett bolag utan kundtelefon.
Varje gång jag har beställt har leveransen varit grymt försenat. Just nu har jag väntat 4 månader (och väntar fortfarande) på ett fönster som skulle ta 5-7 veckor. Köp inte härifrån ifall du vill ha varorna levererade samma decennium.
Exakt samma för mig gällande växthus. Anna du får gärna höra av dig till mig. //Sassa
Beställde i juli ett växthus med härdat glas , leveransen kom som utlovats. Sen började problemen. 6 st av glasen till väggar o tak var för stora. Försökt via Mail få kontakt med företaget men får bara AI svar tillbaka. Att ringa går inte. Nu är vi inne i oktober o fortfarande ingen respons. Handla INTE från #hemfint ,
Varning!! Varning!! Köp inte fönster från Hemfint! Vecka 18 den 2/5 beställde vi 16 nya fönster till en totalrenovering av våran villa. Vid order fick vi löfte om 7-8 veckors leverans dock senast 26/6. Detta löfte fick vi både via telefon och mail. Efter otaliga mail och nya framskjutna leveransdatum har vi nu (2024-09-16) 20 veckor senare fortfarande inte fått några fönster. Vi har sedan länge förberett med hål i fasaden och vintern är på väg. Vi tvekade länge på om vi skulle försöka häva köpet och beställa från en seriös leverantör. Men det blev tyvärr så tillslut. Det känns otroligt bittert att efter så här lång tid behöva beställa från någon annan och vänta ytterligare 8a veckor. Men just nu känns det som att vi kan få vänta hur länge som helst eller möjligen aldrig få några fönster från Hemfint?! Mitt råd till alla er som överväger att köpa fönster från hemfint är: Gör det inte! Vänd er till en seriös leverantör direkt. Så slipper ni vänta i 20 veckor på fönster som inte kommer för att sedan få göra en till beställning hos någon annan.
Väntat 4 månader på ett fönster , dem säger en vecka till hela tiden, oseriöst . Handla aldrig där
VARNING VARNING VARNING! Jag beställde fönster i mitten på juli! Dom lovade en leveranstid på 5-7 veckor enligt deras hemsida! Jag har flertal gånger försökt ringa, nästan omöjligt att få tag i dom per telefon! Alltså, nu är det början på Oktober och jag har ännu inte hört ett ljud om min leverans, från och med att fönstren skickas från deras leverantör läggs det dessutom på ytterligare 2 veckor innan fönster når kund! Jag har mailat hemfint, fått svar av en "klara" som först skrev förväntad leverans den 23/9, nästa gång jag kom i kontakt med dom så vart det en ny förväntad leverans den 29/9 ? Jag ringer upp och får äntligen ett svar från en "Viggo" som säger att dom inte kan påverka leverantören, det enda han kan göra är att skriva till dom och be dom skynda på ärendet! Jag ber säger åt Viggo att det är väl för f-n inte mitt fel som kund att leverantören inte levererar i tid och säger åt honom att ringa upp leverantören! Svaret blir " Det går tyvärr inte, vi har inget nummer till dom" ???? Alltså va är detta för jävla skitföretag? Trodde ALDRIG man kunde vara så oseriös mot sina kunder! Jag har skrivit att jag vill avboka min order!!! Svaret blir att det inte går för att det är en beställningsvara? Hur i hela friden kan dom göra såhär mot sina kunder? Handla ALDRIG från Hemfint!!! Det är ett oseriöst jävla skitföretag! Nu är det minusgrader varje morgon! Jag skulle haft mina fönster i mitten på september! Nu är det oktober och dom garanterar inte ett skit om min leverans!
Nästan omöjligt att nå dom via telefon, dom svarar på mejl. Mopeden som jag beställde kom rätt fort men saknade skruvar,batteri samt mindre skador på kåporna fram. Jag har lyckats få tag på dom via mejl men killen svarar på allt annat förutom lösningen å hur vi går tillväga, så vi får se hur det går. Bättre att betala lite extra å köp från seriösa företag. Dom som gett en toppen betyg kan endast vara någon från dom.
Beställde ett altantak som efter bara ngn dag prissänktes med halva priset. Hemfint kunde inte göra ngt på mitt pris så jag returnerade varan enl ångerrätten. Jag skulle då stå för frakten. Hemfint lägger på 599kr utöver frakten och hänvisar till köpevillkoren som de har. Efter kontakt med ARN samt Konsumentverket som säger att hela summan ska återbetalas svarar Hemfint ” jag orkar inte tjafsa mer, du får tillbaka dina 599kr”. Jag kommer inte att handla av Hemfint fler gånger. I mina ögon ett oseriöst företag!
Köpte en stubbfräs i Maj och när den äntligen kom gick den inte att starta då hittade jag felet och tog kontakt med deras såkallade kundservice och blev lovad en ny säkerhetsbrytare men nu i slutet av Augusti har jag inte fått någon ny trots att jag varit i kontakt med dom ett flertal gånger och blivit lovad varje gång att jag skall få en ny brytare, fattar inte att dom vill skita ner sitt rykte för en sådan löjlig grej nu har jag tröttnat och köpt en brytare själv HANDLA ABSOLUT INGENTIG AV DETTA FÖRETAG LÅT DOM GÅ I KONKURS DET ÄR DOM VÄRDA det finns andra som har samma produkter JAG KOMMER ALDRIG MER HANDLA VID DETTA FÖRETAG IGEN
BE CARFUL!! when you buy from them and if something happens they will ignore your contacts I want to return something and after I accept to pay returned fees they stop responding to my messages on the email and all their phone numbers don't work!! I give it one star so I can write this comment very bad i don't know how they get some positive reviews maybe they are fakes
Jag beställde två ytterdörrar. De dåliga omdömmena om företaget oroade mig, men då jag enbart hittade den udda dimensionen på dörren i den färg som vi ville ha hos Hemfint beställde jag från dem. Leveransen kom till och med en vecka tidigare än utlovat, men ett av tre paket saknades. Efter att under två veckor försökt få kundtjänst att skicka de saknade delarna, så köpte jag dem lokalt för att kunna montera dörrarna. Jag avråder att köpa komplexa saker från bolaget då jag och många med mig inte får support av kundtjänst. (De skickade de saknade delarna till slut, men aldeles för sent för att vara acceptabelt)
Skulle vilja sätta 2,5 av 5 i betyg. Beställde 1:a juli, fick fel vara levererad (ett paket rätt, ett fel). Väntetid 2-3 dagar för att få svar från hemfint, per fråga. Slutlig leverans 29:e juli. Detta på lagervara som skulle skickas efter 1-3 dagar. Hade gärna sett att företaget kunde ta tag i mitt ärende fortare och att deras support var mer alert. Fick pusha några gånger (o vänta 2-3 dagar per svar) för att hålla ärendet igång. Hade också önskat att de levererar på den tiden de lovar från första början, även första leverans tog längre än det skulle. Nu fick det bli ett sensommarprojekt istället för vid starten på semestern. Produkten i sig var ungefär som väntat. Fick köpa andra plugg o skruv för montering mot vägg, om jag använt de som följde med hade taket blåst bort vid första höststormen. För övrigt ser det bra ut. Bra byggbeskrivning. Nästa gång kommer jag betala mer o ta ett företag som tar bättre hand om sina kunder.
Köpte en pool av dom för väldigt mycket pengar och fick problem från första dagen med defekta delar. De svarar inte över huvud taget på varken mejl eller telefonen. Jag fick till slut tag i tillverkaren och de har hjälp mig i stället. Sämsta företag jag varit med om :-( Köp ej från detta bolag.
Köpte en ytterdörr och efter 2 år har ytterlager började släppa. Skickade in ett mail om reklamation för 2,5 vk sedan med bilder och även via kontaktformulären. Inte fått något svar alls. Ring deras kundcenter? Nej, telefonnr är avstängt. Finns inget sätt att kontakta dem och lycka till att få reklamation på deras 10år garanti på dörrar. Instämmer med dåligt service som många andra har skrivit. Önskar att vi köpt från någon annan.
worst company in the world, my parcel hasn't even been sent for 3 weeks and they said 1-3 days, I don't recommend it, total crap! How can such a company still exist! worst shit!
Fel i leveransen och går knappt att få tag på. Saknas saker i leveransen. Fick svar att de ska återkomma efter att de har pratat med leverantörrn. Men det gör inte det??? Varför kan man inte ringa detta företag???
Katastrof företag. Höll inte alls lovad leveranstid. Jag skrev till de 2 gånger och sa att om det kunde inte levereras inom lovad leveranstiden så vill jag att de radera beställningen. Så svarade de inte sista gången tills några dagar senare. Då när DHL skulle leverera jag bad de skicka tillbaks för att jag hade raderat beställning, och nu vill de fakturera mig för 749kr returavgift!! Inte alls hur det se ut på hemsidan - allt med 14 dagars returrätt och allt! Men jag skulle har accepterat avgiften om jag hade inte skrivit till de, men när jag skrev innan det var hämtat och bad de inte skicka...då skicka de och vill att jag betala nästan mer än godset är värd!! Köpa inte ifrån dem!
Beställde ett Växthus Titan - 12,2 m² som namnet lyder förväntar man sig att man får 12.2 m2 i area. Men dessvärre lurar dem en helt. Paketet kom hem till mig och så visar det sig vara 11.7 m2. Fick detta mejl i respons när jag undrade om varför jag har fått fel Storlek på kvadrat meter på växthuset. Vanligt vis när man köper hus, växthus m.m så räknar man kvadrat meter. Men svaret jag fick så verkade det som att Viggo hos hemfint har missat matte i skolan eller skolan överlag. " Hej Tack för ert mail. Ni ska ha fått rätt växthus. Artikelnumren som står på emballagen stämmer överens med vad ni har köpt. Arean kan skilja sig lite beroende på vilka mått man mäter. Om man mäter i taket så kan man få en annan area än om man mäter golvet. Ha en fortsatt trevlig dag. Med vänlig hälsning/Best regards, Viggo Kundeservice Hemfint " Som jag vet rätt när man inkluderar tak i en uträkningen så räknar man fram kubikmeter och det är inte vad som är relevant. Samt när man köper sig hus eller liknande varor, så brukar man inte gå efter volymen. Sammanfattat är detta företag helt inkompetent i kundservice och håller ej koll på själv vad deras varor är i för mått när dem annonserar ut det. Köp här om du vill ha misär, bör vara deras motto. Mvh Elisabeth Hedlund -En missnöjd kund.
Superbra personal och fick mycket hjälp med mina köp.
Sämsta företag Fick en uppsättning av träningsredskap Fabrksfel Fick en ny, kan inte sätta ihop Det ändå Fy##€ Väre än IKEA 200%
Varken hemfint eller kundtjänst går att nå på telefon konkurs eller vad
Köpte glasrutor för ett par år sedan. Leveranstid ca 14 dagar. Tog tre månader inklusive felleverans. Köpte växthus förra året. Beställde i april. Fick i slutet av juni inklusive två felleveranser. De automatiska öppnarna passade inte heller men jag har givit upp. Beställ aldrig något från Hemfint. Akta er noga för detta företag
Trädgårdsbordet vi fick saknade ben. Stolarnas stålben var böjda åt alla håll och täckta i vitrost. Det ska till särdeles dålig transport och förvaring för att galvaniserat stål ska korrodera och böjas. Allt det kan säkert skyllas på tillverkare och transportörer och går att fixa. Att det är omöjligt att få tag i dom för att skaffa fram bordsbenen är dock oförlåtligt.
Jag beställde en elmoped som jag fick ganska snabbt. Monerade ihop den och märkte att det saknades batteri. Efter påminnelse fick jag även batteriet Bra pris ! Stefan
Bra service! Lätt att beställa och snabb leverans.
Bra hemsida Bra priser. Lätt att hitta det man söker.
Över förväntan bra, stort och rymligt. Fruktansvärt enkelt att använda och packa ihop ;)
Företaget levde upp till mina förväntningar
Jag har nyligen beställt en cykel från Hemfint.se och väntar på leverans. Även om jag ännu inte kan bedöma produkten, verkade priset konkurrenskraftigt vid jämförelse med andra. Jag ser fram emot att ta emot cykeln och chansen att testa den.
Hade rätta produkten som vi var intresserad av bara hoppas det är här i rätt tid
Hade inte hört talas om Hemfint innan, men kom in på sidan när jag var på jakt efter en cykel. Bra pris fick mig att välja att handla på Hemfint. Tycker köpet gick väldigt smidigt, kunde välja betalmetod som passade mig. Fick snabbt bekräftelse på mitt köp och fått uppdateringar om min order via mail. Snabb leverans verkar det bli. Inget negativt att säga hitills.
Enkelt att beställa dörren och bra kommunikation, har köpt byggmaterial tidigare och det har fungerat utmärkt.
Har tidigare beställt från Hemfint.se och blev väldigt nöjd. Självklart val igen.
Bra levereras och så snabbt ….
Smidig och enkel hantering av ordrr som levererades som det utlovas utan problem
Smidigt beställning, snabb återkoppling gällande leverans och billigt. Vad kan bli bättre?
Platser 1
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Hemfint har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg