Alla kategorier Hårborttagning Skåne Malmö Vårda Ögonklinik Malmö

Vårda Ögonklinik Malmö

Stortorget 9, 211 22 Malmö — Visa karta

Välkommen till oss på Vårda Ögonklinik Malmö! Vi är ett tryggt och modernt val som funnits i branschen sedan 1999.

Vilket synfel lider du av? Oavsett om det gäller närsynthet, astigmatism och brytningsfel, översynthet eller ålderssynthet kan vår serviceinriktade personal hjälpa dig. Vi anpassar behandlingen efter dina förutsättningar och använder säker och avancerad laserteknologi/linsbyte som:

• Ögonlaser med metoden NoCut® - tekniken där vi inte skär i dina ögon. Den absolut senaste beprövade tekniken som heter Schwind Amaris finns endast hos oss på Vårda.
  • Linsbyte via RLE - en mycket vanlig operation där högteknologiska linser med flera fokuspunkter (multifokal) används.

Visste du att vi har hjälpt över 50 000 människor med synfel genom åren? Hos oss sätts du alltid i fokus och vi vill alltid ge den bästa behandlingen. Våra kliniker är utrustade med operationssalar och Sveriges Landsting kontrollerar vår kvalitet.

Kom ihåg att om du har misstänkt gråstarr och vill operera dig gäller endast patientavgiften hos oss. Korta väntetider och ett trevligt bemötande är en självklarhet på våra kliniker.

Kontakta oss så hjälper vi dig med dina synproblem!

Läs vad 33 kunder tycker om Vårda Ögonklinik Malmö

• Håkan K skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Jag gjorde en nocut operation på båda ögonen. Mitt synfel låg runt -3. Jag blev väldigt bra bemött här i Malmö.
    Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig bara typ att jag skulle få bra syn :-). Operationen gick väldigt snabbt och smärtfritt. Tog 35 sekunder per öga. Det är enligt kliniken en ganska lång tid och därmed ett ganska stort ingrep.
    Efter operationen tog var jag extremt ljuskänslig i 2 veckor. Jag kunde inte jobba på nästan 3 veckor då jag sitter vid datorn. Hade svårt att läsa texter men däremot hade jag jättebra syn på långt håll. Vid 6 veckors kontrollen hade jag 1.0 på båda ögonen. Min syn kom och gick de första 3 månaderna men sedan stabiliserade sig synen och jag såg perfekt på båda ögonen!
    Rekommenderar verkligen att göra det om man har möjlighet! Läs mer
  • Lars-erik N skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Lins byte mycket bra bemötande. Och förväntningarna levde dom upp till. Jag är jätte nöjd med Vårda ögonkliniken Läs mer
  • Caroline P skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Är väldigt nöjd med min operation hos Vårda. Supertrevlig och duktig personal. Litet minus för lång väntetid på operationsdagen och problem med faktura. Läs mer
    2018-10-19 Vårda Ögonklinik svarar Caroline P
    Hej!

Vad roligt att du är nöjd!

Ibland är det tyvärr ett stort pussel att lägga med operationsdagarna, störningar kan t.ex. bero på sjukdom hos personalen. Jag kan inte riktigt se härifrån med hoppas att det löste sig med faktureringen, annars så kan du kontakta oss!

• Olle Jonathan T skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Bra service och information, tills dags inför operationsdagen. Då man plötsligt blev varse om att de kommande dagarna skulle bli de mest smärtsamma i hela ens liv... Vilket de var. Ögondropparna tog slut och ingen svarade i jourtelefonen på 3 dagar... Vilket kändes bedrövligt. Så ont i en vecka ungefär. Plus massa extra utgifter pga ögondroppar och dylikt, som man tycker borde ingå i operationspriset. Läs mer
    2018-10-19 Vårda Ögonklinik svarar Olle Jonathan T
    Hej!

VI hoppas i slutändan att du är nöjd med ditt resultat. Det är ytterst beklagligt att du inte tycker du fick tillräckligt med information om smärtbilden, det skall vi se över. Men att tillägga så är detta extremt olika från fall till fall.

Låter väldigt märkligt med jourtelefonen. Vi tar detta på stort allvar och vi kommer att undersöka grundligt vad som kan ha skett. Olle, skulle du kunna skicka mig datum när detta skedde på max [a] varda.se?

Vårda Ögonklinik
  • Sam Jerry L skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    RLE operation och jag fick veta vad jag ville.
    Bra bemötande och jag har rekommenderat kunder som har gjort samma operation sam jag själv. Läs mer
  • Anders Fredrik F skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Varmt och proffsigt bemötande, resultatet efter ögonlaseroperationen kunde inte ha blivit bättre. Läs mer
  • Joakim Steenberg B skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    väl bemött och högklassig service samt utförande.
    Väldig snabba med hjälp och extra mediciner. Läs mer
  • Carina A
    Carina A skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Jag kontaktade vårda ögon då jag haft problem med synen sedan barndomen, jag hade använt kontaktlinser i 15 år. Jag var trött att ha problem med ögoninflammation samt torra ögon.
    Jag fick tid för ögonundersökning efter några dagar, mycket snabb service. Jag blev otroligt bra bemött vid ögonundersökning och det kändes tryggt. Bestämde mig direkt för Lasec behandling. Första lediga tid var cirka en månad efter ögonundersökning, dock förberede optikern mig med att det kunde ta några dagar att återhämta mig. Vårda ögon i malmö gjorde så att jag kunde genomgå behandlingen redan samma vecka då jag hade planerat in semester. Jag var på ögonundersökning på måndag och på fredag morgon skulle jag infinna mig på kliniken för Lasec.

Jag kom dit, dom förklarade nogrannt hur allt skulle gå till, fick en påse med all efterbehandling och information om vilka droppar som skulle användas. Då jag morgonen därpå skulle flyga till milano, gav dom mig extra smärtstillande droppar. Själva behandlingen gick otroligt snabbt svårt att säga om det var 3 eller 5 min. Dagarna som efterföljde var intressanta jag hade dimsyn, dubbelseende, svårt att vistas i starkt ljus osv. Fick vid ett tillfälle panik och ringde till vårda ögon som snällt förklarade och lugnade ner mig. Efter 5 dygn kunde jag se ganska så klart. Efter 10 dagar såg jag bättre än någonsin i hela mitt liv. Vid efterkontroll vid ca en månad hade min syn blivit så bra att jag såg allt för bra, det så kallade operationssåret hade läkt riktigt bra, att det knappt syntes.

Har rekommenderat till alla nära och kära och kommer rekommendera i framtiden till alla som har synnedsättning att besöka vårda ögon. Det är det bästa jag någonsin gjort är super nöjd med allt! Läs mer
  • Jan G skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Jag bytte mins linser. De uppträdde mycket proffsigt under hela resan. Även efter operationen följde de upp på ett bra sätt. Jag kände mig trygg hela tiden. Läs mer
  • Thomas F skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Linsbyte
    Enbart positivt bemötande
    Bara bra, en professionell undersökning gjorde att jag kunde fatta ett beslut som jag funderat mycken på.
    Mycket nöjd och kan rekommendera vårda kliniken i Malmö utan bekymmer. Läs mer
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Linsbyte.
    Är nöjd med bemötande och omhändertagande.
    Har rekommenderat till många vänner.
    Åsa Läs mer
  • Mette H skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Blev opererad o fick en ny lins
    Är lycklig, har verkligen investerat i mig själv. Är så nöjd med Vårdakliniken, proffsigt bemötande, kände mig trygg i alla läge. Har rekommenderat Er till alla som lyssnat på mig❤️ Läs mer
  • Petra W skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Gjorde en ”no cut” ögonlaser. Jag är nöjd med resultatet. Under alla besök på kliniken har jag blivit väl omhändertagen. Trodde nog inte att det skulle ta så pass lång tid innan synen var helt ok, ca 1 år. Detta var kanske inte helt tydligt innan ingreppet. Trots detta är jag som sagt nöjd och det är en fantastisk känsla att slippa linser och glasögon. Läs mer
    2018-10-19 Vårda Ögonklinik svarar Petra W
    Hej

Vad roligt att du är nöjd! Ang synstabiliteten så kan den komma att ta upp till ett år, men det är ytterst sällan det händer och nästan alla klarar sig bra efter 1-3mån men de sista få procenten är det som kan ta extra lång tid. Jag noterar och för det vidare om tydligheten i information till kliniken i Malmö, tack!

• Josefina Sara Maria Ö skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Gjorde en nocut laser i somras. Allt gick snabbt och smidigt och det gick snabbt och enkelt att komma i kontakt med de vid frågor före och efter operationen. Läs mer
  • Ulla Margaretha L skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Mycket bra upplevelse.
    Resultatet över förväntan.
    Underbart att inte behöva leta efter sina glasögon.
    Kan läsa som man gjorde tidigare.
    Har en make som skulle vilja göra det, men här spökar gula fläcken.
    En son som skulle vilja slippa linser.

Lite roligt, nu noterar man med ett leende, alla som vid t.ex en middag sitter och letar efter sina läsglasögon för att kunna läsa menyer & läsa på vinflaskor osv.
    När vi var ute senast, var jag den enda av 12, utan glasögon.

Är nu på semester i värmen och skönt slippa glasögon.
    Solglasögon använder jag både hemma och här.
    Men de är ju roliga och lite coola.
    /Ulla Läs mer
  • Hilde M skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Opererade ögonen. Blev bra bemött av all personal. De är lättsamma och jag kände mig snabbt bekväm. Öppna och ärliga och gav flera alternativ som skulle passa mig och mitt synfel. Läs mer
  • Torsten P
    Torsten P skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Ögonlaser mot min astigmatism.
    Mycket proffsigt gäng med bra bemötande. personligt. Noga med att förklara alla processer och vad som väntas. Bra omhändertagande efteråt. Läs mer
  • Kushtrim R
    Kushtrim R skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Proffsigt, snabbt och enkelt! Är väldigt nöjd med att jag gjorde operationen. Är helt fri från glasögon och har inga som helst problem med ögonen. Läs mer
  • Ulf Peter B skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Jag genomförde ett linsbyte hos Vårda. Jag fick en professionell behandling. Deras bemötande är vänligt och omhändertagande både före, efter och vid uppföljning.
    De tar sig tid att svara på alla frågor och farhågor som är runt operationen. Klara och tydliga besked på vad man kan förvänta sig.
    Helt klart värt varenda krona. Läs mer
  • Robert L skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Efter operation i mars -18 har nya möjligheter öppnat sig! Otroligt nöjd med resultatet. Läs mer
  • Nils Holger J skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Nocut har genomförts på mig
    Väldigt bra personal och kontakt Läs mer
  • Anton S skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Ytterst kunnig personal och service i toppklass. Läs mer
  • Inger Kerstin Ö
    Inger Kerstin Ö skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Könsbyte.
    Trevlig personal.
    Väldig nöjd att slippa glasögon.
    Trevligt bemötande och omhändertagande med andra ord mycket nöjd kund 😍 Läs mer
    2018-10-19 Vårda Ögonklinik svarar Inger Kerstin Ö
    Även om vi har nordens mest avancerade teknik inom ögonbehandlingar, så är tyvärr inget "könsbyte" inkluderat i det ;) Men jag förstår nog att du menar ett linsbyte. Jätteroligt att du är nöjd med det!

• Anna V skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Jag gjorde en no cut operation på båda ögonen. Det har varit en av de bästa sakerna jag någonsin gjort och jag är supernöjd med företaget, operationen och läkarna. Skulle absolut rekommendera det till andra. Läs mer
  • Vendela R skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Har perfekt syn idag, och är så nöjd! Läs mer
  • Joy F skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Vårda Ögonklinik i Malmö är en bra plats, bra personal och trevliga. Har gjort 2 laser/ögon operationer där för att få bättre syn och kan inte hitta några dåliga ting att säga om platsen. :) Läs mer
  • Anette G skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Jag kände mig trygg och väl om händertagen före, under och efter behandling. Läs mer
  • Mats L skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Kanon från början till slut. Bra uppföljning!
    Efter lite "trevande" postoperativ upplevelse innan allt stabiliserat sig så måste det här rekommenderas. Anledningen till att det inte blir full pott är att jag bara sett med nya ögon i 6 månader. Läs mer
  • Anna Z skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Väldigt bra bemötande från alla i personalen. Trevlig lokal och allt flöt på smidigt. Ingenting att klaga på. Allt från början till slut gick toppen. Läs mer
  • Mergim S skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Min erfarenhet av företaget är bra, blev bemöt bra när jag var där. Jag genomförde en laseroperation hos Vårda i Malmö och gjorde 2 undersökningar efter operationen. Allt har gått bra och det är snart 1 år sedan jag gjorde operationen. Det enda som jag kan komma på som kanske kan göras lite bättre är att när man är på kontroll efter operationen att man tar lite längre tid med "patienten" och ser till att kunden fortfarande känner sig bra och säker med operationen. Läs mer
  • Fredrik S skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Blev besviken, mycket mer smärta efter ögonoperationen än förväntat, inte nöjd med resultatet heller, har fått astigmatism efter operationen och vågar inte korrigera detta då jag är rädd för att göra ytterligare en operation av ögonen.

Tyvärr inte nöjd med Vårdas service, hade många frågor kring detta efter operationen och vid återbesök, men svaret var att använda ögondroppar, eller besöka ögonläkare för att få recept på bättre ögondroppar.

Känner mig inte alls nöjd med resultatet och så här i efterhand hade jag hellre fortsatt med glasögon. Läs mer
  • Fredrik J skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    Väldigt bra bemötande, gjorde en ögonoperation Läs mer
  • Eva M skrev om Vårda Ögonklinik Malmö
    laseroperation mot närsynthet. Bemötandet var bra. Läs mer