Alla kategorier Hotell Dalarna Malung-Sälen Gammelgården Hotell & Restaurang

Sälfjället, 780 67 Sälen — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Gammelgården Hotell & Restaurang

• Per W
    Per W skrev om Gammelgården Hotell & Restaurang
    När jag var hos Gammelgården i förra veckan för att föreläsa så fick jag ett bra exempel på hur det inte ska fungera. Jag bygger mina föreläsningar på ljud och bild från datorn. Därför hade jag kollat hur det är med utrustningsnivån hos dem och enligt hemsidan så fanns all nödvändig teknisk utrustning. Jag brukar ta med mig egen utrustning om jag är tveksam men eftersom jag skulle åka tåg ville jag inte släpa på väskor i onödan. Det var dumt tänkt eftersom det utlovade inte fanns på plats. Jag kom upp dagen innan min föreläsning för att testa att allt funkar och påtalade den uppenbara bristen av högtalare för personalen på plats. Vi skulle börja 08.00 föreläsningsdagen och när jag kollade rummet 07.00 fanns det fortfarande inga högtalare. Vid den tiden fanns endast frukostansvariga på plats men hon lovade att framföra problemet till berörda parter. En tekniker dyker upp men han hittar inte heller några högtalare. Jag börjar mitt föredrag 08.00 och inser att det kommer att bli kraftigt stympat, ljudet från datorn förslår inte långt i sammanhanget. 08.30 kommer två tekniker in med en högtalare.

Det kanske verkar som en petitess att jag inte hade ljud men bortsett från den stress som icke fungerande teknik skapar, och därmed försämrade möjligheter att genomföra en bra föreläsning, så faller stora delar av mitt innehåll. Vet jag om det innan kan jag välja på att göra om föreläsningen eller ta med egen utrustning. Åhörarna kommer inte heller att tycka att Gammelgården gjort ett dåligt jobb utan de kommer att anse att det är föreläsaren som inte lever upp till förväntningarna. Så Gammelgården är säkert jättebra på våfflor men som konferensställe kan jag inte rekommendera dem.
  • Astrid O
    Astrid O skrev om Gammelgården Hotell & Restaurang
    Gammelgården Hotell och restaurang i Sälen är fjällets pärla. En våffla framför den öppna brasan ger en perfekt paus mellan skidturerna. Jag rekomenderar varmt Gammelgården både för en lunch eller för en mysig helg med god mat och övernattning i en avslappnande miljö.

Sälfjället, 780 67 Sälen