Värnhems Cyklar

3.5

8 omdömen om Värnhems Cyklar

Helena M
Skrev om Värnhems Cyklar

Trevliga, proffsiga och otroligt snabba. Fixade akut punka med däckbyte och service inom ett par timmar. Transparent prissättning.

Svar från Värnhems Cyklar

Hej och tack för de fina orden om oss. Vi önskar dig en fin dag och välkommen åter till oss när det är dags. :-)

Helena R
Skrev om Värnhems Cyklar

Fick punka på vägen hem så knatade med cykeln till Värnhems Cyklar. ’Klar om två timmar’ fick jag till svar varpå jag frågade om det gick göra snabbare, typ inom en halvtimme. ’Ok, det kan vi lösa’. Gick till Espresso house över gatan och hann inte ens få min kopp te innan det kom ett SMS som sa att cykeln var klar för hämtning. Det hade knappt gått tio minuter så var tvungen att ringa för att verifiera att den verkligen var klar. Men jodå! Det var den. Väldigt fint bemötande!

Svar från Värnhems Cyklar

Hej Helena, Tack för att du har tagit dig tid och betygsatt oss. Vi är tacksamma över att du har valt oss och du är alltid välkommen in oavsett problem. :-) Vi önskar dig En God Jul och Ett Gott Nytt År!

Inger Elisabet Birgitta L

Proffsigt välgjort o snabbt! Trevligt bemötande och ett mycket gott arbete,

Svar från Värnhems Cyklar

Hej! Tack så mycket. Vi strävar alltid efter att ge den bästa servicen och bemötandet samtidigt som vi utför ett proffsigt jobb till ett rimligt pris. Välkommen åter!

Peter F
Skrev om Värnhems Cyklar

Jag har varit kund i många år, alltid blivit vänligt bemött, alltid fått snabb service (Nav växelen fixad de på några timmar, ”fixade” inte satt in en ny som skulle kosta dubbelt så mycket). Ofta gör de något extra, gratis service man inte bett om. När jag bytte kedja och paket hållare sista gången så rättade de till en lampa och penslade på rostskydd på vevaxelen. Vänlig service anda! Andra kan klaga allt de vill jag är tacksam att de finns.

Svar från Värnhems Cyklar

Tack så mycket! Kul o höra att du är nöjd med oss. Välkommen åter!

Michael
Skrev om Värnhems Cyklar

Jag frågade efter en vajer till SRAM S7 navväxel och då påstod säljaren att den går inte att byta utan att man måste byta allt, växelhandtag och klickbox. Han sa något om att han minsann var erfaren och hade mekat med cyklar under sex år. Vad han inte tänkte på är att jag mekat med cyklar långt innan han ens var född. När jag väl övertygat säljaren om att det gick så ville han sälja mig en begagnad vajer till det facila priser av 100:-. Jag köpte en shimanovajer (rostfri/teflon) hos en ärlig handlare för 39:- och bytte enkelt ut den.

Svar från Värnhems Cyklar

Hej Michael! Tråkigt att höra om din upplevelse. Det är nya ägare och nya stjärnor som arbetar i butiken numera. Hoppas att du kommer förbi oss när det väl är dags . Välkommen!

Olle N
Skrev om Värnhems Cyklar

Har genom åren lagt mer än 4000 kr på reparationer av min gamla cykel hos dem. Trots det så vägrar han ta ansvar för uppenbara brister vid reparationer. Har dessutom varit med att få betala mer än utlovat utan anledning. Har nu väntat i sex dagar på en enkel reparation som var utlovad att vara klar på några dagar. Sätter aldrig min fot i den affären igen. Litar inte på dem.

Svar från Värnhems Cyklar

Hej Olle! Tråkigt att höra om din upplevelse. Det är nya ägare och nya stjärnor som arbetar i butiken numera. Hoppas att du kommer förbi oss när du väl behöver hjälp med din cykel. Välkommen in till oss!

Mathilde Tanja P
Skrev om Värnhems Cyklar

Du fick punktering och att få punktering kan du få av vad som helst, så det kan du inte skylla på han för, det får du skylla sveriges befolkning på som skräpar ner... Det var en orättvis kommentar och han hade all rätt att klaga på dig i slutändan för han gjorde sitt bästa men fick skit tillbaka av en sak han inte ens kunde rå för. Ett däck är ett däck. Personligen tycker jag deras service är superbra eftersom jag alltid fått ett leende tillbaka och min cykel har funkat i alla väder. Dem reparerar cyklar jätte snabbt...

Svar från Värnhems Cyklar

Hej och tack för din recension Mathilde. Precis som du skriver så kan inte vi rå för att man får punktering. Välkommen åter till oss!

Zorka J
Skrev om Värnhems Cyklar

Den sämsta servicen någonsin. Jag lämnade in min cykel som jag fått punktering på, han lämnar tillbaka den, 5 min efter jag cyklat hade luften gått ut på samma däck. Jag blev sen till jobb och fick promenera hem på kvällen i kylan. Jag lämnade in cykeln igen för att höra att "nej, det är ingen garanti på att däcket ska funka". Han fick en sista chans att fixa däcket, så försökte han ta mer betalt. Efter en lång jobbig diskussion avslutar han med att säga "jag hoppas du får punktering nu när du cyklar ut". Vad är det för service????

Olle N gillar detta
Svar från Värnhems Cyklar

Hej Zorka! Tråkigt att höra om din upplevelse. Det är nya ägare och nya stjärnor som arbetar i butiken numera. Hoppas att du kommer förbi oss när det väl är dags . Välkommen!