Väsbyhem

Centralvägen 1, 194 76 Upplands väsby — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om Väsbyhem

• Johan
    Johan skrev om Väsbyhem
    Väsbyhem... Vart ska man börja..?

Jag rekommenderar alla som överhuvudtaget funderar på att flytta in i någon av Väsbyhems fastigheter att tänka om.

Har under många år(tyvärr, pga det enorma bostadsbrist) varit hyresgäst hos Väsbyhem och hur mycket jag än försöker komma på något positivt som jag har upplevt så kommer jag inte på något.

Det enda som har stigit i grader hos Väsbyhem under alla dessa år är hyror och parkeringskostnaderna.

Noll känsla för service. Bästa investeringen som väsbyhem kan göra för alla miljoner som företaget gått i vinst är att skicka sin personal på utbildning. Vi lever i ett samhälle där krav på service och mottagande bara ökar, Väsbyhem minskar..

Fick den härliga möjligheten att flytta från Väsbyhem och in till ett annat fastighetsbolag. Herregud vilken skillnad. Kontakten, servicekänslan, förståelse för att hyresgästen är en kund som betalar för deras tjänster, bättre på samtliga punkter.

Pga att det området som jag flyttat in i är nybyggt och att det fortfarande är en arbetsplats till viss del så erbjöds jag 3 månaders rabatt på hyran. Detta erbjöds alltså på eget initiativ. Det är att vara proaktiv och ha god känsla för sina hyresgäster.

Som uppväxt i Väsby så känner man väldigt många som hyr eller hyrt lägenhet av Väsbyhem, finns inte en enda som kan säga något positivt. Det är allmänt känt och det går tillbaka väldigt många år i tiden.

Tänk om igen ifall du/ni någonsin funderar över att bli hyresgäster hos Väsbyhem.

Med vänlig hälsning,
  • Peter H
    Peter H skrev om Väsbyhem
    Bodde i en Väsbyhem-lägenhet i 9 år. Blev mycket dåligt behandlad i samband med en större renovering. Vid problem stod Väsbyhem alltid på entreprenörerna sida.

Fick städa lägenheten själv efter tillbakaflytten. Byggdamm, spikar och skruvar med alla våra möbler och flyttkartonger stående ovanpå. Väsbyhem menade på att jag skulle väntat över midsommarhelgen och låtit någon titta på det för att jag skulle ha fått ersättning.

Blev på felaktiga grunder hotad av Väsbyhems jurister vid två tillfällen och fick då aktivt samla ihop bevis på att jag visst gjort allt jag kunnat för att tillmötesgå entreprenörernas önskemål (=krav) på att komma in i lägenheten.

I början krävde jag ersättning för städningen och mot slutet en formell ursäkt för felbehandlingen.

Trots att man aldrig formellt erkände att jag blivit felbehandlad så fick jag till slut 1000 kr för städningen och en fruktkorg för andra besvär. Jag fick också ett intyg om att en stor repa i vardagsrumsgolvet inte var mitt fel, eftersom den berodde på att det legat en skruv under min soffa när jag flyttade in. Så egentligen erkände man felbehandlingen, men vägrade att ersätta mig för den.
  • Annika P
    Annika P skrev om Väsbyhem
  • Helena A
    Helena A skrev om Väsbyhem
    Bodde där i ca 2 år och har inte så mycket positivt att säga om dem.
    Annika P gillar detta
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Väsbyhem
    Giriga, oflexibla och fruktansvärt otrevliga på kontoret. De som har hand om kvarteren är okej, men att ringa till väsbyhem är tyvärr inte lönt. Man blir nonchalerad, dumförklarad och de verkar utgå från att man är nån slags problemperson bara man ringer. Håller nu på att flytta, orkar inte med en så usel hyresvärd längre.
    Jonas G gillar detta
  • Martin S
    Martin S skrev om Väsbyhem
    Nej fyfan NEJ INGEN väsbyhem för mig eller någon annan tills de blir bättre.
    Blev uppsagd från jobbet och var då tvungen att flytta till något billigare.
    Med det så hade då jag 3 månaders uppsägnings tid vilket är då en självklarhet.
    Men det nya boendet var tillträde omgående och med bra hyra som jag inte kunda avstå ifrån.
    Då blev det dubbla hyror.
    På väsbyhems hemsida så finns det information om du får problem med betalningen för hyran kontakta oss genast så löser vi det.
    Åkte ned till receptionen i väsby en måndag och de bad mig att en person på torsdag.
    På torsdag så ringer jag och de säger de att är på ett möte, ÅTERKOM på måndag.
    Men jag Vägrade.. då bad jag de att de ska ge mitt ett nr till någon som jag kan prata med, vilket jag fick.
    Jag hade då sagt upp mitt hyresavtal och hade 2 månaders hyra kvar, maria hette hon jag pratade med och jag berättade situationen.
    Enda lösningen jag fick var INGENTING.
    Då sa jag att jag ville delbetala min två månaders hyra till 4 månader, vilket som inte är mycket tycker jag.
    Men icke så nicke sa hon. Då blir det kronofogden om du ej betalar.
    (KRONOFOGED) det är (VÄSBYHEMS) ÄNDA LÖSNING.
    Tips: Betala en extra slant i en annan kommun för du kommer att trivas med det i längden.

Hoppas många läser detta om hur
    (VÄSBYHEM) går tillväga för de som har det väldigt dåligt i en dålig situation.

jag vill upprepa detta..
    (VÄSBYHEMS) enda lösning till lösningar om du har ekonomi problem dvs uppsagd från jobbet är SÄG upp ditt kontrakt med väsbyhem och betalar du inte de återstående månaderna ja då blir det Kronofogden.

Uselt.. riktigt uselt.
    Ni som har förtroende för de, ja då är ni på tunn IS.
    Tackar från mig /43år Martin

Centralvägen 1, 194 76 Upplands väsby